Klávesové zkratky na tomto webu - základní
Přeskočit hlavičku portálu


Diskuse k článku

Už jste si ověřovali, jestli je u vás dostupné ADSL? Jak jste dopadli? Jaké máte zkušenosti s objedn

Dostupnost vysokorychlostního připojení k internetu prostřednictvím technologie ADSL si můžete ověřit na internetu nebo infolince Telecomu. Ale než někam budete volat, můžete si prohlédnout i velmi detailní mapu pokrytí ADSL, kterou vám nabízíme v tomto článku.

Upozornění

Litujeme, ale tato diskuse byla uzavřena a již do ní nelze vkládat nové příspěvky.
Děkujeme za pochopení.

Zobrazit příspěvky: Všechny podle vláken Všechny podle času

0/0
17.3.2004 14:11

Tom

Long live dial-up
Existuje rada duvodu, proc zavest nemereny dial-up:
1. Na vesnicich nikdy nic jineho nebude. Podobne na samotach - napr. krasny barak 3 km od lidi - mikrovlna nedosahne, kabel natahne (vetsinou uz natahl) jedine Cesky Telecom.
2. Telecom by to NIC NESTALO. Staci, kdyz prestane pocitat impulsy.
3. Stahovani 56 kbps trvale a BEZ agregace je MNOHEM LEPSI nez 1:20-1:50 agregase u ADSL. Lepsi na stahovani velkych objemu dat (kdy stahujete PORAD), lepsi na skutecnou praci (kdy napr. kazde 3 sekundy obnovite stranku - zadavaci formular, velmi graficky i textove obsahly - treba typickou stranku vyuzivanou agentem banky/pojistovny).
4. I lidi s pristupem pres mikrovlny, kabelovku apod. mohou trpet tim, ze maji mizerny ping (ne velky, ale silne promenny) dany tim, ze je pasmo sdilene. I zde (online hry) muze byt dial-up lepsi reseni.
0/0
19.5.2003 6:03

JAF

Re: Long live dial-up

Osobni nesouhlas>

Nechci se zastavit telekomu, ovsem zavedeni pausalu na dial-up ma nektere nevyhody a to je vyssi vytizeni site.... ono se to nezda, ale telefonni sit ma sva omezeni a tak kdyby treba jen pouhych 30 procent vsech uzivatelu zacli naraz telefonovat, tak sit to uz nezvladne. To znamena ze telekom bude muset investovat eventuelne do vyssi kapacity site.

Co se tyce agregace.... Cetl jsi si asi navod ale nezkousel to. Mam 192/64 a kdykolik stahuju, tak jedu 17-19 KB/s.... Jede ti to na dial upu? Tak teda nevim co je pro tebe "Lepsi", ale ja radsi zustavam u DSL co se tyce stahovani velkeho mnozstvi dat.

A ping je nahodou docela dobry.... akorat pres IRC je to hruza...

0/0
19.5.2003 7:58

Besi

Re: Long live dial-up
jo souhlasim adsl se neda s dial-ipem srovnavat je urcite lepsi a rychlejsi dial-up je dobrej akorat na postu
0/0
22.5.2003 20:51

Hujer

Funkcnost ADSL od CT
Do dneska jsem realizoval 5 pripojeni ADSL. K dnesnimu dni mi konecne nikdo nenadava. Mel sem to stesti ze sem byl mezi prvnimi v Praze. Posledni 2 ASDL realizovane tento tyden jsou v pohode. Ovsem ty prvni zasadne odmitaly fungovat. A co na to Telecom? Chyba je na nasi strane, nevime cim to je ani jak dlouho to bude trvat. Tomu rikam plna informovanost! Problemy trvaly cca 14 dni.
0/0
17.5.2003 17:16

Hujer

Re: Funkcnost ADSL od CT
Jo a jeste neco, uz po 10 minutach se vas snazi nekdo hacknout, takze bez firewalu ani ranu!
0/0
17.5.2003 17:19

Tele kecal

Re: Funkcnost ADSL od CT
No jo, problémy měly jako že dost... a nejhorší je, že fakt nevěděli. Copak v dnešní době můžou spustit neotestovanou službu? Kdyby se u nás dalo hovořit o pořádný telekomunikační konkurenci, asi by jim to neprošlo. Po cca tejdnu an to přišli, 14 dní jim trvalo to vyřešit. Něco s routerem. Odpovědnost hodili na Cisco. Fakt slušný.... Mimochodem, mám známýho na jedný telekomunikační firmě, a bylo mi ho líto. Nabízejí taky ADSL, ale samo přes ČT. A ty nadávky od klientů... za něco, za co oni fakt nemohli.... hmmm..... no nic.
0/0
19.5.2003 8:43

