Klávesové zkratky na tomto webu - základní
Přeskočit hlavičku portálu


Diskuse k článku

Jaký je váš názor na televizi v mobilu? Jste ochotní platit za přehrávání videoklipů na mobilním tel

Zákazníkům českých mobilních operátorů nic nebrání v tom, aby sledovali v mobilu televizi. Tuto službu nabízejí společnosti U-Turn a Eurotel. Sledovat je možné zábavné klipy, erotiku a zprávy České televize, Novy nebo Reuters. Jde opravdu o krásnou ukázku toho, co dnešní mobilní technologie dokážou. Jenže použitelnost není moc velká, navíc jde o drahou hračku.

Upozornění

Litujeme, ale tato diskuse byla uzavřena a již do ní nelze vkládat nové příspěvky.
Děkujeme za pochopení.

Zobrazit příspěvky: Všechny podle vláken Všechny podle času

Robos

Nic nového pod sluncem...
Postřehl někdo, že ROKY jsou na trhu kapesní barevné TV, na které se dá koukat ZADARMO a ve větší kvalitě? Kdo se chce koukat na bedničku, stačí, když si ji koupí třeba v bazoši. Nechápu, k čemu je tenhle nesmysl...
0/0
30.12.2002 3:11

Boban

Zbytecnost?
Myslím si, že praktická využitelnost televize v mobilu, jako zdroje informací, je v současné době malá. Na druhou stranu člověk si spoustu věcí nepořizuje jen proto, aby získal informace, ale taky proto aby se pobavil. A pokud je pro někoho TV v mobilu i přes prozatím nižsí kvalitu třeba zdrojem zábavy, tak proč ne? To už bychom pak mohli diskutovat i nad tím, k čemu nám jsou mobily, když tak dlouho neexistovaly a lidi taky žili...No, dobrá zjednodušují nám život. Ale proč potom někdo potřebuje Nokii 7650, když by mu na volání a smskování stačil i třeba AlcatelOT db? Na co barevný displej, když volat a posílat sms se dá zvládnout i na černobílém? Myslím, že není dobré nové technologie (i když prozatím ne v úplně skvělé kvalitě) hned zatracovat. Kdo chce, ať si je používá, kdo ne ať nechá být...Akorát si myslím, že není třeba se hned navzjem urážet jen kvůli tomu, jestli někdo TV v mobilu používá nebo ne (viz některé reakce na článek).
0/0
26.12.2002 17:01

DARCA

RE.´=CURAK
0/0
23.12.2002 8:52

Dan

Displeje se uz blizi

Kdo byl v listopadu 2002 v Mnichove na Electronice mohl videt jake displeje se jiz chystaji. Mne nejvice zaujal displej od Epsonu D-TFT 2", 240x320, 262k barev. Je otazka, jak rychle bude prekreslovat video, ale jinak bylo rozliseni velmi skvele. Mam nejake fotky (digital sice nezaostril idealne, ale pro predstavu staci).

Dan

0/0
22.12.2002 16:23

MaLer

Drobnosti
Kanystr: Osobne bych byl spise radsi, kdyby se provoz casem zrusil, pac je to cele nesmysl. Pane, vy jste dobry demagog. Dejte seznam toho co se vam jeste nelibi, nechame to zrusit taky. me se treba nelibi vanoce, valky a vlada - zrusime je? Nuti vas to nekdo pouzivat? nebo mate mindrak ze na to nemate mobil nebo je to drahe? jinak vasi reakci nechapu. Video v mobilu - prakticke vyuziti, ktere rad budu poouzivat - hlidaci videokamera, kterou budu moct monitorovat byt (streaming pres net,kamera pripojena k pocitaci, mozna bych to dokazal udelat uz nyni (kameru, pevnou linku a soft pro MPEG4 streaming mam, jen nemam mobil na kterem bych to zkusil - zajemci o pokus napiste :)). Nebo kamera u dveri mi posle pres MMS obrazky lidi co u me zvonili v me nepritomnosti. Dohled na deti. Milion veci!!!
0/0
22.12.2002 1:02

