Klávesové zkratky na tomto webu - základní
Přeskočit hlavičku portálu


Diskuse k článku

Co si myslíte o blokování a odblokování mobilů? Jaké máte s odblokováním zkušenosti?

Eurotel a RadioMobil stále prodávají své mobily blokované. Kdekoliv jinde ale koupíte mobil i bez blokace a většinou i levněji. Přesto je o odblokování stále velký zájem a operátoři ani výrobci na toto téma nediskutují rádi. Je přitom blokování nutné, nebo jde jenom o jeden ze způsobů, jak naštvat zákazníky?

Upozornění

Litujeme, ale tato diskuse byla uzavřena a již do ní nelze vkládat nové příspěvky.
Děkujeme za pochopení.

Zobrazit příspěvky: Všechny podle vláken Všechny podle času

Luciala

O2 a jejich blokace mobilu

Ahoj. Mam problem s blokovanym telefonem...O2 ho blokovala i kdyz uz nemelo. Nevite nekdo prosim od kdy to  maji operatori zakaz je blokovat. Predem diky moc.

0/0
20.1.2008 16:39

0/0
30.6.2003 15:57

President

Jde vo prachy,jako ve všem!
Budte radi, ze operatori telefony vubec prodavaji,at blokovane ci nikoli. Uz jste se nekdo sli podivat treba do "zavodni" prodejny Nokie na Národní?Z tech cen by tam clovek zvracel,zvlast kdyz prejde ulici k Oskarovi at tam stejnou neblokovanou Nokii i o nekolik tisic levneji a bez jakychkoliv zavazku. Operatori zrejme silne dotuji mobily nebo mi snad chcete rici,jak je tady v nekterych prispevcich nize psano, ze je jim nokie prodava za 500,- a oni si prihazujou 4000,-??Cha cha, tak v tom pripade proc je ma sama Nokie ve svy prodejne jeste drazsi?Nez sem zacnete psat prispevky, tak zkuste aspon jednou za rok vstanout od klavesnice a podivat se taky jak to chodi venku a prestat zit ve virtualnim svete Internetu, mobil serveru a jinych.
0/0
3.4.2003 14:58

Wonder

Operator
Myslim si toto: Aspon jde jasne videt ktery operator fakt mysli na zakazniky(viz reklamy) a ktery znich chce zdimat prachy. Oskar prodava neblokovane telefony a populace Oskarovcu roste. Ma taky neplacene sms z netu. Ostatni dva operatori si mobily blokuji, zpoplatnili (T-Mobile) nebo zkratili (Eurotel - reklama v sms) sms z netu. Jen aby na tom vytriskali prachy. Myslim ze je uplne jasne komu bych dal prednost. Ikdyz Oskar ma o neco horsi pokryti nez jini...
0/0
30.3.2003 9:22

Baron

Re: Operator
A uz jsi cetl zpravu o tom, ze vsichni operatori byli domluveni na tom, ze zpoplatni sve sms brany? Jediny to nakonec udelal T-Mobile, ti druzi ne (Eurotel zkratil sms + reklama (fuj)). Zvlastni, ne? Nikoho nehajim ani nepreferuju, boj o zakaznika je tvrdy. A s blokovanim mobilu  nesouhlasim (to asi nikdo).
0/0
30.3.2003 10:30

Michal_II

Re: Operator
Souhlasim s tim ze populace Oskaru roste, ale pokud vim tak roste pomaleji (neberu v potaz procenta, ale absolutni narust zakazniku). Loni byl nejlepsi T-mobile a hned za nim Eurotel a Oskar daleko vzadu. Mam pocit ze T-mobile a Eurotel ziskali pres 500000 zatimco Oskar "jen" 300000, takze kdo roste??
0/0
1.4.2003 11:59

Pan podnikatel

ceny mobilů
Jestli si myslíš že skutečná cena mobilu se pohybuje v tisících tak jste na omylu, výroba jednoho mobilu se pohybuje v řádu desítek korun, to ostatní jsou nekřesťanské platby našim operátorům a obchodníkum. Před časem jsem si koupil sadu za 5500 korun a na paragonu jsem zjistil že mobil stojí 1100 Kč a to ostatní je aktivace. Je to docela síla a taky pěkná zlodějina. Docela by mě zajímalo komu ty peníze jdou do kapsi.
0/0
28.3.2003 11:50

