Klávesové zkratky na tomto webu - základní
Přeskočit hlavičku portálu


Diskuse k článku

Zahýbají alternativní mobilní operátoři i českým trhem?

Zahýbají alternativní mobilní operátoři i českým trhem? V Norsku se jim to už povedlo a plánují expanzi i na další evropské trhy. Odborníci očekávají cenovou válku.

Upozornění

Litujeme, ale tato diskuse byla uzavřena a již do ní nelze vkládat nové příspěvky.
Děkujeme za pochopení.

Zobrazit příspěvky: Všechny podle vláken Všechny podle času

Vilém

u nás

Kdy bude první alternativní operátor u nás ?

Zaslechl jsem něco o operátorovi BigMobil který se chystá k nám, nevíte o tom něco ?

0/0
18.6.2004 22:28

Hurá!

Konečně! Aspoň jim nezbudou peníze na 3G a jiné blbiny!
Konečně! Aspoň operátorům nezbudou peníze na 3G a jiné blbiny! Protože to jsou jen vyhozené prachy... Mají holt moc prachů a dělají blbiny. Už aby tu alternativní mobilní operátoři byli !  
0/0
17.6.2004 14:04

To u nás nehrozí, my jsme takoví konzervativní blbci.
0/0
17.6.2004 13:48

Adamantium

Nechápu
Tohle nějak nechápu.. Pokud by tedy alternativní operátoři měli pro operátora za následek snížení cen hovorů a marží na polovinu, proč jim tedy hlasové služby prodávají? A nebo proč za levno? Ceny si přece mouohou určit sami.. Z pohledu zákazníka je ale dobře, že něco takového je, operátoři např. u nás mají marže pěkně mastné (volání, SMS, MMS..) a pak se honosí kolik mld. mají zisk..
0/0
17.6.2004 9:30

Hanes

Re: Nechápu

Je to velice jednoduché,

máš firmu, ta prodává banány. Máš 3 miliony zákazníků, ale v průměru si jeden koupí 10 banánů za měsíc. Když přijde nový zákazník, který řekne, koupím 1 000 000 banánů za měsíc, tak je to pro tebe velké lákadlo, musíš jít s cenou dolů, protže když mu nedáš slevu, půjde koupit banány to t-banan a ti mu slevu dají, ale i tak vyděláš balík. A týpek pak prodává banány za cenu která je mezi jeho nákupkou a cenou od tebe. A může si to dovolit, protože nemá milion značkových prodejen zelenin, milion údržbářů atd... Ten týpek to prodává na netu atd.. čili minimalizuje náklady na minimum. Proto si může dovolit stanovit cenu koncovým zákazníkům nižší....

0/0
17.6.2004 12:00

jandy

Re: Nechápu
fakt skvele napsany:-O
0/0
17.6.2004 14:02

Martin

Re: Nechápu
Logiku banánů chápu, ale tady tohle nechápu. Pochopil bych, kdyby šlo o nové zákazníky, takže by majitel sítě nemusel provádět tolik registrací apod. Něbo kdyby mobil mělo jen 5 lidí a ten podopereátor by tím zaplevelil trh. Ale když už jednou někdo má všechny zákazníky u sebe (trh je skoro nasycen), tak tím, že je přepustí někomu jinému, vždy jen ztratí.
0/0
17.6.2004 20:17

redwasp

Re: Nechápu
Je to trosku jinak, typickym kandidatem na velkoobchodni prodej v CR je Oskar. Proda zalevno lowcost operatorovi - sice mu odejde 1/3 zakazniku k lowcost (ale stale za ne neco ma, protoze fyzicky sluzbu poskytuje stale on), ale stejne tak odejde 1/3 od T-Mobile a od Eurotelu. Oskar na tom tezce vydela, ostatni dva bud prijdou o tretinu zakazniku, nebo budou muset s cenou vyrazne dolu. Mimochodem stalost zakazniku podle me neni v segmentu predplacenek, na ktere se to orientuje, moc vysoka, takze kdyz prijde nekdo kdo Twistarum a Goistum nabidne treba 1min kamkoliv za 2 Kc a SMS za 1 Kc, tak si klidne dalsi SIM poridi. Pak se taky dostavi tzv. lowcost efekt, totiz ze prudce stoupne poptavka po volani, lide utrati za telefon stejne jako predtim (ne-li vic), prestanou totiz na hovorech setrit. Taky jeste vic zatopi pevnym operatorum a mozna dokonce i jinym formam komunikace jako jsou mail nebo ICQ. To stejne je v letecke doprave, lowcost tam konkuruje nejen klasickym prepravcum, ale zejmena vlakum a autobusum a lide celkove utrati za letani vice nez pred lowcost erou...
0/0
18.6.2004 13:21

