Klávesové zkratky na tomto webu - základní
Přeskočit hlavičku portálu


Diskuse k článku

Operátoři chtějí snížit DPH za internet

Telekomunikační operátoři navrhli rozpočtovému výboru parlamentu, aby v připravovaném zákoně o DPH zařadil internet zpět do skupiny s pětiprocentní sazbou daně, případně do skupiny s nově vytvořenou nižší sazbou.

Upozornění

Litujeme, ale tato diskuse byla uzavřena a již do ní nelze vkládat nové příspěvky.
Děkujeme za pochopení.

Zobrazit příspěvky: Všechny podle vláken Všechny podle času

Michal

he politicka dizkuze
No nevim ale pokud nekdo vi o vysoko rychlostnim internetu na nasem uzemi tak je bud milionar nebo politik. protoze to jake jsou momentalni ceny za net v nasi zemi to je neco neprekousnuteho. He a ten VOLIC CSSD bru te jako vykrik do tmy protoze typuju je ti tak 15 a nevis asi vubec o co jde. Ta vlada je uplne nesmyslna a mam pocit ze vucec nevi co dela jak asi jak nemaji u sebe zadneho ekonoma. Nejsem z PRAHY takze vim co se deje a pokud jen u nas ve meste stoupla nezamestanost uz velmi blizko k 20% tak neco neni v poradku ano zvisujte dane a odvody at vsichni podnikatele a zamestavatele se setkaj na pracaku a ani ten internet nebude protoze nikdo si ho nebude moc dovolit a budou jen serfuvat jen politici a operatori protoze operator je u zdroje a politikovy obcane. Kua myslim ze uz dlouho v nasem state nebyla defenestrace
0/0
29.1.2004 10:05

Franta

Televize 5%, Internet 22% - to je cesta k Argentině a ne něco jiného.
Pokud tahle vláda chce podporovat nezaměstnaném kteří (alespoň dle výzkumů) více používají kabelovou televizi nižší daní. A ne komunikaci aktivních lidí po internetu a bude je nutit k osobním návštěvám tak se v už tak přeplněném městě a na úřadech ani nehnem. A ta argentina tu budem mnohem rychleji, než kdyby vláda nic nedělala. Zas*raná ČSSD !
0/0
28.1.2004 14:32

Franta

Re: Televize 5%, Internet 22% - to je cesta k Argentině a ne něco jiného.
Vláda podporuje Terminátory, pány prstenů, Hřebejíky a pod. A naopak trestá elektronické obchodování, vzdělávání, moderní technologie. A podporuje fyzickou osobní přepravu městem místo té virtuální.  Fu**k  off ČSSD.
0/0
28.1.2004 14:38

Radim Cham

je to celé pouhá mediální bublina

Pokud jste to neprokoukli sami, tak se Vám to holt pokusím popsat pěkně polopaticky, tedy jasně a srozumitelně. Je to celé pouze obyčejná mediální bublina. Nic víc.

Provozovatelé pevných telekomunikačních sítí sdružení v APVTS (tedy včetně ČESKÉHO TELECOMU) sice navrhují snížení DPH za služby přístupu k internetu, ale již pánům poslancům pravdivě neříkají, jak by se to mělo vlastně celé udělat.

Návrh zavedení nové sazby daně pro telekomunikační služby je nesmyslný a nemůže parlamentem nikdy projít. Také oni stejně jako poslanci a vláda totiž velice dobře vědí, že existuje příslušná Directiva EU, která upravuje seznamy služeb a zboží a možnosti jejich zařazení do příslušné sazby DPH. Tato Directiva uvažuje s jedinou základní sazbou DPH a tu si členský stát může zvolit sám, musí však být minimálně ve výši 15%. Dále jsou tam uvedeny v příloze služby, u nichž lze připustit výjimku a zařazení do takzvané snížené sazby DPH. Tyto snížené sazby mohou být celkem až dvě. Proto by bylo možné mít sazby 5%, 15% a jednu standartní sazbu %. Tato standartní sazba je v ČR z přání vládnoucí koalice jedna z nejvyšších v evropě. Je to neuvěřitelně vysokých 22%. A právě v této nejvyšší, standatní sazbě musí být od 1.5.2004 zařazeny také telekomunikační služby. Nemuselo to tedy být již od 1.1.2004, ale až o čtyři měsíce později. Bylo to však velice příjemné povzbuzení pro nenasytný státní rozpočet a proto sice naokoko to všem politikům jako vadí, ale sociální demokracie je ve skutečnosti ráda, že takto elegantně prosadila zvýšení daňového zatížení občanů a přitom za to sama nemůže. Stejné je to s restauracemi, atd. Již předem jsme věděli, že se dala vyjednat vyjímka, ale v uplynulých letech nebyla pro vyjednávání nižších daní politická vůle. Tak proto nyní máme na telekomunikační služby sazbu DPH 22%.

