Klávesové zkratky na tomto webu - základní
Přeskočit hlavičku portálu


Diskuse k článku

Mapa pokrytí Eurotel CDMA

Update: Nová a lepší mapa! V jakých lokalitách bude služba Eurotel Data Express dostupná? Kde budete moci používat rychlá mobilní data na bázi CDMA? Pomoci by vám mohla naše mapa pokrytí.

Upozornění

Litujeme, ale tato diskuse byla uzavřena a již do ní nelze vkládat nové příspěvky.
Děkujeme za pochopení.

Zobrazit příspěvky: Všechny podle vláken Všechny podle času

THIS_ONE

NE VŠE JE ZLATO, CO SE TŘPYTÍ

Pokud zvažujete, zdali si opatřit CDMA, tak se napřed podívejte na http://www.cdma.cz/diskuze.php?vlakno=6906 a potom se znovu zamyslete.

 

0/0
23.9.2004 11:16

xshima

Jak se prihlásím do zkušebního programu??
Rád bych měl bližší informace
0/0
13.5.2004 21:07

obrbaz

pokryti
Teď sem se díval na mapku a zjistil sem že asi nebudu pokrytej (je to tam trošku rozsypaný signál). Jenom nechápu proč je to hlavně u velkých mněst, které mají kabelové nebo mikrovlné nebo prostě jinačí připojení o hodně rychlejší než sem četl kolik to bude mít, a taky o něco levnější. Proč se nesoustředily nejdřív na ty místa kde kabelovka není ani 15km vzdálená, kde mikrovlnka nedosáhne a není tam ani pokrytí dsl, kteří jsou odsouzení k invazi do měst nebo ke GPRS nebo dokonce k modemu (a že takových vesnic je požehnaně)  . Myslím si že kdyby dali slušnou cenu za docela rychlej net tak by na tom vydělali víc než třeba na Praze, Brně, Olomouci kde maj kabel DSL i mikrovlnku.
0/0
12.5.2004 12:42

nezajímavé

Re: pokryti
A co bys vlastne chtel? Mate tam Jihoceske zmatky ...
0/0
18.5.2004 16:39

l.a.

Re: pokryti
Ty si fakt myslis ze budou davat zakladnoku za nekolik mil.KC do vesnice s 10 lidma??? z nichz si tento net objedna cca 1??? To by se jim vyplatilo. a pro info: nejdri se pokryva velke mesto a pak teprve zapadakov tak to bylo a tak to taky bude...ani ty to nezmenis....
0/0
29.7.2004 23:28

jirkap

pokryti
nevim jestli si toho nekdo vsiml ale poryti nasi male zemicky je az moc situovano na sever a to po cele delce. nevim jak jsou na tom s bezdratem od Praha na sever ale tady u Sumavy sem odkazanej na GPRS a nejsem sam
0/0
7.5.2004 9:06

Max

Mapa pokrytí ADSL - kdyby někoho zajímala:-)
Kdyby někoho zajímala mapa pokrytí ADSL, tak jí najde na této adrese. Nemusíte stahovat celou stačí zobrazit výřez který vás zajímá:-)
0/0
3.5.2004 17:56

Tom733

ruseni TV

Tak CDMA dorazilo i k nam (Kladno). Ze sem "pokryty" sem poznal lehce - nedalo se divat na TV (jen pro informaci ITA, rodinny domek, 2 mesice po generalni oprave ITA).

Totez v cele ctvrti. ET se k tomu postavil az prekvapive celem - druhy den na sve naklady dodali a namontovali pasmove zadrze 20 dB pro 464,8 MHz a je to OK.

Jen predpokladam, ze se jim ten pripojny bod asi trochu timhle prodrazil, protoze totez museli davat asi vsem "postizenym", coz je v nasi ctvrti odhadem tak 100 domu a jelikoz sou to zadrze delane na zakazku, tak to par desitek tisic byly.

