Klávesové zkratky na tomto webu - základní
Přeskočit hlavičku portálu


Diskuse k článku

Kolik si myslíte, že u nás bude uživatelů ADSL na konci roku?

Český Telecom již dříve avizoval, že chce na konci roku mít 30 tisíc přípojek ADSL. Odpovídá tomu ale současné tempo zřizování přípojek? Kolik uživatelů ADSL u nás na konci roku bude?

Upozornění

Litujeme, ale tato diskuse byla uzavřena a již do ní nelze vkládat nové příspěvky.
Děkujeme za pochopení.

Zobrazit příspěvky: Všechny podle vláken Všechny podle času

Josef

Těšte se na ADSL :)
Pro začátek trochu pozitivních správ

Jak už jsme uvedli v předcházejícím článku, Telecom skutečně hodlá dostát svému prohlášení o navýšení rychlosti na úroveň běžnou v státech EU. Změna by se však měla týkat pouze dvou základních variant a to 192/64 kb/s a 320/128 kb/s s agregací 1:50. 192 kb/s linka by se tak měla zrychlit až na 512/128 kb/s a 320 kb/s linka až na 1024/256 kb/s. Mnoho uživatelů základních verzí si od začátku stěžovalo na problematické přihlašování přes dashboard a na neopodstatněnost NATu (překlad IP adres, Network Address Translation). Tak ani s těmito komplikacemi z pohledu uživatelů se do budoucna už nepočítá.

A teď špatné zprávy

Bohužel Telecom pro uživatele připravil i daleko víc nemilých překvapení než jsme si kdokoliv z nás dokázali představit. Zvýšení rychlosti nebude trvalého rázu, ale bude limitované objemem přenesených dat. Po překročení hranice 10 GB u varianty 192 kb/s neklesne rychlost z 512 kb/s na původních 192 kb/s jak jsme před několika dny informovali, ale na pouhých 64 kb/s, což vysokorychlostní připojení degraduje téměř na úroveň Dial-upu!

Nepřetržitým stahováním dokážete tento limit vyčerpat za přibližně 54 hodin (počítáme-li propustnost linky jako 80% rychlosti). Podle představitelů ČTc existuje možnost přikoupit si nějaký limit ovšem částku za kolik by to mělo být se nám nepodařilo zjistit (zřejmě ani ČTc ještě nemá představu kolik by to mělo být). Zda se limit týká přenosu dat v obou směrech nebo pouze ve směru k uživateli (stahování) není pořád jasné. Původní základní varianty se podle ČTc k určitému datu přestanou nabízet. Přesněji řečeno, ten kdo má dnes variantu 192 kb/s a 320 kb/s si bude moci ještě vybrat jestli si ponechá to co na co má smlouvu nebo jestli požádá o navýšení rychlosti s tím, že už pro něj nebude návratu zpět.

Proč tedy?

Důvod je jasný ČTc chce naoko vyhovět ČTÚ a na první pohled zvýšit rychlost DSL, ovšem tak, aby si nesnižovali počet zákazníků využívajících dražší varianty.

Jenže zřejmě považují pracovníky regulátora za "prostoduché", kteří neví, že když se rychlost v průběhu období mění, tak se počítá průměrná rychlost. Vzali jsme si do ruky kalkulačku a spočítali za vás, jaká že je tedy průměrná rychlost navrhovaných řešení (podrobný výpočet najdete v detailním článku na serveru Internetu pro všechny).

Jak už jsme napsali, limit při 80% efektivitě linky 512 resp. 64 kb/s lze vyčerpat za 54,25 hodin, přesněji 2 dny, 6 hodin, 15 minut a 12 sekund. Zbytek měsíce (v průměru se tedy jedná o 26 dnů, 8 hodin, 50 minut a 37 sekund) by tedy rychlost byla pouze jedna osmina původní.

Při současné nabídce 192 kb/s linky byste za průměrný měsíc mohli stáhnout zhruba 50,5 GB dat. Po nabízeném "zrychlení&qupot; ale jenom 24,5 GB dat. Reálně tedy ono "zrychlení" značí snížení rychlosti na 90,62 kb/s (propustnost 74,78 kb/s). Tedy více než dvojnásobné zpomalení!!!

