Klávesové zkratky na tomto webu - základní
Přeskočit hlavičku portálu


Diskuse k článku

HF do auta na CeBITu - návrat ke klasice

Klasické sady hands-free do automobilů zažívaly na CeBITu renesanci. Sice jste si mohli prohlédnout několik bavoráků se sadou s Bluetooth, ale vedle toho měli všichni nové klasické sady. Jsou totiž pohodlnější a použitelnější.

Upozornění

Litujeme, ale tato diskuse byla uzavřena a již do ní nelze vkládat nové příspěvky.
Děkujeme za pochopení.

Zobrazit příspěvky: Všechny podle vláken Všechny podle času

Martin Rychter

BT sada

Po přečtení diskuse mi to nedalo a připojuji se taky se svým názorem. Zhruba 4 měsíce používám v autě BT sadu SE ve spojení s SE T610. Naprosto ideální pro lidi, kteří jezdí hodně po mésté a neustále z auta vystupují. Po zapnutí klíčku se hovor "přehodí" do sady a stejně to platí i při odcházení z auta. Se signálem jsem problémy zatím neměl, telefon vozím v kapse u kalhot (takže je anténa pěkně stíněná) a problémy jsem neměl ani při cestách na hory. Hlasové vytáčení chodí skvěle. Snad jedinným mínusem je výdrž baterky. Při delších hovorech baterka mizí hodně rychle. Nicméně jednoduché řešení je umístit držák s nabíjením a připojením na externí anténu třeba do loketní opěrky. Jednoduché a hlavně nikde v autě neruší plastový držák, který vždy naruší vzhled interiéru.

Zkrátka BT sadu můžu všem doporučit.

0/0
7.4.2004 16:06

Jan Tar

A co Siemens
Pěkný článek, s plno názory lze jen souhlasit, ale... Jsem v autě dvě až čtyři hodiny denně a mobil používám takřka neustále. Osobně vidím jako ideální řešení telefon Siemens S55, BT sluchátko a držák na telefon, který mká vývod na externí anténu a na dobíjení. Vše originál příslušenství Siemens. Při použití tohoto kompletu odpadají všechny problému BT popisované v článku a navíc hovory neposlouchají případní spolujezdci a 50 lidí na přilehlé tramvajové zastávce. A navíc je všechno podle předpisů...
0/0
27.3.2004 21:25

Marian Matys, ComTEL

bt

Musim rict, ze jsem se u diskuse docela pobavil.

Nicmene k clanku - osobne jsem pouzival v mem predchozim aute pevnou HF od Nokie. Po zmene telefonu jsem se uz nikdy nedokopal k tomu, abych si ji nechal vymenit. Musi se to totiz menit komplet a to neni zrovna levna zalezitost. Tak jsem se rozhodl, ze pristi moje sada bude BT. Ale to zase 7650 neumela HF profil. Dnes mam 6600 a BT HF od NK a musim rict, ze jsem spokojeny. Casto popojizdim a to ze se mi po otoceni klicku tel automaticky pripoji je super. Nicmene z reakci meho okoli vim, ze lidem NEJVICE schazi DISPLEJ. Ne dobijeni, antena ale displej, aby videli kdo jim vola jeste predtim, nez to zvednou. A co si trh zada, to vyrobce vetsinou doda. Takze i toto reseni je na svete a myslim, ze BT sady prevalcuji ty klasicke. /i kdyz v tomto smeru musim pochvalit NK za to, ze u nove generace BT sady jiz staci menit jen drzak u sady, coz celou vec podstatne zjednodusuje a zlevnuje)

0/0
26.3.2004 9:43

cardom

kombinace
Ve služebním autě jsem měl vždy pevné HF a největším problémem byla kvalita zvuku jak reproduktoru, tak mikrofonu.  Doplnil jsem to BT náhlavkou, která je dnes za pár korun a výsledek nemá chybu. Telefon mám v držáku, kde se mi nabíjí, vidím na něj a přepne mi příslušný profil a kvalita zvuku v náhlavce nemá chybu. Pokud jedu kratší vzdálenost, tak mobil ani nevyndavám. Musím sice pro změnu občas dobít náhlavku, ale to není tak často. Takže BT v jakékoliv formě doporučuji
0/0
25.3.2004 9:13

