Klávesové zkratky na tomto webu - základní
Přeskočit hlavičku portálu


Diskuse k článku

Je Valeski skutečně příliš dobrý? Jaký je dle vás skutečný důvod snahy o jeho odvolání?

Proč nikdo nahlas neřekne, že jde o souboj Valeskiho s Berdárem? Protože by musel přiznat, že jde také o souboj amerického a českého řízení firmy. Na jedné straně exaktní výsledky, čísla, na straně druhé obratné politické manévrování a partizánská taktika boje z týla.

Upozornění

Litujeme, ale tato diskuse byla uzavřena a již do ní nelze vkládat nové příspěvky.
Děkujeme za pochopení.

Zobrazit příspěvky: Všechny podle vláken Všechny podle času

Zlata

Český Telecom okrádá!!!
Tak teď popíšu, co mi sdělili na Telecomu při požadavku na přepsání identifikačních údajů z důvodu úmrtí mojí maminky. Jako by nestačilo, že zemřela, na můj požadavek, aby telefonní číslo převedeli a dále zasílali faktury na jiné jméno a jiné SIPO číslo mi sdělili, že budu muset opakovaně zaplatit ADSL připojení. Z toho mi tedy vyplývá, že Telecom je sprostý zloděj, který okrádá pozůstalé!!!!! Jsem zvědava, jak si s tímhle problémem poradí oddělení stížností!! Je to nehorázný požadavek, když již ADSL používám déle než rok, aby znovu inasovali to, co již jednou dostali zaplaceno! Bohužel takovýhle molochů je více než dost - jsou to monopolní dodavatelé a podle toho to také vypadá!!!!!!
0/0
28.5.2004 15:36

kopr

proč všichni nadávají jenom Telecomu?
Možná by nebylo špatné se na to podívat i jinak. Nevím, co je pozitivní pohyb v podání Davida, ale pokud někdo dělá problémy svým majitelům, tak musí počítat s tím, že mu to asi jen tak jednoduše neprojde - a je jedno, kdo ten majitel je.  A že v Eurotelu nejsou taky žádní borci, dokládá humbuk s CDMA - nejdřív naslibovali a teď to nejde tak lehce, jak si představovali.
0/0
27.4.2004 15:39

čecháčci
...kteří se nedívají dopředu. Jen nahrabat a jít...
0/0
27.4.2004 15:15

Pavel

Jen v ČR tak často vyhrávají blbí,zavistiví a hloupí nad uspěšnými

 Jen v ČR tak často vyhrávají blbí,zavistiví a hloupí nad uspěšnými,jinde je to spíše výjimka.A tohle je jeden z mnoho našich problému.

0/0
25.4.2004 20:46

David

Držím palce Valeskimu
Telecom je pořád stejný, pořád se snaží zničit hned v zárodku jakýkoliv pozitivní pohyb. Kdyby ho politicky vláda neprosazovala, dávno by zkrachoval a bylo by to jen dobře
0/0
25.4.2004 2:34

Vlastimil

Re: Držím palce Valeskimu

Na příkladu fungování portálu Quick/taky provozují Telekomunisti/

souhlasím

s Vašim názorem Davide,ať už konečně někam zalezou,a neškoděj...

0/0
25.4.2004 11:31

Petra

Re: Držím palce Valeskimu

Představenstvo Telecomu si nemuže zvyknout na rivalitu a možnost, že by se situace mohla obratit.Doufam, že se tak stane, co nejdřiv.

Petra

0/0
28.4.2004 19:22

Uživatel

CTc - ET

To co jsem si zde pečlivě přečetl a moje osobní zkušenosti jak CTc tak i s ET jednou jako zaměstnanec a podruhé jako uživatel služeb, mohu říct stručně jenom to co říkají oba "špičkoví mamažeři" děkujeme odejděte a to oba! Nejste nenahraditelní a co děláte oba jako manažeři, tak to není slušné a koretkní. Smutné na tom je to že toto nikdo nechce vidět ve Strakovce !!! To je průser a kardinální. Ale přátel nezoufejme perioda " 20 " se kvapem bíží a rok 2008/09 tu bude co by dup. PS: Kolik stál odkup ET ?? , kolik je základní mění CTc ( před 2 lety bylo 148 miliard !!!! ) a kolik toho stačili odepsat za ty dva roky !!! A za kolik chtějí ( Socani ) prodat CTc i s ET.  Je to k pláči, ale někteří budou zase v balíku, pár desítek milionů se při takovéto privatizaci jistě obětuje, že pane generální. Kolik 50 nebo 60, dostanete za úspěšnou privatizaci, pozor to není úplatek, ale oficiální cílová odměna za úspěšně prodanou firmu  Myslím že nastává doba pro III. Pražskou defenestraci, že pane předsedo ČSSD !!!

