Klávesové zkratky na tomto webu - základní
Přeskočit hlavičku portálu


Diskuse k článku

Chtěli byste jedinou fakturu za telefon? Co dalšího se vám nelíbí jako spotřebitelům?

Spotřebitele trápí, že si nemohou zjistit zbývající volné minuty svého kreditu a líbila by se jim i společná fakturace telefonních poplatků. To tvrdí Sdružení obrany spotřebitelů. Jsou jejich požadavky reálné?

Upozornění

Litujeme, ale tato diskuse byla uzavřena a již do ní nelze vkládat nové příspěvky.
Děkujeme za pochopení.

Zobrazit příspěvky: Všechny podle vláken Všechny podle času

Dzerzinskij

Sekundova tarifikace!
Co spotrebitele chteji ze vseho nejvic je prava sekundova tarifikace! I kdyz volaji mistne treba jenom minutu, musi zaplatit dve! Pritom propojovaci poplatky plati po sekundach od zacatku hovoru. Napriklad volani na mobil spadne do schranky, delka hovoru 10 sekund. Jenze AO nas zkasuje o 5,60, ale on musi zaplatit jenom tech 10 sekund, zbytek mu jde rovnou do kapsy. To je svinarna! Dokonce je paradoxni, ze v okolo 50% pripadu jsou mezimestska volani dokonce levnejsi nez nez mistni. Za minutu mistniho volani (nauctuji dve) zaplatite okolo 2,73, za minutu mezimestkeho volani (uztuje se minimalne 1 minuta) zaplatite pouze 2,26! Jsou to vsechno zlodeji!
0/0
11.5.2004 23:50

Martin

Re: Sekundova tarifikace!
Tak já zase chápu, že na něčem i ti alternativci musí vydělat a zaplatit si aspoň pořizovací náklady a že nižší ceny vyvažují třeba někdy hrubší tarifikací. Ale s těmi meziměstskými hovory máš pravdu, to tak často opravdu je. Že za minutu meziměsta zaplatím méně než za minutu místního. Vyčkej času jako husa klasu. Určitě se dočkáme, těch firem jsu desítky a perou se drsně. Oni potřebují hlavně rozebrat zákazníky telekomu a myslím, že to je v zájmu všech. Kdyby zlevnili zase příliš prudce, tak zareaguje telekom taky radikálním snížením a k nim už nikdo nepůjde. Nech to tak zatím.
0/0
12.5.2004 9:24

MR

Nevím, co jednoté faktuře v ČR brání. Žiju v Německu a tady to je naprostou samozřejmostí!!!! 

Ceny hovorů jsou v ČR skutečně nadsazené. Tady v SRN jsou alternativní operátoři mimořádně aktivní, hovory do ČR nabízí již za 2.8 centy,tedy za necelých 90 halířů. A naopak? S Telecomen stojí hovor do SRN 4xtolik. Internet je tu také mnohem levnější než v ČR, anonymní připojení vyjde na necelých 12 Kč za hodinu, přitom je ve špičce levnejší než mimo ní.

Proč to u nás nejde?????

 

0/0
10.5.2004 17:39

Martin

Re:

Protože srovnáváš hrušky s jabkama.

Srovnáváš německé alternativní operátory a náš monopolní Telecom. Tak buď porovnávej Český Telecom a Deutsche Telekom, nebo naše alternativce a jejich. A už to tak divoké nebude ...

0/0
12.5.2004 10:07

Martin

Já jednotnou fakturu nepožaduji
Mám aktivních 6 alternativních operátorů a používám každého na něco jiného nebo využívám slevových akcí. Jednotná faktura nic nepřinese, chci mít možnost předplatby, možnost zaplatit 10x tolik a pak 10 měsíců neplatit nic. Jinak se mi to nevyplatí kvůli bankovním poplatkům.
0/0
10.5.2004 16:29

ok-man

Kontrola nad svým účtem...

Tenhle článek mluví především o monopolním telekomu, ale co ostatní operátoři?

Osobně mám Oskara, nechci ho nijak vychvalovat. Zvolil jsem si ho proto, že nabízí nejlepší kontrolu nad účtem a objednanými službami - viz Oskarova internetová samoobsluha. Který jiný český operátor nabízi to co Oskar?

Asi jsem náročný zákazník, protože i to co nabízí Oskar je mi málo :-). Proč by mi nemohl operátor pomocí sms sdělovat kolik minut PŘESNĚ jsem provolal, kolik peněz jsem PŘESNĚ utratil? Vždyť to stejně musí na konci účtovacího období stejně sečíst. Měl by to tedy počítat průběžně s nejvyšší přesností a ne "ORIENTAČNĚ".

Až se budu moci kdykoliv dovědět, kolik jsem přesně provolal, tak mohu tvrdit, že mám kontorlu nad svým účtem.

