- Napište nám
- Kontakty
- Reklama
- VOP
- Osobní údaje
- Nastavení soukromí
- Cookies
- AV služby
- Kariéra
- Předplatné MF DNES
Čtu tady příspěvky těch, kteří o tom možná něco vědí, i těch, kteří jen spekulují a mohu k tomu říci toto:My jsme na trhu déle, než Celadon, když se tato společnost objevila, stali jsme se jedněmi z jejich prvních odběratelů díky velice schopnému člověku, který povýšil a ze společnosti po čase odešel...Známe se s těmi, kteří společnost založili, s jejich zaměstnanci i s některými jejich odběrateli.Mohla bych samozřejmě hodně kritizovat, protože všude jsou lidé a všude jsou schopní, ochotní, neschopní, neochotní atd.My,jako jejich dealer jsme se tam setkali s velice ochotnými a schpnými, vstřícnými zaměstnanci, kteří byli na svém místě /a těm bych ráda poděkovala/ a byla radost s nimi spolupracovat. Setkali jsme se i s takovými, kteří/spíše které/svou lenost a neochotu skutečně nemaskovali, dokázali udělat spoustu truců a problémů, ale jak říkám, všude jsou lidé.
Náš poznatek za 14 let, kdy jsme na trhu a začínali jsme na koleně je takový, že stejně jako lidé, i firmy se chovají různě.Pokud jde o Celadon, byli nejschpnější a nejserioznéjší, pokud šlo o servis. Co nezvládli na počkání, většinou bylo do 3dnů, nedělali problémy, pokud se zákazník choval slušně a přišel bez záručáku - i to, zda je přístroj v nároku na záruční opravu lze ověřit velmi snadno a na místě - jiné servisy s tím nadělay hrozné ciráty. Kvalita a cena jejich služeb v servisu byla jednoznačně nejvyšší a můžeme to posoudit, protože máme zkušenost skutečně se všemi značkovými servisními místy.Od neochoty, příšerného jednání, přes natahování cen i doby opravy, nespolehlivost, krádeže,poškození přístrojů,tahání peněz za zbytečné a banální úkony,účtování poplatků jen za příjem do opravy, až po neschopnost.Skutečně jsme se setkali i stím, že jsme jeden přístroj nechali posoudit ve 4 servisech a závěr byl od neuznání záruky a neopravitelnost přístroje, až po 14000za opravu!!!Jednalo se o 6310 a Celadon tuto závadu opravil za 4000 bez jakéhokoliv problému a přístroj fugoval dál.
Soudit to, kde kdo udělal chybu je dost složitá věc, protože jsem přesvědčena, že NIKDO z nás tady v té diskusi neví úplně vše a zcela přesně.Mě třeba mrzí, že problémy, které měli a vedli k pádu společnosti drželi pod pokličkou i ve chvíli, kdy už se to vědělo prakticky veřejně, jak od spousty zaměstnanců, které propustili, tak pouhým pohledem na společnost okem toho, který je znal.Rozdíl v zásobách, chodu firmy a masivním propouštění byl do očí bijící.Chápu, že se tím člověk nerad chlubí, ale považovala bych za seriózní přiznat barvu ve chvíli, kdy jsem položila zcela otevřený dotaz vedení společnosti a bylo jasné, že jsou ke dnu.Protože jsme potřebovali zajistit zboží pro naše zákazníky a Celadon nebyl dlouhodobě schpný dodat zboží a podobně, prostě jsem se upřímně zeptala, co bude dál.Přesto se tvářili, že se nic neděje.
Pokud jde o ceny Celadonu, kdo je jejich dealer, tak ví, že nebyly vyděračské, jak se tu naznačovalo a možná někteří pomalejší nepostřehli, že ač byly stanoveny i ceny doporučené, nedržel nám nikdo nůž u krku, abychom je dodržovali. Jen ten, kdo o obchodu a konkrétně kolem Nokie něco skuteční ví, tak ví i to, že na našem trhu je momentálně klidně 80%telefonů kradených, nakoupených na bílé koně, na černo dovezených, odebraných /i od Celadonu/a nikdy nezaplacených,na oko vyvezených apodobně. Takové telefony lze prodávat nejméně s 22%rozdílem/DPH, které za ně prodejce nikdy nezaplatil - případně si ho při vývozu nechal vrátit/a mnohdy i vyšším, protože koupíte-li telefon od těch největších podvodníků/nebudu tady líčit, ja to dělají - ještě by mě někdo nařknul, že rozdávám návody jak obcházet náš děravý zákon a úřady, kterým je to jedno/, věřte, že Vám s minimem nákladů prodají přístroj s obrovským ziskem, ve vašich očích za babku, ale až se s ním něco stane, docela se podivíte, až tohoto prodejce nenajdete na svém místě, /nebo ano a reklamace bude tak trochu problematická/ případně v záručním středisku vás ujistí, že telefon, kteý byl zakoupen dotovaný v Polsku a vy se nejste schopni prokázat polským nákupním dokladem, vám tady zcela logicky v záruce neopraví.