MaLer

souhlas
Nelze nez souhlasit, proste je to technologie v plenkach, ktera se teprve bude poradne rozvijet. Dokazu si predstavit spoustu moznych aplikaci, ale na ty jeste nenazral cas. A pokud chteji operaori aby se z podobnych veci staly masove, tak je musi dotlacit k masama za nizkou cenu. Napriklad wap rad pouzivam ke cteni zprav v tramvaji, kdyz si nekoupim noviny, nebo kdyz cekam na jidlo - stoji me to par haliru - protoze pouzivam cenu pro pripojeni k netu. za cenu za wap jsem ochoten se podivat maximalne na jizdni rady (idos nedovoli pristup odjinud). To je jen priklad, proste pokud chteji mit operatori vyssi arpu, tak musi to byt takova sluzba s obsahem a cenou, ktere budou motivovat. takze TV v mobilu asi bude za par let pouzivat hafo lidi, a nebudou to muset byt zpravy, klidne to bude napriklad posledni dil esmeraldy a podobne. mozna to zni divne, ale podle me tam tato budoucnost je. Presne jako ta rvouci slecna v reklame nokie. ale k tomu jeste holt chybi hodne casu.
0/0
22.12.2002 0:58

HONZA

Ještě něco..
Vše se neplatí,třeba ukázky z filmů jsou zcela zdarma.Provoz se podle mne časem zlevní jednak masovějším používáním telefonů které podporují video přenos a velkou možnost zde vidím(nerad) pro reklamu.
0/0
21.12.2002 8:15

Kanystr

Re: Ještě něco..
Osobne bych byl spise radsi, kdyby se provoz casem zrusil, pac je to cele nesmysl. Prenosne TV a nejruznejsi jine veci uz davno existuji a slouzi k plne spokojenosti. Ale tohle neni zadny technicky objev, jak si spousta chudacku naivne mysli. Je to jen krecovita snaha na soucasne technologii vyzdimat z lidi co nejvic penez. Jestli se to tem korporacim podari, zalezi jen na tom, jestli jim to zakaznici budou zrat. A je videt, ze takovych se najde vzdycky dost. O je, neni nad to mit zdravy rozum...
0/0
21.12.2002 19:50

avrichter

Re: Ještě něco..

Zdravý rozum ?

To budeme mít dřív tu TV v mobilu (s vodotryskem).

AVR v.r.

0/0
23.12.2002 10:31

Kanystr

Je to jen komercni paskvil
Telefon je na telefonovani, televize na koukani. Proc platit za paskvil, kterej stoji vic nez predchozi dve veci dohromady a technicky je nesrovnatelne horsi. Je to jen proto, ze dnesni konzumni spolecnost doslova hlta podobne vyplody vysmatych manazeru. Vam nestaci, co vsechno mate dnes? Chcete stale vic? Tak si ty hracky klidne platte, je to jen vas problem, ci spise blbost.
0/0
21.12.2002 0:22

Montoya

Re: Je to jen komercni paskvil
Telefon je na telefonovani, televize na koukani. Proc platit za paskvil, kterej stoji vic nez predchozi dve veci dohromady a technicky je nesrovnatelne horsi. Je to jen proto, ze dnesni konzumni spolecnost doslova hlta podobne vyplody vysmatych manazeru. Vam nestaci, co vsechno mate dnes? Chcete stale vic? Tak si ty hracky klidne platte, je to jen vas problem, ci spise blbost. ================================== Krásně řečeno, nejsmutnější na tom je to, že je to pravda. Proč chcete platit 40 kaček za něco, co máte zadarmo v milionkrát lepší kvalitě? Abyste měli dobrej pocit? :o))
0/0
22.12.2002 23:48

