Klávesové zkratky na tomto webu - základní
Přeskočit hlavičku portálu


Diskuse k článku

Koupíte si kapesní počítač nebo již sáhnete raději pro chytrém mobilu.

K dávným dinosaurům bychom mohli přirovnat dnešní kapesní počítače. Doba jejich nadvlády již pomalu končí a jsou vytlačovány novým druhem - chytrými telefony. Jak dlouho tento zápas o převzetí potrvá?

Upozornění

Litujeme, ale tato diskuse byla uzavřena a již do ní nelze vkládat nové příspěvky.
Děkujeme za pochopení.

Zobrazit příspěvky: Všechny podle vláken Všechny podle času

MObby

Velký prd

Smartphone nejde s PDA vůbec srovnávat. A krom toho si myslim že PDA je mnohem víc praktický než Smatrphone, daj se na něm prohlížet mapy, sirfovat na NETu, má větší display, rozpoznává text psaný rukou atd. Neříkám, že Smartphony některé z uvedených věcí neumí, ale mají k tomu mnohem lepší předpoklady, protože mají rychlejší procesor, větší display (Smatrtphony se na 320x480 prostě nechytaj), a hlavně se dají rozšířit o větší paměť. Dále se také dají rozšířit o Foťáky, GPS, atd.. Takže závěrem bych chtěl říct že si myslím , že vymřou dřív Smartphony než PDA. Svědčí o tom také článek na http://www.palmserver.cz/clanek.php3?show=1472, který stojí za přečtení, protože tam jsou dobré argumenty.

Autor (čili MObby) je žákem kvarty na gymnázium v Podbořanech.

0/0
22.10.2003 16:54

filip

NOKIA 7650
TAK ZAPRVÝ NEJSEM ŽÁDNÝ CHNUP ALE NORMÁLNÍ ČLOVĚK A TO JAK JSEM NAPSAL ZAPRVE TAK TO BYL JENOM PŘESLECH PÍŠI RYCHLE A NA ČEŠTINU NEDBÁM NOKIE 7650 JE SKVĚLÝ TELEFON A VELKÝ MOC NENÍ NEVÍM ALE OPRAVDU NEVÍM PROČ SE TADY V DIZKUZÍCH LIDEM NELÍBÍ TO ASI ŽE TENTO TYP NEZNAJÍ NEBO NEVÍM ALE JE ZAJÍMAVÉ ŽE LIDI JSOU S NÍ SPOKOJENÍ A TENTO TYP SLAVÍ SNAD NEJLEPŠÍ ŮSPĚCHY JE TO UŽ LEGENDÁRNÍ TELEFON A DOUFÁM ŽE I JEJÍ NÁSTUPCE BUDE TAK PROPRACOVANÝ MOBIL ...........A JINAK DOTAZY MI PIŠTE NA MŮJ E-MAIL .........FS
0/0
17.9.2003 21:51

cube48

Lacina inspirace autorova ...

Autor opravdu nesel pro inspiraci "daleko"...

http://news.bbc.co.uk/2/hi/technology/3080652.stm

0/0
14.9.2003 14:54

X

PDA navzdy, vole
PDA zustane navzdy, vole
0/0
13.9.2003 20:15

xEd

Věc ryze subjektivní

Po pročtení celé řady komentářů jsem se i já rozhodl reagovat.

1) rozhodnutí o používání toho či onoho zařízení je věcí ryze subjektivní a každý to vidí jinak. Jakákoliv statistická čísla jsou jen plácáním do vzduchu a nikdy nevyjádří 100% realitu

