Klávesové zkratky na tomto webu - základní
Přeskočit hlavičku portálu


Diskuse k článku

Využíváte služby Memoboxu a jste s nimi spokojeni?

Hlasové schránky Memobox zřizuje Český Telecom, lze je využít i pro bezplatnou výměnu vzkazů. Praktickým doplňkem Memoboxu je upozorňování na přijaté zprávy e-mailem. Stručný souhrn vám připomene, za co u Memoboxu platíte a za co nikoliv.

Upozornění

Litujeme, ale tato diskuse byla uzavřena a již do ní nelze vkládat nové příspěvky.
Děkujeme za pochopení.

Zobrazit příspěvky: Všechny podle vláken Všechny podle času

baby bell

memobox

i kdyby byl memobox zlaty, implementaci v telecomu v trus se obrati. a pak se nelze divit, ze obliba a pouzivani voicemailu je v cesku tak nizka...

krome pruseru zasadniho rozsahu, ktery spocival v  nevyzadane masove aktivaci sluzby se jedna i o ignoranci telecomu v dvou mensich, ale nikoliv nevyznamnych aspektech sluzby:

- v porovnani s presmerovanim na mobilech je to blbe, neumi to nastavit presmerovani pro pripad "no reply" (+cas) a "busy" (to je problem i obecne telekomunisticke sluzby Call forward)

- asi jste si vsimli, ze se pri aktivaci sluzby naporad zmeni oznamovaci ton. tahle vec ma svoji logiku, ale telecom ji nepochopil a nezavedl: ten oznamovaci ton by se mel menit POUZE v pripade, ze ma clovek v memoboxu nevyzvednutou zpravu. (v usa krome toho lze ziskat telefon s diodou, ktera signalizuje ulozeni zpravy)

zkratka neni nic, co by telecom nedoprasil, prestoze v oblasti pevnych linek neni prakticky co objevovat a je mozne se inspirovat ze zahranici a sluzbu vyrazne zatraktivnit...

0/0
9.4.2003 2:06

informační služba memobox

Memobox je prima služba !
Nemám co k tomu dodat, memobox je prima služba, ikdyž trošku zneužitelná ke komerčním účelům tzv. spamu, jenže co je v dnešní době nezneužitelné že ? Pokud máte problémy s memoboxem, nebo máte nějaké dotazy týkající se služby memobox, nebo nevíte si rady se svou hlasovou schránkou, tak neváhejte a nebojte se mne kontaktovat a to na telefonním čísle 960 960 500 920 ( 1,40 Kč/min ve špičce a 0,70 Kč/mim mimo špičku dle sazebníku českého telecomu ). Lze volat i z čipových karet, volání je také zpoplatněno jako místní telefonnní hovor. Ti co z vás mají vyspělější typ schránky, mohou mi poslat zprávu do memoboxu virtual na číslo 960 500 920. Odpověd,reakce bude zodpovězena nejpozději do 48 hodin a to buď ve formě emailu, sms zprávy či hlasové zprávy poslané z mé hlasové schránky memobox. Na závěr uvádím hlasovou schránku memobox, na které jsem dosažitelný nonstop 24 hodin denně a to na telefonním čísle 960 960 500 920
0/0
8.4.2003 19:16

Pepa

Zase češi
Kdo jiný než češi by zase chtěli někoho okrást. Pouze dementi se snaží něco obejít a končí to tím, že pak všichni přicházejí o všechny výhody nebo se přichází s limity. Bez dementů by tu bylo lépe.
0/0
8.4.2003 8:18

Slonik

Memoboxy jsou bezva :-)
Pamatuju si, na báječnou fintu, když Telecom memoboxy zaváděl. Tehdy tuto službu mnoha firmám v Praze (a možná nejen v Praze) aktivoval aniž o tom zákazníky jakkoli uvědomil. Zažil jsem pár takových nedorozumění, když jsem v dobré víře nechal vzkaz na záznamníku někomu kdo vůbec netušil, že nějaký záznamník má. Byla to fakt bomba. Po těchto zkušenostech bych uvažoval o pevné lince od ČTc jen v nejvyšší nouzi (nebo kdyby poskytovali všechny služby gratis)
0/0
7.4.2003 18:03

