Klávesové zkratky na tomto webu - základní
Přeskočit hlavičku portálu


Diskuse k článku

Máte ve svém chytrém mobilu dostatek paměti?

Máte problém s velikostí volné paměti ve svém chytrém mobilu Sony Ericsson P800 a chtěl byste jej elagantně a s nevelkými náklady vyřešit? Pak určitě nepřehlédněte tento článek, který vám představí Stacker - užitečný kousek softwaru, který vám může vytrhnout trn z paty.

Upozornění

Litujeme, ale tato diskuse byla uzavřena a již do ní nelze vkládat nové příspěvky.
Děkujeme za pochopení.

Zobrazit příspěvky: Všechny podle vláken Všechny podle času

haha

Zase clanek od hosika, ktery pamatuje tak maximalne Pentium Pro
To je silene, jake blaboly se pisi do Internetovych periodik. Komprese disku na XTckach ?????? JEZISMARJA !!!!! Autor zjevne zadne XTcko nikdy nevidel. Predpokladam, ze v jejich ere byl nekde na houbach ci maximalne cural do plenek. To nemuze redakce ty clanky trochu redigovat. Nekym, kdo neco vi ? Proc vypousti do Internetu takove blaboly nevzdelanych jedincu ?
0/0
9.8.2003 11:21

Re: Zase clanek od hosika, ktery pamatuje tak maximalne Pentium Pro

Budes se mozna divit, ale Ta komprese fakt fungovala. Mel jsem to doma, nekdy kolem roku 87-88... Kdeze ty zlaty casy jsou? ;-)

A mozna by jsi taky nemusel byt tak hruby, hlavne kdyz nevis, co pises.

J.

0/0
12.8.2003 14:42

JARDAT

HDD XT

ta debata o těch 10MB HDD ve mě vyvolala pocit smutku a lítosti a to takový že jsem dokonce oprášil i  svého miláčka WD 93044-A  a posteskl že ho již dnes jaksi nedokáži připojit ....

0/0
7.8.2003 17:39

Také vám tuhne?
Kolega ho chvíli používal, ale dost často mu P800 tuhla, tak ho odinstaloval a od té doby mu zase netuhne. Škoda.
0/0
7.8.2003 13:34

Honza

Memmaker
Mně to tedy spíš připomíná Memmaker pro Win 95. A na PC s 16 MB RAM je to docela dobrá věc. Nicméně, kdo vlastně ví, o čem zde píši v době pamětí 1 GB... opravdu 640 kB základní paměti nikomu nestačí, Bille?
0/0
7.8.2003 9:14

Mira

Stacker na ixteckach? Opravdu?
Na stejném způsobu fungovaly již v dřevních počítačových dobách nástroje pro on-line kompresi malých pevných disků na první ikstéčkách. Copak si nepamatujete na DoubleSpace či Stacker pro MS DOS?
0/0
7.8.2003 7:34

Bruno

Re: Stacker na ixteckach? Opravdu?
Nevím, jak stár je autor. Ale hádal bych, že v éře XTéček byl buď ještě na houbách, nebo tahal kačera. Proto asi neví, že jen málokteré XTéčko mělo pevný disk a tehdejší verze MS DOSu rozhodně doublespace neobsahovaly.
0/0
7.8.2003 9:05

ladik

Re: Stacker na ixteckach? Opravdu?
Pravda pravdoucí, špičkově vybavené ixtéčko mělo dvě disketové mechaniky 5,25" .
0/0
7.8.2003 10:24

Fido

Re: Stacker na ixteckach? Opravdu?
No ja teda pamatuju ixtecka s 10 Mb (lepsi verze mely 20 Mb) pevnym diskem a 5,25 floppynou. A stacker na nich samozrejme behal.
0/0
7.8.2003 11:34

ladik

Re: Stacker na ixteckach? Opravdu?
No ixtéčka s pevným diskem byla skutečnou výjimkou, a to s kapacitou 2 - 5MB, pevné disky o zmíněných kapacitách se začaly spíš montovat až do prvních ATéček.
0/0
7.8.2003 12:16

Fido

Re: Stacker na ixteckach? Opravdu?
No ja pamatuju napr. PP06 ktere disk opravdu nemely. Na druhou stranu uz v roce 1986 jsem pracoval na nekolika PC-XT Novotec (Peruanske) a ty mely 20 Mb disk a EGA monitor. Dale pak na nekolika PC-XT Commodore a u tech byly disky 10 a 20 Mb. Mensi opravdu nepamatuju.
0/0
7.8.2003 15:08

Petr Andrs

Re: Stacker na ixteckach? Opravdu?
No ja nevim, ale v letech 87-90 jsem mel doma tri ruzna XT a vsechna mela disk aspon 20MB, byli to Amstrad, ICL a NTS
0/0
10.8.2003 11:17

Lexa

Re: Stacker na ixteckach? Opravdu?
10 Mb a 20 Mb disky určitě ne.
0/0
7.8.2003 12:17

xKryspin

Re: Stacker na ixteckach? Opravdu?
no montoval dovnitr.... prvni hadr co sem mel pripojeny k XT (2MHz - HP) mel 6MB prumer plotny byl 7,25" a byla to skrin stejne velka jako cely pocitac. (cele ten pocitac tvorily tri krabice velke jako soucasny desktop)
0/0
7.8.2003 14:17

Fido

Re: Stacker na ixteckach? Opravdu?
He he. To ja mel jeden zajimavej disk z trochu pozdejsi doby (tak rok 1992). Byl to 5,25 '' ESDI disk Microscience s kapacitou 680 Mb. Zabiral dve pozice (na vysku), vazil asi 4 Kg a mel fyzicky 12 ploten (rozebral jsem ho). Kdyz se na tomhle disku neco hledalo tak cely PC mel tendenci cestovat po stole a dokazal ho minimalne poradne rozhybat. Byla docela sranda kdyz stul byl trosku rozvrzanejsi a najednou se zacal houpat a skripat. :-)
0/0
8.8.2003 11:07

JayCee

Re: Stacker na ixteckach? Opravdu?

