Klávesové zkratky na tomto webu - základní
Přeskočit hlavičku portálu


Diskuse k článku

Máte vlastní zkušenosti s instalací přípojky ADSL? Jak vnímáte číslo deset tisíc přípojek? Je to pod

Českému Telecomu se již podařilo připojit více než deset tisíc přípojek vysokorychlostního internetu - ADSL. Nevyřízeno zůstává přibližně čtyři tisíce žádostí.

Upozornění

Litujeme, ale tato diskuse byla uzavřena a již do ní nelze vkládat nové příspěvky.
Děkujeme za pochopení.

Zobrazit příspěvky: Všechny podle vláken Všechny podle času

janika

ADSL zatím zadara
ADSL používám od června, relativně spokojeně. Nesurfuju nijak zběsile, jenom pro svou práci potřebuji přijímat a odesílat velké soubory, sem tam mi to dřív při pomalém vytáčeném připojení v půlce spadlo (grrr!!!!), telekomančovské poplatky se mi předtím vyšplhaly na rozmezí 4 - 5 tisíc a proto jsem po ADSL okamžitě hrábla všema deseti. Mám 320/128 za 1950,-- na měsíc u TELE 2 (+150,-- nájem modemu). Rychlost vcelku slušná, support zpočátku nic moc, ale zlepšují se. Díky tomu, že se sem tam objevily výpadky řádově několik hodin až extrémních cca 2,5 dne, provider mi sdělil, že nic účtovat nebude a zatím to drží. Takže jsem to nejnutnější při výpadcích pořídila za cca 500,-- poplatků za vytáčené připojení. Telekomanči mi ale nadzvedli mandle s omezením na 10 mega, ale co od nich jiného čekat, že? Díky jejich monopolu na linky to bude přes kvantum alternativců pořád ještě horor a pro naše peněženky teror
0/0
10.9.2003 11:32

mr.x

Oprava
Jenom malé doplnění...ADSL je skvele ale jako technologie, pouze ten kdo ma draty pro tuto technologii je naprosty k***** a z******, p******* c***k. Mimochodem nevi nekdo jak velkou bych potreboval naloz abych mohl odpálit jednu velkou budovu, poznáte jí podle zelenomodrého loga na žlutém poli
0/0
10.9.2003 8:03

bimbac_007

smisene pocity
10 000 pripojek samo o sobe moc nerika, dulezitejsi je, ze to pokryti 44%, ani to planovany 60% do roka neni nic moc. Navic je rozdil mezi kvotou pokryti stanic a plosnym pokrytim. Aby se nakonec neoperovalo s pokrytim nejakych 99%, pricemz plosne to bude nekde nejvys u takovych 80% a vsechny Zlamane Lhoty a Horni Uholicky se ADSL nedockaj nikdy. Taky ta cena je dost vysoka. V prepoctu sice zhruba odpovida cenam v Zapadni Evrope, tam ma ovsem obyvatelstvo v prumeru odhadem asi tak dvojnasobnou kupni silu. Co povazuju za uplnou nemoznost, je ten limit 10 GB, obzvlast jestli to bude jako v Rakousku, kde po dosazeni tehle hodnoty nasleduje proste blackout a clovek cumi do prazdna. Ne prijemne, ale jeste prijatelne by bylo, kdyby si clovek mohl na prekroceni priplatit. Mam momentalne provoz okolo 4 GB mesicne (zadny filmy ap. nestahuju) a na to, abych mel jistotu, ze nenarazim, kdyz se vyskytne jednorazova zvysena potreba, bych akceptoval minimalne 10-nasobek, t.j 40 GB.
0/0
10.9.2003 1:27

vrublis

Jsem nucen přejít na nově zvyšovanou rychlost ADSL se současným kapacitním omezením 10GB/měsíčně

Používám už asi měsíc ADSL 192/64 od Czech-on-line a zatim (prekvapive) bez nejmensich problemu. Cena 1400 Kč měsíčně, kterou za tuto službu vydávám je bezpochyby přemrštěná. Protože však určuje cenu Telecom, ať je alternativních poskytovatelů klidně sto, cena se tím nesníží. Kdybych nepotřeboval instantní přístup na internet, tak bych o této službě (za ty peníze) vůbec nepřemýšlel.

