Klávesové zkratky na tomto webu - základní
Přeskočit hlavičku portálu


Diskuse k článku

Jaké máte zkušenosti s telefonováním z vlaku?

Zmapovali jsme možnosti pokrytí železničních koridorů a jeho současný stav. Není uspokojivý, zeptali jsme se proto operátorů, zde mají v plánu s pokrytím železničních sítí něco dělat. Myslíte, že se jim to vyplatí?

Upozornění

Litujeme, ale tato diskuse byla uzavřena a již do ní nelze vkládat nové příspěvky.
Děkujeme za pochopení.

Zobrazit příspěvky: Všechny podle vláken Všechny podle času

Pavel Jarolím

telefonovani z vlaku
jezdim skoro denne trat Děčín Praha jsou dlouhe useky ktere nejsou vubec pokryte Byl jsem svedkem jak okradeni cestujici nemohli zablokovat karty to same je pokud by byl treba lekar.Na teto trati je pokryri velmi spatne
0/0
31.5.2003 18:18

DOBRA HRA

Jsem proste dobrej. V noci se mi podařilo nabourat www.pallmall.cz. Byla to naprostá brnkačka. Nechal jsem tam zadní vrátka heslo letenka.

0/0
29.1.2003 13:06

Anndy

hmm

No tento vikend som mal okruznu jazdu po CR. Ba-breclav-Prerov-Ostrava-Praha-Karlovy Vary - piatok a K.V-Praha-Bratislava v pondelok. Okrem useku breclav - prerov - ostrava som pouzival EC vlaky a tiez 1.triedu (tu stale). Mal som roaming, a nechal som si automaticky menit siete. Mozem povedat, ze mi to vzdy naslo nejakeho operatora - ale bolo dost miest, i ked len kratkych, ked signal nebol. Full signal bol iba v staniciach a v okoli, zvacsa inak sa pohyboval dost na minime (t68i). Na sms to stacilo, na hovory menej - zase som nevolal stale. Skor by som to zhrnul, ze na kratke hovory sa to da, ak nemate smolu, ze prave idete usekom bez signalu. SMS problem nerobi. GPRS som nemohol vyskusat, lebo nas "uzasny" errortel - sk neposkytuje gprs roaming, a ze vyskusat som to chcel :((.

Ale je pravda, ze pre mobil, teda bateriu to bolo narocne. Dost rychlo sa vybijala.

Nemyslim si, ze by vlaky boli len pre socky, nechcel by som moc ist tu cestu autom. Dnes su uz EC vlaky pomerne komfortne (teda nase - t.j. slovenske, ceske, polske, ci madarske - zalezi od EC suprav) a v prvej triede mate aj pokoj dost a tiez je tam cisto. Defacto aj v druhej - pokial to nema nahodou este stare vagony - aj to sa obcas stava - ale dnes uz vynimocne.

Jo - kilometricka banka - sa vyplati a to dost. A este vam ma zlacniet myslim od  2.3.2003 az  o 1/3 ceny, ak sa nemylim. Takze si myslim, ze to mate dobre a pomerne lacne. Uz len pri sucasnej cene KB (1350Kc) za 2000km to vychadza 0,67hal/km, co je dost konkurencne voci autu a ked to vynasobite 1,5 tak dostanete 1.05 Kc/km v prvej triede - lubovlneho vlaku vratane IC/EC, co stale konkuruje autu. Samo, ze su pripady, ked je lepsie auto, ale nie vzdy a za kazdu cenu.

0/0
28.1.2003 21:55

Kf

Dvakrát měřte

 Věřím v dobré úmysly p. Nachtmanna, proto si dovolím upozornit na několik nepřesností v jeho článku. Jezdím vlakem velice často a s tím telekomunikačním horrorem to není tak zlé, ostatně viz jiné odpovědi na článek (čímž netvrdím, že neexistují místa nepokrytá, ale to je i v řadě dalších lokalit, bez závislosti na železnici), seriozní hodnocení sítě a vlastností vozu poskytne jen odpovídající měření signálu vně a uvnitř vozu (který může být i známou stínící klecí). 