HONZA

Je to bomba!
Video v mobilu je naprostá bomba,samozřejmě je vše v začátcích,ale věřím že možnosti v tomto směru se budou rychle rozšiřovat.Proč to pruzení,když video nechci používat,nechám to být,jako by byl autor zaujatý nebo tak něco,nechápu.Osobně se videem bavím každý den:-)).
0/0
20.12.2002 20:21

Edison

Proč elektrické světlo?
No pěkný článek.....když sem kdysi přišel se žárovkou tak mi taky říkali, k čemu to je , když louč svítí stejně. Hodně zaujatej článek, jsem zvědav jak se autor bude cítit za rok dva..........bude se doma koukat na svuj mobil...:-))
0/0
20.12.2002 17:48

Rostislav Kocman

Re: Proč elektrické světlo?

Předpokládám, že jako autor se budu za rok za dva cítit stejně jako teď - pokud video v mobilu bude na dnešní úrovni, tak si aplikaci rovnou odinstaluju, pokud bude lepší a obsah bude přizpůsobený kanálu (nelze jenom vzít televizní reportáž, zmenšit ji a jinak otitulkovat), tak třeba budu televizi v mobilu sledovat.

Jestli mně ale paměť neklame, tak s žárovkou jste taky hned neprorazil. Než jste přišel na wolframové vlákno, tak byla žárovka mnohem méně použitelná než louč a třeba dnes by jste s původní žárovkou neprorazil. Problém u televize v mobilu je, že zatím ještě k wolframu nedospěla a i poté bude konfrontována s již existující televizí, takže má ještě dost cesty před sebou. Mimochodem, zkoušel jste dnešní televizi v mobilu v provedení Nokie 7650?

 

0/0
20.12.2002 18:09

Petr

Re: Proč elektrické světlo?
Trend dnešní TV jsou čím dál větší obrazovky. Proč? Asi z důvodu většího pohodlí. Může mi toto malá asi palcová obrazovečka mobilu nabídnout? Zcela jistě nikoliv. Lidské oko, resp. jeho nedokonalost, je limitující faktor a s tím sebelepší marketing nic neudělá.
0/0
21.12.2002 18:40

dwarf11

Proc ta zaujatost ?
Ano, o pouzitelnosti TV/videa na mobilu se lze dohadovat. Tvrdit ale, ze mam SMS/MMS tak proc TV/video na mobilu je stejne jako tvrdit proc sledovat zpravy v TV, kdyz ma rozhlas nebo noviny. Stejne demagogicky lze tvrdit ze SMS je k nicemu, protoze prece muzu rovnou zavolat. V Evrope je toto tvrzeni nepruchodne. V US ale vyjadruje rozsireny nazor ...
0/0
20.12.2002 16:15

Rostislav Kocman

Re: Proc ta zaujatost ?
Vyzkoušejte si prosím tu aplikaci, než ji budete srovnávat. Pokud nabízí naprosto to samé, co jiný, pohodlnější kanál, jen s omezeními, které má, tak potom není důvod ji používat. Použiji srovnání s wapem před rokem - tehdy tam byly jenom překlopené a hodně silně ořezané webové stránky, takže wap nikdo nepoužíval. Teď je to lepší, protože existuje originální obsah pro wap. Stejné je to s televizí v mobilu - jde jenom o zmenšené a jinak otitulkované (u Novy ani to ne) televizní vysílání.
0/0
20.12.2002 19:51

Lukáš

Proč vlastně
Autor článku zřejmě nepochopil, co bylo smyslem této služby. Pokud budu v místech, kde nemám signál tv ani televizi samotnou, poslouží mobil jako dobrá alternativa pro sledování zpravodajské stanice. Rozhodně nevypnu doma televizi a nepustím si mobil :-)
0/0
20.12.2002 8:37

barb

Re: Proč vlastně

mě osobně zaráží srovnání dvou článků o tomtéž - první oslavný článek o televizi v mobilu na Slovensku a pak tento článek...  I některé úvahy jsou zvláštní - konkrétně hodnocení rychlosti procesoru N7650 - nejdříve prohlášení, že je tak pomalý, že nestíhá a následně vlastně pochvala, že v srovnání s jinými MT patří k nejrychlejším..

