Klávesové zkratky na tomto webu - základní
Přeskočit hlavičku portálu


Diskuse k článku

Obtěžuje vás na mobilním telefonu spam?

Obtěžující reklama v e-mailech se na nás valí ze všech stran, SpamAssassin se ji snaží odfiltrovat od legitimních zpráv. Několik měsíců jsme jej testovali, výsledky jsou slibné. Jak se bude boj proti spamu vyvíjet v budoucnu?

Upozornění

Litujeme, ale tato diskuse byla uzavřena a již do ní nelze vkládat nové příspěvky.
Děkujeme za pochopení.

Zobrazit příspěvky: Všechny podle vláken Všechny podle času

Jura

A jak se bránit proti tomuhle ?
www.eu-profit.com
0/0
11.7.2003 16:28

ADAM

0/0
11.7.2003 13:37

Marek

Me nejvic vadi obtezujici reklama na iDnes
zatezujici moji linku a berouci mi moje zdroje. Navic prudici hnusnymi zvuky.
0/0
11.7.2003 11:14

Ivo

Re: Me nejvic vadi obtezujici reklama na iDnes
Tak si kupuj papírovou MF Dnes (taky za svoje "zdroje") a reklamy si vystřihuj, chytráku
0/0
11.7.2003 11:46

Jan Petru

Re: Me nejvic vadi obtezujici reklama na iDnes
No jsem zvedav, az zavedou moznost palceneho pristupu bez reklam. Rekneme za 50Kc na mesic. Asi budes prvni, co si to koupi co?
0/0
11.7.2003 11:47

Fido

Spamassassin a dalsi
V clanku se sice pise o funknosti techto programu a jejich velke uspesnosti ale problem zustava. Pokud totiz program bezi u uzivatele, uzivatel tak jako tak zaplati zbytecne penize za data nebo dobu pripojeni. Takze v tomhle smeru to neresi vubec nic.
0/0
11.7.2003 11:10

Jan Petru

Re: Spamassassin a dalsi
Ty si to asi spatne cetl? Na POST.CZ (a mimochodem i na VOLNYm) ta technologie bezi primo na serverech, tudiz ta posta se k tobe vubec nedostane a tak usetris za pripojeni, za prichozi zpravy na mobilu.. no proste usetris... Zatim to nasadili na VOLNYm a na POSTu, nikdo jinej to v CR nenabizi.
0/0
11.7.2003 11:45

Re: Spamassassin a dalsi
hmm a zadarmo co?
0/0
11.7.2003 18:08

Peter Pan

Re: Spamassassin a dalsi
Jo, zadarmo, prakticky... Aspon 20Kc mesicne mi pripada, ze je zadarmo. Si odpustis jedno pivo v hospode. Holt to je technologie hodne vypocetne narocna a kupodivu dodavatele HW ty servery zadarmo nedavaji...
0/0
15.7.2003 15:12

Fido

Re: Spamassassin a dalsi
No prave v tom je ten problem. Nikdo jinej to zatim nenabizi. Takze pokud mas mail jinde nez na Post nebo Volny tak mas smulu. Doufejme, ze ostatni dostanou rozum a zavedou tu sluzbu taky.
0/0
11.7.2003 23:56

Hobbit

Re: Spamassassin a dalsi
Nemáš smůlu, prostě si přesměruj e-mail na VOLNÝ nebo POST a bude ti to v pohodě fungovat!
0/0
15.7.2003 15:13

Jan Petru

Inteligentni antispam na POSTu
Ten inteligentni antispam na POSTu je vazne skvelej! Mam ho asi dva mesice a funguje to naprosto bezvadne. Filtry byly nahovno, tohle fakt facha, chyta mi to dritivou vetsinu spamu a nemusim nikde nic neustale nastavovat.
0/0
11.7.2003 9:54

Česílko

nevyžádaná reklama

stačí se podívat na § 2 odst. 1 písm e) zákona 40/1995 o regulaci reklamy. ve znění pozdějších předpisů, kde se praví: "Zakazuje se šíření nevyžádané reklamy, pokud vede k výdajům adresáta nebo pokud adresáta obtěžuje."