0/0
23.4.2004 21:48

Mirek

Neschopnost .... ???
 
Už to tady zmínili i jiní čtenáři : všichni v téhle zemi vidíme, že vedení Č.Telecomu má zájem firmu co nejvíce účetně znehodnotit, aby si ji pak za "pár miliard" mohli koupit ti, kteří si na ni brousí zuby. Co mě do nedávna překvapovalo bylo to, že stát, jako spolumajitel ČTc proti tomu nic nedělá. Stát vlastní Telecom, Telecom vlastní Eurotel, vře to na všech frontách a nikdo s tím nehne. Pro normálního smrtelníka nepochpitelný stav. Copak je to v moderní demokratické společnosti vyzrávajícího kapitalismu možné ??? Jinde možná ne, v Čechách bohužel ano. Dostáváme se do stádia, že i to málo, co tady nebylo rozkradeno, vytunelováno, nebo alespoň získáno za nestandardních okolností, se musí ještě honem využít a "dojit" dokud to ještě jde. Že existují nějaké zákony, kodex slušnosti, morálka, zdravý rozum, apod. to nikoho z top "hošanů" téhle země nezajímá. Tady grázlové drze zůstávají u moci a ještě se nám tlemí do překvapených obličejů. I když překvapuje to tady ještě někoho ?? Jsme dennodenní svědci rozkrádání a podvodů na vrcholné úrovni, k tomu máme neschopnou vládu amatérů a politických zkrachovalců a nic se neděje. Jestli opravdu dojde k tomu, že si Český Telecom bude dělat co se mu zlíbí ( lépe řečeno co za nitky tahají grázlové a mafiáni čekající v řadě na svou kořist ), pak už je opravdu něco velmi tragicky zapáchajícího v téhle zemi a mělo by se začít něco dít. Jenže lid téhle země většinou rezignoval, každý má svých starostí a problémů tolik, že nemá čas jít do ulic a jednat. Zbytek se veze s těmi "šikovnými" !! A tak nám "prasata" dál budou vyžírat společné, už dost chudé koryto státního stříbra a spokojeně si u toho prdět. Je to smutné, žít v téhle korupcí prohnilé zemi.......
 
0/0
23.4.2004 11:35

Jach

Re: Neschopnost .... ???
Copak je v České republice moderní demokratická společnost vyzrávajícího kapitalismu???
0/0
23.4.2004 17:29

Akcionář_TeleComu

Valeski poletí-článek se nedotkl merita věci, Valeski skrytě tuneloval Eotel !!!

Berdárovy důvody k odvolání Valeski-ho jsou jasné. Valeski a spol si za peníze Eotelu nechali zpracovat studii, jak koupit ČTel (ne aby ČTel byl koupen Eurotelem, ale aby ČTel koupil p.Valeski a spol jako fyzické osoby).Ale účet v ceně cca 10mil zaplatil Eotel. Jestli tohle není tunel, tak už nic. Valeski věděl, že tohle se na západfě nepromíjí, ale tady si to dovolil.

Závěr: Berdár není taková nula, za kterou ho mnozí považují. Valeski poletí a je to dobře

0/0
22.4.2004 21:16

tRest

Re: Valeski poletí-článek se nedotkl merita věci, Valeski skrytě tuneloval Eotel !!!

Berdár je... Nicméně ani roli Valeskiho bych nepřeháněl. Rozhodně je v pozadí celá řada dalších věcí, ke kterým se jen tak nědo nedostane. Každopádně ČTc nyní tahá za kratší konec provazu, byť je majitelem a logicky by měla mít provazu v ruce více. Jenže Valeski už má delší dobu rozehranou partii mezi politiky, kam to Berdár až tak nehraje. A hlavně - Valeski si získal veřejnost. A ČTc tohle podcenil. Po kolikáté už? Internet proti monopolu?

