Klávesové zkratky na tomto webu - základní
Přeskočit hlavičku portálu


Diskuse k článku

Nokia – situace je vážná, nikoliv zoufalá

Dva roky nás Nokia soustavně přesvědčovala, že nejlépe ví, co se nám v mobilech líbí. Její přesvědčování, že chceme pestrá různobarevná a různotvarová tlačítka, jí vyneslo logicko odměnu - ztrátu tržního podílu. Je nová produktová řada důkazem, že se Nokia probrala ze svého opojení?

Upozornění

Litujeme, ale tato diskuse byla uzavřena a již do ní nelze vkládat nové příspěvky.
Děkujeme za pochopení.

Zobrazit příspěvky: Všechny podle vláken Všechny podle času

BkV

A nerad bych se hádal
ale 3510i aktivní display asi také nemá.... Vím, že to jsou detaily, v článku jde o něco jiného, proto ani nečekám, že byste to měnil, je to tak asi na úrovni těch vytýkaných jazykových chyb v úvodu diskuze
0/0
17.6.2004 8:56

BkV

Odkdy má 3200 aktivní display?
Ten telefon jsem měl asi dva měsíce. Mám to tedy chápat tak, že jsem dva měsíce měl zamlžené brýle pokaždé když jsem se podíval na display svojí Nokie? On tenhle model vůbec má kolem sebe spoustu desinformací - nikdo vám například neřekne, jestli je to rádio stereo (lidé jsou zřejmě zmatení tou mono handsfree sadou). Dokonce i technik ve značkové prodejně statečně tvrdil, to rádio je mono, tak není, stačí si připojit stereohandsfree. Kdyby neměl tak idiotská tlačítka, měl bych ho dodnes...
0/0
17.6.2004 8:51

Durry

Re: Odkdy má 3200 aktivní display?
Ja som si na tie tlačitka zvykol dosť rýchlo, keby ešte mal trochu lepší displej a pamäť aspoň 2-3 megabajty, tak by to bol super telefón za tie prachy
0/0
17.6.2004 13:12

GSMobil

Re: Odkdy má 3200 aktivní display?
Nemá, jediná zo series 40 ho má iba 6230...
0/0
24.6.2004 12:59

noname

imho problémy

1. nová řada opět neobsahuje nový mobil pro manažery za jejich 6150/6250. To co tam mají jsou buď véčka a/nebo se to nevejde do jejich handsfree sad, což je jedna z nejdůležitějších vlastností na kterou manažeři hledí.

2. Nokia to přehání s počtem telefonů a rychlostí uvádění nových - nikdo se v tom nevyzná a hlavně žádný telefon si nedokáže vydobýt první místo v prodejích a tak je sice nejvíc nokiářů, ovšem rozpočteno na jednotlivé telefony je minimální počet per produkt, což se projevuje např. v hlasováních o nejlepší mobil, kde sice Nokie vyhrávají, ovšem ani jeden z jejich telefonů se neobjeví ve špičce, protože samozřejmě všichni hlasují přednostně pro svůj.

3. z bodu dva také vyplývají větší náklady na výrobu, distribuci a marketing. Když by měly za rok telefonů 6 místo čtyřiceti, tak mají poloviční náklady.

4. zaspávají v technologiích i cenotvorbě a tak si Nokie vydobyly značku drahých předražených nicneumících mobilů. Měli by udělat razantní škrty a třeba na nějakou dobu prodávat i za nižší cenu, aby se lepší mobily dostaly do nižších cenových kategorií.