Re: ceny mobilů
Jestli si myslis ze mobil stoji destetikry tak jsi naivni. Podivej se do katalogu elektronivkych soucastek ci jen akumulatoru a zjistis opak. Jedna se totiz o legalni danovy unik, proto je tato cena takto udelana. Cena mobilu realna 5500 se totiz rozdeli takto: Prodejni cena: 1000 Kc + 22% dan - cena mobilu po dotaci operatorem 4400Kc + 5% dan aktiace zisk pro operatora na dotaci ceny mobila Je to ciste kvuli snizeni ceny mobilu za aktivaci se pozaduje jen 5% dan a tak se doni sryte proste presune cast ceny mobilu a tim se usetri na danich.
0/0
30.3.2003 0:37

david

Re: ceny mobilů
Když tomu nerozumíš, tak sem nepiš!!!!!Jdeš totiž o to, že aktivace je s 5% DPH a přistroj se kupuje s 22% DPH.Pro neplátce to tak vyjde levněji.Ty desítky korun..........zkus ho vyrobit pane chytrý!!!!!!!
0/0
31.3.2003 12:40

Miloš

O co jde..
Blokovani telofonu je dost neomaleny (a mimochodem neucinny) pokus, jak si udrzet stavajici zakazniky. Myslim, ze v civilizovanych zemich se na to da jit o dost chytreji. Taky nevim, o cem tady vlastne debatujem: nedokazu si predstavit nikoho, kdo by byl z blokovaneho telefonu nejak nadseny.
0/0
26.3.2003 22:52

DAJ

Re: O co jde..
NO podle meho nazoru je blokovani samozrejme kravina,.. osobne jsem mel blokovany telefon jen jednou a podruhe bych uz stejnou chybu neudeal. Ale k blokovani necochazi jen u nas v CR, jsem v USA a jak jsem se tak ptal tak nektere mobily jsou take blokovane jen na jednoho operatora. Takze to bude asi celosvetovy problem.
0/0
28.3.2003 4:21

Radim

Blokovaní je volovina!
Ja vo blbost blokovat lelefony.Me to je sice jedno protoze telefony odblokovavam a aspon si vydelam.Servis chce ale silene penize za odblokovani a nic na tom nejni ja odbloky provadim za 100kc a nekdy i zadarmo kamosum.
0/0
26.3.2003 21:20

Cvalda

O čem je řeč?

Prostě si koupím telefon komurkovy u oficiálního ditributora a né v prodejně operatora. Ušetřím minimálně litr a ten si pak provolám u koho chci.

Je pravda, že lidi, kteří se o MT nezajímají, tak většinou přeplatí. Ale.... Bylo tady zmiňované auto a jeho blokace na benzín. Když si kupuju auto, tak taky zjišťuji kde ho mají levnější, co umí, jaký je servi....

opravdu vlastně tuto diskuzi nechápu.

0/0
26.3.2003 13:21

Utopenej

Proc?
Proc ubec ty telefony blokujou kdyz vedi ze je kazdej odblokuje? Akorat nechavaj vydelavat ty kteri telefony odblokovavaj!!!
0/0
26.3.2003 12:42

Michael Drahota

blokace MT
Nikdo nikoho nenuti si kupovat blokovany telefon za 1Kc. Pokud nekdo chce neblokovany telefon, urcite mu operatori vyhovi a radi mu neblokovany MT prodaji ovsem za cenu prodejni, ktera je mnohdy i o polovinu vyssi nez dotovana cena. Kazdy si muze vybrat. Zadna sleva neni zadarmo a pokud si nekdo mysli ze je, tak je blazen. Nebo si snad nekdo mysli ze N3310 stoji normalne 500Kc a operator ji za odblokovani zdrazi jen tak na 4000??? To urcite ne....:-))
0/0
26.3.2003 9:43

stalda

Re: blokace MT
Ty kosmopako, když si koupíš třeba u Érotelu dotovaný telefon na paušál, tak musíš podepsat smlouvu že budeš jejich služby nějakou dobu (12, 24 měsíců) používat. Já takovej telefon mám a můžu ti říct, že blokovaný není. Blokované jsou jen telefony v předplacených sadách. Ale důvod taky nechápu, když ti to za 100-200 stejně kodokoliv odblokuje.... no comment - další czech šmejd!
0/0
27.3.2003 3:05

