Klávesové zkratky na tomto webu - základní
Přeskočit hlavičku portálu


Diskuse k článku

Významný prodejce Celadon má problémy, bude alespoň opravovat telefony?

Celadon uzavřel prodejny a věřitelům dochází trpělivost. Servisní střediska však pracují dál. Může Celadon přežít?

Upozornění

Litujeme, ale tato diskuse byla uzavřena a již do ní nelze vkládat nové příspěvky.
Děkujeme za pochopení.

Zobrazit příspěvky: Všechny podle vláken Všechny podle času

dealer

jen takové malé shrnutí...

Čtu tady příspěvky těch, kteří o tom možná něco vědí, i těch, kteří jen spekulují a mohu k tomu říci toto:My jsme na trhu déle, než Celadon, když se tato společnost objevila, stali jsme se jedněmi z  jejich prvních odběratelů díky velice schopnému člověku, který povýšil a ze společnosti po čase odešel...Známe se s těmi, kteří společnost založili, s jejich zaměstnanci i s některými jejich odběrateli.Mohla bych samozřejmě hodně kritizovat, protože všude jsou lidé a všude jsou schopní, ochotní, neschopní, neochotní atd.My,jako jejich dealer jsme se tam setkali s velice ochotnými a schpnými, vstřícnými zaměstnanci, kteří byli na svém místě /a těm bych ráda poděkovala/ a byla radost s nimi spolupracovat. Setkali jsme se i s takovými, kteří/spíše které/svou lenost a neochotu skutečně nemaskovali, dokázali udělat spoustu truců a problémů, ale jak říkám, všude jsou lidé.

Náš poznatek za 14 let, kdy jsme na trhu a začínali jsme na koleně je takový, že stejně jako lidé, i firmy se chovají různě.Pokud jde o Celadon, byli nejschpnější a nejserioznéjší, pokud šlo o servis. Co nezvládli na počkání, většinou bylo do 3dnů, nedělali problémy, pokud se zákazník choval slušně a přišel bez záručáku - i to, zda je přístroj v nároku na záruční opravu lze ověřit velmi snadno a na místě - jiné servisy s tím nadělay hrozné ciráty. Kvalita a cena jejich služeb v servisu byla jednoznačně nejvyšší a můžeme to posoudit, protože máme zkušenost skutečně se všemi značkovými servisními místy.Od neochoty, příšerného jednání, přes natahování cen i doby opravy, nespolehlivost, krádeže,poškození přístrojů,tahání peněz za zbytečné a banální úkony,účtování poplatků jen za příjem do opravy, až po neschopnost.Skutečně jsme se setkali i stím, že jsme jeden přístroj nechali posoudit ve 4 servisech a závěr byl od neuznání záruky a neopravitelnost přístroje, až po 14000za opravu!!!Jednalo se o 6310 a Celadon tuto závadu opravil za 4000 bez jakéhokoliv problému a přístroj fugoval dál.

Soudit to, kde kdo udělal chybu je dost složitá věc, protože jsem přesvědčena, že NIKDO z nás tady v té diskusi neví úplně vše a zcela přesně.Mě třeba mrzí, že problémy, které měli a vedli k pádu společnosti drželi pod pokličkou i ve chvíli, kdy už se to vědělo prakticky veřejně, jak od spousty zaměstnanců, které propustili, tak pouhým pohledem na společnost okem toho, který je znal.Rozdíl v zásobách, chodu firmy a masivním propouštění byl do očí bijící.Chápu, že se tím člověk nerad chlubí, ale považovala bych za seriózní přiznat barvu ve chvíli, kdy jsem položila zcela otevřený dotaz vedení společnosti a bylo jasné, že jsou ke dnu.Protože jsme potřebovali zajistit zboží pro naše zákazníky a Celadon nebyl dlouhodobě schpný dodat zboží a podobně, prostě jsem se upřímně zeptala, co bude dál.Přesto se tvářili, že se nic neděje.

Pokud jde o ceny Celadonu, kdo je jejich dealer, tak ví, že nebyly vyděračské, jak se tu naznačovalo a možná někteří pomalejší nepostřehli, že ač byly stanoveny i ceny doporučené, nedržel nám nikdo nůž u krku, abychom je dodržovali. Jen ten, kdo o obchodu a konkrétně kolem Nokie něco skuteční ví, tak ví i to, že na našem trhu je momentálně klidně 80%telefonů kradených, nakoupených na bílé koně, na černo dovezených, odebraných /i od Celadonu/a nikdy nezaplacených,na oko vyvezených apodobně. Takové telefony lze prodávat nejméně s 22%rozdílem/DPH, které za ně prodejce nikdy nezaplatil - případně si ho při vývozu nechal vrátit/a mnohdy i vyšším, protože koupíte-li telefon od těch největších podvodníků/nebudu tady líčit, ja to dělají - ještě by mě někdo nařknul, že rozdávám návody jak obcházet náš děravý zákon a úřady, kterým je to jedno/, věřte, že Vám s minimem nákladů prodají přístroj s obrovským ziskem, ve vašich očích za babku, ale až se s ním něco stane, docela se podivíte, až tohoto prodejce nenajdete na svém místě, /nebo ano a reklamace bude tak trochu problematická/ případně v záručním středisku vás ujistí, že telefon, kteý byl zakoupen dotovaný v Polsku a vy se nejste schopni prokázat polským nákupním dokladem, vám tady zcela logicky v záruce neopraví.