0/0
15.6.2004 16:13

miloslav

směr Nokie je poloviční ....
 Nokie není špatná, ale vše se dělá rychle a hlavně vše polovičatě. Jenom ta cena je vždy, neuvěřitelně vysoká. Myslím v porovnání s konkurencí např. Siemens, Sony-Ericsson atd. A HLAVNĚ DISAJN NOKII JE DOST MIMO ! ! Proč to ale dělají ? ? Asi tomu prostě nerozumím. A nebo ......... Třeba disajn N 6630 nebo N 6230 a můžu pokračovat v typech Nokie dál a dál. Vypadá to jako PĚSTNÍ KLÍN nebo přecucané klíště. Prostě to už není, ta stará dobrá Nokie. Já mám starou Nokii 6210i a zatím slouží. Nejsem socka, ale teď nevím co koupit. Když jsem nucen měnit u nových modelů Nokie Hands Free, asi se poohlídnu i po konkurenci. Dřív to bylo jasný. Když musím mít nové Handy, tak proč nezměnit i značku ! A to je jeden z důvodů, proč jde Nokie dolů. SORRY, je to jen můj názor. Závěrem NOKIE 6210i byl ve své době, fakt slušnej přístroj. A hlavně to byla klasika, kterou dnes u Nokie marně hledám.Možná nejsem sám. 
0/0
15.6.2004 21:18

Patrick Zandl

Re: imho problémy

Dovolil bych si tradičně nesouhlasit.

Nokia 6230 je super telefon a funkčně i ovládáním prakticky nemá konkurenci. Samozřejmě problémem je systémový konektor, kde nokia používá ten nový, staré už nepodporuje, ale to asi jednou přijde na každého. stačí vyměnit držák.

netvrdil bych, že zaspávají v uvádění nových technologií, to je rozšířený mýtus. Cokoliv, na co si vzpomeneš v GSM měla nokia první, i když to třeba první nepředstavila - jen o tom prostě první nekecala, ale nabídla to. první megapixel, první edge, první push to talk, první mms... co bys chtěl víc :) co ti tam chybí za technologii.

0/0
16.6.2004 10:31

TJ

7250i
Nokia  7250i má aktivní displej?! Od kdy?
0/0
15.6.2004 12:25

Me2for

Re: 7250i
Taky se divím, že to zde(na mobil.cz) uvedli. Ale je jasné, že z mobilka.cz neopsali jen ceny..... Tam totiž lze telefon jen koupit. Vybírat však nikoliv! Takových chyb v tak důležitých parametrech jsem nikde neviděl!
0/0
15.6.2004 12:45

Rene Stein

Npkia 6610i a Nokia 6230

Zdracim Vas Patricku,

chtel jsem se zeptat, proc za telefon vhodny pro manazery povazujete Nokii 6610i?

Myslim, ze pridani fotoaparatu je pouhou kosmetickou upravou sice slusneho, ale urcite ne spickoveho manazerskeho telefonu. Tim je IMHO dnes Nokia 6230, ktera je opravdu spickovym telefonem - GPRS tridy 10, EDGE, bluetooth, fotacek {kameru] ma take, (skoro) bezproblemove se synchronizuje s pocitacem, jeji vyuzivani jako modemu je take bez potizi, dlouha vydrz...

Nezapomnel bych ani na Nokii 6220, jejimz handicapem je absence bluetooth, ale presto jde take o solidne zpracovany a dostatecne funkcne vybaveny telefon.

V ostatnich zaverech s Vami souhlasim, konecne Nokia pochopila, ze jeji portfolio mozna oslovi davy silejicich, ale ne vzdy dostatecne solventnich pubertaku, a ze krome Imagingu museji byt jeji telefony primarne pracovnimi nastroji, u nichz se GPRS nizsi tridy nez 10 ani neexistence bluetooth netoleruje.

0/0
15.6.2004 10:16

Patrick Zandl

Re: Npkia 6610i a Nokia 6230

Dobrý den,

ty telefony se liší cenou - a to dost podstatně. Je mnoho lidí, kteří se nemohou Nokia 6230 dovolit (firma prostě tolik za jejich mobil nedá nebo si to soukromě nezdůvodní), edge nevyuzijí, bluetooth je netrápí a přesto chtějí telefon s neprovokativním vzhledem a solidní sestavou funkcí.

