Diskuze

CDMA modem - vyzkoušeli jsme za vás

První informace ze značkových prodejen ukazují, že modemy CDMA se prodávají neočekávanou rychlostí. Jeden modem GPC - 6420 jsme vyzkoušeli za vás.
Litujeme, ale tato diskuse byla uzavřena a již do ní nelze vkládat nové příspěvky.
Děkujeme za pochopení.

23patis

29. 12. 2004 20:38
Hromadna zaloby na Eurotel ve veci Gtran
Myslim ze lidi kteri byli podvedeni je velice mnoho a jiste jste kvuli tomu prisli ne jenom o moralni ujmu,ale to neustale chozeni do obchodu s nefungujicim modem vas jiste pripravilo i o spoustu penez a casu...
Proto nase zdruzeni nespokojenych zakazniku podava hromadnou zalobu a pokud jse vraceli svuj modem Gtran vice nez jednou a chcete se  pridat,prosim napiste mail...Diky...
Urban jan
0 0
možnosti

Roman Hudec

15. 10. 2004 23:49
STOD - Signál
Chtěl bych jen upřesnit, že ačkoliv Eurotel přiznává, že ve Stodě signál není, (údajně končí mezi Chotěšovem a Stodem) mám nainstalováno u několika zákazníků CDMA a bez problémů. Například Stod signál naplno, samozřejmě tedy ne s dodávanou antenou, jinak z vlastní zkušenosti Chotěšov, Stod, Dobřany, Chlumčany, Hradec u Stoda bez problémů se signálem.
0 0
možnosti

THIS_ONE

20. 9. 2004 4:40
OBRANA PROTI ZAVEDENÍ TZV. OMEZENÍ NĚKTERÝCH SLUŽEB (FUP) A ZAVEDENÍ RYCHLOSTNÍHO LIMITU U SLUŽBY EU

DÁMY A PÁNOVÉ, NESPOKOJENÍ VLASTNÍCI PŘIPOJENÍ CDMA, NASTAL DEN D. POKUSÍM SE STRUČNĚ SHRNOUT K ČEMU DOŠLO A JAK BYCHOM NA TO MĚLI REAGOVAT:

Společnost Eurotel, ve svých reklamních sděleních, kterými uváděla na trh službu Eurotel Data Expres tvrdila že: "Hudbu, video i další formy multimediální zábavy budete stahovat velmi rychle." a že:"Naše nabídka uspokojí jak občasné uživatele, tak i ty nejnáročnější, kteří požadují vysokorychlostní a neomezené připojení." Potom vší tichosti otestovala omezení tohoto "neomezeného připojení" a následně "přistoupila po vyhodnocení provozu za více než měsíc fungování služby Eurotel Data Expres k zavedení rychlostní limitu". (V uvozovkách cituji Eurotel.) Původní proklamace nalákaly velké množství zákazníků...

Za zmínku stojí, že k omezení došlo v době, kdy existuje nemalé množství zákazníků, kteří si stěžují na kvalitu modemů, dodávaných v rámci prodeje služby. To ovšem Eurotelu nezabrání, aby místo řešení technických problémů učinil prodanou službu obtížně použitelnou pro nikoliv nepodstatnou část těch, kterým ji po halasné reklamě prodal.

(Za pikantní považuji skutečnost, že v době testovacího provozu onoho "omezení" popírali zaaměstnanci Eurotelu fakt, že k omezení došlo. Pro takovýto postup má český jazyk jen jedno slovo.)

Se zavedením omezení některých služeb (někteří P2P klienti výměnných sítí) byly omezeny i některé aplikace, využívající datového streamu (příjem internetovývh rádií a televizí - opět ve vší tichosti), objevily se i zmínky o omezení IP telefonie (že by vliv majoritního vlastníka Eurotelu?). Zajímavé je, že se současně na internetových serverech a fórech po počáteční vlně odporu začaly množit příspěvky, které vyjadřovaly souhlas se zavedením omezení, a to s následujícími základními argumenty:

- P2P sítě dramaticky snižují přenosovou rychlost "uvědomělé většině"

- pomocí P2P sítí se šíří ilegální software, takže vlastně díky Eurotelu dochází k omezení trestní činnosti.

