Klávesové zkratky na tomto webu - základní
Přeskočit hlavičku portálu


Diskuse k článku

Firmám se prý vyplatí zrušit pevné telefony

Nokia si nechala zpracovat zajímavý průzkum, ze kterého vyplývá, že firmy mohou ušetřit až čtvrtinu nákladů na telekomunikace, pokud se ve firmě zbaví pevných linek a budou používat jenom mobilní telefony. I když lze o tomto průzkumu tvrdit, že je „na objednávku“, je na něm hodně pravdy.

Upozornění

Litujeme, ale tato diskuse byla uzavřena a již do ní nelze vkládat nové příspěvky.
Děkujeme za pochopení.

Zobrazit příspěvky: Všechny podle vláken Všechny podle času

geroc

Pevné linky
Neumím si představit že by firma fungovala bez pevných linek. Minimálně ztrácí fax a internet. A maximálně důvěryhodnost. Pokud půjdete do banky pro úvěr a řeknete že máte do firmy jen mobilní spojení tak se klidně rozlučte s úvěrem. Náklady na spojení se dají ohlídat velmi jednoduše. Každý operátor jak pevné linky tak mobilu vám pošle detailní rozpis hovorů. Každý zaměstnanec má nastavený limit (vlastní praxe) jak na pevnou linku tak na mobil a co je přes jde z výplaty dolů. Jednoduché a účinné.
0/0
24.11.2003 20:53

Ra

Re: Pevné linky
Nevím proč by firma přišla o fax či o internet. Asi jste zaspal dobu, pokud si myslíte, že tyto služby jsou spojené výhradně s pevnými linkami. Znám postup při stanovování bonity klienta v největší české bance a mohu vám říci, že nedůvěryhodnost zákazníka tyto instituce neurčují podle toho zda má či nemá pevnou linku. Možná vás to překvapí, ale banka si o vás dokáže zjistit tolik věcí, že by jste se až červenal. :-)
0/0
24.11.2003 22:32

Peca

Re: Pevné linky
Právě to je ten problém, protože většinou se zaměstnanci rádi pochlubí. Mám informace, že právě z banky konkrétně na mou osobu byly zaměstnancem vynášeny docela citlivá data o pohybech kont atp. Takže ono to není o mobilech, nebo pevných linkách. Ono je to hlavně o lidech. A my ještě nejsme zralí... Zvláště si nedokáži představit, jak by s takovým inteligentním zařízením fungovali bankovní referenti, jejichž vývoj ustrnul na WIN 3.11
0/0
25.11.2003 7:57

Martin

Hezká čísla

Autor tvrdí, že hezké číslo jde mít jen na mobilu, ale to stojí tak 5000. Všechna čísla mají 9 číslic, jsou hezká a snadno zapamatovatelná, když se diktují po trojicích. Navíc pevné sítě umožňují už dávno přenositelnost v rámci kraje a i k jiným operátorům a do budoucna budou jistě podporovat přenositelnost v celé ČR.

Číslo na mobilu zato přenositelné k jinému operátorovi není.

A hlavně - pevnou linku si najdu klidně v telefonním seznamu, mobil zřídkakdy.

