Klávesové zkratky na tomto webu - základní
Přeskočit hlavičku portálu


Diskuse k článku

Co podle vás ukázaly výsledky šestého ročníku ankety Mobil roku?

Přinášíme výsledky hlasování odborné poroty v rámci ankety Mobil roku. Výsledky její veřejné části jsme zveřejnili včera a rozproudila se okolo nich čilá diskuze. Jak přijmete verdikt odborné poroty?

Upozornění

Litujeme, ale tato diskuse byla uzavřena a již do ní nelze vkládat nové příspěvky.
Děkujeme za pochopení.

Zobrazit příspěvky: Všechny podle vláken Všechny podle času

Isis

Mobil roku ?
Vypsat vlajkové modely největších výrobců (a zadavatelů reklamy) není nic objevného. Existuje někde exaktní a nezávislé srovnání, podložené naměřenými hodnotami?
0/0
9.12.2002 23:04

Jakub

Re: Mobil roku ?

Tohle je spotřebitelská ankteta... něco jako "Co se lidem líbí".

Takže s výsledky můžeš nesouhlasit, ale hlas lidu nezměníš...

Jakub

0/0
13.12.2002 8:03

Jakub

T68i stylový telefon? Podivné.
Myslím, tedy jsem spíše přesvědčen, že Sony Ericsson T68i svým charakterem neodpovídá stylovému telefonu. Jedná se o špičkový funkčně vyspělý manažerský telefon, který je na práci přímo zaměřen. Když má telefon Bluetooth atd., tak už to o něčem vypovídá. Holt asi někdo nadržuje Nokii, zařazení T68i do kategorie stylový telefon mě opravdu hodně překvapilo.
0/0
3.12.2002 11:59

nokiafil

absolutni poradi ankety
Absolutni poradi ankety je myslim v uternim cisle mlade fronty DNES ale nevim to jiste.No myslim ze jsou jenom dve znacky NOKIA A SMEJDY.Pamatuju na ty vase evangelia ohledne R520.CHA CHA HCDSE 2+1 a dalsi srandy a vtipy v tomhle mobilu.Kde ho dneska mate.V bazarech kde jinde.Kazdy normalni clovek se ho zbavil.Tak a ted do mne perte.
0/0
2.12.2002 19:40

Ja

Re: absolutni poradi ankety
Mas recht ... Viva Nokia :o) ... Ericsson je pekne pomalej shit
0/0
3.12.2002 10:54

Jakub

Re: absolutni poradi ankety
Lepší pomalý chytrý Ericsson, který práci dělá pořádně, než blbý telefon Nokia pro zamindrákované puberťáky. Navíc jste asi s žádným Ericssonem nepracoval, jinak byste tohle nemohl napsat, dostavají se mi do ruky obě dvě značky a nepozoroval bych nějakou výraznější pomalost Ericssonů.
0/0
3.12.2002 11:43

JP4

Re: absolutni poradi ankety
No... to je veci diskuze..., kazdymu holt vyhovuje mobil jinej ... ja osobne jsem treba mel Ericssona T65 a "never more" ... pri vetsim zaplneni seznamu a sms zprav byl vazne neskutecne pomalej, ale to je jedno. Jenom me zarazi oznaceni "pro zamindrakovane pubertaky". Myslim, ze telefony od Nokie pouziva spousta lidi, kteri by si toto oznaceni nezaslouzili a osobne jsem presvedcen, ze to svedci o urcite zamindrakovanosti autora. Nechapu proc odsuzovat nekoho podle znacky mobilu, to mi prijde fakt ulitly. Je tu proste vyber nekolika znacek a kazdej si muze vybrat, co se mu libi. Mne treba Nokie plne vyhovuje a nemuzu si stezovat. Chapu, ze nekdo u ni postrada neco, co nalezne u jine znacky... tak at si proste koupi jinou znacku. Nokii mu prece nikdo nenuti. Jenom nechapu ty vyroky v teto diskuzy. Osobne mam pocit, ze ruzne urazky ruznych znacek pisou ti chudacci, co se zmuzou na to se svym telefonem machrovat v hospode  a vyuzijou tak desetinu jeho funkci....
0/0
4.12.2002 9:19

sivo

Kde je Siemens C35i
Ak je tam zaradena A35, preco tam nie je C35 ??? To su pekne vysledky !!!
0/0
2.12.2002 15:20