Ještě horší situace je u náhradní nabídky za 320 kb/s, tedy 1024 kb/s do limitu 20 GB a pak opět pouze 64 kb/s. Tam by průměrná rychlost činila jen 121 kb/s (propustnost 105,2 kb/s), a tak byste místo více než 84 GB dat za měsíc mohli stáhnout pouze 34,5 GB dat, tedy skoro 2,5 násobné snížení!!!

Důsledek je jasný zatímco při současné nabídce ADSL byste mohli v klidu i s nejnižším 192 kb/s tarifem poslouchat celý měsíc internetové rádio s bitovým proudem 128 kb/s a ještě by vám zbyla rychlost zhruba na úrovni modemu pro stahování e-mailů či prohlížení stránek (u rychlejší varianty byste dokonce mohli poslouchat dvě rádia současně či koukat na internetovou televizi ve slušné kvalitě), s novou službou byste nemohli poslouchat celý měsíc ani jedno rádio.

To samé platí pro hráče internetových her, kteří vždy byli schopni využít linku naplno se současnou nabídkou si budou moc hrát celý měsíc, s novou maximálně týden a pak už by toho museli nechat, neboť by jim po snížení rychlosti hrozilo zabití od protivníka, jež má díky rychlejší lince rychlejší reflexy.

0/0
21.6.2003 15:34

zdemar

Ceny musi dolu
Ceny ADSL v CR jsou do nebe volajici az nechutne. Kdyz jsem se to poprve docetl tak jsem tomu neveril. Nebudte blazni a neplatne prezivajicimu monopolu takove nehorane sumy. Telekom na tom musi nehorazne vydelavat(i kdyz pri 30 novych pripojkach za den asi zas tolik ne). Jsem presvedcen ze ceny ADSL musi jit po vstupu CR do EU dolu na nejakych 600 - 700 Kc za zakladni pripojeni 192/64 ktere uz se mimochodem nikde v EU nepouziva. Bydlim ve Svedsku a tady se ceny pohybuji od cca 295 SEK (990 Kc) za 256/256 coz je zaklad,  325 SEK(1100 Kc) za 512/512 a 495 SEK (1700 Kc) za 2mbit/786...vse samozrejme neomezene. Drzte se a vyckejte..
0/0
26.5.2003 9:08

gapa

počkat, až padne monopol
Na cenách ČTc se nic nezmění, pokud nepadne jeho monopol, a ten nepadne, dokud se nenajde bohatý kupec, který by zalepil díru v rozpočtu. nakonec to dopadne tak, že lidi budou od ČTc utíkat, kupec nebude chtít za tento šmejd zaplatit a vláda dostane hovno.
0/0
25.5.2003 22:58

Zix5

nebojte!

... bude hůř :)

1390,-/měs to je pohoda počkejte až nám naše milovaná vláda zvýší daň ze služeb z 5ti na 22% to bude teprve sranda!

např. Tele2 bude za ADSL 192/64 díky tomu stát namísto nynějších 1207+183 celých 1403+183 /měs a instalace podraží z 1680,- na 1952,-

když si k tomu připočtete to co provoláte na mobilu (taky +17% navíc) to bude radost stát nás začne obírat už i na takhle neunostně drahejch komunikacích a co za to dostanem od něho? mam pocit že leda tak H...O

0/0
25.5.2003 15:27

Bron

Myslim ze tak 150
Na otázku odpovádám tipem, že asi tak 150. Zbytek občanů ČR umí počítat a telekomunistům na předražený a zkažený špek neskočí....
0/0
25.5.2003 8:39

hotdog

Nejlepší shit je Nextra !!!
Mám u Nextry objednávku na ADSL od 16. 3. a dodnes hovno! Vocas Ponert  co to tam má na starosti se ani neobtěžuje odpovědět na dotaz kdy to zapnou?! Seru jim už na to, ADSL fuck!
0/0
23.5.2003 21:30

Merhaut

Re: Nejlepší shit je Nextra !!!
Já jsem čekal více jak 6 týdnů !! Taky Nextra . Dneska už adsl sice jede, ovšemi nikdy déle jak 24 hodin !!! Problém je prý u Telekomu. Prostě typický Czech (S)made. JM
0/0
25.5.2003 0:52

Francis

ISDN -> PSTN po instalaci ADSL

Jsem jednim ze "stastlivcu" s ADSL. A protoze jsem vuci Telekomu neduverivy, nechal jsem si ADSL zridit k ISDN, na overeni, s umyslem nechat prevest ISDN na klasickou linku az po nekolikatydenni spokojenosti.

