Klávesové zkratky na tomto webu - základní
Přeskočit hlavičku portálu


Diskuse k článku

Používáte VPN? Jaké s ní máte zkušenosti? Kde jsou slabiny nabídky pro firemní klientelu u jednotliv

Reklama vás láká na výhodnější volání a zajímavější služby, ovšem co vám přeřazení mezi firemní klientelu přinese doopravdy? Vyplatí se zřídit virtuální privátní síť, nebo jde jen o další marketingový tah zaručující větší příjmy operátorům? Připravili jsme pro vás základní výčet služeb poskytovaných nejcennějším zákazníkům, mezi něž můžete patřit i vy. Stačí mít více než pět SIM karet s paušálem.

Upozornění

Litujeme, ale tato diskuse byla uzavřena a již do ní nelze vkládat nové příspěvky.
Děkujeme za pochopení.

Zobrazit příspěvky: Všechny podle vláken Všechny podle času

Alchymistax

Oskar není na firemní klientelu připraven.

Patříme mezi střední firmu s 20 SIM kartama. Měsíčně platíme 35.000,-Kč. Jako operátora máme Eurotel. V rámci snížení nákladů na telefony jsem oslovil standardní cestou T-mobil a Oskar. Z T-mobilu mi byl okamžitě přidělen obchodní zástupce, který nám nabídl podmínky, které jsem si do té doby ani nedovedl předstvit (10x Nokia 6310i zdarma, zaplacení vizitek, placení měsíčních poplatků u dotovaných tel. eurotelu do konce doby, kdy je bude možno vypovědět. Ještě bylo v nabídce dalších plno slev z nových telefonů a služeb). Obchodní zástupce T-mobilu byl perfektně připraven a jeho vystupování bylo na vysoké úrovní.

No a jak zareagoval Oskar. Po 14 dnech mi poslali obyčejnej leták s nabídkou pro firemní zákazníky. Znova jsem je už nekontaktoval.

Docela by mě zajímalo, jestli někdo nemá zkušenost s nabídkou od Eurotelu ohledně přechodu k nim. Ale myslím si, že nabídka T-mobilu nemá konkurenci.

0/0
17.3.2003 8:11

ladik

Ja mam zkušenost opačnou

Od ET jsme odcházeli před rokem a půl. U ET jsme měli 7 SIM a platili cca 30 tis měsíčně. Po zkušenostech s TM jsme oslovili pouze Oskara, během týdne nás navštívil jeho obchodní zástupce, a to špičkově připravený - konečná nabídka - 20 SIM, 16 telefonů v ceně cca 60 tis za cenu 3 tis, zvýhodněné volání do Oskara za 2 kč pro všechny SIM bez ohledu na tarif, vše bez volacích záloh, roaming bez volacích záloh, data GPRS bez paušálu . Měsíčně platíme nyní cca 20 až 25 tis. Kč. Nyní se chystáme na VPN a tudíž další úspory

P.S. Ty 6310i bych si dost rozmyslel .

0/0
18.3.2003 19:49

Z

Jmeno clanku
Ja to tady panu Petru Pavlikovi jeste jednou zopakuji:

Proc se clanek jmenuje "Je výhodné být firemním zákazníkem?" a ne "O vyhodach VPN" nebo neco v tom smyslu?
Ze je pro velke firmy vyhodna VPN je jasne. Ale zakladni srovnani pro zivnostniky a male firmicky jestli na ICO nebo ne tady jaksi chybi. (Sam nemam o tomto tematu prehled, tak bych nejaky takovy clanek uvital.)
0/0
16.3.2003 18:45

Jirka

VPN

Mám na starost velké množství firemních telefonů. ( Patříme mezi významné zákazníky tzv MA) a v současné době naše firma bohužel opustila (z ekonomických důvodů) služby spol EUROTEL a přešli jsme k T mobile. Je až s podivem že je možný takový propastný rozdíl v celkové kvalitě obou operátorů. Kvalitní a vysoce profesionální služby, které byly u ET naprostou samozřejmostí jsou u TM zdlouhavé nepružné, nekvalitní ... A pokud jde o "kvalitu běžného  spojení - hovorů to je snad na samostatný román. Neustále nám hovory padají, kolísá signál, volající či volaný se navzájem neslyší i v případě že jsou oba v místě kvalitního signálu.. (zaměstnaci na celém území ČR). Musím konstatovat, že T Mobile mě hluoboce , ale hluboce zklamal svou kvalitou zcela běžných služeb. Počet našich MT se pohybuje v řádu stovek kusů a skutečně převaha ohlasů s kvalitou T- mobile vs ET je jednoznačná s tím ,že ET je opravdu naprostou jedničkou v republice... VPN jsme používali u obou operátorů bez výraznějších připomínek..

