Klávesové zkratky na tomto webu - základní
Přeskočit hlavičku portálu


Diskuse k článku

ČTÚ se nelíbí dlouhé hovory u T-Mobile

Český telekomunikační úřad zahájil správní řízení s T-Mobile. Důvodem je služba Dlouhé hovory, která podle ČTÚ porušuje telekomunikační zákon a číslovací plán. T-Mobile požádal ČTÚ o výjimku. Zákazníci nemusí mít strach, služba bude fungovat v současné podobě i nadále.

Upozornění

Litujeme, ale tato diskuse byla uzavřena a již do ní nelze vkládat nové příspěvky.
Děkujeme za pochopení.

Zobrazit příspěvky: Všechny podle vláken Všechny podle času

Honza

já chci taky výjimku!!!

proč mě nikdo nedá ze zákona výjimku????

Třeba daně mě vůbec nebaví platit, chtěl bych výjimku, aspoň na pár let...

0/0
11.2.2004 17:45

Pavel

to myslíte vážně - výjimku?!!!

No to je fakt dobrý, T-mobile porušuje zákon a požádá o výjimku, aby ho mohl porušovat dále!!!

Se takhle k Vám nastěhuju do bytu a až na mě zavoláte policajty a ti mi řeknou,  že jsem v cizím bytě protiprávně, tak požádám o výjimku, že odejdu až venku nebude taková zima, no tak někdy v červnu..:-)))

 

0/0
11.2.2004 12:34

Hotti

CTU x T -Mobile
Vzhledem k tomu, že ČTU už konečně zjistilo, že je v týhle republice naprosto zbytečné a jde jim tam o prdel, tam musí vykázat nějakou činnost jako jí například vykázala policie s akcí Kryštov. Která na jednu stranu byla "velmi úspěšná" na druhou stranu lidi jezdí jako prasata pořád a nevinní na silních umírají dál...to je úplně to samé. ZRU¦IT ČTU akorát dělá problémy.
0/0
11.2.2004 12:19

Helmut Niederman

Komu je ČTÚ prospěšné ?

Komu je ČTÚ prospěšné, když dělá taková opatření, které znamenají ve své podstatě dražší hovory pro zákazníka. Jsem pro zrušení institutu tohoto úřadu. V praxi nic nedělá a když něco dělá, tak v neprospěch zákazníků. Už jednou se ČTÚ ozvalo v případě levnějšího volání do zahraničí prostřednictvím služby " levnotel " viz www.levnotel.cz, kterou provozovala jedna neznámá firma. ČTÚ má také spor s Telecomem. Je načase, aby došlo k liberalizaci a méně k buzeraci v telekomunikacích. Navíc ČTÚ měří každému jiným metrem. Když se mu nelíbí dlouhé hovory u T-mobile, proč nezasahuje také v případě levných vnitrostátních hovorů u Č. Telecomu, který nabízí hovory za 0,50 Kč/min bez DPH. Tyto ceny jsou také pod úrovni nákladů a alternativním operátorům se to nelíbí.
Proč ČTÚ nezasahuje do služby Xcall, tam se také přeci vytáčí předvolba pro levnější volání do zahraničí.

Zkrátka ať dělá ČTÚ cokoli, dělá to špatně.  Raději by měl ČTÚ zahájit správní řízení s Telecomem, za to, že v telefonních budkách včas Telecom neinformoval o změně délky impulsové tarifikace, místo toho, se stará o hovadiny.

0/0
11.2.2004 11:52

vlk

Re: Komu je ČTÚ prospěšné ?
nemate pravdu ... cenou za hovory nikdo nic neporusuje, cesky telecom vyhovel "legislative", zatimco t-mobile udelal chybu v tom, ze zvolil spatne a dlouhe predcisli .. kdyby tam mel treba prave 5 jako oskar, je vse v poradku ... a pokud porusil dana pravidla (zakon) at se to resi ;-)
0/0
12.2.2004 15:16

Radim Cham

omluva za překlepy ... ale bohužel stane se.

Anonymní, nabídnout, atd.

