Klávesové zkratky na tomto webu - základní
Přeskočit hlavičku portálu


Diskuse k článku

Jaké aplikace (či hry) byste si chtěli do mobilu doinstalovat?

U současných mobilů se stále ještě spokojujeme s tím, co nám výrobce v mobilu umožní, a trošku pokukujeme po aplikacích a hrách v Javě. Ale softwarové firmy se už připravují na příchod budoucích mobilů, ve kterých bude software hrát mnohem větší roli. Nejde přitom jenom o chytré telefony – softwarově rozšiřitelné by měly být i low-endy.

Upozornění

Litujeme, ale tato diskuse byla uzavřena a již do ní nelze vkládat nové příspěvky.
Děkujeme za pochopení.

Zobrazit příspěvky: Všechny podle vláken Všechny podle času

Jiří Benedikt

A co Palm?
Jen taková technická: copak Palm Inc. nepatří mezi velké vývoje softwaru pro kapesní zařízení? Nezapomínejte na něj!
0/0
8.2.2003 21:33

marek

bounce
Zajimalo by me jestli jde stahnout hra bounce do 3510i.Je to totiz podle me ta nejlepsi mobilova javova hra
0/0
8.2.2003 8:17

Conan

Conan?
Ahoj lidi Tak o čem tady dnes pan redaktor píše,já vím,o budoucnosti mobilních sraček,o tom, jak z lidí vymačkat co nejvíc peněz za zbytečnosti,nevidím to růžově,je to můj názor,tak na něj nereagujte.Jedna docelá dobrá technologie,která v budoucnu přijde bude video konference,ale to si musím počkat nejmín do roku 2005,na novou sít 3G.
0/0
7.2.2003 18:35

skeptik

Zlate casy pro viry
At zije moznost stahovat do telefonu cokoliv a odkudkoliv. Staci pockat, az bude v oblasti rozsiritelnosti telefonu o dodatecny software nejaky naznak standardu a uz to pojede - viry viry viry...
0/0
7.2.2003 7:44

Eva M-ová

Souhlasím - a rozvíjím tu představu dál...

Souhlasím - a tím vzniknou další náklady, neboť bude nutné do mobilů pořizovat antivirové programy, upgradovat je atd.A všichni víme, jak je to dnes u PC. Bez kvalitního antiviru nelze fungovat (tedy pokud chcete používat internet),  kvalitní antivir není zcela levný, méně kvalitní antivir nebývá spolehlivý (zato je za méně peněz) atd.

Za pár let se nejspíš budeme bavit na téma "už mám zase zavirovaný mobil". Taky si umím představit situaci, kdy nějaký virus posílá současně SMSky z mobilu nejen na telefon milence, ale i manželce :-] nebo komukoliv jinému, třeba i konkurence nebo nedejbože i mafii. Myslíte si, že je to sci-fi? Já si myslím, že ne. I s PC se dnes dá dělat ledacos, ale přece jen díky IP adresám atd. se dá ledacos vypátrat. Ale jak chcete vypátrat někoho, kdo používá kartový mobil a dobíjí kredity anonymně?

0/0
7.2.2003 10:02

networ

Re: Souhlasím - a rozvíjím tu představu dál...
Taky si umim predstavit, ze telefony budou mit Operacni System a ne nejaky hodne rozsireny paskvil. Pak nejakych antiviru netreba. ntw
0/0
7.2.2003 10:46

agent

Re: Souhlasím - a rozvíjím tu představu dál...
Ja se nemusim bat, ja milenku nemam. Ale .... dybych ji mel, treba dve, nebo tri at nejsem hamoun, tak se mi to fakt prodrazi.... no ale dyt ja sedim porad u pocitace, proc bych taky mel posilat neco z mobilu? Vsicni moji kamossi maj email, a pokud ne, tak nejsou in in. takze nee.. hold je to smula kamarade, javu ani nejakej dalsi chciplej soft, co umi vse nechci, ..to ja radsi bez aplikaci. takze.. pokud chces kybermobil s kamerou a mikrofonem i na wc, tak si ho kup.. pokud ne, tak si nech najakyho dankala haha...
0/0
7.2.2003 16:56

Re: Souhlasím - a rozvíjím tu představu dál...

No Evi krot se prosimte.Mas velmi bujnou fantazii a zjevne tomu nerozumis ani za mak.

 

0/0
7.2.2003 20:26

Ron Jeremy

Re: Souhlasím - a rozvíjím tu představu dál...