Mou otázkou však je zda někdo nevíte zda jsem přinucen k novému navýšení přistoupit. Smlouvu jsem totiž podepsal na rychlost 192Kb a omezení 10GB mi při rychlosti 512 naprosto nevyhovuje.

0/0
10.9.2003 0:39

bimbac_007

Re: Jsem nucen přejít na nově zvyšovanou rychlost ADSL se současným kapacitním omezením 10GB/měsíčně
Prostuduj si dukladne vypovedni podminky a moznosti, ktery si provajdr vyhradil na zmeny svych podminek. Bohuzel ale mam ten dojem, ze v nejlepsim pripade budes moct v danym ramci smlouvu zrusit. Jinak se s temi 10 GB budes muset smirit :( Spravne by mel Telekom pro ten limit zarucit dostatecne dlouhou prechodnou dobu, aby kazdymu mohla stara smlouva dojet. Jinak muzes zkusit se soudit o penale za nedodrzeni smlouvy, ale...
0/0
10.9.2003 1:41

Re: Jsem nucen přejít na nově zvyšovanou rychlost ADSL se současným kapacitním omezením 10GB/měsíčně

enenenenenen

i kdzž je telekom zasranej monopol a muze si delat co chce tak tohle dělat nemůže...

máš podepsanou smlouvu na dobu neurčitou takže to znamená a oni to i řikali že si to můžeš nechat !!!!!ale!!!!! jak si určitě pamatuješ na zapnutí agregace ze srpna tak 14. září ji zapnou znovu aby vlastně donutili k tomu přechodu na rychlejší připojení.... sou to holt děvky ..... ja si nechám starou smlouvu a jestli zapnou agregaci tak je hodlám dle smlouvy ZAŽALOVAT

0/0
12.9.2003 20:44

ARow

Re: Jsem nucen přejít na nově zvyšovanou rychlost ADSL se současným kapacitním omezením 10GB/měsíčně
jo psal sem to já
0/0
12.9.2003 20:45

wif

Vyprdněte se na adsl, budoucnost je Wi-Fi
0/0
9.9.2003 20:32

www.KamPoMaturite.cz

Re:

Bohužel jsme také čekatelé na ADSL od Telekomančů. Zatím to pro naše okresní město neumí, to bych ještě pochopil, ale že nejsou schopní pořád ještě říct, kdy a kde přesně bude služba nabízena v řijnu, listopadu atd. to dokáže vytočit. Ale pak si vzpomene, že to je státní podnik....

www.KamPoSkole.cz - letošní přijímací zkoušky VŠ i SŠ, pomaturitní studium, jazykové a přípravné kurzy

0/0
10.9.2003 0:49

mr.x

Re:
Souhlasim s tebou tak napul, ja jedu na 4 Mbit/s (up, down) okolo 370 Kb/s --zaroven na ni provozuji http server.jsem maximalne spokojen, i pres to ze se spojuji asi 600 M v centru je 32 Kb ping okolo 7-11 Ms. Jinak adsl je supr vec, ale kdyz se dostane do rukou telekomoušů tak je to hrůza
0/0
10.9.2003 7:25

Pixel

Kocourkov
Mám na to, chtěl bych to, ale oni to neposkytnou-nebydlím tam, kde to lze zařídit. Tohle je kapitalizmus?!
0/0
9.9.2003 19:39

Pepuska

Realita

je dnes takova, ze pokud chceme, aby doslo k oziveni naseho hospodarstvi, potom nas zachrani pouze informacni technologie. Ale takove, ktere budou dostupne siroke verejnosti, tzn. budou funkcni a cenove dostupne. Ruku na srdce, malokdo je ochoten zaplatit mesicne 1400Kc za pripojeni k netu. Natoz nevalne kvality, jak zde zazniva od mnoha jeho uzivatelu. Je jasne, ze pokud nebude stat rozumny balicek do 500Kc, nedojde k masovemu rozsireni.

