Klávesové zkratky na tomto webu - základní
Přeskočit hlavičku portálu


Diskuse k článku

Čemu dáváte přednost při výběru nového mobilu vy? Ceně, značce, funkcím nebo něčemu zcela jinému?

Podle výzkumu společnosti Strand Consut se při nákupu mobilů rozhodují na základě ceny a značky. Až poté se zajímají o podporované technologie a služby, které mohou s těmito mobily použít. Průzkum byl prováděný v západní Evropě, ale u nás se rozhodují uživatelé podobně.

Upozornění

Litujeme, ale tato diskuse byla uzavřena a již do ní nelze vkládat nové příspěvky.
Děkujeme za pochopení.

Zobrazit příspěvky: Všechny podle vláken Všechny podle času

Xspy

MMS = WAP , aneb není se už čemu divit......

Pravda , nové technoligie jsou důležité . Ale pro koho ? Pro nejpočetnější skupinu uživatelů určitě ne . Vždyt´ kolik z domácích hospodyněk , dělníků a závislé "studující" mládeže (mám na mysli 18 a níž :) ) využije MMS , Bluetoth ,datové přenosy ? ....

Pokud se mám řídit podle vlastní zkušenosti, tak jediné co běžný člověk opravdu využívá jsou hovory a SMS .(SMS se také prosadily jen kvůli tomu, že jsou dostačující a jsou výrazně levnější nežli běžný hovor ).

Já osobně bych pomýšlel na rychlé GPRS (4+2) ,Bluetoth a po zkušenostech také na Javu  (Java mě dostala díky aplikacím , jež udělají i z velmi levného mobilu opravdu solidního pomocníka . viz MT50 s kalendářem, plánovačem,vědeckou kalkulačkou a Email klientem. Pokud by do budoucna podpora javy přinesla i skutečnou náhradu za kancelářské aplikace  určitě bych se nezlobil ) . MMS jsou pro mne prostě k ničemu a opravdu bych je využíval jen minimálně.  Ale to pod pět tisíc nenabídne ještě dlouho nikdo a 8 a více tisíc za pouhý mobil prostě nedám.  

 Když jsem kupoval mobil své sestře ,byl jsem hodně limitován cenou a tak jsem šáhnul po nejlevnějším mobilu, který se ale dal ještě rozumně používat  a člověk se za něj nemusel stydět (odstrašující až urážející je např. Siemens A 35) . Mohl jsem si vybrat mezi Motorolou , Siemensem , Nokií a Alcatelem . Siemens jsem před půl rokem odmítl ihned , Nokia byla předražená , Motorola neznámá a tak zvítězil Alcatel za 2600,-. A při tom, jak se moje sestra chová k mobilu , mne svou odolností opravdu přesvědčil . Když navíc vezmu v potaz, že i tento levný mobil se funkčností vyrovnal C35 (o Nokia 3310 nemluvě) nebyla to vůbec špatná volba.

Před dvěma měsíci potřebovala moje matka nový mobil . A samozřejmě limitovaná cenou šáhla po tom nejlepším co si mohla dovolit . Takže doma se usídlil Siemens MT50 za 2800,-  A opět si mohla vybrat Nokii 3310 .... ale za cenu vyšší než 3000 a s minimálním vybavením....hmmm   .

Opravdu Nokie slavila první velký úspěch asi před pěti léty. A od té doby bodovala právě novými technologiemi !!!! (grafické menu , intregrovaná anténa, T9 , vlastní melodie, loga ,hlasové povely ). S nadšením jsem obdivoval intuitivnost 5110 . Poté přišla 3210 a téměř stejné ovládání , pak 3310 a vpravdě nových vylepšení bylo poskrovnu .  Od té doby se podle mě Nokia plácá ve futurologických designech , které strývají stále stejný nebo jen mírně vylepšený HW a většina konkurenčních firem se postupně dostala na stejnou, neli lepší úroveň . To už chce opravdu dobrý marketing ,aby se s tím co nabízejí udrželi nad vodou. Já bych se při cenách za jaké se u nás prodává určitě vážně zamyslel, zda má smysl se ještě k Nokii vrátit . Nyní již neuspěje jako důvod k pořízení Nokie její intuitivní ovládání , pokrok šel kupředu a pokud má někdo zkušenosti s joystickem určitě se bude zpátky vracet jen nerad . Ale je to jen o zvyku......

