Klávesové zkratky na tomto webu - základní
Přeskočit hlavičku portálu


Diskuse k článku

Český Telecom plánuje najmout externí firmu na údržbu sítě

Český Telecom chce, aby údržbu jeho telekomunikační sítě prováděla externí firma. Od tohoto kroku si slibuje snižování nákladů a zvyšování efektivity.

Upozornění

Litujeme, ale tato diskuse byla uzavřena a již do ní nelze vkládat nové příspěvky.
Děkujeme za pochopení.

Zobrazit příspěvky: Všechny podle vláken Všechny podle času

tomas

Rozumny krok
Pracovni vykon ( efektivita ) 10 zlenivelych netahavych, alibistickych, praci predstirajicich,  zasivajicich se telekomunistu = 1 kvalifikovany, certifikovany, podle zapadnich kriterii pracujici expert  Siemensu / Alcatelu / Ericssonu atd.  = nakonec to vyjde stejne draho nebo i levneji a hlavne bez starosti s tim tisicihlavym stadem vlastnich zamestnancu...  Ja byt Berdarem, tak ten zatuchly zazloutly  chliv vymetu vidlema bez pardonu...
0/0
5.5.2004 21:47

marek

on to zas tak spatny napad neni...
On to zas tak spatny napad neni a telecom s tim ma uz dostatek zkusenosti z vystavby site. Takovy maly priklad rozhovoru s dodavatelem: Vy pro nas chcete porad pracovat? no dobre, ale tamhle vas konkurent to chce delat taky ale o 10procent levneji nez vy. Vzpominam si na obdobi kdy se pomalu koncilo s pokladanim kabelu a pokud nekdo chtel vyhrat nejakou stavbu tak vzal cenikove polozky vynasobil je 0,25 a doufal, ze nekomu nebude stacit 0,20. Ono je opravdu levnejsi jine firme za stejnou praci dat 200Kc nez vlastnimu zamestnanci 1000Kc
0/0
5.5.2004 14:16

ps

Re: on to zas tak spatny napad neni...

Jo, presne, a ono to pujde dal, jako vzdycky. Jmenovani "giganti" jdouci do druheho kola samozrejme nejsou s to z vlastnich zdroju konkurovat cenove, takze pojd lokalni firmo, my te vyzdimeme a ty to pro nas budes delat...

0/0
5.5.2004 17:26

Václav

Re: on to zas tak spatny napad neni...
Udržba a výstavba jsou dvě rozdílné věci ...
0/0
5.5.2004 18:25

MaC

To snad nemyslí vážně?!? Není to snad zakázané (živ. zákonem), najímat firmu na stejnou práci na jakou má ČT předmět podnikání? A jak to může být levnější, když dám technikovi za 160h prac. úvazku 25000(?) + odvody a na druhé straně mám firmu, která si účtuje za hodinu práce technika 1500? (např. L.T.), kterého si stejně najímá ze své servisní firmy?
0/0
5.5.2004 13:03

candat

Tunééél
Zajišťovat vlastní předmět podnikání outsourcingem je jasný tunel. Odebrat licenci Telecímu, by byla správná reakce.
0/0
5.5.2004 12:03

Docent

Kde na to Telecom přišel?
Od orgánu s podobnám názvem - Český telekomunikační úřad. Ten taky nejdřív v rámci úspor úředníků vyhodil uklízečku, která se vzápětí nechala zaměstnat v soukromé firmě za větší plat a úklid byl zajišťován onou soukromou firmou. Vzápětí vyhodil domovnici, aby její činnost nahradil částečně soukromými firmami, částečně prací techniků s daleko vyšším platem.
0/0
5.5.2004 10:58

Pavel

Ano, je to tunel
Je mozne si vzpomenout na to, jak CTc si najal na spravu IT externi firmu. V dusledku tohu mu jeho naklady vzrostly 3x, ale podle ukazatelu maji min lidi, takze vetsi obrat na hlavu. Podobne podvody delaji ale i jine firmy. Napr. naberou brigadniky nebo pred koncem roku propusti lidi (mimo generalniho reditele) a po novem roce je opet prijmou. Ke konci roku pak vykazou dobre hospodarske vysledky. Toto souvisi i s kreteny z konzultacnich firem a ruznymi prihlouplymi ukazateli. Dobre je taky zamestnat lidi na zivnostak. Je to problem dneska a ukazatele obratu...
0/0
5.5.2004 9:52