Kdyz tento cas nastal, navstivil jsem nejblizsi Telepoint, vyplnil a podepsal zadost a tesil se na snizeni mesicniho pausalu. Po nekolika dnech me kontaktoval technik a pri rozhovoru jsem se zminil o ADSL. Zdesil se, v objednavce pry o tom NENI zminka! Odlozil termin prevodu, pry musi cosi proverit. Dva tydny se nic nedelo, pak opet telefonat technika a skoncil jsem na 800 123456, kde mi operatorka sdelila, ze tento prevod nelze uskutecnit, ze mi nezarucuje funkcnost po prevodu a nakonec nejvetsi prekvapeni: mam podat zadost o zruseni ADSL, pak znova zadost o prevod ISDN na PSTN a znova podat zadost o ADSL a znova zaplatit zrizovaci poplatek !!!!

A jak to dopadlo? Kontaktoval jsem zdejsiho obchodniho zastupce, tan kamsi zatelefenoval, za tyden se ozval technik a na patecni poledne jsme smluvili prevod. Prijel vcas, odpojil NT a ISDN modem, do zasuvky na zdi zpojil primo telefon a odjel !!! ADSL nefunkcni !!! Zkusmo jsem zapojil splitter a ejhle, telefon fungoval, ADSL ne. Odpoledne nahodou pozkam technika, ktery  ve zdejsim kraji ADSL zavadi a on o mem pripadu nevi ?! No nic, cekam do stredy, pak opet volam ADSL technikovi, pak 800 184084 a nahlasim poruchu. Dvakrat mi volaji z jakehosi centra poruch, vyzvidaji podrobnosti a nakonec mi vola zdejsi ADSL technik, ze pry mam zkusit funkcnost. Huraaaa, fse funguje.

Co napsat na zaver? Byl jsem pry prvni, kdo takovouto akci pozadoval. Vymlouvali se na nutnost vymeny ADSL modemu a splitteru za jine provedeni, nakonec vse funguje s temi stavajicimi. Ted jen cekam, jake poplatky mi nauctuji v pristi fakture.

0/0
23.5.2003 8:22

Kamil

Kolik operátorů poskytuje svoje vedení konkurenci?
Škoda, že v článku autor nezmiňuje, kolik operátorů se v zahraničí podílí na poskytování "drátů" pro ADSL linky. U nás je jeden a to jistě pro rozmach není ideální.
0/0
22.5.2003 22:06

Fuckar

Cena ADSL
Nevim jak ostatni ale ja bych do ADSL sel ihned jakmile bude stat 800kc mesicne a 64kb/s to bych si skakal oproti momentalnimu dial-up 56.6 modemu ktery se mi pripoji max. 46,6 a chodim na iNet pouze vecer :((. Bydlim v centru Prahy kde to lidi s kabelovkama vzdali(Teda aspon u nas). Wifi pripojeni mam moznost pouze u CZ FREE a bohuzel tomuto spolku lidi prilis neverim(i kdyz ty lidi obdivuju). Tak mi nekdo reknete pres co se mam pripojit na iNET sem ochoten dat  max. 800kc mesicne za pripojeni BEZ OMEZENI???? Dik 
0/0
22.5.2003 21:57

phobos

vsechno je jinak...

...a "reptalove" si jen neoduvodnene stezuji, protoze na generalnim reditelstvi CTc beha ADSL v pohode...takze musi vsem.

Ted vazne. Cim to je? Kde ti lide ziji? S kym se bavi? protoze tohle vypada, jako by letali do prace pravidelnou linkou z Jupitera, protoze takhle odtrzenej od reality nemohl byt ani Robinson Crusoe nebo nebozak Ben Gun.  Kurva, trocha empatie by neskodila, i kdyz naco by vam pri platu nad 40k byla? Pri takovyhle sume asi nepotrebujete k zivotu uz nikoho...