PS : Aktivační poplatek je opravdu přežitek. Vždy se mohu jen smát, pokud srovnám nabídky Oskara a Eurotelu nabízející mobil, mobilní kartu za korunu :))))))) .    

  

0/0
17.7.2003 14:14

doroty

operatori jsou zaby

Pravda. Jen zlomek uzivatelu za stavajicich podminek podstoupi martyrium zprovozneni sluzeb 2,5 te generace a je ochoten platit soucasne ceny. Pritom uz jsou tu aplikace jako video na mobilu www.videozona.cz, ktere predznamenavaji trendy za par let. 

Operatori jsou zaby na prameni a dokud se nezvednou, voda nepotece ani jim, ani zakaznikum, ani vyrobcum aplikaci.                                

0/0
16.7.2003 14:04

user

..

Nokia ma vetsinu trhu v CR, to je fakt, tak proc by taky nemela mit adekvatni zastoupeni v "pranici"? No, Nokia je jednoducha v ovladani, a trhlin ve funkcnosti ma podle me docela slusny mnozstvi... :)

Uz brzo nastanou zmeny! §:))

0/0
15.7.2003 14:28

Jaroslav

Názor

Nejsem žádný blázen do nových technologií, pokud se týká jejich koupě,ale moc rád si přečtu a třeba i novou věc zkusím. Ale vždy mne omezuje cena. Ne proto, že bych nemohl za večer pro Wapovat  nebo prostřednictvím mobilního CHATu spotřebovat 500:-Kč,ale protože je mnohem lepší utratit stejnou pětistovku za večeři se svojí manželkou a nebo kamarády.

Mám syna, který si k Vánocům přál mobila. Potřeboval jsem něco co bude docela hezké, něco vydrží a nebude drahé. Když jsem zjistil,že při běžných způsobech u operátorů ještě stále je nutné platit aktivaci, tak jsem ustoupil od možnosti nejen koupit zcela nový mobil u nich,ale také od toho, abych si tím pádem pořídil tarif. Sám jsem si koupil 3330 za necelé tři tisíce a malému jsem dal svůj telefon,kterého jsem "převlékl" a koupil mu novou baterii. Nevidím skoro vůbec důvod kupovat si nějaký telefon za 16 tisíc, nebo i více jen abych telefonoval a posílal smsky nebo občas se podíval přes wap na nějaké zprávy. Těším se až bude běžné poslání malé ikdyž nekvalitní fotky z dovolené, nebo z místa, kde prostě budu já a někdo blízký ne,ale za dnešní ceny těžko bude taková služba často využíváná.

A pokud se týká polemiky nad NOKIA versus ostatní mobily, tak nevidím důvod proč tak nevraživé diskuse. Stále se navíc všude opakující. Měl jsem Philips, Motorolu, Siemense a Nokii. Nevím přesně důvody,ale zůstal jsem u NOKIA, Je tu  určitě několik podstatných věcí proč jsem se tak rozhodl a moh bych mezi ně řadit, že jsem si rychle zvykl na jeden z možných způsobů pohybu v menu, že když mi několikrát padla NOKIA na beton nebo asfalt, že vydržela, ale taky že se s ní dovolám skoro vždy lépe než kolega vedle mne se služebním Siemensem. Jedno je ale fakt. Z tohoto článku jasně vyplývá názor, s kterýms e ztotožňuji, že přístup operátorů není správný a že NOKIA je vážně super v marketingu,jelikož je sice dobře, že existuje nějaká novinka v komunikacích,ale nejvíce se prodávají ty obyčejnější telefony a na těch je nutné opravdu udělat vše co možná uživatelsky jednoduché i pro babičky, dítě nebo člověka, co se nechce zabývat sty stránek návodu,než příjde na některé ovládání.

