Klávesové zkratky na tomto webu - základní
Přeskočit hlavičku portálu


Diskuse k článku

Ušetříme s UMTS v naší domovině?

Výsledky britského operátora 3, který provozuje síť UMTS, sice podle vlastních slov nedosahují původních plánů, ale přesto jsou lepší, než se obecně čekalo. Není to ale způsobeno zájmem o služby sítí třetí generace, ale jednoduše tím, že hovory v síti 3 jsou levnější než v ostatních mobilních sítích. Podle společnost Strand Consult ale taktika nižších cen vede do pekel.

Upozornění

Litujeme, ale tato diskuse byla uzavřena a již do ní nelze vkládat nové příspěvky.
Děkujeme za pochopení.

Zobrazit příspěvky: Všechny podle vláken Všechny podle času

+905524138872
zxccxcvv
0/0
2.11.2003 0:37

pane autor vy ste skutecny kokot kdyby ste aspon v clanku uvedl z pohledu ktere cilove skupiny jste to psal, tak nereknu ani slovo. ale ted nevim jestli se mam smat, nebo brecet nad tim, ze vam to nekdo publikoval
0/0
4.8.2003 20:24

dezo lakatos

Tak nejak ziju v UK uz par roku a nikde jsem o zadne The 3 neslysel. Kde je chyba? Chci volat levneji (mamo otevri okno) jsu si zavolat :-))
0/0
8.6.2003 19:35

Mirek

kvalita?

Kvalita signálu, OSKAR super, TM super,ale trvalo mu to.

EUROTEL ? za tu dobu co tady je tak je to katastrofa,takže si dál hrajte, že na to máte.

0/0
6.6.2003 20:31

Karel

ceny
Souhlasím s autorem ,že jenom na cenách se nedá dělat business . Může uškodit celému odvětví ( né jen jedné firmě) nebudou prostředky na vývoj a kvylitní zaměstnance  a odvětví se nebude rozvíjet ,ale půjde do kytek.
0/0
6.6.2003 10:07

orol

3 v rakusku
... je tiez pod hutchinsona ceny zrovna ludove nie su, i ked hm za 33 euro mesacne ma clovek 3 hodiny videohovoru, plus najlacnejsi telefon dotovany ! stoji 550 euro .. cize nic moc .. a s pokrytim tiez to nie je slavne .. roamuju do ostatnych sieti .. a poplatky nie su najlepsie ..
0/0
5.6.2003 16:12

GOROBíLýPES

SOCKAR??

Osobně nevidím důvod, proč bych za stejné služby(SMS, hovor, GPRS) měl plati víc, když jsou někde levnější???:-))) Vybral jsem si OSKARůV tarif ODEPIŠ s paušálem 10kč/měs, protože hlavně píšu SMS. I tak měsíčně dávám něco kolem 600kč pouze za tento tarif a to ho používám pouze na psaní SMS s přáteli. Na volání používám tarif za 250kč/měs, taky u Oskara a jsem spokojenej.(mam dva tel, takže žádný trapný přehazování simek) Používal jsem nejdřív Eurotel, pak PAeGAs.......ale jak říkám, proč bych měl cálovat 1kč za SMS, když můžu mít SMS do vlastní sítě za 37halířů???? ODPOVĚĎ: Protože jsem socka:-) Asi ne.....

Každopádně si nepřipadám jako socka, do socek nejvíc asi nadávaj twistaři a goučkaři, kteří si po večerech půjčujou tel od rodičů a nemohou si vybrat paušál, kterej jim vyhovuje, protože by ho neutáhli!? Jinak se stabilitou sítě a služeb jsem spokojenej a kvůli MMS přecházet jinam nebudu!!!!

Jediný, co mě na Oskarovi štve, jsou paka na OSkarlince a občasný výpadky GPRS. Mam 6310 a T68i a na obou telefonech mě GPRS občas zlobí.

PS: Taky nemam rád červenou barvu, ale s tím nic neudělám:-)

0/0
5.6.2003 14:58

Huhulak

Co to je za blabol?
Výsledky britského operátora 3, který provozuje síť UMTS, sice podle vlastních slov nedosahují očekávání, ale přesto jsou lepší, než se čekalo.
0/0
5.6.2003 11:48

Tomas

v CZ je cena hlavnim meritkem cehokoliv

Koukam, ze uz je tady tema "Sockar" znova. Tentokrat dokoknce primo v clanku.

IMHO je pro drtivou vetsinu CZ uzivatelu zcela rozhodujici cena za sluzby a kdyby existovala prenositelnost cisla, uz by u OS bylo x-krat vic soucasnych ovecek TM nebo ET.
(tady nemluvim o lidech, pro ktere neni rozdil dat za mesicni pausal 5k nebo 7k Kc)

Krasne je to videt na diskuzich kolem free-sms a vubec celem tohle tematu.

0/0
5.6.2003 11:23

steep

ty vole... autor je asi filosof...
 Ty vole... autor je bud filosof nebo nevim. Ja tu prvni vetu ctu asi potreti ale jeste furt nevim co teda ocekavali... 
0/0
5.6.2003 11:20

Kamojedov

nižší náklady???