reen

ted uz to nejde opravdu dlouho .(
tak ja sem si na ADSL pockal 60 dni nez mi ho nainstalovali a dneska je to treti den co ho mam a fungovalo to akorat prvni den... fcera v 11:00 to vypadlo a nextra tvrdi ze to byl vypadek zpusobenej telecomem ( prechod na jiny router) a ze se pri nem rozbilo nejake zarizeni a ze proto mi internet stale nejde ... tedy uz je to nejakych 27 hodin...  mate nekdo ted taky poruchu? ... kdyz sem volal na poruchy v CTc rekli mi ze oni zadnou poruchu nemaji a ze je to problem nextry ... vlastne problem neni v tom se pripojit, ale nedostanu se dashboard...
0/0
17.5.2003 13:49

Pavel R.

Re: ted uz to nejde opravdu dlouho .(
Sam stoji ve ohromne fronte tech co teprve cekaji az daji DSLAM na jejich ustrednu, ale jedno vim jiste. Od Nextry ADSL nechci. Co tak peclive ctu diskuze tak 90% nespokojenych uzivatelu ma konektivitu od Nextry.
0/0
17.5.2003 17:29

hornet

bezdrat

Vsichni zoufali zajemci o ADSL si muzou precit tohle o bezdratu - treba to nekomu pomuze:

http://pes.eunet.cz/clanky/2003/04/29850_0_0_0.html

0/0
17.5.2003 10:26

--

fakt super mapka, není tam nic vidět - navíc mne štve, že Telecom

fakt super mapka, není tam nic vidět - navíc mne štve, že Telecom prostě neřekne, kdy a kde bude ADSL dále dostupný!!

0/0
17.5.2003 4:23

Milda

Politování
Opravdu lituji všechny,kdo stále nabíhají na nabídky Telecomu.Vyzkoušel jsem vše od modemu po ISDN a teprve u bezdrátu jsem CSC. Mám 128 kB s limitem 1 GB na měsíc za 1000.-Kč a při stahování většího objemu dat stačí zavolat poskytovateli služby a ten během pár vteřin zvýší rychlost i na 256 kB zdarma. Nehledě na to,že u nás ADSL ještě asi dlouho nebude podporováno i když máme digitální ústřednu.
0/0
16.5.2003 22:10

Rembrant

Tady je zajimavy clanek

Sem nasel na Netu zajimavy popis zkusenosti jednoho cloveka s linkou ADSL.

je to tady www.petriny.net

0/0
16.5.2003 21:44

Thyronx

Kdyz uz rikate 128kB/sec rychly....

Tak podle te mapky to je spis ostuda co se tyka hustoty i rychlosti.Osobne pouzivam kabel s pripojenim 10MB/sec a rychlost dnes je 989kB/sec za 1200 Kc/mes.

Spolehlivost? Jo myslim ze nejaqk loni to neslo asi pul hodiny a tak vraceli penize.

Z USA Thyronx.

0/0
16.5.2003 21:00

Maxim

Re: Kdyz uz rikate 128kB/sec rychly....
... no neblazni! To mas super! To jsme uplni zabari s 10Mb/s proti tobe s 10MB/s.
0/0
17.5.2003 9:36

max fratzek

Myslel jsem ze rokopu comp
Ze zacatku jsem myslel ze rozkopu comp. ADSL nejde za ten mesic co ho mam docela casto, problem byl ho i vubec ziskat, dokonce se nam telecom smal do telefonu, ze ho chcem od Nextry a ze to at si teda pockame... a sami to k...dy zdrzovali. Pak asi po 30ti telefonatech to rozchodili. Je to super vec. A nextra mi dala za chyby telecomu 35% slevu a instalaci zdarma. Takze se ted smeju nad tema 180 korunama z prispevku nize.
0/0
16.5.2003 19:34

Re: Myslel jsem ze rokopu comp
Myslim ze si naletel. Nextra dava do konce kvetna instalacni poplatek zdarma uplne vsem. Podivej se na jejich stranky!
0/0
16.5.2003 21:31

maxim

Re: Myslel jsem ze rokopu comp
To samozrejme vim, cemu jsem naletel? Dobre nabidce?  Nejvetsim nepritelem ADSL je byl a zustavaji Cesky Telekomunisti.
0/0
17.5.2003 2:32

Spajda

Re: Myslel jsem ze rokopu comp
Tak jsem dostal od sveho providera ( Czech on line ) slevu za pocatecni problemy se sluzbou... Ale radost z toho nemam - radsi at uz to sakra funguje...
0/0
18.5.2003 21:24