Kromě vyzařovacích kabelů existují i jiné způsoby "ozáření tunelů" méně nákladné a pro délky našich tunelů vyhovující, jejich realizace je ale skutečně závislá na obchodní strategii operátorů.  Nicméně odvozovat ekonomický efekt porovnáním rozestupu vlaků na trati a aut na dálnici jistě není nejvhodnější metoda, aspekt "využitelného volného času a rukou" (který je v každém vlaku evidentně patrný) by zřejmě vedl ke zcela opačným závěrům.

V každém případě instalace opakovačů pro GSM ve vozech nesouvisí s GSM-R a to zase není určeno pro komunikaci cestujících (GSM-R pracuje na jiných vyhrazených frekvencích, než váš mobil). A co se týče zájmu operátorů o zlepšení vykrytí tratí signálem jejich sítí, vyčkejme na výsledky tendru, který dráhy vypsaly v loňském roce a který pomůže řešit i diskutovaný problém.

0/0
28.1.2003 15:09

Jirka

Autorovi

Zajímalo by mne , odkud čerpáte informace o pokrytí tratí ?

Eurotel prováděl podrobná měření jízdou měřícího vozu po tratích ČD , určitě by šlo u nich získat nějaké výsledky .

Z praxe můžu říct , že největší problém při datových přenosech za jízdy byl v Praze - Cardphone nestíhal vybrat nejvhodnější BTS . Při jízdě "v polích a lesích" na trase Praha-Hradec Králové došlo ke dvěma výpadkům v odpoledních hodinách a cca. čtyřem ráno , pokud byl les "mokrý" ( mlha ,rosa a pod. ) . Zkoušel jsem to  3krát , výpadky byly vždy ve stejných místech . Telefonování v uvedené trase není problém ( podle typu telefonu ) . Na ostatních trasách bývají problémy , pokud trať vede v zářezu uprostřed lesa a ještě do oblouku - tam se signál opravdu dostává velice špatně .

0/0
28.1.2003 10:31

Petr

Naprosto zavádějící nadpis
Po přečtení nadpisu a všech diskusních příspěvků nezbývá než konstatovat, že nadpis článku je naprosto nepatřičný, a tomu, kdo si jej letmo přečte, aniž by četl článek a diskusní příspěvky, poskytuje naprosto mylnou a zavádějící informaci. Bravo, novináři, bravo:-(
0/0
28.1.2003 0:00

Crazyboy

A co Oskar?
A jaké má pokrytí železnic Oskar? Proč jste ho do vašeho srovnání nezahrnuli?
0/0
27.1.2003 23:02

Petr Nachtmann

Re: A co Oskar?
Z Oskara prislo pouze vseobecne vyjadreni, ze se pokryti stale zlepsuje.
0/0
28.1.2003 13:33

ája

Co řeší ?
Jezdím často, jezdím ráda. Ve vlaku nekecám, ale spím. Ještě tam aby mě votravovali s telefonem. Važte si klidu.
0/0
27.1.2003 19:47

Jarda

To jsem nevedel...

 

  To jsem tedy netusil,ze je nejaky extra problem s moznosti telefonovani z vlaku...Ja kdyz jsem jel vlakem,vzdycky jsem signal mel v pohode,i jsem mohl telefonovat.Obcas se vyskytla mista,kde to blblo,ale to byla takova mista,kde asi neni silny signal ani normalne i kdybych nebyl ve vlaku,nekde uprostred poli,lesu,ci v nejake "dire"...Jinak je pravda,ze v zahranici se vlaky asi vyuzivaji jinak nez v CR,sam totiz nyni nejsem v CR,nybrz ve Spanelsku,a tady se vlaky vyuzivaji vice.A rovnez ani zde jsem nezaregistroval problem s mobilem pri ceste vlakem-az na tunely-fakt tedy nevim "vo co go" v tom clanku.Mimochodem v Barcelone vlak vede podzemi pod celym mestem,a prakticky po cele delce tunelu je plny signal.