Max Payne

Několik výtek redakci mobil.cz

Jako memoboxý uživatel a fanda, mám několik výtek na redakci mobil.cz. V jejich článku také chybí několik faktů : 1) U memoboxu komfort plus je možné sestavovat, editovat, mazat tzv. skupinové seznamy, díky nimž můžeme odesílat hlasové zprávy do schránek memobox. 2) Nesouhlasím s tím, že po vytočení čísla 960 + čísla hlasové schránky nebo pevné telefonní linky např. 960581234567 nebo 960960960960 se automaticky ozve konverzant, který mne vyzve zadat číslo schránky a hesla. Po vytočení čísla se mi nejprve ozve osobní pozdrav pro volajícího, pokud není nahrán, tak jméno schránky, pak je nutné během uvitací hlášky stisknout hvězdičku * a pak zadat vstupní heslo do schránky a potvrdit to křížkem.
3) Redaktoři uplně zapoměli informovat čtenáře, že v loňském roce před dnem přečíslování, hlasové schránky vůbec nebyly chráněny proti memoboxovým hackerům tzv. pirátům. Tyto prakticky, kteří hackeři prováděli s memoboxem bylo většinou v rozporu se zákonem, protože se dopouštěli trestného jednání, především, tito hackeři se vloupávali do schránek pomocí koncového hesla, heslo bylo nastaveno na poslední čtyři čísla schránky, což nebylo i pro 5 leté dítě problém. Jakmile vstoupili hackeři do schránek, automaticky začali v nich provádět nekalé úmysly. Nejprve změnili heslo, pak změnili uvítací pozdrav, pokud to byla hlasová schránka memobox komfort plus, nebylo problém vytvořit pro ně pobočkovou schránku a zaopatřit to heslem, který neznal majitel hlasové schránky. Majitel většinou ani nevěděl, že má memobox, ba dokonce ani nevěděl, že má vytvořené pobočky.

Hackeři začali nastavovat v hlasové schránce tzv. oznamování o nových zprávách telefonem, takže nebylo problém nastavit oznamování o nových zprávách na mobilní telefon. V konečném důsledku se tak hackeři napojili na telefonní stanici a mohli tak protelefonovat tisícové účty, protože v té době stála minuta hovoru na mobilní síť 9,40 Kč/min.

Služba oznamování o nových zprávách telefonem byla bezplatná do té doby, dokud se jednalo o volání ve směru hlasová schránka - telefonní číslo stanice, ke které byla schránka zřízena, ostatní hovory byly zpoplatněny. Jestliže si někdo nastavil oznamování na mobil, toto volání nebo-li příchozí hovor byl zpoplatněn.

Někteří hackeři i samotní uživatele memobox si uvědomili, že schránky memobox nejsou dostatečně chráněné proti neoprávněnému používání. To mělo za následek, že Telecom monitoroval schránky, pokud zjistil, že bylo uskutečněno velké množství hovorů ve směru hlas. schránka - mobilní stanice, začal automaticky telecom informovat své zákazníky, pokud zákazník byl v šoku nezbývalo než podat trestní oznámení na neznámého pachatele. Pátrání bylo většinou neúspěšné, neboť se jednalo o anonymní předplacené karty GO, Twist, Oskar.

Po přečíslování, však Telecom udělal rázný řez a skutečně uzamkl hlasové schránky memobox proti neoprávněnému vniknutí ( vloupání ). Ten zákazník, který si chtěl pořídit hlasovou schránku musel nejprve provést inicializaci schránky přes číslo 800 12 13 14 a pak mohl do schránky vstupovat i z jiného telefonu a to přes přístupové číslo 960. Jinak nebylo možné používat hlasovou schránku i mimo domov. Dále telecom zablokoval možnost posílat hlasové zprávy přes přístupové číslo 960. Takže ten, kdo chtěl posílat hlasové zprávy musel být přímo u telefonní stanice a vytočit číslo 800 12 13 14. Děkujme Telecomu, že až po 2,5 letech provozu služby, zavedl důmyslnou ochranu proti hackerům. Stále by  majitelé schránek memobox měli mít na vědomi, že heslo do schránky by si měli měnit maximálně 3x krát za půl roku. Nastavit takové heslo, které by bylo těžké uhodnout.