0/0
24.11.2003 19:22

Po přečtení článku nemohu se studií ani v nejmenších detailech souhlasit. Pracuji ve fakultní nemocnici v Plzni, která je vybavena dvěma pobočkovými ústřednami(Bory a Lochotín) a nedokážu si představit, že by se mělo za hovory uskutečněné mezi jednotlivými linkami platit, i kdyby to bylo jen 10 haléřů za hovor......linek je cca 3000 a všechny jsou takřka denně využívané, některé nepřetržitě. Samozřejmě, že jsou využity i služební mobilní telefony, ale pouze v rámci traumacentra, kde mobil používá jen několik lékařů, kteří momentálně mají službu. Všichni ostatní, kteří potřebují být k sehnání, mají přidělen pager(tato možnost není v článku vůbec zmíněna) a vzhledem k počtu linek mohou volat odkukoliv, i z bufetu nebo kotelny:-)) Co se zaměstnaneckých soukromých hovorů týká, bylo po špatných zkušenostech se zneužíváním přímých linek, které byly posléze zrušeny, přistoupeno k přidělování PIN kódů, přes které mohou zaměstnanci volat ven z nemocnice a provolaná částka je jim pak odečtena z výplaty. Samozřejmě jsou přiděleny i služební PINy, které znají jen vedoucí pracovníci a ti, kteří potřebují být v kontaktu s dodavateli, servisy apod. Osobně si nedokážu představit, že by měly být pevné linky nahrazeny mobily, hlavně co se výdrže akumulátorů týká, v době nabíjení se mobil stává imobilním a celá idea ztrácí svůj smysl. Samozřejmě že jsou využity další funkce PBX, např. přesměrování, přepojení, čekání a hlasová pošta, vše je samozřejmě ZDARMA, což v mobilní síti(hlavně vinou cenové politiky GSM operátorů) vůbec nepřichází v úvahu. Další důležitý aspekt je stabilita sítě, zatím jsem neslyšel o tom, že by spadla celá síť Telecomu nebo alternativních operátorů, ale GSM sítě padají jako listí na podzim. A co je v podstatě hodně důležité, je cena pro volající, vždyť minuta volání z pevné linky na pevnou linku je pořád pro většinu obyčejných smrtelníků levnější než minuta volání z mobilu na mobil, zvlášť v případě rozdílných operátorů a doby strávené čekáním na lékaře, který podá informace o stavu pacienta a nemůže hovor vyřídit okamžitě, ale třeba až za dvě minuty. Tohle všechno  jsou ikony, které vedou k tomu, že zrušení pevných linek ve všech větších a velkých organizacích, ať už státních nebo soukromých, je holý NESMYSL!

0/0
24.11.2003 17:58

Ra

Re:
Je nad slunce jasné, že nevíte, jak to chodí, když si takový operátor chce zajistit takového klienta, jakým je třeba větší klinika. Nemám náladu dále váš příspěvek komentovat, protože jde o jednoznačnou ztrátu času. Nemluvte o tom, o čem nemáte ani rámcové informace.
0/0
24.11.2003 22:37

IQ

Re:
To spíš Vy žijete v iluzích. Když si chtěla jedna nejmenované fakultní nemocnice ve východních Čechách pořídit služební mobil na kontrakt od T-Mobile, tak chtěli kvůli paušálu za 450,- Kč vlastnoruční podpis přímo po jejím řediteli, spolu s výpisem z obch. rejstříku! Ta nemocnice je pro ilustraci největší zaměstnavatel v regionu (5300+ zaměstnanců) a má denní obrat cca. 20 miliónů... Přirozeně všichni si pořídili Eurotely, protože ti mají péči firmní klientelu jinak propracovanou. Tak to je "boj" o zákazníka v podání T-Mobile v reálu.
0/0
20.2.2004 11:02

bidak

Re:
koukam, ze jste ten clanek naprosto nepochopil
0/0
25.11.2003 19:12

Re:
Já jsem článek pochopil ale chtěl jsem jen poukázat na to, jak to funguje a jak by to nefungovalo v praxi
0/0
26.11.2003 11:26

toma

IP Telefonie
Vážně by mě zajímalo jak Mobil.cz došel k názoru že zřízení IP telefonie ve fimě představuje "jen dovybavení PC mikrofonem a sluchátky a tam kde není PC dokoupení IP telefonů".  Pánové ona IP telefonie není jen o IP telefonech nebo Soft telefonech..;) Investice do LAN sítě jsou téměř vždy nezbytné a zdaleka se nedají popsat jako malé. IP telefonie je a dlouho ještě bude jen drahá záležitost, která se jen tak někomu nevyplatí (a nezaplatí).
0/0
24.11.2003 17:16

Ra

Re: IP Telefonie
Rád bych vás, zcela jistě ukrutně vzdělaného člověka, požádal, aby jste nám vysvětlil, proč IP telefonie na úrovni intranetu je podle vás drahá a co jí brání v rozvoji. Děkuji předem za vaše osvícené myšlenky: MUDr. Radim Chocholoušek, DrSc. PhD.
0/0
24.11.2003 22:41

toma

Re: IP Telefonie
Pokud vím článek se zabýval telefonii v rámci firmy (lokální sítě) a zprovoznění IP telefonie si téměř vždy vyžádá zásah do stávající infrastruktury, pokud tedy není zcela nová a s IP telefonií se při její výstavbě již nepočítalo. Nemluvě o nákupu serveru a SW, kerý telefonní provoz po IP řídí. Pokud se vám to zdá jako levná záležitost, prosím...
0/0
25.11.2003 10:46