0/0
2.5.2004 14:40

krakonos

Re: ruseni TV
sem azvedavej kolik budou mít na Kladně uživatelů, když je tu www.klfree.net, kterej má připojení k netu za 350 měsíčně, no data/time limit:)
0/0
2.5.2004 21:01

Tomáš Marný

Re: ruseni TV
Mno, pokud lze soudit podle news.klfree.net, tak ta situace s klfree zase tak růžová není...
0/0
12.5.2004 13:12

Belerby

Re: ruseni TV

Fajn ze to taky nekdo sleduje

Ale dnes uz je to zase trochu jinak, ta situace se vyviji neustale a myslim ze stale k lepsimu... zakladni zlom probehne do konce zari kde se rozhodne o smeru vyvoje komunitni site klfree.net

Jinak CDMA zmar, tedy zdar    Cim vice moznosti tim vice si nas budou pretahovat :) Uz se tesim :)

0/0
31.5.2004 22:17

TV technik

Re: ruseni TV
Můžu tě ujistit, že taková kanálová (nikoliv pásmová) zádrž se dá pořídit za doslova pár korun. Největší náklady byly pravděpodobně na práci techniků, kteří obcházeli domácnosti a na v některých případech velmi divoké rozvody tyto zádrže instalovali...
0/0
23.9.2004 11:36

listek

liste
mam k dispozici 2 listky na zapac cesko-kanada, sektor 119. navrhnete cenu. a prosim zadne urazky, nejsem zadnej prekupnik, listky jsem dostal od eurotelu (ktery kvuli sve reklamni akci ztopil pro sve ucely spoustu listku). cenu se snazte navrhnout trzne, na nerealisticke nabidky nereaguji. mil_acek@post.cz
0/0
2.5.2004 14:09

Xspy

Překupníkům pšenka kvete
Kdybych tohohle miláčka neviděl už v několika diskuzích (mimochodem vždycky pěkně offtopic) ,tak bych těm kecům o tom, že se nejedná o překupníka snad uvěřil .... Kdybych se měl chovat tržně tak bych ti chlapče hezky realisticky musel natrhnout .....
0/0
5.5.2004 2:20

čertik

DALŠÍ SCI-FI JUROTELU............
0/0
28.4.2004 21:10

xxxxxx

Re: DALŠÍ SCI-FI JUROTELU............
No hlavně že Ty-Debile nebo V*sral s něčím takovým přišel...Eurotel má prostě navrch
0/0
11.6.2004 23:29

ESO ESO

Snad vam ta mapa nedala moc prace...
Snad vam ta mapa nedala moc prace... Dozorčí rada Českého Telecomu dnes rozhodla o odvolání generálního ředitele Eurotelu Terrence Valeskiho z pozice jednatele firmy. Ze své funkce by měl odejít i druhý jednatel, šéf právní divize Luboš Bórika, řekl ČTK dobře informovaný zdroj. Oba jednatele chce odvolat představenstvo Telecomu, které si ale muselo vyžádat souhlas dozorčí rady. O výměně statutárních zástupců by mohlo rozhodnout ještě dnes. ČTK
0/0
28.4.2004 17:25

ESO ESO

Re: Snad vam ta mapa nedala moc prace...
Z dozorčí rady Českého Telecomu po dnešním hlasování o odvolání dvou jednatelů Eurotelu odstoupil její předseda Ondřej Felix a dva další členové. Podle dvou důvěryhodných zdrojů na členství rezignovali ještě ekonom Adam Blecha a auditorka Hana Doležalová, kteří rovněž hlasovali proti odvolání statutárních zástupců Eurotelu, generálního ředitele Terrence Valeskiho a šéfa právní divize Luboše Bórika.
0/0
28.4.2004 17:36