 

0/0
7.4.2003 17:58

q

Re: Několik výtek redakci mobil.cz
Co se týče toho hesla,za to si mohl každý sám,Telecom doporučovat to heslo změnit.
0/0
8.4.2003 1:56

David Slánský

Re: Několik výtek redakci mobil.cz
Ano, máte pravdu, ohledně vybírání přes číslo 960xxxxxxxxx ... Je to bohužel napsané je tom stylu, že z toho může každý pochopit něco jiného. Měl jsem na mysli způsob, kdy právě na číslo 960xxxxxxxxx zavoláte a zadáte číslo schránky - v tomto případě podschránky, protože jiným způsobem, než prvotním zadáním čísla podschránky (samozřejmě po výzvě automatem) se do oné podschránky dostanete a po stisknutí hvězdičky Vás Memobox vyzve, abyste zadali heslo). Na základě Vašeho příspěvku jsem systém otestoval a omlouvám se za mírnou mystifikaci... Co se týče skupinových seznamů, tak ty se mi nezdají zas tak podstatné, protože je stejně skoro nikdo nevyužije, proto jsem je v textu vynechal. Že lze posílat hlasové zprávy na více telefonních čísel není také taková podstatná věc. Možná se to využije akorát tak jednou za rok (např. na Vánoce), ale to si spíše lidé buď namluví individuální vzkaz anebo si zavolají přímo. Stejně v okolí není tolik nadčených uživatelů Memoboxu. Určitě by se dali napočítat na prstech jedné ruky. Kdybych se měl zabývat každou podrobností v Memoboxu, tak článek bude jednou tak dlouhý, a to zvláště, kdybych ještě zamontoval do článku rozdíly mezi starými a novými Memoboxy. Jak správně řekl kolega přede mnou, tak poslední čtyřčíslí (nevím jestli to stále tak je, ale já myslím, že ano, ale nemám to ověřené) bylo a je dáváno zákazníkům, kteří si Memobox zaktivovali a prvě do něj vstupují. Jestliže si výchozí heslo nezměnili, byl a je to jejich problém. Staré Memoboxy to umožňovaly... Nové Memoboxy jsou v některých směrech vyspělejší než staré Memoboxy. Nevím, co Telecom vedlo ke změně schránek, protože ty staré se mi zdály lepší, ale asi se jednalo o nemožnost implementace nových služeb do starého systému. Na problém s heslem bych moc nesázel... Autor
0/0
8.4.2003 2:36

David Slánský

Re: Několik výtek redakci mobil.cz
Bych jenom opravil překlep (resp. nedoklep), který ovlivnil smysl věty: Měl jsem na mysli způsob, kdy právě na číslo 960xxxxxxxxx zavoláte a zadáte číslo schránky - v tomto případě podschránky, protože jiným způsobem, než prvotním zadáním čísla podschránky (samozřejmě po výzvě automatem) se do oné podschránky nedostanete a až poté, co posloucháte pozdrav v podschránce Vás po stisknutí hvězdičky Memobox vyzve, abyste zadali heslo.
0/0
8.4.2003 2:42

Richard

Re: Několik výtek redakci mobil.cz

Zdravím tě kolego. Tvůj příspěvek se mi dost zamlouvá..Myslím ale, že dost lidí se o memobox ani pořádně nezajímá, nevěřil bys, kolik lidí nemá ještě provedenou inicializaci schránky. I vlastnímu šéfovi jsem to musel udělat sám, protože tomu ani za mák nerozumí a memobox má jen a jen pro ukládání zpráv.

Co se týče užívání doplňkových služeb, už vidím nějakou babičku, jak se nechává budit telefonem, nebo posílá zprávy s časovým plánováním.

Je to holt jen pro nás fandy..

 

 

0/0
8.4.2003 14:22

Max Payne

Re: Několik výtek redakci mobil.cz
Nazdar kolego, nejsi to ten, se kterým se znám po memoboxu, a používá NMT telefon ? Pokud jo, tak se mi ozvi do schránky memobox ( vzhledem k anonymitě, nebudu zde pro cizí oči uvádět číslo hlasové schránky memobox ) a to na memobox virtual. Pokud jsi ten člověk, tak se mi ozvi, jinak nevím, zda-li ještě žiješ.

Pro redakci mobil.cz chci uvést, že nejen internet slouží pro komunikaci mezi lidmi známými i neznámými, ale dá se chatovat i na memoboxu viz komunikace s Richardem. V životě jsme se neviděli v tváří v tvář a přesto spolu komunikujeme již více než 1 rok.
0/0
8.4.2003 17:45

Richard

Re: Několik výtek redakci mobil.cz

Ano milý kolego, jsem to skutečně já.

