Klávesové zkratky na tomto webu - základní
Přeskočit hlavičku portálu


Diskuse k článku

Jaké dáváte šance Palmu v chytrých mobilech?

Nástup chytrých mobilů a komunikátor se nese ve znamení firem Nokia a Microsoft. Jimi používané operační systémy Symbian a Pocket PC Phone Editon zatlačují do pozadí systém, který se nejvíce zasloužil o rozšíření PDA. Přes tože je velkými společnostmi opomíjen, má Palm OS hodně co nabídnout. Podle mnohých odborníků je to nejlepší platforma pro mobilní zařízení vůbec.

Upozornění

Litujeme, ale tato diskuse byla uzavřena a již do ní nelze vkládat nové příspěvky.
Děkujeme za pochopení.

Zobrazit příspěvky: Všechny podle vláken Všechny podle času

rambajs

dodatek-od chytrych mobilu jsme ustoupili a drzime se nazoru ze je mit vse zvlast.Prave k vuli te mobilite.
0/0
10.3.2003 2:51

rambajs

Dovolim si ze rici par praktickych zkusenosti s palmem a symbianem-pocket nehodnotim,pac jsem je nikdy nemel moznost prakticky vyzkouset.Asi zde budu vypadat jako idiot,ale vezmu li ryzi prakticnost-mel jsem treo 180-za 3 dny jsem ho vratil-prace-celkem bezvadna-zadne sekani-system rychly-zaklad velmi dobry-spatna orientace v adresari display-maly...synchonizace s PC-otresna-co se tyka outlloku-lotusu a jinych radoby databazi-non tabulka-smrst radkovaneho textu a nadiktovanych polozek jako-deti mych bratru-jmena babicek sestry meho sefa apod...pro cloveka ktery to mysli z tou krabickou vazne-temer nepouzitelny nastroj.Naproste ignoranstvi rychleho naimportovani databaze zakazniku-v mem pripade cca 4000 adres z obsahlymi poznamkami-temer nemozna vec.Outlook bere jen co chce-at mu date XLS nebo neco jineho,ignoruje strukturu tabulky.Bez upozorneni,ze je sloupec uzky,nebo ze tam chce cisla,nebo jen text apod...vynechava a nenabizi upravu formatu.Opravdu otresne.Vydrz baterie u trea-fantazie na prospektu viz www.handspring.cz ...realita pri provozu z hlasitym odposlechem,ktery neni vubec az tak hlasity-5.sms+cca 3.-10 minutove hovory-a je po nem.Dobijite jen se prasi.Tak tohle je pristroj do terenu od palma.Dalsi zkusenost-stary psion 5mx-2tuzkove baterie-2 dny non stop prace s podsvicenim- cca 22h cisteho casu-mizernejsi rozliseni displaye-ale daleko vetsi rozmery-po par dnech zvyku no problem-orientace v tabulkach 100% lepsi-vuci sirokemu zobrazeni.Silnejsi zvuky lepsi prace s klavesami.Naprosto bezchybna a bezproblemova synchro s formaty XLS a DBF-cas ponekud...o dost delsi-ale vzal ho cert,nedelate to kazdy den.Otresna vaha-prez 1/4 kila.Stardartni vybaveno oproti palmu 100% lepsi.Lze ihned pracovat.Takze nakonec v nasi firme zvitezily psiony.Koncem roku jsme jich kupovali kolem 10 a krome vahy po tech mesicich co jsem si na nej zvykl nemam zadnych vyhrad.Zamerne vynechavam veci jako je barev,display pod.jen chci rici,ze vse ma sve pro a proti a nekdo to proste nepotrebuje atd.Bavim se o praci s databazemi a kontakty a pouzitelnosti ihned po vybaleni z krabice.Jiste vse se da do palma take dokoupit,ovsem vyjde vas to radove na cenu co stoji pristroj sam.To je muj nazor a je jen osobni.tak me neukamenujte prosim.Jinak je tento clanek hodne slaby-myslim ze je slabsi nez tento muj prispevek a autor minimalne hodne spechal.

