Diskuze

Co si myslíte o kvalitě a aktualitě podobného mobilního zpravodajství? Připadá vám kvalita fotografi

V průběhu summitu NATO vyzkoušela redakce zpravodajského serveru iDnes novinku – použila mobily Nokia 7650 pro pořizování okamžitého obrazového zpravodajství. Nokie se osvědčily a tak se můžete těšit, že skutečně on-line zpravodajství budete na stránkách iDnes sledovat i v budoucnu.
Litujeme, ale tato diskuse byla uzavřena a již do ní nelze vkládat nové příspěvky.
Děkujeme za pochopení.

jazzz

2. 12. 2002 11:55
kvalita
chápu, že je to průkopnický počin a tak trochu i frajeřina. Nemůžu ale opomenout kvalitativní stránku věci a to, že fotografie jsou silně nekvalitní hlavně ze stránky optiky (tedy nejen digitálním rozlišením, což je pochopitelné). Prostě bych si nikdy nedovolil publikovat jakkoli aktuální fotografie z přístoje který vinětuje a optika vykazuje silné nepřesnosti v okrajích. Myslím si, že by se stejně rychle, ale v daleko vyšší kvalitě zpracování dalo fotit na jakýkoli digitální fotoaparát v potřebné kompresi a rovnou to posílat mobilem. Pokud je problém rovnou připojit zařízení typu T-Mobile MDA, nebo to samé od Eurotelu, nachroustat to a odeslat. Nevěřím tomu, že je to pracnější a delší proces.
0 0
možnosti

zakaznik

30. 11. 2002 18:08
obsah fotoreportáží

Fotky nejsou příliš kvalitní ale budiž. Co mě ovšem udivuje je vlastní obsah fotoreportáže.  Vaše úsilí bylo zaměřeno na stovky fotek několika desítek anarchistů a komunistů. Neměl být náplní fotoreportáže také summit NATO? Zdá se, že se několika blbečkům s propagandou převzanou od Vladímíra Iliče a jeho kolegy Goebelse podařilo na sebe přetáhnout veškerou pozornost novinářů (bohužel se to týká i zpráv v televizi). Omlouvám se, vím, že tato diskuse měla být o technické stránce věci, ale nemohl jsem si pomoci.

 

0 0
možnosti

Jiří

30. 11. 2002 14:31
Digi+mobil
Škoda, že novináři nevyzkoušeli použít digitální fotoaparát propojený s mobilem, přes který by e-mailem poslali foto do redakce. Mohlo by se víc porovnávat.
0 0
možnosti

Martin

29. 11. 2002 21:04
Byla to nejlepsi reklama

na to abych si podobny krám nikdy nekoupil. Kvalita prostě absolutní běs. Jako fandovi do digitální fotografie mi z těch fotek bylo smutno. Je zarážející jaký humus dokáže prosadit kombicace ziskuchtivosti "lačných" operátorů a výrobců.

Jinak mě by spíš zajímalo, kdy bude cenově dostupnější nějaký tri-band phone. Ale to je asi na okraji zájmu výrobců.

0 0
možnosti

Zdeněk Polách

1. 12. 2002 12:05
Re: Byla to nejlepsi reklama
Naprosto s vámi souhlasím. Sledoval jsem zpravodajství iDNES z USA a když jsem viděl první mobilní fotografie (těšil jsem se na to, přece jenom s tím iDNES přišel jako první a byla to nobinka), tak jsem se tam už nevracel a raději používal kvalitní snímky iDNESích a DNESáckých fotoreportérů, protože Nokia 7650 dělá naprosto otřesné fotky a ani selekce a zmenšování jim nepomohlo. Tolik ryze subjektivní názor, je možné, že někomu ten rozmazaný chaos mohl připadat fajn.
0 0
možnosti

Romano

28. 11. 2002 15:40
REKLAMA?
Myslenka pouzit MMS pro aktualni zpravodajstvi je kazdopadne zajimava, ale nemuzu si  pomoct, frekvence zduraznovani toho, ze se fotilo s Nokii 7650 je minimalne zvlastni, ne-li primo podezrela. Docela to pripomina pokracovani reklamni kampane na 7650! Uz nekolikrat bylo z nekterych clanku citit, ze mobil.cz Nokii bezduvodne protezuje. Podle me server s povesti jako ma mobil.cz nema neco takoveho zapotrebi. 
0 0
možnosti