Každopádně je navenek vidět velmi malá část veškerého dění, byť v diskuzích někteří lidé evidentně odkrývají spousty zajímavých drobností. Mimochodem: Čím se přesně zabývá Jaroslav Kubišta? A čím se zabýval před rokem 89? Ale to je opět jen malý kamínek do mozaiky, kterou těžko někdo složí v přesný obraz.

Já se každoádně obávám, jak jsem tady někde v nějakém hodně dlouhém příspěvku četl, že stejně nakonec ztratíme... A je lepší ztratit a rychlý inet (i když 200 kbps rychlost není), než ztratit a CDMA nemít. 

0/0
22.4.2004 21:52

obcan

Re: Valeski poletí-článek se nedotkl merita věci, Valeski skrytě tuneloval Eotel !!!
Souhlasím, že v pozadí je celá spousta věcí. Kdo ale rozhodne co je dobré a co ne? Jednoznačně musím vycházet z toho, co to přináší mojí osobě - lepší službu nebo horší službu. V minulosti se prý také rozbíjely stroje aby měli lidi práci, bylo to tak dobře? Já chci dobré služby a je mi jedno jestli od pana Berdára či Waleskiho. Zatím se mi zdá být lepší Waleski a Berdár se musí zlepšit (ne tak, že odvolá Waleskiho)......
0/0
23.4.2004 10:04

buklet

Re: Valeski poletí-článek se nedotkl merita věci, Valeski skrytě tuneloval Eotel !!!

Máte pravdu. Berdár není taková nula, on totiž není ani ta nula a v tom je ten rozdíl. Nesahá p. Valeskinu ani po podešev bot, které nosí. Přál bych p. Valeskému, aby sehnal potřebné finance na koupi celý Čt a jednou provždy zbavil Eurotel tého přítěže kterou za sebou vláčí a která ho táhne dolů.

P. Valeski jsme s Vámi

0/0
22.4.2004 22:08

Error

Smrt Berdárovi!
Bude to obyčejná čistka, jestli to generálnímu ČTc projde. Berdár spravuje majetek akcionářů jako Kim Ir sen. Takže ho to snad bude tak jako tak stát krk.
0/0
22.4.2004 20:54

Drboss

TO JE ZURNALISTIKA

Pane Zandle, prosim piste vic. Vase clanky na Mobilu ridnou a ridnou a vkrada se nuda a nuda. Je hezke, ze se tu popisuje jeden super mobil za druhym, ale vestina motaku to stejne nerozlisi a potrebuji vedet jen jestli blika modre nebo zelene. Vase komentare a postrehy kolem deni na telekomunikacnim trhu jsou velmi trefne, ctive a pritom popisne. To je zurnalistika. Kdesi v reakcich jsem zaznamenal, ze si ctenar uvedomil az po chvili, ze necte respekt, ale mobil a ja stim mohu jen souhlasit. Nechci tu delat nechtenou reklamu "konkurenci" xDnes, ale jako srovnani kvality zurnalistiky to musim uvest. Abych ale nevynasel jen formu clanku, ale i obsah, tak jeste par slov. Neni nic jednodussiho nez se schovat za "pofiderni" plastik nadmerneho finacniho riskovani kolem investic do technologii k jejichz provozovani a hlavne poskytovani sluzeb nad nimi neni s administrativnich duvudu licence. Kde byla dozorci rada, kdyz CT neuvazene investoval do ISDN a nasledne i do ADSL zarizeni. Tam musely zarvat miliardy a nikdo nebyl odvolan. Kde je dozorci rada, kdyz CT ztraci trh a jeho jedinou zachranu "posledni mili" na datovych kruzich neni CT schopno adekvatne prodavat. Ano je jednodussi zabranit v rustu v sem okolo, je sam nic nedelat. To je strategie, ktera se tu uplatnuje.

HOWG

 

0/0
22.4.2004 20:22

Radim

nesouhlasím s Patrikem Zandlem

Bohužel článek se sice jako obvykle z Patrickova pera snaží vzbudit zdání fundovanosti a porozumění problému, ale pokud jde o objektivu, tak s tou je v tomto případě autor dost na štíru.

Snaží se spíše Valeskiho "podržet", ale to by podle mě novinář Patrickových kvalit neměl mít zapotřebí. Měl by zůstat nad věcí a posoudit skutečnosti nebo profesionální odhady.