0/0
10.3.2003 2:39

Petr Nejepsa

Nekdo holky, nekdo vdolky
Myslim, ze kazdy od daneho zarizeni ocekava neco jineho. Nekdo bez cestiny nemuze existovat, nekdo radeji anglictinu. Nekdo nutne potrebuje animovane ikonky, jiny zase nema nervy cekat, az se vsechny ty "blbustky" zobrazej. Pro nekoho je naprostou nutnosti synchornizace s Outbloodem, jiny zase place radosti nad padesati programy na kresleni. Stejne tak autor (asi:-) nebude blbec, ale proste clovek spise prakticteji zalozeny, nez Anim, Honza etc. Ja osobne napriklad souhlasim spise s autorem, nicmene naprosto chapu, ze jsou lide, kteri holt maji radeji vdolky a neoznacuji je tedy za blazny :-) Prijemny den vsem :-)
0/0
6.3.2003 10:38

miroslav.kucera

Re: Nekdo holky, nekdo vdolky

Zdravim,

ale mi treba nevycitame autorovi, ze pouziva na PPC anglictinu, at si pouziva treba cinskou mandarinstinu, my mu vycitame informace typu, ze na PPC vubec neexistuje cestina atd., ackoli existuje a uz nekolik let atd.

0/0
6.3.2003 12:31

Re: Nekdo holky, nekdo vdolky
Tady přeci nejde o to co má kdo rád. Pokud něco srovnávám v odborném článku, musím srovnávat nezaujatě a uvádět pravdivé údaje a ne vydávat za pravdu mé představy a dedukce. V článku jsou skutečně vyložené nepravdy a to nemá nic společného s tím co má autor rád. Nebo snad proto, že nemám rád na křižovatce červenou, prohlásím ji za zelenou? S tím bych se asi daleko nedostal, že. Sám mám z mnoha důvodů radši PPC, ale neberu kolegovi jeho nadšení z Palmu, prostě pro to co potřebuje mu plně vyhovuje, mě vůbec. A fakt je, že nebýt Sony Palm by skončil podobně jako Psion - špičková věc, která tak dlouho zaostávala spokojená sama se sebou, až zanikla. Co se telefonů týče považuji v tuto chvíli za nejvhodnější Symbian, o kterém autor prohlásil, že o něm nemá cenu ani mluvit, nevím proč, vždyť v chytrých telefonech si právě Symbian vede velice dobře.
0/0
6.3.2003 14:02

Otakar Schon

Snuska ne, titulek je zavadejici
Musim se trochu ohradit. Samozrejme mam zkusenost se vsemi zminenymi platformami. Poclet PC jsem mel v rukou v podobe nekolika iPaqu a pak samozrejme v podobe MDA i xDA, Urcite jsem ovlivnen tim, ze uz nekolik let pouzivam Visora, nicmene integrace OS a telefonu je u palmu jednoznacne nejlepsi, ani Pocket PC PE toho nenabizi tolik jako palm. O Symbianu snad ani nema cenu mluvit.. S cestinou do iPaqu jsem se nesetkal, pokud je ten udaj nepresny, omlouvam se.  Vic me mrzi titulek clanku, ktery je opravdu zavadejici a prehnany, ten ale neni z meho pera :-(
0/0
6.3.2003 9:59

miroslav.kucera

Re: Snuska ne, titulek je zavadejici

No, ja treba dostal cestinu k IPAQu hned.

 

 

0/0
6.3.2003 10:37

Re: Snuska ne, titulek je zavadejici
S tou češtinou je to trochu divné, čeština se dodává ke všem vámi zmíněným PDA standardně, ostatně standardně se dodává už několik let ke všem PPC na našem trhu. Tato okolnost je lehce zjistitelná u každého prodejce či v každém odborném médiu, myslím že taková neznalost prezentovaná v odborném článku je neomluvitelná, navíc pokud je uváděna jako jeden z vážných mínusů oproti konkurenční platformě. Nezlobte se, ale to skutečně spíš vypadá jako záměrná dezinformace.
0/0
6.3.2003 13:38

Otakar Schon

Re: Snuska ne, titulek je zavadejici
Hm, mle jsem MDA od T-Mobile a cestina tam nebyla. Mel jsem iPAq od COmpaqu primo, Cestina tam nebyla. Neni to zamerna dezinformace, vazne se omlouvam. Ale ted mluvim o kompletnim pocesteni, ne o podpore ceskych znaku. Ty samozrejme byly v poradku i na PPC
0/0
6.3.2003 13:56

ladik

Re: Snuska ne, titulek je zavadejici
Omlouvám se, vypadla mi prve identifikace. Je to vážně divné, s tou češtinou, za poslední dva roky mi prošlo rukama, pár PDAček a u všech čeština byla, nejen zobrazování znaků, ale i počeštění prostředí a například poslední lokalizace např. Sunnysoftu pro FujitsuSiemens PocketLoox600 (mám pocit, že stejná je dodávána právě s iPaqi) je naprosto perfektní.
0/0
6.3.2003 14:11

Jiri

Na obhajobu

Nelze než souhlasit s řadou oprávněných výhrad k nepřesnostem v článku. Na druhé straně se ale musím pisatele trochu zastat - pokud jste měli možnost vyzkoušet a porovnat např. MDA s PPC s Vizorem Treo, má Vizor (Palm) možnosti telefonu podstatně přirozeněji integrované do OS, je podstatně menší a černobílá varianta i podstatně levnější. Mnohem více než lepší rozlišení  (TW už ho má) by mi na Treu chyběl slot na paměťovou kartu.