Anders

Nejede a nejede
V praze 7 holesovicich vcera se podarilo pripojeni tak na 30-50ty pokus. Je to porod...
0/0
16.5.2003 15:44

Milan

Re: Nejede a nejede
Bu'd si neskutečně trpělivej nebo neskutečně blbej.
0/0
16.5.2003 21:59

Milan

ADSL s problémy
Já mám ADSL dva měsíce a musím uznat, že se to zlepšuje, ale krátkodobé výpadky to má stále. Mnozí to nepoznáte, když čirou náhodou neposloucháte třeba radio přes net. Pak to zjistíte okamžitě. Výpadky jsou na denním pořádku, ale jsou kratší. Dvakrát to nešlo takřka celý den a dostali jsme od Telecomu slevu z tarifu 180 Kč a omluvný mail. Podpora FTP už taky funguje, ale byl to porod, nešla skoro tři týdny. Zatim nikomu moc ADSL ve svém okolí nedoporučuju, říkám ať ještě vyčkají. Mám pro Telekom námět, že pokud nepojede ADSL, tak ať mám v té době zadarmo staré IDSN, ale odpovědi jsem se nedočkal.
0/0
16.5.2003 15:37

Jabas

To je vejvar!
Jestli teoreticky dobře požítám tak měcičně se překupníci i samotný Telecom děli o cca 4.500.000 Kč!!!! No to je kláda.A tímhle tempem zřizování, kde chtějí nabrat ty desetitisíce zájemců co o nich všichni mluvili?
0/0
16.5.2003 13:59

Re: To je vejvar!
no Ty ses taky peknej vejvar. I kdyby to vsechno zustalo Telecomu a vsechno reinvestoval do vystavby ADSL, tak za to mesicne postavi sotva 9 novych lokalit. Tak nevim co je to za kladu. Kdyz ostatni operatori nedaj do vystavby site ADSL ani korunu !
0/0
19.5.2003 14:44

JaF

Docela to jde
Nekolik lidi si docela stezuje, ze jim ADSL jede blbe, ale mne to docela jede dobre. Ty dva tydny co to mam, tak ani jediny vypadek a spolehlivost docela ok. Ale mozna je to modemem? Telecom nejak k dispozici nemel volny ISDN-home modem, tak jsem dostal proficko...... bye bye dahsboard!!! modem drzi totiz spojeni i po vypnuti kompu....
0/0
16.5.2003 13:28

juramac

ceske radiokomunikace
Prave jsem se dozvedel, ze sluzbu ADSL chystaji nejpozdeji do jednoho mesice spustit i Ceske Radiokomunikace. Mel jsem tady jejich zastupce na jednani. Soubezne s ni budou nabizet i balicek Internet + hlasove sluzby a tato nabidka by mela byt cenove vyrazne nizsi a rychlejsi ,nez ma Telecom a jeho smluvni partneri. Nechci delat CRA reklamu,ale verim, ze to bude zajimavy protihrac, ktery urcite ma na to, aby Telecomu zneprijemnil zivot.Je prinejmensim stejne ekonomicky silny, ma prinejmensim stejnou mozna i lepsi sit a vynikajici technologicke zazemi. A hlavne - je to "kovar a ne kovaricek".....Pockam si na jejich nabidku...kdo si pocka.......
0/0
16.5.2003 11:57

jpg

Re: ceske radiokomunikace
Tezko Ti nabidne lepsi nebo levnejsi ADSL, kdyz ho stejne koupi velkoobchodne od CTc, tak jak vsichni ostatni.....
0/0
17.5.2003 12:09

Chence Harper

Ach ta matematika

prostřednictvím ADSL přibližně 3 000 uživatelů. Celkový počet přijatých objednávek na zřízení služby je přitom 5 500; 1 500 zájemců tak na ADSL zatím čeká.

A co dělá ta zbývající tisícovka ?

0/0
16.5.2003 10:36

dawgh

CT sux
Nechapu proc je to tak na h*****. Bydlim na praze 9 a adsl ani nahodou. Telecom asi nevi o kolik prichazi penez!!! kdyby trochu zlevnili nikdo by nevahal. Lidi by asi nevahali ani ted, ale kdyz neni moznost.... :(
0/0
16.5.2003 10:15

neon

slabota
slabota ! , to pokryti fakt slabota:(
0/0
16.5.2003 8:06

spec

Re: slabota
Kdyz Oskar spoustel svou sit,tak to pokryti a kvalita byla taky slabota a dneska uz je to o necem jinem,stejne zacinali vsici,tak se lidi trochu spamatujte a divejte se na svet realne a ne jako kdyz si hurvinek predstavoval valku!
0/0
16.5.2003 10:02

zajdee

Re: slabota

Oskar svoji sit budoval do spusteni rok a zacal od nejvetsich mest. Telecom ADSL testuje a buduje uz vic nez dva roky a pokryti je uplne nanic. Ani nemluvim o tom, ze velka mesta pokryti casto nemaji a nektere vsi ano (je zde teoreticky mozna souvislost s INDOS, ale kdo vi... )