0/0
22.4.2004 18:06

Patrick Zandl

Re: nesouhlasím s Patrikem Zandlem

Presentoval jsem všechny dostupné oficiální informace a čtenář má možnost si je i sám na hyperlincích ověřit. Z těch informací mi vypadlo, že to více zapáchá na straně Telecomu. Čtenář si ale může úsudek udělat sám. Pokud jsem něco opomněl, můžete konkrétní věc doplnit.

Pokud máte nějaké interní informace, které hovoří o něčem jiném, než ty oficiální, je to zajímavé. Bohužel se o to nelze moc opřít, protože vás neznám,takže je musím brát se značnou rezervou.

0/0
22.4.2004 18:36

sira

Re: nesouhlasím s Patrikem Zandlem
taky si myslím, že to není uplně tak jak se píše ve vašem článku, už jsem to psal v jiné části diskuse ale jsem přesvědčen, že Berdár je natolik pragmatický manažer, že nebude (snad kvůli ješitnosti či pocitu ohrožení jak je nazbnačováno v článku) plácat zlatou rybku přes prsty - moje doměnka je, že telecom připravil na květen masivní kampaň na prodej internetových služeb a v této kampani se chce opřít o ADSL a světe div se i CDMA - které by prodával jako svoji službu s tím, že kde není pokrytí ADSL, tak se nasadí CDMA - když ale není licence tak je problém. Jak říkám, lidi na tak vysokých manažerských postech nejdou po moci, pocitu síli a uspokejení nějakých nízkých pudů, jde jim jen o PENIZE a že je CDMA může vydělat vím já, víto i autor článku a řada dalších
0/0
23.4.2004 11:39

xman

Re: nesouhlasím s Patrikem Zandlem

"kde není pokrytí ADSL, tak se nasadí CDMA"

doufám, že nebudu muset kvuli CDMA si zřizovat pevnou linku

0/0
23.4.2004 14:21

sira

Re: nesouhlasím s Patrikem Zandlem
nebudeš, jestli prosakují dobré informace tak by mělo být v nabídc ADSL i bez telefonní linky, možná bude o nějakou kačku dražší než s linkou ale bude
0/0
24.4.2004 21:13

homeless

Re: nesouhlasím s Patrikem Zandlem
No nevim ale kdybych si mel vybrat ktereho z onech dvou panu chci za sefa, tak se rozhodnu pro Valeskiho. 6 let jsem delal pro ET, zazil jsem nekolik riditelu a muzu rici ze jakykoliv z nich ( i kdyz ke vsem bych mel sve vyhrady ) byl tezce lepsi nez pan Berdar. To co predvadi v boji o sestreleni Valeskiho se neda nazvat jinak nez hnojem. A jestli je pravda jen 50% toho co jsem slysel o praktikach tohoto pana odnekud z Kosic tak je to dost sila. To jak se chova monopolni moloch CTc poslednich xlet neni treba komentovat. Za to by mel radne nakopan nekdo z vlady(vlad) protoze ty jim umoznuji toto chovani. Zajimavym faktem je to ze ceskym telco firmam vladnou slovaci a slovenskym cesi. Cim to je ? GTS-Rusnak,CTc-Berdar,ET Slovensko-Winkler ... :-))
0/0
22.4.2004 18:51

xman

Re: nesouhlasím s Patrikem Zandlem
podel se tu, co o nem koluje, at se taky pobavime :-)
0/0
22.4.2004 22:04

Mirko

Obracení pláště

 

He, he, pikantní je na tom také to, že Eurotelu kope do žeber také bývalý finanční ředitel Eurotelu, Michal Heřman, který kdysi platil za ortodoxního eurotelistu a velmi úspěšného ředitele v Eurotelu. 

Pro úplnost článku by bylo zajímavé zjistit, zda jen poslouchá svého nového pána (Berdára) nebo k tomu má i nějaké osobní důvody (např. odchod z Eurotelu). Ale do toho se už asi autor článku neodváží šťournout ...

http://www.telecom.cz/ ... /herman_michal.php

 

0/0
22.4.2004 17:59

tenesi

Re: Obracení pláště

Pan Herman byl financni reditel, ktereho nechal pan Valeski za jeho soukrome ksefty na hodinu vyhodit. Pan Herman si to do dnes jasne pamatuje a hodla to panu Valeskimu nejak vratit, aspon takto to siri ve svem nejblizsim okoli. Musel totiz vzit nejakou praci v Rusku, aby se na nej a na jeho prusery v Cechach trochu zapomnelo.

