Diskuze

Jaké máte zkušenosti s telefonováním z vlaku?

Zmapovali jsme možnosti pokrytí železničních koridorů a jeho současný stav. Není uspokojivý, zeptali jsme se proto operátorů, zde mají v plánu s pokrytím železničních sítí něco dělat. Myslíte, že se jim to vyplatí?
Litujeme, ale tato diskuse byla uzavřena a již do ní nelze vkládat nové příspěvky.
Děkujeme za pochopení.

Pavel Jarolím

31. 5. 2003 18:18
telefonovani z vlaku
jezdim skoro denne trat Děčín Praha jsou dlouhe useky ktere nejsou vubec pokryte Byl jsem svedkem jak okradeni cestujici nemohli zablokovat karty to same je pokud by byl treba lekar.Na teto trati je pokryri velmi spatne
0 0
možnosti

29. 1. 2003 13:06
DOBRA HRA

Jsem proste dobrej. V noci se mi podařilo nabourat http://www.pallmall.cz. Byla to naprostá brnkačka. Nechal jsem tam zadní vrátka heslo letenka.

0 0
možnosti

Anndy

28. 1. 2003 21:55
hmm

No tento vikend som mal okruznu jazdu po CR. Ba-breclav-Prerov-Ostrava-Praha-Karlovy Vary - piatok a K.V-Praha-Bratislava v pondelok. Okrem useku breclav - prerov - ostrava som pouzival EC vlaky a tiez 1.triedu (tu stale). Mal som roaming, a nechal som si automaticky menit siete. Mozem povedat, ze mi to vzdy naslo nejakeho operatora - ale bolo dost miest, i ked len kratkych, ked signal nebol. Full signal bol iba v staniciach a v okoli, zvacsa inak sa pohyboval dost na minime (t68i). Na sms to stacilo, na hovory menej - zase som nevolal stale. Skor by som to zhrnul, ze na kratke hovory sa to da, ak nemate smolu, ze prave idete usekom bez signalu. SMS problem nerobi. GPRS som nemohol vyskusat, lebo nas "uzasny" errortel - sk neposkytuje gprs roaming, a ze vyskusat som to chcel :((.

Ale je pravda, ze pre mobil, teda bateriu to bolo narocne. Dost rychlo sa vybijala.

Nemyslim si, ze by vlaky boli len pre socky, nechcel by som moc ist tu cestu autom. Dnes su uz EC vlaky pomerne komfortne (teda nase - t.j. slovenske, ceske, polske, ci madarske - zalezi od EC suprav) a v prvej triede mate aj pokoj dost a tiez je tam cisto. Defacto aj v druhej - pokial to nema nahodou este stare vagony - aj to sa obcas stava - ale dnes uz vynimocne.

Jo - kilometricka banka - sa vyplati a to dost. A este vam ma zlacniet myslim od  2.3.2003 az  o 1/3 ceny, ak sa nemylim. Takze si myslim, ze to mate dobre a pomerne lacne. Uz len pri sucasnej cene KB (1350Kc) za 2000km to vychadza 0,67hal/km, co je dost konkurencne voci autu a ked to vynasobite 1,5 tak dostanete 1.05 Kc/km v prvej triede - lubovlneho vlaku vratane IC/EC, co stale konkuruje autu. Samo, ze su pripady, ked je lepsie auto, ale nie vzdy a za kazdu cenu.

0 0
možnosti

Kf

28. 1. 2003 15:09
Dvakrát měřte

 Věřím v dobré úmysly p. Nachtmanna, proto si dovolím upozornit na několik nepřesností v jeho článku. Jezdím vlakem velice často a s tím telekomunikačním horrorem to není tak zlé, ostatně viz jiné odpovědi na článek (čímž netvrdím, že neexistují místa nepokrytá, ale to je i v řadě dalších lokalit, bez závislosti na železnici), seriozní hodnocení sítě a vlastností vozu poskytne jen odpovídající měření signálu vně a uvnitř vozu (který může být i známou stínící klecí). 

Kromě vyzařovacích kabelů existují i jiné způsoby "ozáření tunelů" méně nákladné a pro délky našich tunelů vyhovující, jejich realizace je ale skutečně závislá na obchodní strategii operátorů.  Nicméně odvozovat ekonomický efekt porovnáním rozestupu vlaků na trati a aut na dálnici jistě není nejvhodnější metoda, aspekt "využitelného volného času a rukou" (který je v každém vlaku evidentně patrný) by zřejmě vedl ke zcela opačným závěrům.