sat1

28. 11. 2002 12:49
Myslenka sqela, provedeni bes

Velmi vitam aktualni fotozabery z mist, kde se neco deje. Ale to musi byt na fotce taky neco videt. Malicko se ciste amatersky zabyvam fotografovanim (ale klasika kinofiml zrcadlovka), a nemuzu si pomoci, neni to ono. Samozrejmne, ze nejde o to mit naprosto perfektni fotky, ktere by mohly jit do fotosoutezi. Ale prece jen jistou uroven by mit mely. Vim, ze Idnes ma schopne fotografy, a je mi jasne, ze s touhle nokii to lip nejde. Sam jsem  si ji pujcil a otestoval a je to neco prisernyho i pro me, jako amatera. Lituju profika redaktora, kterej s tim musi fotit.

Tolik kritika a ted muj navrh reseni. Pokud se pohybujeme po Praze, vidim jako reseni normalni digitak v kombinaci s nejakym malym Palmem (PocketPC ci jak se to vsechno jmenuje) a wifi siti. Obsluha jen o neco malo narocnejsi na stazeni fotky do zarizeni a odeslani pres wifi, lec vysledky v podobe kvality obrazku neporovnatelne.

0 0
možnosti

Vlk

28. 11. 2002 13:30
Re: Myslenka sqela, provedeni bes
...nesouhlas ... vzdy to "jde lepe" ... ale tady to muselo byt co nejjednodussi ... proste jedno heblo na nabijeni a konfiguraci, male, vzdy pri ruce ... fotky jsou jake jsou ... za pul roku budou podstatne lepsi az budou lepsi fotaky ... proste jine zarizeni TED neni kdispozici v takoveto kompaktni forme, tak se pouziva to , co jde ... V pripade Palm + fotak == podstatne slozitejsi zachazeni, udrzba, musite to tahat apod ...
0 0
možnosti

Ace

28. 11. 2002 10:14
Nokia...foceni

Po zkusenostech meho kamarada a kolegy je muj nazor na tenhle telefonek takovy, ze je to neskonaly smejd. Kdyz jsem zjistil, ze pri telefonovani sam vypadava a kdyz ho mate treba polozeny na stole, tak bezne zatuhava, radsi jsem si koupil paradoxne levnejsi a snad lepsi Samsung......

Co se tyka foceni, neni spatny, jako kompaktni varianta pro aktulani odesilani fotek z ulice stoji za uvahu o koupi. Kazdopadne bych asi zvolil nejaky jiny mobil od jineho vyrobce s externim fotakem zvlast.

Pozn. Pokud je sero nebo tma a fotky z telefonku se vam zdaji rozmazane, neni to tak uplne zpusobeno pomalosti zpracovani, ale delsim casem expozice, kdy uzivatel nedokaze telefon po dostatecne dlouhou dobu drzet pevne v ruce.

0 0
možnosti

dap

28. 11. 2002 9:35
praxe
Mno, pouzival to i http://www.flashnews.cz" target="_blank" rel="nofollow">http://www.flashnews.cz, ale zkusenosti jsou zvlastni. Fungovalo to bez problemu, ale ta kvalita tech fotek mi prisla jako prilis velka obet. Byl to proste gulas :o(. Kdyby ten fotacek byl o neco kvalitnejsi, tak by to melo grady. Technologicky je to temer bezchybne a hlavne redaktora neomezujici reseni.
0 0
možnosti

Patrick Zandl

28. 11. 2002 9:46
Re: praxe
FlashNews to začal používat až jeden den po iDNESu, řekl bych, že to tam někoho zaujalo a šel kupovat telefony :)
0 0
možnosti

Miroslav Novak

28. 11. 2002 8:53
Jak by dopadl Ericsson
Ve srovnani snimku z ruznych telefonu, ktere zde probehlo pred nejakym casem bych subjektivne lepe hodnotil snimky z Ericssonu. Skoda ze reporteri meli jenom Nokie a neni tedy mozno porovnat snimky z jinych pristroju v realnem provozu. Take mne prekvapuje, proc se nepouzilo nativni rozliseni snimace a fotka se nejdrive zvetsila, aby se pak zase zmensila.
0 0
možnosti

Patrick Zandl

28. 11. 2002 9:47
Re: Jak by dopadl Ericsson
Ericsson byl rovněž testován a výsledky v terénu a v praxi byly horší.
0 0
možnosti

Stanley

28. 11. 2002 8:52
qalita
jakyoliv jinej mobil nema tak rozmazany fotky .....
0 0
možnosti