Klávesové zkratky na tomto webu - základní
Přeskočit hlavičku portálu


Diskuse k článku

A co když mobily doopravdy škodí?

Mnoho lidí má strach ze zdravotních rizik spojených s mobilními telefony. Obavy jsou spojeny zejména s zahříváním mozku a s rizikem rakoviny. Skutečné problémy však číhají jinde.

Upozornění

Litujeme, ale tato diskuse byla uzavřena a již do ní nelze vkládat nové příspěvky.
Děkujeme za pochopení.

Zobrazit příspěvky: Všechny podle vláken Všechny podle času

?

Nemůžu telefonovat bez sluchátka
Ahoj! Nemůžu telefonovat bez sluchátka (handsfree), když to zkouším, začne mě tak během pěti sekund docela slušně bolet ucho a hlava a bolí mě pak třeba celý den. Dříve to "fungovalo" jenom u Oskara, teď už mě bolí hlava i "přes jiné operátory". Docela by mě zajímalo, jestli se něco podobného děje i někomu jinému, nebo jsem úchylný sám.
0/0
4.10.2003 17:33

Andrej

Re: Nemůžu telefonovat bez sluchátka
nepochopil jsem situaci... to telefonujes tak, ze mas nastaveny hlasity odposlech a mobil mas daleko od sebe na stole a boli te ucho?
0/0
6.9.2004 0:13

Já myslím, že dostatečnou ochranou před zářením mobilu je používání lehké HF sady. Sám se snažím jí většinou používat.

Jiná věc, která má parazitní vyzařování mikrovln a může být proto nebezpečná, je podle mě mikrovlnka. Tam to není o výkonu 2W jako v mobilu, ale zpravidla o 800W vf výkonu. Ať mi nikdo netvrdí, že ty levné mikrovlnky za 2000-3000 jsou tak perfektne odstíněné, že z nich žádné záření neuniká...

 

0/0
23.9.2003 8:33

Re:
Vazeny anonyme, na odstineni elmag. zareni staci tenky obal z kovoveho materialu (napr zelezo) a neprojde nic. Takze i ty levne mikrovlnky za 2000 Kc stini stejne dobre jako ty za 8000 (pokud nemaji nekde v kovovem obalu velkou diru). Jedine, cim se lisi je spolehlivost, dilenske zpracovani a vlastnosti. Pokud mi neveris, zkus jednoduchy experiment : Vezmi dve sklenice, napln je vodou. Nech teplotu vody ustalit na pokojovou teplotu, pak zmer teplotu te vody. Jednu sklenici celou obal do Alobalu. Obe sklenice dej do mikrovlnky, nastav max. vykon treba po dobu 4 minut. Sklenice vyndej a zmer teplotu vody v obou. V te zakryte alobalem bude stejna telota jako predtim. A to ji kryla jen tenka AL folie!
0/0
24.9.2003 17:44

Calitri

Re:
haha, tak to je ta nejlepsi rada v historii vsech diskusi:) Vazeny pane odpovidajici anonyme, vyzkousejte nejdriv to s tou obalenou sklenickou sam a jestli vam mikrovlnka vydrzi, dejte vedet:))))
0/0
24.9.2003 18:29

Re:

ty si fakt borec, keby tvoja teoria bola pravdiva, cela EMC (elektromagneticka kompatibilita) by nemala zmysel....

...Skutocne vf signal prejde i malymi medzerami, takze podla tvojho: hodme na nejake zeriadenie plech a bude, nestaci

0/0
5.4.2004 14:27

peta

ja si dam sklenku

ja si dam sklenku ne na mobil

ale sklenku bileho ci cerveneho dle nalady a chuti

treba od abakuka  www.abakuk.com/vinice

a jsem ok 

myslite si ze lahev pruzbezne za tyden je hloupost?

peta

 

 

0/0
23.9.2003 1:41

birhanzel

Re: ja si dam sklenku
Ano je to hloupost. Když už chlastat, tak pořádně. Moje norma je 2 l bílého večer u televize, nebo 7 RUMunů v hospodě.
0/0
23.9.2003 11:08

P.C.