Je to na adresáta, to si musíme uvědomit, na internetu to není adresný. U mejlů bych řekl, že je to přesný.

Doma posílám reklamní dopisy aj. zpět tomu kdo to poslal. Pokud je tam odpovědní zásilka, ať si to zaplatí - a dnes to není levné. Plno firem mi už nic neposílá.

0/0
11.7.2003 9:49

pocasko

reklama na idnes
..je obcas taky pekne vlezla. obcas mi prijde este horsi, nez kdyz mi obcas vyskoci nejake okenko navic. treba kdyz se ten flashovej obrazek zacne roztahovat a prekryje mi 3/4 clanku. a to udela treba 2x za sebou (viz reklama na nejakej sprej) a nebo eurotelacka, ktera pri prejeti mysi zacla zvonit. mel jsem repraky pusteny tak normalne, ale kdyz se do toho ticha najednou ozvalo "crrrrrrrrrrrr", malem jsem dostal infarkt :) autori takovejch flashu asi moc o etice nevedi..
0/0
11.7.2003 9:39

no P no spam :]

proste staci nedavat email. vsude kam vlezete........

i kdyz se clovek nekdy neudrzi a pak ma probleeem  :]]]]]

0/0
11.7.2003 9:38

Filo

BLBOST
Nestaci, ja sem E-mail nikomu nedal. Ale, staci, kdyz ma firma webovou stranku a na ni v kontaktech E-mailovou adresu. Spammeri ji najdou, zaradi do seznamu a uz to jede.
0/0
11.7.2003 10:09

Richard

Předem se omlouvám, že jsem to nedočetl do konce ...
... ale jen jsem chtěll poznamenat, že já mám na freemailu (seznam.cz) nastavenou sadu filtrů, které mi mažou maily z určitých domén (nebo konkrétních adres). Je to naprosto spolehlivé a jednoduché. A zadarmo. Ještě se mi nestalo, že by nějaký spamer fikaně neustále měnil adresu odesilatele.
0/0
11.7.2003 8:46

Fido

Re: Předem se omlouvám, že jsem to nedočetl do konce ...
No to je zajimavy. Me zase spam jeste nikdy neprisel ze stejne adresy. Meni se neustale.
0/0
11.7.2003 10:55

Luboš

Z které století je diskuze
Co to máte s kalendářem. Že by chyby v METRIXU ???
0/0
11.7.2003 7:01

BS

T-Mobile zpoplatnil příchozí textové zprávy ???
0/0
3.4.2003 17:11

Pavel

zpoplatneni - pro autora clanku

dotaz na autora clanku: podle mych informaci T-mobile prichozi emaily zatim nezpoplatnil - zacatkem unora probehla medii (mimo jine i na mobil.cz) zprava, ze se toto zpoplatneni odklada na neurcito. Na webovych strankach T-mobilu je rovnez uvedeno, ze preposilani emailu na mobil zatim zpoplatneno neni. Nemohl byste to prosim trochu upresnit?

Diky, P.

0/0
3.4.2003 13:47

Pavel Koběrský

Průzkum týkající se spamu

Hezký den, píšu o obraně proti spamu diplomku a část podkladů získávám formou online dotazníku. Budu rád, když mi jej vyplníte, nachází se na adrese http://sorry.vse.cz/~xkobp03/diplomka/

0/0
2.4.2003 16:02

Vít Ožana

SpamAssassin
Nové KMS 5.6. používá právě SpamAssassin. A funguje to skvěle. www.kerio.cz
0/0
2.4.2003 14:13

klk

Spam ?
Me tedy chodi spam hlavne od Paegasu !!! Jen tento tyden me prisly dve reklamni Paegasi SMS. Pekne me to sere, vyndavam zbytecne telefon z kapsy, ze me konecne nekdo pise, a on je to jenom z****j Paegas. No co, dalsi kredit uz kupovat nebudu a good bye Paegasaku, nejsem zvedavej na placeny SMS z Internetu.
0/0
2.4.2003 11:14