Jednoduše řečeno - náš zákon dává možnost tolika podvodníkům, že zcela bez problémů poškozují nejen obyčejného zákazníka,ale i firmy, jakými byl zrovna Celadon, který dovážel zboží regulerně  a v mezích zákona.Postaral se o ně v servisu a velmi kvalitně a jejich rabaty ani z poloviny nedosahovaly to, co získávají černí dovozci a podobní zlodějíčci.I na nás koncových prodejcích se tyto zákony podepsaly, protože od té doby, kdy vešla v platnost povinná dvouletá záruka, si leckdo koupí leccos u trhovce, či podvodníka, protože ten vám naslibuje ledasco,ale...

Kdo z Vás, kteří zrovna nejste prodjci, třeba ví, že konkrétně Nokia-myslím výrobce, dává rok na telefony a půl na veškeré příslušenství?Že ten povinný další rok, resp. rok a půl musíme držet my,koncoví prodejci a nebo si koupit tzv. servisní balíček v ceně cca 500-800, abychom dostali za toto období záruku od servisních středisek a nehradili záruku uživatele ze svého ?To ovšem znamená, že máme-li na přístroji v průměru 300-500, musíme je zdražit, protože nemáme na zádech červený kříž a obchod není od slova darovat.Náš zákon totiž neřeší odběratelskododavatelské vztahy.Přikazuje KONCOVÉMU prodejci držet dvouletou záruku.Takže jsem-li dovozce, nemusím se tím řídit, pokud neprodávám koncovému uživateli.Příklad,Celadon doveze, nám dá jen to, co má sám od Nokie.Tedy rok na telefon a půl na příslušenství.Pokud prodával maloobchodně, musel zákazníkovi dát 2roky.My jsme si museli koupit servispack, abychom mohli dát 2roky našemu zákazníkovi-dle zákona.A to není jen Celadon.To jsou všichni OFICIELNÍ dovozci Nokie. Protože Nokii jako výrobci nikdo neurčuje, že musí dodržovat naše zákony, které si tady vymyslíme. EU  jí určuje pouze dvouletou odpovědnost výrobce a to je servis a náhradní díly. Nikoli záruka.I proto se oficielně dovezené přístroje zdražují.Těm,

0/0
14.11.2003 11:53

Ivana

Díky
Ahoj lidi,dík za kladná vyjádření k Celadonu, mám s ním dost spojitostí....a ráda bych napsala něco k jeho obhájení. Vím, že v Celadonu jsou/byli fajn lidi,kteří se snažili vyjít zákazníkům vstříct...Ano udělaly se chyby, ale tím Celadoňáky nemusite špinit, po bitvě je každý kralem..... V Celadonu je /byl člověk,kterému chci tímhle moc poděkovat...Poděkovat za to, že ji mi vším......Díky.....Mtr
0/0
13.11.2003 15:05