První argument je částečně pravdivý - dovolím si odcitovat část jednoho příspěvku: "A zapřemýšlejte taky nad tím, že sám Eurotel po zkušebním omezení P2P přiznal, že toto opatření uvolnilo síť o 20%. O pouhých 20%. Takže pokud tomu dobře rozumím, ti "stahovači" využívali jen 20% kapacity sítě? To mi nepřipadá tak staršné číslo na to, aby je někdo musel omezovat. Vám ano?" Není pochyb o tom, že CDMA síť není vhodná pro využití P2P sítí a že k jistému zpomalení musí zákonitě docházet, to ale přece nikoho z těch, kteří si službu zakoupili na základě reklamních sdělení Eurotelu, nemusí zajímat. Nehledě k tomu, že se naskýtá otázka, zdali základním motivem pro omezení není pouhý ekonomický kalkul, protože za přenesený objem dat musí Eurotel platit.

Druhý argument je podstatně zrádnější, nabízí se myšlenka, že za ním stojí lobby producentských a distribučních společností audiovisuálních děl, ve vzácné shodě s providerem CDMA. Průměrný soudobý program se vejde na jedno CD, představuje tedy objem dat do cca 700 MB. Před omezením bylo možné (dle místních podmínek) stahovat několik Gb denně, tedy několikanásobně více, než např. instalační CD Microsoft Windows XP. Je otázkou, kolik programů si průměrný pirát stáhne, ale dá se usuzovat, že po několika dnech již nemá co. Naskýtá se tedy logická otázka, jaké soubory jsou většinově stahovány? Odpověď je prostá, audiovisuální díla. Oblíbeným bludem, šířeným v souvislosti s kopírováním a stahováním dat je, že všechna data patří "do jednoho pytle". Pravda, ve velkém množství zemí tomu tak je. Ale žijeme v České republice a tady platí jiné zákonné normy. U nás je zcala legální kopírovat, stahovat a používat audiovizuální díla, pokud tak činíme pro vlastní potřebu. Jednoduše řečeno, stahujeme-li si filmy a hudbu, nedopouštíme se ničeho nezákonného! Všichni si ovšem dovedeme představit, že je tato skutečnost trnem v oku společnostem, které takto legálně přicházejí o zisk. Proto tedy kampaň proti pirátům.

Po dvou dnech omezení lze konstatovat, že se jedná o dlouhodobý jev, že je omezován nespecifikovaný počet služeb s tím, že nikdy nebylo sděleno které služby a jak jsou omezovány. Není pochyb o tom, že je to jak v rozporu s původními přísliby Eurotelu, s jeho reklamní kampaní a tiskovými prohlášeními, kvalifikovatelnými jako veřejný příslib. Za nezanedbatelný lze považovat mravní aspekt celé záležitosti, který opravdu silně připomíná praktiky z dob dávno minulých.

Také stojí za úvahu, že to nemusí být (a pravděpodobně také nebude) poslední krok svého druhu, pokud se zákazníci nevzepřou.

Jsem přesvědčen o tom, že by se o celé záležitosti měla dozvědět co nejširší veřejnost, protože všichni potenciální zájemci o služby Eurotelu by měli vědět, že k jeho nabídkám je zapotřebí přistupovat se značnou opatrností.

Stále ještě doufám, že se jedná o politováníhodný omyl, který bude napraven, případně, který bude navíc s omluvou finančně kompenzován těm, kteří byli postiženi.

PROTOŽE JSME NYNÍ NA TAHU, NEZBÝVÁ, NEŽ SE ZAČÍT BRÁNIT. BEZ OBRANY JE JISTÉ, ŽE SE NIC NEZMĚNÍ A PRAVDĚPODOBNÉ, ŽE ZE STRANY PROVIDERA BUDOU SE ZATÍŽENÍM SÍTĚ A ROSTOUCÍM DATOVÝM TOKEM PŘICHÁZET DALŠÍ RESTRIKCE, ZEJMÉNA KDYŽ ZJISTÍ, ŽE JE MŮŽE "BEZTRESTNĚ" PROVÁDĚT.

Dělejme tedy následující kroky:

Ti, kteří jsou opravdu přesvědčeni o tom, že pro ně CDMA již není a nebude vhodný způsob připojení, by měli vypovídat smlouvy na základě všeobecných podmínek Pokud bude chtít Eurotel uhradit cenu modemu a Váš modem vykazuje neustálé vady, snažte se o navrácení peněz z tohoto důvodu.

Pokud neuspějete, lze prodávat modem + připojení v inzerci, určitě bude poctivé, když uvedete, proč připojení prodáváte.