Jaroslav Hlaváček

BT mohu jen doporučit

V autě používám HF již od dob Nokie NMT 720 a posléze jsem měl celou řadu Nokií GSM s HF od Nokie. Dnes používám BT HF Parrot v kombinaci s SE T 610, kterou mám upevněnou v orig. držáku od SE a připevněnou k boku rádia na klipu od Brodita.Anténu mám nalepovací na okno od Hirschmanna - kombinovanou i pro GPS, které prostřednictvím iPaqu a GPS modulu v palubní desce používám pro navigaci. Co se týká BT HF, tak nemám nic co by vyznělo ve prospěch pevné sady. Jednoduše, když jezdím po městě a co chvíli vylézám z auta, tak telefon ani nevytahuji z aktovky a ve městě pochopitelně nemám problém se signálem a na pojížďkách ani s dobíjením. A pro změnu, když jedu na nějakou delší trasu, tak upíchnu SE do držáku, kde se mi jak nabíjí, tak mám signál prosstřednictvím externí antény.Vše mně funguje k mé naprosté spokojenosti a bez jediné díry v palubní desce, včetně PDA, které mám připevnéne na klipu a v držáku od Brodita a napájecím kabelem protaženým palubní deskou.

Zdraví Jarek

0/0
25.3.2004 7:04

Radim

mam v aute original Nokia CARK-1W a HRUZA! Pri probihajicim hovoru,ale casto i bez nej, se spojeni rozpada a je nutno pristroj znovu sparovat (na to nastesti staci dlouhy stisk multifunkcniho tlacitka na palubni desce).

Ale co je nejhorsi, je kvalita prijmu! KATASTROFA. Lide si stezuji na nekvalitni zvuk, mikrofon (ackoliv je vhodne umisten) snima vsechny zvuky, takze i prazske dlazebni kostky :-(


NEDOPORUCUJI!

0/0
24.3.2004 12:37

ruska vlastovka

Re:
Co takhle Zkusit menit vyrobce, nejlepe i telefonu?
0/0
24.3.2004 21:49

P.F.

Re:

Naše firma začala měnit klasické HF sady za ty BT CARK-1W a je naprostá spokojenost. Zaměstnancům se již kupují jen telefony s BT (jedno jaké značky) a firma je happy, že HF zůstává při změně telefonu.

Já osobně jsem s touto HF spokojen, žádný z tvých případů se mi nestal, vše funguje jak má.

0/0
24.3.2004 22:14

Venca

Re:

Mám v autě totéž (CARK-1W + N6310 ) a zkušenosti smíšené - kvalita hovoru výborná ("ty jsi v autě, to jsem ani nepoznal"), údajně mnohem lepší, než když jsem měl pevnou sadu od Nokii (ale to je asi tím, že mám teď také tišší auto - (k nové sadě nové auto)). Signál v pohodě, i když z podzemní garáže si nezavolám jako ze sady s externí anténou a zdravé to taky moc nebude. Hlasové vytáčení bez problémů. Přijdu s hovorem k autu a když nastartuju, hovor se automaicky přehodí. Výdrž baterie se citelně zkrátí, ale 2 celé dny vydrží.

Nevýhody - když mám mobil v kapse a někdo volá, nevím kdo to je. A pak několik chyb, které bych viděl jako důsledek tradičně "vychytaného" firmware nokia: Když volám a nikdo to nebre, nelze típnout tlačítkem na sadě ale jen na telefonu. Když přijímám, nemůžu přijmout tlačítkem na telefonu ale jen na sadě. A někdy se rozhodí synchronizace - pomůže buď ruční navázání spojení (menu 10 - 4 -1 - šipka - aktivovat - v autě nic moc) nebo baterkový reset  . Profil na HF se na telefonu zapne jen někdy. Hlasové volání chodí jen tehdy, když je displej telefonu prázdný - žádná přijatá zpráva, nepřijatý hovor nebo omylem zmáčknuté číslo. Velmi problematické je přepínání druhého příchoího hovoru.