Strunar

priciny
No, poviem to velmi jednoducho: bol som 3 mesiace financnym riaditelom Celadon Slovensko, ktory bol postihnuty problemymi este viac, lebo nemal taky stabilnu poziciu ako cesky. Priciny problemov su na vsetkych stranach, v podstate kde sa pozriete tam bol potencial na prolemy a vo vzajomne sucinnosti prispeli k dnesnemu stavu. teda: - dodavetelia - Nokia je s prepacenim dost velka svi_a, diktuje si podmienky, podraza nohy (napr. etablovanie Agory na Slovensku bolo na podnet Nokie), s objednavkami tovaru si robi co chce, nikdy nevies co pride a kedy... - velke retazce - katastrofa. celkovy efekt z obchodu, kedy sa uz len dostat do Datartu, Elektrocity, Carrefouru a pod., kde pozivas max. 3- 4 % marzu a este musis platit marketingovy prispevok na letaky a este k tomu na konci roka podla dosiahnuteho obratu im zaplatit spatny bonus, k tomu 45 - 60 dni splatnost faktur, pricom sa neplatilo aj tak nacas, zabezpecovanie rozvazky predajne, minimalne pozadovane mnozstva na predajniach, navazka novej predajne v podstate zadarmo atd - kde to konci? celkovy efekt sa blizi k nule a nehovoriac o cene za prevadzkovy uver lebo zaplatene za tovar bolo neskor ako bolo treba platit dodavatelovi... - maloobchodne predajne - v zmysle clanu - neziskova vec, aspon nie v tejto brandzi. Co sa tyka personalu - za vsetkym stoja ludia a firmu reprezentuju ludia. Viac k tomu niet co povedat. - management - ...ano. aj oni maju svoj podiel i ked treba brat do uvahy nielen vykonny management ale aj majitelov... Neda sa hovorit vseobecne, lebo situacia je sposobena konkretnymi rozhodnutiami... - konkurencia versus velkost firmy - ukazkovy priklad toho, ze velka firma s velkym obratom nemusi zarabat viacej ako mala firma s 5 ludmi. To bola situacia na Slovensku, kde musel Celadon so 70 ludmi, ako autorizovany dealer a servisny partner dodrziavat prisne pravidla a nemohol sa vyrovnat s firmami, ktore mali 5-7 ludi, opravy robili v style nadsenych radioamaterov a ich nakupne ceny neboli skoro o nic horsie ako mal Celadon so svojimi objemami odberov. - provideri v spolupraci s dodavatelmi - ak sa Orange dehodol na akcii za 1 SK mozete odpisat cele svoje skladove zasoby z tohto typu. A Nokia veselo do poslednej chvile dodava. A pritom provideri dostavaju MT napriamo, cize ani tam sa neda nic zarobit navyse. - ostatne -to by bolo este nadlho... Jednoducho Celadon asi je obetou systemu, ale moze si za to sam, kedze tuto "lecku" nespoznal, resp. spoznal a nereagoval, tvaril sa ze nic. A to ja zavazna managerska chyba a neda sa ocakavat, ze by sa dala ospravedlnit...
0/0
13.11.2003 12:03

Nicol

Teda nezlobte se na mě, ale když tak čtu vaše reakce, docházím k názoru, že v našem státě opravdu žije spousta tupců, kteří mají největší radost z neštěstí ostatních! Chtěla bych vidět, jak byste tak velkou firmu dokázali řídit sami a jak byste se dokázali vyrovnat s tou zodpovědností. Občas prostě někdo může udělat chybu. Důležité je, aby se z ní poučil. Myslím, že vzniklá situace je spíš krásným obrazem toho jak funguje naše ekonomika, cenová politika velkých společností (Nokia a spol.) a jaká je situace na našem telekomunikačním trhu. Jak už někdo přede mnou napsal, půjdou další. A jsou to podle vás taky "blbci"? Copak vás nenapadlo, že Celadon je třeba taky obětí? A navíc platí mnohem víc než my ostatní?
0/0
12.11.2003 11:11

Ctibor

Re:
No nevim nevim, ale nikdo z nas tu spolecnost neridil a nikdo z nas ji do dluhu neprivedl. Urcite nemam radost z toho ze se polozila nejaka spolecnost, ale obhajovat nekoho kdo nasekal dluhy mi nepripada spravny. To ze nekdo udela chybu chapu, ale to ho nijak neospravedlnuje, za chyby se proste plati a nejde prece rict jo nam to nevyslo tak nam prominte dluhy a mi to zase rozjedeme a treba druhy,treti, desaty pokus bude O.K.. Myslim, ze jestli je pravda ze Celadon ma 90.000.000 dluhu musela  byt situace spatna jiz delsi dobu, ale vedeni to nedokazalo vcas zabalit, aby dluh tak nekontrolovatelne nenarostl. Ze je Celadon obeti a na situaci nenese odpovednost vedeni dost pochybuji, myslim, ze manager ktery ma hlavu v poradku rozhodne nenecha spolecnost natlacit do nejakych nesmyslu (ani od Nokie a dalsich velkych hracu), ktere mohou ohrozit  financni situaci firmy v uvedenem rozsahu.
0/0
12.11.2003 16:45

Nicol

Re:
Souhlasím, že za chyby se platí a taky věřím, že Celadon za ně zaplatí. To, co jsem chtěla hájit nebyl postoj společnosti, ale to, že nikdo z nás konkrétně neví, jaké problémy je provázely a tudíž nemůžeme vědět, co bychom dělali my na jejich místě. Existuje spousta názorů, ale podle své zkušenosti vím, že tak polovina je pravdou. Lidi si hodně věcí přibarví, aby to nafoukli a udělali z toho senzaci. Znám telekomunikační trh a často se setkávám se špatným postojem dodavatelů i odběratelů. Docela bych věřila i tomu, že se Nokia "snažila jim pomoct", ale ve chvíli, kdy zjistila, že jsou na tom hodně blbě, tak je prostě odbouchla. Věřte, že je spousta společností, které se potýkají s podobnými problémy, ale do poslední chvíle je budou tutlat, protože věří, že je někdo koupí nebo tomu, že to zvládnou. Jenže pak se může ukázat nebo stát něco, co situaci ještě zhorší. Necháme se překvapit...
0/0
13.11.2003 9:48

iva

Re:
Ty KRETENE,kdyz nevis, co se v te spolecnosti delo, tak nikoho neodsuzuj!!!!!Po bitve je kazdy general, a chtela bych videt tebe jak bys dokazal ridit takovou,nuly nejvic kecaj!!!Jsi ubozak......
0/0
13.11.2003 14:47