A ja se tu ADSL timhle tempem dockam tak za dva roky

(pro info: Oskar u nas na vsi vysilac postavil dva a ctvrt roku po spusteni site, jenze zacinal skoro od nuly, kdezto Telecom ma infrastrukturu vybudovanou a ta miliarda nutna pro vybaveni vsech ustreden DSLAMy by ho nezabila -- naopak, vynesla by mu nemale penize... sice ne hned, ale vynesla! A to asi manazeri v cele Telecomu nechapou...)

0/0
18.5.2003 15:14

J.R.

Re: slabota
manazeri Telecomu nechapou.> Domnivam se, ze to je dano situaci, kdy se Telecom bude v blizke dobe privatizovat. Takze je snaha maximalizovat soucasne zisky a s tim spojene osobni premie, nez venovat se nejake kvalitni strategii do budoucna, ktera by prinesla ovoce uplne jinym "kravatakum". J.R.
0/0
18.5.2003 16:06

Mike

Spolehlivost
Spolehlivost ADSL je katastrofalni. V podstate skoro kazdy den to nekolik hodin nebezi. Kdo si tohle zjisti, do ADSL nepujde dokud se to vyrazne nezlepsi.
0/0
16.5.2003 7:15

Re: Spolehlivost
Nesouhlasim. Nevim jak jinde, ale mne to tu jezdiva nekolik dni v kuse. A pricinou odpojeni je restart kompu obcasnej.
0/0
16.5.2003 10:50

Re: Spolehlivost
Plácáš kraviny. Já jsem měl výpadek pouze dvakrát. A to mě to běží 15 hodin denně.
0/0
16.5.2003 13:15

Re: Spolehlivost
Taky nesouhlasim. Jsem pripojenej pres IOL 24hodin denne (podle navodu jsem si preprogramoval modem, takze je pripojeny i kdyz mam vypnute PC). Ze by se modem odpojil (nefunkcnosti pripojeni) se mi stalo mozna 1-2x. A to naposled asi pred 3 tydny.
0/0
16.5.2003 13:20

Prokop Vlašín

Re: Spolehlivost
Nějak nerozumím tomu "přeprogramoval modem, takže je připojený i když mám vypnuté PC" ? Tím jsi chtěl asi říct, že sis ho upravil na PRO verzi. Nevím, jak ti to ale pomohlo s držením spojení, stejně musíš použít např. CURL pro automatický login na dash.
0/0
16.5.2003 13:45

Prokop Vlašín

Re: Spolehlivost
Naprostá hloupost. Frčí bez problémů. Chyba bude asi někde jinde.
0/0
16.5.2003 13:40

J.R.

Re: Spolehlivost
Souhlasim na 100% Prectete si clanek na www.petriny.net Pro neverici Tomase: Dnes pred 12 hodinou vypadlo ADSL a slo az po 14. Jednalo se (podle Nextry) o planovany vypadek Ceskeho Telecomu, ktery proste zapomneli Nextre a uzivatelum oznamit. Tohle se deje naprosto nepredvitalne a natolik casto, ze vas to zarucene naprudi. Pri spojovani slov "spolehlivost" a "ADSL" mi stoupa silne adrenalin do krve. J.R.
0/0
16.5.2003 19:12

Kamil

Re: Spolehlivost

Kolik lidí asi surfuje v poledne? Vzhledem k tomu, že uživatelé jsou hlavně ze soukromé sféry využívá službu v uvedenou dobu zlomek uživatelů.

0/0
16.5.2003 21:50

J.R.