Michal

blokace MT
mozna sem kosmopako a je pravda ze nektere drazsi telefony se prodavaji i dotovane jako odblokovane a taky nektere z prvnich dodavek MT jsou neblokovane i v GO sadach, ale muzu te ujistit ze kdyz prijdes pro N3310 na 2 letou smlouvu tak blokovana bude. A s ni je blokovano 90% telefonu kupovanych jako dotovanych
0/0
27.3.2003 10:58

josef

Re: blokace MT

Zdravim a souhlasim,

dnes uz neni rozdil jestli pausal nebo predplacena sada, vsechny telefony u operatora jsou blokovane. Ja jsem si telefon kdysi koupil u opa jen jednou jako balicek ET KOMPLET, ale dalsi telefony mam uz jen od dealera kteremu verim a nakupuje u nej vetsina znamych. Hlavnim duvodem je pro me ta volnost, muzu tam volzit SIMku jakou chci ja a neporusim tim zadne zarucni podminky. A pak taky cena... platim 3/4 nebo mene, nez bych zaplatil za stejny telefon v prodejne s logem T-Mobile nebo Eurotel.

Ferove jedna jen Oskar, telefony neblokuje. Jedine co chce je vyuzivat jeho sluzby nejaky ten mesic /ne rok ani dva!/, coz je OK. Navic ceny ma jen o trosku vyssi nez kdekoli jinde, coz je oproti TMO a ET taky krok k lepsimu. A navic zaruka spokojenosti - zkuste do 30 dnu od aktivace/koupe prijit k ET ze se vam jejich sit nelibi a chcete prachy zpet. u Oskara je to mozne (do tech 30 dnu, ne pozdeji).

0/0
27.3.2003 15:32

Tomáš

Bolokováná mobilů
Ať si operátoři zablokují třeba kolikrát chtějí. Každý  pracovník co tomu rozumí Vám ho za prachy odblokuje. Udělají Vám to i ve značkové prodejně, protože prachy nesmrděj a technik nikdy mezi čtyřma očima, když mu nabídnu prachy neřekne, že to nejde !!!!! A bazaru je odblokování jasná věc. Takže nevím proč se z toho dělá taková věda, protože prahy jsou prachy a chce je každý.
0/0
25.3.2003 20:38

Champion

Je to pláč na nesprávným hrobě ... chce to akci !!!

Úvodem ... děkuji Mobil.cz za otevření tohoto tématu týdne.

Ono se to vlastně nezdá, ale většina z nás klidně žije s tím, že je od operátorů omezována a vlastně jim to ani příliš nevadí. Mě to vadí.

Vadí když přijdu do prodejny a vidím, jak dlouhodobě mobilní operátoři dělají daňové podvody s aktivačním poplatkem, kterým dotují cenu telefonů.

Vadí mi, když šmelináři v krámku na rohu odborně "odblokovávají" mobily za hříšné prachy ...

Vadí mi, když v servise mi odblokováný telefon vrátí se slovy, ale je to opět zablokované. Až když si stěžuji, tak v tichosti zavolají na Eurotel a ten jim milostivě povolí, aby mi to tedy odblokovali, protože ví, že bych jim to jinak nedaroval.

Vadí mi, když je lidem bráněno ve svobodném výběru mobilního operátora zbytečným technickým omezením.

Vadí mi, že s tím ČTÚ ani ÚOHS nic nedělají a nečině přihlížejí.

Vadí mi, že je to jedno státním finančním úřadům, dál zvyšují daňovou zátěž a nechávají tyto zřejmé daňové úniky dál bez trestu.

Chci proti tomu něco udělat.
Chci a připravuji se na to ... buďte také připraveni.
Dám Vám vědět.

0/0
25.3.2003 16:19

borec

Re: Je to pláč na nesprávným hrobě ... chce to akci !!!
SOM ZA! Ja som uz dal k sudu Orange na Slovensku, uz bolo aj pojednavanie!
0/0
25.3.2003 17:10

Champion

Re: Je to pláč na nesprávným hrobě ... chce to akci !!!

A jak jsi dopadl?