V každém případě instalace opakovačů pro GSM ve vozech nesouvisí s GSM-R a to zase není určeno pro komunikaci cestujících (GSM-R pracuje na jiných vyhrazených frekvencích, než váš mobil). A co se týče zájmu operátorů o zlepšení vykrytí tratí signálem jejich sítí, vyčkejme na výsledky tendru, který dráhy vypsaly v loňském roce a který pomůže řešit i diskutovaný problém.

0 0
možnosti

Jirka

28. 1. 2003 10:31
Autorovi

Zajímalo by mne , odkud čerpáte informace o pokrytí tratí ?

Eurotel prováděl podrobná měření jízdou měřícího vozu po tratích ČD , určitě by šlo u nich získat nějaké výsledky .

Z praxe můžu říct , že největší problém při datových přenosech za jízdy byl v Praze - Cardphone nestíhal vybrat nejvhodnější BTS . Při jízdě "v polích a lesích" na trase Praha-Hradec Králové došlo ke dvěma výpadkům v odpoledních hodinách a cca. čtyřem ráno , pokud byl les "mokrý" ( mlha ,rosa a pod. ) . Zkoušel jsem to  3krát , výpadky byly vždy ve stejných místech . Telefonování v uvedené trase není problém ( podle typu telefonu ) . Na ostatních trasách bývají problémy , pokud trať vede v zářezu uprostřed lesa a ještě do oblouku - tam se signál opravdu dostává velice špatně .

0 0
možnosti

Petr

28. 1. 2003 0:00
Naprosto zavádějící nadpis
Po přečtení nadpisu a všech diskusních příspěvků nezbývá než konstatovat, že nadpis článku je naprosto nepatřičný, a tomu, kdo si jej letmo přečte, aniž by četl článek a diskusní příspěvky, poskytuje naprosto mylnou a zavádějící informaci. Bravo, novináři, bravo:-(
0 0
možnosti

Crazyboy

27. 1. 2003 23:02
A co Oskar?
A jaké má pokrytí železnic Oskar? Proč jste ho do vašeho srovnání nezahrnuli?
0 0
možnosti

Petr Nachtmann

28. 1. 2003 13:33
Re: A co Oskar?
Z Oskara prislo pouze vseobecne vyjadreni, ze se pokryti stale zlepsuje.
0 0
možnosti

ája

27. 1. 2003 19:47
Co řeší ?
Jezdím často, jezdím ráda. Ve vlaku nekecám, ale spím. Ještě tam aby mě votravovali s telefonem. Važte si klidu.
0 0
možnosti

Jarda

27. 1. 2003 18:39
To jsem nevedel...

 

  To jsem tedy netusil,ze je nejaky extra problem s moznosti telefonovani z vlaku...Ja kdyz jsem jel vlakem,vzdycky jsem signal mel v pohode,i jsem mohl telefonovat.Obcas se vyskytla mista,kde to blblo,ale to byla takova mista,kde asi neni silny signal ani normalne i kdybych nebyl ve vlaku,nekde uprostred poli,lesu,ci v nejake "dire"...Jinak je pravda,ze v zahranici se vlaky asi vyuzivaji jinak nez v CR,sam totiz nyni nejsem v CR,nybrz ve Spanelsku,a tady se vlaky vyuzivaji vice.A rovnez ani zde jsem nezaregistroval problem s mobilem pri ceste vlakem-az na tunely-fakt tedy nevim "vo co go" v tom clanku.Mimochodem v Barcelone vlak vede podzemi pod celym mestem,a prakticky po cele delce tunelu je plny signal.

0 0
možnosti

27. 1. 2003 18:55
Re: To jsem nevedel...
Problem je v tom, ze uprostred tech lesu, poli a luk se na silnici dovolate, kdezto na zeleznici ne. Udajne za to muze take CTU, ktery v podminkach licence uklada pokryti silnic 1. tridy, na zeleznice vsak nejak pozapomel...
0 0
možnosti

Robert

27. 1. 2003 17:12
Nejen tady...

Abychom se zase neradili mezi zaostale narody: v Anglii je sice pokryti zeleznice relativne obstojne, ale v tunelu taky signal nemaji (a ze tech tunelu tady neni malo) a to jsem zkousel ruzne operatory...

Mimochodem, neumim si stejne predstavit vyuziti treba notebooku ve vlaku, kdyz v tech pitomych starych vagonech CD nejsou ani poradne stolecky...

0 0
možnosti

Biermann

27. 1. 2003 18:19
Re: Nejen tady...
No je potreba jezdit vlaky Ex a vys a tam jsou stolecky v pohode.
0 0
možnosti