2) být panem Janečkem nepoužíval bych výrazy typu "zařízením PDA bude odzvoněno" apod. Tohle pravda není a podle mého názoru ani nebude. Každý si přeci koupí to, co doopravdy potřebuje a co bude splňovat představy o tom, co s tím či oným zařízením hodlá provádět. Obyčejný člověk se bude dívat spíše po mobilním telefonu, neboť to je přesně to, co potřebuje - být v kontaktu, moci volat odkudkoliv, být k zastižení. Lidé z firemních sfér si už budou vybírat něco jiného a opět se to řídí jen a jen jejich potřebami. Hodně cestující si přece nekoupí SmartPhone (nezaměňovat s MDA neboť Phone = telefon, že ano p. Janeček?) a nebudou se na něm pokoušet shromažďovat data, psát stručné zprávy z jednání, zapisovat objednávky, být v kontaktu s firemním IS (informační systém) apod. Rozměry displejů u těchto zařízení pro tohle přeci jenom nejsou stavěné, nehledě na způsob zadávání znaků ... Pro ně je určitě výhodnější koupit si PDA, či MDA a mít tak k dispozici skutečně použitelné zařízení. Naopak zase jiní, kteří "netrpí neduhy podomních prodejců" zase sáhnou spíše ke SmartPhone, neboť to bude pro ně to pravé ořechové ... rozšířené PIM, e-mail apod. Nemusí zrovna potřebovat kapesní Word či Excel, Wi-Fi ke své existenci. Prostě a jednoduše každý z nás potřebuje něco jiného.

3) já osobně jsem si zrovna nedávno zakoupil iPAQ a v kombinaci s mobilním telefonem a Wi-Fi + Bluetooth jsem dostal kombinaci, kterou jsem potřeboval pro práci. Tahle kombinace mi přesně vyhovuje. Je pro mě dokonce lepší než kombinace notebook + MT a to hlavně pro svoji mobilnost, skladnost. Dokážu rozlišit, kdy potřebuju obě zařízení a kdy jenom mobil ... A debaty o tom, že pořád tahat PDA + mobil, jsou mi jen k smíchu. Přeci si nebudu PDA tahat do hospody, když mi tam může být tak akorát na chlubení se ...

4) o tom, že PDA jen tak nevymřou, pro mě svědčí i fakt, že ač zaměstanec firmy vyvíjející aplikace pro desktopy, byl jsem nucen (resp. zákazníci požadovali) provést částečnou portaci či použitelnost na PDA a stále více se objevují skladníci pochodující po skladu s PDA + připojená čtečka čárových kódů + Wi-Fi, zadávající info o odchozím i příchozím zboží a to vše za pochodu. Nedovedu si představit, že by se něco takového mělo udát na SmartPhone... Ať už aplikace běží jako klient či přes terminál, je takhle použitelná, což  se o implementaci na SmartPhone (o kterou jsme se mimochodem také pokoušeli) vůbec nedá říct´.

Jedno se musí nechat. Trendy se mění závratnou rychlostí a stejně tak i portfolio produktů na trhu. Stále ale platí, že PDA stárnou mnohem ale mnohem pomaleji než mobilní telefony, které jsou "v důchodu" prakticky již necelý rok po jejich uvedení. Nejsem zastánce ani toho a ani toho ... prostě jen říkám, že by se to mělo nechat spíš na lidech a ne takhle hloupě spekulovat ...

0/0
11.9.2003 16:27

Zednář

Polemika
Pěkná polemika s tímto článkem je na serveru http://www.palmserver.cz.
0/0
11.9.2003 14:14

Slawin

Smartphone? Jedine s dalsim telefonem!
Asi uz nema cenu cokoli psat, protoze vse zde uz bylo receno. Ale autor (clanek) me natolik "namichnul", ze musim. Smatphone ma mozna budoucnost, ale opravdu jen tehdny, pokud ma clovek jeste jeden telefon "jen tak". Nedokazu si predstavit, jak mam p800 v zadni kapse kalhot a sedam si treba v MHD ??? Navic ted, kdyz uz neni problem koupit levne telefon s bluetooth, malej, odolnej a k nemu levne PDA :-)
0/0
11.9.2003 10:57

