Klávesové zkratky na tomto webu - základní
Přeskočit hlavičku portálu


Diskuse k článku

Telecomu se přes zlevnění linek nedaří zastavit úbytek klientů

Českému Telecomu se ani přes přechodné snížení poplatku za zřízení telefonní linky o 60 procent nedaří zastavit úbytek zákazníků. Nabídku od května do listopadu využilo 40.000 lidí, za první tři čtvrtletí však počet klientů firmy poklesl o více než 60.000 na 3,6 milionu.

Upozornění

Litujeme, ale tato diskuse byla uzavřena a již do ní nelze vkládat nové příspěvky.
Děkujeme za pochopení.

Zobrazit příspěvky: Všechny podle vláken Všechny podle času

Telecom je opravdu moloch a jako takový se taky chová. Mám s nimi vlastní zkušenost, kdy po mně požadovali zaplatit dlužnou částku, za nájemce bytu, do kterého jsem se přestěhoval, za období dvou měsíců před nastěhováním. Argumentovali tím, že jsem se zavázal uhradit souběžně telefonní účet z mé předchozí telefonní linky a nové po dobu dvou měsíců. Jenže ten souběh měl platit od doby nastěhování po 2 měsíce, ne zpětně.

Marné, pokud mají monopol, mají i možnost manipulace s lidmi. Co se týká využívání jejich služeb, mohu pouze podotknout, že až bude u nás zaveden kabel s možností jak telefonování, tak internetu, s chutí pevnou linku zruším. Prozatím využívám mobilní data nonstop a triální systém všech našich operátorů. Náklady? Výrazně nižší, než využíváné pevné linky.

 

0/0
6.8.2004 9:39

Fiala

Odhlásil jsem ISDN a koupil DataNonstop s S55
To je kup roku, Data od Eurotelu + Individual na dva roky a k tomu S55 za 2500
0/0
7.12.2003 11:54

debil

a autor je debil

Telecomu se přes zlevnění linek nedaří zastavit úbytek klientů

a autor je debil

0/0
6.12.2003 17:10

BUFFALO

tak to tu jeste "nebolo" ..
.. dotovane zrizeni pevne linky
0/0
6.12.2003 11:10

Zafod

odliv
Ja nevim, proc by se nemeli odlevat zakaznici, jenom proto, ze CT laka nove na slevnene zrizovaci poplatky? Ale doufam, ze CT v tom ma jasno (((-:
0/0
6.12.2003 0:57

JoinMe

Přeju Telekomu jen to nejhorší
Firma, která nemá v naší společnosti co dělat. Jak si vůbec opovažuje za instalaci 1500 korun. Kdo žil někde jinde na světě ví, že by to mělo být na opak. Nám zákazníkům by se mělo zaplatit za to, že je využíváme. Firma, která neni schopna mít třeba 24 on-line internet za paušál bez omezení už nemá co u nás dělat. At´jde Telekom do prdele.
0/0
5.12.2003 23:43

zajdee

Telecum

Musim rict, ze mi prijde trosku zmatene divit se, ze od telecomu odchazi stavajici zakaznici i pres snizeny aktivacni poplatek. Jaky ma proboha aktivacni poplatek (btw neumerne vysoky napr. v porovnani s mobilnimi operatory) vliv na to, jestli si ja jako momentalni zakaznik pevnou linku necham? Samozrejme mizivy, protoze soucasne zakazniky nezajima v tu chvili cena aktivace, ale cena mesicniho poplatku, ktery je v pripade Home Standard dost vysoky na to, ze k nemu Telecom neposkytuje takrka zadne poradne sluzby (i za pitomy CLIP se musi platit...), o akcich pro dlouholete zakazniky ani nemluvim (mame doma telefon pet a pul roku, telecomu jsme dali za ty leta dost penez a ze bychom od nich nekdy videli nejakou nabidku napr. na bezsnurovy telefon za symbolickou castku, o tom si muzeme nechat jen zdat... a to jsou lide, kteri maji telefon mnohem dele)

Mimochodem, napadlo nekoho, ze po 11 mesicich prumerneho pausalu (299Kc home standard + poplatek za pronajaty SHIT pristroj, ve kterem neni cloveku pomalu ani nic rozumet, krome redialu nic neumi, ...), kdy pevna linka vetsinou lezi ladem (proto ji lide rusi, ze) usetri zakaznik zhruba stejnou castku, jako zaplati za zrizeni pevne linky? A pak uz se nemit pevnou linku doma zacne vyplacet...