Hlupak

Platim dane a Celadon nemusi !?
Nas mily Celadon naplati ani dane a to vim naprosto pozitivne. To me stve nejvic. Ja platim jako hlupak a dluhy nemam ani jinde. Hlavne, ze maji zamestnanci Celadonu vysoke mzdy a v prispevcich si to pochvaluji. Rekl bych, ze se jim podarilo zmanipulovat nejen Nokii, ale i fin. urad. Jsou to lobisti a mozna dokazou motivovat i jinak....
0/0
12.11.2003 10:44

Mobulak

Re: Platim dane a Celadon nemusi !?
Mne taky dluzej a vim, ze to z nich nikdy nedostanu...Konkurz zkouset nebudu, je to zbytecny...
0/0
12.11.2003 10:47

26

Re: Platim dane a Celadon nemusi !?
Ty seš vážně hlupák. Myslím si, že o tom, jestli Celadon platí nebo neplatí daně, víš velkej prd !!! A to že mají zaměstnanci vysoké mzdy ? Přej jim a bude Ti přáno. Né, tady jde z tvé strany jednoznačně o závist, to je smutné. Toť můj názor !!
0/0
13.11.2003 10:24

Hlupak

Re: Platim dane a Celadon nemusi !?
Mysli si, co chces. Nevim aktualni stav jejich danoveho uctu. Ale ten posledni, co jsem videl, byl 6,8 M minus na DPH. Nekteri lidi z bernaku informace proste pousti, tak je to...
0/0
14.11.2003 9:40

S

Byla jsem zaměstnancem Celadonu

Chtěla bych jen říct ,že jako zaměstnanec jsem byla v této společnosti spokojená a komunikace s zaměstnavatelem byla vždy na nejvyšší úrovni. Lidé ,kteří zde pracovali dostali dobré základy a jsou z nich profesionálové. To ,že společnost se dostala do takovéhoto tzv.srabu je pouze politika společnosti. Mrzí mě ,že jsou tu stížnosti co se týká personálu, ale po bitvě je každý generál a lidé bohužel rádi vyzdvihují negativa místo toho ,aby si vzpoměli na to dobré co Celadon udělal. Nevěřím ,že by se tak dlouho udržel na trhu ,kdyby měl pouze tyto negativa. Nic nezačíná a neroste s červíkem uvnitř .Nemohl mít pouze špatné zaměstnance a špatné ceny ?Spousty našich zákazníků byli spokojeni a na akcích pro tyto lidi to i podle toho vypadalo. Když někdo chce škodit ,škodí ,ale pozor jednou by jste se mohli dostat na tento nemilosrdný oltář a pak by jste se mohli probudit a zjistit ,že to co jste dělali dle názoru jiných bylo špatně a co hůř bylo zkrátka na dvě věci ........bylo by to asi špatné probuzení . Já osobně to beru tak ,že společnost mi umožnila zorientovat se v tom co vlastně chci dělat a dnes můžu jen konstatovat ,že to můžu dělat i kvalitně a za to děkuji jednatelům společnosti,že mi to umožnili..Díky jejich základům jsem úspěšná!!!

PS: Omlouvám se všem ,který tento dopis rozhořčí ,ale myslete na to že je to pouze názor .DĚKUJI

 

0/0
12.11.2003 10:32

Kalda

Nedivim se ...
Kamaradka v Celadonu delala na uctarne a uz pred rokem tvrdila, ze to nemuze dopadnout dobre. Majitele jsou pry vyborny lobisti, ale o vedeni firmy nemaji ani poneti. Rozjeli spoustu leasingu, na ktery si kupovali treba i motorky a podobne zbytecnosti. Myslim, ze tu firmu jednoduse vytunelovali, jak je tomu v Cechach zvykem. Jestli ten bordel nekdo koupi, sam si pridela spoustu problemu...
0/0
12.11.2003 10:31

iva

Re: Nedivim se ...
Ty pipko,hlavne ze ti kamaradka rekla, jsi normali trubka, kt. tomu vsemu muze rozumet, hlavne poslouchej kamaradku
0/0
13.11.2003 14:51