ladik

Re: Smartphone? Jedine s dalsim telefonem!
Nesouhlasím, sám několik let používám PDA a mobil, nejprve Cassiopeiu E125 + S45,  teď LOOX + S55. Oba strojky jsou malé lehké a dobře použitelné , ale pokud mám nosit oba už to tak růžové není - znamená to dvě kapsy, případně jednu dvojkapsu (ale to už je pěkná boule ). Komunikace mezi nimi přes BT je bezva, ale občas se stane že BT vypadne, nemůžu automaticky kontrolovat maily a pod., prostě když potřebuji datově komunikovat musím obsluhovat dvě zařízení a to rozhodně není pohodlné . Právě P800 je vydařenou kombinací obou zařízení, velikostí se blíží mobilům, které jsme ještě nedávno nosili po kapsách a při tom je velikost displaye ještě dostatečná a chytrostí se blíží dobrým PDAčkům , jen ten design by mohl být lepší . Nicméně se zbavuji MT a PDA a jdu do P800 .
0/0
11.9.2003 13:46

Tombo

Něco na tom bude - plíživá eveluce odspodu
Vize: mobilů je tady bambilonkrát víc než PDA a jiné to už asi nebude. Je to jako urvaná lavina. Veškeré founy jsou dnes čím dál tím víc "smart", mají vlastní mini OS, GUI, podporu běhu různých aplikací a budou čím dál tím vypracovanější. V dohledné době tady pravděpodobně zřetelně vykrystalizuje několik nejrozšířenějších platforem a začne to být zajímavé. Vývojáři začnou psát více a více apliakcí pro to, co bude nejrozšířenější, ne proto, co je nejlepší. A uživatelé půjdou za nimi. Rozjedou se enterprise řešení. A kola se budou roztáčet. Z malé vlnky chytrých mobilů uprostřed tržního oceánu se při nárazu na pobřeží může stát tsunami, která se bez rozpaků a nějakých zbytečných ohledů převalí přes trh PDA a bude po ptákách :) A nebo to bude všechno jinak :) Nicméně i já, zarytý palmista, uvažuju o smartphone jako o dalším stroji...
0/0
11.9.2003 9:57

ladik

Re: Něco na tom bude - plíživá eveluce odspodu
Naprostý souhlas, já naopak jako zarytý PPCčkář také vážně uvažuji o smartfounu, konkrétně o P800.
0/0
11.9.2003 13:53

Re: Něco na tom bude - plíživá eveluce odspodu
Jo ja bych taky bral Smartphone - ale s PalmOS a dotykovym displejem - jinej "radobysmartphone like 7650" neni pro me - kdo pouziva dotykovej displej chape
0/0
12.9.2003 20:22

Thor

Tak nevím...
jeví se mi to celé jako hurá akce rozbouřeného (ne)vědomí. Výplod zoufalé touhy "něco" napsat. Autor zásadně pominul jednu věc - univerzálnost PDA, které zatím (a předpokládám, že ještě dlouho) žádný z nabízených smartphones nemůže konkurovat. Jedná se nejen o oblast hardwaru (rozšíření pomocí kamery, GPS, WiFi, Bluetoooth modulu atd.), ale také o záležitosti softwaru - zatímco  počet programů pro standartní PDA (Palm, Pocket PC) jde do statisíců, moc by mě zajímalo, kolik slušných aplikací najdeme pro smartphone. Navíc za pět let budou smartphones pravděpodobně překonané - jednoduše jsou pro zmlsané technokraty příliš jednoduché a pokud mají zůstat malou elegantní krabičkou do kapsy od košile, nemůžeme od nich čekat zázraky.
0/0
10.9.2003 19:37

Vladislav Janeček

Re: Tak nevím...
Dovolím si vám odporovat - kolik programů najdeme pro smartphony kupříkladu s operačním systémem PalmOS? Řekl bych, že úplně stejně, jako pro PDA Palm, nemyslíte?
0/0
11.9.2003 8:43