Nemluvě o tom, že ty mobily budou zamestnanci zkoušet krást, případně vyměňovat za své soukromé, porouchané stejné, nebo aspoň baterky ... Navíc - pořád je budou muset dobíjet. Nebudou naprosto zkontrolovatelní, zda jsou v kanceláři nebo v bufetu a když budou chtít mít klid, telefon vypnou a řeknou, že se jim vybila baterka. Když nařídíte neustálé dobíjení, pak se nedoplatíte na zničených baterkách. Jen nová baterka do mobilu stojí tolik, co celý pevný telefon a ten vydrží 30 let.

To, že osobu vždy zastihnu, mi je nanic. Když chci volat řekněme na ekonomické oddělení, tak je mi úplně jedno, která z těch 5 ženských to tam zvedne. Ony se jen postarají, aby tam nějaká byla. Nepotřebuju otravovat konkrétní babu, která je zrovna v bufetu, nebo má dnes dovolenou. Chci mluvit s náhodnou babou.

Další argument je, že když z pevného telefonu vytočím číslo, tak od momentu sundání prstu z klávesnice telefon zvoní. Mobilu tohle trvá aspoň 10 sekund. Pokud neustále vytáčím a čekám, kdy mi to někdo zvedne, mobil mě začne pěkně štvát.

Nemluvě o tom, že přijmu nového zaměstnance, dám mu stůl, připojím mu telefon a on za hodinu jede na plný výkon.  Než se s mobilním operátorem dohodnu, aby mi poslal SIM kartu, aktivoval tam to a ono, zavedl zákazníka do systému ... a za měsíc ho zase stejně rušil.

Závěr: Firmám se opravdu vyplatí zrušit pevné telefony. Konkrétně se to vyplatí firmám Nokia, Siemens, Eurotel a tmobil. Ostatním už ne.

0/0
24.11.2003 13:40

Marťas

Je to celé blbost

Že firma ušetří - no nevím. Pevný telefon stojí 600 Kč a to už je luxusní a ten vydrží 30 let a může se na něj prášit, bouchat do tlačítek apod. Mobil stojí několik tisíc, za 2 roky mu odejde baterka, omačká se klávesnice, případně přestane fungovat něco jiného.

Pokud má firma pobočkovou ústřednu, volají si zaměstnanci v kanclech zadarmo. To u mobilů nehrozí.

Že jsou limity na mobil a ne na pevnou linku? Tak proč je nezavést? A je problém vyřešen. Pokud mám pobočkovku, můžu mít přesný výpis hovorů na každé číslo. A pokud nemám, operátor mi ho dá taky, někteří alternativní zdarma.

Meziměstský hovor ve špičce dnes u alternativních operátorů stojí až 0,9 Kč/min, pokud si volají 2 pobočky firmy pevně přidrátované do konkurenční sítě, tak i 60 hal. U mobilu to nedáte. A to ty ceny půjdou ještě dolů.

Ano, přechodem na mobily firmy ušetří, nebudou totiž volat.

A cena z pevné na mobil? To je na regulačním orgánu, abz ji konečně srazil na 50 hal za minutu propojovací poplatek. At jsou rovné podmínky.

Prechodem na mobily zrusime pevne linky, a pak uvidime jak s nama mobilni operatori zatoci. Postavit pevne site znovu bude nesmirne drahe a pro dalsi mobilni operatory neni ve spektru misto, takze pujdou pekne nahoru.

0/0
24.11.2003 11:59

vrt

pruzkum
Hezke a pravdive. Jen je treba uvest, ze firmy by mely zrusit pevne telefony a nahradit je mobilnimi. Mobilnimi telefony firmy Nokia. Vid Nokejo?
0/0
24.11.2003 11:06

J8

Pevné telefony kontra mobil

Já si myslím že pevný telefon připojeny k PBX nebo k IP síti případně integrovaný GSM sítí je výborná věc a má svojí budoucnost . Jiné to asi bude v případě domácností pokut totiž nepoužívají pevný telefon k připojeni na Internet tak ho vlastně nepoužívají.