Zaplať pánbůh za třetí výrobce, v první řadě Sony, bez nich by Palm asi opravdu šel do kytek, škoda jen, že se nezačali snažit dříve.

S výdrží je to taky trochu jinak - staré Palmy a obecně ČB palmy měly bezkonkurenční (IIIx i dva měsíce na 2 alkalické AAA), kritické byly typy s 66MHz DragonBall procesiory a vysokým rozlišením (Sony). Jak nový TT, tak třeba Sony J30 už jsou na tom zas podstatně líp než PPC. 

0/0
6.3.2003 9:36

B B

uroven clanku
...je opravdu miziva, navic pozoruji ze se podobne informacne i technicky 'ubohych' clanku na Vasem serveru objevuje cim dale tim vice...
0/0
6.3.2003 9:34

Radon

PDA není Smartphone

Měl jsem půjčené Treo 270 a používám Accompli 008 a nemohu souhlasit s těmi reakcemi, že např. rozlišení displeje je rozhodující hledisko, zda je Palm OS vhodný nebo ne. V případě PDA je to jasné, čím větší, tím lepší, ale u mobilu, který má být co nejmenší to ztrácí na významu. To Accompli má 320x240 a proti Treu s 160x160 bodů mezi jejich obrazovkami není zásadní rozdíl. Ano, písmo je vyhlazené, ale pokud některé aplikace (hry) použijí opravdu malý font (pod 2 mm), nedá se to pomalu číst.
Osobně bych Palm OS v téhle oblasti ještě neodepisoval, ale fakt je, že vhodný čas k nástupu už asi prošvihli.
Nechápu, proč třeba modely jako je Samsung SPH-i500 nebo Kyocera 7135 nebyly uvedeny na trh (samozřejmě s BW displeji) už nejmíň před dvěma roky - realizaci už tehdy nic nebránilo.
Takhle je tu jen Symbian a do budoucna tu bude už jen MS a Linux :-)  
 

0/0
6.3.2003 9:32

ladik

Neuvěřitelná neodbornost autora

V poslední době sleduji, že kvalita a úroveň článků na tomto serveru klesá. Některé z článků jsou neuvěřitelně neodborné jiné zaujaté a nekorektní. Tento článek je neuvěřitelnou snůškou polopravd a vyložených lží, vypadá to jako placená reklama na Palm.

Vážený pane autore, než o něčem napíšete, seznamte se s předmětem svého díla. Zdá se že jste vytvořil hybrid PalmaIII a Sony Clié (z každého jste vybral to nejlepší) a proti němu postavil pocketPC s WinCE2.0 z doby někdy před třemi lety.

Být vaším šéfem, tak máte první varování před vyhazovem. Takový úlet si může dovolit redaktor zábavného česopisu, ale rozhodně ne redaktor odborného časopisu. Prostě odfláknutá práce - prémie dolů.

Plně souhlasím s předchozími kritickými reakcemi.

0/0
6.3.2003 9:28

miroslav.kucera

Blaboly

Autor evidentne s PocketPC ci PalmOS vubec nepracoval, zde si dovolim uvest nekolik poznamek:

- PDA s PALMOS rozhodne nemaji velkou vydrz baterii. Ano, stare cernobile modely maji velkou vydrz, nicmene, kde je jim konec. Soucasne barevne modely maji ovsem stejnou vydrz jako PDA s PPC.

- pro PalmOS existuje vice programu, to ano. NIcmene, kolik je jich cernobilych a pro zastarale rozliseni 160x160? Spocitejte si programy pro barevne PDA a nove rozliseni 320x320 a dojdete k jinemu cislu. K cemu je mi navic typicky 1800 variaci na textovy editor, kdyz ani jeden treba neumi pracovat s wordovym .DOC?

