- Napište nám
- Kontakty
- Reklama
- VOP
- Osobní údaje
- Nastavení soukromí
- Cookies
- AV služby
- Kariéra
- Předplatné MF DNES
... tak by došlo ze strany mobilních operátorů vlastně k daňovému podvodu.
DPH totiž byla odvedena již v době dobití kreditu. Je to v případě předplacených telekomuninakčních služeb asi možné - byť je to z pohledu možné daňové kontroly tak trochu problematické. Skutečností však je, že byla odvedena DPH ve výši 5%. Při každém použití telefonu se nyní již odečítá z kreditu cena včetně DPH, ale žádná DPH se nyní již neodvádí. Proto se operátoři raději sami těchto neoprávněných výnosů dobrovolně vzdali a uměle proto navýšili stávající kredity.
Pokud jde o Eurotel, tak skutečnost, že nestanovil žádnou lhůtu pro použití do zásoby nakoupených dobíjecích kuponů pouze dosvědčuje, že se to někomu zatraceně vyplatí.
Mafiáni-překupníci, kteří nyní budou těžce šmelit se "starými" kupony to mají velice dobře vymyšleno. Eurotel to bude nyní pouze "tiše tolerovat". Čím více prodaných kreditů, tím vyšší výnosy. A jak se říká: Výnosy nesmrdí.
Podle mne situaci nejlépe zvádl Oskar, včetně možnosti použít loni zakoupený kupón pouze do konce března 2004. Minimalizuje se tak možnost finančních spekulací s dopadem zvýšení DPH. Kdo potřeboval kredit, tak si jej již zakoupil a dobil na účet. Pokud někdo náhodou zapomene, bude si moci dobýt i po konci března, ale bude to pouze na písemnou žádost a se zdůvodněním výjimky.
V případě Eurotelu, to však bude řízený daňový podvod ... pardon, vlastně optimalizace.
:-)
Ano, fakta si shrňme, ale podje skutečnosti a ne zbožných přání:
Ad1) Není pravda, že operátor kredit navýšit musí, ale z daňového hlediska je to pro něj nejjednodušší řešení daného problému. Není pravda, že by nemohl změnit koncové ceny oproti době, kdy si dotyčný službu u něj předplatil. Ani stejné množství služeb není potřeba dodávat. Jednalo by se o pouhé zdražení a v tom operátorům (kromě konkurenčního boje) nikdo nemůže zabránit.
Ad2) Tento výpočet sedí.
Ad3) K navýšení kreditu mělo dojít automaticky ihned po půlnoci, tedy k 1.1.2004. Zase tak složitá operace to není a pokud to někteří operátoři (resp. jejich systémy) doposud nezvládly, tak je to spíše úmysl nebo neschopnost obsluhy.
Závěr: Jediný na přechod skutečně připravený operátor tedy byl ten, jehož systémy fungovaly hned (Oskar) a který zároveň o této skutečnosti proaktivně sám informoval odesláním příslušné SMS. Zpoždění informační SMS bych v tomto množství i omluvil, ale nefunkčnost systému v on-line režimu při dotazu na výši kreditu mi připadá jako nezvládnutí tohoto triviálního úkolu.
Bud si tento clanek doopravdy zaplatil Eurotel nebo si autor neumi poradne precist informacni letak eurotelu...
Jinak by urcite musel zminit, ze Eurotel bude kredit navysovat v obdobi 1.1.2004 - 20.1.2004. Proc autor zamlcel tuto informaci a oproti tomu u t-mobilu to napsal, aby ho pospinil??
Proste a jasne mi z toho nejlepe vychazi Oskar.. Ten mi uz 1.1.2004 v cca 11 hodin poslal SMSku ze mi navysuje kredit.
Jinak zdroj mych informaci je http://www.eurotel.cz/external/images/items/pdf/ET_DPH2.pdf" target="_blank" rel="nofollow">http://www.eurotel.cz/external/images/items/pdf/ET_DPH2.pdf
Mejte se pekne a HAPPY NEW YEAR:)
jasně, máš pravdu !!!
dibil jsem 2 go karty a do dneška nic nepřišlo - sem zvědavej, jak se ET vypořádá s tím, co sme provolali do 20.1. - předpokládám, že mi taky návýšej kredit za todle volání....
Tak je 2.1. něco před polednem a na mé Twist kartě zatím nedošlo k žádnému navýšení kreditu, ani mi nepřišla žádná SMS ohledně navýšení kreditu. Naposledy jsem dobíjel někdy 28.12.2003, takže by mělo být vše v pohodě.
Máte někdo podobné zkušenosti? Posílá T-Mobile informativní SMS ohledně navýšení kreditu?
Že by T-Mobile zase vyčuraně čekal, že se polovina lidí kvůli nedobití kreditu neozve a tím si zase namastí kapsu? Na to je T-mobile expert!