MACEQ

NOKIA ?????
Stejne si musim rypnout... Zarazeni T68i mezi stylove telefony pna Zandl neokomentoval.... proc?..... Treba je opravdu Nokia vyznamnym sponzorem??.... Vlastnil jsem mnoho telefonu ruznych znacek (konicek) a nestranim zadne znacce, ale co je moc.... panove!!!!!!!!!!!!!!!
0/0
2.12.2002 8:27

JP4

Zoufaly vykriky odpurcu nokie...
Koukam, ono uz se vyplati spis cist reakce, nez clanek samotny... Prekvapuje me, ze nikdo nezalozil nadaci pro podporu zakomplexovanych zoufalcu, kteri nemaj na to si koupit poradnej telefon, tak aspon vulgarne nadavaj na ostatni... Priznam se, ze me samotnyho nadavky na nokii a chvala ostatnich znacek tak ovlivnili, ze jsem to zkusil s Ericssonem (T65) a honem rychle jsem se ho zbavil ... tak nechutne pomalej mobil ... myslel jsem, ze s nim trisknu o zem ... navic support od Ericssonu taky nic moc. A jsem rad, ze jsem zpet u nokie a 7650 si nemuzu vynachvalit ... Osobne mit neco ve stylu alcatelu apod. tak jsem zticha a neurazim ostatni...
0/0
1.12.2002 17:01

náhoda

Re: Zoufaly vykriky odpurcu nokie...
Tak se vyfoť s tou nokií a pošli nám vobrázek krypla
0/0
2.12.2002 8:31

JP4

Re: Zoufaly vykriky odpurcu nokie...
...no ... a vo tom to je :o)
0/0
2.12.2002 12:37

Jakub

Re: Zoufaly vykriky odpurcu nokie...
Souhlasím a jakou bude mít ta fotografie kvalitu? Mizernou. K fotoaparátu má totiž 7650 daleko.
0/0
3.12.2002 11:47

TeknoFil

Re: Zoufaly vykriky odpurcu nokie...
Vite proc nejsou odpurci Siemensu,Ericssonu nebo Alcatelu? Protoze jejich mobily nejsou nejlepsi a uzivatele zminovanych znacek zavidi "nokiarum" jejich skvele mobily. Ach ta zavist...
0/0
15.12.2002 19:14

Cmelik

Re: Zoufaly vykriky odpurcu nokie...
Nokiu 7650 casto kritizuju lidia ktori ju nikdy nemali v ruke, kto ju ma musi byt spokojny / okrem baterky/
0/0
2.12.2002 12:00

Jakub

Re: Zoufaly vykriky odpurcu nokie...
No a co když přijde kritika od člověka, který tento telefon zná, podle mě to je zbytečná  těžká velká hračka, pro práci nepoužitelná.(Navíc rychle zastará.) Pripada mi chytrejsi mít zvlášť malý lehký chytrý, funkčně vyspělý mobil a k tomu notebook (nebo alespoň PDA). Když se něco moc kombinuje, tak to nedělá dobrotu - něco se musí ošidit.
0/0
3.12.2002 11:30

Lord Mystic

Re: Zoufaly vykriky odpurcu nokie...
100% pravda! Jsem totální fanda Nokie - 5110, 7110, 7650 a dopracoval jsem se nakonec k tomu, že jsem 7650 vyměnil za PDA a k tomu jsem potřeboval telefon - a ten musel mít Bluetooth, být malý a dlouho vydržet - a vyhrál to Philips Fisio 825! Každopádně jsem po propojení velice spokojen, ovšem ovládání Philipsu oproti Nokii je tak strašný, že jsem ze začátku ani nevěřil jak je to možný! Ale je to hodně o zvyku a dá se na to zvyknout.
0/0
10.6.2003 7:07

Jogurt z bahna.