Shrnuto - má to své mouchy, ale v zásadě to funguje...

0/0
25.3.2004 1:32

Ivan

BT
Kdyz chci ve vlastnim voze, nikoliv firemnim, cas od casu telefonovat a nechci si delat z auta deravej cednik, tak BT nema chybu. Chce si jen dobre uvazit, kam si budete odkladat mobil, ale kdyz jste trochu sikovni, objevite idealni misto, kde mate telefon na ocich, bez problemu vidite, kdo Vam vola, atd. S BT HF neni problem vytacet hovor hlasem, kdo tvrdi opak, nezkousel to a mlzi:). Pokud mate rozumne kvalitni mobil, zvladne Vam ulozit dostatecne rozumne mnozstvi kontaktu pro hlas.vytaceni., x desitek jmen cloveku pro bezny rocni provoz staci a co je nad tento rozsah, je slozitosti stejny ukon najit kontakt v pevne HF sade nebo jej najit na mobilu s BT, ktery ma na ocich na jinem podobnem miste, ktere je na dosah. Takze v tomto pevna sada nenabizi nic vic, naopak mene. Nemluve o dalsim benefitu BT HF, ze mate soukromi na svuj hovor a nemusite se bat mluvit i se spolujezdem-manzelkou s prave volajici kolegyni z prace s obavou, ze se pred manzelkou kolegyne v necem blbe podrekne. :-)) Ad dobijeni, mi to prijde take pro vetsinu ridicu bezpredmetne, pokud nejezdite napric celou republikou a nepotrebujete polovinu casu z toho permanentne telefonovat (a i pak existuji cestovni cigaretove dobijecky). :) Pokud mate kvalitni mobil s Li-Pol baterii, beztak vetsinou telefon permanentne v praci nebo doma dobijite, takze zadne trable. A externi antena? Nikdy jsem ji nemel a problemy s kvalitou hovoru jsem nikdy nepocitoval, at uz jde o jizdy po meste nebo siroko daleko v polich na mile daleko od civilizace, tak proc na ni lpet? Ja jsem s BT maximalne spokojeny.
0/0
24.3.2004 11:11

XXX

Re: BT
Co se dobijeni v aute tyce, tak to je pro mne nejdulezitejsi. Ja ani nevim kde mam dobijecku protoze ji nepotrebuji. Dobijim jenom v aute cestou do prace a z prace
0/0
24.3.2004 23:57

Jindra

za rok vsechno jinak
BT sady brzy  asi smetou vse ostatni. Uz ted jdou sehnat telefony s profilem SAP (SIM Acces Profile). V tomto rezimu se mobil odpoji od site a pouze malym vykonem predava data ze sim HF zarizeni, to ma v sobe GSM modul s externi antenou. Mobil vydrzi dlouhou dobu, kvalita signalu s externi antenou vynikajici a mobil nevysila 2W dovnitr auta, jako pri klasickem BT HF.
0/0
24.3.2004 10:56

jirka

jedine BT
take ja pouzivam Parrota ve spojeni s SE T610 - jiz dva roky a bez sebemensiho problemu. Zadne drzaky, draty ,diry v desce. Telefon v kapse, po otoceni klickem se sam spoji, hlasove vytaceni apod, nedovedu si predstavit nic lepsiho. A dobijeni ? Telefon mam v nabijecce cely den v praci a kdyz jedu nekam dal, mam nabijecku v aute k zapalovaci.....Telefon vydrzi na jedno nabiti se zapnutym BT dva dny ,takze "problem" s dobijenim nevidim, jako zasadni.Takze ja osobne jedine BT HF.
0/0
24.3.2004 9:52

reverse

Re: jedine BT
O jakych dirach v desce tu blekotate ? Rika Vam neco napriklad www.brodit.se ? (tady ho prodava napr. cellnet). A jak si chcete pres BT sadu nabit telefon ? Prilis vyhod v tom BT nevidim. Pouzivam ho, ale ve spojeni s kompem, popr. iPaqem. Ale v aute ma navrch jednoznacne pevna HF sada s ext antenou.
0/0
24.3.2004 21:31