0/0
15.7.2003 14:06

Petr

Asi je to pravda...
V poslední době jsem koukal po děvčatech - a fakt 2 ze 3 volají ze "lžíce na boty". Je hnusná, ale prodávaná... Myslím, že chyba je v tom, že operátoři natěšení počátečními zisky kalkulovali se stálým růstem tržeb - a on už tak raketově neroste. A pro spoustu lidí fakt mobil = Nokia.  A k čemu mají WAP /GPRS uvnitř, ani netuší. Je to otrava, něco jako Cola / tonic / džus (vše od jedné firmy) v našich hospodách. A "Gambáč" k tomu. Je taky mnoho kvalitnějších a zajímavějších piv, ale koukněte, co lidi v Tesku vlíknou od pokladen...
0/0
15.7.2003 13:45

Pepa

Re: Asi je to pravda...
Nokia má hezký design, ale to je vše. žádné funkce vysoká cena u novějších přístrojů. A dát za blbou 3310 co prakticky nic neumí 3500kč, to může dát jen blázen nebo pořádnej naivka. Ale Gambáč je dobrej. PS pozdrav z Plzně
0/0
16.7.2003 6:55

Martin

Nokia a jeji "uzasne intuitivni ovladani"
Porad zasnu nad tema sr***ama co rika spousta lidi o ovladani nokie. Jak je skvely, nejjednodusi atd. Zamyslete se - neni to naahodou tim, ze Nokia byla u vetsiny lidi prvnim telefonem, takze si zvykli na jeji ovladani a jenom proto je pro ne tak UZASNY? - proto taky vedi dobre kde co je, orientuji se v nem atd. Ja sem mel jenom nekolik SIemensu, Motorolu, Samsunga.... a ted se mi na nejakou chvili dostala do rukou Nokia. Musim rict ze to pro me bylo NAPROSTO stejny jako kdyz sem mel nejakej jinej telefon co mam poprvy v ruce a nektery funkce dotedka (mam ho asi 2 tydny) jeste nekdy chvili hledam nez se prokousu k tomu co sem chtel....... a navic skoro VSECHNY (ne-li opravdu vsechny) telefony maji ovladani: SIPKY, TLACITKO OK, TLACITKO CANCEL..... a komu se tyhle tri veci uplne stejny u vsech telefonu zdaj u Nokie jedondusi.... tak je asi HODNE zaujatej....
0/0
15.7.2003 11:28

OC

Re: Nokia a jeji "uzasne intuitivni ovladani"

Víte, ono jde hlavně o takové věci jako vstup do seznamu jedním tlačítkem a potom vyhledávání postupným psaním písmen, o rychlé a pohodlné psaní textovek.

Je pěkné, že se u jiných značek dostanu rychle do menu 10.8.6.7.12, ale uživatel potřebuje perfektně zvládnuté základní věci: telefonování a posílání SMS.

0/0
15.7.2003 11:39

Jakub

Re: Nokia a jeji
Já tedy nevím, znám telefony Siemens, Nokia a Alcatel. Mám pocit, že do seznamu jedním tlačítkem vstupují všichni. Nevím, coje na ovládání Nokí tak užásné, např. 3310 je odstrašující příklad, jak by se telefon neměl dělat. Třeba,když člověk vjede do seznamu a potřebuje se podívat na číslo dotyčného,omylem zmáčkne nějakou klávesu a "milá" Nokia mu nenabídne nic jiného než možnost uložit,žádné No (možnost zrušení) běžné u inteligentních telefomů, jediná možnost je telefon vypnout, aby člověk zachránil cenná data.
0/0
15.7.2003 12:43

Re: Nokia a jeji
Od toho je tam tlacitko "C" jako cancel nebo clear, ze ty mas ten telefon jen pujceny od "pritelkyne / kolegy / mamy / taty / babicky" a za tech par dnu ses s nim jeste nenaucil :) Moje 8 lete sestra ho mela zvladnuty behen odpoledne...
0/0
15.7.2003 14:25

Re: Nokia a jeji

Souhlasim, mel jsem postupne 5110, 3310, 3410 a behem par dnu co byla nokia v servisu - (baterka out), jsem mel jako zalohu ericsson T10. Uz nikdy bych si neporidil nic od znacky Ericsson, ani kdyby byla cena polovicni oproti konkurenci...