Obcas se mi nechce verit, co se u nas deje. Rekl bych, ze tady vubec nejde o ekonomicke a mozna ani mocenske duvody, ale o proste osobni mstu a dokazovani, kdo ma vetsi ramena a silnejsi hlas. Nema to logiku, kterou je mozne jakkoliv ekonomicky ci busines zduvodnit.

0/0
22.4.2004 19:54

Re: Obracení pláště

Tenesi, bud uplne v pohode. Herman patril mezi nejschopnejsi reditele v ET a byl vyhozen jako spousta dalsich. Za poslednich nekolik let lady Valeskiho odeslo "po dohode" kompletni vedeni reditelu pod Valeskim a sam si tam pritahnul sve kamarady a rodinne pratele a hrajou si tam malou domu z ruznych projektu, z kterych proudi ruzne dvoji fakturace pres Madarsko a jine firmy.

On neni rozhodne spickovym managerem, to by totiz jako American nepusobil nekde z jejich pohledu v zapadakove v CR, ale v US nebo v UK. At se to nezda tak pozice ET za posledni 3 roky se dost zhorsila a zije dost na dluh, co se ukazuje na obratu firmy, ktery stagnuje (vs. TMO, ktery roste) a objevi se to take na zisku v nasledujicich 2 letech - nyni zacinaji rozdavat zakaznikum bez jasne strategie, co z toho dostanou zpet.

Tim ovsem nechci rici, ze Berdar je spickovym managerem. Cele vedeni CTc ma dost starosti, jak tento kolos rozpohybovat a kdyz so toho sli tak rozhodne nevedeli do ceho slapli. Mimo to, jsou samozrejme take dost arogantni a vulgarni a to take vuci ET, takze neni divu, ze se to Valeskimu nelibi.

Co z toho plyne? Nejvetsi maslo na hlave ma nase skvela vlada. Stat drzi 100% akcii v obou firmach a musi udelat bezpodminecne poradek. Bohuzel optimalni varianta neexistuje. Herman a spol toho na Valeskiho a spol vedi tolik, ze pouze cast by znamenala automaticke odvolani. Ale kdyz budou odvolani nastane v ET jeste vetsi bordel nez se dokazal za posledni 2 roky udelat a ET pujde dolu jeste vice. Takze babo rad.

 

 

 

0/0
22.4.2004 21:27

PePe

Re: Obracení pláště

Asi na tom neco bude. Osobne me by me zajimalo co delal a za co byl Valeski zodpovedny u jednoho italskeho operatora, ktery zkrachoval.

ET je dobra firma, ale z globalniho pohledu zase neni takova hvezda. Mozna reditelskou pozici oslnite joudu z Cech, ale ve svete tezko. A taky si nemyslim,ze by byl nejaky svatousek. Aby se dostal na takove misto musi mit dost ostre lokty a i obcas stoupnout nekomu na hlavu.

A nedelam si iluze, ze vedeni CTc na tom bude lip.

0/0
23.4.2004 3:14

Permon

Re: Obracení pláště
Vazeny pane, videl jste nekdy (alespon z vlaku) hospodarske vysledky Eurotelu za posledni 3 roky? Jsem pevne presvedcen, ze NE! Zadluzenost Eurotelu je prave naopak  az EXTREMNE nizka!!!! Temer veskere investice realizuje z vlastnich prostredku, VUBEC nepouziva leasing a uziti uveru je minimalni. Nevim jake mate ekonomicke vzdelani, ale pokud nejake mate, tak asi vite co je to ukazatel EVA (ekon. pridana hodnota) - dle tohoto ukazatele je Eurotel nejvykonejsi ceska firma!!!!!!! a ve svetovem meritku je na naproste spici - tot vse k k tomu jak ET zije na dluh
0/0
24.4.2004 15:32

EKONOM

Re: Obracení pláště
Proto je to s.r.o  A kdo je vněm  http://www.justice.cz/cgi-bin/sqw1250.cgi/or/s_detail.sqw?CEK=322934&PF=112&K=4dc8ebcc 
0/0
24.4.2004 15:45

tRest

Re: Obracení pláště
Pravda je, že jedním z nižších ředitelů ET je manžel Valeskiho dcery, který má tak úžasné CV, že by těžko hledal pozici manazera, ale v ET je reditel. Inu  postarat se o deti je dulezite nejen v CR.  ;-)
0/0
25.4.2004 14:34