Honza

HF
Dobrý den. Já používám HF Parrot 3000 s telefonem SE T610 a jsem naprosto spokojen. Jediná nevýhoda je to dobíjení. Před tímto telefonem jsem měl Nokii i s klasickou HF a nabíječku jsem použil pouze na dovolené. Ale dát telefon na nabíječku každý den  mi nedělá problém.. Jinak to má samé +. U klasické HF jsem musel 2x měnit display na telefonu z toho důvodu, že jsem na něj mačkal při každém zasunutí do HF a on odešel.... Potom jsem musel měnit konektor na telefonu (vychodil se) a taky konektor na HF. Telefon byl po krátké době "jetej" od věčnýho zasouvání a vydělávání z HF. Nehledě na to, že umístit HF v autě je dost problém. Buď vadí airbagu, nebo odkládací schránce v otírání nebo spolujezdci. Takhle to nikomu a ničemu nevadí.... Takže BT HF maximálně doporučuji.... 
0/0
24.3.2004 9:14

Jiri Hlavac (lahvon)

No, ehm ... pane redaktore ...

Napsat clanek tak, aby ve ctenari budil uvolneni a pohodu, ano.
Ale napsat ho tak, ze na nekolika mistech v podstate popisuje, ze je normalni telefonovat s telefonem v ruce (jen si dat pozor na policejni auto, ... a hned poradite se snurkou na krk), to tedy nepovazuji za moc vhodne a idealni.

To ze pisete, ze je snad bezne cist SMS za volantem .... no prominte?

Z clanku bych vytusil, ze zrejme mate porusovani pravidel a predpisu jako bezny kolorit dne. Takze zrejme bezne jezdite na cerno v MHD, padesatku v obcich asi take nedorzujete, nemluve o nefoceni mobilem v prevlekarne na plovarne ....

Berte to jako trochu ironicke popichnuti, ale od clanku hodneho mobil.cz bych ocekval neco trochu jineho. Sorry.

0/0
24.3.2004 6:43

Rostislav Kocman

Re: No, ehm ... pane redaktore ...

No, co bych k tomu řekl - nebudu se tvářit, že kdykoliv jedu autem, tak dodržuju všechny předpisy. Jezdím hlavně po Praze a tak jsou úseky, kde jezdím 90 a jiné, kde třeba 40, samozřejmě i když tam platí 50. Padesátkou asi opravdu jezdím minimálně. Ale to je jedno.

Že lidi běžně píší a čtou SMS nebo že volají s telefonem u ucha, toho jste si všimnul asi taky. Přijde mi pokrytecké se tvářit, že se tak neděje a psát o tom, jak všichni jezdí s HF - nejezdí, takových lidí je minimálně a já sám osobně se přikláním k tomu, že je bezpečnější jet s telefonem v ruce (a samozřejmě na šňůrce). Když mám telefon v ruce a musím řešit dopravní situaci, řeknu moment a telefon pustím, pak se k hovoru vrátím. Když jsem jezdil s HF, většinou jsem pokračoval v hovoru a řídil. S telefonem v ruce se taky snažím hovor rychle ukončit, což opět s HF nedělám. Rozhodně mi telefonování za jízdy není příjemné a ne každý hovor zvedám, pečlivě si vybírám, ale když už mluvím, tak mi to s telefonem v ruce přijde lepší.

Takže - normální to je. Druhá věc je, že to je přestupek.

Až někdo udělá seriozní studii, která bude upřednostňovat používání HF, rád ji tady zveřejním. Ale musí vycházet ze skutečného chování a reakcí řidičů. To co jsem dosud četl na mně působí urputnou snahou prokázat výhody HF a potom takovým závěrům nikdo nevěří a studie vyznívají směšně.