Tak hrozne neprehledne menu, hodne vyuzivane funkce az na nejake 5. zmacknuti kombinace sipek doprava / doleva / YES je vazne zbesilost, nehlede na temer zcela zbytecny neaktivni flip, strasne rozlozene klavesy (pri psani * nebo # jste museli diky pantum od flipu temer zalomit prst do opacneho uhlu - zmerem od displaye dolu), nebo odezva na psani SMS - neslo psat rychleji nez cca 1 znak za 0,6 - 1 sec. jinak si telefon prepisoval znaky podle nove zadanych - "nepamatoval" si nekolikere stisknuti klavesy za sebou..

A sposta dalsich bugu, ale ty uz zrejme vznikly postupem uzivani:

Zamrzani telefonu pri rychlem hledani v telefonnim seznamu, pri lehkem doteku dispaly se display vypnul /(ale telefon sel, takze jste v lepsim pripade nevideli kdo vam vola nebo pise...), vypadavani masivni anteny, spatna detekce vlozene SIM, spatna detekce site - telefon obcas zamrznul a byl "nedostupny" ale tvaril se jako by mel signal.

Ted mam pomerne novy typ MOTOROLA (rok stary model), ale chybi mi tu zakladni funkce, jez byly uz u 5110 pred 5 lety (dorucenky, zobrazeni cisla a jmena v seznamu najednou, pristup do seznamu a vupisu volanych cisel stiskem JEDNE klavesy, stale neblikajici LED - to je u eriku a motorol vazne opruz a vybiji to baterku, nemoznost profilu u motoroly. atd..)

Takze shrnuto, NOKIA ma mozna mene funkci nez ostatni srovnatelne telefony, ale zato je ma velice dobre pristupne, ovladetelne a rychle vyuzitelne, proste ten kdo navrhoval telefony tak byl i sam dlouhodoby uzivatel a ne jen nejaky inzenyr s notebookem pres rameno a rysovacim prknem.

Muj pristi telefon bude zrejme NOKIA s radiem (bez GPRS, bez polyfonnich melodii, bez HSCSD, bez bluetooth) - po teto funkci prahnu jiz od dob Dancalu pred 6-7 lety, kdy tady GSM zacinalo..

 

0/0
15.7.2003 14:40

aaa

Zdravim reklamni agenturu spolecnosti Nokia... P.S. Dobre oblbujete kluci
0/0
15.7.2003 11:05

masox

operatori si to hnoji sami
zavadi moderni technologie za takove rany, ze jim na to soudnej zakaznik sere jako na placatej sutr. pro priklad neni treba chodit daleko. staci si vzit takovy wap. operatori ho svymi nadsazenymi cenami dokonale pohrbili a jeste pri tom breceli ze jim uzivatele na tento nejnovejsi vykrik techniky (ve svete uz leta zavedeny) dlabou. a dobre jim tak.
0/0
15.7.2003 10:56

ladik

Dobrý článek
Článek přesně odráží realitu, spousta lidí používá mobil jen k telefonování a SMS a operátoři je nijak moc nemotivují k využívání nových služeb . Nejlépe si počíná asi ET, nové datové tarify, velmi dobrá náplň pro využití MMS, ale cena MMS a služeb s nimi spojenými je příliš vysoká a telefon podporující tyto technologie uživatel pořídí stále příliš draho na to, aby si ho pořizovali uživatelé, kteří by tyto služby potenciálně nejvíce využívali . A úspěch Nokie je skutečně pouze věcí jednak dobrého marketingu a jednak prostého snobství (někdo si myslí, že když má Nokii, je automaticky zařazen do vyšší společnosti), nicméně stejně (nebo i lépe) funkčně vybavené a spolehlivější a kvalitnější mobily dokáže konkurence prodávat o 1/3 levněji .
0/0
15.7.2003 10:53

lama

podoba tady je a ne mala
Nokia ~ Microsoft ... mysleme si co chceme, ale obe firmy profituji a drti konkurenci a vetsine uzivatelu vyhovuji.
0/0
15.7.2003 10:45

Mirek

Re: podoba tady je a ne mala
No tak myslím, že rozdíl by se tu našel. :-) Microsoft prodává stále větší sh*t za stále věčí cenu a tváří se jako že je best. Nokia sice vývojově zamrzla, ale dělá to vědomě a to co má dělat(telefonovat) to taky dělá. Stejně dobře jako konkurence. :-)
0/0
17.7.2003 8:32

lurtz

Reklama
Clanek sice moc nekeca, ale vubec nevim, proc mam tak silny pocit, ze jde o reklamu Nokie.
0/0
15.7.2003 10:33