Nokyje sou pjekný ****** - komerčárna podělaná
nokii si koupí jenom ňáká socka aby si myslela že je machr.  nejlepší je, že si nokiáři myslej, že maj nejlepší telefon na světě. . dobrý byly tak maximálně 5110. docela průlomový byly i 6210 a 7110. zbytek sou jen podělaný kopie. co má dneska cenu je MDA. to je fakt cool telefon., pak clié so Sony. 7650 je pěkná trapárna. je to velký jak brambora a hnusný jak nokie. no nic, nechám toho, už mě to nebaví. svoje opovrhování nokiema jsem vyjádřil a tudíž jsem spokojený. jám mám 701alcatela, kdyby to nějakýho nokiáře zajímalo. tak se můžete pustiti do kritiky alcatelů. vim že to sou krámy, ale tenhle se jim povedl.  tak zdar.
0/0
30.11.2002 18:58

Karel Vodany

Re: Nokyje sou pjekný sračky - komerčárna podělaná
Tohle musel psát traumatizovaný, nešťastný a zakomplexovaný člověk... Nejde samozřejmě o nějaký telefon..., ale ta čeština, kultura projevu, ... snad jen politovat.
0/0
1.12.2002 11:57

FuckOfNokija

nemám rád tyhle nokije ....
Nemám rád tyhle Nokije - lezou ti po nohách, koušou Tě do prdele a Vy musíte říct "jděte do hajzlu vy *******Nokije". Co to ***** kecáš Cartmane ? ....
0/0
30.11.2002 18:12

Robert

což to takhle obrátit ?!?!

Mám návrh pro příští ročník:  rozdělte telefony do kategorií dle funkcí, vybavení a provedení a cenu použijte jako jedno z kritérií hodnocení v dané kategorii. TELEFON ZA 10000,- JE PŘECE LEPŠÍ NEŽ TELEFON ZA 15000,- POKUD MAJÍ STEJNÉ FUNKCE .... 

0/0
30.11.2002 2:11

hmm

chachacha ste mě dostali!
Teda to bych opravdu nečekal! Že to tak dopadne. Už se těším na příští rok pcheeeeeeeeeeeeeeeeeeeeeeeeeeeeeeeeeeeeee
0/0
29.11.2002 21:58

mabosk

Kategorie
Co sa tyka toho rozdelenia na jednotlive kategorie, myslim ze rozdelenie do jednotlivych kategorii sa da uskotocnit velmi jednoducho a to pomocou min. kryterii. Napr. Manazerske telefony musia mat kalendar, min. 100 pol zoznam atd., low-end telefony napr. uvadzaciu cenu do xyz sumy a stylove vymeny cover. Rozdielom tohto rozdelenia by bolo ze jednotlive telefony by mohli spadnut aj do viacerych kategorii a to podla mna odpoveda aj realite. Mato
0/0
29.11.2002 20:15

M

Neda mne to - jeste rejpnu
Nechci nikoho napadat, ale at nad tim premyslim, jak chci, at hledam pro ne nejruznejsi omluvy, nemam jine vysvetleni nez, ze letosni anketa skoncila ostudou jen diky tomu, ze ti co sestavovali kategorie, nebyli v te dobe zcela pri smyslech. Z jakeho duvodu to netusim.... Pokouset se to krkolomne omlouvat, jak cini pan Zandl - to uz je jen ciste zoufalstvi. Lepsi by bylo se chlapsky priznat.
0/0
29.11.2002 16:35

Smazka

Dotaz na mobil.cz_Absolutni poradi
Mohli by jste jeste zverejnit absolutni poradi bez rozdeleni do kategorii s uvedenim poctu hlasu? (ne v procentech). Prosim, prosim.
0/0
29.11.2002 13:14

mjr. Komorous

Re: Dotaz na mobil.cz_Absolutni poradi

Smažko,
absolutní pořadí nemá smysl. Když máš v kategorii 5 mobilů a ve druhé 35, tak je jasné, kde asi budou vyšší počty hlasů. Zvlášť, když se povinně hlasovalo ve všech kategoriích...

