Klávesové zkratky na tomto webu - základní
Přeskočit hlavičku portálu


Diskuse k článku

Mobily prý opravdu škodí zdraví

Švédský deník Metro přinesl vyjádření vědce, podle kterého mobilní telefony mohou ovlivňovat mozek a způsobovat krevní sraženiny. Zatím jde jen o teorii, která nebyla potvrzena v praxi. Odborníci se k této teorii zatím staví opatrně.

Upozornění

Litujeme, ale tato diskuse byla uzavřena a již do ní nelze vkládat nové příspěvky.
Děkujeme za pochopení.

Zobrazit příspěvky: Všechny podle vláken Všechny podle času

Jojo byk

eriózne štúdie, nedotované výrobcom mobilných telefónov, ktoré boli prevádzané bez použitia zvierat pomocou techník a ľudských tkaninových kultúr, ktoré sú mnohokrát objektívnejšie a ktoré priniesli veľmi zaujímavé výsledky: 1. Ľudské lymfocyty (in-vitro; v skúmavke), vystavené elektromagnetickému žiareniu začali vykazovať rovnaké charakteristiky ako u človeka chorého na leukémiu. 2. Ľudské lymfocyty začali tak isto vykazovať anomálie v chromozómoch. 3. Ľudské červené krvinky, ktoré boli vystavené mikrovlnám, začali vykazovať stratu hemoglobínu. 4. Epidemiologické štúdie ukázali priamu spojitosť medzi rodením mongoloidných detí, či detí s vrodenými vadami a povolaním rodičov, kde sa často využívali prístroje emitujúce elektromagnetické žiarenie. 5. Elektromagnetické žiarenie spôsobuje u mužov pokles množstva a kvalitu spermií. 6. Štúdie na 42.000 lekárkach, ktoré vo svojom povolaní používali zariadenia emitujúce mikrovlny preukázali vyššie riziko potratu. 7. Štúdie na ľuďoch, ktorí vo svojom zamestnaní používali prístroje emitujúce vysokofrekvenčné elektromagnetické žiarenie preukázali, že títo ľudia trpeli zvýšenou únavou, zvýšenou podráždenosťou, bolesťami hlavy, nevoľnosťou, poruchami srdcového rytmu, nízkym krvným tlakom, poruchami spánku, stratou vedomia atď. Tieto symptómy boli zhrnuté pod označením "Mikrovlný syndróm". 8. U osôb, ktoré používali prístroje emitujúce vysokofrekvenčné elektromagnetické vlny boli preukázané neobvyklé zvýšenia lymfocytov v krvi a zvýšený nárast množstva červených krviniek. 9. Bol preukázaný vznik akútnej leukémie po dlhodobom používaní prístrojov emitujúcich mikrovlny. 10. Výskum na 438.000 osobách v štáte Washington (USA), ktorí boli zamestnaní ako opravári televízorov a technici, preukazuje abnormálny počet úmrtí na leukémiu. 11. V náväznosti na toto bolo preukázané zvýšené riziko výskytu rakoviny vaječníkov u pracovníkov, ktorí pracovali so zariadeniami emitujucími vysokofrekvenčné vlny. 12. Ďalej zvýšené riziko výskytu nádoru kože z rovnakých dôvodov ako v minulom prípade. 13. Štúdia na 120.000 vojakoch, ktorí boli vystavení mikrovlnám preukázali 6 x zvýšené riziko výskytu leukémie a 2 x vyššie riziko ochorenia ďalším druhom nádoru. Pokiaľ doba prekročila 15 rokov, riziko sa zvyšovalo osemnásobne a s ďalšími dvadsiatimi rokmi trojnásobne. Sú hlásené mnohé ďalšie a ďalšie poškodenia, ktoré sú vedecky zdokumentované ako napr. chemické zmeny v mozgu, ktoré sa násobia vďaka používaniu kofeínu, alkoholu a rôznych medikamentov. A okrem toho tiež degenerácia sietnice, rohovky a očnej dúhovky, zvýšený krvný tlak, škody na imunitnom systéme atď. Podla mna je len otázkou času kedy to všetko prekypí.
0/0
16.5.2004 20:27