Avi

NOkia vs. ostatní informace v článku

Je zajímavé, že většina příspěvků se týká Nokie. A přitom v článku je hodně jiných, výstižných postřehů. Například ohledně dotování telefonů. Nechápu, proč operátoři více nedotují nové telefony. Jedná se o jednorázovou dotaci. Oni navíc dotují mnohem néně, než je výsledná cena, protože nakupují ve velké - mnohem levněji. Navíc, operátor vydělává prodejem služeb a ne prodejem telefonů. Takže čím více levných telefonů prodá, tím více lidí bude telefonovat.

Co se týče Nokie, tak na tento telefon nedám dopustit. Mají velice přehledné menu a neskutečně intuitivní ovládání. Všichni ostatní výrobci můžou pouze kopírovat...

0/0
15.7.2003 9:18

goldie

Re: NOkia vs. ostatní informace v článku
Co se tyce Nokie tak tu uz bych si asi nikdy nekoupil! Na nokii neni nic dotazeno do konce. Ir prenos s notebookem je opravdu nepouzitelny - 5 z deseti pokusu selze (z neznameho duvodu i presto ze notebook hlasi nokia bla bla v dosahu). Modrej zub pro jistotu neni a kdyz, tak nestandardni. Zato je to mobil o kterym presne vite kde je, podle toho htera kapsa vas tizi.... Nokia nikdy!
0/0
15.7.2003 10:21

Dadun

Re: NOkia vs. ostatní informace v článku
Aha, je to spíš otázka na co si člověk zvykne, pro mě například neskutečně intiutivní ovládání u Nokie spočívá v bloudění po klávesnici a nerozhodností, který z dvaceti knoflíků zmáčknout.. ;)
0/0
15.7.2003 11:20

dwarf11

Nokia jako Microsoft
Nebal bych se hledat paralelu mezi Nokii a Microsoftem. Stejne tak jako SW od MS, maji i tel. od N. hromadu nedostatku, jak ostatne zminuje autor clanku. To, proc je polovina prodanych tel. znacky Nokia, je predevsim dano libivym designem a vysoce pozitivnim vnimanim znacky - jednim slovem marketing. Velmi kvalitni marketing ... A tak typicky uzivatel ze stejneho duvodu, proc pouziva OS Win, MS Office,... pouziva i telefony Nokie. Trebaze stejne jako SW od MS, obecne trpi dlouho telefony Nokia radou nedostatku (vecne vyviklane baterie, bidne podsviceni klavesnice, mizerne barevne displeje, mizerna podpora BlueTooth ... - vim o cem mluvim, neni vyznamnejsi typ tel. Nok., kterych bych nevyzkousel). A komunikator bez GPRS a MMS ? Jsem z toho vice nez nestatsny. Jenze co mam delat ? Jiny takovy neni .. Driverem prodeje a tedy konzumniho uspechu nasi doby nejsou technologie, ale marketing. Ale proc ne .... ;-)
0/0
15.7.2003 9:11

Jerry

Re: Nokia jako Microsoft
Rozdil je v tom, ze zatimco mobil od Nokie se nauci ovladat i absolutni blbec (ostatne jako vsechny ostatni mobily), tak s Linuxem uz to tak v pohode neni. Tam kde ve WinXP staci spustit instalacku ovladace jedinym exe souborem, v Linuxu musim kompilovat jadro a jeste predtim stravit par hodin na netu, abych nasel a postahoval vsechny balicky. Ja jsem se asi pred tydnem dokopal po deseti letech vernosti Microsoftu, abych se zacal ucit Linux (Mandrake 9.1)a zatim se mi nepodarilo ani primountovat jiny diskovy oddil (respektive pod rootem uz jo, ale ne pod uzivatelem). tiskarna Lexmark Z33 taky nejde (i kdyz v seznamu je) a kombinaci bluetooth usb a N7650 si zatim taky muzu jen nechat zdat:-( Sice jsem nasel navod, ale hemzi se to kompilacemi jadra a podobne. Linux si podle me jeste moc hovi v prikazove radce. Ten sem s MS opustil prevazne v roce 95 s prichodem Win95. Dnes si du koupit nejakou prirucku o linuxu, protoze jinak vypada velmi dobre. Ale pro normalni uzivatele porad nic moc.
0/0
15.7.2003 11:22