Fido

Re: Spam ?
Jo tak toho se asi nezbavis nikde. Me zase chodej reklamy na ET (primo od eurotelu na jeho akce) a na Oskara (sms hry atd.).
0/0
11.7.2003 11:03

yan

Re: Spam ?
Jo, me chodej od Eurotelu taky jejich reklamni SMSky, ovsem pikantni je to v tom, ze chodej na datovou simku, do pristroje, kterej monitoruje topnej system. System me ma v pameti, ze mi proste, kdyz je porucha napise SMSku. Jenze on mi pri prichozi euroteli SMSce zacne volat. vyrobce mi tvrdi, ze jejich pristroj volat neumi. Jenze on mi nmevola jednou, on me vytaci (a to konecne chapu co to vlastne v pravem slova smyslu znamena) treba dve hodiny. co 20 vterin. Musim pak na dve hodiny vypnout mobil (ne ze by me ubylo) a je pokoj. Ovsem zakazte si nekdo posilani SMS od eurotelu. Mas tim nejakou zkusenost? diky yan:-)
0/0
11.7.2003 18:55

Fido

Re: Spam ?

Tak pokud na tom modulu nepotrebujes prijimat SMSky tak je snadna pomoc. Zablokovat prichozi sms. Tim zablokujes i ty reklamni od ET. Udelat se to da odslanim kodu site *35*heslo*16# . Heslo je sitove heslo. Pokud jsi ho nemenil tak je tusim 9999. Pokud to ten modul neumoznuje, staci dat sim na chvili do telefonu, odeslat blokovaci kod a vratit zpatky. Odblokovani je stejnym zpusobem jen na zacatku je # (#35*heslo*16#) nebo zrusit vsechny blokace (#330*heslo#).

Doufam ze to pomuze.

0/0
12.7.2003 0:09

martin

Re: Spam ?
Taky mi od ET zacaly chodit reklamni smsky. Zavolal jsem na infolinku, kocene jsem ve vsi slusnosti sdelil, ze o to opravdu nestojim a chci aby s tim okamzite prestali. Slibila ze samozrejme, ze zadny problem, ze prestanou, ale za tyden prisla dalsi reklama. Tak jsem zavolal znova, borec na infolince tvrdil ze uz ma v pocitaci pozadavek na zastaveni reklam, ale ze to bude az v pristim mesici. Tak jsem pockal na zacatek mesice a zatim se zda, ze s tim skutecne prestali. Ovsem jestli mi opet neco prijde, asi uz pri komunikaci s infolinkou vyrazne zmenim slovnik...
0/0
15.7.2003 17:45

Lubos

Spam

2 Wang: Podivej se do kalendare co je za datum ( je rok 2003) , takze tvoje predstava ze se bussines dela jen pres telefon je celkem mimo. Ja mam firmu a temer polovina kseftu je pres mail.

2 Marek:  Ze v T- zones funguje filtr tak jak má?? A to jsi slysel kde?. T.zones vubec zadnej antispamovej filtr nema a asi ani mit nebude( proc by si ubiral zisk , az to zpoplatní) A mimochodem nejsou filtry u T-zones pouzivane az od 1. unora 2003 ( ted se mozna pletu protoze jsem T-zones drive nastesti nebyl donucen pouzivat).

Spam je fakt svinstvo a spravci by vubec nemeli povolit provoz na techto "cernych" IP adresach. 