qwest

Ryba
Jak se říká ryba vždy smrdí od hlavy nad tím by se měl zamyslet nový investor než vloží své peníze na vlak jedoucí do tunelu!!Když odstraní hlavu tělo zůstane dobré a servis bude fungovat
0/0
12.11.2003 9:51

onyx

ahoj. byl jsem dealerem celadonu. vy kteří píšete, že byl drahý. můžete mi doporučit nějaký jiný levnější velkoobchod. byl bych docela rád. díky
0/0
12.11.2003 8:26

noname

obchod vs servis

Zdravim,

chtel bych zde aspon trochu obhajit servis. Jsem zakaznikem servisu Celadonu a pripada mi, ze hazet servis a obchod (velkoobchod, maloobchod) dojednoho pytle neni spravne. Se servisem jsem nikdy problemy nemel a vetsina telefonu co jsem potreboval opravit bylo opravdu do 2-3 dnu spravene. Pokud to nebylo rovnou na pockani. Samozrejme, ze obcas nejake trable byly taky ( vytopene tel. a pod), ale na druhou stranu pri cca 6-7.000 zakazek za mesic se to vsechno na 100% uhlidat neda, to je preci jasne.

Je zde jeste jedna vec ohledne Nokie a to s proplacenim zarucnich oprav ( na tech se samozrejme nejvice vydelava) Vemte si, ze cca pred 3-4 roky vam Nokia zaplati za zaucni prehrani sw v telefonu 200,-. Dnes se tato castka stezi pohybuje kolem 20,-Kc. Cili uzivit nejakeho technika je daleko narocnejsi + dnes uz lidi preci jen pozaduji asi vetsi vyplaty nez pred 4 roky.

Myslim si, ze bude skoda, pokud dluhy prodeje utopi i tento servis. Meli se uz tak pred 2 roky oddelit a jet na sebe. Verim, ze by ted byli v klidu.

0/0
12.11.2003 8:22

Mura

Re: obchod vs servis
Nezbyva mi nez souhlasit. Ja si take myslim, ze kdyby veloobchod a servis byli dva rozdilne subjekty, servis by nikdy problemy nemel. Bohuzel velkoobchod stahnul servis dolu a to muzu rici jako clovek, ktery tam pracoval temer od zacatku.
0/0
12.11.2003 10:24

TOM

Re: obchod vs servis

Musim rict, ze se sluzbami celadon servisu jsem maximalne spokojen. nase firma do nej v posledni dobe davala vyrizovat temer vsechny reklamace od zakazniku (hlavne telefony SE) a co se tyce pristupu, rychlosti a kvality oprav, nelze si stezovat. Po predchozi zkusenosti s postupy v servisu spolecnosti gsmobil group a i po zkusenostech nasich zakazniku s timto servisem bylo jednani lidi v celadonu opravdu prijemnou zmenou. pokud se jedna o servis nokii tak vyborny je i cell net, ted zacali delat i sony ericy, ale s tim jeste nemam takove zkusenosti. no, tak clovek alespon nebude muset do gsmobilu. ufff.... jeste ze tak

co se tyce obchodu, tak fajn bylo, ze vetsinou meli dost veci, ale s cenami to bylo uz horsi. take pristup byl takovy odmerenjesi, to jinde - a tim nemyslim gsmobil - je lepsi...

je skoda, ze to dopadlo takhle, ale asi to precenili a asi s nima docela vytrela i nokie...

vsem v celadonu preji, aby pokud mozno zustal zachovany alespon kvalitni servis, byla by skoda, kdyby ho zrusili...

0/0
12.11.2003 13:51

onyx

velkoobchod
ahoj přátelé. taky jsem nakupoval od celadonu. byl jsem celkem spokojenej. vy co tu píšete, že byl celadon celkem drahej ( myslim velkoobchodní ceny ) poradíte mi nějakej jinej dobrej velkoobchod. docela by mi to bodlo. Dík
0/0
12.11.2003 8:20

Sz

Celadon+problém
Velkoobchod Celadon už cca. 2 měsíce nemá žádné nové m.t. a pokud vím, tak i dlouho před tím na tom nebyl nijak slavně...
0/0
11.11.2003 18:12

Karel

Dobře jim tak
Did když sem viděl jejich předražený ceny telefonů a podobně, tak se ted nedivim, že krachujou, akorát platí najmy a platy a podobně, ale nic nevydělaji, protože mají děsně nadsazené ceny (nebo spíš měli)
0/0
11.11.2003 18:08

Arnošt

Dluží také zdravotní pojišťovně

Celadon dluží také Všeobecné zdravotní pojišťovně 1.401.517,00Kč viz dlužníci VZP na http://www.vzp.cz/vzp/cz/platci/dluznici/dluh1.html

Finanční úřad už provedl jednu exekuci majetku na Celadonu.