... Náklady na hovor v sítích UMTS jsou sice nižší než v sítích GSM ...

Huh. Tak to je docela silná káva. O co se podobné tvrzení opírá?
- UMTS radio je dramaticky (v preřepočtu na pokrytí i řádově) dražsi než GSM
- Core (GGSN, SGSN, ...) cena je srovnatelná - byť trochu vyšší u UMTS
- Switche mají navíc media gateway a jsou výrazne dražší než GSM ekvivalenty
- Billing je srovnatelný. U dohledu může hrát roli, že u UMTS je nutno sledovat větší počet elementů, ale v zásadě je srovnatelný.
- USIM (jejichž pořizovací cena je také nákladem operátora) jsou dražší než normální SIM. O dotacích na drahé UMTS telefony ani nemluvě.

Takže kterak to přijde, že náklady na hovor v UMTS síti by měly být nižší?

Howgh.

0/0
5.6.2003 9:53

Gofi

Re: nižší náklady???
S tím rádiem bych si nebyl tak jistej. Podstatně větší kapacita, pokud se využije na hovory, pak vyjdou levnějc. Právě rádio je na síti nejdražší (hodně BTS).
0/0
6.6.2003 8:52

Jarda

Nejsi blázen redaktore??? A ještě si to dejte do podtitulu k článku.

Výsledky britského operátora 3, který provozuje síť UMTS, sice podle vlastních slov nedosahují očekávání, ale přesto jsou lepší, než se čekalo.

0/0
5.6.2003 8:53

Applecore

Opravdu krasne schizofrenni souveti
Hezky jsem se po ranu pobavil. :-)
0/0
5.6.2003 9:00

Tonda

Tenhle článek Vám moc nesednul, co?

1. Věta typu "Výsledky ... nedosahují očekávání, ale přesto jsou lepší, než se čekalo. "  asi nepotřebuje komentář

2.Výsledky Oskara taky mluví za všechno.

Jestli za tohlento poberete nějaký peníze, tak je raději dejte na dobročinný účely.

0/0
5.6.2003 7:56

Nozdradamus

presne tak
co sme taki blbi, platit viac, a tym co su sikovni a za to iste platia menej, sa budeme posmievat ze su socky? Nesuhlasim s tym ze cesta znizovania cien je cesta do pekiel. Je to skor cesta z neba na zem pre operatorov, ktori su zvyknuti na astronomicke zisky, lebo konkurencia nie je velka. ale pre spotrebitela je vyhodnejsie mat okolo seba zdrave konkurencne prostredie, aj ceny su uprijatelnejsie, a je si z coho vyberat. Hlavne pokial prijmy nie su ako na zapade. Zaujimave ze napr. v usa/kanade je viac ako 100 operatorov poskytujucich volanie do zahranicia (stieracie karty, volanie z telefonu na telefon ale cez internetove linky, uzivatel to ani nepostrehne), a postupne ceny padli na cca 60-100 minut za C$4/75 Kc, a cuduj sa svete, firmy nekrachuju. Uz nevravim o tom ze za 75 Kc clovek vola z Kanady do Anglie za tu cenu az 350 minut !!! Nic len zdravy konkurencny boj.
0/0
5.6.2003 7:11

Petr Novak

Co to jsou za kydy?
Proc by mel operator,ktery nabizi levnejsi volani byt hned viden jako nejaky outsider?To je blbost.Muj nazor je takovy,ze pokud chce 3G uspet a masove se rozsirit,tak musi nabidnout zakonite lepsi cenu,jinak nema sanci!A proc by mel mit Oskar punc levneho operatora a rikat se mu "sockar",kdyz ma oproti konkurenci u nas nejvetsi trzbu na hlavu.To je dosti ustrelena myslenka a panove s agentury Strand jsou asi nejaci vymasteni rado manageri s modrou kosili a slajfkou,kteri si hraji na machry a pouzivaji nejaky prehystoricky predrazeny program jen kvuli image.Na to se mezu vykaslat.Pouzivam to,kde mam za sve penize nejvice vyhodne sluzby a volani.Proc nekde platit dvakrat tolik za neco,kdyz to muzu mit jinde za polovinu???
0/0
5.6.2003 6:12

Troll

Re: Co to jsou za kydy?

Ale samozrejme, ze Oskar byl "ten treri", s nejhorsim pokrytim, sluzbama, a nejlevnejsi - cili pro ty, co "nemaji na poradneho operatora"... A mit ho na firemni vizitce nebyla dobra image...

JENZE! Casy se meni a byt zmena image neco stoji, je Oskar prikladem toho, ze to byla VELMI USPESNA strategie. Viz ruzna oceneni za nejrychleji rostouciho tretiho operatora apod. Jit po cene sice v budoucnu neco stoji, ale podle me je to presne naopak, nez se snazi tvrdit clanek - Oskarovi to vyslo a je ukazkou toho, ze to funguje...