Pane Zandl, až udělají v Eurotelu hloubkovou kontrolu, copak ve vztahu k Vaší osobě tam asi najdou, že se tak angažujete? Zamšstnávání příbuzných ve firmě, poradenské smlouvy na řešení soukromých zájmů, fakturace fees z Maďarska a pod., to je americký způsob řízení?
0/0
22.4.2004 17:57

Patrick Zandl

Re:
najdou asi nějaké moje články, mnou zaplacené faktury za telefony, víc nic. Nemám ani příbuzné v Maďarsku, ani mi nikoho Eurotel nezaměstnává, ani jim neradím. Pouze s ním mám smlouvu jako uživatel jeho služeb (jako i s dalšími operátory). Pokud jste něco už našel, nenapínejte mne, jsem také zvědavý.
0/0
22.4.2004 18:30

boris

Valeski pripravuje Eurotel na samostatny predaj
Myslim ze tejto diskusii, a clanku, chyba iny pohlad na celu vec. Nepochybujem o manazerskych schopnostiach pana Valeskiho, ale on nemoze zabudat kto su vlastnici firmy ktoru riadi. To znamena, ze svojimi rozhodnutiami vybudovat silne konkurencnu sluzbu sirokopasmovamu pripojeniu ADSL neprispeje hodnote Ceskeho Telecomu a znizi tym jeho cenu. Pan Berdar ma jednoznacne zadanie - pripravit Cesky Telecom na predaj - A TO AKO CELOK a nie separatne. Preto Eurotel musi respektovat jeho rozhodnutia. Pacilo by sa Vam keby stat nakoniec predal Eurotel zvlast a Telecom by nadalej ostal v rukach statu (pretoze kto by ho chcel)?!Cesky telekomunikacny trh by sa tak NIKDY nestal liberalizovany.. Neda sa vlastnit a regulovat zaroven..
0/0
22.4.2004 16:15

xman

Re: Valeski pripravuje Eurotel na samostatny predaj
jo, mne by se to libilo, kdyby to stat prodal zvlast, cesky telecom me nezajima, ten at jde k certu, beztak ho uz davno nepouzivam; a Eurotelu by bylo líp, kdyby byl samostatnej, at uz v rukou českých či jiných
0/0
22.4.2004 16:28

jojin

Re: Valeski pripravuje Eurotel na samostatny predaj

Milý Borisku, starej se raděj co se děje u vás.....

Jinak, žluťáci měli 14 let na to, aby firmu někam dovedli a to taky dokázali -:)

A ADSL?  Kdo může být popotahován za to ,že tuto službu nejsou schopni zpřístupnit za 2 roky širokým vrstvám ???  Valeski????? No tak vidiš.

0/0
22.4.2004 19:50

mz98

Kdyby bylo h*v*o cukr...
Kdyby naše vláda za něco stála a řídila se striktně ekonomikou, jmenuje Valeskiho (nebo někoho jiného podobného) jako předsedu SRady ČT (a dá mu k ruce nové kvalitní lidi nejvyšších pozic) a bude se snažit aby se telecom od ET něco přiučil ale hlavně aby už přestal hrát roli migrénové menstruační čtyřicátnice a stal se důvěryhodným inovativním padesátníkem.
0/0
22.4.2004 15:19

ET

Re: Veeskiho neodvolali >>>>
Na www.euro.cz pisou ze dnesni dozorci rada Valeskiho neodvolali.
0/0
22.4.2004 16:08

fikee

výborný článek
skoro jsem zapomněl, že čtu idnes a nééé  respekt :))
0/0
22.4.2004 14:17

Glum

Terry
Tak sakra, jak to dopadlo? Kde je Terry?
0/0
22.4.2004 14:04

ESO ESO

rada
Nevite, v kolik se dnes ma ta rada sejit?
0/0
22.4.2004 12:26

xman

Re: rada
nekde psali, ze dopoledne, vic nevim :-(
0/0
22.4.2004 13:03

m306

Re: rada
Dozorčí rada Eurotelu se sešla v 10 a Telecomu v 11 hodin
0/0
22.4.2004 13:41