Dvě pětačvrtky byl ze začátku přepych, ale já měl potom i MFMkovej 10MB disk - hotovej zázrak ;-)))

A Stacker, to už je nostalgie, konkuroval mu leda DR-DOS... o nějakém DoubleSpace si Bill tenkrát ještě nechával zdát...

0/0
7.8.2003 13:11

ladik

Re: Stacker na ixteckach? Opravdu?
To je pravda, a DR DOS, ten byl na tu dobu špičkový, mnohem propracovanější než MS DOS, bohužel se proti MS neprosadil . No a když to vezmeme do důsledku, DoubleSpace byl přeci ukradnutý Stacker, byla to tenkrát docela slušná aféra, jedna z prvních bot MS .
0/0
7.8.2003 13:43

Adam

Re: Stacker na ixteckach? Opravdu?

Toto nebyla rozhodne jedna z prvnich bot MS. Prvni bota, podle me, byly spis windows1 a hadky, posleze rozchod s IBM kvuli os/2 (prvni verzi delal MS!).

Spis to ukazuje, ze Microsoft byl hajzl vdycky - kdysi kradl kod do doublespace,  tcp/ip ma ve windows ukaradeny z BSDcka a kdyby se vic hledalo takovych zlodejin udelal urcite hodne.

0/0
7.8.2003 14:34

Vladislav Janeček

Re: Stacker na ixteckach? Opravdu?
Mé první PC (po Commodoru 64) bylo XT a kromě 5,25 flopky měl 10 MB harddisk. Ještě bych ho možná někde na hůře našel. Ta veta o Stackeru se netýkala ixtéček, ale v rámci zjednodušení to nakonec vyznělo tak, jak to vyznělo. I když mám pocit, že stacker (ten nebyl součástí MSDos) jsem na to ixtéčku měl. DoubleSpace jsem měl až na notebooku, a to byl 386sx notebook. V. Janeček
0/0
7.8.2003 19:36

redwasp

Re: Stacker na ixteckach? Opravdu?

taky uz me pamet neslouzi, ale myslim ze Stacker byl az za ery AT za 286tek. Pouze sel spustit i na patricne vybavenem (pevnym diskem a pameti) XTecku. DoubleSpace byl myslim az v MS-DOS 6.0 (nebo 5.0?), kazdopadne to ze to byl prinejmensim okoukany kod Stackeru bylo verejnym tajemstvim a myslim se to i resilo soudne. Kazdopadne DoubleSpace obsahoval pomerne zavaznou chybu pri sprave disku, ktera zpusobovala chyby pri ukladani dat kdyz uz bylo na disku malo mista. A to bylo skoro porad, takze pouzivani Doublespace melo vetsinou zanasledek neprijemne problemy a ztratu nekterych dat. Proto myslim v dalsi revizi MS-DOSu byl DoubleSpace potlacen a byla vydana utilitka k jeho odinstalovani (to normalne nebylo mozne)

Stacker byla opravdu legenda, fungoval dobre a naprosto spolehlive.

 

0/0
9.8.2003 13:38

.

Re: Stacker na ixteckach? Opravdu?
Pokud si dobre pamatuju, tak dusledkem bylo prejmenovani DoubleSpace (do jake miry se zmenil i kod netusim) na DriveSpace, ktery byl soucasti MS-DOSu 6.22.
0/0
10.8.2003 3:00

trim

Re: Stacker na ixteckach? Opravdu?

Tak DriveSpace pamatuju uz i ja a jednou jsem ho doknce pouzil... :))

Zacinal jsem na C64 a to mi bylo asi 5 roku (nojo, jsem 85. rocnik :)))))))

0/0
10.8.2003 4:02

Petr

Re: Stacker na ixteckach? Opravdu?
Myslim ze DoubleSpace uz byl v MS DOS 5.0, mam ho doma original na peti 5.25" disketach :-)
0/0
8.10.2003 16:32







Najdete na iDNES.cz



mobilní verze
© 1999–2017 MAFRA, a. s., a dodavatelé Profimedia, Reuters, ČTK, AP. Jakékoliv užití obsahu včetně převzetí, šíření či dalšího zpřístupňování článků a fotografií je bez souhlasu MAFRA, a. s., zakázáno. Provozovatelem serveru iDNES.cz je MAFRA, a. s., se sídlem
Karla Engliše 519/11, 150 00 Praha 5, IČ: 45313351, zapsaná v obchodním rejstříku vedeném Městským soudem v Praze, oddíl B, vložka 1328. Vydavatelství MAFRA, a. s., je členem koncernu AGROFERT.