0/0
10.5.2004 11:04

woltrak

Re: Kontrola nad svým účtem...
Jenze Oskar to nedela ani orientacne. Sice napad samoobsluhy, flexilimitu atd. je moc hezky, ale v jejich provedeni vicemene nefunkcni. Stav volani u me vypada tak, ze mi tam napisou, ze mam provolano 230 Kc ale ve skutecnosti tam mam o 200-300Kc provolano vice. Ta sama situace je s flexilimitem! Takze je to pekna sra*ka. Necham si ho jen na sms.
0/0
10.5.2004 14:29

Martin

Re: Kontrola nad svým účtem...
Věci jako roamingové hovory Oskar dostane od zahraničních partnerů nekdy i s nekolikaměsíčním zpožděním. Dále - v průběhu období si můžete aktivovat různé balíčky a to se pak průběžně nedopočítáte ničeho.
0/0
10.5.2004 16:21

H+ (H_plus)

Re: Kontrola nad svým účtem...
No, kdyz si aktivujes zobrazovani ceny hovoru, nebo jaxe to jmenuje, tak mas udaj o provolany castce pomerne presne v telefonu - teda jasne, chce to pri zuctovacim datu smazat. Mimochodem - Eurotel tohle vubec nenabizi a o fakture na netu (behem jednoho dne od zuctovani) se jim ani nezdalo... Mene emoci, vice faktu ;)
0/0
10.5.2004 23:59

ok-man

Re: Kontrola nad svým účtem...
tak to je právě ta největčí pitomost.... Telefon mi počítá provolané minuty na vteřinu přesně... zatímco Oskar mi počítá první minutu celou... Takže tím se ta částka strašně zkresluje. A mazání při zůčtovacím období? Nejsem ženská, abych dělal jednou za měsíc "povinnosti" :-)
0/0
11.5.2004 18:42

Martin

Re: Kontrola nad svým účtem...

Zbytečně se nerozčiluj. Aktivuj si službu Informace o ceně hovorného, anglicky AoC - Advice of Charge. Účtuje skutečně naprosto přesně, i první minutu celou. Nebavíme se skutečně o sekundovém počítadle v telefonu ...

Služba je zdarma a je přesná (neumí ale rozlišit hovory šp/mšp a vlastní/cizí síť a samozřejmě ne zahraničí a roaming. Ale např. wap jo)

Pro další informace mě kontaktuj.

0/0
12.5.2004 9:21

Zenz@

Re: Kontrola nad svým účtem...
no pokud jste vyznamnym zakaznikem = firemni telefon, errortel nabizi zjisteni orientacni ceny po zaslani SMS ve tvaru "Stav uctu" na 999211. Pokud jste obyc mate smulu, demokracie tu pokulhava za penezma :)). Hezky den Zenz@
0/0
11.5.2004 18:55

Martin

Společné účty mě netrápí

Společné účty bych ani nepotřeboval, ale alternativní operátoři by mi mohli sami trochu vyjít vstříc.

TELE2 do nedávna umožňovalo předplatbu. Zaplatil jsem jim 500 Kč a pak provolával měsíčně cca 100 Kč a faktury házel do koše. Takže jsem neměl bankovní poplatky. Teď ale zavedli inovaci fakturačního systému a tuto výhodu zrušili, čímž mě naštvali. EMEA Telecom mi strhává platby přes SIPO, takže mě to nestojí ani korunu, to je v pohodě.

Divím se, že možnost předplatby operátoři neposkytují. Dal bych jim své peníze i rok předem a šetřil jejich i moje bankovní poplatky a oni by měli bezúročnou půjčku. Takhle na to někdy kašlu. Na začátku měsíce je ani nepoužiju, protože si říkám, že je možná do konce měsíce nějak moc používat nebudu, takže škoda bankovní platby navíc. A ke konci je pak třeba potřebuju, ale říkám si, že když jsem to už měsíc vydržel, tak teď kvůli pár hovorům to už dělat nebudu.

 

Prostě - alternativní operátoři nebrečte tu, jste lempli. Zaveďte SIPO a předplatbu. Společnou fakturu nechci. Chci vědět komu co platím. Je to navíc soutěž pro vás, kdo udělá fakturu přehlednější.

0/0
10.5.2004 10:03

Re: Společné účty mě netrápí
Já s TELE2 taky skončím, nalákali mě na nejkratší dobu zpoplatnění volání na mobil - jako jediní nabízeli 1/2 minuty. Moje hovory se do této hranice vešly. Teď při skoro stejné ceně jako z Telecomu se mi nevyplatí chodit na  poštu se složenkou, za niž zaplatím ještě 20Kč - jakápak tedy úspora?
0/0
10.5.2004 11:49

Martin

Re: Společné účty mě netrápí
Tak to se pleteš, na mobil nikdy nenabízeli zpoplatnění půl minuty, ale vždy napřed minutu a pak po půlkách. Mám je aktivní od prvního dne, kdy službu spustili. Nikdy to neměli, jak píšeš. Jediný to tak měl Bluetone, ale ten to před měsícem zrušil. První minuta je všude.
0/0
10.5.2004 16:23

Martin

Re: Společné účty mě netrápí
Jinak plať účet přes internetbanking. To stojí ~5 Kč. S poštou to fakt cenu nemá. S tím internetbankingem se to dá. Ale i tak, každý měsíc zbytečně 5 Kč. A oni mají taky poplatek za moji platbu. Nepochopím, proč NIKDO nenabízí možnost předplacení.
0/0
10.5.2004 16:26