 

0/0
11.2.2004 10:59

Radim Cham

regulační problém T-M a problém nevybraných poplatků

Bohužel T-Mobile se skutečně dopustil chyby a pracovníci ČTÚ na to jednoduše přišli. Ono nevšimnout si produktu masivně podporovaného reklamní kampaní by asi snad ani nebylo možné.

Jenomže ČTÚ k tomu ještě museli trochu dopomoci alternativní operátoři nějakým tím neanonimním podáním. Ono totiž ani pracovníci ČTÚ, pokud nejsou zrovna pod tlakem, tak žádné nadbytečné činnosti nevykonávají. Vy by jste snad dělali něco, co nemusíte a za to Vás nikdo extra neohodnotí?

Nyní ale k věci. Možností, jak nybídnout obdobnou službu bylo sice více, ale T-Mobile si nepochopitelně zvolil to nejméně šťastné řešení:

Varianta 1. - kód předvolby pro CS

Pokud by T-Mobile chtěl použít číselnou předvolbu 10xx nebo 10YYY, tak by to po zaplacení poplatku do státní pokladny učinit mohl. Poplatek by za přidělení kódu předvolby byl 200.000 Kč/rok + 5.000 Kč administrativní poplatek ČTÚ za jeho vydání a trvalo by to tak max. 30 dní od podání žádosti do jeho vydání.

Nejednalo by se sice o čistou službu CS (Carrier Selection), ale spíše o službu SS (Service Selection). Takovou službu sice zákon o telekomunikacích přímo nezná, ale T-Mobile by mohl např. poskytovat službu přes CS sám sobě jako MVNO (Mobile Virtual Network Operator) neboli návod na to, jak se stát virtuálním operátorem na své vlastní síti. Potom by ale mohl být nucen takovou službu na nediskriminačním principu nabídnout i konkurečním operátorům. A to by mohl být problém. Stejně tak by byl i problém s povinností vedení oddělené evidence výnosů a nákladů, neboť by poskytování takové služby mohlo být shledáno dumpingové a tedy jako protikonkureční opatření. Jak je vidět tudy tedy cesta nevedla a proto by bylo lepším řešením použít něco jiného, např. zkrácený kód.

Varianta 2. - zkrácený kód předvolby se znakem *

Tuto varintu zvolil Oskar. Před vytočením čísla při použití služby Šťastné hodiny se místo číselné předvolby použije interní kód sítě "*5" a až následně se volí účastnické číslo. Hvězdičku je přitom možné uložit i do paměti v telefonu či SIM kartě a tak účel a princip fungování služby zůstane zachován, ale služba není v rozporu ani se zákonem o telekomunikacích ani s číslovacím plánem. Pokud tedy dva dělají totéž, nemusí to být vždy totéž.

Varianta 3. - kód předvolby z číselného rozsahu pro mobilní sítě

T-Mobile dostal do rezervy a následně i k využití přidělený celý číselný rozsah 73X ABC DEF. Tento rozsah je však definován jako účastnická čísla a nelze jej použít pro účely služby SS (Service Selection). T-Mobile se však domníval, že co není výslovně zakázáno, může být povoleno. V tomto případě tomu tak není, protože by mohlo dojít k nesprávnému směrování ze sítí alternativních pevných operátorů, kteří by prováděli postupnou číselnou analýzu pro směrování hovorů. Na základě masivní reklamní kampaně by mohlo dojít ke směrování takového hovoru do sítě T-Mobile, ale jeho zpoplatnění by již bylo za cenu volání do propojené mobilní sítě a ne tak, jak je kampaň podporována marketingovou komunikací. Proto použití číselné předvolby, kterou zvolil T-Mobile bylo rozhodnutím chybným.

Závěr:

Nejsem si jist, zda udělení vyjímky z číslovacího plánu je tou správnou cestou, kterou by ČTÚ měl postupovat. Chápu však, že z pohledu operátora T-Mobile je to ta nejjednoduší cesta, jak si pomoci z této šlamastiky, do které se sám dostal. Spíše by však ČTÚ měl vydat předběžné opatření, kterým by donutil T-Mobile změnit nastavení služby "Dlouhé hovory" tak, aby před číslo byl doplněn znak hvězdičky, který by značil použití interního kódu sítě pro konkrétní službu. Pokud se však zjistí, že by to do konce února nemělo působit žádné vážné problémy se směrováním hovorů v telekomunikačních sítích je i případná vyjímka z číslovacího plánu přijatelným řešením.