0/0
2.4.2003 11:03

Martin

T-Zones
Skoda, ze autor blize neobjasnil, v jakem pripade jsou zpoplatnovany prichozi SMS - jeho clanek se tyka sluzby T-Zones. Me to docela prekvapilo, ze by T-Mobile uctoval za prichozi SMS, coz samozrejme globalne neni pravda a plati pouze pro tuto specifickou sluzbu a navic pri prekroceni urciteho limitu.
0/0
2.4.2003 9:26

Hans

Re: T-Zones
Autor psal v konkretnim specifickem kontextu a logicky i o prislusne specificke sluzbe. Pro me a me kolegy srozumitelne a aktualne, protoze tato sluzba pro nas neni 'pouze' a 'specificka', ale 'klicova'. Dekuji mu za podnetne myslenky.
0/0
2.4.2003 16:05

Marek

Autor to nezvládl

Jenom tak na okraj, filtr primo u T-Mobile na t-zones pouzivam uz odhadem tak 2 roky a funguje tak jak ma. Chvalim pana Nachtmana za to, ze si vybral aktualni tema, ale mozna by si mohl pred tim nez napise clanek zjistit, jak se veci skutecne maji. Zkousel jsem se prihlasit i s kolegou,co ma MobilePager a i ten si muze nastavit filtr jaky chce.

Vubec Unified Messaging ma TMO nejvychytanejsi (nebo ho spis nabizi jako jediny), je pravda, ze click nebyl vzdycky 100 procentne bezchybny,ale behem posledniho mesice mi vsechno slape temer dokonale....mozna by to spis chtelo ze strany TMO trosku propagace....

takze 2spammer : skandalni mi prijde, ze si kazdy pise co chce a nic si neoveri-to je jak pro tebe,tak hlavne pro pana Nachtmana

0/0
2.4.2003 9:17

spammer

Re: Autor to nezvládl

znamena to tedy, ze na t-zones je mozne zasrktnout neco v tom smyslu jako: "Pouzivat na prichozi e-mail spamovy fitr - SpamAssassin"?

Me je jasne, ze si muzu filtrovat nektere konkretni emaily - napr. je-li odesilatel spammer@non-existing-domain.com, nebo pripadne se Subjektem: This is *SPAM* ovsem v ostatnich pripadech je to docela prace zkonstruovat rucne takove filtry, ktere budou efektivne problem spamu resit.

A co se tyce overovani - FUJFUJ T-MOBIL nerad.

0/0
2.4.2003 11:30

Danny

Už se platí?

On už T-mobile zpoplatňuje příchozí maily na mobil? Vždyť to prý snad odložil...

 

0/0
2.4.2003 9:04

Daniel

To tam nejde nastavit filtr podle odesílatele ?
Pokud totiž mám platit za notifikaci e-mailu od někoho, tak bych důkladně zvážil od koho to mám smysl, kdo mi posílá tak důležité věci, které stojí za to notifikovat (případně přímo přeposílat na mobil) ...
0/0
2.4.2003 7:59

VildaS

Re: To tam nejde nastavit filtr podle odesílatele ?
Pokud to dopadne jako u HotMailu, tak tam je veškerý antispamový filtr bezmocný. Např. denně mi přijde nejmíň deset spamů na totéž (nabídka na prodloužení penisu) od téhož odesílatele, ale pokaždé z jiné adresy. Řekl bych, že to generuje automat bez zásahu lidské ruky. Dokud bude možné zprávu modifikovat, že se bude tvářit jakoby byla od jiného odesílatele, tak to spameři budou dělat. Spíš je tedy třeba aby šlo filtr nastavit tak, že propustí na telefon jen zprávy z vybraných adres.
0/0
2.4.2003 9:31

Jan Bárta

Re: To tam nejde nastavit filtr podle odesílatele ?
Mam podobnou zkusenost. Ale nejen ze to nejde filtrovat podle odesilatele ale v podstate ani podle obsahu. Predmet i zacatek takoveho e-mailoveho spamu totiz tvori retezec nahodnych znaku. Nejakou dobu jsem zkousel blokovat celou domenu com ale ani to neni reseni. Spam totiz zacal chodit i z litevskych, makedonskych, mexickych a dalsich domen. Dokonce i cz. Jedina moznost je, filtrovani podle pravosti adresy ale to musi udelat provozovatele e-mailovych serveru. Propusteni pouze vybranych zprav neni reseni. Znamenalo by to totiz, ze se tak nepropusti e-mail, ktery neni spam ale z nejakeho duvodu prisel z jine adresy. A to muze predstavovat dost zavazny problem.
0/0
2.4.2003 10:33