Je to rozdíl 6000 Kč, za to koupíte solidní druhý mobil manželce, dětem, sekretářce.

Takže dříve tu byl problém - buďto si koupíte Nokiia za cenu o dost vyšší a s funkcemi, které zřejmě nevyužijete, nebo jiný telefon plus vám zbude. A pointa byla v tom, že variantu B začalo volit stále více lidí...

(což neznamená, že ty hi-manažerské telefony jsou špatné - prostě jsou jen pro jinou skupinu manažerů. Stejně jako obleky se dají koupit v kategorii OP Prostějov a v kategorii Hugo Boss a v kategorii Verasce)

0/0
15.6.2004 10:33

Rene Stein

Re: Npkia 6610i a Nokia 6230

Ano,

u telefonu Nokia 6230 mate urcite pravdu, ale vcera jsem pomahal kolegovi vybirat nejaky vhodny telefon pro jeho manzelku a zjistil jsem, ze Nokii 6220 (ne "sedak") je mozne koupit za 9000 Kc, coz je myslim docela solidni cena i ve srovnani s modelem Nokia 6610i.

Je fakt, ze treba vcera jako nejlepsi nakup vysel Siemens S55 - za necelych 5000 jde o telefon, u nejz se da spatny displej omluvit. Pouzival jsem jej cely minuly rok a komunikacne je opravdu na vysi. Ale asi pri soukromych i fremnich nakupech Nokia stale tezi ze sve jen mirne oslabene image prestizni znacky. Kdyby se pri firemnich nakupech manazeri ridili jen racionalnimi hledisky, tak ma Nokia asi utrum bez ohledu na svoji skvelou ergonomii ovladani.

0/0
15.6.2004 11:40

Marti Kalián

Re: Npkia 6610i a Nokia 6230

Milý Marku,
rád bych Vám připomenul, že články na toto téma jsem publikoval na konkurenci je před drahnou dobou a Vy jste mě na Marigoldu atakoval coby prodejce s  omezeným rozhledem. Na moje slova pak po čase došlo do puntíku, což pro mě bylo satisfakcí. Váš článek je velmi podobný mému, jen se rozchází v názorech. Já si vůbec nemyslím, že recyklovaná 6610i by mohla napravit cokoli na reputaci Nokie. Taky zájem o ní minimální (to víte, prodejce), lidi nejsou pitomí. Zato Vám garantuji, že co Nokii začalo tahat z bláta je Nokia 6230. Stojí stejně, co stála Nokia 6310i, takže nevím, co Vás vede k názoru, že manageři by ji neměli chtít. A taky chtějí. Navíc úspěch takhle drahého modelu nestojí alespoň v ČR na managerech, ale na veřejnosti středního stavu, což Vy nemůžete tušit, protože nejste PRODEJCE. Ujišťuji Vás, že běžnému muži s příjmem okolo 15-20tis nenabízím jinou Nokii než 6310i alias Nokii 6230. Nokia tohle ví a proto rychle nahradila mrtvou 6220 6230kou. Jinak ohledně nového portfolia se také rozcházíme. Je jasné, že Nokia pracuje na nové produktové řadě. To bylo jasné každému, kdo na prestižním Cebitu neviděl u Nokie nic nového. Oněch 20 nových modelů se po krachu v prvním čtvrtletí evidentně přepracovává. Ovšem to, co Nokia předvedla jako ochutnávku je k smíchu. Koneckonců stačí si přečíst konference.

Už jsem si několikrát všiml, že pohlížíte na trh poněkud odtržen od reality a dnes jsem to už musel napsat. Jsem možná jenom prodavač, ale prodávám mobily od roku 97 a myslím, že k nim mám blíž než Vy teď. Vidíte to příliš z odborného pohledu a to Vám škodí.
Můj článek vyjde na MM příští týden a bude narozdíl od Vašeho vyznívat o hodně míň optimisticky.