Jsem si soucasne vedom toho, ze ceny linek budou v case klesat, stabilita bude vyssi atd, ale vyhled v rocich neni nic povzbuzujiciho. Domnivam se, ze realne minimum pro beznou praci je k 512Kbit, jinak se dostavame do pozice cekajiciho cloveka. A cas je drahy. Tem par nadsencum, kteri si ADSL objednali, je treba podekovat, ze zainvestovali jeho nastup. Ale ve skutecnosti jsou testery, kteri si jeste priplaci za moznost byt v teamu pokusnych kralicku. Uznavam, ze to nekdo udelat musi, ale mozna by to mohlo byt levnejsi.

Nedomnivam se, ze je moudra cesta privatizace telecomu, v dlouhodobem casovem horizontu prijde statni kasa o obrovske sumy, je treba bud najit nebo vytvorit zakonne paky k tomu, aby se veci zacaly hybat. Nemyslim si, ze jde o obchodni politiku CT, spise o technickou stranku. Obchodne je jedno, jestli kacky pritecou z ADSL nebo pevneho okruhu.

Preji vsem prijemne "sezvykane" megabajty a za tri roky si vzpomenme na tyto pionyrske zacatky (nabizi se paralela a mobily)

0/0
9.9.2003 17:45

...

Re: Realita
souhlas, pouze bych chtěl opravit ten časový údaj! ne za 3, ale za 5 let!
0/0
10.9.2003 7:13

ynezz

Ja mam telekomacke adslko asi 2 tydny, gw mam na netbsd a *zatim* s tim nemam problemy.Podle grafu ipacu to jede skoro furt tech ~180Kbits, sem tam se stane ze to jede v kuse i 4 dny, takze ti co tu pisou ze je adsl tak hrozne,bud adsl nemaji, nebo maji nejake *zajimave* OS a nebo mam ja takove stesti ? Taky jsem mel strach ze to bude na pytel, ale takhle jak to jede, mi to staci, jenom ta cena by mohla byt polovicni a jsem spokojeny...
0/0
9.9.2003 15:02

Blamage

Re:

Ona je otázka kde...

Já na Karláku nemám šanci dosáhnout více jak rychlosti modemu ( jak kdy ). Samozřejmě že to závisí na tom kolik je na lajně lidí. Možná v místě kde není 100 procentní vytížení to nemusí dělat problémy. Ale v Praze........

0/0
9.9.2003 16:40

bimbac_007

Re:

Pokud nemas podvojnou nebo skupinovou pripojku (existujou jeste vubec?), tak jses na ty lajne sam. Jediny, kde se tvoje data delej s jinejm jsou bekbouny (backone), vedeni co spojujou jednotlivy centra, ty jsou ale tak organizovany, ze tam by ke zdrzeni dochazet nemelo a kdyz uz, tak ne trvale. Dalsi duvod, proc muzes bejt pomalej, jestli mas firmu, kde nejses sam a visi ti na tom cela podnikova sit, tak pak se ovsem vsichni tvi spolupracovnici o tu tvou lajnu s tebou delej. Jinak neco neni v poradku, zkontroluj si nastaveni modemu, jestli mas spravnej protokol - PPoE nebo PPoA a takovyhle veci, to by ti mel rict provajdr - atd., muze to bejt vada i u nej nebo u telekomu. Pokud mas ale jen obycejnej telefoni pripoj doma, tak to urcite normalni neni.

Mluvim ovsem jen o ADSL, jestli jses na televiznim kabelu, tak tam sam nejses, ten by ale na druhou stranu mel bejt sam o sobe tak rychlej, ze by k zacpam pravidelne taky dochazet nemelo.