0/0
28.3.2003 14:46

Pedro

Mé zkušenosti
Já jsem si koupil telefon u Paegasu. Jednalo se o Siemens M35. Samozřejmě byl blokovaný. Ihned jsem si ho šel o pár metrů dál odblokovat, abych mohl používat svého Oskara. Telefon začal nějak blbnout a já jsem ho dal do záruční opravy, protože často zamrzával. A co se stalo? Reklamaci uznali, nahráli nový software a nic neříkali o tom, že by mobil byl odblokovanej. Vše proběhlo v pohodě. Takže tak.
0/0
25.3.2003 11:43

shmily

zkusenosti ze zamori
Tady se devadesat procent telefonu kupuje dotovanych. Mam MT od T-Mobilu (USA) a telefon mi na pozadani legalne odblokovali po trech mesicich od aktivace. Proc to nedelaji u T-Mobilu v CR nevim...
0/0
25.3.2003 4:23

jrad

Re: zkusenosti ze zamori
I tady operator odblokuje mobil. Před par dny jsem si koupil MT od T-Mobile za bonusy a byl zablokovaný. To se mi samozřejmě nelíbilo a tak jsem po pár telofonátech zjistil, že stačí na prodejně T-M podepsat žádost o odblokování (musíš mít doklad o koupi). Oni Ti poštou pošlou jakýsi kód a s tím zas dojdeš na prodejnu a tam Ti mobil odblokují. Operace zhruba na tři týdny, ale mobil je legálně odblokovaný a nikdo Ti nebude hrozit ztrátou záruky.
0/0
1.4.2003 14:35

JIBorg

Jinym to treba nevadi...
Znam spoustu,hlavne starsich,nebo naopak moc mladych lidi,kteri na tom nejsou jako vy-nevyznaj se tak dobre v mobilech a jsou radej,kdyz proste prijdou do obchodu a koupi mobil ve kterym je uz i kredit a nemusi se dal o nic starat a kdyz uz neco,tak tam maj navod jak to udelat,nebo kam zavolat aby se to vyresilo.A nedelaj jako my ze prochazi weby,casopisy apod. aby zjistily kdo je o tech 10haleru levnejsi na sms,nebo kdo prodava ten ci onen telefon o 100kc levnejc(ja vim hodne zjednodusuju),s tim co si pak v prvnim obchode kde je napsano ze prodavaji mobily,koupi, jsou spokojeni  a na to jejich 2* tydne volani dceři nebo vnučce jim to bohate staci....    mluvim ze zkusenosti ve sve vlastni rodiny,ale znam to i u jinych,Ti zas treba maji mobil jen misto pevne,aby jim jejich znami mely kam zavolat,oni samy ani nevolaji,mnohdy protoze to ani moc neumi:)         Nemate podobne zkusenosti z okoli?nebo vy zijete pouze s naprosto technicky vzdelanymy lidmy?
0/0
25.3.2003 2:00

Dildo

Re: Jinym to treba nevadi...

technicky vzdelanymy lidmy?

- nasadím staré tepláky, všechno co umím je od taty

0/0
25.3.2003 9:55

Re: teplaky od taty
Tak to je prvni vec, co me dneska pobavila. Diky
0/0
25.3.2003 19:46

josef

Re: Jinym to treba nevadi...

Zdravim,

no ja sem sve sestre i neteri koupil blokovany mobil. Ne ze by to byl zamer koupit blokovany, ale chteli k vanocum mobil a tak dostali GO. A myslite ze maji zajem to odblokovat? Ani nahodou... volaji, kredit si koupi nebo jim ho poslu ja s jsou happy. Jakej pak SIMlock, to slovo vubec neznaj.

0/0
27.3.2003 15:38

Daniel

blokace je na nic
Kdyz sem se koupil novy telefon este od paegase, tak sem ho mel blokovany a chtel sem pouzivat i jiny site, taj sem si ho sel odblokovat a vsechno bylo fajn az pak kdyz sem sel vymenit displej a oprava byla dokoncena, zjistim ze mi tam uz nejdou jiny site, tak sem tam sel zpatky a rekli mi pri oprave tel, kdyz toto zjisti tak ho automaticky zablokuji zpatky.Tak od te doby kupuju u dealeru, za 1.to maji levnejsi a za 2. je to odblokovany uz.Tak vam to taky doporucuju.
0/0
24.3.2003 22:43

Petr Petr

je to blbost
Myslím, že blokování mobilů je v současné době, kdy ho má kde kdo už zcela zbytečné. Navíc když o 200metrů dál vám ho za dvě kila odblokují a co se týče těch akčních nabídek, tak si myslím, že právě využijí lidé, kteří to hned odblokují, hodí tam sim oskara s tarifem odepiš a je to.
0/0
24.3.2003 18:25