Neozývám se ti teď proto, že mě škola moc přetěžuje.

Ale díky ti za příspěveček..

0/0
9.4.2003 15:01

JOJO

Re: Několik výtek redakci mobil.cz
Já nekolik takovych pirártu znám a pamatuji si na zelenou linku 0800122222přes tohle číslo šlo tenkráe vztupovat zdarma do memoboxu.
0/0
28.11.2003 19:20

jhm

memobox

me memobox nabizeli ale nechtel jsem ho. Mam s nim obecne spatne zkusenosti a znami me vzdy zastihnou na mobilu. Slecna co mi volala mi upozornovala ze na pulsnich telefonech nefunguje. To jsou ty s tim kruhovym ciselnikem, dodala.

No tak to mam pulsni telefon, jsem ji odvetil, hned prestala nabizet memobox :)))

Co na tom ze telefon jsem si zridil az v roce 1999 :)))

0/0
7.4.2003 14:14

Freakox

Re: memobox
V dnešní době, kdy je pomalu každá firma vybavena konverzantem, je zcela nezbytné vlastnit pristroj s tonovou volbou... Za to bych Memobox neodsuzoval. Ovladani konverzantu pulsy jsem ještě neviděl :-)
0/0
8.4.2003 2:48

josef

hezke, ale stareeeee

Zdravim,

tak takovouhle komunikaci jsem si u CTc uz vyzkousel... bylo to presne pred 4 roky. Zarazi me, ze se to zde objevuje az dnes. To uz je skutecne takova krize ze neni mozne najit jine tema a tedy se zacnem bavit o dobre znamych sluzbach CTc, ktere jsou poskytovany uz radu let.

Mam tedy namet na priste: vynalezeni telefonu, clovek si muze popovidat se znamym a nemusi k nemu jezdit. co vy nato??

 

:)))

0/0
7.4.2003 12:58

gasgano

Re: hezke, ale stareeeee
Myslim, ze vetsina "obycejnych" uzivatelu o takovychto sluzbach nema ani poneti!
0/0
7.4.2003 13:21

David Slánský

Re: hezke, ale stareeeee
Já Memobox již využívám léta. Jde o to, že opravdu málokdo ví, že něco takového existuje. To mě vedlo k napsání tohoto článku. Většina informací o Memoboxech je neucelená, proto jsem ho pojal tímto způsobem. Článek vychází i ze zkušeností, které jsem za ta léta nasbíral...
0/0
7.4.2003 14:15

Richard

Volej si zadarmo.

  Zdravím, myslím, že volat si zadarmo je pořád dostupné, já sám jsem toho důkazem.

  Používám mobilní síť NMT a tam se dá volat za darmo.

  Využívá se jen jeden takový fígl. Pro podrobnosti mě kontaktujte, máte-li zájem

 

0/0
8.4.2003 14:18

radka

spatna zkusenost
Nas pripravil memobox o posledni nerv. Zridili si ho moji stari rodice, kterym casto volame. Casto jsme se nedovolali cele tydny, ozyval se pouze memobox i kdyz rodice byli doma a nevolali. S pristroji zasadne nemluvim. Az dodatecne jsme se dozvedeli, ze tuto sluzbu si deli nekolik zajemcu, takze kdyz ti telefonuji u dedy jde memobox. Nakonec to deda definitivne zrusil, kdyz se babicka po predcasnem prijezdu z dovolene vubec nedovolala domu. Utratila vsechny penize a asi 15x mluvila s memoboxem. Deda ma totiz dobre spani a tak potrebuje dele k probuzeni. Dusledkem byla zlomena prsni kost u babicky, jak se v noci potacela sama domu. Proste vse ma vyhody a nevyhody a pro nekoho memobox jednoduse neni.
0/0
7.4.2003 12:32

Lech Kowalczyk

Spokojenost

Zdravim vsechny. Sluzbu pouzivam a nechavam si posilat jak hlasove zpravy tak fay mailem. Je to OK, az na to ze obcas lidi, kteri mi chteji poslat fax (zejmena z PC) maji problem fax odeslat do memoboxu (behem me nepritomnosti mam nastavene na tvrdo presemerovani do memoboxu). Mam pocit, ze memobox ma obcas problemy s rozpoznanim pruchoziho faxoveho volani.