 

0/0
11.2.2004 10:54

Fido

Re: regulační problém T-M a problém nevybraných poplatků
T-mobile ma, neznamo proc, vseobecne odpor k cislum zacinajicim hvezdickou. Vsechny sluzby v jeho siti jsou nejakou variantou zkracenych nebo naopak dlouhych cisel. Stejne je to ve vsech sitich T-mobile ve svete. Vsichni ostatni operatori pouzivaji hnezdicku.
0/0
12.2.2004 0:44

Lord Death

Re: regulační problém T-M a problém nevybraných poplatků
Možná mají akcionáři TM dojem, že správný telefon je z bakelitu a leží na stole. Zkuste si na něm vytočit hvězdičku.
0/0
12.2.2004 12:26

míra

Ať jde celé ČTÚ

... do pověstných míst... ještě by mohli zakázat volbu operátora - tam se taky musí před veřejné 9místné číslo přidat 4místa předvolba (1002=TELE2 a podobně). A stejně tak si VE VLASTNÍ síti TMO udělal něco jako předvolbu služby. To není VEŘEJNÉ číslo!!! Moje veřejné číslo je pořád stejné, 9místné.

Vážení flákači z ČTÚ: Jděte dělat něco, aby v této zemi konečně fungovala konkurence v oblasti datových služeb na pevných linkách!!!! Jenomže TMO holt míň maže než ČTc, že???????

0/0
11.2.2004 8:03

noname

Re: Ať jde celé ČTÚ

když tomu nerozumíš, tak nekecej. Použití volby operátora (ony čtyřmístné prefixy) je normální legální záležitost dle telekomunikačního zákona a slouží právě k realizaci služby Carrier Selection. Ovšem zde se o žádnou volbu operátora nejedná, zde zákazník nemění operátora ale jen používá jinou službu a jako takové je použití CS prefixu prostě nelegální a ČTÚ zasáhlo správně. To že to je služba výhodná pro zákazníka a že ČTÚ vypadá jako zločinec se sice může jevit, ovšem tyto normy a zákony je prostě třeba dodržovat a je mnoho dalších souvisejících záležitostí, které může tato "drobnost" ovlivňovat (např. právě propojovací poplatky)

Něco jiného je, když by to operátor udělal pomocí interního kódu sítě tak jak to dělá právě třeba Oskar, tam proti tomu nelze nic namítat. To že to T-mobile udělal špatně je pouze a jen jejich chyba. Mimochodem správně by měli dostat pokutu ve výši rozdílu cen plus penále (a to by se asi pos...)

0/0
11.2.2004 9:11

míra

Re: Ať jde celé ČTÚ

Ale jo, rozumím, a vím, že z tohoto úhlu pohledu JE CS legální a podle číslovacího plánu... Já jen, že mektali, že číslo MUSÍ mít 9 cifer... nemusí a to právě při použití CS... Mě by jen zajímalo, proč takto bryskně nezasahuje v případě ČTc a všechno se táhne léta... A navíc v tomto případě jde o službu, která za pár týdnů končí a navíc - jak to ovlivní propojovací poplatky, když se tento kód dá použít pouze v rámci sítě TMO - čili jeden i druhý telefon musí být členy sítě TMO??? Propojení koho s kým? TMO s TMO via TMO???

Míra

0/0
11.2.2004 9:40

Karel

Re: Ať jde celé ČTÚ
Máš naprostou pravdu Míro, takový kraviny rozebírá právě ČTÚ a datové služby to už 2 roky nechává ležet a nic se neděje, přitom tohle opravdu hoří, jsme největší ostudy v Evropě, za chvili na tom bude líp Ukrajina (jestli už na tom líp neni)
0/0
11.2.2004 11:12

previt

neobtezuji
neobtezuji
0/0
11.2.2004 7:07

previt

preklep+jeste neco

asi jde fakt o preklep je jen poznat ze na Mobilu se neoptezuji cist po sobe co napsali nebo aspon sledovat diskuze jo a jeste neco k ocilovacimu planu u TM asi nevite ze stale porusuje cislovani a to u Privatních (podnikovich) siti proste si nezavolam bez nuly na zacatku :-(( takze pro me jsou vsechny vnitrostatni cisla desetimistna :-) jako driv a pry stim nejde nic udelat  docela by me zajimalo jak se k tomu stavi CTU a jak je to u jinych operatoru ---hej malej clanecek na toto tema prosim :-))