Michal

Konec PDA?
Dost často držím mobil u ucha a dívám se či píšu do PDA. Jak tohle smartphony řeší? A co velký displej? PS: Argument hlasitého odposlechu u mobilu nepřesvědčí.
0/0
10.9.2003 19:12

cube48

Re: Konec PDA?
Trefné argumenty. Stručné a jasné  
0/0
13.9.2003 9:12

wang

Re: Konec PDA?

coz takhle hf chytraku?

dobry clanek, pravdivy.. zcela s nim souhlasim, uz mam od palma a t300 vytahane kapsy a byl bych ochoten sebou vlacet misto toho treba 100-150g smartphone 

0/0
17.9.2003 10:08

Globetrotter.XL

Totok?
Tak to jsem se tedy opravdu pobavil =DDD Porovnavat moznosti PDAcek jako jsou iPAQy, LOOXy a jine s necim tak nepovedenym jako je 7650?? No totok? Pokud budu chtit s PDAckem telefonovat, jednoduse prikoupim GSM/GPRS adapter... Kdyz budu chtit velikej monitor, prikupim VGA adapter... pokud budu chtit bezdrat a nebude mi stacit Bluetooth, prikupim Wi-Fi adapter... pokud mi nevyhovuje rozpoznavani pisma, prikupim externi klavesnici... A jak rozsirim 7650? Bluetooth HandsFree? Nefunguje profil HF... takze zbyva akorat cestovni nabijecka... a ta mi moznosti pouziti moc nepomuze...
0/0
10.9.2003 18:47

Vladislav Janeček

Re: Totok?
A co nove GSM/GPRS iPaqy? Ty jiz nejsou klasickym PDA, ale spis chytrym mobilem, smartphone. A pokud pda dokaze komunikovat prostrednictvim, WiFi, take jiz se nejedna o klasicke PDA. Clanek rika jedno: konci era kapesnich pocitacu BEZ komunikacnich schopnosti.
0/0
11.9.2003 8:46

filip

Re: Totok?
TAK ZAPRVÍ NOKIA JE SKVĚLÝ TELEFON SICE SE NEDÁ POROVNÁVAT NAPŘ. S HP5450 ALE NEMÁŠ PRÁVO ODSOUDIT PRÁCI LIDÍ NA TOMTO BÁJEČNÉM TELEFONU!!! JE TO REVOLUČNÍ MOBIL................
0/0
17.9.2003 11:45

Globetrotter.XL

Re: Totok?
Ano, revolucni svou velikosti bezesporu je... jen malokdo si v dnesni dobe dovoli vyrobit takovou cihlu, jakou predvedla Nokia... Nezapiram, ze N7650 je opravdu dobry telefon, ale pouze TELEFON. Naprosto se neda srovnavat s PPC. IMHO se k revolucnim telefonum da radit napriklad Smartphone od ET... BTW: Bud pis spisovne ZAPRVE a nebo alespon zaprvY s tvrdym Y... vypadas jako hnup =OP BTW2: A kde je "zadruhy???" =DDDD
0/0
17.9.2003 16:34

smolka

???
O nicem ... budoucnost maji mala 'inteligentni' zarizeni, ktere budou schopna komunikovat s cimkoli 'zivym' v okoli (treba i druzicema) a budou tak moci vyuzivat mj. sluzeb a schopnosti, jimiz samy nedisponuji... Veskere vize o elektronicke obdobe MacGyverova kapesniho noziku jsou k smichu :)
0/0
10.9.2003 17:44