Martin

Jeden účet je nezbytnost
Bohužel, ještě stále musím využívat pevnou liknu. Neexistence společného účtu je jediný důvod, proč jsem zatím nepřešel ke konkurenci!
0/0
10.5.2004 8:48

Honza

Re: Jeden účet je nezbytnost
To mě 2 účty až tak nevadí, Telecomu stejně musím platit paušál. Spíše mi vadí způsob placení za služby Tele2, jinak jsem s nimi spokojen - faktury ale posílají kdy chtějí (občas i s měsíčním zpožděním), jindy odešlou podle razítka a tudíž i dodají fakturu až po její splatnosti a pokud když jim telefonuji odpoví - víme o tom, měli jsme problémy. Již mi i poslali upomínku na platbu, která byla pod správným symbolem hrazena, pouze neměli spárováno .... . A platit nelze přes SIPO, ani inkaso - pouze převodem, složenkou - v roce 2004 to je opravdu "paráda". Každopádně přes to jsem s nimi spokojen, opravdu neudělám ani 1 dálkový hovor přes předražený Telecom. telecom je nutné zlo, kterému musím platit paušál za to, že mi kdysi natáhli do bytu dráty. Státem chránění pacholci!
0/0
10.5.2004 9:32

KOPE

Re: Jeden účet je nezbytnost
Tak si nech natáhnout dráty do bytu od TELE2 a nebudeš muset platit paušál TELECOMU.
0/0
11.5.2004 14:17

Martina

Re: Re: Jeden účet je nezbytnost
jenže na to se ti Tele 2 vykašle - takhle to pro ně nebude zajímavé.
UPC se snažil v Liberci provozovat  telefon po kabelech - raději to zabalil - nabídl "levnější" paušály i ceny za hovor - a zjistil, že krachuje. Ona to totiž asi není zase taková sranda, starat se i o kabeláž, zařizovat nové linky, stavět sloupy...
co se týče internetu - vemte si jenom takové ty menší firmy, které nabízejí bezdrát na internet - kolik lidí se musí ve vchodě domluvit, aby jim tam tu anténu dali - a to ještě každý zaplatí "zřizovací" poplatek - pak se ještě dělí o mizernou rychlost.
Nikdo přece nebrání alternativním operátorům, aby si vystavěli svou síť (tak, jako to mimochodem udělal Eurotel a po něm T-Mobile a Oskar - nikoho ani nenapadlo, aby třeba T-M jel na ústřednách Eurotelu...)
0/0
14.4.2005 10:00

marel

pevna linka?
k cemu pevnou linku, v dnesni dobe mobility, proc si ji mam porizovat, Nedavno u me byl náhončí telecomu, jesti nechci pevnou. TELECOME to tedy nechci.
0/0
10.5.2004 7:44

Graphics

Pevná linka od Telecomu
Telecom svým přístupem v podstatě pohřbívá pevné linky v ČR. Nad každou jeho "inovací" jenom nechápavě kroutím hlavou. Osobně mě stačilo, když jsem se  více jak půl roku pokoušel odhlásit ISDN linku. Nejprve ztratili moji žádost, poté nebyla moje odhláška kompletní i přestože jsem podklady získal z jejich oddělení stížností a nakonec neměli skoro měsíc čas provést demontáž.  Telecom už raději ne.
0/0
10.5.2004 6:36

ddddddddd

Re: Pevná linka od Telecomu

heheh, to ja zadny problem s odhlaskou nemel :-)

Telecom rulez.

0/0
10.5.2004 7:58

Karel

Pevnou linku od Telecomu? To radši rakovinu!
!!!
0/0
10.5.2004 0:06

antitelefonista

Re: Pevnou linku od Telecomu? To radši rakovinu!
Ano, TELEKOMu
0/0
10.5.2004 0:21

XB

Re: Pevnou linku od Telecomu? To radši rakovinu!
Neboj, už ji máš, a krásně to v tobě bují. To máš z toho rozčilování.
0/0
10.5.2004 7:20

Telecomák

Re: Pevnou linku od Telecomu? To radši rakovinu!
Já rakovinu mam a radsi bych mel 10 pevných linek. Delej si  P R D E L  z neceho jineho ty D E B I L E !
0/0
11.5.2004 12:48







Najdete na iDNES.cz



mobilní verze
© 1999–2017 MAFRA, a. s., a dodavatelé Profimedia, Reuters, ČTK, AP. Jakékoliv užití obsahu včetně převzetí, šíření či dalšího zpřístupňování článků a fotografií je bez souhlasu MAFRA, a. s., zakázáno. Provozovatelem serveru iDNES.cz je MAFRA, a. s., se sídlem
Karla Engliše 519/11, 150 00 Praha 5, IČ: 45313351, zapsaná v obchodním rejstříku vedeném Městským soudem v Praze, oddíl B, vložka 1328. Vydavatelství MAFRA, a. s., je členem koncernu AGROFERT.