Diskuze

Významný prodejce Celadon má problémy, bude alespoň opravovat telefony?

Celadon uzavřel prodejny a věřitelům dochází trpělivost. Servisní střediska však pracují dál. Může Celadon přežít?
Litujeme, ale tato diskuse byla uzavřena a již do ní nelze vkládat nové příspěvky.
Děkujeme za pochopení.

dealer

14. 11. 2003 11:53
jen takové malé shrnutí...

Čtu tady příspěvky těch, kteří o tom možná něco vědí, i těch, kteří jen spekulují a mohu k tomu říci toto:My jsme na trhu déle, než Celadon, když se tato společnost objevila, stali jsme se jedněmi z  jejich prvních odběratelů díky velice schopnému člověku, který povýšil a ze společnosti po čase odešel...Známe se s těmi, kteří společnost založili, s jejich zaměstnanci i s některými jejich odběrateli.Mohla bych samozřejmě hodně kritizovat, protože všude jsou lidé a všude jsou schopní, ochotní, neschopní, neochotní atd.My,jako jejich dealer jsme se tam setkali s velice ochotnými a schpnými, vstřícnými zaměstnanci, kteří byli na svém místě /a těm bych ráda poděkovala/ a byla radost s nimi spolupracovat. Setkali jsme se i s takovými, kteří/spíše které/svou lenost a neochotu skutečně nemaskovali, dokázali udělat spoustu truců a problémů, ale jak říkám, všude jsou lidé.

Náš poznatek za 14 let, kdy jsme na trhu a začínali jsme na koleně je takový, že stejně jako lidé, i firmy se chovají různě.Pokud jde o Celadon, byli nejschpnější a nejserioznéjší, pokud šlo o servis. Co nezvládli na počkání, většinou bylo do 3dnů, nedělali problémy, pokud se zákazník choval slušně a přišel bez záručáku - i to, zda je přístroj v nároku na záruční opravu lze ověřit velmi snadno a na místě - jiné servisy s tím nadělay hrozné ciráty. Kvalita a cena jejich služeb v servisu byla jednoznačně nejvyšší a můžeme to posoudit, protože máme zkušenost skutečně se všemi značkovými servisními místy.Od neochoty, příšerného jednání, přes natahování cen i doby opravy, nespolehlivost, krádeže,poškození přístrojů,tahání peněz za zbytečné a banální úkony,účtování poplatků jen za příjem do opravy, až po neschopnost.Skutečně jsme se setkali i stím, že jsme jeden přístroj nechali posoudit ve 4 servisech a závěr byl od neuznání záruky a neopravitelnost přístroje, až po 14000za opravu!!!Jednalo se o 6310 a Celadon tuto závadu opravil za 4000 bez jakéhokoliv problému a přístroj fugoval dál.

Soudit to, kde kdo udělal chybu je dost složitá věc, protože jsem přesvědčena, že NIKDO z nás tady v té diskusi neví úplně vše a zcela přesně.Mě třeba mrzí, že problémy, které měli a vedli k pádu společnosti drželi pod pokličkou i ve chvíli, kdy už se to vědělo prakticky veřejně, jak od spousty zaměstnanců, které propustili, tak pouhým pohledem na společnost okem toho, který je znal.Rozdíl v zásobách, chodu firmy a masivním propouštění byl do očí bijící.Chápu, že se tím člověk nerad chlubí, ale považovala bych za seriózní přiznat barvu ve chvíli, kdy jsem položila zcela otevřený dotaz vedení společnosti a bylo jasné, že jsou ke dnu.Protože jsme potřebovali zajistit zboží pro naše zákazníky a Celadon nebyl dlouhodobě schpný dodat zboží a podobně, prostě jsem se upřímně zeptala, co bude dál.Přesto se tvářili, že se nic neděje.

Pokud jde o ceny Celadonu, kdo je jejich dealer, tak ví, že nebyly vyděračské, jak se tu naznačovalo a možná někteří pomalejší nepostřehli, že ač byly stanoveny i ceny doporučené, nedržel nám nikdo nůž u krku, abychom je dodržovali. Jen ten, kdo o obchodu a konkrétně kolem Nokie něco skuteční ví, tak ví i to, že na našem trhu je momentálně klidně 80%telefonů kradených, nakoupených na bílé koně, na černo dovezených, odebraných /i od Celadonu/a nikdy nezaplacených,na oko vyvezených apodobně. Takové telefony lze prodávat nejméně s 22%rozdílem/DPH, které za ně prodejce nikdy nezaplatil - případně si ho při vývozu nechal vrátit/a mnohdy i vyšším, protože koupíte-li telefon od těch největších podvodníků/nebudu tady líčit, ja to dělají - ještě by mě někdo nařknul, že rozdávám návody jak obcházet náš děravý zákon a úřady, kterým je to jedno/, věřte, že Vám s minimem nákladů prodají přístroj s obrovským ziskem, ve vašich očích za babku, ale až se s ním něco stane, docela se podivíte, až tohoto prodejce nenajdete na svém místě, /nebo ano a reklamace bude tak trochu problematická/ případně v záručním středisku vás ujistí, že telefon, kteý byl zakoupen dotovaný v Polsku a vy se nejste schopni prokázat polským nákupním dokladem, vám tady zcela logicky v záruce neopraví.