Ten článek vznikl v reakci na některé rozhovory na CeBITu. Tam totiž bylo tolik normálních HF, že mi to nedalo (jinak bych se o HF do auta na CeBITu nezajímal) a pár firem jsem se zeptal. A firmy moc dobře vědí, jak se jejich mobily používají v autech, proto jdou do klasických sad, proto přidávají hlasitý odposlech do mobilů, proto jsou u manažerských modelů poutka na šňůrku, protože se mobily používají při řízení.

Myslím, že čtenáři Mobil.cz jsou natolik inteligentní a znají pro a proti, aby se při řízení rozhodovali samostatně. Cpát jim do hlavy povinnost používat HF by měl někdo jiný. V okamžiku, kdy se to začne tvrdě kontrolovat a postihovat si všichni pořídí aspoň drátovou bondovku. Jinak se rozhodnou pro to pro ně příjemnější a pohodlnější - telefonovat za jízdy.

0/0
24.3.2004 14:09

Jiri Hlavac (lahvon)

Re: No, ehm ... pane redaktore ...

Uznavam, ze jsem po cele noci v praci mozna psal prispevek v trochu prilis podrazdenem tonu. ;-)

Nicmene i presto si myslim, ze telefonovani s telefonem v ruce u ucha neni normalni. I kdyz je to bezne.
Tim ze to neni normalni nemyslim, ze by se to nedeleo, ale ze by se to nemelo. A pokud se masove deje neco, co by se nemelo, at uz z logiky veci, nebo ze zakona, tak to proste neni normalni.

A tak jak to bylo v clanku nekolikrat zmineno, prsote to ve mne navozovalo dojem, ze je to preci normalni a pokud nekomu dosud hlodalo svedomi, tak se na to ma vyprdnout a nejake zakony a vyhlasky hodit za hlavu.

Kdyby bylo v clanku zminene, ze zatimco s pevnou HF muzu v klidu zastavt a SMS si pohodlne precist, zatimco s BT musim treba pro telefon do kufru ... no problem. Proste si myslim, ze seriozni zpravodajstvi (jakse snad jeste porad mobil.cz tvori) by mnelo pusobyt spise vychovne (neberte to doslova), nezli davat negativni priklady.

Nemluve o tom, ja netvrdim, ze mate ignorovat fakt, ze existuji nejaci sebevrazi (a v horsim pripade vrazi) za volantem, kteri v klidu datluji SMSku. Ale minimalne byste o tom nemuseli psat stylem, ze je to normalni.

btw: clovek nemusi mit vestavenou pevnou HF, aniz by musel porusovat predpisy. Vzdy je moznost mit bondovku, BT sluchatko, hovor vyridit az pozdeji, nebo na tu chvili zastavit u krajnice.
Pokud jde o SMS, tak tam by melo byt zastaveni, nebo pozdejsi vyrizeni, absolutni samozrejmosti. Ze to tak neni ale preci neznamena, ze je to tedy OK.

Pokud by se vam stalo (a pevne verim ze nikdy nestane), ze by vas nejaky blbec sestrelil ze silnice diky tomu, ze misto na cestu koukal na displej telefonu, myslim ze byste mel velmi rychle diametralne odlisny pohled na vec.

Takze kdyz to shrnu, nerikam ze si nemame priznavat, ze jsou ridici bezohledne nezodpovedni. Dokonce ani nejsem nejaky propagator pevnych HF v autech (sam ji take nemam). Ale proste se mi jen nelibi, ze o telefonovani za volantem ... a hlavne o smskovani za volantem .... pisete jako o naprosto normalni veci.

0/0
24.3.2004 20:55

ruska vlastovka

Re: No, ehm ... pane redaktore ...

Presne... telefon v ruce nema Za volantem co delat a je uplne jedno, jak si to tihle "telemotoristi" okecavaji... kaZdy si tu svou vymluvu najde. A na roZdil od civilisovanejsich krajin, kde se s porusovanim Zakonu aspon lidi verejne nechlubej, tak u nas jsou na to jeste pysni... Zacina to treba u tech telefonu a konci oZralymi frajery, kteri se druhy den v praci chlubej, jak Zase ridili vecer  Z hospody po peti pivech... Tenhle narod je opravdu divnej...  