0/0
10.9.2003 2:08

bimbac_007

Re:
Jeste dodatek: Na podvojny nebo skupinovy pripojce by to vyzadovalo pridavny technicky zarizeni, aby na tom mohl mit vic nez 1 ucastnik ADSL viset a to by bylo tak drahy, ze pochybuju, ze by to dali. Navic, bylo by to sice technicky resitelny, ale neverim, ze naky hotovy reseni na trhu vubec existuje.
0/0
10.9.2003 2:26

white_sadhus

Re:
vono az ti to na pul dne spadne a budes se marne pokouset dovolat se na tu jejich info linku, taxi vzpomenes. zatim bud rad, ze ses ten stastnejsi
0/0
9.9.2003 16:44

Profesor

Re:
180 Kbits ??? Tuhle rychlost ADSL v ČR nemá, Vám asi dělají problémy velká a malá písmena, že ??? :-)))))))))))
0/0
10.9.2003 2:16

cRaCk von Sajrajt

Telecom=
Ukrajina!
0/0
9.9.2003 14:50

Blamage

ADSL po Česku

Telekom vede. Opravdu jen co je pravda. ADSL je poslední produkt kterým Český telekom zvedl mandle mnoha lidem. V podstatě s velkým opovržením tuto variantu připojení začal zavádět na ústřednách v době kdy na západ od našich hranic byla tato služba již standardem. Tahanice s ISP o cenách a celkové koncepci připojení ještě před zavedením dávala už na začátku jasně tušit kam se celé ADSL odebere. Do kopru!

Stěží se dá věřit tomu že několik měsíců před spuštěním počítal Telekom s cenami více než 3 násobnými než za které byl nakonec službu nucen spustit.

Jaké ale ADSL je? Strašné!!!!!!!

ADSL je nejhorší služba kterou za posledních pár let pro své zákazníky Telekom připravil. Zavedení komutace sběrných linek je naprosto neuvěřitelný zásah do smluvních podmínek tarifu. Přitom ani samotná služba není schopna bezchybně fungovat ani několik minut. Navýšení rychlosti na dvojnásobek je jen další reklamní trik protože Český telekom není schopen zaručit ani minimální smluvní rychlosti 56Kbps natož aby byl schopen zaručit jejich několikanásobky. Dlouhé prodlevy ( timeouty ), ztrácející se packety, nekolika minutové, hodinové, denní výpadky a veškerý support? Žádný. A když už je tak drzý.  

Ne, to není služba. To je výsměch. Navíc si za to ještě nechá platit. Strašné!!!!!!!

0/0
9.9.2003 14:43

spec

Re: ADSL po Česku
Kolik si dostal od nejakeho alternativniho operatora za tenhle prispevek?
0/0
9.9.2003 15:34

jolly

Re: ADSL po Česku
kolik ty od těch zlodějů z telekomu?
0/0
9.9.2003 15:54

Blamage

Re: ADSL po Česku

Ani korunu. Včera jsem po několika telefonátech na servis a po několika dnech zase spátky na modemu celé ADSL zabalil a vrátil zpět do krabičky a zažádal o zrušení smlouvy.

Pochopte to je jako koupit formuli od McLeren s tím že do ní můžu nalít jenom 10litrů kerosinu na jeden závod a to ještě na testovacím motoru od Peugeotu.

Promiňte ale nevím co obhajujete. Máte ADSL??

0/0
9.9.2003 16:22

Blamage

Re: ADSL po Česku

To jsem ale ještě zapoměl podotknout že dělám servis jednomu datovému okruhu. Jezdím si po Polsku, Maďarsku, bývalém východním Německu, ale něco tak strašnýho jsem opravdu ještě neviděl.  ADSL v Německu, Polsku, Maďarsku funguje. Neměl jsem s připojením jediný problém. Jak to vypadá v Čechách? Pochlubte se jestli má někdo podobné skušenosti.

Myslím že nás bude skara víc.

Proč se ptáte na lokální distributory? Nechápu. Za tou linkou i když je třeba od IOL, Nextra, VOL vždycky sedí jenom Telekom. Pokud Vím tak on je ten kdo sedí na špuntu. Jak by ne. Protože by přišel o takovej senzační byznys jako je pevná lajna. To by se pak penízky kutálely jen hodně pomalu. ADSL mu totiž silně nabourá trh. Tak proč by to dělal?