Škodlivý mobil - čas vybírat spotřební daň
Ano, je to tak, jako další krok V.I.Špidly u kormidla moci bude spotřební daň z provolaných minut. Mobily škodí zdraví stejně jako alkohol, cigarety a provoz motorových vozidel. A socialismus potřebuje pohltit stále více a více, aby mohl jednak sám na nečem parazitovat (viz různá "výběrová" řízení, předražené projekty a nicnedělající úředníci) a zbytek rozdělit formou almužny mezi perfektně organizované voliče, kteří ani netuší, že by mohli vlastním přičiněním získat daleko více a jejich děti jim nebudou moci vytýkat krach státních financí.
0/0
22.9.2003 20:33

john

Re: Škodlivý mobil - čas vybírat spotřební daň
ano - souhlasím. Hledají se důvody mimojiné k získání více peněz do státní kasy a možná hlavně k odpoutání pozornosti od politické scény, která řeší rozpočet a vůbec celkovou reformu aneb různé politické škrty, úspory a neřeší nic od příčiny tj. mnoho nesmyslných úředníků, vyhlášek, vyjímek atd...
0/0
22.9.2003 22:02

fobild

blbost
je to vše naprostá kravina mobil nemuže škodit vice uškodi debil a nevzdélanec
0/0
22.9.2003 18:07

karel

Re: blbost
Treba jako ty, ze?
0/0
22.9.2003 19:22

Mobil v letadle???
Zajimave je, ze v kabine letadla nesmite mit mobil zapnuty celou dobu, kdy jdou motory. Ale pokud hodite ZAPNUTY mobil do kufru, ktery je pod vami pod podlahou jen par metru, nikomu to vadi. Ani pristrojum letadla!
0/0
22.9.2003 17:39

Re: Mobil v letadle???

A jak vys ze to nikomu nevadi, tobe to nekdo povolil, ptal si je na to - ci s to dokonce nekde cetl? Zapnuty mobil ihned letadlo neshodi - pokud se pilotovy chovalo nejake zarizeni podivne, prave kvuli mobilu, o kterem nevedel, tak si myslel ze je proste porouchane a vyradil ho. A prave moznost ovlivneni cehokoliv duleziteho v letadle mobilem je nepripustna !!

0/0
23.9.2003 10:34

Ondra

Nic proti..
ale v síti už pár roků je těch 230...
0/0
22.9.2003 14:58

Sosotka

:----)))))))))
... hurá zpátka na stromy.....
0/0
22.9.2003 13:33

Exidy

Senilita osvobozuje...
Vazeni, viz %nadpis% a bakterii se nebojim - vite kolik jich asi bude na sluchatku v tel. budce?
0/0
22.9.2003 12:02

Fido

Elektronika v letadlech
Teda to, ze systemy letadla dokaze ovlivnit i elektronicky slovnik je uz fakt moc. Jestli vubec dokaze neco vyzarit tak to bude nanejvys nekolik mikrowattu. Jestli tohle dokaze zblbnout systemy letadla tak nejspis bude chyba v samotnych systemech pouzivanych v letadlech. Nezakazou nam pro priste i hodinky?
0/0
22.9.2003 11:04

Jirka

Ukusili jste někdy přes GSM telefonovat z letadla ??
Sám jsem aktivní pilot, a mohu s klidným svědomím prohlásit že naladit signál GSM ve výšce od 1500 m nad zemí je až na výjimky téměř nemožné. Vzhledem k tomu že dopravní letadla létají ve výškách okolo 10 000 m nad zemí, přijde mi poznámka o strachu leteckých společností ze ztráty zisků za telefonování tak trochu mimo mísu....
0/0
22.9.2003 11:00

Re: Ukusili jste někdy přes GSM telefonovat z letadla ??
Ja hlavne dodam, ze narozdil od prenosneho pocitace je telefon tak, aby vlny skutecne vyrazoval primo zkonstruhovan, nebot jinak by nemohl uskutecnit spojeni. A proto je vyrazovany vykon, narozdil od castecne odstineneho pocitace (navic se jedna jen o parazitni vyzarovani - neni v nem vestaven zadny vysilac) je neskutecny a proto je plne chapu !!
0/0
22.9.2003 12:00