MB

ma negativne vlivy
Som student elektrotechniky - odbor telekomunikacie. To ze niekto citi prichod SMS a podobne, je dost mozne. Vsimnite si spravanie monitoru ked prichadza SMS (zacne sa vlnit obraz)... Ako je to mozne? Podla mna ma vychylovacia cievka v monitore dost silne magneticke pole a predsa sa mobilom da narusit. Najvacsi vykon vyzaruje telefon pri prihlasovani do siete, vytacani cisla na zaciatku hovoru a odosielani SMS. Osobne si myslim, ze vliv na cloveka to ma. V poslednej dobe sa rozmohli mobilne telefony, ale nikto ich predtym netestoval (myslim na skodlivost...). Ako to lepsie otestovat ako na ludoch. Mozno o par desatroci sa ukaze co to s ludstvom urobi. Ak sa niekto ohana tym, ze kolko ziarenia je aj tak v okoli, nech si uvedomi, ze to je len v poslednych rokoch (apropos kolko rokov tu mame mobilnych operatorov?). Negativne vplivy tohoto sa neprejavia tak rychlo ako ked si zarezeme do prsta...
0/0
11.5.2004 12:37

strow

skodi
Mne tedy pri delsi telefonovani (15 min a vice) zacne pekne bolet hlava. Stoprocentne nejaky vliv mobil na cloveka (mozek) ma, a vsadim se, ze se to jednou ukaze.
0/0
13.4.2004 20:12

Svejk

Prosimvás lidi nedělejte vlny. Víte co na nás v běžném životě září? Telefon u hlavy je jen rýpnutím. Nehledě na to že se jedná ve většině případů o autosugesci. Domnívám se že ohřev hlavy popř. její bolest nemá co dělat s mikrovlnami ale se samotnou podstatou sluchátka u ucha. Zkuste hodinu telefonovat na pevné. Od toho mi taky občas bolí ucho. Zvlášť ten blbý telefon je u nás hodně tichej tak ho musim občas přimáčknou na ucho a potom to docela bolí.Když máte sluchátko u ucha tak tim bráníte přirozenému odvětrávání a ještě zadržujete krevní oběh. A neboli vas hlava ye stresu pri hovoru? A nebo z pracovniho vytizeni. Navic kdybyste vedeli co je kolem nas vykonnych vysilacu tak byste nejradeji chodili v olovenem skafandru.
0/0
11.4.2004 22:20

sensibil

Je to jistě zajímavé a navíc rozporuplné:
cítím rentgen => cítím, jak září starý alcatel => cítím příchod sms dříve, než se ohlásí zvukem => je to škodlivé?
A když to někdo necítí, tak mu to neškodí?
0/0
10.4.2004 21:20

redy

Re:
Staré mobily jsou jak mikrovlnky, na 850MHz ti zahřejou buňky až je to nepříjemné, také pamatuji starou Nokiu 5110, tu jsem nemohl nosit ani na opasku. Někdo to cítí někdo ne. Ale zkus se opékat zaživa. ;-)(
0/0
10.4.2004 21:55

Vlastimil Novotný

Re:
Nesmysl. Jako radioamatér pracuji se stokrát většími výkony a nic se mi nestalo. A to mi táhne na čtyřicet let.
0/0
11.4.2004 21:46

Roman

Re:
Presne tak Vlasto, uplna hovadina. Jako s tim kourenim. Prej rakovina, pche. Ja kourim od 18, taky mi tahne na ctyricitku a jsem absolutne zdravej. S toho je snad kazdymu inteligentnimu cloveku nad slunce jasny ze je to kec.
0/0
12.4.2004 10:31