(Jeste by to chtelo udelat neco s leasingovymi spolecnostmi popr. bankami, ktere chteji na poskytnuti uveru cislo na PEVNOU LINKU, at uz domu, nebo k zamestnavateli)

(Pokud jste docetli muj text az sem, gratuluji. Ja se jdu odreagovat nekam, kde nejblizsi pevna linka bude min. 50 metru ode me)

0/0
5.12.2003 15:43

Jan

To je vtip.

On ten moloch chce ještě 1500 Kč za přípojku?????????? Vy si snad děláte srandu. Já myslel že teď platí 1500 Kč za to, že jí budu chtít od nich zřídit, aby alespoň trochu přibrzdili odliv zákazníků. Jinak to absolutně nemá logiku!!!!!!  Pokud opravdu rychle nezřídí internet za přijatelný paušál, tak stejně nemají šanci a nic už je nezachrání........

0/0
5.12.2003 15:12

Pipóč

Re
Telekom ma vetsinu svych sluzeb z prenosu dat. Naprostou vetsinu. Tento segment bude i nadale rust. Paradoxne ale stale spolecnost investuje do propagace hlasovych sluzeb, ktere jsou ztratove. Telekom nemuze konkurovat mobilnim operatorum. Vyhod pevne linky oproti mobilni je skutecne minimum. To si bohuzel Telecom neuvedomuje a tak mtrha prostredky svych klientu. Telecom nezanikne. Musi se jen dobre zprivatizovat. A priznejme si, ze kruhy kolem tiohoto statniho molochu tomu jiz nekolikrat dokazaly zabranit. Nechtejte vedet, co vse se v Telekomu deje. K tomu, aby se lepe privatizoval si poridil Eurotel. resp. Eurotel je to, co je nyni na Telekomu zajimaveho. Jen pro zajimavost Telekom se opravdu snazi byt lepsim, ale na to by musel zmenit svou strukturu a prilakat lepsi lidi. A to se ani sopucasnemu rediteli nemuze podarit. Telekom ma pred sebou beh na hodne dlouhou trat. Bez fanousku.
0/0
5.12.2003 10:35

czeXit

Byli tu.
Tak u me taky zazvonili a jestli nechci pevnou linku. Leta jsem ji mel a dalo neskutecnou praci ji odhlasit, u rodicu to same. Posilali faktury jeste dva mesice pote a na infolince nebyli schopni se ani omluvit, naopak nas hrube odbyli ze se to muze stat a chovali se stylem "co vubec otravujete". "Muze stat" - 2x ve dvou pripadech, tomu se rika 100% chybovost... no nic. Tolik uvodem. Nabidli mi pripojku za 1500 a ja se zacal smat. Internet na bezdratu a na volani Oskara. Tak jsem se zeptal jestli se ten zrizovaci poplatek da alespon provolat stejne jako treba Oskarta. Pry ze ne. Tak jsem se ptal dal, za co je tech 1500, jestli za to ze technik cvakne spinacem, protoze linku sem tahat uz nemusi kdyz tu byla. A kdyz jsem se zeptal jestli uz maji vytacenou linku za pausal, tak sli o byt dal :-)))
0/0
5.12.2003 10:32

RTD

Chybovost 100%
Tu chybovost můžu potvrdit. Rodiče také přešli na mobil a odhlásili pevnou a prudili je s fakturami snad ještě čtyři měsíce přes několik volání na IL a tuším dvě osobní cesty na klientské centrum. Hrůza.
0/0
5.12.2003 11:17

Fido

Re: Chybovost 100%
Tak to me prisla faktura dokonce 11 mesicu po zruseni linky a jeste ke vsemu jako upominka.
0/0
5.12.2003 15:58

d34d

dobre jim tak
kdyby telecom nezavadel praktiky tureckeho hospodarstvi (radsi za dvojnasobek 10 lidem nez za pulku 100) tak by mu lidi neodchazeli ke konkurenci - viz ADSL vs DataNonStop
0/0
5.12.2003 10:17

Pavel KAWA

Bohužel, bohužel, bohužel

Musím bohužel ke své veliké lítosti oponovat otimistům kteří předpokládají pad Telecomu.