Navíc si to můžeš snadno dopočítat, ne?

mjr. Komorous

0/0
29.11.2002 14:53

Emil

Hura
Vysledky jsou vysledky. Nemeli bychom zapominat a byt vdecni za tu ohromnou nabidku pristroju vsech kategorii, ktera tu je. Vzdyt to neni tak dlouho, kdy tu nebylo nic a jak jsme byli vsichni radi, kdyz se tu objevil Fizz a Dancall a mobilni telefonie se stala skutecnosti...
0/0
29.11.2002 12:36

juppi juppi

ano, ano
s verdiktem odborne poroty naprosto souhlasim, a uz se tesim, jaky telefon bude prukopnikem 3G siti (umts), doufam, ze jim bude siemens, a ne jenom porad ta nokia, ta neni sice prukopnikem mms, ale pomuze tuto novinku hojne rozsirit. vemte si treba, ze by s mms prisel napr. Sagem, rozsirilo by se tak hojne?
0/0
29.11.2002 11:32

Jirka

ME 45 je low-end ;-))
Ja uznavam, ze dat ME 45 jako low-end a S 45 jako manazersky, bylo zrejme neprozretelne ... stejne tak to rozdeleni do kategorii v ankete je vzdy velice subjektivni. Dokonale se to udelat neda, ale dokonalejsi to byt mohlo .... meli jste se vsichni ozvat driv !!!! ale tohle jsem resit nechtel. Podle me, cloveka, ktery pouziva ME 45, si stejne tento telefon nic jineho nezaslouzi. Krome infra, rychleho GPRS a pohodlne synchronizace je ten telefon na h...o, bez pocitace patri ten telefon k tomu nejhorsimu, co je asi na trhu ... namatkou vyjmenuji neintuitivni ovladani, absence emailoveho klienta, nemoznost tridit kontakty do skupin, priserny kalendar (ktery "manazer" vystaci s 50!!!!! polozkami v kalendari, ke kterym si muze dat maximalne 16-tiznakovy !!!!!!!!! komentar a nemoct si navolit upozorneni predem, dale ukolovnik je taky na houby) ... me osobne ten telefon zklamal ... na prvni pohled je plny funkci ... ale kdyz si clovek ten telefon vezme do ruky, zjisti, ze jsou na h...o (opakuji - vyjma dat. fci a synchronizace, ta me prijemne prekvapila) , navic manazer podle meho nazoru potrebuje i jine funkce... tot muj nazor, ktery mi nezmenite :-)) howgh!!!!!!
0/0
29.11.2002 11:20

Re: ME 45 je low-end ;-))
No von je podle me kalendar v libovolnym telefonu na prd. Blba klavesnice/zadavani dat, malinkej displej, mala kapacita... V telefonu z tech "casovejch funkci" staci hodiny a budik. Chtel bych videt manazera, jak ma celej svuj kalendar v mobilu... na to sou Palmy apod.
0/0
29.11.2002 11:38

Jirka

Re: ME 45 je low-end ;-))
Od toho je tam je taky třeba IrDa. Kaledář je skvělá věc, ne každý kdo má foun s kalednářem potřebuje PDA, aby synchronizoval Outlook
0/0
29.11.2002 12:02

Jirka

Re: ME 45 je low-end ;-))
s temi palmy mas pravdu, ale jsou lide (ja se k nim pocitam), kteri hledaji levnejsi reseni ... a papir jim nevyhovuje :-) co se tyka tech organizeru v mobilech ... super je u Alcatelu OT 501 ... kapacita 1200 zaznamu: kazdy 160 znaku, skvely ukolovnik: nastaveni priorit, datumu ukonceni, trideni do kategorii , vyborne graf. zpracovani, jednoduche ovladani ... jen ty opakovane udalosti bohuzel tento mobil ma pomalejsi synchro a dalsi funkce (GPRS, email klient a infra) bych uz nyni taky uvital ... ale opakuji jeste jednou ... vse je otazkou toho, co clovek od telefonu chce
0/0
2.12.2002 12:04

Kontox

Re: ME 45 je low-end ;-))

Chlapče, jsem jen rád, že to byla ironie.

0/0
30.11.2002 22:53

Jirka

Re: ME 45 je low-end ;-))
nebyla kloucku :-) ... ale je to jen otazka osobnich pocitu a toho, co ja potrebuji :-) kdyz Ti vyhovuje, nechej si ho ;-)))
0/0
2.12.2002 11:59