 

Jirka

0/0
14.3.2003 22:07

Arakain

Re: VPN
Ozvěte se, umíme pomoci třeba i lépe, než operátor.
0/0
15.3.2003 10:22

Drackie

Re: VPN
Mě se taky můžete ozvat. Nevím jak Vám může pomoci "Arakain", ale já mám konkrétní nabídku.
0/0
15.3.2003 12:51

Re: VPN
prosím nejprve naznačte směr nabízené pomoci .... Díky
0/0
20.3.2003 21:14

Drackie

Re: VPN
Nechci to rozebírat na netu. Pošlete mi na můj mail Váš mail a já Vám napíšu bližší informace.
0/0
24.3.2003 18:23

kadl

Souhlasím v podstatě se všemi komentáři k tomuto článku. Jeho obsah neodpovídal téměř vůbec nadpisu. Byl hodně, hodně stručný a také nepřesný. U Eurotelu může být firmením  zákazníkem i ten, kdo vlastní jen jednu SIM, stačí, když hodně volá. Také výhod, které získá je mnohem víc a vsadím se, že rozsáhlejší nabídku služeb mají i ostatní operátoři. To ale není v článku vůbec zmíněno. Tím se dostáváme opět na začátek-článek není vůbec o tom, jestli je nebo není výhodné stát se firemním zákazníkem.
0/0
14.3.2003 18:02

Petr Pavlik

Re:

U Eurotelu může být firmením  zákazníkem i ten, kdo vlastní jen jednu SIM, stačí, když hodně volá - a na to jste prisel jak??? Rekl bych, ze vlastni uvahou. Zkuste si schvalne zavolat na oddeleni KA a promluvit si o zakladnich podminkach pro podepsani ramcove smlouvy. Tam vas vyvedou z omylu. Pravda VYJIMKY jsou mozne, ale nikoliv PRAVIDLEM. Zakladni podminky pozaduji min. 10 tis ucet po dobu 3 mesicu a 5 SIM karet s tarifem.

Petr Pavlik

0/0
14.3.2003 20:06

Pavel Minář

Článek se mi také nelíbí
Jsem vášnivým telefonistou a v současné době využívám služeb Oskara ve firmě s necelými 30 telefony. Pochopitelně, že máme VPN. O článku si myslím, že je psán tak, že pro laika znevýhodňuje Oskara a u ostatních dvou nepodává úplně vyčerpávající informace. Myslím si, že pokud se autor pustí do srovnávání služeb pro firemní zákazníky a především VPN, tak by měl zmínit i následující skutečnosti, které pro Oskara hovoří - ano, jsem v tuto chvíli nakloněn Oskarovi, protože jsem přesvěčen, že za obecně zcela nejnižší ceny dodává celkově téměř stejnou kvalitu a rozsah služeb. Mimochodem, byly doby, kdy jsem byl nakloněn Peagasu, ale to již neplatí, neboť tento operátor má divnou politiku, kterou nepovažuji za příliš úspěšnou. Eurotel uznávám v jeho kvalitě, ale cenově se mi tato kvalita nevyplatí. Obecně si myslím, že 2 silní operátoři poskytují sice několik služeb navíc, ale převážně se jedná o takové služby, které nezkušený, běžný i náročnější zákazník k životu a v této době vůbec nepotřebují. Jejich využití tak připadá jen malé části uživatelů. Nyní k VPN u Oskara. U ní bych chtěl zmínit především výhodu oproti 2 zbylým, že hovory v rámci VPN jdou mimo volné minuty a proto jsou volné minuty využity jen na volání na jiné (drahé sítě), což ještě více umocňuje tuto službu. Volání v rámci VPN bývá u operátorů různé dle doby uzavření smlouvy a obecně v čase a myslím i podle zákazníků, ale u Oskara platíte 1,5 nebo 1 Kč v rámci VPN. Pokud znám ceny konkurence, tak ET má 2,1 a Paegas 1,5-1,9 Kč. Zdá se mi podivný i příspěvek na přeprodávání volání od Robina Javorka - nevěřím tomu, že může nabalit celou republiku. Více to v tuto chvíli nehodlám komentovat, neboť na toto téma by se dalo diskutovat mnohem více. Jednu věc však sdělit musím, i když vůbec nesouvisí s tématem. Oskar jako jediný má nastaveno volání do zahraničí a tím i příchozí roamingové hovory tak, aby byly vždy směrovány jako Internet call. Toto má tu výhodu, že v Čechách voláte automaticky do zahraničí levně (pravda u konkurence si to můžete vybrat tím, že budete volat přes speciální předvolby. Tyto předvolby však nefungují v zahraničí a mám zkušenost, že z tohoto důvodu a dále z lenosti a neinformovanosti Internet call vlastně využívá minimální procento lidí - odhaduji 15%). Toto nastavení je u Oskara zřetelně výhodné v zahraničí při příchozím roamingu, kdy vlastně platíte stejnou cenu, jako při odchozím mezinárodním hovoru z ČR do té které země. Což např. v Německu a Rakousku dělá cca 10 Kč/min u OS a cca 20 Kč/min u ET a PG. Ve vzdálenějších státech je tento rozdíl vícenásobný. Divím se, že Oskar tuto svoji výhodu nezdůrazňuje. U naší firmy toto představuje podstatnou úsporu.
0/0
14.3.2003 11:34