Divím se, že se ještě někde neobjevilo trestní oznámení na jednatele.

A Sony Ericsson zrušil smlouvu z důvodů neuhrazených faktur za distribuci. Tedy další dluhy...

Myslím, že Nokia si své jméno takovým partnerem špinit dlouho nebude. Na to je to moc kvalitní značka.

 

0/0
11.11.2003 15:43

lky

Servis Ostrava
Každý má prostě jiné zkušenosti. V Ostravě jsem si koupil několik mobilů a servis včetně vrácení peněz za jeden mobil, naprosto bez problémů. Když jsem tam měl mobil v servisu, dokonce mi zavolali (druhý den), že si ho můžu vyzvednout.
0/0
11.11.2003 15:16

vlk

Re: Servis Ostrava
dokonce ??? ... to je snad uz naprosta samozrejmost !!!!
0/0
12.11.2003 16:39

Ctibor

Dluzis? Tak to zabal?

No  Celadon moji firme dluzi jiz docela dlouhou dobu, neni to zase tak velkej peniz, ale o to hur. Myslim ze firmy, ktery jen delaj dluhy nemaji na trhu co delat. Zamestnavat lidi a podnikat  za cizi penize bych umel taky to neni zadny kumst.  Jak ke dluhum firma prisla je jedno proste to management nezvladl a radeji by majitele teto firmy podnikat vubec nemeli kdyz dokazou pravda podle neof. info nasekat 90 melounu dluhu.Jinak jestli se Celadon z propadu dostane preju mu hodne stesti, ale nejdrive at zaplati dluhy, jinak si od nej nikdo nekoupi ani baterku.

 

0/0
11.11.2003 15:05

zhujer

Keladon

mam tedy zkusenost s prodejnou - jiz drive uzavrenou v Navratilove ulici a v Kamenicke na praze 7. V obou provozovnach jsem se setkal s naprosto preziravym postojem a pocitem, ze je vlastne obtezuju. Naprosta nadutost personalu.

V kombinaci s astronimicky predrazenymi MT .....takze neni divu, ze to dopadlo jak to dopadlo.

Lito mi to rozhodne neni.

0/0
11.11.2003 14:43

Petr

Servis Nokia
S firmou Celadon respektive s jejím servisem jsem se potkal letos na jaře a moji Nokii 6310i mě ochotně a rychle nejenom opravily, ale když jsem tam šel podruhé s tou samou závadou vyměnily mě ten vydný za zcela nový! Přístup byl na solidní profesionální úrovni a já odcházel absolutně spokojen....
0/0
11.11.2003 14:21

Konečné

Podvodnici :-)

 

0/0
11.11.2003 13:57

0/0
11.11.2003 12:38

xxx

Komunisti
Inu " DEJ BOLŠEVIKŮM FUNKCI A PAK SE DIV  ŽE SE KRACHUJE ".
0/0
11.11.2003 12:14

Petr

Podívejme se pravdě do očí

... no, přátelé, podívejme se pravdě do očí.

O tom, že Celadon dělal ledacos špatně (včetně servisu), není sporu. To, že se ze stávající situace jen asi těžko vzpamatuje, je též jasné.

Dovolte mi, abych vyjádřil názor (skutečně nezávislý, nejsem ani z Nokie, ani z Celadonu), proč Celadon zašel.

1) Hnal svá čísla do obratu a růstu, nikoli do profitu, či do cash flow.
2) Byl až nepochopitelně loajální vůči Nokii, která si s ním vytírala doslova řitní otvor.
Pokud to nevíte, v distribuci mobilních telefonů platí takzvaná ochrana skladu, t.j. když nakoupíte něco na sklad, tak vám měsíc výrobce garantuje, že neshodí cenu. A pokud ji shodí, tak peníze přiměřeným způsobem vrátí.
Celadonu se několikrát po sobě stalo, že byl Nokií víceméně donucen nabrat spoustu nových telefonů (aby si výrobce vylepšil čísla, že), aby byly ceny přesně den nebo dva po skončení ochrany skladu brutálně Nokií shozeny. V kombinaci s minimální marží Celadonu, rostoucím prodejem a nedostatkem hotovosti to je absolutní smrtící koktejl. (Vinen je ovšem Celadon, že se nechal to takto nesmyslného kolotoče uvrtat.)
3) Cenová politika Nokie směrem k distributorům
Nokia si zničehonic udělala více distributorů, kterým ovšem prodává za úplně stejné ceny ať distributor odebírá kolik chce. Logicky to pak ten největší odnese, protože po nastalém hyenismu mezi distributory to prostě logicky nemůže ufinancovat. Ti menší se smějí, ale v článku je dobrá otázka jak dlouho bude trvat, než lehne další. 

Nechte mne hádat, co se stane.