ESO ESO

Re: rada
aha... a dokud sami nevydaji zpravu, tak se nic nedovime?
0/0
22.4.2004 13:47

m306

Re: rada
Dozorčí rada pořád jedná. Tisková zpráva vyjde do 1 hodiny po skončení. Pozná se kdo z koho. Sami tady ještě nic nevíme...
0/0
22.4.2004 13:56

john

jen okrajove
ponevadz je u nas ADSL v nedohlednu, tak jsme se rozhodli zalozit WiFi (uz ted ja 50 zajemcu a urcite pujdeme k 100 a tim i odpovidajici pocet zrusenych pevnych linek [na mestecko s cca 5000 obyvateli je to docela dost]) no a ted to hlavni, pri zjistovani moznosti(cen) konektivity na inet se ozvali vsichni mozni poskytovetele behem minut az hodin, jediny CTc dodnes (cca 1 mesic) se ani neobtezoval (i pres urgenci) nas kontaktovat (jeste ze mame jine kontakty a CTc to urcite nebude...) a tak i ja jako "spoluvlastnik CTc" mu pomaham tam, kam patri... R.I.P. CTc
0/0
22.4.2004 11:53

Eidž Eidž

Re: jen okrajove
A víš proč se neobtěžoval odpověděť - neboť stejně v konečném důsledku pojedete přes jeho páteřní síť. Vlastní síť má GTS, Aliatel a tuším, že Tele2. Možná se už podařilo vybudovat někomu dalšímu, ale rozhodně to nebude gigabit :-) Ono, na Telekom se plivá, kde to jen jde, ale málo kdo ví, že jeho páteřní síť je dost dobrá. Bohužel to je tak asi všechno :-((( (I Česká Televize kupuje jeho linky pro přenos, MS světa k Vám na televizi "poteče" tak y přes linky Telekomu... a pochybuji, že se na MS z tohoto důvodu nebudete dívat :-))) ) To máte jako s benzínem - OMV, Aral, Agip - Ti to tahají ze svých rafinérií, ostatní to kupují z tuzemské produkce a liší se to jen tím, kolik aditiv do té cisterny frknou. A paky taky tím, kolik technického benzinu frknout do cisterny v zemi na benzince :-)))
0/0
22.4.2004 18:18

trAble

Bohužel pro stát preferuji pohled zákazníka, před názorem akcionáře

Český Telecom se stále snaží Eurotelu zakázat nabídnout veřejnosti rychlý mobilní přístup k internetu. Suškalo se o tom dlouho, ale teď už se to probírá na nejvyšších místech. V telekomu asi musí být poněkud naštvaní, že se jejich rozhodnutí dostalo ven až takhle, protože se dalo čekat, že od veřejnosti žádnou pochvalu nesklidí. Určitě už i Vladimír Mlynář, který názory veřejnosti celkem bedlivě sleduje, a který udržuje přátelské styky s generálem Eurotel Terrencem Valeskim, zjišťuje, co se děje. Ministr informatiky se snažil tak trochu vystupovat jako ten, kdo má jakýs takýs podíl na tarifu GPRS Nonstop, který v dubnu 2004 rozhoupal český trh s internetovým připojením. Ten totiž přinesl to, o čem ostatní stále jen mluvili: internet za nevysoký paušál.

 

Pohled zákazníka

Nicméně zpátky k rozhodnutí Českého Telecomu, který je jediným vlastníkem Eurotel. Na záležitost se dá nahlížet dvěma směry. Ten první je zdokumentovaný všude na internetu jde o pohled uživatele. Člověka, který prostě chce připojení k internetu určité kvality za rozumný peníz. Eurotel už ho přesvědčil, že to dokáže a nyní má v kapse další řešení, které posouvá celou záležitost o notný kus dále.

Český Telecom zatím všechny přesvědčil, že se od něj ničeho rozumného nejspíš nedočkáme, a když, tak se zpožděním tří až pěti let, což je ale ve světě telekomunikací pravěk. Ve světě už se tak děje velcí fixní operátoři už poznali, že hlasový provoz se stěhuje na mobily a dělají vše pro to, aby klientům nabídli co nejlepší datové služby. Už přišli na to, že nemá cenu snažit se zákazníky vydírat vysokými sazbami na hlasové služby, ale je třeba jim nabídnout kvalitní a rychlé datové spojení, kterému zatím mobily konkurovat nemohou. Finský provozovatel fixní sítě už dokonce prohlásil, že hlasové služby postupně utlumí, protože lidé už je stejně používají čím dál tím méně, a že se soustředí na data.