0/0
24.11.2003 10:59

7thatom

Re: Pevné telefony kontra mobil
Možná ty ne, ale já ano.
0/0
24.11.2003 11:55

Martin

Re: Pevné telefony kontra mobil
Tak já pevný telefon začal používat hlavně v poslední době. Není to tamagoči, které potřebuje pořád nabíjet a kontrolovat a s alternativními operátory je to za babku. Alternativci mi nepřinesli zlevnění, ceny jsou sice poloviční ale volám 4x tolik. Meziměsto o víkendu kolem koruny, paráda
0/0
24.11.2003 19:33

Odrbaný monopolem

Pevný sítě musí dotovat mobily
Provoz mobilů je vždy výrazně dražší, než pevných linek. Bohužel to neplatí v obchodních podmínkách, protože silné lobby mobilních operátorů má po celém světě zařízeno výrazné dotování právě z pevných sítí, na kterém se podepisuje diletantismus národních regulátorů. Pokud bude rozdíl za terminaci do obou typů sítí na jedné straně nákladový a na druhé vyděračský, budou moct mobiláci prodávat konově pod propojovací ceny a pak budou takovéto články mít svoji pravdu. A teď si představte, co se stane, až pevný sítě ukončí svůj provoz...
0/0
24.11.2003 9:44

RaPl

Re: Pevný sítě musí dotovat mobily
Myslim, ze se nestane vubec nic.
0/0
24.11.2003 10:25

Goldie

Re: Pevný sítě musí dotovat mobily
Nechapu jak jste prisel na zjisteni, ze provoz mobilni site je drazsi nez provoz pevne site.  Je to naprostej nesmysl. Podivejte se na naklady ma vybudovani pevne site: stovky tisic kilometru dratu, ktery je treba zakopat a rozvest do kazde budovy...... Naproti tomu mobilni sit je "par" stozaru.... Je asi kazdemu jasne, ze naklady na postaveni mobilni site jsou jen zlomek toho co stoji sit pevna. Myslim, ze jste uplne mimo realitu.
0/0
24.11.2003 10:40

Odrbaný monopolem

Re: Pevný sítě musí dotovat mobily
Nákladová cena 1 minuty v pevný síti je v ČR 7x nižší než v mobilních sítích. A to je tu jeden z nejmenších rozdílů na světě. To je realita!
0/0
24.11.2003 12:08

kubi

Re: Pevný sítě musí dotovat mobily
to se mi moc nezdá. U nás bych to pochopil. Nákladová cena je daná u telco firem hlavně odpisama. Takže nově investující mobilní operátoři mají v nákladech prostě víc, a abys mohl férově srovnávat, musel bys u fix linek použít reprodukční ceny aktiv a pak zpočítat nákladový ceny. Ale proč by to mělo být několikanásobně víc i jinde? Neplácáš?
0/0
24.11.2003 15:57

goldie

Re: Pevný sítě musí dotovat mobily
No ne zebych nicemu neveril, ale tomudle soudnej clovek verit nemuze. Uved cisla, kolik je investice do vybudovani pevne site? kolik je investice do vybudovani mobilni site? Kolik stoji jeich provoz. A jestli mi chces tvrdit, ze vybudovat mobilni sit stoji 7x vic nez vybudovat pevnou sit, tak bych ti chtel jen pripomenout, ze ta PEVNA je ta z tech dratu!
0/0
24.11.2003 16:16

Marťas

Re: Pevný sítě musí dotovat mobily

Tak roylišujte náklady na vybudování a na provoz.

Na vybudování je mnohem dražší pevná - rozkopat celé město a baráky, tahat dráty, proti tomu postavit na jeden barák anténu.

Provoz má ale levnější pevná. Prostě proto, že mobilní operátor musí mít kapacitu u fotbalového stafionu, kde se jednou za měsíc nažene 10.000 lidí na pár hodin a jinak je tam pusto, ve městě přes týden i na venkově, v létě v opuštěných horských střediscích, která jsou přes zimu k prasknutí, pokrýt studenstské koleje, kde to přes rok nestíhá a o prázdninách tam je pusto apod. apod. Kdežto pevná linka je tam, kde je.