Nějak opomenuli na holý fakt, že v každé, i té nejmenší kanceláři našeho přebujelého statního molochu je nejméně jedna linka Telecomu které nehrozí zrušení. Stejně tak, většina státních institucí je připojena k internetu nějakou formou přes IOL.

Tento obrovitý a málo funkční státní aparát bude zřejmě navždy Telekomu generovat trvalý zisk nutný k pohodlnému bytí.

Já sám jsem zrušil u firmy již tři linky a tu poslední držím jen kvůli telefaxu a zákazníkům kteří neradi volaji na mobilní telefon. V dlouhodobém horizontu ale stejné vím, že neušetřím a můj postoje je jen plácnutí do vody, lépe řečeno donkichotství, stát mne následně stejně sejme ve vyšší spotřební daní i dalších, aby měl na sponzoring svého milovaného mastodontního Telecomu.

Nedávno jsem četl o pacientovi, který ztratil trpělivost se svým špatným léčením a posekal svého doktora mačetou. 

Já jsem se zatim nezbláznil, mačeta by byla v případě Telecomu také asi jediný účinný nástroj k nápravě.

už se v duchu vidím jak stojím nad klečícímk Crhou a říkám: "Vladane, nic proti Tobě osobně nemám, jiná cesta ale nelze", a ťal bych, potom bych se vydal hledat lidí z managmentu 

 ........no nic konec snění, jdu dělat na daně

0/0
5.12.2003 10:08

ubu

Manažérské chyby?
Vidím to jinak . V článku je napsáno, že odešlo 60.000 linek ( měsíčně odchází zhruba 7.700 klientů a 9*7.700 je velice zhruba 60.000) a příšlo 40.000 což nevychází ani omylem (6*3.300) , takže skutečně přichází asi ISDN, kde má každý telefoních linek několik a linku má na volání, tedy platí víc . Závěr múže být , že odpadají slabší , kteří jsou trochu na obtíž a přichází bonitní klienti. Výše v diskusi je napsáno, že Telecom do dvou let skončí. Ani zde nebudu souhlasit. Od Telecomu opět odejdou ti slabší a pevná linka bude výsadou bohatších a znakem ,že si mohu dovolit platit nesmyslně drahou službu (např. už dnes chtějí některé finanční instituce pevnou linku v případě úvěru a nově se k nim překvapivě přidal i Oskar). A trocha počtů na závěr, protelefonuji-li méně než 30 minut za měsíc, je pro mě výhodnější JAKÁKOLIV předplacená karta - s vyjímkou případů, kde není signál. A na druhém konci je případ velké komunity (např. firmy), kdy interní volání je po zaplacení určitého paušálu zdarma a opět povede k omezení počtu pevných linek, protože bude ekonomické po státních (pevných) linkách volat jen mimo firmu a uvnitř společnosti volat mezi pobočkami přes GSM brány.
0/0
5.12.2003 9:44

Petr

Re: Manažérské chyby?
Úvaha, že nesmyslně drahou pevnou linku si budou platit bohatší mě docela pobavila. On totiž (až na výjimky) když má někdo peníze, tak proto, že nemá v hlavě jen nasráno a je schopen si věci dopočítat. Takže těch bohatejch idiotů, který by chtěli mít linku a připojovat se přes "rychlou linku" ISDN a platit za to několik tisíc, se opravdu asi už moc nenajde.
0/0
5.12.2003 13:22

Jakub

Re: Manažérské chyby?
Nerekl bych, ze bohati lide maji penize prave proto, ze setri. Patrim do skupinky lidi vlastnicich automobil znacky SAAB a v teto komunite se vyskytuje vcelku mnoho lidi, kteri jsou ochotni kupovat predrazene vozy od spolecnosti Wallicar, i kdyz na ceskem trhu existuji i jini oficialni dovozci, kteri prodavaji stejna auta on 300.000,-Kc levneji. Proste je jim jedno, kdyz maji 1.000.000,- Kc na nove auto, jestli za nej daji o 1.300.000,-kc neno jen milion. Podobne to bude i s lidmi pouzivajici telekomi sluzby. Kdyz uz budou mit na provoz pevne linky, nebude je trapit vyse nakladu a z techto lidi je telekom ziv.
0/0
5.12.2003 15:03