Ti ostatní (lze předpokládat, že se jedná o většinu), by se měli snažit problém medializovat a současně podávat stížnosti. Pokud budete jednat s orgány státní zprávy, prosím, přemožte se a použijte písemnou formu a standardní poštovní styk.

Kam by se měly dostat

0 0
možnosti

noname

16. 9. 2004 22:44
mám už sedmý modem
Tak já už mám sedmý modem od zakoupení!
0 0
možnosti

arnost

5. 9. 2004 7:59
VYPINANI
Vrazte tam baterku za chodu modemu.Já mám 3 modem.Jel max 5hodin 10minut.Podle rady týpka na http://www.cdma.cz" target="_blank" rel="nofollow">http://www.cdma.cz jsem tam baterii strčil při připojení a už fachčím 13hodin 18minut
0 0
možnosti

pikec

4. 9. 2004 22:21
i tady řeší CDMA

http://cdma.shadowork.net/" target="_blank" rel="nofollow">http://cdma.shadowork.net/

Jinak mě asobně to přes den padá tak po 30-60min ale večer tak až po 3hod.No padá modem se prostě sám vypne.Když je tam baterka tak je to pravidlo.Ale bez ní to celkem ujde.Ale má to bejt nonstop!!!!!!!Na výměnu se chystám,ale nechci čekat 30 dní tak to oddaluji.

0 0
možnosti

JirkaH

3. 9. 2004 12:15
Výměna CDMA modemu ...nekonečný příběh....

Já jsem si byl včera taky pro čtvrtý modem. První dva padaly zcela náhodně, třetí se první tři dny tvářil úplně v pohodě ale čtvrtý den jsem se sice připojil.. měl jsem plný počet dílkú, ale nikam - na web jsem se nedostal. Pani na Hot-line mi řekla, že mi tam asi někdo  žere signál a že budu potřebovat směrovou anténu. Neváhal jsem a půjčil si od kamaráda jiný modem.... a ono to bylo se stejně umístěnou anténou i na stejné note sčótce v pohodě...tak jsem zamířil do do E telu s tím že mi to vymění... chtěli modem nejdřív otestovat a tak jsem ho tam nechal.... Odpoledne jsem zjištoval jestli si tedy můžu přijet pro nový modem ... technik mi řekl , že to u nich běží v pohodě...a jestli to chci víc otestovat, tak to musí poslat do servisu(jinak mi vrátí puvodní) .....už jsem se s tím smířil ... druhý den mi ale technik zavolal, že přecejenom modem vymění....

Tak snad napočtvrtý to snad už vyjde.....

Na nový krabici s modemem - co mi přinesl technik - jsem si všiml že je tam nálepka že to bylo testovaný.... že by se to před prodejem u nás už teslovalo ?!?!?

 

0 0
možnosti

Jirka

2. 9. 2004 19:42
Už mám třetí modem od pondělí
První informace ze značkových prodejen ukazují, že modemy CDMA se vracejí neočekávanou rychlostí.
0 0
možnosti

Jirka

2. 9. 2004 19:41
Už mám třetí modem od pondělí
Už mám třetí modem od pondělí a i ten se samovolně vypíná. Naposledy šel 2,5 hodiny, pak jen půl hodiny. Nevěřím statistikám eurotelu, že poruchovost je "jen" 12%. Budu testovat už čtvrtý modem. Řada lidí nejspíš ani netuší, že tuto závadu na modemu mají. Nehodlám dopustit, abych přišel o lhůtu 7 dnů na výměnu. Nechci se dočkat toho, že místo výměny dojde k odeslání do "opravy", na níž má eurotel 30 dnů. Co ale chtějí opravovat, to opravdu nevím, protože nikdo netuší, kde je chyba - co opravit.
0 0
možnosti

Jirka

31. 8. 2004 20:21
Dnes mi v Eurotelu prozradili, že úvodní várka modemů byla celá špatná a kazovost je asi 13%. Včera jsem modem koupil, dnes ho vyměnili a zítra tam jdu zas zkusit třetí modem. Možná trhnu rekord, protože prý zatím nejhůř na tom byl  jedinec, který to tam měnil čtyřikrát. Se divím, že se Eurotel vůbec nestydí prodávat něco, o čem ví, že je to vadné. Místo toho, aby to otestovali, tak jim to testují nasraní zákazníci.
0 0
možnosti