Petr Pavlik

Re: Článek se mi také nelíbí

Dobry den,

    mam dojem, ze nemate uplne presne informace, kdyz tvrdite, ze Oskarova VPN "za obecně zcela nejnižší ceny dodává celkově téměř stejnou kvalitu a rozsah služeb". Oskar ve sve soucasne VPN nenabizi projektova cisla, neresi soukrome volani clenu, nabizi jen tri mozne restrikce volani (to je zoufale malo), po 3 mesicich provozu uctuje za kazdou zmenu nastaveni 1000 Kc, neni mozne do VPN zaradit jine, nez specialni tarify, ... a mohl bych pokracovat. Takze s vami rozhodne nesouhlasim, ze ma sluzby podobne jako konkurenti. V tuto chvili jedine, cim dokaze zaujmout je velmi nizka cena. Sluzby opravdu velmi zaostavaji oproti T-Mobile a Eurotelu. A rovnez s vami nesouhlasim, ze je firmy nevyuzivaji. Z tohoto duvodu jsem si neodvazil v clanku porovnavat primo jednotlive VPN, Oskar by ve srovnani vysel jako "levny automobil vychodni provenience", coz si jednak nezaslouzi a jednak to neni objektivni vzledem k tomu, ze chysta zasadni inovace. Bohuzel vsak neni jiste, zdali se tyto upravy nebudou tykat i dosud velmi zajimavych cen. Neodvazuji se hodnotit business plan Oskara, ale ceny volani na hranici samych nakladu nejsou cestou ke zvyseni zisku, ktery by tento operator zoufale potreboval, proto vznika otazka, zdali soucasne ceny zustanou. Ovsem k tomuto potrebne informace nemam, jde jen o spekulace.

Petr Pavlik

0/0
14.3.2003 20:03

Pavel Minář

Re: Článek se mi také nelíbí
Dobrý den, stále s Vámi nesouhlasím v jedné věci. Máte sice v zásadě pravdu, když mluvíte o službách, které nabízí Oskar (resp. nenabízí), chtěl bych ale znovu říci, že převážná (opravdu převážná) většina zákazníků tyto služby vlastně ani nezná a natož, aby je využívala. Jejich "tržní" hodnotu proto nepovažuji za rozhodující při volbě operátora. K tomuto názoru mě vede čistě osobní zkušenost, neboť s většinou lidí, se kterými se běžně setkávám, jsem o tématu "volba operátora" mluvil. Závěr je jednoznačný: cca 90% lidí neví ani co je to VPN, dokud se to nedozvěděli ode mne. O projektových číslech, soukromém volání členů, omezeních volání a dalších službách z této kategorie ví jen pramálo lidí. Já sám jsem velmi náročný uživatel a pracuji, myslím si, v celkem progresivní firmě a přesto tyto služby k životu výrazně nepotřebuji. Za prioritu považuji především výhodnost těchto kritérií: cena, kvalita signálu i při jízdě autem (což je samozřejmě u Oskara nejhorší, ale rozdíl je jako mezi 2-letým a 5-letým vínem... takže to někdo sice rozhodně pozná, ale někdo to zase naopak vůbec nepocítí), volání v rámci firmy co nejlevněji - VPN, GPRS pro data, přístupnost při smluvních jednáních a obecně jednání s operátorem. O přehledu a informovanosti lidí svědčí stále to s čím se neustále setkávám, že při koupi nového telefonu se SIM rozhoduje konzervativnost a fakt, že "všichni mají Eurotel a tak si také koupím Eurotel". Jak krátkozraké. Nezlobte se, ale informovanost lidí a jejich přehled o tom, jak ušetřit je na velice špatné úrovni. Příklad: v době, když jsme byli zákazníky Eurotelu jsem ve firmě s 20 zaměstnanci vydal vnitřní příkaz, resp. doporučení, volat do zahraničí přes NETCALL. Toto doporučení jsem několikrát všem vysvětlil a zopakoval, a přesto 90% lidí volalo stále běžným způsobem a firma tím zbytečně utrácela. Jsem proto přesvědčen, že opravdu velké většině uživatelů stačí jen volat a někdy i psát SMS. Když už se v nějaké firmě najde někdo, kdo s tím zahýbe a zajistí podpis rámcové smlouvy a např. VPN a další výhody, tak už jen minimum pokračuje dál a využívá dalších služeb, o kterých již byla řeč....
0/0
19.3.2003 23:22