0/0
27.1.2003 18:39

Re: To jsem nevedel...
Problem je v tom, ze uprostred tech lesu, poli a luk se na silnici dovolate, kdezto na zeleznici ne. Udajne za to muze take CTU, ktery v podminkach licence uklada pokryti silnic 1. tridy, na zeleznice vsak nejak pozapomel...
0/0
27.1.2003 18:55

Robert

Nejen tady...

Abychom se zase neradili mezi zaostale narody: v Anglii je sice pokryti zeleznice relativne obstojne, ale v tunelu taky signal nemaji (a ze tech tunelu tady neni malo) a to jsem zkousel ruzne operatory...

Mimochodem, neumim si stejne predstavit vyuziti treba notebooku ve vlaku, kdyz v tech pitomych starych vagonech CD nejsou ani poradne stolecky...

0/0
27.1.2003 17:12

Biermann

Re: Nejen tady...
No je potreba jezdit vlaky Ex a vys a tam jsou stolecky v pohode.
0/0
27.1.2003 18:19

vrabcak

Re: Nejen tady...
Zato treba v takovem Nemecku a Svycarsku je pokryti tunelu bezne. V Anglii je to dano asi obecnou neduverou v zeleznici (po zpackane privatizaci), podobne jako u nas. Myslim, ze vyuzivani mobilu ve vlaku bude rust hlavne v souvislosti s datovymi prenosy - vlak ma oproti ostatnim dopravnim prostredkum nespornou vyhodu - da se v nem pracovat na notebooku. A byt pritom online neni mnohdy k zahozeni. Ja rikam, ze kdo jezdi autem (pokud nema vlastniho ridice), nevazi si sveho casu. U nas je to v nekterych smerech jeste dost diskutabilni (treba z Prahy do LIberce bych vlak asi nikomu nedoporucil), ale treba v takovem Nemecku jezdi autem jen "blazen", ktery se nad vyuzitim sveho casu nedokaze zamyslet. A nebo "socky", protoze je to levnejsi. Snad k takovemu stavu jednou dospejem i u nas. Mnohem radeji bych delal svoji praci, nez delat na polovicni uvazek ridice.
0/0
27.1.2003 18:52

jedzím Strakonice - ČB a volám. Ne na úplně všech místech, ale zdá se mi to v poho...
0/0
27.1.2003 16:30

kli

100% pokryto?
jak to, ze kdyz Eurotel a T-Mobile inzeruji 100% pokryti, je takovy problem se dovolat z vlaku? pokud je opravdu pokrzto signalem 100% uzemi, nemel by byt problem se z vlaku dovolat...
0/0
27.1.2003 16:13

mysh

Re: 100% pokryto?
Omyl, inzeruje, ze ma pokryto 100% populace, coz na kolejich a ve vlacich zadna populace nebydli ... pouze marketing trick :-(
0/0
27.1.2003 17:58

johny.r

oskar
Oskar je na vetsine trati docela OK. Je sice fakt ze na hodinovy hovory to ve vlaku zrovna moc neni, ale spojeni se navazat da.
0/0
27.1.2003 15:20

Ing. VlK

Záření
Já se na trati Břeclav-Brno celkem dovolám, ale moc to nevyužívám. Mám rád ve vlaku ticho a tak ho nekazím i ostatním (aspoň vibračním vyzváněním jak v čekárnách). Jinak někde jsem četl, že mobily musí vyvinout ve vlaku větší energii ke spojení (vlak=špatná Faradayova klec) Část záření neprojde a odráží se zpět na cestující, takže i když nevoláte, baterka se o něco více vybíjí a také více mobil vyzářuje. :-(
0/0
27.1.2003 15:03

Petr

Chápu

že se to nevyplatí, když vlakem jezdí skoro jenom socky a vyžírkové co by chtěli všecko zadarmo.  To částečně platí i pro metro.