Ranger CZE

:-(((
Tak jsem zas v nepokrytý oblasti, ani od 1. 7. nejsem "plánován" :( To už snad není pravda. Proč je někde všechno a jinde není nic? Jděte s tím někam.
0/0
28.4.2004 14:04

jakoubek

Re: :-(((
sezen si poradnou smerovou antenu a bude ti to behat temer odkudkoli...
0/0
5.5.2004 8:15

Radek

Eurotel zakáže zaměstnancům telefony podporující MMS
a nebo budou MMS odesílané z firemních čísel prohlížené...
0/0
28.4.2004 13:03

Václav

Re: Eurotel zakáže zaměstnancům telefony podporující MMS
Zeptej se Patrika Zandla od koho to má. Jinak si myslím, jestli stát (tedy vláda) nepodrží Valeskiho, tak se telekom (ČTc) privatizovat nebude, tedy aspoň cestou strategickému partnerovi. Vyhrála by to zase nějaká "česká" cesta. Dobré čtení o těchto cestách a o tom odkud vítr fouká je na blistech: http://www.blisty.cz/2004/4/28/art17878.html Vždy se totiž najde způsob, jak "to" nemůže jít. Daří se (jim) to už 10 let.
0/0
28.4.2004 13:23

Ondra

skoda jen
skoda jen, ze to Eurotel, respektive Cesky Telecom pozastavil.
0/0
28.4.2004 13:01

kopr

Re: On to spis podcenil ET
Telekom ted za to odlozeni nemuze, spis to podcenil Eurotel a neuvedomil si, ze v nasem byrokratickem state potrebuje na cokoli nekolik ruznych licenci, prestoze tu nejdulezitejsi ma.
0/0
28.4.2004 14:33

Václav

Re: On to spis podcenil ET
Podle ČTÚ (Stádníka) Eurotel žádnou další licenci nepotřebuje, potřebuje mít jen homologovanou technologii, aby "nerušila". Což je, dá se říct, problém dodavatele technologie. Tak možná je v tom Eurotel celkem nevinně ...
0/0
28.4.2004 15:52

MaC

ruseni signalu??
Jen bych k tomu rad rekl, ze v dnesnim Olomouckem dni je na titulni strance clanek o tom, jak novy vysilac Eurotel u pro rychly internet rusi televizni vysilaní zhruba 500 domacnosti v Prostejove. Nakolik je to pravda ukaze setření ČTÚ, na ktery se obrátilo zatím několik lidí se stížností. No uvidime.
0/0
28.4.2004 11:16

Václav

Re: ruseni signalu??
Jsou dvě možnosti: 1) Mají tam převaděč TV signálu, kterej zasahuje frekvenčního pásma vyhrazeného pro Eurotel. 2) Vyšší složky harmonické (základní nosné kolem 450 MHz vyhrazené Eurotelu) ruší TV signál. Jelikož TV pásmo je někde úplně jinde než přidělená frekvence pro CDMA, tak bych to typoval na 1), možná s tím, že to je nějaký nestandartní aktivní TV převaděč z doby krále Klacka ...
0/0
28.4.2004 13:00

Konzultant

Re: ruseni signalu??
Hezké vysvětlení, které ale vůbec nic neřeší. Pokusím se ho navrhnout. První tam byla TV, občanů, kteří chtějí příjem TV je jistě více, takže řešení je jasné - regule jsou jasné a ČTÚ nemůže rozhodnout jinak: Eurotel to tam bude muset vypnout. Souhlas? Nebo zažijeme vzpouru proti placení koncesionářských poplatků na Olomoucku?
0/0
28.4.2004 14:19

Václav

Re: ruseni signalu??
Určitě rozhodne ČTÚ. Ale určitě ne podle pravidla, kdo tam byl první :-))) Bude se zkoumat, jestli všechny použité technologie splňují aktuální normy ...
0/0
28.4.2004 14:28