 

Pohled akcionáře

Jenže je tu i druhý pohled názor majoritního akcionáře Českého Telecomu, tedy státu, a potažmo nás všech. Ten se už zhruba deset let snaží Český Telecom prodat. Firma zatím jenom ztrácí na své hodnotě a stává se státu přítěží, byť zatím stále generuje zisk. Stále větší díl zisku ovšem pochází od dcery telekomu, od Eurotelu. Jinak se zatím Český Telecom předvedl spíše jako umělec, který vždy dokáže vymyslet, jak o peníze přijít. Některé ze způsobů ve svém článku na serveru MobilMania pěkně popisuje Jiří Hlavenka. Stát by měl jako akcionář chtít maximalizovat příjmy z prodeje Českého Telecomu.

 

Prodej jednoho celku

Nabízí se několik možností, jak telekom prodat. Tak jak stojí, tedy včetně Eurotelu. K tomu ostatně směřují i kroky, které současné vedení Českého Telecomu činí. Jeho ředitel už ostatně prohlásil, že jeho cílem je udělat z Telecomu už v roce 2005 firmu o zhruba 9,5 tisících zaměstnancích včetně zaměstnanců Eurotelu. To asi muselo překvapit hlavně zaměstnance Českého Telecomu, kterých bylo na začátku roku 2004 zhruba 13 700. Vzhledem k tomu, že Eurotel je relativně moderní firma a počet zaměstnanců rozhodně není nadsazený (necelé tři tisíce), by to znamenalo velké propouštění v telekomu. O své místo se tam tak může třást zhruba sedm tisíc lidí, aby se zbylých 6,5 nějakým způsobem sloučilo s těmi třemi od Eurotelu. Ostatně s propouštěním má už žlutozelený obr své zkušenosti, vždyť ještě začátkem druhé poloviny 90tých let měla přes 20 tisíc zaměstnanců.

Proslýchá se, že odměny nejvyššího vedení Českého Telecomu jsou postavené na částce, za kterou se firma prodá. To je v případě společnosti, která se má privatizovat, celkem logické. Je proto jasné, že dělají co mohou, aby hodnotu zvýšili. Třeba i za cenu integrace toho nejcennějšího, co mají Eurotelu. Zde se objevuje ještě další otázka a sice, co na takovou integraci řekne ÚOHS. Vždyť

0/0
22.4.2004 11:16

Bert

O čobolech
Ač nemám příliš rád ani Eurotel ani americké manžery jako takové, v tomto případě, nakopání čobola Berdára do pr...,  fandím Eurotelu i Valeskimu.
0/0
22.4.2004 11:11

Petr

Suuuuuuuuuuuuuuuuper clanek

co dodat.... snad jen aby se nic z toho co tu je popsano nevyplnilo!

Zandl rulez!

0/0
22.4.2004 11:03

mariz

go valeski go
Vím prd, proč se děje to co se děje. Doufám ale, že když je Valeski takovej telco bůh taxe postará brzo o to, že sežene prachy a ten zatracenej telecom koupí. jinak nebude ani cdma ani 3G ani dsl. v cz je stále telco boom takže se nelze divit tomu, že z toho top cejtí prachy a snaží se odklidit si největší protivníky z cesty. v tom bych viděl příčinu všech problémů mezi ct a eurotelem. válka mocných - ovšem za naše prachy.jako obvykle.
0/0
22.4.2004 10:44







Najdete na iDNES.cz



mobilní verze
© 1999–2017 MAFRA, a. s., a dodavatelé Profimedia, Reuters, ČTK, AP. Jakékoliv užití obsahu včetně převzetí, šíření či dalšího zpřístupňování článků a fotografií je bez souhlasu MAFRA, a. s., zakázáno. Provozovatelem serveru iDNES.cz je MAFRA, a. s., se sídlem
Karla Engliše 519/11, 150 00 Praha 5, IČ: 45313351, zapsaná v obchodním rejstříku vedeném Městským soudem v Praze, oddíl B, vložka 1328. Vydavatelství MAFRA, a. s., je členem koncernu AGROFERT.