MatKal

0/0
15.6.2004 11:44

Marti Kalián

Re: Npkia 6610i a Nokia 6230

Pokorně se omlouvám za to oslovení, měl jsem samozřejmě na mysli "Milý Patricku".
Pardon

MatKal

0/0
15.6.2004 11:53

Vojta T..

Re: Npkia 6610i a Nokia 6230
@MatKal - mluvíte mi z duše!!!
0/0
15.6.2004 11:56

Patrick Zandl

Re: Npkia 6610i a Nokia 6230

Já neříkám, že lidi nemají chtít Nokia 6230 - je to velmi dobrý telefon. Jenže také velmi drahý. A je tu celá řada lidí, kteří by si koupili raději něco levnějšího. A to Nokia dlouho nenabízela.

Vy jste naopak ve článku tvrdil, že nokia mate lidi tím, kolik podobných mobilů nabízí. Hned za tím jste říkal, že nenabízí dostatečný výběr. a že zákaznící chtěji nástupce 6310 - za který jste považoval 6600, což bych já nepovažoval - 6310 je příklad jednoduchého manažerského telefonu se silnými funkcemi se základním ovládáním. 6600 je příklad telefonu se silnými funkcemi a velmi rozšířeným ovládáním smartphone.

Oproti tomu já soudím, že největší problém Nokie byl v tom (kromě toho, že jí chyběl silný levnější manažerský mobil), že příliš experimentovala se vzhledem. Z toho bych nesoudil, že došlo na vaše slova :)

0/0
15.6.2004 12:03

polda

Re: Npkia 6610i a Nokia 6230
Souhlasim s panem P.Z.: u nas dostavate take nezajimave 6610,neb 6230 je jednou tolik drahy a pro spoustu lidi i dost maly. Uvedomte si,ze lidi po 40 letech zacinaji hur videt a prsty take nejsou co byvavalo. Nekteri si dokonce pokud to jeste stihli, zazadali zpet o svoji starou 6210 nebo 6310 a,ze to jeste chvili vydrzi.
0/0
15.6.2004 12:14

Martin Kalián

Re: Npkia 6610i a Nokia 6230

Onen rozpor jste mi již jednou vytknul, vím. Ale já na něm trvám. Nokia zahltila trh přílišným množstvím modelů a přitom nemá dostatečnou nabídku. Podle mě se to nevylučuje. Rozepsal jsem se na toto téma již třikrát, čtenářům je můj postoj myslím celkem známý.
Rozhodně jsem nikdy nepovažoval N6600 za nástupce N6310i a jestli to tak proboha vyznělo, tak se omlouvám. Jen jsem usuzoval, že tomu, kdo chtěl nahradit N63 nezbývalo nic jiného, než sáhnout k N66. Já si v zásadě myslím, že N623 není příliš drahá a že jako nejvyšší model by naprosto stačila. Dostačovala "pouhá" N62 i N63 a na T610 je vidět, že doba se zase o tolik neposunula. Jeden model v této třídě je určující a může zákazníky oslovit bez ohledu na cenu. Zákazníkům by jako portfolio bohatě dostačovala tato sestava: N3100, N5240, N6230, N6600, N9500. Chybí tu jasný nástupce úspěšné N8210/8310. Vše ostatní jsou vyhozené peníze za vývoj. I na Siemensu je vidět, jak áčková řada deklasovala céčkovou, která je od modelu C45 vlastně zbytečná a její prodeje se propadly o desítky procent.
Zákazník chce prostě jasný výběr a já souhlasím, že Nokia neměla nechat zákazníky osahat jiné značky, návrat je nelehký. Sám jsem vyměnil N92 za P900 a jestli se vrátím k 9500 je ve hvězdách, protože jsem si "zvyknul", aš nemám SE vůbec v lásce.
S čím lze bezvýhradně souhlasit, že Nokia se podkopala designem, to je nad slunce jasné. Ale byl to součet faktorů. Kdyby totiž měla dostatečnou nabídku modelů, mohly by možná vypadat i bláznivě. U automobilů jsme také akceptovali hodně divoké modelové řady, ačkoli by nás před třemi lety asi těžko napadlo, že budeme chtít kosmického Megana nebo Peugeot 407.