K-19

Re: ruseni signalu??
V tom Prostějově to bude mnohem spíš řešit ČOI než ČTÚ. Nějaký zločinec tam prodel spousty naprosto neuvěřitelných sítových antén s vestavěnými širokopásmovými předzesilovači. Filtrace veškerá žádná, ale kupte si tu s tím zesilovačem pani Nováková, budete mít ostřejší obraz. Prohlášení o shodě pochopitelně neexistuje.
0/0
28.4.2004 20:57

Smrcek

Re: ruseni signalu??
Tech zlocincu bude po republice asi hodne :( Problem spociva doopravdy v tom, ze silny signal (nejenom od EUROTELU ale od dalsich sluzeb, ktere pouzivaji vyzareny vetsi jak 300W) dovede sirokopasmove zesilovace v nahrazkovych antenach typu "POLSKA matrace" privest do limitace. Potom z takoveho zesilovace se stava generator ruseni a to se projevi u samotne individualni TV anteny a take vyzarovanim v neblizsim okoli. CTU muze jen doporucit temto stezovatelum pouzivat schvalene antenni zarizeni, ktere je samozrejme drazsi. Souhlasim s tim, aby takovy uzivatel si nechal montovat anteny odbornou firmou a tudiz ma narok i na reklamace s rusenim TV jak u firmy ktera anteny budovala, tak i na CTU. Potom jeho stiznost bude opravnena.
0/0
27.7.2004 18:11

diletant

Re: ruseni signalu??
Jestlize je to problem na strane TV tak at si obcane stezuji a do nebe volaji , snad je nekdo uz konecne poslechne. Protoze je tedy TV podvadi uz pekne dlouho a nemodernizuje , a popripade by ji mel zalovat jeste Eurotel za to ze tam TV nema co delat.Penez vsichni platime uz dost aby moderni technologie byly davno v provozu a ne v jednani
0/0
28.4.2004 17:23

Clon

Re: ruseni signalu??
Diváci v Prostějově můžou být klidně v právu. To, že frekvence CDMA je někde jinde, než TV pásmo, neznamená, že CDMA nemůže rušit televizi. Měření v okolí jedné CDMA stanice, umístěmé na paneláku na sídlišti ukázalo, že silným signálem o širokém spektru jsou přebuzeny vstupní obvody přijímačů jak v pásmu kolem 450 MHz, tak i na vyšších harmonických. Problémy mají v okolí vysílače i trunkové radiostanice.
0/0
28.4.2004 23:19

Honza

Re: ruseni signalu??
1 i 2 mimo - jde o to , ze kazdy vysila ve spravnem pasmu /kmitoctu, vstupni obvody televizoru jsou vsak neodolne i pro kmitocty ktere jsou blizke tem uzitecnym. Vina je jednoznacne na spatnych TV prijimacich, eurotel se k tomu postavil "chlapsky"
0/0
12.5.2004 11:04

Tomáš Marný

Re: ruseni signalu??
Jo, ČTÚ toho zjistí :-(. BTW vedoucí abtajlungu, které se tím zabývá, píše "oběkt", takový je to inteligent...
0/0
29.4.2004 7:21

škoda jen že to nepojede tak rychle :( jak muže
Viděl jsme CDMA v testovacím provozu a předmíma očkama to stahovalo 2,5M/s je to parada, ale komerčeně to nechají spustit jako 200 k/s, ale i tak se už teším :)
0/0
28.4.2004 9:28

Lord Mystic

Re: škoda jen že to nepojede tak rychle :( jak muže

Vidím že máš popletené jednotky. Pokud to stahovalo 2,5MB/s tak byla udávaná rychlost 20Mbit/s a to je nesmysl. Pokud byla udávaná rychlost 2,5Mbit/s tak reálná rychlost stahování by mohla být v ideálním případě max. 320Kbit/s. ET plánoval na zkušební provoz rychlost 1Mbit/s, tedy reálně bez agregace a bez dalších stahujících uživatelů na bts by to bylo 128Kbit/s bez objemového limitu. To nám pak vychází stahnutí jednoho CD 700MB za 93min (hodka a půl), což by bylo absolutně super. Možná ze začátku to tak u nás pojede (vesnice u Strakonic) kde to skoro nikdo jinej nebude používat a navíc se mi zdá, že máme ještě jinej vysílač než je pro Strakonice. Ale i kdyby to jelo poloviční rychlostí, tak by stažené CD za 3 hodky není nejhorší.