  • Nokia zruší Celadonu distributorskou smlouvu (pokud tak již neučinila)
  • Nokia zruší Celadonu servisní smlouvu a začne s někým jiným, patrně specializovanou servisní organizací (pokud tak již neučinila, mobilní telefon Nokia nevlastním a tudíž ho ani neopravuji).
  • A co dluh (slyšel jsem, že Celadon dluží asi 90milionů korun)?... ten se přece odepíše... marže na straně výrobce jsou přeci dostatečné.... ;)

... za pár měsíců mne můžete pranýřovat, jestli se pletu...

0/0
11.11.2003 12:03

DES

Re: Podívejme se pravdě do očí
jsem žil v domění, že takto velká firma má kontingenční sklad, což znamená, že je to vlastně sklad výrobce, který spravuje prodejce .. ?
0/0
11.11.2003 13:19

Andrew

Re: Podívejme se pravdě do očí

No tyhle kontingenční sklady jsou sice pěkná věc, ale používají se spíš v situaci, kdy odběratel má dostatečnou sílu (ekonomickou, lehce monopolní postavení) a dodavatele tlačí k takovým krokům (zavedení JIT,Ext.Kanbanu) třeba Škoda Ml. Boleslav. Kdežto Nokie je jako výrobce dost silná, aby naopak diktovala podmínky ona svým odběratelům.

Ad. Ochrana skladu - tohle je poskytovano někdy i distributory maloobchodům. Co si pamatuju z časů působení v jednom maloobchodě s mobilala (2000-2) tak obvykle na 14dní.  Bylo pak na vedoucím nákupu jak se zachová, kolik koupí aby firma neprodělala a dostala taky dobrou cenu (množstevní slevu).

0/0
11.11.2003 16:12

Petr

Kdyz sem si k nim dal do opavy telefon a po trech tejdnech se nic nedelo tak sem tam sel a oni mi rekli ze na to maj mesic a tvarily si ze otravuju.tak chodim jinam kde je oprava skoro vzdy do druheho dne ale k nim uz nikdy
0/0
11.11.2003 11:05

bard

Celadon mne zklamal
Personal daval najevo ze je otravuju s nejakou opravou, pri prehrani firmware si clovek musel zaplatit zalohu dat...proste spatnej pocit. Kdyz jim zavedli pracovni dobu v sobotu dopoledne,  tak jsem zajasal ze se tam konecne dostanu. Ale spis jsem mel pocit ze jim kazim zivot a at vypadnu i s telefonem. Opravdu jsem si rekl-sem uz nechod! A taky chodim do jine opravny nokia a jsem spokojeny. Kdyz mi tady rekli ze zaloha dat je zdarma tak jsem neveril svym ocim...
0/0
11.11.2003 10:47

highway

Re: Celadon mne zklamal
To jste nezazil SIemensi servis. Doufejme, ze servis Celadonu vydrzi, ted to myslim kvuli konkurenci. Pokud je vic servisnich firem, tak existuje alepson minimalni zajem, aby servis byl dobry. Pokud dela servis pouze jedna firma, je to katastrofa.
0/0
13.11.2003 9:37

x9

Celadon servis-nikdy vice!

Jednou sem si tam nechaval dohravat cestinu a po case se ten mobil sesypal...

Bodejt by taky ne,kdyz tam narvali blbou verzi..

Kdyz sem to pak chtel reklamovat,tak mi tvrdili,ze to bylo na moje riziko,ze to jinak neslo....cha cha cha cha...nikdo mne na to neupozornil!

nikdy vic...

0/0
11.11.2003 10:34

?

Re: Celadon servis-nikdy vice!
Možná jsi pořádně neposlouchal ?? Ostrava nebo Praha ?
0/0
11.11.2003 10:51

Re: Celadon servis-nikdy vice!
Ty si asi peknej kreten!!Jak mužeš vědět že tam nacpali blbou češtinu, když ten MT fungoval.To chceš jako říci že tam dělaj amatéři, kteří nevědí ani jakej jazykovej balíček nahrát do určitého typu MT s určitým SW??To vim i já ty vole.A i kdyby se vůbec podařilo nahrát do toho špatnou češtinu tak by ten MT kleknul hned.
0/0
13.11.2003 21:57

Helmut

Das ist super
0/0
11.11.2003 10:05

 Koukněte se na to takhle : když servis uzná každou opravu jako záruční bez ohledu na to,jestli si závadu způsobil zákazník sám (vytopení,mechanické poškození)budou všechny reakce pozitivní-nikdo si nebude stěžovat,proč také?Ovšem v případě,že si servis ,,dovolí,, něco neuznat,i když jde o jasné poškození ze strany zákazníka,tak jsou okamžitě zloději a mají arogantní vystupování.Z některých příspěvků a reakcí mám pocit,že tito ,,neomylní a absolutně perfektní lidé,,by byli výhrou pro každou firmu,ale skutečnost je bohužel jiná.Jsou to jen lidé,kterým se nepodařilo,vydupat si něco,na co nemají nárok.A tak píšou a špiní.
0/0
11.11.2003 10:03

Fido

Re:
No ona je to taky otazka pristupu a kvality prace. By jsem tam dvakrat a nebyl spokojen ani s opravou ani s chovanim k zakaznikum. Potreti jsem sel radeji do CellNetu a tam uz jsem byl spokojen.
0/0
11.11.2003 11:56

!!!!!!!!!!