0/0
25.11.2003 14:42

real_goldie

Re: Pevný sítě musí dotovat mobily
To co si napsal je minimalne velmi diskutabilni. Pises >>>Prostě proto, že mobilní operátor musí mít kapacitu u fotbalového stafionu, kde se jednou za měsíc nažene 10.000 lidí na pár hodin a jinak je tam pusto.........<<<< No beres vybudovani x BTS jako  naklad vybudovani, nebo jako naklad na provoz ? Ale to neni co se tu resilo. Resila se tu cena (nakladova cena) na jednu minutu v mobilni siti a v siti pevny. Takze kdyz zpoctes naklady (provozni + porizovaci) a rozpoctes je na pocet minut, ktere bude sit fungovat, tak je to nekolikrat nasobne ve prospech siti mobilnich. To je neoddiskutovatelny fakt a neda se s tim nic delat.
0/0
25.11.2003 16:47

Re: Pevný sítě musí dotovat mobily
Pevna nepotrebuje zadnou udrzbu a servis. Vysilace objizdeji technici po kazde vichrici, zaplave apod. Do mnoha z nich jezdi doplnovat palivo do generátorů. Pevna jsou proste draty v zemi, ktere kdyz neprekopne bagr, tak funguji 100 let.
0/0
25.11.2003 18:12

bidak

Re: Pevný sítě musí dotovat mobily

Pevna nepotrebuje zadnou udrzbu a servis - johoho, tak takovej ftip jsem uz dlouho neslysel :)

Co treba takove ustredny? Bez servisu 100 let? No nevim...

A prosim Vas, srovnavejte srovnatelne - BTS s tel. ustrednou, draty se vzduchem (obe jsou prenosova media)

0/0
25.11.2003 19:26

real_goldie

Re: Pevný sítě musí dotovat mobily
To potom nema cenu s tebou diskutovat, kdyz vo tech vecech nic nevis. Jak nekdo soudnej muze napsat ze pevna sit nepotrebuje zadnou udrzbu. Koukni se kolik techniku ma CTelecom a kolik jich ma T-Mobile/EuroTel. A to maji dohromady mnohonasobne vic zakazniu co CTelekom.
0/0
26.11.2003 10:22

Re: Pevný sítě musí dotovat mobily

A to se pekne myslis, naklady nejsou male - par stozaru -je jich par 1000 a dasli infrastruktura (i ona musi mit sve usredny) o ktere zrejme nevis.

Ale hlavnim rozdilem je kapacita mobilni site - je mnohem nizsi a ve velkych mestech casto nedostacujici.

Naklady na pevnou sou sice vyssi, ale je to vyvazenou jeji mnohonasobne vetsi kapacitou, ktrera se da bezproblemu rozsirovat -  plozit dlsi kabel k daslim ucastnikum je vzdy mozne - ale postavit dalsi bts kvuli nedostaku frekvenvci ci mista ci odporu obcanu (proc zrovna ja bych mel mit zarici BTS pred oknem?).

0/0
29.11.2003 23:30

Petr V.

hm ....
.... my spolupracujeme asi s 50ti firmami a ani jedna pevnou linku nema. Neprisel tenhle clanek tak tri roky po funuse?
0/0
24.11.2003 9:40

dan

nejvic se usetri
... kdyz budou mit jen stary mobily, co jim klekne za 30 min. baterka...
0/0
24.11.2003 9:35

Klaus

Je to tak

Pod to se můžu podepsat. Funguje to ve většině firem.

 

 

Studie objednaná Nokií ukazuje v plné nahotě, jak se ve firmách plýtvá výdaji na telekomunikace. Hovory v mobilních sítích jsou oproti hovorům v pevných sítích dražší, ale rozhodně nejsou tak drahé, jako volání z pevných linek na mobilní čísla. A právě to je hodně rozšířeným nešvarem ve firmách.

Zaměstnanci totiž mají velmi často limit na hovory z mobilních telefonů, zatímco hovory z pevných linek se téměř nikde nehlídají. Obvykle se nikdo neptá zaměstnanců, proč mají vysoké účty za telefon (vždy si to nějak zdůvodní); odpovědné osoby zaujme až mimořádné zvýšení, ale nikoliv samotný průměr. A protože hovory z mobilů jsou limitované, volají často zaměstnanci svým kolegům na mobily z pevného telefonu. A i když firma používá GSM-bránu, volající se obvykle v délce hovoru nijak neomezuje.