Jediná cesta vede přes změnu základní sazby 22% a její snížení. Přijatelná úroveň by byla okolo 15-17%, ale to by znamenalo značné škrty v sociálně-demokraticko-koaličním rozpočtu a politicky nepopulární zvýšení sazby u veškerého zboží v 5% kategorii (včetně základních potravin). Také by to nepříjemně asociovalo rovnou daň prosazovanou ODS a to přece byl od počátku podle všech vládnoucích stran "holý nesmysl".

A ještě závěrem proč píšu o telekomunikačních službách, když je nyní prosazováno snížení DPH pouze pro přístup k internetu. Je to pouze další nesmysl.

Přístup k internetu není ničím jiným, než telekomunikační službou, protože nelze jednoduše oddělit, co je přístupem k internetu a co již jím není. Např. je služba VoIP službou přístupu k internetu? A co GPRS nebo WAP? To jsou také služby přístupu k obsahu sítě internet. A proč zvýhodňovat pouze přístup na internet přes pevnou vytáčenou linku a nezvýhodnit také přístup k obsahu internetu přes xDSL, bezdrátové sítě WIFi, satelitní sítě VSAT, mobilní sítě GSM, UMTS, ... atd.?

Omlouvám se za delší příspěvek, ale na vydávání vlastního článku s komentářem nemám čas a ani chuť.

 

0/0
28.1.2004 12:26

volič ČSSD

Reforma veřejných financí je nutná, vždyť nám hrozí Argentina

Ještě bych chtěl dodat jednu důležitou věc, kterou jsem zapoměl sdělit v předchozím příspěvku :

Reforma veřejných financí je nutná, proto, aby se ČR nedostala na úroveň ekonomiky státu Argentina. Když nebudou vyšší daně, nebude fungovat stát. Ale také, když bude stát nerozumně rozdělovat občanům sociální dávky, nebudeme na takové ekonomické úrovni, jako členské země EU.
Jediné co bych mohl přeci jen vytknout Špidlovi, je že neprosadil tvrdší reformu v oblasti mandatorních výdajů. Špidla by měl také nezaměstnaným říci, že pokud si nebude hledat práci a bude doma sedět na podpoře, nebude z něj dobrý občan, ale lempl a budiž k ničemu. Člověk musí pracovat aby měl nějakou lidskou tvář. Jsem pro zrušení výplaty sociálních dávek pro všechny mladé absolventy škol. Tito lidé nepotřebují žádné dávky, vždyť se dokážou sami o sebe postarat a navíc mají k dispozici rodiče. Jsem pro jistou restrikci dávek. Dávky potřebují jenom ti skutečně potřební. Proto napíši jako volič ČSSD panu Škromachovi aby změnil nějak zákon a to tak, aby úřady práce byly mnohem tvrdší vůči absolventům škol. Například. když úřad práce pošle absloventa školy, aby dělal třeba chůvu nějakému telesně - postiženému člověku a ten to odmítne, tak by měl úřad práce nejen odjemnout sociální dávky, včetně výškrtu z evidence, ale také by měl tento člověk splatit státu náhradu škody ve výši 20 000,- Kč.  Jsem tedy pro vysoké pokutování a trestání absolventů škol, kteří odmítnou nastoupit do vhodného zaměstnání, které určí úřad práce.
Dále jsem pro tvrdší postup vůči dlohodobě nezaměstnaným. Tito lidé by neměli mít nárok ani na sociální dávky ani mít možnost být v evidenci úřadu práce.

ČSSD samozřejmě nemůže provádět tyto kroky s takovou razancí, jak si představuji, ale určitě doufám, že až ČSSD obdrží v příštích volbách většinu, udělá tyto razantní kroky.