Pražské metro je ve světě vyjímka. Je to vskutku povedená stavba socialismu. Příčina je jasná - katasrofální stav pražských silnic, neexistence obchvatů, státem uvalená daň na PHM a socialistické jízdné lidi do metra prostě nahnalo.

0/0
27.1.2003 13:55

Re: Chápu
Tak ty seš dobře zamrzlej... Zajímalo by mě co bys dejchal, kdyby všichni všude jezdili autama? A ty kecy o socialismu a metru, to snad není nutné ani komentovat! Jasně, všechno vyasfaltujeme, vybetonujeme, lesy vykácíme, ty jsou na hovno, copak se na stromech dá jezdit? Tak k čemu to je? Do každé rodina 2 - 3 auta, benzín za 6,50 a slevy pro velkoobjemová auta za zvýšený odběr PHM...!!!
0/0
27.1.2003 14:41

Petr

Re: Chápu

Blbe.

Jo a 6,50 Kč je moc, třeba Amíci maj benzín relativně v poměru k platu za 3Kč.

0/0
27.1.2003 21:51

Re: Chápu
Sam jsi socka, kdyz mas takove nazory... Proc bych mel za cestu Ostrava-Praha platit 700,- za auto, kdyz vlakem je to za 280 a cas je stejny?
0/0
27.1.2003 14:57

Petr

Re: Chápu

Vlakem to máš sice za 280 ale dalších pět stovek ti přispívá stát ve formě dotace na prodělečné dráhy. Takže vyžírka seš ty.

Radši si zaplatím víc a mám komfort, než aby mě někdo v nějakým špinavym vlaku okradl.

Jo, a nějaká Ostrava, kde se to sockama jen hemží mi může bejt víš co...

 

0/0
27.1.2003 21:43

pershing

Re: Chápu
Ty už jsi asi hodně dlouho nejel vlakem z Ostravy do Prahy, že?
0/0
27.1.2003 22:47

Honza

Re: Chápu

A co dotace na výstavbu silnic? Myslíš si že za 800,- ročně postavěj jednu dálnici?

Taky jezdím autem a jen zoufale sleduju dráhy jak rušej spoje a potichu doufám že se to třeba změní, že budeme mít hezké vlaky kde si budu moct vytáhnout notebook a po cestě na něm pracovat. Rád totiž svůj čas využiju a v autě to moc nejde. Ve vlaku bohužel u nás zatím taky ne.

Takže zatím u mě vítězí moje pohodlnost a flexibilnost.

0/0
30.1.2003 17:29

Mauslein

Re: Chápu

Ahoj, kdyz uz to berete tak globalne, tak se taky pripojim. Jezdim casto temer prez cele Nemecko a zpet a vetsinou beznou druhou tridou. Pred rokem a pul mely u nas drahy ceny, o kterych se nam ted jen zda, takze jsem vzdy na nadrazi  v Nemecku vysolila po prepoctu na nase peknej balik. Casem jsem pochopila, ze se prepocitavat neda, ale take, ze ta kvalita jejich drah je podle nasich na vysoke urovni. Nestalo se mi, ze by mel vlak zpozdeni ( pokud tedy neberu ty situace, kdy byly povodne, pripadne podezreni z teroristickych utoku atd. ). Take jsem si nikdy nesedala, jiz ve stanici, ze ktere vlak zahajoval svou cestu, do odpadku a na nadrazi mi bylo slusne a vystizne vysvetleno, jake naroky na slevy mohu uplatnovat, narozdil od nejmenovane pracovnice na nadrazi v jednom vetsim ceskem meste, kterou jsem svym dotazem ocividne vyrusila od kaficka.