Franta

Vyborny clanek - konecne to nekdo napsal.
Konecne to nekdo napsal. Tohle tvrdim uz davno. Vsem tem prskajicim prispevovatelum pod timto clankem bych chtel vzkazat ze: NIKDO VAS NEBUDE NUTIT, ABY JSTE SI KE SVEMU KOMUNIKATORU NA PALM OS, SYMBIANU, NEBO MRQ$ROT PPC (a spol.) NEMOHLI PRORIDIT JESTE JEDEN MALY "JEN" TELEFONEK, KTERY BY JSTE SEBOU TAHALI DO HOSPODY A POD. Ale za par mesicu si samotne PDA bez schopnosti mobilniho talefonu koupi provdepodobne jenom diletant, protoze to bude za stejne penize a se stejnymi schopnostmi jako komunikatory. Bez ohledu na to, jestli bude GSM modul zapinat kazde rano, nebo treba jen jednou za pul roku. Je take spousta lidi (jako ja), kreri by dve zarizeni nosit nemohli, protoze by to druhe porad nekde zapominali. Daleko lepsi je mit vse v jednom a mit vzdy vsechno po ruce. Komu to nevyhovuje, tak at si k tomu klidne jeste ten mobil koupi a konekti si treba do vecera. Pokud to HP a Palm nerozjedou v komunikatorech ve velkem, pujdou za chvyli jejich slavne IPAQy a Tungsteny do kytek. Kdyby P800 nebyla dlouhodobe tak predrazena, tak by se mozna uz stalo. Takhle je mozna prevalcuje Mrchozrout s Tchajvancema (HTC). Howgh.
0/0
10.9.2003 14:33

Globetrotter.Xl

Re: Vyborny clanek - konecne to nekdo napsal.

Kdyz nemas tolik inteligence abys dokazal nosit 2 zarizeni, tak prosim nezahlcuj i-diskuse svymy nesmyslnymi prispevky...

BTW: P800?? Cim by jako mohl iPaqy prevalcovat? Klavesnici jak od vietnamcu? Designem jak z pouti??

0/0
10.9.2003 18:32

Vladislav Janeček

Re: Vyborny clanek - konecne to nekdo napsal.
Ale ale, copak iPaqy nemaji vestavenou moznost komunikace GSM / GPRS či WiFi? Proc temito technologiemi HP tento model asi vybavil?
0/0
11.9.2003 8:48

Re: Vyborny clanek - konecne to nekdo napsal.
Mate pravdu ale daji se komunikacni schopnosti iPaqu srovnavat treba s MDA2? Hvavne samozrejme co se tyce GSM - to je ted pro vetsinu lidi daleko aktualnejsi nez WiFi. A to ani nemluvim o cenach kosilek. Dobry clanek...
0/0
11.9.2003 11:14

Franta

Re: Vyborny clanek - konecne to nekdo napsal.
Urcite mam minimalne 100x vic inteligence nez imbecil jako ty :o)) Trubce jako ty nema cenu vubec nic vysvetlovat.... Jses uplne mimo a jeste do toho kecas. Nechapu...
0/0
11.9.2003 11:09

p

Re: Vyborny clanek - konecne to nekdo napsal.
ty jseš ale magor!
0/0
17.9.2003 10:54

nevyhyne ani jedno
I na poli operacnich systemu a v jinych oborech najdete stejnou paralelu - existuji velke obludy ktere delaji vsechno a jsou strasne hladove... a na duhe strane hromady malych potvurek (modulu) ktere diky otevrene specifikaci libovolne propojite mezi sebou ... kazda varianta ma sve pro a proti ... at si kazdy koupi co mu libo ... ja radeji modulovou architekturu. mozna nemuze nikdy dosahnout takoveho stupne integrace jak bychom si prali, ale je mozne ztratit,/rozbit/upgradovat jednotlive casti ...
0/0
10.9.2003 14:24

Spacer

Souhlas PDA == dead

U mne zvitezil ted p800 nad Ipaqem jednoduste kvuli 24/7 pouzitelnosti a nesitelnosti :) nekdy byx potreboval plnou klavesnici ale mozna casem nebo koupim neonode s win mob. 2003 a pripojim jakykoliv usb keyboard....

kdo narika nad disp. velikosti tak jednoduse velikostne se to krystalizuje tak ze mam notebook a smartphone .