0/0
28.1.2004 12:24

Student

Re: Reforma veřejných financí je nutná, vždyť nám hrozí Argentina
Ano, pro čerstvé absolventy vysokých škol je vskutku velmi jednoduché najít práci, když se po nich téměř u všech firem požaduje minimálně dva roky praxe..
0/0
28.1.2004 13:03

Petr

Re: Reforma veřejných financí je nutná, vždyť nám hrozí Argentina

Praxe se dá (měla by se) získat i během studia. Co si takhle místo válení šunek během tří měsíců letních prázdnin zařídit brigádu u nějaké firmy z oboru (nemyslím tahání krabic v Tescu)? Spousta nadnárodních firem nabízí letní studentské programy.

Já jsem každé prázdniny po druháku, třeťáku a čtvrťáku pracoval v nějaké firmě většinou dva měsíce (v Portugalsku, Anglii a u nás) a neměl jsem nejmenší problém sehnat práci po ukončení studia. Navíc jsem si vydělal nějaké ty peníze. Spojil jsem příjemné s (velmi užitečným)

0/0
28.1.2004 13:13

Franta

Vy jste nějakej chytrej.
To bych chtěl vidět jaká práce? Ono jsou různé obory, technika ale i medicína, pedagogika a jiné. A jsou různá města s různou nezaměstnaností. Pravděpodobně budete z velkého města. Chtěl bych vidět jakou brigádu  v oboru by mohl vykonávat takový student medicíny? Vy chytrej. A ne v Praze kde je nezaměstanost kolem 1% a kde je spíš problém vůbec někoho alespoň trochu kvalitního sehnat na nějaké místo, ale v menších regionech kde zuří nezaměstnanost až 20% i více.
0/0
28.1.2004 14:22

Petr

Re: Vy jste nějakej chytrej.

Omyl! Bydlím v malé vesničce (1300 obyvatel) na Severní Moravě a dojíždím denně 24 km do práce do menšího města (11000 ob.). Můj plat je silně nadprůmerný.

Když jsem jel do toho Portugalska, seděl vedle mě (autobus Praha-Madrid 36 hodin - doporučuji) student medicíny, který jel do Madridu do nemocnice na stáž pořádanou WHO (World Health Organization). Je nutné chtít a něco pro to udělat.

0/0
28.1.2004 14:53

Franta

Re: Vy jste nějakej chytrej.
Já jsem takovou práci scháněl celé studium, ale nesehnal. Prostě buď máte známý nebo vám nevěřím. Zajímalo by mě kdo vám platil cestu? A kdo studetovi platil stáž? Ono když má někdo nezaměstnané rodiče tak si to dovolit nemůže. Ani zaplatit prvotní cestu, banka vám ani nepůjčí 10tisíc. Plat mám nadprůměrný také. Ale až nyní.
0/0
28.1.2004 15:24

Petr

Re: Vy jste nějakej chytrej.

Žádné známe nemám. Vždy jsem prošel výběrovým řízením. Prvotní náklady (asi 8000 Kč) jsem si platil částečně ze svých úspor a částečně mi přispěli rodiče.

V Portugalsku jsem byl přes I.A.E.S.T.E. (International Association for Exchange Students for Technical Experiences). Pracoval jsem v Telecom Portugal na digitalni telefonni ustredne. Platili mi 98000 escudo/mesic. Z toho jsem si zaplatil cestu (autobusem a vlakem) a pobyt.

V Anglii jsem byl 6 měsíců přes Tempus na univerzitě. Dostal jsem grant 550 liber/měsíc (polovinu jsem dostal předem) a pracoval jsem na projektu přenosu dat.

Ovšem ani jedno nespadlo ze stromu. Staral jsem se, zajímal, aktivně zjišťoval možnosti, učil se jazyky ve svém volném čase.

0/0
28.1.2004 16:05

volič ČSSD

ČSSD je podle mne ta nejlepší politická strana v zemi

Lidi, vy si snad neuvědomujete, že ČSSD je strana, která skutečně něco dělá pro lidi ? Já jen nechápu proč plivou někteří lidé na Špidlu, Grosse a proč se někteří zastávají názorů M. Zemana. M. Zeman byl vždy noční můrou pro ČSSD. Jako volič ČSSD jsem na 100 % spokojený s tím co dělá. ČSSD podle mne plní své předvolební sliby. Ale musí si rozumný člověk, který umí do deseti napočítat, že nemůže všechny předvolební sliby splnit, když ČSSD je v koalici. Ale musím uznat, že Špidla se snaží naplnit své předvolební sliby.