Adam

diskuse...
Je to sice tak trochu mimo mísu, ale přesto si dovolím malý příspěvěk: Nikdy se při sledování jakékoliv diskuse o čemkoliv na jejím konci neubráním úsměvu, při zamyšlení nad její původní příčinou a důsledkem. Začalo to škodlivostí telefonu přes vesmírné bakterie, jenž ulpívají na jeho ploše (hned si jej jdu otřít...), následkem čeho se zcela logicky dostáváme k elektromagnetickému záření a síti 110V na Starém Městě a konče zamyšlením nad lidskou blbostí... :-)
0/0
22.9.2003 10:26

robsn

škodlivost
Kdybychom se měli vyhýbat všemu, co škodí lidskému zdraví a zvláště elektromagnetickým vlnám, tak bychom nemohli jezdit trolejbusy a tramvajemi... A mimochodem ani nakupovat v nákupních domech, kde jsou čidla na zboží u pokladen...
0/0
22.9.2003 8:17

Romana

Re: škodlivost
Rekla bych, ze kdybychom se meli vyhybat vsemu, co skodi lidskemu zdravi, tak bychom museli zit v tezce izolovanych ulitach a mit pytle granuli.
0/0
22.9.2003 9:04

dafne

Re: škodlivost

ještě si zapomněl na metro
...jenže tramvaje jsou tady více než 100 let, trolejbusy asi 80 let a generace jimi jezdicí již dávno splodila další potomky, kteří nejsou o nic více nebo méně dementní než ty předchozí...a navíc, trolej si nestrkáš až k hlavě, ale jezdíš v pěkně odstíněné plechové krabici...:-)

...mobily jsou tady, teď nevím jestli kecám ... 10-15 let, takže to bude tak, jak to povídal ten profesor: je to prostě jeden z největších výzkumů působení mikrovln na lidský mozek...

0/0
22.9.2003 9:13

K.

Re: škodlivost
Hm, ale každej třetí pár má problém splodit potomka..
0/0
23.9.2003 8:26

davexx

Re: škodlivost
Důsledně vymýtit elektromagnetické vlny z našeho světa by podle článku bylo asi to nejlepší řešení. Jenomže by to velmi rychle snamenalo naprosté zhroucení této civilizace. Uvědomme si, že například celé lidské vidění je založeno právě na elektromagnetických vlnách (říká se jim běžně světlo), vytápění domů je realizováno zčásti také elektromagnetickými vlanami (říká se jim teplo) a tak by se dalo pokračovat téměř do nekonečna. Asi by to chtělo přistoupit k tématu vědečtěji a připustit fakt, že elektromagnetické záření má velmi mnoho forem a mezi nimi je třeba důsledně dělat rozdíly.
0/0
22.9.2003 9:31

ladik

Re: škodlivost
Nejen to, vždyť elektromagnetickým zářením jsme obklopeni od narození a neustále - rádiové a televizní vysílání. Od zahájení rádiového vysílání jsme už ne těchto frekvencích vyzářili tolik energie, že se Země pozorovateli z vesmíru jeví spíš jako malá hvězda než planeta. Navíc boom bezdrátových technologií nás v poslední době zaplavuje takovým množstvím záření na různých frekvencích, že vyzařování našeho vlastního mobilu je už naprosto bezvýznamné.
0/0
22.9.2003 9:32

ROb

Re: škodlivost
El. vlny jsou skutečně všude, ale rozhodující k posouzení zdravotních rizik je kromě vlnové délky také jejich intenzita. Pokud to náhodou nevíte, ta klesá s kvadrátem vzdálenosti. Tedy jeden metr od zdroje je intenzita elmg. záření 10000x menší než ve vzdálenosti 1cm od zdroje. Zmiňovaný článek asi nebyl o tom že sousedův mobil ohrožuje váš život, ale že si zdroj mikrovln o výkonu 1-3W stkáme přímo k hlavě a nikdo neví co to s náma udělá.
0/0
22.9.2003 10:27