Keddie

To je ptaaakovina...
...taky si myslim, ze je pravdepodobnost snizeni nakladu, kdyz to provadi externi firma misto vlastnich zamestnancu nulova (spise naopak). Jen by me zajimalo ci bude ten znamy, kteremu bude patrit firma, ktera vyhraje to "vyberove rizeni". Boze kolikrat to tu uz bylo?
0/0
5.5.2004 9:38

Franta7

Ptákovina
Takže například když si Ford nechá vyrábět auta od externí firmy (například od Peugeotu) tak vlastně ušetří. Hmmm.... 
0/0
5.5.2004 9:30

Martin

Co je to za blbost
Co je to za kravina, že najmutím externí firmy se sníží náklady? Chápu to např. tam, že telekom si koupí auto značky škoda, místo aby si vyráběl vlastní auta značky Telecom. Ale najímat si cizí firmu na vlastní předmět podnikání je kravina, ne? Co tak kdyby telecom začal volat přes nějakého alternativního operátora?? ((:
0/0
5.5.2004 9:08

Václav

Heřman je fakt blb (nebo tunelář nebo naivní blb).
Snížit náklady outsourcingem je někdy efektivní, výroba SW, mimořádné akce. U provozu teoreticky také ... ale tak do prvního problému/průseru ... pak se to prodražuje jako "prase". Heřman a Hlavenka jsou takoví odborníci/teoretikové, kteří tvrdí, že mobilní operátoři jsou vlastně "marketingové firmy". Ano, možná, až do chvíle než zjistí, jak taková firma funguje, kde jsou slabiny a rizika. Jádro takové firmy je spolehlivý GSM a IT engineering, pak si markeťáci mohou vymejšlet cokoliv ... např. Eurotel by musel při počínání pana Heřmana vrátit ISO certifikáty.
0/0
5.5.2004 9:03

Honza

No nééé, stará písnička
zase se budou peníze přelévat!
0/0
5.5.2004 8:53

Docent

Chacha...
... snížení nákladů externí firmou :-)). Cca před 4 lety jsem viděl, jak externí firma pokládala pro Telecomunisty kabely do země. Makáči stále v hospodě, před kterou vrčely nakladače (aby byly motohodiny), nafta se prodávala za 10,-, v širokém okolí měli lidi "pronajaté" stavební mechanismy... Jestli to Telecomunisty vyšlo lacino, tak by mne zajímalo, jak kradou jejich vlastní zaměstnanci.
0/0
5.5.2004 8:30

Re: Chacha...
Docente... Jen tak mimochodem, budeš nepochybně docent i CSC a HCHKRDTN. Protože Telecom investiční akce pomocí externích firem dělá od roku 90, tuším. A dělají se formou smlouvy a předem daných peněz... Takže jestli čirou náhodou nelžeš (jakože lžeš) tak ti makáči neokrádali Telecom, ale nějakou soukromou firmu. A právě proto tomu vůbec nevěřím.
0/0
6.5.2004 14:57







Najdete na iDNES.cz



mobilní verze
© 1999–2017 MAFRA, a. s., a dodavatelé Profimedia, Reuters, ČTK, AP. Jakékoliv užití obsahu včetně převzetí, šíření či dalšího zpřístupňování článků a fotografií je bez souhlasu MAFRA, a. s., zakázáno. Provozovatelem serveru iDNES.cz je MAFRA, a. s., se sídlem
Karla Engliše 519/11, 150 00 Praha 5, IČ: 45313351, zapsaná v obchodním rejstříku vedeném Městským soudem v Praze, oddíl B, vložka 1328. Vydavatelství MAFRA, a. s., je členem koncernu AGROFERT.