Ti co nadávají na vysoké daně a různé poplatky, tak si musí tito lidé uvědomit, že bez vysokých daní nebudou peníze na zdravotnictví, školství, kulturu, obranu, dopravu. Dobrá diskutujme o snížení daní, ale pak se musíme připravit na realitu, že český stát už nebude plnit takovou roli, kterou má a tudíž nebude poskytovat služby dostupné i sociálně slabým občanům. Já souhlasím se zavedením třetí daně DPH, podle mne by bylo správné, kdyby jenom potraviny byly ve snížené sazbě 5% a ostatní položky rozmístěné ve dvou sazbách někde mezi 14 % a 22%. Já jsem spíše pro radikální zvyšování spotřebních, tedy nepřímých daní, ale také jsem pro, aby i občanům vzrostli daně přímé tedy daně z příjmů. U firem a korporací jsem v této otázce velmi opatrný, neboť dokážu si uvědomit, že pokud firmu zdaníme 40 %, pak to může negativně ovlivnit nezaměstnanost. Takže co se týče daní z příjmů právnických osob, tam by ta daň mohla poklesnout na 20 %. U fyzických osob by se ta daň mohla pohybovat mezi 25 až 80 %. Tedy, kdo více vydělává, samozřejmě bude platit vyšší daň, ale zároveň mu stát vyplatí v penzi vyšší důchod. Ten kdo bude méně vydělávat, dostane menší důchod.
Je to sociálně spravedlivé ? Já tvrdím ano, protože to člověka donutí ,aby si hledal takovou práci, která bude vysoce ohodnocena.

Co se týče požadavků telekomunikačních operátorů na nižší sazbu DPH, já si myslím, že operátoři jsou jak si pokrytečtí, protože by raději měli myslet na snižování propojovacích poplatků. Vždyť je to nehorázné, aby člověk, který volá kamarádovi na mobil platil vyšší propojovací poplatek, než když volá třeba  " Bushovi " do USA za menší propojovací poplatek.

Evropská unie samozřejmě neznamená nějakou citelnou chudobu pro lidi s nizskými příjmy. Jsem optimista a tvrdím, že do roku 2007 vzroste průměrná mzda na 60 000,- Kč. Ať žije ČSSD včele s V. Špidlou, přejmemu hodně zdraví a usilí v boji proti pravicovým a ultralevicovým politickým stranám.

0/0
28.1.2004 12:07

Petr

Re: ČSSD je podle mne ta nejlepší politická strana v zemi

HAHAHA, pěkná provokace.

"U fyzických osob by se ta daň mohla pohybovat mezi 25 až 80 %. Tedy, kdo více vydělává, samozřejmě bude platit vyšší daň, ale zároveň mu stát vyplatí v penzi vyšší důchod. "

To jsou jen kecy. Důchody jsou nivelizovány - všichni mají >skoro< stejně. I když vyděláváš silně nadprůměrně, nad výši důchodu spláčeš. Znáš vzorec pro výpočet důchodu? Nehledě na to, že na žádné důchody za dvacet let nebude. Víš, jaký je deficit v důchodovém fondu a jeho trend?

"Tedy, kdo více vydělává, samozřejmě bude platit vyšší daň"

To je teda kec. Jasně, že kdo více vydělá platí výšší daň, ale proč ta progrese?! Dvacet procent ze sto tisíc je méně než dvacet procent z miliónu. Proč ještě zvyšovat daňovou sazbu? Znáš Laffayetovu křivku?