Take bych rada poznamenala, ze vlakem jezdi v Nemecku i lide, kterym v garazi parkuje bavorak hned vedle noveho medoura a nemaji se za co stydet! Mozna, ze bych se nazor nekterych lidi zmenil po te, co by z nasich ceskych nadrazi odesli zebraci a bezdomovci. Nevadi mi dvacetihodinova jizda nacpanym vlakem prez pul kontinentu, ale to, co bezne vidam, pokud jsem nucena prestupovat v Praze. Myslim, ze vetsina zen je nerada obtezovana podivnymi typky, se kterymi se tam vsichni bezne setkavame. Vcera jsem se setkala na nejmenovanem nadrazi s pani, ktera chovala v dece zabaleneho psa, mrtveho psa a vybirala dle cedule, kterou mela pred sebou, na jeho pohreb. A nenecham si nikym namluvit, ze to byla slusna pani, ucitelka v duchodu, ktere umrel jeji milacek, se kterym stravila 15 let a jezdila s nim na vystavy. Dlouho jsem premyslela, jestli bych ji svym prispevkem dostala z nadrazni haly nebo spise povzbudila k dalsimu vystoupeni, kdyz se ji to nyni tak vyplatilo. O tom, jestli jsem ji prispela muzete zauvazovat a mozna po tom reagovat na pripadne setkani s takovymi lidmi.

Pokud jsou lide pohodlni a chteji kazit zivotni prostredi, mohou jezdit auty kamkoliv chteji, ale pak at se nedivi, ze nemaji kam jezdit odpocivat. Misto lesu, kam chodili houbarit se rozlehaji podel nasich cest cerpaci stanice, kterych je podle meho neprimerene mnoho.

A co se tyce pokryti signalu ve vlacich, cehoz se tento clanek vlastne tykal, je to podle me mizerne. Casto mivam zapnuty ve vlaku i mobilni telefon s nemeckou SIMkartou, ktery se na nasem uzemi automaticky prepina na operatora s momentalne nejsilnejsim siganlem. A jsou opravdu mista, kde mi to ukaze maximalne 112. A nejsou to jen tunely!

Casto pracuji na notebooku a uz jsem si zvykla, ze ho mohu ve vlaku polozit tak maximalne na ma vlastni kolena a doufat, ze mi v zatacce nevypadne z okna. A situace, ze bych potrebovala nalehave poslat jiz na ceste nejaka data je celkem casta.

Tak to by bylo zhruba vsechno, zdravim vsechny priznivce CD a mobilnich operatoru!

0/0
27.1.2003 20:02

zdenda

Re: Chápu
Tak teď jsi mě tím svým názorem urazil. Myslíš si, že jsem taky socka a vyžírka, když jezdím do práce (jako soudce) vlakem? styď se, chlape.
0/0
28.1.2003 10:34

Petr

Re: Chápu
Chápu, že někdy to může bejt jediná možnost.
0/0
28.1.2003 13:41

Pavel

Omezení GSM
Nikdo tady nezmínil omezení GSM standardu - aby se dokázala BTS synchronizovat s mobilem, nesmí mít mobil větší radiální rychlost k/od BTS než 140 km/h. Takže až pofrčí rychlíky po novém koridoru 200 km/h, stejně si nezavoláte, i kdyby byla trať pokrytá sebelepším signálem.
0/0
27.1.2003 13:35

Jakub M.

Re: Omezení GSM

Ani na koridoru by se nemělo jezdit více než 160 km/h. Nehledě na to, že ČD zatím nemají ani lokomotivy, ani vozy, které by se k tomuto číslu mohly blížit.