Bad.Man

:o)
No asi je to tim, ze jsem blazen do mobilnich technologii ... ale ja chci mit telefon nabity vsim dostupnym ... ale zase jeste za rozumnou cenu .... a proto si koupim Sony Ericson T610 .... Nokia ma bezesporu kvalitni marketing .... ale uz ne tak kvalitni telefony vyssi tridy .... nema proste vlajkovou lod .... co je mi platny ze 6600 bude mit GPRS kdyz zase nebude umet napr. Bluetooth .... zrovna tyto dve veci se skvele doplnuji, a jsou uzitecne pri mobilnim pripojeni na internet ..... v aute nebo jinem dopravnim prostredku nema moc vyznam IR port .....
0/0
15.7.2003 8:43

pro pana Kocmana

Pane Kocmane, zrejmne jste jeste nezaregistroval fakt, ze v soucasne dobe je mms nabizena 1 tuzemskym operatorem (pro autora: je to ten ZLY T Mob.) za 2 kc bez dph. Mozna namitnete, ze se jedna o specialni akci casove ohranicenou a budete mit pravdu, ale domnivam se, ze cena se jiz na onech 10 kc nikdy nevysplha. Pokud byste tento fakt registroval, pak nechapu Vasi poznamku  "Ocekava se, ze Oskar nabidne mms velmi levne a prinuti tak zlevnit ET a T MOB. "  Jak jsem uvadel vyse, T MOB. jiz v soucasne dobe mms za velmi levnou cenu nabizi. Prozradil byste nam prosim, pane Kocmane svuj informacni zdroj (zrejmne situovany v nejv. rid. strukt. c. mob), dle ktereho jste nam sdelil sve ocekavani ohledne spusteni Velmi levnych mms u C. mob?

Dale se mi nelibi Vase veta ohledne nabidky sluzeb prodavanych v balicku s tel. "Rozhodne by se jim to vratilo (mob. operatorum) na zvysenych trzbach, i kdyby museli mobily castecne dotovat"   Dle meho nazoru op. vynakladaji nemale fin. prostredky na zjisteni potreb zakazniku, na to , jak najit cestu jak maximalizovat svuj zisk. Pan Kocman je zrejmne marketingovy expert. Pekne z "voleje" zde prohlasi svou domnenku za jakousi univ. pravdu. To slovo Rozhodne myslim nebylo na miste.

Jinak s celym zbytkem clanku vycemene souhlasim.

Preji hezky den.

0/0
15.7.2003 8:25

Jin

Re: pro pana Kocmana
Aaa, pan anonym je tiskovy mluvci nebo z PR.
0/0
15.7.2003 8:40

Radek

Re: pro pana Kocmana

ne, nejsem tiskovy mluvci. to se da poznat podle pravopisnych chyb v zaveru clanku (a nebo ze bych maskoval?  :-)  ). Co se tyce anonymity....anonym je stejne anonymni jako napr. JIN.

Pekny den. Radek

0/0
15.7.2003 10:40

networ

Re: pro pana Kocmana
Anonymous coward.
0/0
15.7.2003 15:19

Lukáš

Re: pro pana Kocmana
Ahoj anonyme, jak se mas a co to tady placas? Proc by ti mel nekdo prozrazovat svuj zdroj informaci, kdyz se neumis ani podepsat???????????
0/0
15.7.2003 8:42

Mac

Re: pro pana Kocmana
Co to s tim má společného, že se nepodepsal ? - vždyť má pravdu. Prohlášení p.Kocmana zní opravdu velmi sebevědomě ! p.Kocmane, Váš názor je pouze Váš názor a od toho "určitě" to má hodně daleko.
0/0
15.7.2003 9:04

Radek

Re: pro pana Kocmana

Omlouvam se za to nepodepsani a nekolik pravopisnych chyb. Lukasi, zamysli se prosim. Pokud bych se napr. podepsal Lukas, myslis, ze by mi pan Kocman vyzradil svuj zdroj? Byl bych podepsan, tak by zrejmne dle Tebe mel. Ostatne, to o vyzrazeni zdroje nebylo mysleno zcela vazne. jen nemam rad, kdyz nekdo sve domnenky a nicim nepodlozene hypotezy predklada verejnosti jako fakta. V odbornem clanku bych to necekal.