Z mobilu (ET) se pochopitelne da dovolat do memoboxu. Je treba akorat behem uvodniho povidani automatu stisknout *(hvezdu) a pak me automat vyzve abych zadal heslo a pak uz to frci.

Hezky den.

Lecho

0/0
7.4.2003 9:51

Freakox

Re: Spokojenost
Nevím, jestli s tím nejsou problémy u těch nových Memoboxů. Vím, že to fungovalo u těch starých, ale nevím, jak je to teď. Jenomže si třeba budu chtít vyslechnou zprávu ve své pobočkové schránce - zavolám, po 6. zazvonění mi to zvedne Memobox. Ale většinou u nás doma někdo bývá, tak to by mi bral a musel bych uskutečnit hovory dva - "prosím, nezvedej to, když budu teď volat, chci se mrknou to Memoboxu-do svý pobočky"... Co se týče přímého přístupového čísla 960xxxxxxxxx,. tak to má autor pravdu, to opravdu nefunguje, i když Telecom hlásá, že to lze z LIBOVOLNÉHO telefonu na světě...
0/0
7.4.2003 14:26

nuny

buzení
Jen pro upřesnění buzení memoboxem funguje pro ty chytřejši zdarma.Stačí si zřídit pobočkovou shránku a pak si z ní poslat správu do hlavní schránky načasovanou na určitý den a hodinu a budík je tady. A navíc ještě oznámení na telefonní emajl a můžu říct že je to s přesností jedné minuty.
0/0
7.4.2003 9:34

Vena Věčněžasnoucí

Re: buzení
A pro ty ještě šikovnější a odvážnější existuje ještě jeden elegantní a přirozený způsob jak se probudit bezplatně a navíc bez stresujícího vytržení ze spánku zvoněním. Stačí se naučit probudit se v okamžiku, kdy to člověk potřebuje. Chce to trochu cviku a hlavně se nejistit budíkem, to by to nefungovalo.
0/0
7.4.2003 11:20

Tom

Re: buzení
Taky nepotřebuji žádný budík. Před spaním si řeknu: potřebuji vstávat v tolik a tolik a automaticky se probouzím (+-10minut).
0/0
7.4.2003 11:54

nuny

Re: buzení
No já to taky nepoužívám protože to nepotřebuji ale jen jsem chtěl ukázat že to jde a může se to použít i jako připomenutí třeba termínu shůzky a pod.
0/0
7.4.2003 12:12

Yan

Re: buzení
Ja si treba kdyz nemam co delat hraju v hlave tetris... nebo nekdy jenom na nekho myslim a za chvilku mi vola, nebo jeste lepe se potkame. Je to super. A neplati se mesicni pausal:-)
0/0
7.4.2003 13:14

Richard

Re: buzení

To já pokud se třeba náhodou nudím, zalezu do postele a spím jako dřevo.

Naučil jsem se ovládat různé druhy snů. Už umím procházet přes dveře a okna bez problémů. Má to velké uplatnění, když nás někdo honí a není úniku.

Pak se mi podařilo ještě něco!

Umím si ve snu vynutit jakési "dveře" a těma v případě potřeby uniknu z ošklivého snu. To je supr ne?

0/0
8.4.2003 14:36

Mirek

Slava! Amerika objevena.
Ale trvalo to. Od zacatku existence Memobox jsem byl zvedav, kdy bude tato moznost bezplatne vymeny zprav publikovana. Po nekolika letech existence teto sluzby (drive s jinym nazvem) je vsak Mobil server prvni. Gratuluji.
0/0
7.4.2003 8:40







Najdete na iDNES.cz



mobilní verze
© 1999–2017 MAFRA, a. s., a dodavatelé Profimedia, Reuters, ČTK, AP. Jakékoliv užití obsahu včetně převzetí, šíření či dalšího zpřístupňování článků a fotografií je bez souhlasu MAFRA, a. s., zakázáno. Provozovatelem serveru iDNES.cz je MAFRA, a. s., se sídlem
Karla Engliše 519/11, 150 00 Praha 5, IČ: 45313351, zapsaná v obchodním rejstříku vedeném Městským soudem v Praze, oddíl B, vložka 1328. Vydavatelství MAFRA, a. s., je členem koncernu AGROFERT.