0/0
22.5.2003 18:43

Inquisitor

Telecom... Co to je???

Proč Telecom platí strašný peníze za reklamu na ISDN, když je vlastně MRTVÝ, proč za to vyhazuje peníze. Přece normální člověk (společnost) nevyhazuje peníze jenom tak "DO LUFTU", nebo snad jo??? Kdyby raději investoval peníze do ADSL - zlepšení služeb, vychytání chyb, atd...

Ach jo, prostě "TURECKÝ HOSPODÁŘSTVÍ" za peníze českejch lidí, to je naše klasika...

PS: Telekom bude mít MONOPOL v této zemi snad na vždy (i když ne oficiálně, tak určitě neoficiálně)...

0/0
22.5.2003 16:28

Polivka

SMSky zdarma i na T-mobile!!! wwwsmszdarma.tk
0/0
22.5.2003 15:25

Killer

Re:
Tak tenhle odkaz naštěstí nefunguje. Oprav to.
0/0
22.5.2003 15:39

kovboj2053

isdn
Uz me vazne CTc sere se svou totalne infantilni, imbecilni, omezenou reklamou na ISDN - znate to, dva vymazy chodi po byte ..... . Jeste navic mi naka krava z CTc pravidelne vola jestli si nechci tu archeologickou vykopavku ISDN poridit za opravdu jedinecnou cenu. Zaver: VAZENY CESKY TELECOME JDI UZ DO HAJZLU!!!!! kovboj2053 - nasrany.
0/0
22.5.2003 15:17

angelito

a jeste jedna perlicka ze sveta
Japonskej dominantni operator nabizi ADSL - 12 Mb/s download 1 Mb/s upload. Tipnete si za kolik. Pri soucasnym kursu jenu vyjde obyvatele Tokya takovyhle broadband na 820,- Kc mesicne. Soude podle cen Ceskyho Telekomu za ADSL je kupni sila prumernyho ceskyho spotrebitele radove 15 -20 krat vetsi nez v zemich G-8. Jste radi, ze jste tak bohaty ;-)?
0/0
22.5.2003 15:01

Re: a jeste jedna perlicka ze sveta

Tady v Brazilii stoji 512/128 neomezene 70R$ (600 CZK).

Neomezeny dial-up stoji 15R$ (140 CZK), ale to uz nikdo nechce

 

0/0
24.5.2003 7:08

pernik

Jen pro usmev

Chtel jsem poridit ADSL, ale tato diskuze mne odrazuje. Dale jsem zkousel zjistit, zda je u mne doma mozne pripojeni ADSL. Dle stranek IOL to mozne neni. Volal jsem tudiz na prislusna mista a ptal se, kdy ze jako to bude mozne. Odpoved byla: to se nevi. To bude podle zajmu. Takze pokud to neni Praha, Brno a velka mesta a jejich vemi obydlene ctvrti, tak se toho asi nedockam.

0/0
22.5.2003 14:26

angelito

ad rapper & LLP
Naprostej souhlas. Uz vidim v zivejch barvach ty stohy telekomackejch analyz, ve kterej ten zlutomodrej moloch dokazuje, ze to neni technicky mozny. A samozrejme je taky otazka, ze az bude CT do uplnyho zpristupneni local loopu dokopanej, jak bude potom regulovana cena, za kterou bude Telekom bude alternativni operatory s jejich zarizenim do smycky poustet
0/0
22.5.2003 13:02

Kamila Majská

Moc hezký článek
Děkuji za článek - hovoří jasnou řečí. Doufám, že si to přečte pár lidí z Telecomu a hlavně z naší vlády
0/0
22.5.2003 12:48

Tom

Bombasticka reklama

Dnes jsem v mistnim platku objevil reklamu:

"K telefonni lince Internet za pausal bez dalsich poplatku za objem dat a cas"

Nic vic nebylo uvedeno, jen veta "Zrizeni telefonni linky za 1500 Kc nebude trvat vecne".