-Handsping nabizi prohlizec Blazer, ktery umi zalomit text, coz Internet Explorer neumi, nicmene, to vypada, jakobyste ani netusil, ze i na PocketPC je mozne nahrat libovolny jiny prohlizec ktery to umi. Internet Explorer na PocketPC je VELMI (!!) kvalitni a ani nahodou se neda srovnat s vychozimi prohlizecezi na PalmIS.

- ovladani PocketPC je matouci? Asi jste tento operacni system nikdy nevidel :-) Rozhodne neni slozitejsi nez PalmOS a nechybi mu napr. multitalsking.

- a co se tyce cestiny. Platforma PocketPC je JIZ NEKOLIK LET kompletne(!) pocestena. Opravdu jste drzel PDA s PPC v ruce?

Palm je dobry OS, ale nebyt Sony, dneska vyrabi Palm stale cernobile modely s rozlisenim 160x160. To,ze az v posledni dobre konecne prisel s nejakym hig-end modelem, je super. Ale trvalo mu to dlouho.

Timto prispevkem nechci vyvolavat framewar, ktery OS na PDA je lepsi - oba jsou dobre - jenom jsem se musel ohradit proti nepravdivym a zavadejicim tvrzeni autora clanku.

 

0/0
6.3.2003 7:30

Honza

Asi bych taky....

....souhlasil s reakci Anima nez z autorem clanku. Mam Cliecko T615. Super stroj, ale par veci mi na nem vadi a kolega s PocketPC je na tom v necem lip a v necem hur. Objektivne. Je fakt, ze nebyt Sony tak Palm chrape na verzi 3.0. Snad teprve 6.0 bude to prave. Clanek neni objektivni a je v nem vazne spousta ptakovin. Rozhodne nemuzu rici, ze mam k dispozici dostatek kvalitniho sw(freeware) pro svuj pristroj( PalmOS verze 4.1, displej 320x320 bodů). Ono je to sice pekne, ale Sony tim, ze rozbila standard , tak sice otevrela dvere k budoucnosti, ale stare verze programu jsou priserne(160x160) a nic moc. Novych je zatim malo., ale lepsi se to. Hlavne freeware je malo. Internetove prohlizece je katastrofa jeden jako druhy. Eudora mi vyhovuje vice, ale casto blbne a zobrazuje veci nekorektne. jsou s tim potize. MSIE je asi fakt lepsi. I kdyz to rikam s tezkym srdcem

Sony je fajn, ale taky cloveka nastve, kdyz si koupi model a za mesic je stary protoze Sony prijde z novinkou a pomeni co se da. Chrli model za modelem. Pekné ale kdy se to zastavi? A co se stane kdyz jednoho krasneho dne vymysli 480x480? Vyvojari zacnou rychle vymyslet nove programy na nove rozliseni a nam zustanou oci pro plac. Zatim to tak vypada...

Jo a o te cestine to jou úplne blaboly! Autor nevi o cem mluvi. Taky mam jen fonty a malou lokalizaci.

bye

0/0
6.3.2003 5:30

Anim

Snůška demagogických tvrzení a bludů

Vážený pane,

pokud chcete zvýšit návštěvnost vašeho serveru tím, že vyvoláte flamewar , tak to chápu. Ale proboha proč si to neprodiskutujete s redaktory Palmare. Jsou to zkušení a iteligentní lidé, kteří by Vám jistě rozmluvili některá kategorická prohlášení.

Tohle je článek do časopisu typu "Žena a život" a nikoliv do Mobil.cz

1) Multimedia na PalmOS jsou proti PocketPC v plenkách a i pro nového Tungstena je obyčejný přehrávač MP3 problém. Nebýt firmy Sony, která "násilím" zavedla Hi-RES, tak se Palmy plácají na svých 160x160, což taky je náplní 95% software pro tuto platformu. Multimedia se dostaly do PalmOS s několikaletým zpožděním po PocketPC, a mimochodem taky díky Sony a jejím modelům Clié. Teprve několik posledních modelů je s přimhouřením obou očí jakž takž srovnatelných s PocketPC.

2) Desetinásobek software je s prominutím  - blbost! Porovnejte prosím údaje takových serverů jako je Handango, PalmGear a podobně. Ke svému zděšení zjistíte naprosto jiné skutečnosti. Je fakt, že v absolutních počtech je více sw pro PalmOS( v několika desítkách procent), ale...