Právě tím, že zaměstnanci budou volat jen z mobilních telefonů, se ušetří, protože díky existenci a především silnému vnímání limitů objemu hovorů budou volat kolegům až v okamžiku, kdy to budou skutečně potřebovat. Volání mezi kancelářemi na mobil je mimochodem obvyklé i dnes, protože při volání na mobil máte jistotu, že volaného dostihnete; tuto jistotu pevné linky nenabízí.

0/0
24.11.2003 9:25

7thatom

Re: Je to tak
OK, ale dá se to řešit např. pomocí volacích karet, prostě zakázat úplně soukromé placené hovory a ať si zaměstnanci volají z předplacené nebo jiné volací karty na svůj účet (Karta X nebo např Telekonto od Telecomu - volá se na číslo zdarma a hovory se odečítají z kreditu nebo naúčtují k domácímu účtu). Navíc si neumím představit, jak se chce firma, která má jenom mobily prezentovat nějak jednotně, pod jedním číslem apod. Fakt je ta studie pouze účelová a nedomyšlená a zavání to prospěchem jedné společnosti (největší podíl na trhu s mobily a ať si mobil pořídí lídí kolik chce, nejvíc z toho má tato společnost :(), protože jich prodá nejvíc ze všech).
0/0
24.11.2003 10:12

indigo

Klasická studie na objednávku

Souhlasím s většinou příspěvků ostatních. Jedná se o klasickou jednostranně zaměřenou studii.

Jenom nechápu, jak na to může odborný server mobil.cz skočit. Vhodnou kombinací mobilu, GSM brány a pevné linky se dá ušetřit podstatně více než přechodem jenom na mobily. A navíc s PBX je firma postatně nezávislejší než když má jenom mobily. Může například na volání do zahraničí vždy využít nejlevnější možnost a není odkázána na jednoho mobilního operátora.

0/0
24.11.2003 8:58

Pepa

Re: Klasická studie na objednávku
Ta studie je pravdivá z jednoho prostého důvodu. Pokud více volate do jednotlivýcj firem zjistíte, že tam kde jsou mobily vše vyřídíte ihned. Tam kde mají ústředny tak to vypadá následovně "Franta není přijde po obědě" dále "Teď tu byl ale šel do výroby" a to pokračuje pořád dokola až řeknete nemá Franta mobil a máte to vyřízeno. Toto je ta jasná skutečnost, která odepíše pevné linky na smetiště dějin, je to jen otázka času u malých firem to již funguje, velkým se nechce rušit ty obrovské investice do ústředen a setrvávají ještě na tomto nevýhodném provozu. Ze skušenosti naší firmy mohu potvrdit, že přechod jen an mobily nejen ušetřil peníze ale paradoxně zákazníci volají více než když byly pevné linky.
0/0
24.11.2003 11:55

Fido

Re: Klasická studie na objednávku
A co treba NMT?
0/0
24.11.2003 12:14

Honza

Re: Klasická studie na objednávku

at je ucelova nebo ne, jasne pojmenovala obrovsky problem: lidi ve firmach volaji z pevne na mobil i bez GSM bran a stoji to pak neuveritelny penize, i kdyz vsichni maji firemni mobily v kapse.

Nikdo nediskutuje o tom, ze to lze optimalizovat, ... jenze lidi to nedelaji a Nokia to rekla... to, ze nakonec nabidla svoje vlastni reseni, je vec, ktera mi vubec neprijde divna... a mobil.cz o tom informoval, mnohe i vytkl ...

nechapu rozhorceni ctenaru...

