Diskuze

Český Telecom plánuje najmout externí firmu na údržbu sítě

Český Telecom chce, aby údržbu jeho telekomunikační sítě prováděla externí firma. Od tohoto kroku si slibuje snižování nákladů a zvyšování efektivity.
Litujeme, ale tato diskuse byla uzavřena a již do ní nelze vkládat nové příspěvky.
Děkujeme za pochopení.

tomas

5. 5. 2004 21:47
Rozumny krok
Pracovni vykon ( efektivita ) 10 zlenivelych netahavych, alibistickych, praci predstirajicich,  zasivajicich se telekomunistu = 1 kvalifikovany, certifikovany, podle zapadnich kriterii pracujici expert  Siemensu / Alcatelu / Ericssonu atd.  = nakonec to vyjde stejne draho nebo i levneji a hlavne bez starosti s tim tisicihlavym stadem vlastnich zamestnancu...  Ja byt Berdarem, tak ten zatuchly zazloutly  chliv vymetu vidlema bez pardonu...
0 0
možnosti

marek

5. 5. 2004 14:16
on to zas tak spatny napad neni...
On to zas tak spatny napad neni a telecom s tim ma uz dostatek zkusenosti z vystavby site. Takovy maly priklad rozhovoru s dodavatelem: Vy pro nas chcete porad pracovat? no dobre, ale tamhle vas konkurent to chce delat taky ale o 10procent levneji nez vy. Vzpominam si na obdobi kdy se pomalu koncilo s pokladanim kabelu a pokud nekdo chtel vyhrat nejakou stavbu tak vzal cenikove polozky vynasobil je 0,25 a doufal, ze nekomu nebude stacit 0,20. Ono je opravdu levnejsi jine firme za stejnou praci dat 200Kc nez vlastnimu zamestnanci 1000Kc
0 0
možnosti

ps

5. 5. 2004 17:26
Re: on to zas tak spatny napad neni...

Jo, presne, a ono to pujde dal, jako vzdycky. Jmenovani "giganti" jdouci do druheho kola samozrejme nejsou s to z vlastnich zdroju konkurovat cenove, takze pojd lokalni firmo, my te vyzdimeme a ty to pro nas budes delat...

0 0
možnosti

MaC

5. 5. 2004 13:03
To snad nemyslí vážně?!? Není to snad zakázané (živ. zákonem), najímat firmu na stejnou práci na jakou má ČT předmět podnikání? A jak to může být levnější, když dám technikovi za 160h prac. úvazku 25000(?) + odvody a na druhé straně mám firmu, která si účtuje za hodinu práce technika 1500? (např. L.T.), kterého si stejně najímá ze své servisní firmy?
0 0
možnosti

candat

5. 5. 2004 12:03
Tunééél
Zajišťovat vlastní předmět podnikání outsourcingem je jasný tunel. Odebrat licenci Telecímu, by byla správná reakce.
0 0
možnosti

Docent

5. 5. 2004 10:58
Kde na to Telecom přišel?
Od orgánu s podobnám názvem - Český telekomunikační úřad. Ten taky nejdřív v rámci úspor úředníků vyhodil uklízečku, která se vzápětí nechala zaměstnat v soukromé firmě za větší plat a úklid byl zajišťován onou soukromou firmou. Vzápětí vyhodil domovnici, aby její činnost nahradil částečně soukromými firmami, částečně prací techniků s daleko vyšším platem.
0 0
možnosti

Pavel

5. 5. 2004 9:52
Ano, je to tunel
Je mozne si vzpomenout na to, jak CTc si najal na spravu IT externi firmu. V dusledku tohu mu jeho naklady vzrostly 3x, ale podle ukazatelu maji min lidi, takze vetsi obrat na hlavu. Podobne podvody delaji ale i jine firmy. Napr. naberou brigadniky nebo pred koncem roku propusti lidi (mimo generalniho reditele) a po novem roce je opet prijmou. Ke konci roku pak vykazou dobre hospodarske vysledky. Toto souvisi i s kreteny z konzultacnich firem a ruznymi prihlouplymi ukazateli. Dobre je taky zamestnat lidi na zivnostak. Je to problem dneska a ukazatele obratu...
0 0
možnosti

Keddie

5. 5. 2004 9:38
To je ptaaakovina...
...taky si myslim, ze je pravdepodobnost snizeni nakladu, kdyz to provadi externi firma misto vlastnich zamestnancu nulova (spise naopak). Jen by me zajimalo ci bude ten znamy, kteremu bude patrit firma, ktera vyhraje to "vyberove rizeni". Boze kolikrat to tu uz bylo?
0 0
možnosti

Franta7

5. 5. 2004 9:30
Ptákovina
Takže například když si Ford nechá vyrábět auta od externí firmy (například od Peugeotu) tak vlastně ušetří. Hmmm.... 
0 0
možnosti

Martin

5. 5. 2004 9:08
Co je to za blbost
Co je to za kravina, že najmutím externí firmy se sníží náklady? Chápu to např. tam, že telekom si koupí auto značky škoda, místo aby si vyráběl vlastní auta značky Telecom. Ale najímat si cizí firmu na vlastní předmět podnikání je kravina, ne? Co tak kdyby telecom začal volat přes nějakého alternativního operátora?? ((:
0 0
možnosti

Václav

5. 5. 2004 9:03
Heřman je fakt blb (nebo tunelář nebo naivní blb).
Snížit náklady outsourcingem je někdy efektivní, výroba SW, mimořádné akce. U provozu teoreticky také ... ale tak do prvního problému/průseru ... pak se to prodražuje jako "prase". Heřman a Hlavenka jsou takoví odborníci/teoretikové, kteří tvrdí, že mobilní operátoři jsou vlastně "marketingové firmy". Ano, možná, až do chvíle než zjistí, jak taková firma funguje, kde jsou slabiny a rizika. Jádro takové firmy je spolehlivý GSM a IT engineering, pak si markeťáci mohou vymejšlet cokoliv ... např. Eurotel by musel při počínání pana Heřmana vrátit ISO certifikáty.
0 0
možnosti