To vse v meste, kde zije 35000 lidi a operuje 7(!) firem nabizejicich bezdratove nelimitovane pripojeni za 300 / mesicne, instalacni poplatek jednorazove 1000 Kc. Signal je uplne vsude.

Zavolal jsem na 800123456 a zeptal se "ta nabidka, to je ASDL za 1700?" "Ano je" "Tak dik".

Jedine, co z toho plyne, je ze Telecom uz se musi snizovat k tomu, aby zavadejicim zpusobem informoval o svych sluzbach (hura reklama, ktera se neodvazuje sdelit cenu) a dokonce vydirat zakazniky (ve stylu "pockejte, za chvili zase zdrazime").

Nemam slov, jen jsem rad, ze jsem pevnou linku odhlasil a uz pul roku jsem na bezdratu bez sebemensich potizi.

 

0/0
22.5.2003 11:53

Jerry

Re: Bombasticka reklama
Ve kterem meste a ktere spolecnosti maji tak levny bezdrat? Rad bych se na to podival. Diky!
0/0
22.5.2003 13:57

pernik

Re: Bombasticka reklama
Nemuzu soudit Vase pripojeni, ale jedna spolecnost, se kterou spolupracujeme ma bezdrat. Bohuzel sidli vedle jeden fabriky, ktera jej dokonale rusi, takze spojeni je vice nez neuspokojive. Takze nez poridite bezdrat, tak si to nechejte promerit, alespon 5x denne a jeden tyden.
0/0
22.5.2003 14:29

Wright

Služba IOL Broadband profi služby za éry komunismu?
 

Rád bych Vám tímto textem přiblížil své zkušenosti s poskytováním internetového spojení IOL broadband profi.

 

Počátek:

Na začátku měsíce března (přesněji 3.3.2003) jsem na internetu vyplnil a odeslal  objednávkový formulář na připojení k internetu - IOL Broadband profi. Společnost Telecom zde inzerovala kompletní popis služby, včetně ceny a instalace do 21 dní od podání objednávky. Protože se může každý splést, raději jsem si ještě telefonicky ověřil, že skutečně došlo k zaregistrování mé objednávky. Spojovatelka Telecomu na čísle 800123456 mi potvrdila, že objednávka je v pořádku a je zaregistrována. Nastalo tedy čekání.

Po 21 dnech, kdy se nic nedělo, jsem poprvé zvedl telefon a opět vytočil číslo Telecomu. Operátorka mne uklidnila informací, že objednávka je označena statusem v řízení, což znamená, že se u nás objeví technik Telecomu a provede místní šetření zda linka vyhovuje připojení. Opět čekání. Po 3 dnech jsem začal být netrpělivý a každý den jsem začal pracovní dobu obvyklým telefonátem na Telecom. Při 5tém volání jsem dosáhl dílčího pokroku. Operátorka mne přepojila na nové číslo 800184084 což je IOL. S chutí jsem se pustil do vyprávění svého dosavadního postupu ve snaze dosáhnout cíle. Po mém vyčerpávajícím proudu informací mne operátor IOL klidně odpověděl, že v současné chvíli pro mne nemůže nic udělat neb musí vyčkat do dokončení místního šetření Telecomu.

Opět pravidelné telefonáty na obě čísla. Výsledky stále stejné, začal jsem proto svůj obvyklý dotaz obměňovat. Výsledek ovšem nulový. Operátorka Telecomu mne vždy uklidňovala, že objednávka je v řízení, na odpovědné oddělení mne přepojit nemohla, urgence přeposlat dál odmítla. Na IOL operátor neustále tvrdil, že je zapotřebí vyčkat do ukončení místního šetření Telecomu. Opět čekání.

Instalace:

Konečně! Po téměř 40 dnech se mi ozvala paní z Telecomu s tím, že mi v nejbližších dnech zavolá technik Telecomu. Ozval se mi po 3 dnech v 6. hod. ráno!!! Ale budiž. Dohodli jsme se na termínu instalace a já jsem se těšil na zprovoznění připojení.

Nastal ten kýžený den. Technik přijel v dohodnutý čas a .