0/0
10.9.2003 13:27

David

Re: Souhlas PDA == dead

Přesně, u mně se to už vykrystalizovalo. Používám notebook a S55. Řekl bych, že při mém stylu práce by byl Palm (iPaq...) příliš malý (pohybuji se hodně v terénu, kde potřebuji plnohodnotný počítač s možností připojení na Internet, používám to hlavně na předváděčky).

Zajímalo by mne, jakým způsobem využíváte palm - jen pro krátké poznámky a organizátor, nebo na tom děláte i větší a graficky/datově náročnější projekty?

0/0
11.9.2003 17:09

xEd

Re: Souhlas PDA == dead

U někoho zase zůstává přijatelnější volbou Palm (iPAQ) + mobil. Ne každý potřebuje tahat s sebou velký notebook, zvláště pak má-li na Palmu (iPAQu) aplikaci upravenou na míru a splňující jeho potřeby. Jen kvůli tomu, že u Vás se to už vykrystalizovalo, bych neříkal, že PDA == dead. Nebylo by vůbec od věci udělat někdě nějakou anketu, kde by lidé (uživatelé PDA, SmartPhone, notebook) uvedli, co používají a proč to používají. Myslím si, že výsledky by jistojisté vyvrátily závěr článku. Každému vyhovuje něco jiného a každý také potřebuje něco jiného ... stejně jako Vy ...

A na iPAQu používám např. námi vyvíjený ERP systém ... ve verzi pro ASP, klient i přes terminál ... tedy žádné ořezávátko typu poznámky nebo organizátoru.

0/0
12.9.2003 7:49

pája

Na palm moc malé na telefon moc velke

Autoře, přestřelils.

Ne všude je třeba sebou tahat palm. Je to přece jen dost drahá hračka. Stačí mi, kdzž mi u rybníka nebo v hospodě ukradnou samotný telefon. A navíc kombinace mají své rozměrové omezení. Přirovnal bych to asi k tomu, aby se zapalovače prodávali pouze zabudované v autě. Přece si nevemu k hraníčce dřeva auto, abych si mohl zapálit ohníček. Navíc se špatně vejde do kapsy.

0/0
10.9.2003 12:53

TT2

Jsem OUT a nevim, co...
Zdravim vsechny, i pana autora!
Ani jsem nemusel dlouho cist, abych vedel, jak moc jsem out a jak moc nevim, co bude frcet. Proste jsem si k MT (S45i, t68i) poridil Palm TT2 - a jak se docitam, tak bych je mel nejspise davat do spolecne kolebky (postylky :o), aby se mi sparily a "porodily" zarizeni dle pozadavku v clanku. Jeste to rychle musim sdelit par "manikum" (Palm, Sony...), aby urychlene prestali vyvijet dalsi typy odsouzene do propadliste dejin!!! TT3 jiz predem jsi mrtve!
A ja jdu brecet do kouta! :o(
0/0
10.9.2003 11:59

Anonym

Re: Jsem OUT a nevim, co...
Jo je to fakt sesh out TT3 je spickova masina coz se o 7650 rict neda
0/0
16.11.2003 19:35

ventil

Autor si po sobě nečte...

Dva úryvky:

....Kdo by si myslel, že i v oblasti nastupujících chytrých mobilů panuje stejné rozdělení sil jako u stolních či přenosných počítačů, je na velkém mobilu. ...

... a dnešní trend více funkcí v jednom zařízení ho v tom pouze podporujeme....

0/0
10.9.2003 10:57

czeXit.tk

Sen kazdeho autora - flame pod clankem...se nekona :-)))
Naprosto obecny clanek, nekonkretni, spekulativni... Podezrivam autora ze snahy nic nerict a pritom vyvolat flame. Je to tak?
0/0
10.9.2003 10:24

