Klávesové zkratky na tomto webu - základní
Přeskočit hlavičku portálu


Diskuse k článku

Použijte počítačovou síť pro firemní telefonování

Kapacitu počítačové sítě můžete využít rovněž pro firemní telefonování. Díky vhodnému softwaru a technologii VoIP získá váš server funkce pobočkové ústředny. Vyplatí se takové řešení, nebo jde jen o luxus pro vybranou klientelu?

Upozornění

Litujeme, ale tato diskuse byla uzavřena a již do ní nelze vkládat nové příspěvky.
Děkujeme za pochopení.

Zobrazit příspěvky: Všechny podle vláken Všechny podle času

cizek

fayn

čistě ze zvědavosti:

kdysi jsme ve firmě koketovali s www.fayn.cz nevíte o tom někdo něco?

0/0
28.4.2003 10:32

Kuba

zkusenosti
Tyhle kramy mame ve firme taky - mame IP telefony od Cisca - ten smejd ma vetsi dispej nez moje PDA :) - a popravde obcas bych s tim prastil.. nastaveni telefonu pres webovyho klienta by byla lahudka, kdyby to ovsem bylo trosku user friendly a aspon fungovalo :( jinak to docela de.. az sem se divil. jo a notebook si pripojujeme do telefonu pres klasickej RJ45kovej konektor (telefon je taky pripojenej do site pres 45ku) a do telefonu se musime logovat aby se natah nas profil - docela dobry, ale otravny.. jinak to neni spatny, ale zajimalo by me na kolik to firku prislo :)))
0/0
25.4.2003 15:07

Petr

článek je totálně neúplný
Zmínit se jenom o technilogii a to jěště na straně přepínačů je málo. K voip je potřeba také telefonů, zajistit jejich napájení, dá se to i přes přepínač, ale znamená to další investici do příslušného zdroje (a každý telefon tu energii potřebuje ve větší míře než analogový/digitální - podle použité ústředny), pokud budou telefony napájeny z exteního zdroje potřebuje te další dostupnou zásuvku u počítače. V článku chybí i zmínka o cenách, které jsou pro laika neuvěřitelně vysoké (jiné než profesinální řešení snad nelze ani uvažovat) a to je potřeba investovat do celé infrastruktury, přepínače, ústředna, telefony. Úplně nejlepší by bylo wifi VIOP řešení.
0/0
25.4.2003 10:31

Petr Pavlík

Re: článek je totálně neúplný

Zmínka o IP telefonech v článku chybí. Na druhou stranu mnoho instalací použivá k telefonování možnosti počítače, minimálně v call centerech postavených na IP se s IP telefonem prakticky nesetkáte.

Psát o ceně v konkrétní podobě však nepovažuji za zcela účelné, protože možných řešení je poměrně velké množství a výsledná pořizovací cena se pak liší přímo řádově. Záleží na tom, zdali stavíte zcela nový systém či rozšiřujete možnosti telefonní ústředny. A tam jsou ceny dosti individuální, nemluvě o nemalých slevách pro velké firmy, pro něž je VoIP primárně určeno. Pokud budete kupovat například Alcatel OmniPCX Office, zaplatíte jen za něj přibližně 250 tisíc. Ale pokud už vlastníte ústřednu, která IP pobočky a IP trunky podporuje, investice navíc bude jen v řádu desítek tisíc.

Bezdrátové řešení VoIP mi přijde jako luxusní, než zcela účelné řešení. Záleží samozřejmě na konkrétní situaci, ale ve většině případů vyjde lépe rozšířit ústřednu o DECT.

Petr Pavlík

0/0
25.4.2003 15:13

Ace

VoIP
www.asm.cz alias Planet VIP000, 200, 400
0/0
25.4.2003 9:43

Petr

Řešení
Může mi někdo poradit jak připojit jednu analogovou pobočku vzdáleně přes inet?
0/0
25.4.2003 9:04

David Vít

objevili nový kontinent....

... tuším, že to byla Amerika.

Podobný článek bych si se zájmem přečetl v roce 1994. Teďka je to dost trapné...

0/0
25.4.2003 8:12







Najdete na iDNES.cz



mobilní verze
© 1999–2017 MAFRA, a. s., a dodavatelé Profimedia, Reuters, ČTK, AP. Jakékoliv užití obsahu včetně převzetí, šíření či dalšího zpřístupňování článků a fotografií je bez souhlasu MAFRA, a. s., zakázáno. Provozovatelem serveru iDNES.cz je MAFRA, a. s., se sídlem
Karla Engliše 519/11, 150 00 Praha 5, IČ: 45313351, zapsaná v obchodním rejstříku vedeném Městským soudem v Praze, oddíl B, vložka 1328. Vydavatelství MAFRA, a. s., je členem koncernu AGROFERT.