Re: Spolehlivost
1) Kolik lidí asi surfuje v poledne> To je irelevantni, platim 24 hodin, kazdy den v mesici. 2) Uživatelé jsou hlavně ze soukromé sféry> Mohl byste uvest nejake podklady pro sve tvrzeni? A domnivate se, ze kdyz mi jako podnikateli krachne spojeni s klientem, ze se jedna o mensi maler nez kdyz browsim doma po pornostrankach? Pouzivam ADSL pro osobni potrebu ale i profesionalne. Respektive rad bych pouzival, jaksi mi v tom brani nespolehlivost sluzby... Znovu opakuji, ze vypadky NEJSOU vyjimecne a sluzbu neni mozne doporucit podnikatelum, jejichz komunikace s klientem/zamestnanci/partnery zavisi na Internetovych sluzbach, kuprikladu na emailu. V dobe vypadku jsem vzdalene konfiguroval server klienta. Kdyz vam to necekene spadne v puli a nekde visi rozhasena konfigurace, za kterou mate zodpovednost, tak dostanete velkou chut chtit sve penize zpatky, anebo dat nekomu poradne do d**** S pozdravem J.R.
0/0
17.5.2003 4:23

Kamil

Re: Spolehlivost
Neviděl jsem vaší smlouvu, ale nejsem si jist, že vám poskytovatel garantuje dostupnost 24 hodin denně. Ze soukromé sféry je dle mého mínění většina (zdůrazňuji většina), protože podnikatelé čekají na vyšší rychlosti, než jaké jsou teď nabízeny. Navíc o mouchách provázejících spouštění každý tušil a já osobně bych z osvědčeného spojení, byť s vědomím, že ušetřím, tak brzo neodcházel. V případě, že služba není dodávána v takové kvalitě, jakou požadujete, doporučuji reklamovat.
0/0
20.5.2003 12:35

J.R.

Re: Spolehlivost
garance> Vynatek ze smlouvy (pro Vase info :) 6.3 Poskytovatel je povinen poskytovat Službu nepřetržitě s výjimkou doby nezbytné pro údržbu technických a softwarových prostředků, prostřednictvím kterých je Služba provozována. Doba provedení údržby bude Uživateli oznámena pokud možno vhodnou formou předem. Kazdy tusil> bravo jasnovidcum a vestcum. :P Ja jsem asi vyjimka, ktera predpoklada, ze produkt, ktery kupuje, je otestovany pred vstupem na trh. Pokud by to takhle melo fungovat, napr. u noveho modelu auta, tak do nej sednete s klidnym vedomim, ze Vam za jizdy muzou upadnout vsechna ctyri kola najednou...? :) reklamace> jasne, rozumne reseni. Ja to spis psal jako varovani pro ostatni, kteri by mohli po opadnuti prvotni euforie horce zaplakat. Tot vse. S pozdravem J.R.
0/0
20.5.2003 23:45

Pavel R.

Ostrava-Poruba

Bydlim v Ostrave-Porube (osmy obvod) a ADSL tady neni. V Porube zije zhruba ctvrtina obyvatel Ostravy, takze docela nechapu strategii Telecomu :(

Nevite jestli tim posilovanim soucasne kapacity mysli rozsirovani poctu ustreden v mestech kde uz to nekde je nebo budou pridavat jenom DSLAMy tam kde uz davno jsou (do jedne ustredny nekolik)?

0/0
16.5.2003 2:07

Jemis

Re: Ostrava-Poruba
Taky bydlim v Porube a ADSL tu je, asi zalezi ke ktere ustrede jsi pripojen
0/0
16.5.2003 9:06

Re: Ostrava-Poruba

Jak rikam. Jsem na 8mem obvode (nad Duhou). Je to tady jeden panelak vedle druheho. Kolem ledna/unora tady Telecom tahal ke vsem domum uplne nove vedeni primo z ustredny a mesic potom do kazdeho bytu natahovali komplet nove draty, takze vedeni tady lepsi byt snad ani uz nemuze. Pres veskerou a jiste drahou investici na DSLAM na ustredne nejak zapomeli a tak celej sedmej a osmej obvod ma smulu.

Jo a ustredna na ktere jsme bude nejspise "Prubezna".

0/0
16.5.2003 20:20

Ondar

Re: Ostrava-Poruba
Ja bydlím taky v Ostravě- Porubě a také mi to ještě pořád nejde zařídit.
0/0
16.5.2003 14:12

fsd

to fakuju !!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!
to fakuju !!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!
0/0
16.5.2003 0:37

Re: to fakuju !!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!
Uzij si :)
0/0
16.5.2003 10:51







Najdete na iDNES.cz



mobilní verze
© 1999–2017 MAFRA, a. s., a dodavatelé Profimedia, Reuters, ČTK, AP. Jakékoliv užití obsahu včetně převzetí, šíření či dalšího zpřístupňování článků a fotografií je bez souhlasu MAFRA, a. s., zakázáno. Provozovatelem serveru iDNES.cz je MAFRA, a. s., se sídlem
Karla Engliše 519/11, 150 00 Praha 5, IČ: 45313351, zapsaná v obchodním rejstříku vedeném Městským soudem v Praze, oddíl B, vložka 1328. Vydavatelství MAFRA, a. s., je členem koncernu AGROFERT.