Začal s tím, že mne upozornil na to, že modem dorazil teprve včera a je to zcela nový typ, který zatím neměl kdo vyzkoušet. Zřejmě si tak dělal alibi , kdyby se náhodou něco nezdařilo. Následovalo upozornění, že je to první připojení (tohoto typu), které dělá - kdoví, jestli ne první připojení, které dělá Telecom. Technik si našel linku, kterou je pro zprovoznění potřeba a zapojil modem přes svůj notebook. Výsledek nic. Započal tedy dlouhý seriál telefonátů na ústřednu a provolávání sprostých slov jako kur.., do pr.. práce, já se na to vys atd. Dovoluji si upozornit, že toto vše se dělo ve veřejných místnostech společnosti, kudy procházeli klienti společnosti, kteří museli uvedené "úlety" poslouchat. Neuvěřitelné!!!

Po 3 hodinách neustálého vysvětlování po telefonu se podařilo navázat spojení.

Celá instalace v kostce tedy vypadala takto:

a)      vybalení modemu a zapojení kabelů

b)      připojení soukromého notebooku a vyzkoušení spojení (toto byl celý test spojení)

c)      předání instalačního CD ROMu s nascannovanými - skoro nečitelnými obrázky defaultního nastavení modemu.

Po této "instalaci" technik odjel. Nutno podotknout, že jsme při objednávce nezaškrtli instalaci softwaru a to zcela záměrně, neboť jsme IT společností a platit nehoráznou částku za 5 min. práce se nám nechtělo.

Provoz:

Po našem nastavení se modem a tedy i připojení konečně rozjelo.To byla sláva!

Přesměrovali jsme na tuto linku veškerou naší elektronickou poštu a také tzv. surfování našeho obchodního a technického oddělení. Služba běžela přesně 14 pracovních dní a najednou výpadek. Samozřejmě, že okamžitě nastalo horečnaté vyšetřování co se děje, protože nelze odesílat objednávky ani stahovat ovladače, nebo se jenom podívat na ceníky dodavatelů. Nastala krizová situace, společnost byla nefunkční. Během krátké doby byl identifikován problém, modem tzv. spadl a připojení přestalo fungovat. Když se nic nedělo po dobu 10 minutového neustálého automatického připojování se k providerovi, došlo na telefonát k IOL. To co následovalo šokovalo nejenom mne, ale i mé kolegy. Operátor mi s klidem sdělil, že obdobné výpadky jsou normální a navázání připojení je otázkou hodin!!! Přepojovat na techniky nemá  smysl, protože nám řeknou to samé tj., že to máme zkoušet. Neskutečné!!! Tohle že  má být pevné připojení ADSL? Spojení se podařilo navázat po 50 min. Úplným vtipem pro mne byl večerní telefonát ve 20.55 hod!!!, kdy mne oslovil operátor s tím, co máme za problém se spojením, prý jsme něco v poledne hlásili!!! K tomu již nemám vůbec co dodat. Druhý den se výpadek objevil znovu. Vzhledem k tomu, že naše společnost potřebuje být elektronicky spojena s okolním světem nemůžeme akceptovat zejména služby, které jsou se službou ADSL spojeny. Výpadek se může stát vždy, ale očekával byc

0/0
22.5.2003 11:44

radim

NAPROSTO SOUHLASÍM
Padající ovoce na devět? ADSLodIOL Pokud chcete být pokusnými králíky - pořidtě si ADSL od IOL!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!! Kvalita linky proměřena na 7200 download přes 512 upload!!! 0% error packetů !!! Přesto 5-10 týdně!!!!!!!!!!!! vypadnu ze systému!!!!! Nutno lézt opět na otravný DASHBOARD, který (pokud je vše v pořádku) mně i 5-200 minut nepustí zpět do systému (to už končí veškerá "legrace") A to vše přátelé - za lidových 1600 měsíčně :-))). Služby na úrovni!!!!! (doby kamennnnnné?) P.S. doporučuji silné nervy - až Vám bude slečna ze servisní linky (pokud se dovoláte) medovým hláskem sdělovat, že to je přece úplně normální - budete je potřebovat :-)
0/0
22.5.2003 17:01