Zvedla mě ze židle věta, že "bez kvalitního antiviru nelze fungovat, pokud chcete používat internet". Takovou pitomost může napsat jen totální lama alias BFU. Sám nepoužívám ŽÁDNÝ antivirový program a žádný virus jsem minimálně za posledních 6 let nechytil. Jde jen o to, jak se chovám jako uživatel. Nejlepší antivirus je totiž nebýt debil a o svůj počítač se starat.  Může mě čert sebrat, když vidím, jak uživatelé jako tupá hovada klikají na každou kravinu, která jim přijde mailem. Píchli by si snad titéž lidé do žíly injekční stříkačku s neznámým obsahem, kterou jim někdo hodil do schránky? Přitom je to stejné. Také je třeba se o počítač starat a instalovat příslušné patche. Opět analogie - pokud bude automobilka stahovat auta kvůli konstrukční závadě na brzdovém systému, není dobré se na návštěvu servisu vykašlat.
S mobily to bude stejné - kdo bude blbec, bude zavirovaný a nebo bude platit "jako mourovatej" za antiviry, případně za škodu způsobenou virem nebo červem (přenos dat, např.).

0/0
9.2.2003 0:54

KecalAProvokoval

Re: Souhlasím - a rozvíjím tu představu dál...
Neverim ze Te za poslednych 6 let zadnej virus nepotkal. Bud mas AV nebo nejsi na siti!
0/0
10.2.2003 19:00

Kamil

Re: Souhlasím - a rozvíjím tu představu dál...
nebo pouziva Operacni System:-)
0/0
10.2.2003 19:17

-petr-

mnoho slov - logické chyby
rozvinu-li vaši představu dál, chcete používat pouze programy z originálních CD - jinak byste už musel použít antivirus na otestování všech spouštěných programů. ;-)) tak to radši budu lama alias BFU s antivirem. možná, kdybyste přemýšlel ... ;-))
0/0
11.2.2003 1:12

Re: Zlate casy pro viry
Podle soucasnych sdandartu urcite ne. Jednou nainstalovany program do mobilu uz nikam dal neposles na rozdil od PC, kde jdou pres disketu libovolne prenaset. A vytocit volani ci poslat SMS telefon udela jen na po potrvrzeni uzivatelem. Proto je to vse v JAVE, nebot da se da vzhledem ke sve intrpretaci zabezpecit proti nezadoucimu chovani programu relativne nejlpe.
0/0
9.2.2003 1:01

KecalAProvokoval

Re: Zlate casy pro viry
Ale tohle se da obejit
0/0
10.2.2003 19:01

výrobci sice správně předpokládají budoucí zájem, avšak nejsem si zcela jist, zda lidé, kteří si budou software uploadovat za něj bude chtít platit (částka nesmí být přehnaná, ale pouze malá - jediná možnost masovějšího rozšíření je také platba, která se strhne automaticky z paušálu/kreditu po stažení software přes mobil nebo podobný systém, kdy uživatel zkrátka nebude chctít vypisovat příkazy k úhradě - přestože to může dělat přes telefon)... já bych to nevyděl pro výrobce software tak růžově jako je psáno v článku... bude jich spousty a lidé budou neochotni či "líni" platit
0/0
7.2.2003 7:29

kritik =)

smysl?

nejak mi uniknul smysl tohodle vykriku do tmy =)

co se tyce otazky v topicu tydle diskuze: chci tam nejakej IM a chci aby bezel furt a bylo to cosi jako ICQ, pak muzu dat sbohem nejakejm slizkejm SMSkam za 3KC by TM...

0/0
7.2.2003 0:37

Re: smysl? (IM v mobilu)
Siemensy ady 50 a pravdpodobn i 55 tohle maj v zkladn Java vbav. Bav se to s ICQ za celkem smn penz. Jinak GPRS a Java v mobilu a mou se jt opertoi bodnout s SMSkama i volnm. Akort e potom opt zmn ceny, aby "lpe vystihovaly strukturu voln klient" a GPRS pidra...
0/0
7.2.2003 9:00

Re: smysl? (IM v mobilu)
Siemensy rady 50 a pravdepodobne i 55 tohle maji v zakladni Java vybave. Bavi se to s ICQ za celkem smesny peniz pri celodennim provozu. Jinak GPRS a Java v mobilu a muzou se jit operatori bodnout s SMSkama i volanim. Akorat ze potom opet zmeni ceny, aby "lepe vystihovaly strukturu volani klientu" a GPRS pridrazi... A mobil.cz by si mohl napsat korektni zpracovani cestiny (Windows/Win-1250)!!!
0/0
7.2.2003 9:03

Re: smysl? (IM v mobilu)
Když už se tak bavíme o tom ICQ v mobilu, zajímalo by mě, kolik bych zaplatil za to, kdybych poslal jednou za 5 minut zprávu o 100 znacích a dejme tomu dve hodiny denne. Vím, že to asi závisí na tarifu, ale nemám vůbec představu, jak to spočítat, řekněme u oskarty. Neví to někdo? Děkuji
0/0
7.2.2003 9:10

nn

Re: smysl? (IM v mobilu)
To vyjde pak hodně levně. Když si vezmeš že 1Kb stojí 0,06 Kč. A 10 zprav (o 100 znacich) to muze byt odhadem max. tak 15-30Kb, coz je cca. 1,5 - 3 Kč. Ale nesmiš zapominat, ze u pripojeni pres GPRS platis i za prijata data --> tzn. i za prijate zpravy. Ale urcite se to vyplati.
0/0
7.2.2003 11:32