Jen se modlím za jedno - říká se že by ping měl být něco kolem 200-300ms. To je tak na hraně kdy se dá hrát Diablo II. 1st person akce určitě nepůjdou, real-time a turn-based strategie bude apsolutní pohoda, ale to Diablo II jsem strašně zvědav! Uvidíme. Máte-li někdo více info jak se přihlásit do zkušebního provozu, napište!

0/0
28.4.2004 10:15

zajdee

Re: škoda jen že to nepojede tak rychle :( jak muže

by to bylo 128Kbit/s

ne 128Kbit/s, ale 128kB/s ;)

0/0
28.4.2004 13:50

Lord Mystic

Re: škoda jen že to nepojede tak rychle :( jak muže
Jo poučuju tady někoho a sám to mam blbě. Sem to ale trubka vytroubená :). A už jsem z toho tak zmatenej, že si teť nejsem jistej jestli ty to nemáš taky špatně - ne 128kB/s ale 128KB/s.
0/0
28.4.2004 13:59

chytrak

Re: škoda jen že to nepojede tak rychle :( jak muže
ses trubka, kB jako napr. kg, MB jako napr. MW, viz sesta trida zakladky
0/0
28.4.2004 15:16

Chulda

KB vs kB
Chytraku, obcas je potreba vic jak 6. rocnik zakladky. Kilo (K) = 1024, jen se to pouziva pro pameti, v telekomunikacich opravdu 1000. http://en.wikipedia.org/wiki/Binary_prefixes
0/0
29.4.2004 12:51

PeteF

Re: KB vs kB

Pratele, pratele..... Ano jiste nas na prumyslovce mucili s velkymi kB=kilobyte a malymi kb= kilobit jednotkami a slibovali, ze cely svet takto komunikuje a pouziva....

OMYL... Po studiich ve VB zjistuji ze brambory jsou jablka a kazdymu je to je jedno...kb jako KB,kB,Kb a jakekoli jine permutace....

 

Takze pouceni pro vsechny.... nezkracujte nazvy, 2-3 pismenka navic nikoho nezabiji....

0/0
8.5.2004 10:50

pat

Re: škoda jen že to nepojede tak rychle :( jak muže
Je videt ze sirokopasmo evidentne nemas ja uz asi 2 roky jo a muzu ti garantovat ze cd z dc a podobne budes stahovat podstatne dyl,se 128 moc diru do sveta neudelas pletes si stahovani z webu a p2p siti tam to je o necem jinym a o online hrach si nech zdat budes mit tak priserny ping ze nez se pohnes budes 5krat mrtvej.Na p2p si omezen poctem rychlosti protejsku to za a za b tim ze ty budes de fakto na sdilene lajne a jeste dalsimi faktory.Cistou max rychlost lajny dosahnes malokdy spis nikdy u cdma.Ja s 192 garant na p2p stahnu lp za 2hod .Ale v mp3.Coz je rozdil 700mb taham celou noc takze krot nadseni.
0/0
3.5.2004 13:11

Lord Mystic

Re: škoda jen že to nepojede tak rychle :( jak muže
Jeden o jabkách, druhej o banánech. Nikde jsem nepsal že sosnu 700MB za tu dobu z DC, ale uváděl jsem to jako teoretické maximum, když mi nezapnou agregaci. A jinak si opravdu myslíš že jsem tak naivní, že nevím že je důležité aby i druhá strana měla minimálně stejnou propustnost? Takže mi nepodsouvej něco co jsem nenapsal - uváděl jsem maximální hodnoty. Ale přesto věřím, že z počátku u nás  na vesnici se budu té maximální rychlosti blížit.
0/0
3.5.2004 14:52