Jednoduše řečeno - náš zákon dává možnost tolika podvodníkům, že zcela bez problémů poškozují nejen obyčejného zákazníka,ale i firmy, jakými byl zrovna Celadon, který dovážel zboží regulerně  a v mezích zákona.Postaral se o ně v servisu a velmi kvalitně a jejich rabaty ani z poloviny nedosahovaly to, co získávají černí dovozci a podobní zlodějíčci.I na nás koncových prodejcích se tyto zákony podepsaly, protože od té doby, kdy vešla v platnost povinná dvouletá záruka, si leckdo koupí leccos u trhovce, či podvodníka, protože ten vám naslibuje ledasco,ale...

Kdo z Vás, kteří zrovna nejste prodjci, třeba ví, že konkrétně Nokia-myslím výrobce, dává rok na telefony a půl na veškeré příslušenství?Že ten povinný další rok, resp. rok a půl musíme držet my,koncoví prodejci a nebo si koupit tzv. servisní balíček v ceně cca 500-800, abychom dostali za toto období záruku od servisních středisek a nehradili záruku uživatele ze svého ?To ovšem znamená, že máme-li na přístroji v průměru 300-500, musíme je zdražit, protože nemáme na zádech červený kříž a obchod není od slova darovat.Náš zákon totiž neřeší odběratelskododavatelské vztahy.Přikazuje KONCOVÉMU prodejci držet dvouletou záruku.Takže jsem-li dovozce, nemusím se tím řídit, pokud neprodávám koncovému uživateli.Příklad,Celadon doveze, nám dá jen to, co má sám od Nokie.Tedy rok na telefon a půl na příslušenství.Pokud prodával maloobchodně, musel zákazníkovi dát 2roky.My jsme si museli koupit servispack, abychom mohli dát 2roky našemu zákazníkovi-dle zákona.A to není jen Celadon.To jsou všichni OFICIELNÍ dovozci Nokie. Protože Nokii jako výrobci nikdo neurčuje, že musí dodržovat naše zákony, které si tady vymyslíme. EU  jí určuje pouze dvouletou odpovědnost výrobce a to je servis a náhradní díly. Nikoli záruka.I proto se oficielně dovezené přístroje zdražují.Těm,

0 0
možnosti

Ivana

13. 11. 2003 15:05
Díky
Ahoj lidi,dík za kladná vyjádření k Celadonu, mám s ním dost spojitostí....a ráda bych napsala něco k jeho obhájení. Vím, že v Celadonu jsou/byli fajn lidi,kteří se snažili vyjít zákazníkům vstříct...Ano udělaly se chyby, ale tím Celadoňáky nemusite špinit, po bitvě je každý kralem..... V Celadonu je /byl člověk,kterému chci tímhle moc poděkovat...Poděkovat za to, že ji mi vším......Díky.....Mtr
0 0
možnosti