Tomas

Blokovani v Nemecku
Zdravim, pred ~2,5 lety jsem si kupoval v Nemecku mobil ( vysel tam na 1/2 co u nas). Na mobil byla zaruka 2 roky a samozrejme byl blokovany. Kdyz jsem se zeptal jestli mi bude platit zaruka i po odblokovani tak mi rekli, ze samozrejme ano. Mam pocit, ze cesti operatori se maji jeste hodne co ucit ..
0/0
24.3.2003 15:57

Re: Blokovani v Nemecku
A hlavne ti tel. po 2 letech (tyka se i predplacenek) AUTOMATICKY zdarma odblokuji. U nich neexistuje neco jako nasimi operatory hojne vyuzivana "dozivotni" blokace.
0/0
30.3.2003 15:10

xxx

Re: Re: Blokovani v Nemecku
ja jsem pred par lety (mno cca 7 let spatky) kupoval v akci na slovensku u eurotelu mobil Panasonic GD52, na 2roky zavazek. Telefony byly samozrejmne blokovane. Odblokovani stalo tehda snad 500-1000SK podla toho jak ktery a kde. Tehdy mi bylo receno na prodejne pri koupy a prislibeno vedoucim pobocky, ze po skonceni zavazku mi mobil odblokuji na pockani na urcenych pobockach slovenskeho eurotelu ZDARMA! Bohuzek, kdyz jsem prisel po 2,5roku to odblokovat, jsem se dozvedel, ze to nemohou, nakonec po jednani ze mohou ale za poplatek tusim 500SK (mnel jsem je 2ks). Tak jsem se na to vyprd a za 2x225SK (2ks mobilu) mi to odblokovali v malem kramku -bazaru s mobilama. Potreboval jsem to kvuly ceste do zahranici CR/UK a nutnost pouzit jinou simku. Jinak jsem u Eurotelu zustal. BTW: ty dva telefony jsem pouzival jeste pred rokem a to velice aktivne....a porad funguji (pokud nepocitam 2x vymenu baterie).
0/0
21.3.2006 12:59

creco

v autorizovanem servisu
no pokud mate telefon v zaruce a chcete na nej nahrat new firmware staci ho poslat jako reklamaci (neco si vzdicky vymyslite treba ze zamrza). pri nahrati noveho firmware se mi jeste nikdy nestalo ze by ho servisni technik zablokoval. mozna ze vam reklamaci neuznaji ale de nam prece o to aby nam ho zadara odblokovali ne? :))
0/0
24.3.2003 15:43

golem

Re: v autorizovanem servisu
New firmware ti tam skutecne zadara nahraji a to opravdu pokazde kdyz je tel v zarucni oprave.Ono staci reklamovat sluchatko a novej sw ti tam nahraji automaticky, zkratka to maji autorizovane servisy v pripade reklamace v popisu prace.Fígl je vsak v tom ze ti do tel nahraji VZDY SW ZABLOKOVANY.Takze prosim nepodavej na tomto foru zavadejici informace.
0/0
25.3.2003 14:50

Re: v autorizovanem servisu

Nechci rejpat. Ale je to malinko jinak (uz se tim nejakou chvilku zabyvam).

Firmware se nedělí na neblokovanej / blokovanej. Firmware je stále stejné. Samo firmware obsahuje funkci blokování. Stačí pak už jen tuto funkci aktivovat a nastavit (podobně jako jakékoliv jiné nastavení telefonu - akorád k tomu potřebujete většinou počítač).
Stejně jednoduchým způsobem lze většinou funkci blokování zase vypnout.

Není to sice vysvětlené naprosto přesně, ale pro jednoduchost to stačí.
------------------
http://nokia-klasterec.zde.cz

0/0
25.3.2003 18:54

gogol

Re: v autorizovanem servisu
Mam koupeny neblokovany (neplest s odblokovany) mobil  M35i od Eurotelu a pri servisnim zasahu mi do nej nahrali novy FW, ale telefon je stale neblokovany. Takze neni pravda co pises, ze nahravaji vzdy zablokovany SW. To je uz z principu blbost.
0/0
26.3.2003 10:27