0/0
24.3.2004 21:40

Re: No, ehm ... pane redaktore ...
áále, pět piv přece eště neni zase tolik
0/0
25.3.2004 14:40

Ajvn

Re: No, ehm ... pane redaktore ...

Pane Kocman,
ani tak vlastni clanek, jako tato Vase odpoved me nadzvedla radne ze zidle. Ukolem Vas, zurnalisty, pokud se tedy za nej mate, by melo byt vytvareni atmosfery prirozeneho respektovani zakonu u verejnosti. Namisto toho tu predvadite neco, co se nebojim pojmenovat typicky cesky alibismus! Hledate x duvodu, Vasich osobnich duvodu, proc Vam nevyhovuje chovani v ramci zakonu a proc je vedome porusujete. Jako lacinou obhajobu pouzivate tolik proflaknutou metodu "delaji to ostatni, no tak co, delam to tedy i ja". Pokud se tak chovate soukrome, je to Vas problem, ale Vy tu vystupujete svym zpusobem jako verejna osoba, protoze tu presentujete sve nazory siroke ctenarske verejnosti a tu timto do jiste miry ovlivnujete a formujete. Proto byste se mel v tomto ohledu chovat vyrazne zodpovedneji!

Vasi formulaci, ze vyrobci telefonu delaji poutka na zaveseni na krk u manazerskych telefonu proto, aby se s nima dalo volat za jizdy, bych cekal kdyz uz, tak od slaboducheho jedince se smyslem o nepatricny humor a ne od odborneho redaktora. Dokazete ve svem pohodlnem stylu uvazovani domyslet, co se stane s ridicem majicim mobil poveseny na snurce na krku v pripade havarie s vystrelenim celniho ridicova airbagu? Pokud byste se totiz zamyslel, tak byste takovou neskutecnou blbost tady vypustit nemohl, stejne jako navod jinym podobne nezodpovednym ridicum, ze mobil na snurce na krku je spasne reseni.

Tenhle styl "novinariny" je stejne tak nebezpecny a nezodpovedny, jako kdyz se pred lety v televizi chodci nabadali k tomu, ze budou mit absolutni prednost pri prechazeni. ... blbost, ktera blbce stala zivoty.

0/0
24.3.2004 21:42

JP

Re: No, ehm ... pane redaktore ...
Musím vám dát za pravdu. Ti co tvrdí opak buď neumějí řídit, nebo moc netelefonují. Pracuji ve službách a v autě za jízdy ztrávím cca 6,5 hodiny denně. jezdím téměř výhradně po Praze a polovinu z tohoto času protelefonuji. Dělám to tak od té doby, co jsem si v roce 1997 koupil MT. Když mám telefon na uchu za jízdy, snažím se hovor ukončit co možná nejdříve. Když se dostávám do nevhodné dopravní situace, řeknu "moment", telefon jednoduše hodím do klína a pokračuji až když je to OK. Mám v autě pevnou HF. Mám dobrou externí anténu Kathrein s 6db ziskem. Používám HF jenom, když je hodně špatný signál, nebo jenom jako nabíječku. Když telefonuji za jízdy s HF, ostatní mě slyší velmi dobře a většinou ani nepoznají, že jedu v autě. Ale já jim prostě špatně rozumím a nutí mě to křičet. Mám HF zapojené do autorepro a je to lepší, než když jsem zkoušel přídavný repro, přiložený originál v sadě. Také mám dva problémy. Často s někým jedu a opravdu není ideální, když můj spolucestující slyší obě strany mého většinou obchodního hovoru. Také když řídím s HF, zjistil jsem, žese nedokážu v krizových situacích soustředit ani na jedno. Když se dostanu do problému s telefonem u ucha, telefon jednoduše zahodím a věnuji se řízení. pokud se do podobné situace dostanu s HF, telefonuji dál a protože se nemohu plně věnovat řízení, jízda se stává hodně nebezpečná. Myslím, že telefonování za jízdy s telefonem u ucha je asi stejně nebezpečná, jako kouření za volantem, pojídání zmrzliny, hamburgeru, hledání bombónů v ůtrobách palubní desky apod. Kdo trvrdí opak je alibista. Budu brzo kupovat nový telefon. Koupím si asi zase pevnou HF, abych se doma nemusel starat o připojování telefonuý k nabíječce, ale mohl nabíjet za jízdy a abych využil výhody externí antény. HF BT je prima, ale možná do služebního auta, kde se střídají řidiči s různámi telefony.
0/0
26.3.2004 10:32

Jiri Hlavac (lahvon)

Re: No, ehm ... pane redaktore ...