Strunar

13. 11. 2003 12:03
priciny
No, poviem to velmi jednoducho: bol som 3 mesiace financnym riaditelom Celadon Slovensko, ktory bol postihnuty problemymi este viac, lebo nemal taky stabilnu poziciu ako cesky. Priciny problemov su na vsetkych stranach, v podstate kde sa pozriete tam bol potencial na prolemy a vo vzajomne sucinnosti prispeli k dnesnemu stavu. teda: - dodavetelia - Nokia je s prepacenim dost velka svi_a, diktuje si podmienky, podraza nohy (napr. etablovanie Agory na Slovensku bolo na podnet Nokie), s objednavkami tovaru si robi co chce, nikdy nevies co pride a kedy... - velke retazce - katastrofa. celkovy efekt z obchodu, kedy sa uz len dostat do Datartu, Elektrocity, Carrefouru a pod., kde pozivas max. 3- 4 % marzu a este musis platit marketingovy prispevok na letaky a este k tomu na konci roka podla dosiahnuteho obratu im zaplatit spatny bonus, k tomu 45 - 60 dni splatnost faktur, pricom sa neplatilo aj tak nacas, zabezpecovanie rozvazky predajne, minimalne pozadovane mnozstva na predajniach, navazka novej predajne v podstate zadarmo atd - kde to konci? celkovy efekt sa blizi k nule a nehovoriac o cene za prevadzkovy uver lebo zaplatene za tovar bolo neskor ako bolo treba platit dodavatelovi... - maloobchodne predajne - v zmysle clanu - neziskova vec, aspon nie v tejto brandzi. Co sa tyka personalu - za vsetkym stoja ludia a firmu reprezentuju ludia. Viac k tomu niet co povedat. - management - ...ano. aj oni maju svoj podiel i ked treba brat do uvahy nielen vykonny management ale aj majitelov... Neda sa hovorit vseobecne, lebo situacia je sposobena konkretnymi rozhodnutiami... - konkurencia versus velkost firmy - ukazkovy priklad toho, ze velka firma s velkym obratom nemusi zarabat viacej ako mala firma s 5 ludmi. To bola situacia na Slovensku, kde musel Celadon so 70 ludmi, ako autorizovany dealer a servisny partner dodrziavat prisne pravidla a nemohol sa vyrovnat s firmami, ktore mali 5-7 ludi, opravy robili v style nadsenych radioamaterov a ich nakupne ceny neboli skoro o nic horsie ako mal Celadon so svojimi objemami odberov. - provideri v spolupraci s dodavatelmi - ak sa Orange dehodol na akcii za 1 SK mozete odpisat cele svoje skladove zasoby z tohto typu. A Nokia veselo do poslednej chvile dodava. A pritom provideri dostavaju MT napriamo, cize ani tam sa neda nic zarobit navyse. - ostatne -to by bolo este nadlho... Jednoducho Celadon asi je obetou systemu, ale moze si za to sam, kedze tuto "lecku" nespoznal, resp. spoznal a nereagoval, tvaril sa ze nic. A to ja zavazna managerska chyba a neda sa ocakavat, ze by sa dala ospravedlnit...
0 0
možnosti

Nicol

12. 11. 2003 11:11
Teda nezlobte se na mě, ale když tak čtu vaše reakce, docházím k názoru, že v našem státě opravdu žije spousta tupců, kteří mají největší radost z neštěstí ostatních! Chtěla bych vidět, jak byste tak velkou firmu dokázali řídit sami a jak byste se dokázali vyrovnat s tou zodpovědností. Občas prostě někdo může udělat chybu. Důležité je, aby se z ní poučil. Myslím, že vzniklá situace je spíš krásným obrazem toho jak funguje naše ekonomika, cenová politika velkých společností (Nokia a spol.) a jaká je situace na našem telekomunikačním trhu. Jak už někdo přede mnou napsal, půjdou další. A jsou to podle vás taky "blbci"? Copak vás nenapadlo, že Celadon je třeba taky obětí? A navíc platí mnohem víc než my ostatní?
0 0
možnosti

Ctibor

12. 11. 2003 16:45
Re:
No nevim nevim, ale nikdo z nas tu spolecnost neridil a nikdo z nas ji do dluhu neprivedl. Urcite nemam radost z toho ze se polozila nejaka spolecnost, ale obhajovat nekoho kdo nasekal dluhy mi nepripada spravny. To ze nekdo udela chybu chapu, ale to ho nijak neospravedlnuje, za chyby se proste plati a nejde prece rict jo nam to nevyslo tak nam prominte dluhy a mi to zase rozjedeme a treba druhy,treti, desaty pokus bude O.K.. Myslim, ze jestli je pravda ze Celadon ma 90.000.000 dluhu musela  byt situace spatna jiz delsi dobu, ale vedeni to nedokazalo vcas zabalit, aby dluh tak nekontrolovatelne nenarostl. Ze je Celadon obeti a na situaci nenese odpovednost vedeni dost pochybuji, myslim, ze manager ktery ma hlavu v poradku rozhodne nenecha spolecnost natlacit do nejakych nesmyslu (ani od Nokie a dalsich velkych hracu), ktere mohou ohrozit  financni situaci firmy v uvedenem rozsahu.
0 0
možnosti

Hlupak

12. 11. 2003 10:44
Platim dane a Celadon nemusi !?
Nas mily Celadon naplati ani dane a to vim naprosto pozitivne. To me stve nejvic. Ja platim jako hlupak a dluhy nemam ani jinde. Hlavne, ze maji zamestnanci Celadonu vysoke mzdy a v prispevcich si to pochvaluji. Rekl bych, ze se jim podarilo zmanipulovat nejen Nokii, ale i fin. urad. Jsou to lobisti a mozna dokazou motivovat i jinak....
0 0
možnosti

Mobulak

12. 11. 2003 10:47
Re: Platim dane a Celadon nemusi !?
Mne taky dluzej a vim, ze to z nich nikdy nedostanu...Konkurz zkouset nebudu, je to zbytecny...
0 0
možnosti

