- Napište nám
- Kontakty
- Reklama
- VOP
- Osobní údaje
- Nastavení soukromí
- Cookies
- AV služby
- Kariéra
- Předplatné MF DNES
Mnohým z Vás unikla pointa článku. Autor měl s novým zbožím problém. A snažil se ho vyřešit standartním způsobem, tj. reklamací. Jak to celé dopadlo, všichni už víme. Jednoho dne z mnou zašel se slovy: "Mam problém... Nefunguje mi klávesnice, takže si nemůžu data poslat mejlem, a Nokia hrozí, že mi data při opravě vymaže, protože zálohy nedělaj..." Za 15 minut jsem zbavil svůj notebook software k vlastní Nokii 6600, za dalších 15 minut jsem již "myší a klávesnicí" přetahoval data z rozbitého mobilu na harddisk. Souhlasím s ostatními, že na tom nic není. Pro nás "digitální profíky" je to trapně triviální. Ale majitelem mobilu "určité kvality" se může stát za příslušný finanční obnos kdokoliv a stejně tak má kdokoliv za své peníze právo na servis "určité kvality".
A v tom je, podle mého soudu, jádro pudla. V solidním servisu by to samé provedli bez řečí, snad jen s omluvou za způsobené komplikace. Ve špatném servisu by to udělali za příplatek, no řekněme 500 Kč. Ale v servisu firmy Nokia vás pošlou někam, protože vaše data = váš problém.
Fejeton tedy míří k jednomu bodu: Autor má kur3vskou smůlu, že své peníze a naděje investoval do výrobku konkrétní značky, která ho zklamala na všech frontách, a důrazně varuje ostatní BFU před stejnou chybou. Pro nás, digitální profíky, článek mít větší význam nebude - jsme totiž nespokojeni s jakýmkoliv výrobkem jakékoliv značky, vlastně všechno je to šmejd, spotřební zboží, co když se rozbije, je lepší než opravit jej vyzálohovat a zahodit... :)
Mily autore, napisu vam, co jsem se z vaseho clanku dovedel.
1) Rad se vytahujete.
2) Neumite se ve meste dopravit na misto podle adresy.
3) V servisu na Palmovce maji protivnou obsluhu.
4) Neumite pripojit telefon k PC a stahnout vsechna data.
O kvalite servisu, ohledne oprav, jste nanapsal nic. A protoze jste psal clanek o servisu, napsal jste vlastne clanek o nicem.
Pro ctenare by bylo lepsi, kdybyste se rozhodl zivit se v jinem oboru.
P.S.: Vysmivat se cizim monoklum a skrabancum je hloupe.
konecne dalsi, kto netvrdi, ze NOKIA je to najsamsuper na trhu!!!
ked som pred casom publikoval clanocek o "pretazeni" mojho kardiovaskularneho systemu prehodom z Ericsson R320 a Nokia 6310i, tak som bol na tomto fore temer ukrizovany ako kacir....
moja skusenost so servisom Nokie je tiez negativna - no na ludi v servise si stazovat nemozem, skor na skutocnost, ze pri upgrade fw sa STRATIA VSETKY data v telefone - vratane nastaveni a interneho telefonneho zoznamu - co pri Ericssonoch je vec NEZNAMA!!!!!!!
dalsia pozitivna vec u Ericssonu su takzvane Service Point-y (nachadzaju sa obvykle v znackovych predajniach), kde vam na pockanie urobia vsetky mechanicke opravy + upgrade fw, iba kvoli opravam elektroniky je nutne navstivit "velky" servis....
dalsia vec: mam jedno BT sluchatko - na N6310i s fw 4.8 funguje blbo, s 5.22 ako-tak pouzitelne ale s najnovsou verziou uz VOBEC NIE!!!!
Sice chápu autorovo spravedlivé rozhořčení - tohle by se nemělo stávat v žádném servisu, natož autorizovaném. ALE !!! Mně by např. nikdy nenapadlo, zanést svůj poškozený telefon do opravny, aniž bych si svá data před tím sám nezazálohoval !!! Tím se dostávám k ještě nepochopitelnější věci - proč si autor kupuje přístroj, jehož ovládání je nad jeho síly ? Zálohování dat je snad zásadní funkce, bez které se ten, kdo telefon pužívá k práci už neobejde. Co by autor dělal, kdyby svůj mobil ztratil, nebo mu ho někdo ukradl, nebo by mu zkolaboval firmware, nebo.....Navíc je zálohování u dnešních telefonů poměrně triviální záležitost
Koukam ze vetsina "mistnich" nepochopila smysl a jadro clanku (nebo fejetonu, to je jedno). O prakticky vsech servisech se da rict totez:
1.) Najit je musis sam
2.) Dovezt tam musis vsechno sam (at uz je to mobil, nebo 21 monitor)
3.) Vetsinou servis byva v te nejzapadlejsi budove, v nejakem zrusenem hangaru na konci Prahy, dal uz byva jen pole. Obchody jsou samozrejme na hlavni tride, nablyskane a oblozene mramorem
5.) Musite mit tuny a tuny ruznych papiru a ja nevim ceho, dokonce i originalni igelitak, do kteryhop vam to zabalili
6.) zamestnanci jsou vrcholne neprijemni, neochotni, vsechno jim trva a zavadu vetsinou resi radikalne
Jedina vyjimka na kterou jsem zatim narazil, byl servis Alzasoftu. Prestaly mi hrat sluchatka s mikrofonem, patrne byl poruseny kabel - podle zarucaku se na to patrne nevztahovala zaruka. Prisel jsem do servisu, a tam velky napis: "REKLAMACE NIKDY NERESIME (NEVYMENUJEME) NA POCKANI". Prijde chlapik, a ja mu povidam: "Sluchatka nehrajou, vypadava prave ucho". A chlapik zaleze do kamrliku a za dve minuty mi prinese komplet novy sluchatka, originalne zabaleny s novym zarucakem. Tomu rikam jednani. Proto u nich nakupuju, i kdyz vim ze jinde bych to mozna nasel levneji.