Petr Vavra

Re: Sen kazdeho autora - flame pod clankem...se nekona :-)))
No, vzhledem k tomu, že článek je umístěn v rubrice Publicistka, která ke spekulacím a názorům úplně vybízí, nechápu, co se vám nelíbí ;)
0/0
10.9.2003 11:04

miso

zub
a pritom riešenie je tak jednoduche palm +gsm + bluetooth= palm mám skovaný, ked porebujemvolať idem na hlasový príkaz. Ked potrebujem robiť vytiahnem ho (palm) funujem na p800, clie mám v šufliku ale asi prejdem na t610 a clie
0/0
10.9.2003 10:13

Asrael

Velikost

Osobne jsem se tesil na Treo 600, ale pak sem mrknul na velikost toho kolibrika a rek sem si ne... koukat na neco tak maleho proste nelze... Vzdyt jeho display bude sotva 5x5cm a to je opravdu malo aby na tom clovek neco delal... Takze reseni jsem nasel jinde... pokud nekdo do standardniho palma neintegruje GSM modul vcetne sluchatka a mikrofonu (jde pripadne pouzit i bluetooth sluchatko)

T2 + mobil s bluetooth (S55/T68i) a mam vse co bezne potrebuju...

a budoucnost?

Nejake PDA s nejakou variantou bluetooth (snad se to nezastavi na soucasnem vykonu), bluetooth klavesnice, monitor, mys a mate skutecne na svete Personal Computer ktery muzete pouzit kdekoliv :-)

0/0
10.9.2003 9:46

Robert

Mno nevím ....

Vzhledem k životnosti normálního mobilu něco málo přes rok (outdoorové aktivity, tréninky, neustálý pracovní pohyb v terénu) asi rád zůstanu u kombinace levný mobil + PDA. Myslím, že Smartphoun by mi vydržel tak měsíc, než bych ho rozbil / utopil / vzteky rozšlapal (že nevydržel několik hodin telefonování na jedno nabití - bohužel to k mé práci patří).

Jinak jdu někam sehnat ME45, můj Erik T20e nevydržel ani rok  (dvakrát jsem s ním při tréninku zmokl tak, že v něm byla voda, a navíc mi začal zlobit klip - ani se nedivím při mých cca 30 hovorech denně)

0/0
10.9.2003 9:38

Wizard

Re: Mno nevím ....
Přesně, moje řeč. Myslim, že vyhraje kombinace PDA a levný mobil, protože mobily nic nevydrzej (po roce se rozpadnou). A přece nebudu dávat 15tis. každej rok! Sám mám iPaq dva roky a je jako novej. Mobil mi nikdy nevydržej víc jak rok a půl! Buď se rozpadl nebo zoxidoval nebo se zacal sekat!
0/0
10.9.2003 10:02

Michael

Střela mimo branku

Musím souhlasit s většinou níže uvedených příspěvků. Článek je skutečně střelbou vedle a při jednáních s obchodními partnery majícími co do činění s telekomunikacemi čím dál častěji slýchám žádost o adresu na jiný zdroj informací, protože na mobil.cz se prostě jenom tlachá o ničem.

Možná že jsem ovlivněn tím, že v dobách pana Zandla jsem taky pár článků na mobil napsal, ale zdá se mi že to jde z kopce (DÍKY IDNES)

k článku samotnému se snad ani nebudu vyjadřovat, udělali to již jiní, jen pro zajímavost nabízím následující link, co Vy na to? http://www.cellvic.com, konkrétně pak přístroj označený mycube V100

0/0
10.9.2003 8:59

Honzabr

Re: Střela mimo branku
Perfektni odkaz na cube .Moc se mi líbí akorát s tím sypanym zrním mám problémy .Jestli máte víc takových odkazů tak mi pošlete moc se mi to líbilo a jestli máte o tom smartu nějaké "lidské" informace tak dejte vědět.
0/0
10.9.2003 10:36

Honza

Displej
Dokážu si představit funkčnost PDA nacpanou do telefonu. Ale pro srovnání: velikost displeje Smartfounu - cca 3x4 cm=12cm2 (XDA není smartfoun - je to PDA s GSM modulem). iPaq 5450 8x6 cm = 48 cm2. Co dodat? Nechci telefonovat s cihlou u ucha. A nechci mít programy pro PDA na titěrném displeji telefonu. Například takový internetový prohlížeč - to musí být na displeji smartfounu terno (on ani displej PDA nenahradí 17 palcový monitor - ale "dá se").
0/0
10.9.2003 7:35