 

0/0
15.7.2003 10:14

Lukáš

Re: pro pana Kocmana
Pozor, pokud bys vazne chtel odpoved, tak by ses podepsal a udal svou emailovou adresu. Muj podpis staci, protoze nikoho neosocuju......
0/0
15.7.2003 18:25

radek

Re: pro pana Kocmana
Pozor, nikoho neosocuji. Odpoved jsem neocekaval. Viz. ma reakce vyse.
0/0
16.7.2003 8:04

Rostislav Kocman

Re: pro pana Kocmana

Dobrý den,

levných MMS u T-Mobile jsem si všiml a to dokonce i v tomto článku. V něm píšu, že ceny se po prázdninách už nevrátí na původní úroveň, ale nejspíše nezůstanou ani na dvou korunách. Zřejmě ale víte, že u T-Mobile nebude existovat tlak na nižší cenu za MMS, pokud ji nenabídne levně i někdo jiný. A dokud Oskar nepřijde s levnou MMS do vlastní sítě a přijatelnou MMS do jiných sítí, tak tento tlak nevznikne, protože Eurotel se nechystá u MMS konkurovat cenou. A už takhle jsme v MMS jedni z nejlevnějších v Evropě, takže by mně zajímalo, jak se na zlevnění tváří akcionáři T-Mobile...

Svůj informační zdroj s plány Oskara vám rozhodně sdělovat nebudu, to jistě chápete.

Pokud jde o dotace, nejde o moji domněnku, ale o závěr z několika analýz, které jsem na podobné téma četl a také o zkušenost se zaváděním libovolné nové služby, která vyžaduje u spotřebitelů nové nástroje pro jejich využití. Vždy zatím platilo (pokud nebyla služba překonaná jinou lepší službou, která ji nahradila), že dotace přístrojů pomůže k rychlejšímu vytvoření trhu se službou a i při nižších cenách se dosáhne rychleji zisku a návratu investice.

0/0
15.7.2003 9:20

Jan šmíd

A co Nokia 6600???
Sice to není komunikátor, ale stejně ... Ta mám mít GPRS. I 6610 ho má - naštěstí.
0/0
15.7.2003 8:16

highway

Vyborny clanek
To co vime a tusime, ale nejsme schopni pojmenovat napsal pan Kocman presne a vystizne. Take nejsem priznivcem Nokie, ale v clanku napsane je pravda.
0/0
15.7.2003 8:07

dejvidek

Jojo..

Článek odrazuje realitu....  věta "možná by si měli pouze uvědomit, že nejsou středem vesmíru a že každý asi nepotřebuje mít mobil plný funkcí, které nikdy nevyužije"  je fakt pravda,ale spousta lidí jí stejně pořád nepochopí. (nemá to xy,tak je to krám,atd...)

dejv

0/0
15.7.2003 7:49

Dundiel

Good!
Výborný článek. Čtivě a logicky shrnuje věci, které jsou nejspíš většině lidí - alespoň podvědomě - jasné. Tedy to, že převážná část uživatelů má mobil opravdu pouze na volání a SMS. A taky to, že operátoři nejsou nejaká charita, jejímž  cílem je oblažování zákazníků, ale komerční subjekty, které na zájmy svých klientů kašlou a chtějí maximálně vydělat. Smutné je však to, že se stejně zase spousta "inteligentů" nepoučí a v nejbližší diskuzi se opět vyrojí výroky typu "tenhle telefon je na hovno, protože nemá bluetooth, to si nikdo nekoupí", "jsi debil, protože máš Eurotel/T-Mobile/Oskara, ten je zlý, můj operátor je hodný" atd. Myslím, že většina lidí asi ví, o čem tady mluvím...
0/0
15.7.2003 6:20

fikee

..to je tedy opravdu překvapivé :))

....no, nic nového pod sluncem (i když srovnávat GPRS s MMS je tročku scestné a jen blázen doopravdy chce mobil "na stahování videa"), jen ten poslední odstavec, s tím bych nesouhlasil...