Samozrfejme, kdybych tvrdil, ze telefonovat za volantem ne, ale jist hamburger nebo hledat cokoli za jizdy v prihradce je OK, tak by to byl alibismus. Ale to ja take netvrdim.

A kourit nebo jist pri rizeni je proste stejne nebezpecne,jako telefonovat s telefonem u ucha.

Ovsem tvrdit, ze telefonovani s tel. u ucha je bezpecnejsi nez telefonovani s HF, jelikoz telefon muzu odlozit ... to je teprve ukazkovy alibismus. :-)) Takovou vymluvu Vam nesbasti ani male decko.
Pokud mate telefon v ruce u ucha, tak proste v pripade krize musite telefon pustit, a pak se teprve chytat telefonu, abyste mohl zareagovat. A spozdeni bude myslim velmi znacne. A testu na reakce ridicu se provadelo jiz spousta a vysledky jsou jednoznacne. Ne ze by pevna HF vsechno resila, ale rozhodne mensi zlo, nez telefon u ucha.

Jaky je navic problem rict "momet" a venovat se rizeni pro volani pres HF? Vy neumite na chvili opustit premysleni o telefonovani a venovat se rizeni? S trochou ironie se tedy musim zeptat, co delate za volantem automobilu? ;-)
Doufam ze si radeji ani nepoustite radio .... poslech by vas mohl privest do nesnazi ....

Ale predevsim vubec nechapu, o cem se to tu bavime. Telefonovani za jizdy s mobilem v ruce je kazdoapdne zakazane a tak se to nema. Tak co tu proboha resime?

 

Ale co, tak se na predpisy vykasleme .... pojde se navzajem vrazdit. No ano, nema se to. Kdyz ja kdyz vsechny nezabiju, tak nemam jistotu, ze mi treba nebudou prekazet ve fronte na listy do kina ....

0/0
26.3.2004 11:22

Tomplí

Re: No, ehm ... pane redaktore ...
Naprostý souhlas s panem lahvoňem. Kdo si myslí, že "čtení zpráv na rovné dálnici bez aut před i za vámi" není opravdu hodně nebezpečné, je vrah a nemá na dálnici co dělat. Vrátit řidičák by měl i ten, kdo při zvonění telefonu strká do ucha sluchátko, hledá někde mobil a pak se dívá, kdo volá. ... i ten, kdo jí hamburgry nebo kouří. Že to dělají skoro všichni ještě neopravňuje autora, aby si myslel, že jezdí bezpečně, nebo že umí řídit. Třeba si to nemyslí, pokud ale tohle napíše, tak určitě nejezdí a neumí, a jen přispívá k výchově dalších zabíječů. Článek v takovémto duchu mi přijde hodně nebezpečný, něco jako obhajování nacistů - svoboda slova - jasně, ale že si to přečtou mladí a začnou si myslet, že je to opravdu normální, to asi je autoru jedno.
0/0
26.3.2004 17:16







Najdete na iDNES.cz



mobilní verze
© 1999–2017 MAFRA, a. s., a dodavatelé Profimedia, Reuters, ČTK, AP. Jakékoliv užití obsahu včetně převzetí, šíření či dalšího zpřístupňování článků a fotografií je bez souhlasu MAFRA, a. s., zakázáno. Provozovatelem serveru iDNES.cz je MAFRA, a. s., se sídlem
Karla Engliše 519/11, 150 00 Praha 5, IČ: 45313351, zapsaná v obchodním rejstříku vedeném Městským soudem v Praze, oddíl B, vložka 1328. Vydavatelství MAFRA, a. s., je členem koncernu AGROFERT.