Jinak na moje slova došlo tím, že sám Olia přiznal, že neměli dostatečnou nabídku modelů oslovující zákazníky, jak víc by měl potvrdit moje slova? Nemyslíte, že on zná důsledky krize lépe než my?

MatKal

0/0
15.6.2004 12:31

Patrick Zandl

Re: Npkia 6610i a Nokia 6230

a abychom byli přesní, nepsal jsem, že jste "prodejce s omezenm rozhledem" - pouze jsem napsal, že článek napsal prodejce mobilů.

A za hlavní myšlenku z tehdy: "Nokia neztrácí dech, ale firmy, které ho měly léta zaražený, ho končeně chytají." si pořád stojím.

http://www.marigold.cz/?itemid=790 a

0/0
15.6.2004 12:09

Martin Kalián

Re: Npkia 6610i a Nokia 6230

Zřejmě do toho vidíte víc než já, pan Rostislav Kocman (...Jenže Nokia před dvěma lety změnila strategii namísto několika velmi výrazných mobilů začala produkovat desítky jen lehce se lišících mobilů ročně. Pro zákazníky tím přestala být nabídka čitelná, přestali se na mobily od Nokie těšit a především nevěděli, který si mají vybrat.... http://mobil.idnes.cz/mobilni_komunikace/mobilni_telefony/zpravy-mobilni_telefony/nokiazlevnuje040430.html ) a šéf Nokie Olia, který vidí pokles v nedostatečné nabídce modelů viz. orig. zpráva http://press.nokia.com/PR/200404/940928_5.html

MatKal 

0/0
15.6.2004 13:12

Patrick Zandl

Re: Npkia 6610i a Nokia 6230

Než Rosta a vy, s tím souhlasím. Ollila neříká nic jiného, než že nenabídli konkurenceschopné mobily. A ten důvod je podle mne v tom, že nabídly hlavně designové varianty a v tom, že už nikdo se neorientuje ve značení, takže i odborníci, kteří si nekupují telefony tak, že si nechají v obchodu poradit, se už v portfoliu ztrácejí. Problém není ani tak v množství modelů, jako v tom, že jsou to zoufalé designové varianty - to je ten rozdíl v tom, co si myslíme. Více firem nabízí hromadu modelů. Nokia nezvládá vysvětlit svoji produktovou řadu - a dneska už to nedohoní. Východisko - produktovou řadu vyčistit, smrsknout na původní čtyři řady (pro mladé - fashion, manažerské, outdoor, chytré) a změnit označování mobilů. natvrdo.

0/0
16.6.2004 10:27

tRest

Re: Npkia 6610i a Nokia 6230

Tady musím s Patrickem částečně souhlasit a částečně nesouhlasit. Já mám taky rád ty telefony se všemi možnými fíčurami. Nejsem snad žádný skrblík a obvykle spíš kupuju dražší věci, ale nerad utrácím za hovadiny. Takže se mi sice líbí 6230, ale postačí mi i Siemens S55, případně něco jiného v podobné ceně. Navíc počítám s tím, že telefon mi dva roky ani nevydrží a pak si koupím zase něco výrazně lepšího za nízkou cenu.

Na druhou stranu chápu, že se N6230 prodávat bude, protože já jako zaměstnanec bych ji chtěl a dostal. Firmy už prostě jsou zvyklé, že pro určitou kategorii zaměstnanců kupují telefony za 10 a více tisíc. A zaměstnanci to vědí a chtějí, i když mnozí z nich nevyužijí žádné z funkcí, které tak získají.