Re: smysl? (IM v mobilu)
hmm...10 zprav o 100 znacich je tak pul stranky...a to muze mit 15Kb tak ve wordu...nevim jak komunikuje ICQ, ale myslim, ze ve zpravach toho o moc vic jak cistej text neni...tak max datum, cas, ip a pod..tak mozna dalsich 100 znaku...no a vzhledem k tomu, ze straka cisteho textu ma cca 2Kb, tak by to molo byt denne tak 2-4Kb...ted jde jeste o to, jakym zpusobem jeste jinak komunikuje, jak zjistuje, ze je clovek on-line a tak...to jsou take nejaka data. no a pak jeste, vzhledem k tomu, ze je to aplikace v telefonu, jestli to nebere cenu prenosu jako wap a ne jako internet, to by pak bylo 0.6Kc a ne 0.06...to nevim...
0/0
7.2.2003 14:48

icq
kamos je na netu pres mt50, bezne icq zpravy 150-300 bajtu, moc jsme to nezkoumali ale tipnul bych to na ASCII nebo UNICODE + troska ridicich dat (CRC ? atd)... tak ci tak spousta kratkych zprav vyjde draz nez par malych.... opravdu intezivni (oba pisem na klavesnici PC, to znamena vyrazne rychleji nez na mobilu, at uz ma mobil T9 nebo ne)hodinovej pokec za asi 10-20 kc
0/0
8.2.2003 15:09

Re: smysl? (IM v mobilu)

zase dalsi "socialista" , bojujici proti zlym velkym firmam, to ze nam tyhle firmy mobilni komunikaci umoznily je od nich hezky, ale ze za to chtej platit, to jsou hned zlodeji co?

a co vy, pracujete zadarmo a snazite se aby vam zakaznici platili co nejmene a aby vas moc nepotrebovali?

 

0/0
7.2.2003 9:41

Re: smysl? (IM v mobilu)
Pardon, ale marze v tisicich procent se nedaji povazovat za eticke ani u luxusniho zbozi, natoz u spotrebniho, kterym mobilni komunikace bezesporu jsou. Bohuzel v telekomunikacich obecne chybi trzni prostredi.
0/0
7.2.2003 10:47

wang

Re: smysl? (IM v mobilu)

a na ty procenta jste prisel jak? vy mate pristup ke strukture nakladu mobilnich operatoru? :o))

me prijde ze si tady kazdej hraje na desnyho chytraka a spousta lidi ma naprosto zkreslene info..

0/0
7.2.2003 11:57

Re: smysl? (IM v mobilu)
pekna blbost, jakej socialista, on se snazi minimalizovat svoje naklady stejne jako operatori svoje, videt moznost mit neco levneji a vyuzit ji je zcela normalni.... vidim problem v tom, ze trh v mobilnich komunikacich neni zrovna uplne trhem a pro operatory se primo nabizi kartelova dohoda.... rozhodne mi momentalni situace u nas neprijde moc konkurencni, operatori si zakazniky pretahujou maximalne nabidnutim mensich pocatecnich nakladu ("dotovane" telefony, ktere ma stejne pri tak velkem objemu nakupu rozhodne levnejs nez kdokoliv jinej) smutny na tobe je, ze ackoliv hajis trh, tak ty ktere hajis, na nej serou a jejich snahou je ho zlikvidovat :)) tezko rict, kdo je vic k smichu, zda socialista nebo trouba verici ve ferovou podstatu jakekoliv nadnarodni filmy...
0/0
8.2.2003 15:23

wang

Re: smysl? (IM v mobilu)
tu cestinu si nastavte spis vy :o))
0/0
7.2.2003 12:58







Najdete na iDNES.cz



mobilní verze
© 1999–2017 MAFRA, a. s., a dodavatelé Profimedia, Reuters, ČTK, AP. Jakékoliv užití obsahu včetně převzetí, šíření či dalšího zpřístupňování článků a fotografií je bez souhlasu MAFRA, a. s., zakázáno. Provozovatelem serveru iDNES.cz je MAFRA, a. s., se sídlem
Karla Engliše 519/11, 150 00 Praha 5, IČ: 45313351, zapsaná v obchodním rejstříku vedeném Městským soudem v Praze, oddíl B, vložka 1328. Vydavatelství MAFRA, a. s., je členem koncernu AGROFERT.