Honza

Re: To tam nejde nastavit filtr podle odesílatele ?
Mám stejnou zkušenost z yahoo.com - neustále nabídky na prodlouení penisu jsou opravdu vtíravé - a z různých adres. Zablokuju doménu, příjde z jiné... .
0/0
3.4.2003 12:54

Jan Petru

No ale prave tohle resi POST cz tim, ze provadi lexikalni analyzu a ne jen pitome blokovani.
0/0
11.7.2003 11:51

spammer

znamkovani?

Je to mirne offtopic, ale to znamkovani pod clankem je jako ve skole (1nejlepsi, 5 nejhorsi) nebo jsou to body (nejvice 5) ? Diky.

No a abych se vyjadril i k tematu, myslim si, ze to je nehoraznost od T-mobilu, ze zaroven zpoplatnuje prichozy emaily a pritom nenabizi zadnou antispamovou ochranu. Nikde neni prece receno, ze spam do schranek T-mobilu nezasila T-mobil sam. Jedna se vetsinou o reklamu a tudiz muze vydelat dvakrat. Myslim, ze je to zajimavy typ jako u T-mobilu zarucit, ze plan prijatych = zaplacenych smsek bude vzdy splnen na 150%.

Myslim, ze celkove je to skandalni a navic i dost hloupe opatreni od T-mobilu, jeste ze ho nemam.

0/0
2.4.2003 2:26

Jakub Matějů

Re: znamkovani?

Je to mirne offtopic, ale to znamkovani pod clankem je jako ve skole (1nejlepsi, 5 nejhorsi) nebo jsou to body (nejvice 5) ? Diky.

Odpověděl jste si sám.

Známkování - známkujete jako ve škole. Bodování - bodujete jako ve sportu. Na stránce je uvedeno "Známkuj", takže není co řešit ;-)

J.M.

 

0/0
2.4.2003 7:41

wang

Re: znamkovani?

je pravda ze se v t-emailu vyskytuje spam, ale neprijde mi zrovna chytre od kohokoliv, kdo neni uplny zacatecnik na netu, si nechat preposilat vsechny maily na telefon. Spousta lidi se asi pritom citi dulezite, ale povetsinou jde o kraviny co si muzou precist nebo spise prohlidnout(jpeg, mpeg) az u kompu. Jde-li mi o upozorneni na mail od konkretni osoby, neni nic jednodussiho nez si nastavit filtr, ktery toto umozni, Navic kdo to potrebuje kvuli businessu tak vi, ze ksefty se nedelaji pres mail, ale telefonem

howg ---

0/0
2.4.2003 9:38

spammer

Re: znamkovani?
Myslim, ze leckdo to pouziva, aby vedel, jake maily na neho cekaji a jestli ma spechat je vyridit, nebo ne. A nemusi jit porad o bussiness, ale i o ten myslim muze jit pomerne casto.
0/0
2.4.2003 11:24

Hans

Re: znamkovani?

--- Navic kdo to potrebuje kvuli businessu tak vi, ze ksefty se nedelaji pres mail, ale telefonem ---

Nevim. A opravdu se nechci dozit sve pozdni reakce na poptavku kvuli spatnemu filtru.

0/0
2.4.2003 16:14







Najdete na iDNES.cz



mobilní verze
© 1999–2017 MAFRA, a. s., a dodavatelé Profimedia, Reuters, ČTK, AP. Jakékoliv užití obsahu včetně převzetí, šíření či dalšího zpřístupňování článků a fotografií je bez souhlasu MAFRA, a. s., zakázáno. Provozovatelem serveru iDNES.cz je MAFRA, a. s., se sídlem
Karla Engliše 519/11, 150 00 Praha 5, IČ: 45313351, zapsaná v obchodním rejstříku vedeném Městským soudem v Praze, oddíl B, vložka 1328. Vydavatelství MAFRA, a. s., je členem koncernu AGROFERT.