Re: škodlivost ... prvni rozumny prispevek v teto diskusi
Toto je prvni rozumny prispevek. Zalezi samozrejme na vzdalenosti, intenzite zdroje a take na vlnove delce. Srovnani se 220V/50Hz v siti nebo se svetlem je naprosty nesmysl. Je treba vypocitat jak daleko by byla stejna intenzita dejme tomu od 50kW vysilace na VKV, je-li vzdalenost mobilu od hlavy asi tak 3 cm a vykon 1W.  1W/(0.02)^2 = 50000/vzdalenost^2.  Pokud se nemylim, vychazi mi z toho neco mene nez 7 metru. Kdo z vas panove chce bydlet 7 metru od VKV vysilace, rekneme na Zizkove? Ja ne.
0/0
23.9.2003 3:11

Romana

Re: škodlivost ... prvni rozumny prispevek v teto diskusi
Tak to teda koukam. Prosim, nemohl byste to trochu pocestit ?? Znamena to tedy, ze kdyz budu bydlet primo ve vysilaci na Zizkove, tak do me budou produdit vlny a ja budu mit nutkani se prestehovat nekam na venkov ??
0/0
23.9.2003 8:52

P.K.

Re: škodlivost ... prvni rozumny prispevek v teto diskusi

Takovej vysilac vyzaruje tolik energie, ze kdyz vezmete zarovku a drat, tak bude svitit - energii si vezme vzduchem. Nezkousel jsem, slysel jsem.

Taky jsem svyho casu cet, ze na nejaky koleji, ktera byla vedle vysilace, bydlela jedna holka, ktera si myslela, ze je tehotna, pac ten vysilac ji rozhodil cyklus.

(Doufam ze se toho nakej blbec chyti a tahle diskuze zabredne do jeste vic off-topic temat).

0/0
26.9.2003 12:54

martin

v siti je 220V ?
vy tam u vas v praze mate v siti 220V? to je mi ale novinka ....
0/0
22.9.2003 7:59

Pavel

Re: v siti je 220V ?
No už nějaký pátek běhá v síti 230V, ale v Praze maj možná ještě někde 110V
0/0
22.9.2003 8:16

Re: v siti je 220V ?
220 V je historie, to si proboha redaktor nemuze zjistit zakladni fakta?
0/0
22.9.2003 8:27

Martin Zikmund

Re: v siti je 220V ?

230 V/400 V je v elektrorozvodné síti v ČR již přes 10 let. Přechod z 220 V/380 V byl realizován v několika etapách, které spočívali v tom, že byla omezena tolerance, které může být oproti předepsaným 230 V v síti dosaženo. To bylo zejména z toho důvodu, aby původní spotřebiče konstruované na 220 V (+-10%) mohly být i nadále používány. Nyní (rozumějte již nějaký ten rok, normu s přesným datem po ruce nemám) ale máme v sítí 230 V (+-10%), což znamená, že v síti může být i takové napětí, které je z hlediska spotřebičů konstruovaných pro 220 V přepětím.

BTW: těch 110 V se opravdu snad ještě někdy v 70. letech v Praze na Starém Městě používalo

0/0
22.9.2003 8:47

avr

Re: v siti je 220V ?

A není to tak, že na konci větve bývá i 208 V ? A potom by i těch 230 +- 10% bylo v normě. Samozřejmě ti na začátku s + 10% by měli platit vyšší cenu.

AVR v.r.

0/0
22.9.2003 9:42

Re: v siti je 220V ?

Elektormer meri prikon a ten je se s napetim nemeni - proste cim je mensi napeti tim se odebira vetsi proud - P=U*I .

A tak proto se take plati za prikon. 

0/0
22.9.2003 11:53

P.C.

Re: v siti je 220V ?

Tak trochu nesouhlasím. Je-li spotřebičem obyčejný vařič, tak ten při nižším napětí méně hřeje, odebírá menší proud a příkon se sníží, protože odpor topné spirály se prakticky nemění. Příkon spočítáme jako P = U*U / R.