M.Novak

Firemní zákazníci?

No, dokud nebude možnost mít firení volání v rámci jedné BTSky (popř. zřízení micro-cellu pro danou firmu) tak "interní" volání na zkrácenou volbu za 1Kč/min. je pořád dražší, než místní PBX, kde interní hovory chodí zdarma.
To je třeba oblast, ve které by mobilní operátoři (a také výrobci BTSek či mobilů) mohli udělat velký pokrok. Kdysi jsem četl nějaké zmínky o testování mobilů, které mohou v případě neexistence mobilní sítě vytvořit vlastní Peer2Peer síť (popř. "natáhnout" dosah mobilní sítě i mimo oblast pokrytí, pokud "po cestě" jsou takové mobily).
Osobně jsem přesvědčen, že pokud by mobily dokázaly při volání (např. na předem definovaná "kamarádská" čísla) nalézt ve svém dosahu příslušnou protistanici a navázat s ní spojení, tak by to pro mnoho firem (ale i soukromých osob) bylo velice zajímavé. A navíc by to značně omezilo např. i přetížení sítí v rámci hromadných akcí (např. veletrhy), kdy je obrovská koncentrace mobilů na jednom místě a značné % hovorů probíhá pouze po omezené ploše (hovory typu "kde jste" apod.?)
Je fakt, že toto řešení má bohužel dvě závažná úskalí:
1) existenci nějakého frekvenčního pásma, ve kterém by mobily mohly tyto Peer2Peer spojení provozovat (bohužel by to znamenalo buď další frekvenci do modulátoru - problém na straně výrobců - a nebo vynětí několika frekvencí z dobře placeného licenčního pásma - problém na straně státu, který určitě tak štědrý nebude)
2) převedení určité části hovorů do neplacené části, což by nepotěšilo hlavně operátory (narozdíl od uživatelů)

0/0
13.3.2003 12:52

Z

Re: Firemní zákazníci?
Napady zkombinovat mobil s vysilackami tady uz byly, ale jak jste spravne napsal, vsem, komu jdou nyni penize s telefonovani, by dostavali min (snad krome vyrobcu). A bez podpory opu to nepujde.
0/0
16.3.2003 12:02

dejvidek

???,

Proč není uvedeno,že firemním zákazníkem Oskara se může stát každý kdo má alespoň 2 SIM karty? (má IČO). Proč zde není zmíněna VPNka u Oskara? Nějak mi přijde že autor článku si vybral dva operátory a šmitec.....

dejv

0/0
13.3.2003 9:55

Jarda

nevím - divný novinářský pohled

je mi jedno komu pan "novinář" fandí, ale Oskar je opravdu opomenut, název článku je snad Je výhodné být firemním zákazníkem?
a nikoliv VPN.....

nejde ani o to komu fandím já, ale platím si služby za své a smlouva s Českým Mobilem vychází celkem levně

0/0
13.3.2003 8:28

Heralik  

Re: nevím - divný novinářský pohled
Hm, asi jste slepý, jinak byste si všiml na konci článku, že Oskar chystá kompletní předělávku služeb pro firmy a že potom udělají další srovnávací testy. Takže se tu z toho Oskara nepo.... :-)
0/0
13.3.2003 8:34

Kvido

T-Mobile

Naše firma má VPN u t-mobilu a nastavování VPN na t-zone je fakt o nervy.
Pokud chci udělat malou úpravu v nastavení VPN a systém "čeká na načtení dat ze sítě  což může trvat několik minut" několik hodin tak to většinou vzdávám.
Další problémy jsou s voláním na virtuální čísla, ač jsou zavedená v systému tak telefon po jejich vytoční hlásí, že k této volbě nemáte oprávnění.
Jak se říká Když ptáčka chytají ... na začátku to byli nové telefony, výhodnější volání, ale jak se vyskytnou nějaké chyby tak ticho a na lince si tě přehazujou jak horkej brambor.