Karel Julis

Re:
...zase nesmysl. Účinnost VF ohřevu roste s kmitočtem (proto je mikrovlnná trouba mikrovlnná, ne středo- nebo dlouhovlnná), takže 1,8GHz je vlastně škodlivější ... Berte, prosím, v úvahu, že při dnešní hustotě BTS, zvlášť v hustěji zastavěných aglomeracích, telefon zdaleka nepoužívá plný VF výkon a ještě se nejedná o souvislé vysílání, ale paketový provoz a antény mobilních telefonů nejsou zrovna dvakrát vzorem účinnosti. Dostáváme se tak k ekvivalentnímu ERP v řádech 10 ... 100mW. Kdo si ještě pamatujete něco z fyziky, spočítejte si, o kolik takovýhe "výkon" ohřeje pár kilo vody - pardon, mozek. A nezapomeňte započítat přirozené ochlazování prostředím :o))))
0/0
12.4.2004 1:13

MB

Re:
Clovece, ohurujes tu ludi skratkami ako BTS (kto nevie, tak su to bazove stanice mobilnych operatorov) a svojimi znalostami z fyziky... Ale kto hovori o ohrievani elektromagnetickym ziarenim? Tu ide predsa o posobenie samotneho vlnenia. A co sa tyka tych vykonov, napr. pri vytacani alebo vyhladavani signalu to moze byt az 2 W...  A myslim ze bez vytocenia cisla si asi nezavolas. :-)
0/0
11.5.2004 12:15

Roman

Re:
Hele bez legrace - ja taky cejtim ze mi prijde SMS. Neni to uplne 100%, zalezi co zrovna delam a tak ale vetsinou to poznam. Nevim jestli je to zareni, nebo nejaka telepatie ci co ale fakt to cejtim.
0/0
12.4.2004 10:34

Buk

jsem tady první
wow!
0/0
9.4.2004 17:08

Noname

dlouho škodit nebudou:-))))

http://www.isdn.cz/clanek.php?cid=5689

Ta analýza je moooooc zajímavá, Eurotelu s T-Mobilem asi nebude moc do zpěvu, až jim dá Úřad na ochranu hospodářské soutěže pořádné stamiliónové pokuty;-) 

0/0
9.4.2004 16:52

saša

Opravdu škodí!
Mám osobní nepříjemný důkaz škodlivosti mobilů. Na místě, kde mobil nosím mi na těle vyrostlo dost husté ochlupení. Bohužel, používám šňůrku na krk a jsem holka ...
0/0
9.4.2004 12:47

Kret33n

Re: Opravdu škodí!

hahahaha,
super, mas chlupaty kozy, to ja rad, kde bydlis? :-)
Ale ted vazne, jasne ze to asi urcite cloveku neprida nic dobreho, jen se to nesmi prehanet.
Budeme zase kupovat "stíniče / pohlcovače radiových vln" ???? :-)

0/0
9.4.2004 14:11

Kret33n

ADD Re: Opravdu škodí!
A nebo máš tak dlouhou šňůrku??? A pokud ano, pak doporučuji holící strojek ... no někteří muži to mají rádi i neoholené :-)
0/0
9.4.2004 14:15

Petr

Re: ADD Re: Opravdu škodí!
A někteří to i nemají rádi oholené
0/0
9.4.2004 22:06

lea

Kupujte babičkám a dědečkům mobily!
Pořád přemýšlím, o nějakém bezbolestném způsobu odchodu z tohoto světa, až mě jako fšecko omrzí. Ale pokud se potvrdí, že by mi k tomu stačilo obložit se všemi svými mobily, lehnout si na všechny své počítače a umocnit to fše příjmem televizního programu a vyzařováním televizní obrazovky, pak hurá, konečně je lidstvo o kus dál. Když nechtějí kašpárci v parlamentu povolit eutanázii!
0/0
9.4.2004 11:37

pavka

Určitě má vliv na nervovou soustavu. Jáse vám při některých telefonátech tak rozčílím----:-)
0/0
9.4.2004 11:24

pavka

Re:
Jo a dělá mi to i pevná linka...
0/0
9.4.2004 11:26

Kret33n

Re:
to se dá léčit, byl jsem na takovém kurzu / školení a od té doby jsem tak klidný a vyrovnaný člověk, že .... to ani nejsem já :-)
0/0
9.4.2004 14:18