Martin

A co na to vyrobci?
Priznam se, ze jsem necetl vsechny prispevky, ale z letmeho prebehnuti vidim, ze vetsina se tady navazi do rozdeleni do kategorii. Nechci ho komentovat - jen mne napada, proc se tento nelehky ukol nenecha na vyrobcich samotnych? Vyrobce sam snad vi nejlip, kam danym telefonem smeruje a jeho nazor by mel byt pri podobnem pocinani smerodatny, ne? Mobil.cz snad ma dostatecne jmeno (zatim), aby s nim dotycne firmy komunikovaly. Nebo ne? Pokud budete delat anketu zjistujici jen nazory ctenaru, nechte i rozdeleni na nich (tedy u kazdeho telefonu, ktery chci jako ctenar ocenit zaroven urcim, jake je kategorie). Pokud chcete solidni pruzkum, jdete cetou napr. Auta roku - kazdy vyrobce at nominuje x telefonu s jasnym popisem a zarazenim. Nereflektuje na vyzvu? Ma smulu a nebude zarazen. A jako bonbonek soutez o nejpopularnejsi mobil napric kategoriemi - tedy ne to, co je podle ctenaru to nej, ale to, co zanechalo za posledni rok nejlepsi dojem. V cem je problem???
0/0
29.11.2002 9:41

plesounek

Nokia 7650 za 8500...bude taly lowend?
  Myslím si, pánové, že řadit telefony podle ceny je prostě nesmysl. Operátor se rozhodne telefon dotovat a on spadne mezi telefony, které mu prostě nemohou konkurovat. Je mnohem jednodušší rozdělení podle funkcí. Není přece pro vás, jako pro lidi věci znalé, určit které funkce by měl mít telefon z té či oné kategorie. A tvrzení, že low-end, který má kalendář, vám vaše rozhodování zamotá se mi zdá alibistické. Kauza ME 45 je toho důkazem. Telefon, který se mezi low-endy vůbec nehodí, tuto kategorii vyhrál .
0/0
29.11.2002 9:25

Biermann

Re: Nokia 7650 za 8500...bude taly lowend?
Jo neco podobneho sem chtel taky napsat. Je stesti, ze se operatori rozhodli 7650 dotovat na cenu 10000 a ne na 9000. To by se pak taky mohlo stat, ze by kategorii low-end vyhrala N7650 a to by byl teprve narez...
0/0
29.11.2002 11:25

Ladis

NOKIA
NOKIA je zkrátka zárukou kvalitního telefonu - jednoduchá ovladatelnost, kvalitní baterka, kvalitní "držení" signálu, cenová dostupnost
0/0
29.11.2002 8:07

Tomáš Gottschalk

Re: to jsem se zasmál
Nokia a cenová dostupnost - tak  jsem se už dlouho nezasmál. Platí obzvláště ve vyšší kategorii, ale i low endech jsou cenové rozdíly (3310xC45)
0/0
29.11.2002 9:02

saveko

Re: NOKIA
No dobry, nekdo se tady pokousi o zabavu. Kvalitní baterka? Spíš baterka, která vydrží dlouho napájet, ale za chvíli ji budeš muset vyměnit, protože se zkazí. Kvalitní držení signálu? Dyk to nemá signál skoro nikde, zlatý motoroly. Cenová dostupnost? Jasně, Nokii 5110 už dneska dokonce i někde pořídíš levně. Jedinej dobrej mobil od Nokie je 7650, jinak shit
0/0
29.11.2002 22:07

mutt

Re: NOKIA
nokie???! no ty snad nemůžeš bejt při smyslech, nevim kde si přišel na to že je levná???dobrá baterie???? Drží signál??? Já jsem šťastlivec že jsem si žádnou nekoupil ale několik mých známých co nokii měli už ji museli několikrát dávat na opravu. Podle mě to snad ani nemá cenu, lepší je ten šrot vyhodit a koupit něco jinýho!
0/0
30.11.2002 14:01

Zdeněk Zámečník

Re: NOKIA

Nokia a záruka kvalitního telefonu? Jako vtip to nezní špatně. Výdrž signálu? - jedna častá porucha, baterka -  chvíli drží, ale měli by připsat: "Do roka zahodit.", intuitivnost - je pravda že první nokie byly díky Navi key opravdu pro blbý, ale dneska si už nevybereš. V některých detailech je konkurence mnohem lepší. Ale nejvíc se mi líbí spojení Nokia a cenová dostupnost! Kdes přišel na takovou věc??? 

Asi bereš ohled na to, že Nokie mají ke své vybavenosti nejhorší poměr ceny. Byla tu jako jedna z prvních s rozumnými telefony a češi si nechali nakecat, že nokie je dobrej telefon a lepší není. Bohužel dneska je to jinak. Rozbít se může každej telefon, ale že by Nokie drželi nejvíc a ještě to super ovládání asi nebude pravdou.