0/0
11.2.2004 7:06

hguo

Re: preklep+jeste neco
to ej proto aby se odlišil vpn hovor od ne-vpn, žáno, buď rád že mimo vpn voláš "jen tak", mohli by tě ještě nutit pred soukromým hovorem zmáčknout nějaký kód aby měli pod kontrolou i tyto náklady
0/0
11.2.2004 8:16

PeS

Re: preklep+jeste neco
A podle tebe neni normalni, ze kdyz si na pevne lince volam ze zamestnani, tak musim napred vytocit (napr.) nulu a pak teprve ono devitimistne cislo. S tou nulou na zacatku to takto funguje snad od pocatku, co to bylo mozne (20 let, 30 let?) a neni to poruseni cislovaciho planu. Tj. kdyz musis volat ven s nulou na zacatku, tak je to v poradku. BTW: zazil jsem firmu, kde to nebyla nula ale devitka na zacatku.
0/0
11.2.2004 9:56

xxx

Re: preklep+jeste neco

Vase predvolba 0 plati jen v ramci jedne firmy a to neni verejne telekomunikacni sit - - je to firemni telefoni sit pripojena pres podnikovou ustrednu teprv do verejne site a tato ustredna to odfiltruje tu 0 a zaridi se podle teto predvolby pouze ona sama.

Pokud to pouzijes u jineho nez firemniho telefonu tak to bude pouze tvoje blbost a pokud by si se nahodou nekam dovolal ( 0 bylo drive mezimesto), tak si zaplatis naklady pouze jen ty sam - T-mobil to verejne propaguje a proto muze dojit u sirsi verejnosti k moznym zmatkum a nedorozumenim.

0/0
11.2.2004 15:54

Fido

Re: preklep+jeste neco
VPN je firemni sit (i kdyz pouze virtualni), proto se musi volat pres nulu do verejne site. Stejne jako u firemni ustredny.
0/0
12.2.2004 0:56

Loner Loner

Re: preklep+jeste neco
My mame taky devitku. Ustredna Panasonic.
0/0
11.2.2004 15:54

Fido

Re: preklep+jeste neco
Nejen devitka ale i osmicka a v nekolika firmach jsem zazil dvoumistnou volbu venkovni linky.
0/0
12.2.2004 0:53

Karel Kocourek

ČTÚ se zabývá kravinama
Místo toho aby se zabývali hruzou na našem jménem ADSL a všeobecně internet, budou se zabývat takovejma kravinama jako předvolba čísel a nebo například čistota budek telecomu, fakt kokoti!!!
0/0
11.2.2004 1:25

Mac

chybka
...na dobu od 7.2. do 29.2. 2204... No pokud to není překlep, tak by to byla sakra výjimka. To by si užili i pravnuci mých pravnuků ;-)))
0/0
11.2.2004 1:01

komár

Re: chybka
A není to skvělé?! Je to skvělé :-) To si můžeme volat do haleluja a když je to jen 200 letá výjimka, to by jim snad mohli dovolit a projít jím to. Je tam přeci pevné datum stanoveno :-)
0/0
11.2.2004 7:07







Najdete na iDNES.cz



mobilní verze
© 1999–2017 MAFRA, a. s., a dodavatelé Profimedia, Reuters, ČTK, AP. Jakékoliv užití obsahu včetně převzetí, šíření či dalšího zpřístupňování článků a fotografií je bez souhlasu MAFRA, a. s., zakázáno. Provozovatelem serveru iDNES.cz je MAFRA, a. s., se sídlem
Karla Engliše 519/11, 150 00 Praha 5, IČ: 45313351, zapsaná v obchodním rejstříku vedeném Městským soudem v Praze, oddíl B, vložka 1328. Vydavatelství MAFRA, a. s., je členem koncernu AGROFERT.