Martin

Re: Nechápu
Vypadá to sice logicky ale pořád tam není úplně jasno. Proč by to totiž Oskar dělal? Proč by to umožňoval někomu jinému, když to samé může udělat sám? I on může snížit cenu a vycucnout zákazníky konkurenci. Může začít prodávat své služby pod jinou značkou nebo zavést další tarify apod. Nikdo mu nebrání, aby to udělal, a on by byl šílený, kdyby to nechal někomu jinému. Ano, v situaci, kdyby vstupoval na nový trh a nestačil by sám na nápor nových zákazníků, ale ne v situaci, kdy trh je již nasycen a rozdělen. Navíc, jakmile sníží cenu, ostatní operátoři ho dotáhnou, takže si akorát všichni sníží zisky. A dále - v našich podmínkách nejde nabídnout minutu kamkoli za 2 Kč. Propojovací poplatky do mobilních sítí jsou 3,11 Kč/min, takže pod tuto cenu nikdo nemůže jít. Navíc - přestože je Oskar suverénně nejlevnější (aspoň pro intenzívně volající lidi), spousta lidí je stále u konkurence - cena je asi nezajímá, nebo nechtějí měnit číslo apod.
0/0
21.6.2004 18:32

Re: Nechápu

Neni nejlevnejsi do jinech siti - 6Kc a kdyz vola nekdo jen do T-Mobile a navic mimo spicku tak to stoji jen 3 Kc a nekteri mu reknou ze maj tak vyhodny tarif pro volani po T-mobile, ze mu nikam jinam volat nebudou !!!

0/0
19.9.2004 1:07

Andee

Bludy
Operátorům se sice sníží marže, nicméně díky většímu objemu (a efektivitě) využití jejich služeb a technologií se zisky příliš nezmění a neovlivní to investice do nových věcí. Rozhodně přece nebudou prodávat balíky minut za cenu, která by se jim nevyplatila. Docela by mě zajímalo, kdo tuhle kravinu (podepsanou ČTK) vymyslel a kterýho chytráka napadlo jí dát na mobil.cz
0/0
17.6.2004 8:38

redwasp

Re: Bludy
nemas pravdu, kdyby tomu tak bylo, tak by meli nizsi cenu jiz ted. Vzdycky se snazi maximalizovat zisk, kdyby platilo nizsi cena = vetsi vynos, tak by to uz davno udelali. Ono sice plati nizsi cena = vetsi objem ale uz nemusi platit, ze kombinace obojiho je lepsi nez vyssi cena + nizsi objem...
0/0
18.6.2004 13:26

Jozef

Re: Bludy
Pravdu nemas ty. Vzpomen si na doby, kdy tady byl jen Eurotel. Mel par tisic zakazniku a ceny cca 10x vyssi nez dnes. Zisk mel tedy mnohem mensi nez dnes a presto s cenou dolu nesel. Bylo by to totiz dost prace a Eurotel mel tenkrat sve jiste, tak proc se namahat. Clovek je od prirody liny a pouze nebezpeci nebo alespon nepohoda prinuti cloveka pohnout zadkem. V pripade monopolu je tim nebezpecim a nepohodou konkurence. Ta v dusledku vede vlastne ke zvyseni zisku, ale stoji to trochu "speku".
0/0
19.6.2004 16:07

gb

něco nového?