0/0
9.9.2003 16:32

bimbac_007

Re: ADSL po Česku
    Jak to vypadá v Čechách? Taky by me to docela zajimalo, ale nejen tam, na Morave je Cesky Telekom v tomhle taky velmi aktivni. Jsou snad rozdily?
0/0
10.9.2003 2:53

bimbac_007

Re: ADSL po Česku
Jak to vypadá v Čechách? Taky by me to docela zajimalo, ale nejen tam, na Morave je Cesky Telekom v tomhle taky velmi aktivni. Jsou snad rozdily?
0/0
10.9.2003 2:42

bimbac_007

Re: ADSL po Česku
Tahle vetvicka se omylem dostatla na nespravny misto.
0/0
10.9.2003 3:47

ARow

Re: ADSL po Česku

No v něčem máš pravdu ale ..... rychlost je opravdu 20kbps stahuju s ní a při měření mi taky vyšla a upload je dokonce 12 i když je garantován 6,4 takže s tou rychlostí to neni zas tak hrozný

ale je pravda že adsl ztrácí pakety jako svině vyšlo mi to 7% což je dost hrozný  ku příkladu UPC ma 0,6% !!!!!!

ale jinak je to prostě telecom ....

..... jenže já nemám na výběr ... majitelé domu nás chtějí vyhodit (jelikož máme za 3+1 jen 6500 v centru města )  takže nám nepovolí ani UPC ani mrkvovlnu takže .... nemám na výběr

0/0
12.9.2003 20:59

Richard

Instalace ADSL - zážitek
U alternativního operátora jsem si objednal v Plzni dvě přípojky ADSL /jsem v objektech, kde není možno nainstalovat anténu/. Instalaci provádějí soudruzi z Telecomu. Začali ve čtvrtek 4.9.03, teď máme úterý dopoledne a dosud se jim ani jedna linka nepodařila zprovoznit. Přiznávají, že problém je někde na straně Telecomu. Už se ani nesměju...
0/0
9.9.2003 14:42

MaX

Podminky pripojeni v CR
To co predvadi Telecom a vlastne potazmo i Cesky radiokomunikacni urad a vlada je fakt ostuda. Kazdemu i mene vzdelanemu cloveku je jasne ze budoucnost je v informacich a v jejich zdileni ... a k tomu je predevsim potreba protlacit Internet temer i na zachod .... ne ? Kdyz se me kamrad z jedne zapadoevropske zeme ptal co mame za pripojeni, ze to od nas nejak spatne 'tece', ze on takovy problem nema, ze ma cca za 10EUR/mesic nelimitovany ADSL 320/128 ... tak jsem se zastydel :(((
0/0
9.9.2003 12:29

ferda

ISDN - the best of.....
Nejlepší je ISDN, který přijde nebohé zákazníci instalovat dvojka kreténů z telecomu. Má doma měsíc starou sestavu s WIN XP PRO. Funguje to celé skvěle, USB zařízení šlapou atd. Jenže báječnej ISDN modem Microcom nelze nainstalovat, tak odejdou se slovy, problém je v OS, ať vám to Microsoft opraví. Fakt frajeři, na tom CD k modemu nebyl ovladač k XP, bylo starý asi dva roky.
0/0
9.9.2003 12:14

bimbac_007

Re: ISDN - the best of.....
Lidska blbost vladne celemu svetu. Asi pred mesicem jsem byl zapojen jako poradce do instalace ADSL na ISDN ve Svycarsku, provajdr Tele2, ktery v ramci akce k tomu dodaval zdarma modem Zyxel 630. Zakaznik mel na pocitaci Windows Milenium. Kdyz to neslo, technici od Tele2 to zduvodnovali mj. tim, ze tenhle modem bezi pouze na Windows 98 :-D)))
0/0
10.9.2003 3:58

ARow

Re: ISDN - the best of.....

sou to kokoti já sem to musel nahlásit že mám XP

a dostal sem fricka modem

0/0
12.9.2003 20:48

Wizard

Totální ostuda
Český telekom opět zabodoval! Ať žije wifi!
0/0
9.9.2003 11:57

Marian Kechlibar

No výborně, už celé jedno promile obyvatelstva ČR má ADSL!

Mimochodem, 10 000, to je také počet občanů ČR, jejichž soukromý majetek překračuje 30 milionů Kč ...

Opravdu se má pod záštitou "ministra informatiky" daří čím dál líp. Fuj.