A ještě ohlédnutí za tou anketou. Poctivě jsem si přečetl všechny příspěvky a už z nich je vidět, že se rozdělení telefonů opravdu nepovedlo a setkalo se s velkou kritikou. Ani se nedivím. Přijde mi to od serveru Mobil.cz jako podraz na čtenáře, kteří se trochu vyznají. A ti ostatní, kteří se anketou budou naopak budou řídit, tak těm nezávidím. Zajímalo by mě podle kterého zdroje byly ty ceny brány.  Pan Zandl má pravdu v tom, že vytvořit hodnotící systém není jednoduché a pokaždé bude k někomu více či méně neobjektivní, ale podle ceny??? To se opravdu dá slepit v hospůdce u jednoho kousku!!! Návrhů se nabízí několik a jestli jste nechtěli někoho poškodit, tak si měl telefony každý roztřídit sám. Je zajímavé, že "podle pana Zandla neobjektivní hodnocení" taky funguje a vesele dál ho používají mobility. Letos už je pozdě něco říkat, ale začněte v redakci raději už dnes přemýšlet nad příštím rokem, ať to řešení nezaspíte.

S pozdravem Zdeněk Zámečník

0/0
1.12.2002 3:03

Roman T.

Pane Zandele - Námět na hodnotící systém

Je pravda, co jste psal, že udělat objektivní kritérium není vůbec jednoduché. Řadit však jen podle ceny je naprosto zcestné. Potěšilo mě, že jste aspoň vykročil správným směrem, když jste přišel na to, že je třeba jednotlivým funkcím přiřadit váhu. Úplně však nesouhlasím, že to nelze, protože pro každého je důležité něco jiného. To ano, ale není podstatné, že každý dává přednost něčemu jinému, spíš by měla být váha přiřazena dle užitné hodnoty dané funkce.

Uvedu příklad: Pokud nebude mít telefon výměnné kryty, jeho užitná hodnota (s omezením pouze na tuto funkci) se příliš nesníží oproti tomu, který je mít bude. Tedy bude tomu dána relativně malá váha. Pokud by telefony byly jinak naprosto shodné, tak samozřejmě na této vlastnosti získá bodový náskok ten, který výměnné kryty má, ALE JEN NEPATRNÝ NÁSKOK.

Naopak, pokud nebude mít telefon (např. ten který má výměnné kryty) hlasové vytáčení a druhý (ten, který nemá výměnné kryty, z prvního příkladu) hlasové vytáčení mít bude, je jasné, že náskok prvního mobilu předežene a celkově bude mít více bodů. To proto, že hlasové vytáčení bude mít vyšší váhu, protože má vyšší užitnou hodnotu - to bez diskuze.

Jednotlivé funkce by se seskupily do tématických oblastí a tak by dávaly i bodové hodnocení celé oblasti a následně celého telefonu. Ty oblasti jsou nutné, protože opravdu nelze jednoduše porovnat např. GPRS a českou T9

Takže takhle nějak by se měly všechny telefony obodovat a pak určit např. 1-50 bodů low-end, 50-70,.... samozřejmě váha by byla od 0 do jedné, celkový počet bodů pak 100 (nebo třeba 1000, to je jedno, jak se bodový systém nacejchuje) s tím, že maximální počet bodů by byl určen pro ideální telefon, který neexistuje a nikdy existovat nebude.

No a nyní konečně ta RADA:

Pánové, zkuste si někdy koupit časopis MOBILITY, já jej odebírám tři roky, teď  si budu předplácet čtvrtý. Mají tam tento systém porovnávání telefonů dost dobře zpracovaný, nehledě k tomu, že jej stále inovují a vylepšují a musím říct, že jedině ku prospěchu věci a blíže k objektivitě! Za poslední rok tento systém upravili již asi 3x a jejich hodnocení se tak stává velmi, velmi "IN"

0/0
29.11.2002 8:02

Zdenek

Re: Pane Zandele - Námět na hodnotící systém

Romane,
když chceš někomu radit, neměl bys komolit jeho jméno. Tan pán se jmenuje Patrick Zandl. Psáno přesně takhle. Takže když oslovujeme/voláme - pane Zandle.