 

myslím, že většině lidí na Nokii nevadí ani tolik, že její low-endy nic neumí, jako spíš to, že jsou prostě předražené...  (siemens nebo alcatel často nabízí totéž za 2/3 ceny)...

no ale to je prostě cena toho, že máte značku :))

co se týče poučení od Nokie, tak to snad radši ne, protože na Nokii je snad ze všech evropských výrobců nejvíce vidět propast mezi hardwarovou a softwarovou stránkou přístrojů. navíc nové pokusy o herní design nokií jsou sice zajímavé, leč trošku to brzdí skutečnost, že se na tom sice dobře hraje, ale špatně telefonuje a ještě hůře píše sms. poněkud odrazuje i skutečnost, že takovou nokii sice strčíte do kapsáčů či bundy, ale hůře do džín, tesilek, košile a saka. pravda, vždycky sebou můžete vzít kufřík nebo batůžek.

0/0
15.7.2003 6:04

shadowork.net

Re: ..to je tedy opravdu překvapivé :))
No myslím že jsi moc nepochopil o co v tomto článku šlo! Jsi jeden z těch zarytých odpůrců Nokie, ale jestli jsi četl pozorně, autor se podrobně nerozepisoval o kladech a záporech Nokie. Jen naznačil, že její marketingová politika je prostě nejlepší a VĚTŠINĚ lidem to takto vyhovuje, i přestože např. ty nesouhlašíš! A nemá smysl tady zase zbytečně rozpoutávat vlny nenávaisti nebo fanatismu!
0/0
15.7.2003 7:12

Jakub

Re: ..to je tedy opravdu překvapivé :))
Ne překvapivé to není,ale podtrhuje to jenom psychologický názor, že v každém národě je zhruba 60 procent blbějších lidí. Odpůrce Nokie jsem, protože s ní mám velmi špatné zkušenosti. Když je levná-je velká,těžká a nic neumí. Když něco trochu, ale vlastně nic pořádně, umí, tak je extra předražená.  V Nokii totiž nesedí žádní pořádní technici.  A řekl bych, že pro solidního zákazníka je marketing Nokie přiliš vtíravý.  Vše je stejně o tom, že většina lidí reklamě věří,aniž přemýšlí nad tím, co jim reklama říká.
0/0
15.7.2003 13:04

Geoffrey

Re: ..to je tedy opravdu překvapivé :))
Moc se mi článek líbil. Jak snadno se některé věci definují a jak těžce jsou je někteří schopni přijmout. Považuji se za technoida, miluji IT, nadupaný mobily, digitální foťáky,  ale přesto musím dát p. redaktorovi jednoznačně za pravdu. Stačí se kouknout kolem sebe. Jen hrstka lidí prakticky využívá GPRS či MMS, pro většinu lidí je vrchol techniky barevný display a polyfonní melodie. Nakonec, sáhněme si do "svědomí", kolik % času při používání mobilu využijete nějakou TOP technologii. Já např. pouze bluetooth sluchátko, vyjímečně GPRS a tím to končí. Jo, jo, znám hodně lidí, co vzpomínají se slzou v oku na 5110, jak byla jednoduchá a jak se s ní hezky telefonovalo...
0/0
15.7.2003 8:54

717

Re: ..to je tedy opravdu překvapivé :))
AU! 5110 jsem svého času měl přidělenou (služení) a horší šmejd jsem v životě nedržel v ruce...
0/0
16.7.2003 10:17







Najdete na iDNES.cz



mobilní verze
© 1999–2017 MAFRA, a. s., a dodavatelé Profimedia, Reuters, ČTK, AP. Jakékoliv užití obsahu včetně převzetí, šíření či dalšího zpřístupňování článků a fotografií je bez souhlasu MAFRA, a. s., zakázáno. Provozovatelem serveru iDNES.cz je MAFRA, a. s., se sídlem
Karla Engliše 519/11, 150 00 Praha 5, IČ: 45313351, zapsaná v obchodním rejstříku vedeném Městským soudem v Praze, oddíl B, vložka 1328. Vydavatelství MAFRA, a. s., je členem koncernu AGROFERT.