Re: Manažérské chyby?
Možná jeden ze sta. Z těch Telekom nevyžije, viz. výše příspěvek o tureckém hospodaření.
0/0
5.12.2003 15:32

Marek

To je tedy argumentace
To, že snížili cenu za opětovné přihlášení telefonu nemá pražádnou souvislost s důvody, kvůli kterým lidé pevnou linku odhlašují. Časem jistě CTc přijde s nabídkou za zřízení linky ještě lepší - buď za 0,- Kč, anebo nabídne třeba 1-3 měsíce ZDARMA. - a stejně jim to nic nebude platné, protože je drahý PROVOZ! Mohl by je zachránit leda tak paušál (tj. zdarma) místní volání po celý den a beztarifní internet, ovšem takovou odvahu tamní manažeři nikdy neměli a už nikdy mít nebudou, firma je v čím dál větším průšvihu, musí si půjčovat u bank, to, že nám milostivě dává linku za paušálních 200-300 je pro ni prodělečné, ... Tak jí od těch ztrát pomozme, a linky prostě odhlašme. Firma se jistě očistí, projde restrukturalizací a do roka a do dne nás jistě překvapí fantastickými cenovými nabídkami, které zarmoutí všechny tři mobilní operátory. A taková to mohla být firma - a teď jsme v situaci, kdy je společensky nevhodné říct, že jste na INET připojen dialupem...
0/0
5.12.2003 8:53

pepan

Hluboky socialismus?

Koukam,ze v Telecomu hluboky socialismus jeste trva a porad si nevsimli,ze nemaji monopol,ale naopak spoustu konkurentu.

Take nechapu,proc nevyuzili sveho postaveni a prvnoho mista na startovni care.Proc nezacali budovat telefonni a datove hotely a nepronajimaji je konkurenci.Proc snizuji zrizovaci poplatky,kdyz jim zakaznici hromadne prchaji s vedomim,ze se k nim nevrati,ani zadarmo.Proc se nesnazi prispusobit svoji cenovou politiku konkurenci.A to nemluvim o pruznosti o ktere se take neda snad ani mluvit.

A nebo jde NEKOMU o snizeni ceny na minimum,aby ho mohl levne koupit a na vybudovanych sitich zalozit novou fungujici firmu?

0/0
5.12.2003 8:37

boule

CTcom se hned tak nezmeni

 Kdyz si budu myslet ze jim tech 40tis lidi s pausalem 350Kc/mes pribylo a 60tis. s HomeMini ubylo, tak jsou mozna vysmati, ale s tech prispevku co na webu ctu spis odchazeji ti co provolaji ci spise prodatuji vic jak 500Kc/mes. a ti uz zvazuji jestli si sehnat bezdrat ci mobilni data GPRS. Telecom tu svou politiku hned tak nezmeni a HLAVNE dokud to bude polostatni firma !!!

0/0
5.12.2003 8:33

Paolo

Pelíšky
Dávám telekomunistům rok, nanejvýš dva...každopádně je Telecom překonaná instituce. V době, kdy jsem schopen pořídit levněji mobil než pevnou linku a za určitých podmínek je i volání z mobilu levnější než z PL, v době, kdy Et i Tm zavádějí internet bez omezení je pevná linka zbytečný luxus. Jestliže před rokem někteří omlouvali vlastnictví pevné linky nutností používat internet, pak tento argument již dnes neobstojí. Navíc na ty stávající linky se nalepili alternativní operátoři a odsávají telekomunistům další chechtáky. Třeba je to donutí se nad sebou zamyslet a přijdou s něčím skutečně výhodným a nebudou každé plácnutí do prázdna považovat za geniální tah (viz slevnění poplatku za zavedení linky na 1500 Kč, ale povinnost platit 2roky).
0/0
5.12.2003 7:54