Re: v autorizovanem servisu
Zalezi od servisu. V mojom pripade aby uz "nezamrzol" ho pre istotu nezablokovali. Julo
0/0
1.4.2003 11:55

weitless

NE! a ANO!
Ne k blokování telefonů na operátory a ANO pro odblokování!! Když už z nás tahají takové peníze, tak proč ještě mít blokovaný telefon? Ještě že je internet a spousta freeware k odblokaci. Více www.siemensworld.tk . Loga, melodie, java, animace, pozadí, návody a spousty dalšího.
0/0
24.3.2003 14:29

topper

jedna zkusenost
Tak jsme nedavno reklamovali Alcatel 501. Uz to bylo 4krat. A tak jsme si mohli vybrat jiny telefon. Mel jsem moc velkou radost. Uz jsem se nemohl dockat az vyprsi zaruka alcatelu a rychle odblokovat a dat tam oskara. Vybrali jsme si Nokii 3510i. Donesl jsem ji domu a zkusil tam dat simku oskara...... Neveril jsem vlastnim ocim, funguje!!!!!
0/0
24.3.2003 14:09

TommyCZ

T-Mobile bonus
Predstavte si, ze T-Mobile blokuje i telefony koupene za bonus body. Jedna se sice o "dotovany" telefon, ale za body, ktere uz zakaznik za hodne dlouhou dobu protelefonoval, tudiz telefon davno zaplatil ! Nevite, jak je to u Benefitu ?
0/0
24.3.2003 13:51

Libor

Re: T-Mobile bonus

Benefit u ET:

Zdarma a na počkání mobil legálně odblokujeme při nákupu. Samozřejmě, pokud si to zákazník přeje - někomu je to jedno zda ho má blokovaný.

Libor

0/0
24.3.2003 20:47

Martin

Re: T-Mobile bonus

Kdyz jsem si kupoval predloni mobil u T-Mobile, ze specialni nabidky pro stavajici zakazniky, byl blokovany (jine, tedy neblokovane S45 na prodejne ani nemeli), ale na zaklade zadosti mi ho na prodejne, po te, co dostali z centraly kod, odblokovali.

Kdyz jsem si letos kupoval u T-Mobile mobil na dobirku, v ramci T-Mobile Bonus, prisel mi S55 uz neblokovany.

Takze myslim, ze az takovy problem to zase neni...

Navic blokovane jsou hlavne mobily, ktere jsou s nejakou vyraznou slevou a pokud se nepletu, tak i ty T-Mobile za poplatek odblokuje.

0/0
25.3.2003 16:49

Ctirad

Blokovali,blokujou a budou blokovat...

Blokování MT je sice hloupost (kdi chce, nechá sice vydělat odblokovávačům a odblokuje si ho) ale není pravda, že by se MT blokovali jen u nás. V sousedním Rakousku MT blokují taktéž. Jde sice jen vesněs o MT v akčních předplacenkách, ale blokují je. Dokonce si člověk nemoh koupit na jednom místě víc jak dvě tyto sady  a musel jezdit po městě a shánět jinde. Ale to je věc jiná. Tady jde o to blokování.  Operátoři se sice tímto činem snaží udržet své zákazníky, ale praxe potvrzuje pravej opak . Holt kdo chce, tak si umí zařídit......a koupí většinou MT neblokovanej.

 Závěr??? Operátoři míní........zlaté české ručičky mění........chááácháááá (c)Hurvajz.

 

0/0
24.3.2003 13:14

Honza

Je to hnus...

dotovaný blokovat, nedotovaný neblokovat, to je jediný východisko. Přejde-li zákazník z paušálu na kartu, automaticky a zdarma mu tlf odblokovat.

 

(P.S.:ne že by se mě ten problém týkal, vždy jsem měl a budu mít Oskara :-), který pochopil to, co dvě zbývající společnosti zřejmě ne... No, ale to je koneckonců jejich chyba

0/0
24.3.2003 12:58

SLonik

Re: Je to hnus...

A proč dotovaný blokovat? Dotaci obdržím za to, že se zavážu na nějakou dobu (u nás většinou 24 měsíců) platit paušál. Pokud si pořídím dotovaný telefon, má operátor tuto svojí "dotaci" rozdělenou na tyto složky:

- aktivační poplatek - jelikož je u nedotovaných telefonů je o hodně nižší či zcela odpadá, jedná se o faktické "šmelení s DPH". Prostřednictvím aktivačního poplatku se převede část ceny telefonu z 22% do 5% DPH.