Jakub

0/0
27.1.2003 14:08

networ

Re: Omezení GSM
A nemaji zatim ani tu trat. Snad krome useku Breclav - Brno. ntw
0/0
27.1.2003 17:44

networ

Re: Omezení GSM
http://spz.vim.cz/novinky/2002/duben02.html Ve středu 10. dubna se uskutečnila zkušební jízda rychlostí 200 km/h v úseku Břeclav - Vranovice...
0/0
27.1.2003 17:50

Radim

Re: Omezení GSM
Tak to tě musím opravit! ČD mají 14 lokomotiv pro rychlost 160km/h a vagonů už pár desítek pro tuto rychlost. A mimochodem 160ka platí už i mezi Pardubicemi a Chocní a kolem Poříčan.
0/0
28.1.2003 8:33

dark

Re: Omezení GSM
Tak proc na nasich EC jezdi slovenske lokomotivy ("gorila" - řada 350) ???? Protože zatím není u ČD jediná dvousystémová mašinka 3kV =/25kV 50 Hz~ pro 140+ km/h ... a ty potřebujeme jak pro trať Břeclav - Ostrava, tak i pro Praha - Brno - Břeclav ...
0/0
28.1.2003 8:57

Lumi

Re: Omezení GSM
Mozna je to proto, ze rada lokomotiv 150/151 (rada 151 = upravene pro rychlost 160km/h .Celkovy pocet kdysi 27 v rade 150 dnes asi 14 v CR a zbytek prav. na slovensku. byly pripraveny pro provoz na trati Praha-Kosice. A prave tyto lokomotivy jezdi k nam na Ostravsko s Expresy, IC a EC. Kdyz se to vezme kolem a kolem. V CR neni prav. jedina lokomotiva, ktera by zvladala prejet pres celou CR od Decina po Breclav, jelikoz zde mam dojem prekonava 3 napajeci soutavy.
0/0
28.1.2003 11:41

Tomáš (Rím)

Re: Omezení GSM
Blbosť, cestoval som už pár krát Eurostarom (Pendolinom) z Ríma do Milána a telefonoval som v pohode. V Taliansku používam ioerátora TIM. Vlak Eurostar sa po talianskych železniciach pohybuje cca 180 - 200 km/h.
0/0
27.1.2003 17:00

Zdenek

Re: Omezení GSM
Popisované omezení se projevuje až při vyšší rychlosti, protože pohyb vůči BTS není přímý, ale je fakt, že v TGV při rychlosti 350km/hod sem si nejenom nezavolal, ale často se telefon vůbec nestíhal přihlašovat k BTSkám. Mnohem větší překážkou pro signál jsou ovšem nové typy vagonů s pokovenými skly, to vyřeší jedině interní rozvod signálu po soupravě.
0/0
27.1.2003 20:52

dada

o co vám jde?
Telefonuju mobilem při jízdě vlakem už dobrých šest let a až na počátky jsem s tím nikdy neměl potíže, tak o co vám jde ?
0/0
27.1.2003 13:06

Bejby

Re: o co vám jde?
A kam jezdis, ze to je ok? Praha-Brno, nebo par km za Phu?
0/0
27.1.2003 13:52

dada

Re: o co vám jde?
ne Teplice - Ústí n/L - Praha a někdy Teplice - Most - Litvínov
0/0
27.1.2003 14:24

GSM

Re: o co vám jde?
ja normalne telefonuji na lince Praha-Breclav krome tunelu u Blanska
0/0
27.1.2003 14:47

admiral_Atvar

smrt nepratelum zeleznic !
postrilet vsechny manazery od operatoru, kteri odmitnou nechat zavest BTS pro zeleznici. prinejhorsim odebrat BTS od zbytecnych dalnic a premistit je ke kolejim. jezdivam na stredni moravu a oskar signal vetsinou ma.
0/0
27.1.2003 12:09

Tomáš Kapler

kde to nefunguje?