0/0
24.11.2003 12:48

@Tin

signal

...tak treba na chalupe, kam velice casto jezdim, nemam signal ani jeden z operatoru. Nebyt pevnelinky, tak jsem "uplne odriznuty od sveta". A velice pochybuju, ze by nejktery operator postavil vysilac jenom kvuli jednomu cloveku

0/0
24.11.2003 8:49

HHH

Re: signal
Na chalupe si ma clovek odpocinout od civilizace, ne?
0/0
24.11.2003 13:13

klassik

kravina
a to ze zakaznik nerad vola na mobil asi nikoho nezajima co?Me treba dost vadi kdyz ma firma jen mobila a ja nemuzu zavolat na pevnou a to zas takovej setrilek nejsem...
0/0
24.11.2003 8:31

Marťas

Re: kravina
Presne tak, v takovem pripade zkusim najit vetsinou jinou firmu, nebo se na to vykaslu. Firma bez pevne linky je kravina
0/0
24.11.2003 11:52

7thatom

bludy
Zajímalo by mě, jak autor článku dospěl k názoru, že pouze v mobilní síti lze mít hezké číslo, když všechna čísla mají shodně 9 číslic (mobil, fixní). Zajímavé názory. O věrohodnosti studie bych si též dovolil pochybovat. A co takhle zavést limity na pevné telefony? Je to moc okaté...snad někdy příště pane autore.
0/0
24.11.2003 8:19

jhm

Moc pekny, ale neni to pravda

Zatimco mobilni operator umozni stahnout po internetu detailni vyuctovani az vyznamnym zakaznikum, temer kazdy kdo ma tel. ustrednu ma moznost si vyuctovani nechat provest.

Je potreba rozlisovat mezi zakazniky. Jsou takovi, kterym se vyplati vybudovat vlastni infrastrukturu dect site. Dalsim zase lepe vyhovuji mobily.

Co treba volani do zahranici? Vetsinou dnes lze volat do zahranici velmi levne, ale ne pres mobilniho operatora (od urciteho objemu volani). Pokud volate vetsinou do stejnych destinaci (materska/dcerinna firma) muze se dokonce vyplatit i pronajata linka.

Nemluve o tom ze na bezne telefonni ustredne lze omezit smery odchoziho volani na konkretni lince. Zkuste to na mobilu! 

Existuji nakupci/prodejci kteri maji telefon 8 hodin u ucha. Kdyby mel takovy nakupci cely den pouzivat mobilni telefon, treba mu to nebude prijemne tady je telefon na stole stale komfortnejsi. Nemluve o jiz v clanku zminovanych resenich pro VOIP, ale tato reseni existuji i pro klasicke TU.

0/0
24.11.2003 0:52

mmarek26

Re: Moc pekny, ale neni to pravda

Zatimco mobilni operator umozni stahnout po internetu detailni vyuctovani az vyznamnym zakaznikum, temer kazdy kdo ma tel. ustrednu ma moznost si vyuctovani nechat provest.

neni pravda napr OSKAR ma u OSKARET detailny vypis na netu (100 poslednych polozek) a u pausalu ma na webu faktury a vyuctovani po polozkach za posledny rok (mozna to zmenili a uz jen za 6mes) ale na webu to kazdopadne je. HOLD ne kazdy je jako TMO a ET

0/0
24.11.2003 10:02

Martin

Re: Moc pekny, ale neni to pravda
Mam u Oskara podrobne vyuctovani i u nejnizsiho tarifu. Rozepsana kazda SMS, cislo, cas, datum, vsecko. A zdarma.
0/0
24.11.2003 15:30

Dzerzinskij

To jsou hlouposti
Napriklad nesvar volani z hicomu na mobily lze odstranit primym propojenim s operatorem na 2Mbitu. Oskar treba tohle nabizi :) A s tim souvisici automaticke presmerovani z pobocky na mobil. Limity jde udelat na PBX taky.
0/0
24.11.2003 0:26







Najdete na iDNES.cz



mobilní verze
© 1999–2017 MAFRA, a. s., a dodavatelé Profimedia, Reuters, ČTK, AP. Jakékoliv užití obsahu včetně převzetí, šíření či dalšího zpřístupňování článků a fotografií je bez souhlasu MAFRA, a. s., zakázáno. Provozovatelem serveru iDNES.cz je MAFRA, a. s., se sídlem
Karla Engliše 519/11, 150 00 Praha 5, IČ: 45313351, zapsaná v obchodním rejstříku vedeném Městským soudem v Praze, oddíl B, vložka 1328. Vydavatelství MAFRA, a. s., je členem koncernu AGROFERT.