- marže na telefon - operátoři mají na prodeji telefonů neobvykle vysoké marže. Snadno se pak stane, že cena dotovaného telefonu u operátora je stejná nebo vyšší než cena identického telefonu u nezávislého prodejce. Srovnávám CZ verze telefonů  a neuvažuji doťáky za korunu (tam se cena dohání právě aktivačním poplatkem).

- měsíční paušály během úvazku - měsíční paušály u našich operátorů nabízejících dotované telefony zahrnují volné minuty. Cena těchto volných minut je natolik vysoká, že musí bezproblémově pokrýt náklady na dotované telefony. Smutná je skutečnost, že vysoká cena volných minut platí i pro zákazníky, kteří žádný dotovaný telefon nemají - ti ovšem mohou od operátora kdykoli odejít. T-Mobile alespoň umožňuje svým zákazníkům vybrat si zda svůj dvouletý úpis vymění za "lákadlo" dotovaného telefonu nebo za 20% slevu na tuzemském hovorném po vyčerpání volných minut a 70% slevu na běžně tarifikované SMS.

Z uvedeného vyplývá, že operátor je v plusu již při prodeji dotovaného telefonu (dotovaná cena + aktivační poplatek bude zpravidla o něco vyšší než cena nákupní). K tomu pak získá jistotu zákazníka, který přinese 24 měsíčních plateb paušálu - tedy za služby s vysokou přidanou hodnotou (drahé "volné" minuty).

Z tohoto důvodu opravdu nevidím žádný rozumný důvod proč dotované telefony blokovat. Osobně nespatřuji valný význam v nabídce dotovaných telefonů - ta měla možná smysl, když doťák stál 5.000,- a nejlevnější nedotovaný telefon nějakých 15.000,-. Je zajímavé, že v té době se dotované telefony (až na výjimku Eurotel XL110 alias Dancall 2711) neblokovaly (byť částečně proto, že to nešlo).

0/0
25.3.2003 13:18

Tomík

Blokovaný *neblokovný

Mám MT blokovaný na TMO, teda vlastně původně na Paegas  S blokováním plně souhlasím, je když už TMO na navždy. Díky tomu, že mám blokovaný telefon mám lepší pocit, že jsem skutečně tím správným zákazníkem RDM, cítím se bezpečnější a mohu využívat jedinečného servisu a škály poskytovaných služeb. Bože ty MMS a hry, nyní si se svým C35i rozumím jako nikdy. Když nový telefon tak jedině dotovaný, tak výhodné ceny mi, servis mi žádný překupník neposkytne. A co víc ochotný personál mi vždy rád poradí. TMO je prostě jediný operátor poskytující kompletní péči o zákazníka.....

Už jste zkusili jejich IVR (někdo tomu říká "plechová huba, konverzant, FUJ") je skvělý, nemusíte ani obtěžovat operátora.

Už se moc těším jaké novinky mi  s vyúčtováním! T-Mobile Be Part of One

0/0
24.3.2003 11:14

ren

Re: Blokovaný *neblokovný
Buď jsi něco vypil nebo jsi totálně zhulenej nebo tě platěj za reklamu. Zatím jsem ještě neslyšela že by v jakýkoli zemi EU blokovali jakýkoli telefony a to i dotovaný. Naopak na mě vždycky civěli jak na blázna a nechápali, o čem to mluvim, resp. v jakým cvokhausu to žiju!!!!!!!!! Tak si to ty béďo užívej.
0/0
24.3.2003 12:20

Tomík

Re: Blokovaný *neblokovný

Zhulenej jsem byl včera, pít moc nepiju a myslím to smrtelně, vážně.

TMO je nejlepší operátor, nejlepší služby!! A ty blokovaný telefony jsou za supr cenu!!

.....jo a taky to byl vynikající zaměstnavatel, teď bez ironie

0/0
24.3.2003 13:21







Najdete na iDNES.cz



mobilní verze
© 1999–2017 MAFRA, a. s., a dodavatelé Profimedia, Reuters, ČTK, AP. Jakékoliv užití obsahu včetně převzetí, šíření či dalšího zpřístupňování článků a fotografií je bez souhlasu MAFRA, a. s., zakázáno. Provozovatelem serveru iDNES.cz je MAFRA, a. s., se sídlem
Karla Engliše 519/11, 150 00 Praha 5, IČ: 45313351, zapsaná v obchodním rejstříku vedeném Městským soudem v Praze, oddíl B, vložka 1328. Vydavatelství MAFRA, a. s., je členem koncernu AGROFERT.