A protože zaměstnanců je poměrně hodně, tak bych se skutečně nebál, že by se N6230 špatně prodávala. A podnikatelé a menší firmy, které přece jen nerady utrácejí zbytečně, holt budou přemýšlet, jestli se jim taková investice vyplatí a mnohdy dojdou k tomu, že ne.

0/0
15.6.2004 15:35

Haryk

Re: Npkia 6610i a Nokia 6230

Souhlasím s Vámi. Sem tam zavítám na tyhle stránky a přijde mi to divné. Jsme na IDnes, tudíž nemůžeme čekat kdoví co, ale všeho do času...

Měl bych na Vás dotaz. Tím "svým" serverem MM myslíte Mobilmánii? Moc na jména nekoukám, tak nevím. Ale asi to tak bude, co? Nebudu tady rozebírat důvody, ale píšu Vám za jedna. Děláte ty stránky dobře. Díky. Luk

0/0
4.8.2004 20:25

Re: Npkia 6610i a Nokia 6230
Treba jeste casem Nokia pochopi, ze by se mela naucit delat velke a dobre citelne displeje, a pak mozna zase dostane sanci, aby o ni jeste nekdy nekdo priste uvazoval :o)
0/0
15.6.2004 11:35

M.Novak

Gartner? Hahahaha
Analýzy podepsané jménem Gartner jsou vždy tak trochu k smíchu, obvykle jen sepisují/popisují stav, o kterém si cvrlikají i vrabci na střeše. A že Nokia už delší dobu nevyrobila žádný pořádký "killer" mobil, ale naopak zaplavuje ceníky neskutečně malými variantami téhož (někde přidám IR port, jinde uberu BT, támhle dáme funkci, kterou v modelu o 14 dní později odebereme), navíc s nepříliš dobře odladěným firmware :-( A o cenách raději ani nemluvě - potom není divu, že se oblibě těší Siemens či Samsung popř. i Motoroly se začínají prosazovat na úkor Nokie a ani posledni Alcately (taky taková kdysi populární mobilní značka, která se dostává zpět na výsluní z pozice zombie)...
0/0
15.6.2004 6:48

Frozeman

Ach jo 2
Teda me se ty mobily moc nelibi. Doposu jsem mel vzdycky jen nokii, ale hdolam si koupit brzy zase novy telefon a zacinam pomalu uvazovat ze Nokia to nebude (snad jen 6230 no jeste uvidim).
0/0
15.6.2004 6:05

JohnD.

Ach jo
To uz je na tom nas jazyk opravdu tak spatne, ze musime pouzivat slovni spojeni "kruciální funkce"? Proboha kdo to vymyslel??? Nic proti prejimani anglickych vyrazu, ale to opravdu Patriku neznate vyrazy jako "klicova", "jedna z nejdulezitejsich", nebo kdyz uz chcete vyjadrit to uzke specifikum, tak "kriticka" funkce?
0/0
15.6.2004 0:27

PG

Re: Ach jo
Je to zvláštní, ale i mě tenhle obrat zarazil :-)
0/0
15.6.2004 1:40

Patrick Zandl

Re: Ach jo
ano, stává se, že občas někdo použije cizí slova - třeba tohle z latiny, v češtině přejímané poměrně dlouho, od dob křížových výprav, kruciat ... (vámi navrhovaná slova už ve článku byla, nechtělo se mi je opakovat).
0/0
15.6.2004 7:36

xerxon

Re: Ach jo
No ona to spis bude degenerace ze cteni prilis mnoha anglickych textu. Ono se to "crucial" pak nabizi samo...
0/0
15.6.2004 7:55

farářskej

Re: Ach jo
Dobrý muži, chcete nám snad naznačit, že nové Nokie se obzvlášť hodí při křížových výpravách? Slova "kruciální" a "kruciáta" se od sebe významem velice liší... ale to vy přece víte sám a jen si z nás děláte šprťouchlata, že?
0/0
15.6.2004 7:58

Patrick Zandl

Re: Ach jo
doporučuji zalévat je svědcenou vodou (ale jen outdoor modely)
0/0
15.6.2004 8:01

Timeport

Re: Ach jo

A nemá to být spíše "svěcená" a ne "svědcená" voda ??? Ta čeština, co?