0/0
28.1.2004 12:40

Ronald

Re: ČSSD je podle mne ta nejhorší politická strana po komunistech
Žeby komouši už zase lezli z děr? Jdu si pro baseballovou pálku...
0/0
28.1.2004 17:53

kluk

zase sliby
To zase bude slibování a pak nám někdo přikáže a my poslechneme co nám nařídí
0/0
28.1.2004 10:46

Petro

Miluji EU
Váženi spoluobčená, nechápu, proč se rozčilujete, nikdo vás nenutil pro tak živelný a nepřipravený  vstup ČR do EU, možná ten kavárník z Řecka , co měl jen malou hospodu a teď má penzion a přidá i kavárnu, nebo ty v Irsku, ty lezli po stromech a teď mají i univerzitu!  Naletěli jste slibům socialistické vlády o rychlém blahobitu, budeme moci jezdit na OP do Polska, nebo na Slovensko, ale za co !  Platy nízké náklady jak v Německu, nejde jen o internet, ale i třeba o pleny atd. Naší vládě se to hodí jak špunt do děravých necek, které jdou ke dnu a tímhle alespoň tu díru trochu zacpou. Jsem z toho všeho otrávený  a naštvaný.
0/0
28.1.2004 10:01

Jojo

Re: Miluji EU
to je sice fakt, ale strhnout tuhle vládu, když naši spoluobčané po 4 letech žvanění a rozhazování stejně šli a dali hlas socanům ? Co udělat, aby to nebylo znovu ? Tady je dsikuse na správné téma !Jak zabránit té části společnosti, která projídá naše peníze, aby nevolila znovu socany nebo dokonce komunisty ?Už dnes (včera) se ozvala hrstka socanských poslanců, že by bylo třeba zastavit reformu, protože jsou letos troje volby ! (oni to udělají, a hňup čech jim na to zase skočí !!) POMOC
0/0
28.1.2004 10:12

Vrabcak

Prasata se perou
Telekomuniacni operatori jsou pekny ... Rvou jak chteji snizit ceny pro uzivatele, ale hlavne ze sami udrzuji uz leta nehorazne ceny a zvyseni DPH bez mrknuti oka prenesli na uzivatele. Copak uzivatel produkuje nejakou pridanou hodnotu? Takze snizit ceny ano, ale hlavne at se to proboha nedotkne jejich tucnych zisku. Proste prasatka se handrkuji o korytka.
0/0
28.1.2004 9:22

Re: Prasata se perou
Asi si myslite, ze to delaj pro vase krasny oci.
0/0
28.1.2004 9:26

Jojo

Re: Prasata se perou
tvoje přidaná hodnota je, že se jseš úplně blbej !
0/0
28.1.2004 9:55

Re: Prasata se perou
Mozna by nezaskodilo se trochu informovat, co to ta DPH vlastne je. Pan "Vrabcak" by asi v pripade, kdyz by podobne jako telekomunikacni firmy dostal od statu za ukol vybrat vyssi dan, ji radeji zaplatil ze sveho, aby se nachoval jako pekne ... !
0/0
28.1.2004 12:01

priznani

DPH, no spis ceny
je to hnus, doma se parkrat pripojim pres modem na net a petikilo je v pytli. A to jeste musim cekat jako trotl az bude po 18:00. Jo, na emaily to staci, takovych 6KB/sec ale to uz rovnou muzu poslat serii smsek
0/0
28.1.2004 8:08

priznani

priznani
Mlynare nemam sice rad, ale rekl bych ze je z vlady jednim z nejlepsich. Dokaze neco skutecne prosadit a radikalne zmenit. Internet je otazka rozvoje, je treba hledet na schopne lidi. A ne na geronty
0/0
28.1.2004 8:03

MoB

Re: priznani
Prosim vás, a co jako ten chlápek prosadil??? Nebuďte labuť. Neprosadil nic a tak to i zůstane - vždyť je to jenom politik...
0/0
28.1.2004 10:58

XXTeens

Lidi proberte se!!
Musíte pochopit, ač Vám to tak určitěš nepřipadá, uživatelé Internetu jsou v Česku pro politiky malou nepodstatnou a tudíž nedůležitou voličskou základnou!! Nebudeme tedy pro ně nikdy zajímaví natolik,aby s DPH něco dělali. Pro politiky je důležité, jestli budou mít důchodci na důchod, lidi na jídlo, práci a pod. Protože jinak nevyhrajou volby. A toho dosáhnou jedině zvýšením daní lidem, kteří se o sebe umějí postarat sami, což jsou i většinou pokročilí uživatelé Internetu u nás.
0/0
28.1.2004 7:36

Re: Lidi proberte se!!
Tvy myslenkovy pochody sou nevyzraly. Politici sice nikdy nedelali to co si lide preji, ale na druhou stranu prioritam typu - nejdriv prace a jidlo, potom teprv zabava ROZUMIM.
0/0
28.1.2004 8:01