1. Toto není nic nového.V Evropě je mnoho tzv. Resellers. Speciálně v Norsku už je jeden, který byl vůbec první v Evropě a jmenuje se Sense. Tenhle typ operátorů nakupuje velké množství určité služby od operátorů za velkoobchodní ceny a pak je prodává koncovým zákazníkům s menší marží než operátor. Další typ operátorů, který nemá vlastní mobilní síť, ale nabízí mobilní služby je tzv. MVNO (mobile virtual network operator), příkladem je Virgin Mobile v Anglii.

2. Aby bylo něco takového možné: a) virtuální operátor se dohodne s vlastníkem sítě; b) o nabízení servisu na velkoobchodním trhu rozhodne regulátor. Zatím je v Evropě je pravidlem varianta a). Toto se však může změnit až bude implementován nový regulační rámec pro telekomunikace. Pak o tom může rozhodnout ČTú. Aby to však mohlo udělat, musí dojít k závěru, že na retailovém mobilním trhu není dostatečná konkurence. Pokud by zvažoval regulator takový styl regulace, musí najít správnou rovnováhu mezi zájmem operátora (zejména ochrana jeho investic do sítě, aby zůstala zachována jeho motivace dále investovat do sítě ) a snaha zvýšit konkurenci na maloobchodním trhu.

3. Co se týče Roamingu tak Evropská Komise vyšetřuje některé mobilní operátory v západní Evropě kvůli nadměrným cenám za roaming. V téhle oblasti lze očekávat, že může dojít k nějaké regulaci, protože celá Evropa je na tom v zásadě stejně. 

0/0
17.6.2004 8:13

pet

Re: něco nového?
tvůj článeček je moc pěkný. co by jsi ale uvítal ty? Zásah ČTÚ? K této variantě se moc nekloním, protože pokud operátor nebude sám chtít tak bude pořád házet klacky pod nohy. ( viz. TELE2 vs. ČT). Ale jinak dík za moc pěkný pokec.
0/0
17.6.2004 10:18

mmarek26

a dopadne ako v prodeji HW a maloobchode IT
moc se mi to nelibi. Radsi si zaplatim ty 2-3-4kc za hovor, nez bych dusil operatora v iniovacich a pod.
0/0
17.6.2004 5:30

jn

Re: a dopadne ako v prodeji HW a maloobchode IT
ja od operatora kupuji sluzbu a chci ji co nejkvalitnejsi za co nejmensi peniz. to jestli mu zbyde na inovace a investice je ciste jeho vec. pro me jako zakaznika je vyhodnejsi byt u operatora, ktery je ted levnejsi a v budoucnu prejit ke konkurenci, ktera je ted sice drazsi, ale v dusledku investic bude v budoucnu levnejsi,.jsem rad, ze jsou na svete lide - nynejsi zakaznici drazsiho operatora, kteri mi to zaplati... nemyslim si ale ze by nektery operator byl tak hloupy, ze by prodaval pod naklady do kterych investice a "vyzkum" patri
0/0
17.6.2004 11:11

GZ

Kdy nastane cenová válka v roamingu?
Rozhodně by se také nebyla od věci nějaká cenová válka v mezinárodním volání (alespoň Evropa). Cca 30-50,- Kč/ minutu hovoru za roaming s některými státy v Evropě mě připadá opravdu vymazlená lichvářská cena. Přičemž volání z mobilu do ciziny je jen za 8-12,- Kč. Je zajímavé, že tyto nelogické rozpory a vysoké ceny roamingu kontrolním orgánům nevadí. Uživatelé jsou zbytečně odrazení od volnání z ciziny domů a omezí se opravdu jen na nejnutnější hovory.
0/0
17.6.2004 5:00







Najdete na iDNES.cz



mobilní verze
© 1999–2017 MAFRA, a. s., a dodavatelé Profimedia, Reuters, ČTK, AP. Jakékoliv užití obsahu včetně převzetí, šíření či dalšího zpřístupňování článků a fotografií je bez souhlasu MAFRA, a. s., zakázáno. Provozovatelem serveru iDNES.cz je MAFRA, a. s., se sídlem
Karla Engliše 519/11, 150 00 Praha 5, IČ: 45313351, zapsaná v obchodním rejstříku vedeném Městským soudem v Praze, oddíl B, vložka 1328. Vydavatelství MAFRA, a. s., je členem koncernu AGROFERT.