Karel Julis

Dalsi perla mobilserveru
Jenom by mne zajímalo, jestli nešlo u "švédského deníku Metro" o aprílové číslo... Když nemáte co psát, radši nepište, než plodit kachny.
0/0
9.4.2004 11:14

Rostislav Kocman

Re: Dalsi perla mobilserveru

Těší mně, že nás tak přeceňujete a domníváte se, že umíme švédsky. Ale zklamu vás, informace jsem čerpal z BBC, kde udělali to, co Metro neudělalo - rychlou oponenturu, takže jsem se tam dozvěděl i názory jiných, renomovaných odborníků. Proto jsem mohl do článku napsat, že je potřeba provést praktické testy, upozornil jsem na to, že test se týkal červených krvinek (což nejsou úplně standardní buňky), takže se možná prokáže, že vliv na normální buňky je jiný (ale je, to snad i při základních znalostech fyzicky popírat nebudete..).

A taky je jasné, že u této práce není důležitý její závěr, ale fakt, že vyvolá další experimentální i teoretické reakce a výzkumy. A to je v tomto případě důležitější než zpráva v Metru...

0/0
9.4.2004 16:31

Dawid

bacha na zareni z mobilu
A ja furt proc pri telefonovani upadam do jakesi divne unavy a toci se me knedla... A ty vypadky pameti? Tak uz vim z ceho to mam :(( achjo
0/0
9.4.2004 10:51

wang

myslim ze je to kec, jsem uplne v poradku a volam hodne...

HAF HAF !!

0/0
9.4.2004 10:45

Re: myslim ze je to kec, jsem uplne v poradku a volam hodne...
Jasně, já kouřím 40 denně a taky sem v pořádku.
0/0
9.4.2004 10:59

Martin

850MHz
Uffff.... Ještě, že tady máme 900 a 1800.
0/0
9.4.2004 7:34

Jitka

Re: 850MHz
To možná jo. Ale pravda je, že mně po delším volání bolí hlava, resp. cítím, jak se zahřívá ucho a pak dál.
0/0
9.4.2004 10:45

Golem

Re: 850MHz
To muzu potvrdit. Ted uz to mozna nevnimam (nebo to je typem mobilu?), ale pred lety, kdyz jsem si mobil poridil, tak me po delsim hovoru zacala bolet hlava, konretne ta pulka, kde jsem mel mobil. Nekecam.
0/0
9.4.2004 13:37

Murphy

Re: 850MHz

Ja mel tyhle problemy taky. A od te doby, co si telefon nepritlacuji na ucho vsi silou, uz se mi to nestava...

Zato v hlucnem prostredi kancelare mne obcas boli ucho i z pevne...

0/0
11.4.2004 19:08

Lojza

Jedna paní povídala, prý....
Má takovýto článek nějakou hodnotu?
0/0
9.4.2004 3:04







Najdete na iDNES.cz



mobilní verze
© 1999–2017 MAFRA, a. s., a dodavatelé Profimedia, Reuters, ČTK, AP. Jakékoliv užití obsahu včetně převzetí, šíření či dalšího zpřístupňování článků a fotografií je bez souhlasu MAFRA, a. s., zakázáno. Provozovatelem serveru iDNES.cz je MAFRA, a. s., se sídlem
Karla Engliše 519/11, 150 00 Praha 5, IČ: 45313351, zapsaná v obchodním rejstříku vedeném Městským soudem v Praze, oddíl B, vložka 1328. Vydavatelství MAFRA, a. s., je členem koncernu AGROFERT.