0/0
13.3.2003 7:33

Zizi

Re: T-Mobile

Hmm,

my máme ve VPN u TMO 28 čísel, plus asi 15 virtuálních, a na nastavování pres TZ si vůbec nemůžu stěžovat, a obecně VPN funguje k plné spokojenosti.

Na začátku jsem si podrobně přečetl všechny návody, a pak je vše zcela bez problémů (bez nich jsem trochu tápal).

načtení dat nikdy netrvá déle než 5 minut, provedení změn je pak téměř okamžité. Prostě jsem s VPN u TMO naprosto spokojenej.

Zizi

0/0
13.3.2003 14:31

J

Re: T-Mobile
Mohu potvrdit, máme pouze 15 čísel, ale vše chodí bez problémů - registrace, změny, ...
0/0
13.3.2003 17:36

Karel

Re: T-Mobile
Až na to že si jeden a ten samej člověk co tu vychvaluje T-Mobile :o) světovou sít...půjde ke dnu!!:o)
0/0
13.3.2003 23:14

Zip

Vyvazeny clanek
Menší firmy používající pět až deset SIM karet najdou odpovídající služby v nabídce Eurotelu a T-Mobile, přičemž každý ... Proc je to napsano zpusobem, ze Oskar nenabizi nic pro tyto firmy? Firemni tarify a VPN lze u Oskara pouzivat uz od 2(slovy dvou) business SIM-karet.
0/0
13.3.2003 7:32

Petr Souček

Re: Vyvazeny clanek
U Oskara je možná VPN až od 10 telefonů. Taky mi ale není moc jasné, proč článek vypadá, jako by služby pro firemní zákazníky Oskar nenabízel. Jsme firemním zákazníkem Oskara skoro 2 roky a připadá mi docela v pohodě - tarif s paušálem 100,- Kč se hodí pro ne moc používané telefony, 1,- Kč/min za volání mezi firemními telefony, speciální infolinka odevšad zdarma (800...) a dobře přístupná.....
0/0
13.3.2003 7:50

Petr Pavlik

Re: Vyvazeny clanek

Dobry den,

Oskar chysta celkem zasadni inovaci sluzeb, a proto jsem v clanku nezduraznoval jeho stavajici nabidku. Mnohe se ma podle nasich informaci zmenit.

Petr Pavlik

0/0
13.3.2003 12:47

dejv

Re: Vyvazeny clanek

Nemyslím si že T-mobile ani Eurotel změny nechystají,změny jsou součástí vývoje tarifů a nabídek a odůvodnit absenci alespoň základní nabídky Oskara tím že se bude měnit je přinejmenším podivné. Už jen kvůli tomu,aby mohlo dojít ke srovnání zda změny byly (budou) k lepšímu....

Prostě se mi to zdá odfláknuté, co mám info tak VPNka lze v jistých situacích mít již od méně než 10 SIMek....

dejv

0/0
13.3.2003 13:37

Petr Pavlik

Re: Vyvazeny clanek

Jiste, mate pravdu, jiste by bylo pekne napsat, ze jeste behem brezna Oskar nenabizi projektova cisla, soukroma volani, do VPN nelze zaradit jine nez specialni tarify, nelze nadefinovat virtualni ucastniky, zmeny se provadeji rucne a jsou zpoplatneny 1000 Kc od 3 mesice... Takze kdyz na to prijde, clanek by v dusledku vypadal jako strileni do site Oskara, z meho pohledu neoduvodnene, kdyz v dohledne dobe dojde k zasadni zmene. Samozrejme, sluzby se vyvijeji, ale je neco jineho, kdyz do BMW date novy motor, nez kdyz ho nabidnete misto stare Skodovky, coz s trochou nadsazky Oskarova VPN pripomina. Je levna, ale nabizi naproste minimum.

Petr Pavlik

0/0
14.3.2003 20:14







Najdete na iDNES.cz



mobilní verze
© 1999–2017 MAFRA, a. s., a dodavatelé Profimedia, Reuters, ČTK, AP. Jakékoliv užití obsahu včetně převzetí, šíření či dalšího zpřístupňování článků a fotografií je bez souhlasu MAFRA, a. s., zakázáno. Provozovatelem serveru iDNES.cz je MAFRA, a. s., se sídlem
Karla Engliše 519/11, 150 00 Praha 5, IČ: 45313351, zapsaná v obchodním rejstříku vedeném Městským soudem v Praze, oddíl B, vložka 1328. Vydavatelství MAFRA, a. s., je členem koncernu AGROFERT.