Super servis
Jsem spokojený zákazník servisu, byl jsem tam několikrát  a pokaždé mi opravili tel. včas a kvalitně. Takže jsem spokojen a přeji jim hodně štěstí.
0/0
11.11.2003 10:01

Jack

Re: Super servis
Asi moc kvalitně ne, když jsi tam musel několikrát cha cha
0/0
11.11.2003 10:58

ters

Servis má hodnotu
Myslím si že si servis drží svoji popularitu.Vždyt je to největší servis v Praze!Mají vše přehledné.S opravami jsem byl vždy maximálně spokojen.Občas se našel nějaký prudič,který tam přišel s vytopeným telefonem a strašně se divil jak to že to má vytopený.Pak bych se těmto lidem taky smál do očí.Beru v ohled že se jim nějaká oprava nezdaří ale nikdo není dokonalý.S porovnáním s ostatními servisy jsem s nimi maximálně spokojen.
0/0
11.11.2003 9:34

Fido

Re: Servis má hodnotu
K tem vytopenym telefonum. Vyrobci absolutne zanedbavaji jakoukoliv i sebemensi ochranu proti vlhkosti. Skoro mam dojem ze zamerne. Telefon vubec nemusi byt vytopeny a zakaznik se tomu muze pravem podivovat. Staci totiz napr. nechavat telefon v lete v aute pobliz klimatizace a vysledek je stejny jako vytopeni. Uvnitr se vysrazi vlhkost a servis od toho da ruce pryc.
0/0
11.11.2003 11:59

Tibor

Internetove zpravodajstvi skutecne boduje ...

Koncem minuleho tydne byla internetova media Patrikem Zandlem oznacena za "ospale ruzenky" (http://www.marigold.cz/zprava.html?id=25603), tak se alespon rychle snazi dohnat, co se da.

Popisovat pad velke firmy jako senzaci, je hodne kratkozraky pohled na vec. V konecnem dusledku to muze znamenat ztratu pracovnich mist desitek lidi, mnohdy ekonomicke a existencni ohrozeni dalsich osob a subjektu a treba i to, ze pak Patrik nemuze sehnat drzak na HF sadu pro N6800. Z toho vseho muze mit radost a prospech malokdo.  

0/0
11.11.2003 9:23

Re: Internetove zpravodajstvi skutecne boduje ...

Na rozdíl od Patrika Zandla si asi redaktoři sehnali stanovisko té firmy. A to chvíli trvá. Tím se Patrik určitě nezatěžoval...

A vy si myslíte, že by se o tom problému psát němělo? Jako že budeme dělat, že se nc neděje? To je podle mě špatný přístup.

0/0
11.11.2003 13:20

Rostislav Kocman

Re: Internetove zpravodajstvi skutecne boduje ...

Pokud problematiku Celadonu trošku více sledujete, tak víte, že je v problémech od léta. Jen minulý týden se našlo několik zdrojů, které byly ochotné dát důvěryhodné informace (a část těch zdrojů přišla v úterý přes Patricka, jenže až do čtvrtka nebyl v redakci nikdo, kdo by se mohl článkem zabývat - nemoci, konference). Psát na základě spekulativních výpovědí nemůžeme a nechceme, proto článek vyšel až teď.

Tolik jen k vysvětlení. Je pravda, že nebýt Patrickovy výtky na Marigoldu, tak jsme o tom napsali ještě později, protože je ještě pár věcí, které je potřeba zjistit a proto se o nich v článku nezmiňujeme.

0/0
11.11.2003 15:20







Najdete na iDNES.cz



mobilní verze
© 1999–2017 MAFRA, a. s., a dodavatelé Profimedia, Reuters, ČTK, AP. Jakékoliv užití obsahu včetně převzetí, šíření či dalšího zpřístupňování článků a fotografií je bez souhlasu MAFRA, a. s., zakázáno. Provozovatelem serveru iDNES.cz je MAFRA, a. s., se sídlem
Karla Engliše 519/11, 150 00 Praha 5, IČ: 45313351, zapsaná v obchodním rejstříku vedeném Městským soudem v Praze, oddíl B, vložka 1328. Vydavatelství MAFRA, a. s., je členem koncernu AGROFERT.