S

12. 11. 2003 10:32
Byla jsem zaměstnancem Celadonu

Chtěla bych jen říct ,že jako zaměstnanec jsem byla v této společnosti spokojená a komunikace s zaměstnavatelem byla vždy na nejvyšší úrovni. Lidé ,kteří zde pracovali dostali dobré základy a jsou z nich profesionálové. To ,že společnost se dostala do takovéhoto tzv.srabu je pouze politika společnosti. Mrzí mě ,že jsou tu stížnosti co se týká personálu, ale po bitvě je každý generál a lidé bohužel rádi vyzdvihují negativa místo toho ,aby si vzpoměli na to dobré co Celadon udělal. Nevěřím ,že by se tak dlouho udržel na trhu ,kdyby měl pouze tyto negativa. Nic nezačíná a neroste s červíkem uvnitř .Nemohl mít pouze špatné zaměstnance a špatné ceny ?Spousty našich zákazníků byli spokojeni a na akcích pro tyto lidi to i podle toho vypadalo. Když někdo chce škodit ,škodí ,ale pozor jednou by jste se mohli dostat na tento nemilosrdný oltář a pak by jste se mohli probudit a zjistit ,že to co jste dělali dle názoru jiných bylo špatně a co hůř bylo zkrátka na dvě věci ........bylo by to asi špatné probuzení . Já osobně to beru tak ,že společnost mi umožnila zorientovat se v tom co vlastně chci dělat a dnes můžu jen konstatovat ,že to můžu dělat i kvalitně a za to děkuji jednatelům společnosti,že mi to umožnili..Díky jejich základům jsem úspěšná!!!

PS: Omlouvám se všem ,který tento dopis rozhořčí ,ale myslete na to že je to pouze názor .DĚKUJI

 

0 0
možnosti

Kalda

12. 11. 2003 10:31
Nedivim se ...
Kamaradka v Celadonu delala na uctarne a uz pred rokem tvrdila, ze to nemuze dopadnout dobre. Majitele jsou pry vyborny lobisti, ale o vedeni firmy nemaji ani poneti. Rozjeli spoustu leasingu, na ktery si kupovali treba i motorky a podobne zbytecnosti. Myslim, ze tu firmu jednoduse vytunelovali, jak je tomu v Cechach zvykem. Jestli ten bordel nekdo koupi, sam si pridela spoustu problemu...
0 0
možnosti

iva

13. 11. 2003 14:51
Re: Nedivim se ...
Ty pipko,hlavne ze ti kamaradka rekla, jsi normali trubka, kt. tomu vsemu muze rozumet, hlavne poslouchej kamaradku
0 0
možnosti

qwest

12. 11. 2003 9:51
Ryba
Jak se říká ryba vždy smrdí od hlavy nad tím by se měl zamyslet nový investor než vloží své peníze na vlak jedoucí do tunelu!!Když odstraní hlavu tělo zůstane dobré a servis bude fungovat
0 0
možnosti

onyx

12. 11. 2003 8:26
ahoj. byl jsem dealerem celadonu. vy kteří píšete, že byl drahý. můžete mi doporučit nějaký jiný levnější velkoobchod. byl bych docela rád. díky
0 0
možnosti

noname

12. 11. 2003 8:22
obchod vs servis

Zdravim,

chtel bych zde aspon trochu obhajit servis. Jsem zakaznikem servisu Celadonu a pripada mi, ze hazet servis a obchod (velkoobchod, maloobchod) dojednoho pytle neni spravne. Se servisem jsem nikdy problemy nemel a vetsina telefonu co jsem potreboval opravit bylo opravdu do 2-3 dnu spravene. Pokud to nebylo rovnou na pockani. Samozrejme, ze obcas nejake trable byly taky ( vytopene tel. a pod), ale na druhou stranu pri cca 6-7.000 zakazek za mesic se to vsechno na 100% uhlidat neda, to je preci jasne.

Je zde jeste jedna vec ohledne Nokie a to s proplacenim zarucnich oprav ( na tech se samozrejme nejvice vydelava) Vemte si, ze cca pred 3-4 roky vam Nokia zaplati za zaucni prehrani sw v telefonu 200,-. Dnes se tato castka stezi pohybuje kolem 20,-Kc. Cili uzivit nejakeho technika je daleko narocnejsi + dnes uz lidi preci jen pozaduji asi vetsi vyplaty nez pred 4 roky.

Myslim si, ze bude skoda, pokud dluhy prodeje utopi i tento servis. Meli se uz tak pred 2 roky oddelit a jet na sebe. Verim, ze by ted byli v klidu.

0 0
možnosti

Mura

12. 11. 2003 10:24
Re: obchod vs servis
Nezbyva mi nez souhlasit. Ja si take myslim, ze kdyby veloobchod a servis byli dva rozdilne subjekty, servis by nikdy problemy nemel. Bohuzel velkoobchod stahnul servis dolu a to muzu rici jako clovek, ktery tam pracoval temer od zacatku.
0 0
možnosti