Jednoduše řečeno - náš zákon dává možnost tolika podvodníkům, že zcela bez problémů poškozují nejen obyčejného zákazníka,ale i firmy, jakými byl zrovna Celadon, který dovážel zboží regulerně a v mezích zákona.Postaral se o ně v servisu a velmi kvalitně a jejich rabaty ani z poloviny nedosahovaly to, co získávají černí dovozci a podobní zlodějíčci.I na nás koncových prodejcích se tyto zákony podepsaly, protože od té doby, kdy vešla v platnost povinná dvouletá záruka, si leckdo koupí leccos u trhovce, či podvodníka, protože ten vám naslibuje ledasco,ale...
Kdo z Vás, kteří zrovna nejste prodjci, třeba ví, že konkrétně Nokia-myslím výrobce, dává rok na telefony a půl na veškeré příslušenství?Že ten povinný další rok, resp. rok a půl musíme držet my,koncoví prodejci a nebo si koupit tzv. servisní balíček v ceně cca 500-800, abychom dostali za toto období záruku od servisních středisek a nehradili záruku uživatele ze svého ?To ovšem znamená, že máme-li na přístroji v průměru 300-500, musíme je zdražit, protože nemáme na zádech červený kříž a obchod není od slova darovat.Náš zákon totiž neřeší odběratelskododavatelské vztahy.Přikazuje KONCOVÉMU prodejci držet dvouletou záruku.Takže jsem-li dovozce, nemusím se tím řídit, pokud neprodávám koncovému uživateli.Příklad,Celadon doveze, nám dá jen to, co má sám od Nokie.Tedy rok na telefon a půl na příslušenství.Pokud prodával maloobchodně, musel zákazníkovi dát 2roky.My jsme si museli koupit servispack, abychom mohli dát 2roky našemu zákazníkovi-dle zákona.A to není jen Celadon.To jsou všichni OFICIELNÍ dovozci Nokie. Protože Nokii jako výrobci nikdo neurčuje, že musí dodržovat naše zákony, které si tady vymyslíme. EU jí určuje pouze dvouletou odpovědnost výrobce a to je servis a náhradní díly. Nikoli záruka.I proto se oficielně dovezené přístroje zdražují.Těm,
Chtěla bych jen říct ,že jako zaměstnanec jsem byla v této společnosti spokojená a komunikace s zaměstnavatelem byla vždy na nejvyšší úrovni. Lidé ,kteří zde pracovali dostali dobré základy a jsou z nich profesionálové. To ,že společnost se dostala do takovéhoto tzv.srabu je pouze politika společnosti. Mrzí mě ,že jsou tu stížnosti co se týká personálu, ale po bitvě je každý generál a lidé bohužel rádi vyzdvihují negativa místo toho ,aby si vzpoměli na to dobré co Celadon udělal. Nevěřím ,že by se tak dlouho udržel na trhu ,kdyby měl pouze tyto negativa. Nic nezačíná a neroste s červíkem uvnitř .Nemohl mít pouze špatné zaměstnance a špatné ceny ?Spousty našich zákazníků byli spokojeni a na akcích pro tyto lidi to i podle toho vypadalo. Když někdo chce škodit ,škodí ,ale pozor jednou by jste se mohli dostat na tento nemilosrdný oltář a pak by jste se mohli probudit a zjistit ,že to co jste dělali dle názoru jiných bylo špatně a co hůř bylo zkrátka na dvě věci ........bylo by to asi špatné probuzení . Já osobně to beru tak ,že společnost mi umožnila zorientovat se v tom co vlastně chci dělat a dnes můžu jen konstatovat ,že to můžu dělat i kvalitně a za to děkuji jednatelům společnosti,že mi to umožnili..Díky jejich základům jsem úspěšná!!!
PS: Omlouvám se všem ,který tento dopis rozhořčí ,ale myslete na to že je to pouze názor .DĚKUJI
Zdravim,
chtel bych zde aspon trochu obhajit servis. Jsem zakaznikem servisu Celadonu a pripada mi, ze hazet servis a obchod (velkoobchod, maloobchod) dojednoho pytle neni spravne. Se servisem jsem nikdy problemy nemel a vetsina telefonu co jsem potreboval opravit bylo opravdu do 2-3 dnu spravene. Pokud to nebylo rovnou na pockani. Samozrejme, ze obcas nejake trable byly taky ( vytopene tel. a pod), ale na druhou stranu pri cca 6-7.000 zakazek za mesic se to vsechno na 100% uhlidat neda, to je preci jasne.
Je zde jeste jedna vec ohledne Nokie a to s proplacenim zarucnich oprav ( na tech se samozrejme nejvice vydelava) Vemte si, ze cca pred 3-4 roky vam Nokia zaplati za zaucni prehrani sw v telefonu 200,-. Dnes se tato castka stezi pohybuje kolem 20,-Kc. Cili uzivit nejakeho technika je daleko narocnejsi + dnes uz lidi preci jen pozaduji asi vetsi vyplaty nez pred 4 roky.
Myslim si, ze bude skoda, pokud dluhy prodeje utopi i tento servis. Meli se uz tak pred 2 roky oddelit a jet na sebe. Verim, ze by ted byli v klidu.