0/0
5.6.2003 8:51

Winter

Re: Co to jsou za kydy?
Souhlasim. Podle me nabirat zakazniky na levne volani, a potom jim nabizet sofistikovane sluzby za opravdovy profit je sqely napad. Jinak, podival jste se na sluzby ktere poskytuje 3 a na jejich tarify? Zaprve, prepocitajte si kolik minimalne tento operator bere od kazdeho predplatitele, a dostanete jako vysledek vic nez zajimavy ARPU a o tom to je, ne o tom kolik naky ten zakaznik provola. Ten clanek vam se ale nepodaril....
0/0
5.6.2003 10:03

Kamojedov

Re: Co to jsou za kydy?
" ...Tržby ze služeb vzrostly v prvním čtvrtletí na 2,250 miliardy Kč, což je o 48 procent více než v prvním čtvrtletí 2002. Průměrný měsíční příjem na zákazníka (ARPU*) dosáhl 591 Kč, přičemž před rokem to bylo 537 Kč. Zisk před zdaněním, úroky a odpisy (EBITDA) vzrostl na 510 mil. Kč. ..." Zdroj: tisková zpráva Oskara z 5.5.2003 Tržby na uživatele (ARPU) má tedy mezi mobilními operátory v ČR nejmenší. Pokud tedy jsou Oskarovy tržby na hlavu v ČR - jak tvrdíte - nejvyšší a přitom tržby na uživatele jsou nejmenší, tak jediným vysvětlením může být nízký výskyt plnohodnotných hlav mezi uživateli Oskara. Předpokládejme, že Eurotel (ARPU ca 740) má v průměru jednu hlavu na zákazníka. Má-li tedy Oskar lepší tržby na hlavu, tak má sedm jeho zákazníků nejvýše pět hlav. Howgh
0/0
5.6.2003 16:57

Mr. B

Re: Co to jsou za kydy?
Me se vzdycky strasne libi, jak kazdy Oskaronanista haji sveho operatora za pomoci tiskovych prohlaseni, aniz by tusil vubec, o cem se v nem pise. Zeptejte se radeji sveho mileho Oskara, jakou za rok 2002 vykazal ucetni ztratu po zdaneni :-) Ehm, vlastne i pred zdanenim. Sta milionove ztraty se opravdu nedani. Mr. B
0/0
6.6.2003 0:58

Buchar

Re: Co to jsou za kydy?
No, mně je úplně jedno, jaké má či nemá operátor zisky. Účetní kouzelníci zvládnou cokoliv, co je výhodné. Pokud seš snob, který si radši připlatí, aby mohl demonstrovat, že má na dražšího, arogantnějšího a méně inovativnějšího operátora, tak nemám námitky. Někde jsem četl, že jako pes se postupně připodobňuje svému pánovi, tak se uživatel připodobňuje svému operátorovi. Mám pocit, že sám jsi zářivým dokladem pravdivosti této teorie.
0/0
6.6.2003 9:44

wang

Re: Co to jsou za kydy?

protoze lide v pripade ze nejsou schopni u vyrobku(sluzby) rozpoznat kvalitu, tak pouzivaji jako meritko cenu...velice jednoduche ale plati to...

na druhou stranu je vetsinou dost jasne ze tricko za par stovek je kvalitnejsi nez zpocatku stejne vypadajici tricko od vietnamcu, ze ktereho mate po prvnim vyprani hadr na podlahu..

samozrejme ze se vyskytuje i zbozi(/sluzba), ktere je predrazene nicmene, nevydrzi se svoji nadsazenou cenou dlouho... lidi nejsou tak hloupi..

U vyberu operatora hraje roli hodne faktu, posoudit kvalitu site je dost obtizne a precejen lide behajici okolo chalupy aby chytli  signal (nejcasteji oskar, obcas tm, vyjimecne ET) nedelaji nejlepsi reklamu. Zrovna tak nabidka nekterych sluzeb zdarma nebo velmi levne, vzbuzuje u soucasnych zakazniku ET a TM neduveru (proc je to tak levne, asi kvuli tomu blbymu signalu)

jen poznamka k tomu , ze se oskar snazi smyt nalepku levneho lidoveho operatora... nevim co autor mysli, ale moje jednicka a moje rodina jsou presne pravym opakem (mobilni telefonie i pro retardy)

 

0/0
6.6.2003 14:02

emilk

Re

ne kazda rodina je stejna jako tvoje rodina

0/0
7.6.2003 10:00

Moff

Re: Co to jsou za kydy?
Nemůže se srovnávat pokrytí Oskara s ostatníma operátorama! Jaký měli pokrytí oni když tu byli teprv 3 roky!
0/0
7.6.2003 10:37







Najdete na iDNES.cz



mobilní verze
© 1999–2017 MAFRA, a. s., a dodavatelé Profimedia, Reuters, ČTK, AP. Jakékoliv užití obsahu včetně převzetí, šíření či dalšího zpřístupňování článků a fotografií je bez souhlasu MAFRA, a. s., zakázáno. Provozovatelem serveru iDNES.cz je MAFRA, a. s., se sídlem
Karla Engliše 519/11, 150 00 Praha 5, IČ: 45313351, zapsaná v obchodním rejstříku vedeném Městským soudem v Praze, oddíl B, vložka 1328. Vydavatelství MAFRA, a. s., je členem koncernu AGROFERT.