Asi bys také nebyl rád, kdyby ti říkali místo Roman třeba Rompák .

A asi nevíš, že Patrick Zandl do Mobilit také kdysi psal, co? Po bitvě je každej generál, ale uznávám, že tohle dělení nebylo nejšťastnější. Já bych to třeba nedělil vůbec, protože podle mě neexistuje objektivní rozdělení. Každý, byť sebepropracovanější model je jen modelem a vždycky se najde někdo, kdo ho napadne. Absolutní počty hlasů napadnout nelze.

Zdeněk

0/0
29.11.2002 8:58

Patrick Zandl

Re: Pane Zandele - Námět na hodnotící systém

Vážený pane Romane,

jmenuji se Zandl, nikoliv Zandel. To pro začátek.

Za druhé - váhová kritéria jsou pouze pro některou uživatelskou skupinu. Zatímco manažer výměnné kryty zpravidla nepotřebuje, teenager je zase neoželí. Atd. Proto je systém i tohoto paušálního rozdělení sice velmi hezký a vědecký, ale prakticky pro normální lidi stejně nesmyslný. To by muselo být dynamicky nastavitelné pro každého člověka tak, aby si nastavil svá váhová kritéria, jaká on preferuje.

V každém případě děkujeme za Vaši radu.

0/0
29.11.2002 9:59

Marek Lutonský

Re: Pane Zandele - Námět na hodnotící systém

Patricku, je to tak nastavitelné. Každý si v tabulce Excelu může zvolit váhu pro jednotlivé kategorie funkcí i pro funkce samotné přesně podle vlastních potřeb. Výsledky se potom automaticky přepočítají. Když jsme třeba v Mobilitách psali srovnání mobilů do šesti tisíc, stačilo upravit kritéria, aby odpovídala této uživatelské skupině.

Žádný systém, který srovnává nějaké produkty, samozřejmě není ideální. Myslím však, že cestou průměrů lze dosáhnout přijatelného kompromisu.

0/0
29.11.2002 10:34

Zdenek

Re: Pane Zandele - Námět na hodnotící systém

Souhlasím,
myslím, že rozdělění nebylo ideální. Jak jsem napsal, nedělil bych vůbec.

Nechápu, proč se tu všichni pořád tolik rozčilují. Nikdo je nenutí výsledky číst, nikdo je nenutí hlasovat, nic za hlasování nezaplatili (ani si nemuseli koupit noviny, ze kterých by vystřihli hlasovací lístek).

Takže bych poradil... hlavně klid.
Erare humanum est... aneb mýlit se je lidský, ale nesmí to bejt vždycky

Zdeněk

0/0
29.11.2002 11:21

Michal

NOKIA

 Tak jsem si precetl,vas clanek.Moznou chybou u jinych telefonu je ze se knam ani nedostanou a proto NOKIA  a Siemens nema vetsiho konkurent.Monentalne jsem v Malajsii a vyber je tu podstatne vetsi a NOKIA ani SIEMENS tu prim rozhodne nehraji.Sam jsem majitelem NOKIE 6210,jeji velkou prednosti je ze NOKIA poskytuje mnoho dalsich sluzeb jako loga a jine,Siemens se ji snazi dohnat,ale ostatni vyrobci nejak ne.

0/0
29.11.2002 5:38

Aiki

Vysledky jsou zde
0/0
29.11.2002 1:20

Zdenek

Re: Vysledky jsou zde
Diky. Ovsem, zase sem nic nevyhral :-( ...
0/0
29.11.2002 1:41







Najdete na iDNES.cz



mobilní verze
© 1999–2017 MAFRA, a. s., a dodavatelé Profimedia, Reuters, ČTK, AP. Jakékoliv užití obsahu včetně převzetí, šíření či dalšího zpřístupňování článků a fotografií je bez souhlasu MAFRA, a. s., zakázáno. Provozovatelem serveru iDNES.cz je MAFRA, a. s., se sídlem
Karla Engliše 519/11, 150 00 Praha 5, IČ: 45313351, zapsaná v obchodním rejstříku vedeném Městským soudem v Praze, oddíl B, vložka 1328. Vydavatelství MAFRA, a. s., je členem koncernu AGROFERT.