0/0
9.9.2003 11:43

PR

CTc
Mimořádnou pozornost věnuje ČESKÝ TELECOM využití růstového potenciálu datových a internetových služeb. Podle výzkumu agentury GfK považují IT manažeři ČESKÝ TELECOM za nejlepšího poskytovatele datových služeb v ČR. Společnost se hodlá stát rovněž předním poskytovatelem komplexních služeb v oblasti e-commerce a netradičního podnikání.
0/0
9.9.2003 11:39

CTc: part II
 Vyse uvedeny text je na strankach Telecomu, v sekci ADSL. no comment
0/0
9.9.2003 11:41

HCP

Re: CTc
Až nabídnou to, co mám já.....tzn 256kb/s neomezeně za pětikilčo, potom se máme o čem bavit... :-)
0/0
9.9.2003 20:11

Tom

Re: CTc
Od koho mas za 500,-  256 ???
0/0
9.9.2003 21:36

SF2

Re: CTc
To by me taky zajimalo, za ty prachy bych si to fakt poridil az na ten zachod.....
0/0
9.9.2003 23:44

Vašek

Porovnání s vyspělým světem!!
Hurá už máme 10 000 přípojek! Koho však zajímá skutečné srovnání s vyspělým světem i státy východního bloku najde pár čísel v tomto opravdu podrobném srovnání. At si každý udělá obrázek co ČTc dokázal za půl roku fungování služby a co dokázali za stejnou dobu jiné státy!
0/0
9.9.2003 11:04

Dancer

Re: Porovnání s vyspělým světem!!
Takže už jich máme tolik jako měla Malta (394 583 obyvatel) 31.3.2003. Tomu řikám pokrok!
0/0
9.9.2003 13:48

Pavel

Dobrý den. Jenom jeden vlastní poznatek s ADSL. 15.5.2003 jsem si ho objednal a 25.8.2003 mi s politováním sdělili že mi ho nedají.To je neuvěřitelné.
0/0
9.9.2003 10:55

jiný Pavel

Re:
Také jsem o něm uvažoval - až do té doby, než mně (naštěstí) hodná paní na zákaznické lince sdělila, že s XPéčky by to asi moc neběhalo. O tom ovšem v bombastické nabídce ani čárka !!!
0/0
9.9.2003 11:48

Omi

Hloupost
Mám Xp (Windows i CPU) :-)) a všechno okolo ADSL chodí bez nejmenších problémů...
0/0
9.9.2003 13:07

Blamage

Re: ISDN na WinXP
Já jsem ho u jednoho zákoše rozchodil. Telekomáci na to čuměli taky jako vejři protože jsem po půl hodině úsilí našel kýžený driver pro Microcomácký ISDN modemy na netu. Bylo to ale peklo. Škoda. Už jsem ho někam zabordelil takže ho nemám v zálohách.
0/0
9.9.2003 14:27

cjv

Re:
Hodna pani ti rekla poradnou kravinu, ADSL me bezi pod XPckami uplne bez problemu....
0/0
9.9.2003 14:29

klapzuba

Já patřím mezi těch 56% lidí, které nemůžou ADSL využít. No jo. Blbec z Plzně, tudíž z vesnice.
0/0
9.9.2003 7:45

Zyl

Re: bezdrát
Proč si nenecháš zavést bezdrát. Tohle u nás na vesnici(Chomutov) nabízejí min. 4 firmy.............
0/0
9.9.2003 10:19







Najdete na iDNES.cz



mobilní verze
© 1999–2017 MAFRA, a. s., a dodavatelé Profimedia, Reuters, ČTK, AP. Jakékoliv užití obsahu včetně převzetí, šíření či dalšího zpřístupňování článků a fotografií je bez souhlasu MAFRA, a. s., zakázáno. Provozovatelem serveru iDNES.cz je MAFRA, a. s., se sídlem
Karla Engliše 519/11, 150 00 Praha 5, IČ: 45313351, zapsaná v obchodním rejstříku vedeném Městským soudem v Praze, oddíl B, vložka 1328. Vydavatelství MAFRA, a. s., je členem koncernu AGROFERT.