Honzabr

Uživatel
Jsem uživatelem obojího iPAQ 5450 a P800.Jediné s čím s autorem nesouhlasím je výhoda W Mobile 2003 v rychlosti synchronizace. Obojí i Symb. i W se chovají stejně a bezproblémově. Je pravdou , že iPAQ od koupě P800 lehce zahálí ale to je spíš zaviněno nadšením nad P800 než jeho kvalitami oproti PDA .Myslím si ,že styl P800 je správná cesta ve velikosti a funkcích pro skupinu uživatelů,kteří od telefonu (resp. nástroje,který je návykový jako mobil a má ho každý u sebe ve dne v noci) čekají to co P800 dává a nejenom telefonování a SMS kování resp. hraní si. Nedovedu si představit, že by iPAQ měl telefon a já ho držel u ucha. A zase si nedovedu představit, že bych na P800 klepal do Excelu .Čili kapesní kompletní diář s možností komunikace všemi dostupnými prostředky- chytrý telefon (ještě Wifi) a špičkové programy typu Office -PDA.(včetně kapesního skladu a účta pro terenní prodejce-např.).No a my co na to špatně vydíme- častější návštěva svého očaře .Jinak bez řádného DTP nebo NB je to -oboje
0/0
10.9.2003 7:19

Ghost

Re: Uživatel
Ja asi taky spatne vYdim..
0/0
10.9.2003 9:01

Honzabr

Re: Uživatel
 viiidite dobře.Psal jsem to rano ještě řádně neprobuzeny a musim sám navštívit toho očaře. 100x jsem to napsal a přes so a ne to necham u rodičů podepsat  . Omlouvám se - čeština  můj chrám a tvrz
0/0
10.9.2003 9:18

HaryFotr

Vyhynou smartfouny?
Stejně se můžeme zeptat jestli vyhynou smartfouny, když PDA dostanou možnost komunikovat daty a hlasem. Je jedno jak se to bude jmenovat, hlavně aby to bylo s velkým displejem jako mají PDA, dostatečně levný - nejlépe jak low-endy gsm, pak možná vyhynou i telefony :-). Bohužel začarovaný kruh. Dokud to bude drahý, nebude se to kupovat, a dokud se toho nebudou moct vyrobit miliony, bude to drahý :-(
0/0
10.9.2003 6:53

Lojzík

Re: Vyhynou smartfouny?
No jo, ale pokud PDA dostanou možnost komunikovat daty a hlasem, tak už to nebudou PDA, ale Smartphony!!!!!!
0/0
10.9.2003 10:56

fikee

hrusky a jabka, vozy a kozy
neeeeeeeeeeeeeeeeeee... autor nema pravdu, pochybuju, ze by nekdo chtel telefonovat z neceho velikosti PDA a resit cokoliv na displeji mobilu... ja bych to tipnul spis na vyhynuti smartfounu, tak jak je zname dnes, jsou neprakticke
0/0
10.9.2003 6:33







Najdete na iDNES.cz



mobilní verze
© 1999–2017 MAFRA, a. s., a dodavatelé Profimedia, Reuters, ČTK, AP. Jakékoliv užití obsahu včetně převzetí, šíření či dalšího zpřístupňování článků a fotografií je bez souhlasu MAFRA, a. s., zakázáno. Provozovatelem serveru iDNES.cz je MAFRA, a. s., se sídlem
Karla Engliše 519/11, 150 00 Praha 5, IČ: 45313351, zapsaná v obchodním rejstříku vedeném Městským soudem v Praze, oddíl B, vložka 1328. Vydavatelství MAFRA, a. s., je členem koncernu AGROFERT.