0/0
15.6.2004 10:49

mako

Re: Ach jo
svědcená, to je tekutina vytlačená ze Svědků Jehovových při tlaku nad 1050 hPa.
0/0
15.6.2004 11:11

Patrick Zandl

Re: Ach jo
ach jo... kdybyste radši přemýšleli nad článkem
0/0
15.6.2004 11:14

Michal

Re: Ach jo
A vy kdybyste po sobě přečetl, co jste napsal... Co si mám myslet o Vaší odbornosti, když nezvládáte ani svoji mateřštinu?
0/0
15.6.2004 11:26

Patrick Zandl

Re: Ach jo
Mojí mateřštinou je němčina - jsem rakušan. Takže uznávám, že s češtinou mohu mít problémy, on to není moc jednoduchý jazyk.
0/0
15.6.2004 11:53

Mac

Re: Ach jo
Máte pravdu, není jednoduchý. Proto se taky píše stát "nohama" (nohama, rukama, očima, ušima atd.) na zemi, nikoli "nohami".
0/0
15.6.2004 23:38

Patrick Zandl

Re: Ach jo
Tak to tak pište.
0/0
16.6.2004 10:28

oyster

Re: Ach jo
Hochu, hochu, to, že nevládneš důkladně češtinou, je ovšem Tvůj problém a nikoliv čtenářů, kteří Tě upozorní na Tvé chyby!!!  V několika svých výše uvedených odpovědích ses poněkud ztrapnil, nemyslíš? Nejde mi jen o chyby v české gramatice. Hlavně používání cizích slov, aniž by sis byl jistý, co znamenají, je skoro jistým způsobem, jak si "naběhnout".  A to se Ti bohužel podařilo. Buď se nauč správně česky a cizí slova používej jen když víš, co znamenají, nebo to nech být, jak to je, ale pak se nediv, když Tě někdo "chytí na švestkách".  Jinak musím říct, že jsem dlouhou dobu sledoval mobil.idnes. Před časem jsem dostal tip na mobilmanii a musím bohužel říct, že se mi zdá lepší. Zajímavější a aktuálnější články, z nichž nemám tak často pocit, že se jedná o skryté PR, i přínosné diskuse.
0/0
16.6.2004 13:43

Patrick Zandl

Re: Ach jo
víte, ve článku mi šlo spíše o fakta, než o češtinu. chápu, že se to možná někomu nezdá. rukama/rukami není zrovna cizí slovo.
0/0
17.6.2004 0:57

Patrick Zandl

Re: Ach jo
A pokud vám šlo o výraz "kruciální" - tak to, že ho neznáte, neznamená ještě, že to slovo neexistuje. Pokud se podíváte do slovníku nebo použijete google, záhy zjistíte, že se v češtině používá a znamená zhruba toliko, co základní nebo zásadní....
0/0
21.6.2004 9:21







Najdete na iDNES.cz



mobilní verze
© 1999–2017 MAFRA, a. s., a dodavatelé Profimedia, Reuters, ČTK, AP. Jakékoliv užití obsahu včetně převzetí, šíření či dalšího zpřístupňování článků a fotografií je bez souhlasu MAFRA, a. s., zakázáno. Provozovatelem serveru iDNES.cz je MAFRA, a. s., se sídlem
Karla Engliše 519/11, 150 00 Praha 5, IČ: 45313351, zapsaná v obchodním rejstříku vedeném Městským soudem v Praze, oddíl B, vložka 1328. Vydavatelství MAFRA, a. s., je členem koncernu AGROFERT.