Článek určitě našel dobré téma pro polemiku, zpracování informací v něm je však zvláštní...

0/0
20.12.2002 9:21

Rostislav Kocman

Re: Proč vlastně

A co vám na komentování rychlosti procesoru vadí? Ve srovnání s jinými mobily je skutečně rychlý, ale video zvládá jen tak tak - to si snad neodporuje a jestli ano, tak jsem asi natvrdlý.

Článek o tv v mobilu na slovensku oslavoval spíše technologii - a ta oslava platí i teď, protože je super, že někdo přišel na velmi jednoduchý způsob jak dostat tv vysílání do mobilu. Ale opět si to neodporuje v tom, že tato technologicky skvělá věc je dnes prakticky nepoužitelná a že se musí vyvíjet. A velice se omlouvám, ale nebudu nad něčím jásat jen kvůli tomu, že to je po technologické stránce super a tím budu omlouvat praktickou nepoužitelnost.

Stejně jako jiného přispěvatele v diskusi se vás zeptám - zkoušel jste video v mobilu? Jestli ne, zajděte si po novém roce do prodejny Eurotelu a nechejte si to předvést a posuďte to sám.

0/0
20.12.2002 18:37

barb

Re: Proč vlastně

Ano, zkoušel jsem video v mobilu - ihned po spuštění služby Et. 

Máte pravdu, že vyspělost technologie a její praktická využitelnost jsou dvě odlišné věci - s tím se nedá než souhlasit. Sám ani neočekávám, že budu na mobilu pravidelně sledovat zprávy, které si ve větší kvalitě a pohodlí můžu pustit na velké uhlopříčce a neočekávám, že tak daleko video na mobilech v dohledné době dospěje. Důležitá je ale pro mne možnost výběru - pokud budu chtít nutně něco vědět, pak si to můžu prohlédnout hned a téměř kdekoli. Velmi dobře si dokážu představit situaci, kdy nechci přijít o zlatý gól z hokejového finále a to mi mobil s TV službou dokáže splnit i když nebudu sedět před televizním přijímačem..

Zavádění každé novinky na trh je riziko - zda-li se investice vyplatí. Stejně tak musí provoz někdo zaplatit a je asi bláhové domnívat se, že to bude sám operátor. I když je použitelnost některých nových služeb našich operátorů nízká, jsem rád, že s nimi přicházejí - jen tak můžeme dospět k "wolframovému vláknu" (viz. vaše a Edisonovy poznámky). Kdyby tomu tak nebylo, tak dnes nepoužíváme ani sms, ve kterých v jejich počátku také málokdo viděl trhák let budoucích (vždyť je to jen 160 znaků ;)). 

mimochodem - klidné a pohodové svátky!

0/0
23.12.2002 9:11

Re: Proč vlastně
Pochybuju, ze tam kde nebude pokryti tv vysilanim, budete mit dostatecny signal na tuhle srandicku...
0/0
22.12.2002 11:35

T28Lover

Tak tak
Je to uplne k nicemu, dalsi tahacka na prachy-chtrel bych videt to porono takhle asi vypada coitus exitus
0/0
20.12.2002 8:29

picovina

0/0
20.12.2002 2:03







Najdete na iDNES.cz



mobilní verze
© 1999–2017 MAFRA, a. s., a dodavatelé Profimedia, Reuters, ČTK, AP. Jakékoliv užití obsahu včetně převzetí, šíření či dalšího zpřístupňování článků a fotografií je bez souhlasu MAFRA, a. s., zakázáno. Provozovatelem serveru iDNES.cz je MAFRA, a. s., se sídlem
Karla Engliše 519/11, 150 00 Praha 5, IČ: 45313351, zapsaná v obchodním rejstříku vedeném Městským soudem v Praze, oddíl B, vložka 1328. Vydavatelství MAFRA, a. s., je členem koncernu AGROFERT.