Velká část je zastaralá s rozlišením 160x160 a monochormem. Obrovská část jsou staré verze již inovovaných programů a různé hacky. A konečně za posledních 3-4 let je nárust nových a nutno dodat , že mnohem propracovanějších programů Pro PocketPC daleko vyšší než u PalmOS. Navíc je to zřejmý nesmysl. K čemu Vám je 350 verzí pokusů o e-mailového klienta z konce 90 let? Mnohem důležitější je jestli teď je k dispozici aplkace , kterou potřebujete. A jmenujte mi jediný typ aplikace, která je pro PalmOS a není pro pocketPC!!!! Taková prostě NEEXISTUJE!!!!. Spíše bude pravdou opak a nenajdete PalmOS aplikaci, jejiž ekvivalent několik let běžně funguje u WinCE. A pokud taková je, pak zcela jistě jde o aplikaci multimediální, hru apod.

Vaše  poznámka o browseru byla naprosto směšná a hloupá. Můžete být nadšenec do PalmOS, ale nesmíte být blbec! Buďte tak laskav a přečtěte si například reakce na PDA banking eBanky v různých diskuzních skupinách.  Jediný problém je s ostudnými browsery pro Palmy! Na rozdíl od Pocket IE, se kterým není sebemenší problém.

Takhle bych mohl pokračovat dlouho. Nadšení je pěkná věc, ale fanatizmus ....

Mimochodem já osobně jsem měl skvělého Palma Vx a před časem jsem kvůli práce přešel na iPAQ. Zpočátku to dost bolelo,ono zvyk je zvyk, ale dnes bych zpět dobrovolně nepřešel. Palmy byly vždy pro jiný typ uživatele než WindowsCE. Některé věci uměly rychleji a měly (což už zdaleka není pravda) větší výdrž. S nástupem barevných displejů a prvních pokusů o zvuk ,šla výdrž katasrofálně dolů (blíží se k PocketPC) a možnosti v programech jsou stále na mnohem nižší úrovni než u PocketPC. Časem se to jistě srovná. Zvláště až Sony koupí divizi PalmOS, ale to je zase jiná kapitola...

Čeština na přístrojích s WindowsCE byla standardně dodávána od prvního vstupu těchto přístrojů na český trh (97/98). Jěště několik let po té Palm zápasil s pouhými českými fonty. První kompletní lokalizace PalmOS byla dílem nadšenců a nikoliv profesionální záležitostí. Ostatně Mobil.cz o té události tehdy psal., zeptejte se zkušenějších redaktorů nebo si to najděte v archívu. V Pocket PC si můžete vybrat mezi malou a velkou češtinou. Žádne problémy zde nejsou. Více by Vás poučili např. v Sunnysoftu.

Prostě co odstavec ve Vašem "odborném" článku, to nesmysl,nepravda nebo neznalost. Navíc tím matete nezkušené uživatele nebo lidi, kteří teprve uvažují o koupi PDA. Myslím, že tohle jistě není v souladu ze zájmy Mobil.cz . Nebo snad ano?

Klid a mír Vaši duši

A.

 

 

 

 

0/0
6.3.2003 3:33

Re: Snůška demagogických tvrzení a bludů

      Taky souhlasim s tim, ze tenhle clanek je silena snuska nesmyslu... A to jsem si pred par dny koupil noveho Tungstena. Je to supr stroj, a jsem s nim spokojeny, ale stale to neni ono... Jo a mimochodem, zvuk (mp3) uz pro TT neni problem - chyba byla v spatnem audio vystupu... Resi to patch, a zvuk z toho uz leze krasny a cisty...

Jinak bych tu mel jeden takovy maly off-topic dotaz? Nevite nekdo o programu (nejlepe organizeru+diari), ktery by dovoloval volat z Palmu pres Bluetooth (mobil v kapse, volat za palmu). Ve standartnim adresari na TT lze totiz cislo vytocit, ale tot vse... hvor uz pak nevedete palmem, ani ho nepolozite :-(

0/0
6.3.2003 9:31







Najdete na iDNES.cz



mobilní verze
© 1999–2017 MAFRA, a. s., a dodavatelé Profimedia, Reuters, ČTK, AP. Jakékoliv užití obsahu včetně převzetí, šíření či dalšího zpřístupňování článků a fotografií je bez souhlasu MAFRA, a. s., zakázáno. Provozovatelem serveru iDNES.cz je MAFRA, a. s., se sídlem
Karla Engliše 519/11, 150 00 Praha 5, IČ: 45313351, zapsaná v obchodním rejstříku vedeném Městským soudem v Praze, oddíl B, vložka 1328. Vydavatelství MAFRA, a. s., je členem koncernu AGROFERT.