Destroyer

Opět to nepochopili
Je vidět, že opět to nepochopili, jakým přínosem je pro občana a tím pro stát přístup k internetu. A proto jej bez uzardění zdražili. Co ale nechápu, proč by se mělo jednat o snížení DPH pouze u tzv. vysokorychlostního spojení? Copak tohle mají lidi doma? Ne, školáci se z domácností připojují přes pevnou Telecumu. Žádné ISDN ani ADSL. Doma má každý klasický dial-up. A dokud se ceny nedostanou na několik málo stokorun za digitální připojení, tak změna nenastane. To ale tihle naši "politici" pochopí jen stěží. Ono je to sakra rozdíl dívat se na svět skrz plat desítek tisíc měsíčně nebo skrz deset tisíc měsíčně.
0/0
28.1.2004 6:41

realista

Re: Opět to nepochopili
nebo skrz 6500 mesicne
0/0
28.1.2004 8:43

Jojo

Re: Opět to nepochopili
Já nevím, kde bereš ty informace ? Sice je pravda, že přes dial-up se připojuje v tuto chvíli většina, ale na druhé straně má už spousta domácností kabelovku s internetem, ISDN linky a taky WiFi. Počet těch uživatelů není tak zanedbatelný, jak si myslíš. Bydlím na vesnici a 90 procent těch, kteří mají internet je tu přes WiFi od 500,- do 900,- za měsíc podle rychlosti. V Pražském bytě je k dispozici 700kilová linka přes kabel. Z mých kamarádů jich jede přes dial-up asi 5 (z 25). Takže já mám pohled na věc trochu jiný. Myslím si, že není problém se dnes připojit jinak, tady máš návod : http://www.internetprovsechny.cz/wifi.php?
0/0
28.1.2004 10:02

Adamantium

Re: Opět to nepochopili
To by mě zajímalo jaké spojení bys mi doporučil na naší vesnici.. Wifi tam žádné není. Kabelovku nenatáhnou. Bezdrát od UPC tam nedosáhne (cca o 2 km). ADSL pochybuju že by telekomouši zavedli. Takže co zbývá? Satelit, Eurotel data nonstop (T-mobil bych musel honit po zahradě) nebo normální pevná linka... Kdybych bydlel ve městě tak není co řešit..
0/0
28.1.2004 12:51

Lojza

Zavádění další sazby DPH je pitomost...
...což ale neznamená, že lidé typu Mlynář, Špidla a spol. by ji nedokázali podpořit.
Problém je, že u nás žádný "vysokorychlostní" internet nabízen není a pokud přece, pak za šílené ceny. Hlavním problémem jsou ceny bez DPH. Samozřejmě DPH 22% je také extrém, který by měl být odstraněn již dříve.
Ale do toho se socialistům nechce - naslibovali před volbami svým voličům takové rozhazování peněz, že to, co vnímáme jako prudké zvyšování daní, voliči ČSSD s komunisty vládě omlátí o hlavu jako "pravicovou" politiku... 
0/0
28.1.2004 4:25

Re: Zavádění další sazby DPH je pitomost...

S tím bezvýhradně souhlasím. Že důsledky takové změny nedochází politikům, to mě nepřekvapuje, ale že i APVTS to mě docela děsí. Toto řešení si vyžádá obrovské náklady, jak na straně státu, tak na straně ekonomicky činných subjektů (podnikatelů, firem). A jestli někdo používá Internet výhradně pro zábavu, jak tady zaznělo, tak je mi ho líto. Ať se radši naši politici snaží tlačit a přesvědčovat EU.

0/0
28.1.2004 9:15







Najdete na iDNES.cz



mobilní verze
© 1999–2017 MAFRA, a. s., a dodavatelé Profimedia, Reuters, ČTK, AP. Jakékoliv užití obsahu včetně převzetí, šíření či dalšího zpřístupňování článků a fotografií je bez souhlasu MAFRA, a. s., zakázáno. Provozovatelem serveru iDNES.cz je MAFRA, a. s., se sídlem
Karla Engliše 519/11, 150 00 Praha 5, IČ: 45313351, zapsaná v obchodním rejstříku vedeném Městským soudem v Praze, oddíl B, vložka 1328. Vydavatelství MAFRA, a. s., je členem koncernu AGROFERT.