Vladimír Bližňák

Re: Pelíšky
Uplne souhlasim, Telecom 'nevi co by' a to ma za zády docela pocetnou konkurenci. Ted navic dojde ka zdrazeni diky rustu dph a hodne lidem to bude trnem v oku a o to vic budou odhlasovat pevne linky. Telecom by se mel nad sebou zamyslet a nabdnout neco lepsiho nez ostatni a ne porad spolehat na sve skoro monopolni postaveni.
0/0
5.12.2003 8:36

Pipoč

Re: Pelíšky
S tou konkurenci to neni jen tak. Vetsina poskytovatelu hlasovych sluzeb vyuziva paterni sit Ceskeho Telekomu. Nikdo jiny (tusim ze snad jen jedna firma) nicim podobnym nedisponuje. (Ano vyjimka je bezdrat.) Totez plati i o pripojenich k internetu pres pevnou linku. Pokud Telekom zvoli spravnou strategii, bude s konkurenci dobre vychazet a odskace to zase koncovy zakaznik. Rika se tomu Kartel.
0/0
5.12.2003 10:41

Petr

Re: Pelíšky
Nemějte strach, oni s ničím skutečně výhodným nepřijdou. U hlasových služeb je to prakticky vyloučený, alternativní i mobilní operátoři budou moci jít vždycky o něco níž. Jedinou teoretickou cestou by bylo zachvácení celýho trhu s datovými službami - něco jako ASDL 512/256 za 500,- 10 GB vč. paušálu za linku a za 700,- to samý neomezeně a zavést to do půl roku na celým území. Pak by ještě teoreticky mohly jít nahoru. Ale to by popřeli svou telekomunistickou povahu, takže se dál budou snažit co nejvíc očesávat stále se zmenšující počet zákazníků, poslední zhasne.  
0/0
5.12.2003 13:09

Tomáš Marný

Ruším taky...
... hned v pondělí. Vládě nestačila 5% DPH, ode mne tedy nebudou mít nic. Nehodlám cpát nenažrancům do krku víc jak stovku měsíčně za směšných 13 hodin na netu a pár hovorů :-(.
0/0
5.12.2003 7:08

Re: Ruším taky...
Kolik stojí zrušení pevné linky?
0/0
18.12.2003 16:03

Lojza

To se divím
... Telecom zlevňuje, ale po česku. tzv. české zlevnění je ve skutečnosti zdražení. Možná, až někoho napadne předražené služby zlevnit bez fíglů a malými písmeny napsanými dodatky, tak  třeba lidé nebudou odcházet. Telekomouši za.raný
0/0
5.12.2003 2:00

Kedrigern ...

Skutecne ohromujici
Opravdu ohromujici vysledek - ztratit jednou tolik zakazniku jako ziskam. Ale evidentne ani to je k zamysleni nedonuti. Proste dokud je treba mit k vyuzivani sluzeb alternativnich operatoru draty "od Telecomu" a zakaznici jim neubydou opravdu vyrazne, tak s nima nic nepohne. A mozna ani potom :o).
0/0
5.12.2003 1:36

Petr

A na co pevnou linku?
Vždyť to stojí na paušálním poplatku spoustu peněz a nevyřeší to ani telefonování, ani přístup k internetu. Já platím za bezdrát 277,- Kč měsíčně za linku 80 kbit bez dalších omezení, od ČTc bych za ty peníze neměl ani holý drát. A když chcete dnes někoho sehnat, seženete ho stejně na mobilu - a zase je levnější volat z mobilu na mobil.
 
Prostě telekomunisty čeká stejný osud jako dinosaury, jen to ještě nepochopili. Hlavně že maj mluvčího s optimistickejma kecama.
0/0
5.12.2003 1:15







Najdete na iDNES.cz



mobilní verze
© 1999–2017 MAFRA, a. s., a dodavatelé Profimedia, Reuters, ČTK, AP. Jakékoliv užití obsahu včetně převzetí, šíření či dalšího zpřístupňování článků a fotografií je bez souhlasu MAFRA, a. s., zakázáno. Provozovatelem serveru iDNES.cz je MAFRA, a. s., se sídlem
Karla Engliše 519/11, 150 00 Praha 5, IČ: 45313351, zapsaná v obchodním rejstříku vedeném Městským soudem v Praze, oddíl B, vložka 1328. Vydavatelství MAFRA, a. s., je členem koncernu AGROFERT.