Plaz

počkat
Já si myslím ,že je dobrý ještě počkat, jak se nabídka  ADSL vybarví. Je to všechno ještě na začátku. Cena nadsazená, resp. nižší rychlost připojení. Určitě to bude lepší, pak si ADSL pořídím taky. Zatím se mi to nevyplatí s dialupem kolem 500Kč za měsíc doma a na koleji internet s rychlostí několikrát vyšší než ADSL za asi 200Kč na měsíc. Chápu ale lidi, kteří když mají účet za dialup kolem 1000-1500 a víc , že si to pořídí už teď.  Prostě zatím vyčkávací taktika.
0/0
22.5.2003 11:37

angelito

alternativni operatori
Hodne by pomohlo uz jen treba to, kdyby byl Telekom prinucenej CTU, aby zpristupnil konec smycky pro DSLAMy alternativnich operatoru. Jenze v situaci, kdy ma Telekom uspesne prolobovanou celou parlamentni mafie Standou Grossu pocinaje, muzem si o konkurencnim telekomunikacnim prostredi nechat hodne dlouho jen zdat.
0/0
22.5.2003 11:22

rapper

Re: alternativni operatori
V navrhu novelizace telecom zakona je tzv. Local Loop Unbundling (LLP) ale zalezi kdy to projde. Melo by na podzim. Alternativni operatori se jiz tresou na instalaci vlastni technologie do prostor Telecomu, ktery bude muset ve svych prostorech vyhradit cast pro ostatni operatory. Jenze vime jak dlouho Telecom uspesne hajil prenositelnost cisla, ze....nebot byvaly komunista je totez jako byvaly cernoch.....
0/0
22.5.2003 12:49

honza

mam ADSL 25 dni - fungovalo dva dny
problemy s routovanim (a to celorepublikove stovky (mozna tisice (2 :))) uzivatelu - samozrejme nejsem sam)...musim rict ze telecom se zjevne nesnazi zabranit rozsireni ADSL pouze cenou protoze 23 dnu naprosto nefunkcni jedna ze sluzeb....to je ale HODNE silna kava - predstavte si, ze by po cele republice 40% lidi nesel mesic telefon ...absurdni ze ...ne evidentne se ze vsech sil snazi zarazit zajem o ADSL kvuli penezum investovanym do kampane a technologie ISDN - ostatne i prez tu vysokou cenu - ADSL (fungujici) je mnohem lepsi - kdyz pominu rychlost a moznost byt 24hod. on-line za pausal je to predevsim fakt ze vase hlasova linka neni blokovana prenosem ktery ADSL cini znacne atraktivni....navic co se tyce ceny - myslim ze spoustu dial-up a ISDN uzivatelu prointernetuji mnohem vic nez 1500 kc ....(to jen na okraj k telecom technologiim, stejne jim to asi hodim na hlavu a napichnu se na czfree :) )
0/0
22.5.2003 11:12

Blbec kterej musi platit Telecomu

...

Muzou za to stejne nasi minuli i stavajici vladni cinitele

Jsme dojne kravy a taky jimi zustaneme.

korupce nade vse

0/0
22.5.2003 10:58

Ebo

Jojo

Holt v ČT si myslí, že tu neni nikdo jinej, a že jedině oni poskytuji pripojeni k internetu za squele ceny  a že lidem nic jiného nezbyde (pkud chtějí na internet) než se připojit  via ČT... :-))

Naštěstí tomu tak není..

                               Krach a brzkou zkázu Telecomu!

 

0/0
22.5.2003 10:46

angelito

cena ADSL
A ke svemu prispevku jeste podotykam, ze Deutsche Telekom dostane od evropsky komisi pokutu cca 1 mil. Eur (sice dost smesne malou, ale aspon neco) za diskriminaci alternativnich operatoru na posletni mili. Presto jsou ceny alternativnich operatoru v Nemecku ( za 1024 kb/s, coz je v Nemecku zakladni rychlost!) zhruba 15 krat ! nizsi nez u CT.
0/0
22.5.2003 10:24

angelito

Telekom si zjevne mysli, ze cesky spotrebitele jsou dojny kravy, ze muze zdimat jak mokrej hadr. Obcas mam pocit, ze si snad az delaj z lidi srandu. Ted mam napr. pred sebou nabidku jednoho nemeckyho operatora ( a to je Nemecko a cela EU porad krute draha ve srovnani se Spojenymi staty nebo Japonskem), - za 33 EUR/ mesic tu clovek dostane ADSL s rychlosti 1024/1024 kbit/s vcetne DSL zarizeni + 1 ISDN linku s telefonem! 33 Eur je neco malo pres 1000 Kc. Zkuste si to porovnat s cenama CT
0/0
22.5.2003 10:14