Osobně jsem vlaky dost jezdil a to směr Praha-Tábor a Praha-Bratislava-Košice a jestli jsem nemohl někde telefonovat 5 minut tak je to moc. Jezdil jsem i EC, která pokud vím mají pokovaná okna. Nepoužívám ale novinky, od některých výrobců, které září jenom v třicetistupňovém úhlu směrem od hlavy a 0,16 těch nějakejch jednotek kde je limit 2.00.

0/0
27.1.2003 11:45

Kováčik

Zdá se mi, že ve vlaku se telefonuje dost

Občas jezdím příměstským pantografen z Prahy na východ a možná by se oprátoři divili, kolik se v těchto vlacích telefonuje. Zvláště večer, když jedou lidé z práce v Praze domů za Prahu: v každém vagónu běžně telefonuje několik lidí a SMSky taky stíhají jedna druhou. Ale operátoři to vlastně nepoznají - lidé telefonují přes normální BTS v krajině a kdo pak ví, jestli je hovor z vlaku nebo z auta na souběžné silnici?

Pozitivně na množství hovorů působí zpoždění - vlak stojící na okraji města v poli a čekající na bůhvíco musí v pásmech GSM zářit až do kosmu. Takže naše ČD dodávají mobilním operátorům spoustu klientů dnes a denně.

0/0
27.1.2003 11:06

Martin

Je to v pohodě
Jezdím často na trase Ostrava-Praha a je to až na dvě místa (2x5 minut během 4 hodin)naprosto v pohodě.
0/0
27.1.2003 10:44

Radim

Re: Je to v pohodě
Tam spadá i ten prokletý Klánovický les, že? Jinak trasa Pardubice-Praha je bez větších problémů, pak už záleží opravdu jen na těch pokovených oknech, jelikož v některých druzích vagonů to opravdu jde hůř.
0/0
27.1.2003 10:55

Kris

Re: Je to v pohodě
Kterého operátora máte?? Mám T-mobile a je ten vykazuje výpadky v údolích mezi Chocní a Ústím n.O. a ještě horší je úsek mezi Mohelnicí a Olomoucí (tam se chvíli hlásí Litovel a pak nic, nic a nic až do chvíle, kdy jsou vidět domy v Olomouci, celkem bez signálu nebo s častými výpadky signálu dobrých 20 minut). Dost hrozné pokrytí na to, že je to příjezd do skoro 100tisícového krajského města...
0/0
27.1.2003 12:43

Bejby

Re: Je to v pohodě
Bohuzel, severni Morava vcetne Olomouce je povazovana za SIBIR!!!! Takze, dokud tam nepovede dalnice, myjem se tam v lavoru u svicky a chodime do kadibudky, tak proc nejaky lepsi signal?
0/0
27.1.2003 13:00

Kris

Re: Je to v pohodě

Tak to skutečně bohužel... Obzvlášť, když přes Olomouc projíždí jediný vlak SuperCity Manažer, jehož cestující musí být výpadkem obzvlášť nadšeni...  

Btw, na celou severní Moravu bych to rozhodně nevztahoval, dost mě překvapilo, když jsem před časem jel vlakem ze Zábřehu do Jeseníku a protelefonoval jsem polovinu cesty, aniž by byly nějaké větší problémy s výpadky. Proč to jde na vedlejší trati a nejde na hlavní...???

0/0
27.1.2003 13:18







Najdete na iDNES.cz



mobilní verze
© 1999–2017 MAFRA, a. s., a dodavatelé Profimedia, Reuters, ČTK, AP. Jakékoliv užití obsahu včetně převzetí, šíření či dalšího zpřístupňování článků a fotografií je bez souhlasu MAFRA, a. s., zakázáno. Provozovatelem serveru iDNES.cz je MAFRA, a. s., se sídlem
Karla Engliše 519/11, 150 00 Praha 5, IČ: 45313351, zapsaná v obchodním rejstříku vedeném Městským soudem v Praze, oddíl B, vložka 1328. Vydavatelství MAFRA, a. s., je členem koncernu AGROFERT.