U přístrojů napájených stabilizovaným zdrojem se snížení napětí vykompenzuje zvýšeným proudem a příkon se prakticky nemění.

0/0
22.9.2003 20:59

P.K.

Re: v siti je 220V ?

Taky tak trochu nesouhlasim. Stejny prikon plati pro spinane stabilizovane zdroje (napriklad pocitac), ale pokud je zdroj tvoreny trafem na 50Hz, na sekundaru usmernovac + filtr + linearni stabilizator (napriklad LM7805), meni se s napetim site jak prikon, tak i ztraty.

Jinak souhlasim s tim, ze zarovka, varic, zehlicka (pokud neuvazuju termostat) si s vyssim napetim proste vezme vic proudu.

A vubec je hovadina bazirovat na technickych pojmech okolo napeti v siti, kdyz clanek je primarne o mobilech.

0/0
26.9.2003 12:59

SKrUk

Re: v siti je 220V ?

A automobily maji na sobe prisroubovanou SPZ? Nebo RZ?

Zbytecna debata.

0/0
28.9.2003 18:28

phoneman

Re: v siti je 220V ?
Ve Sloupu v Čechách na posledním sloupu jedné z větví je občas i 180V. No jo, prostě už aby to tam vyměnili. Jinak jsem měl dojem, že článek byl o mobilech, tak toho redaktora trochu šetřete. Vždyť dobrá třetina národa ani neví kolik vlastně v tý zásuvce má být. To víme jen mi el.technicky vzdělaní. Já bych zas nevěděl jakej má být tlak ve vodovodním řadu.
0/0
22.9.2003 11:35

Nesa

Re: v siti je 220V ?
V naší síti je 230V a tolerance je +6%  -12%.
0/0
22.9.2003 13:03

Re: v siti je 220V ?
Když už tady chcete rýpat do detailů tak v síti je 230V +5/-7%
0/0
22.9.2003 15:28

skala

Re: v siti je 220V ?
S temi 110 jste se sekli, to v Cechach nikde nebylo. Zkuste USA. 
0/0
23.9.2003 0:35

Re: v siti je 220V ?
V Praze bylo 110 V ci mozna dokonce i je - jednotlive domy na Male Strane, Starem Meste a i v Libni. Tam kde mozna doposud nepredelali majitele instalaci domu na 220V.
0/0
23.9.2003 10:11

Romana

Re: v siti je 220V ?
ale no taak, no taaak panove ...
0/0
22.9.2003 9:01

Martin

Re: v siti je 220V ?
Aaaaa tak tomuhle se rika prehlidka chytrosti........... pan redaktor se se nevedomky myli, tak ho pekne napadneme a udelame z nej blbce..... o jak je to ceske....
0/0
22.9.2003 9:28

Cubaanec

Re: v siti je 220V ?
Nespicatte hovna, hlavni kravina clanku je v tom, ze intenzita elmg zareni z 230V @ 50Hz je prakticky nulova oproti  mobilnim 3V @ 900 000 000 Hz . A to tema trema voltama si nejsem jistej esli nejsou malo.
0/0
22.9.2003 13:59

Torque

Re: v siti je 220V ?
Kdepak,nám tady v TÉ NAŠÍ PRAZE předělávají elektřinu na proud.................
0/0
22.9.2003 17:07

Klokan

Bakterie
V případě těch bakterií by člověk nikde nesměl ani sáhnout na kliku u dveří ... aby něco nechytil.
0/0
22.9.2003 7:42







Najdete na iDNES.cz



mobilní verze
© 1999–2017 MAFRA, a. s., a dodavatelé Profimedia, Reuters, ČTK, AP. Jakékoliv užití obsahu včetně převzetí, šíření či dalšího zpřístupňování článků a fotografií je bez souhlasu MAFRA, a. s., zakázáno. Provozovatelem serveru iDNES.cz je MAFRA, a. s., se sídlem
Karla Engliše 519/11, 150 00 Praha 5, IČ: 45313351, zapsaná v obchodním rejstříku vedeném Městským soudem v Praze, oddíl B, vložka 1328. Vydavatelství MAFRA, a. s., je členem koncernu AGROFERT.