Jezevec

Re:
jj a kdyz jeste vemes pomer prumernych platu, tak realna cena je tak 500Kc
0/0
22.5.2003 13:09

Olda

ADSL - at zije monopol
Dokud nebude cena za nejlevnejsi variantu pod 1000 kc, a to vcetne pronajmu modemu a poplatku za telefon, tak si to muzete narvat do spic. Na to se Vam tak akorat muzu z vysoka . . . . . . AT ZIJE MONOPOL.
0/0
22.5.2003 10:12

--

mne zajímá mapka, kdy bude u nás ADSL...

je přeci daleko důležitější , abych věděl, zda u mne bude ADSL a kdy přesně, jestli mám hledat nějakou alternativu nebo počkat - jedná se o Mělník.

0/0
22.5.2003 10:10

David Lamač

ISDN?
No...vse cele krasne dokresluji pekne zastarale inetove stranky telecomu, kde nas vabi na novou pripojku za skvelou cenu a pote 2 skvelymi ISDN nabidkami...Pod nimi se chouli nabidka ADSL. Btw. hned vedle bombasticke reklamy na "o tridu lepsi internet" a garance Dial-upu 28,8 kb/s - WOW!! ...k tomu neni co dodat.
0/0
22.5.2003 9:58

neon

a pritom ..
a pritom by se na adsl dalo do budoucna vydelat tak, az by se telecomu protocily panenky:)
0/0
22.5.2003 9:12

Jakub

Re: a pritom ..
Neboj, oni maji kalkulacky s hodne dluhym displejem, jim se panenky neprotoci :)
0/0
22.5.2003 9:37

Olda

adsl si poridim

ale az bude stat zakladni rychlost cca 500/mesic vcetne pronajmu zakl. typu modemu

A kdy to bude? V tomhle state, kde si statni monopol dela co chce, asi nikdy.

0/0
22.5.2003 8:15

Zdeněk

Re: adsl si poridim
přesně tak- vůbec by mi nevadilo, že by to byla 128kb linka. adsl je sice u mě již dostupné, ale několik let je tu taky kabelovka, která nabízí 128-ku linku za 999,- měsíčně.... prostě dávat za 192kb o 500,- víc se mi nechce
0/0
22.5.2003 8:56

jakub

adsl od telecomu - spis komedie

Viz subject, prijde mi to jak velka komedie a oblbovacka lidi. Vsechno je zamlzeny - nejdriv jak ma telecom vynikajici sit, pak jak je tezke zrizovani, dslamy nikde, funkcionalita snad ze sadisticke radosti (ci proc) umele snizovana. Skoda mluvit.

0/0
22.5.2003 3:01

Adam

Re: adsl od telecomu - spis komedie
Telecom byl vždycky svině
0/0
22.5.2003 8:20

Venca

Re: adsl od telecomu - spis komedie
Byl, je a bude. A´T si pánové od Telecomu sežerou. Nazdar
0/0
22.5.2003 8:43







Najdete na iDNES.cz



mobilní verze
© 1999–2017 MAFRA, a. s., a dodavatelé Profimedia, Reuters, ČTK, AP. Jakékoliv užití obsahu včetně převzetí, šíření či dalšího zpřístupňování článků a fotografií je bez souhlasu MAFRA, a. s., zakázáno. Provozovatelem serveru iDNES.cz je MAFRA, a. s., se sídlem
Karla Engliše 519/11, 150 00 Praha 5, IČ: 45313351, zapsaná v obchodním rejstříku vedeném Městským soudem v Praze, oddíl B, vložka 1328. Vydavatelství MAFRA, a. s., je členem koncernu AGROFERT.