Lord Mystic

Re: škoda jen že to nepojede tak rychle :( jak muže
Jo a ještě jedna věc - ty už používáš síť třetí generace? Stejnou či podobnou technologii jako staví ET? To se mi nechce moc věřit. Navíc ping by u ET sítě měl být snad do 200ms. Jasně na doomovky to nebude, na real-time strategie a s trochou štěstí i na diablo II (PvM) snad jo.
0/0
3.5.2004 15:00

Re: škoda jen že to nepojede tak rychle :( jak muže

2.5Mb to jede, kdyz mas sektor BTS sam pro sebe ;-). takze pokud to ma jet 200k nemuze byt vic jak 12 uzivatelu/sektor soucasne

trochu poctu: v roce 2004:192BTS * cca 3sektory *12 uzivatelu ~ 7000 soucasne pracujicich uzivatelu v cele CR.

Vzhledem k tomu, ze skoro vsichni domaci uzivatele maj peak ve stejnou dobu vecer nemuze byt celkovy pocet uzivatelu sluzby o moc vetsi, aniz by doslo k degradaci - rekneme realne 20.000. Mesicni pausal ma byt 1200. Tj. mesicni trzba 24Mil. -> zisk tak 5Mil. -> navratnost obrovske investice v nedohlednu -> vubec se nedivim ze nekdo z tech borcu vychvalovanych p. Zandlem poleti .

 

 

0/0
28.4.2004 11:09

Patrick Zandl

Re: škoda jen že to nepojede tak rychle :( jak muže
máte tam špatně jedno číslo - připojených na 1 sektor může být cca 60, takže 5x více, než předpokládáte.
0/0
28.4.2004 11:18

Lord Mystic

Re: škoda jen že to nepojede tak rychle :( jak muže
To už je 5x tolik a navíc pokud to mezí ze začátku na 1Mbit a pak např. na 512Kb, tak se zase hodně zvýší počet současně připojených lidí. Navíc když to bude non-stop, tak už nebude špička kolem 8 večer, ale bude to mnohem vice rozloženo do celého dne. A to už je o něčem jiném než psal výše anonym...
0/0
28.4.2004 11:58

Re: škoda jen že to nepojede tak rychle :( jak muže

60 tam samozrejme byt muze, ale co prenesou? Vychazel jsem z pouzitelnosti tj. moznosti prenaset onech proklamovanych 200kbps, nikoliv teoreticke kapacity,pokud to berete takhle je napr. kapacita GPRS omezena pouze kapacitou HLR ;-) 

Tu rozlozenou spicku bych chtel videt - vsichni surfujou, kdyz prijdou z prace/skoly.

 

0/0
28.4.2004 12:56

Lord Mystic

Re: škoda jen že to nepojede tak rychle :( jak muže
Jsem rozhodně přesvědčen, že nebude takový nápor v jedné špičce, jako nyní když po šesté hodině začíná levný tarif od ČT pro modemáře. A i když ano, normální surfování a mail pojedou a na sosání jsou stejně nejlepší noční a raní hodiny...
0/0
28.4.2004 13:32







Najdete na iDNES.cz



mobilní verze
© 1999–2017 MAFRA, a. s., a dodavatelé Profimedia, Reuters, ČTK, AP. Jakékoliv užití obsahu včetně převzetí, šíření či dalšího zpřístupňování článků a fotografií je bez souhlasu MAFRA, a. s., zakázáno. Provozovatelem serveru iDNES.cz je MAFRA, a. s., se sídlem
Karla Engliše 519/11, 150 00 Praha 5, IČ: 45313351, zapsaná v obchodním rejstříku vedeném Městským soudem v Praze, oddíl B, vložka 1328. Vydavatelství MAFRA, a. s., je členem koncernu AGROFERT.