Klávesové zkratky na tomto webu - základní
Přeskočit hlavičku portálu


Diskuse k článku

Jaký je váš názor na přístup operátorů a providerů k paušálu za internet?

Už několik týdnů se usilovně jedná o budoucnosti vytáčeného internetu v rámci fóra založeného Českým telekomunikačním úřadem. V současnosti se však stále řeší technické otázky, které blokují samotné jednání o paušálu za vytáčený přístup k internetu. Navíc to vypadá, že kromě uživatelů o paušál nikdo zájem nemá – Telecom ani jeho konkurenti.

Upozornění

Litujeme, ale tato diskuse byla uzavřena a již do ní nelze vkládat nové příspěvky.
Děkujeme za pochopení.

Zobrazit příspěvky: Všechny podle vláken Všechny podle času

Rave

Bude pausal

Lidi pockejte na netbox  a bude te mit pausalni internet

www.netbox.cz

0/0
4.12.2002 18:11

Musim s nim souhlasit. Pausal - celodenni by urcitre nebyl nejlevnejsi a tudiz by k rozvoji neprispel nebot vetsine lidi 10 hodin za zrhuba 200 Kc mimo spicku staci. Poridili by si ho jen ty, kteri plati za svoji zavislot tisice a ty by upravdu na nem vydrzeli byt pomalu 24 hodin denne. A navic by to znamenalo jen zlevneni (snizeni trzeb) nebot, by si ho urcite poridili jen ti, ktrym by se vyplatil.
0/0
30.11.2002 23:37

Marty

Uz je mi z toho nanic

Telecom je normalni slibotechna. Kdyz jsem minuly mesic cestoval po zapadni Evrope, tak jsem si teprve uvedomil, jak uzasne zaostale telekomonikace mame. Myslim zaostale ve smyslu sluzeb nabizenych zakoznikum, ne primo technologicke infrastruktury - tento pohled mi muze byt jako zakaznikovi zcela ukradeny. K cemu mi je fakt, ze infrastruktura je dobra, kdyz na ni nejsou nabizeny sluzby za odpovidajici cenu.

Vsude na zapad od nas se nabizi ADSL uz pekne dlouho za cenu okolo 30-70 Euro mesicne flat rate a u nas doma mi na zakaznicke lince neustale vnucuji obstarozni ISDN, ktereho asi maji plny sklad a nikdo ho nechce. Ani to ISDN neni za pausal.

Ackoliv CT dokaze "obhajit" jakykoliv nesmysl,  zajimalo by me, jak by odpovedel na otazku, proc nemuze nabizet sluzby podobnych parametru jako v zahranici. Treba ono ADSL. A to bych ,prosim pekne, cenu za sluzby pocital  prevodem na nasi menu dle rovnovazneho menove kurzu a ne treba paritou kupni sily (to by bylo velďce tristni).

Co byste ale chteli od firmy, kterou stale vlastni stat a je v jeho zajmu dostat za ni co nejvice penez v privatizaci, tudiz ho vubec nezajima, jak vypadaji poskytovane sluzby, ale jaka je jeho pozice na trhu a tim i cena. Dominantní firma ma pochopitelne vyssi cenu, takze podle statu je vse OK.

V dozorci rade sedi par panaku, ktery meli velice dobre kontakty s vladnouci garniturou a pobiraji si velice pekne penize. Drive sedeli v podobnych radach treba v nejake veleuspesne ceske bance nebo v dnes jiz neexistujicim podniku.

Tato situace tak paradoxne vyhovuje vsem krome uzivatelu. Uprimnou soustrast vsem, kteri cekaji na pausal od CT.

 

 

 

0/0
27.11.2002 10:11

Pavel

Telecom lze

Telecom se furt vymlouva, ze musi platit za technologie svetove ceny a proto musi zdrazovat. Muzeme lehce zjistit, ze TELECOM LZE A KRADE, nebot internet v CR stoji cca 14x vice nez v USA.

HOME INTERNET
Pausal 399

Spicka
21*12*60*0,75=11340
Mimo spicku (odecteno 13 volnych hodin)
(21*12+9*24-13)*60*0,23=6279

Celkem 399+11340+6279=18018

USA: Mesicni pausal telefonni spolecnosti $20, v cene vsechny mistni hovory vcetne volani na internet. Dalsich 20$ mesicne se plati internetovemu providerovi. Celkem tedy 40$.

0/0
26.11.2002 11:02

Petr

Re: Telecom lze
Uzasne, prave jste odvodil, ze cesky produkt "internet s minutovou tarifikaci" je nutno pouzivat jinak nez americky produkt "internet za mesicni pausal", jinak je cena prilis vysoka. Gratuluji. Jsem si jist, ze nikdo pred vami si toho jeste nevsiml. Jestli vas clanek spatne ctu a za vasim tvrzenim stoji jeste neco vic, mohu poslouzit vlastnim clankem, kde hrave dokazu, ze Skoda Fabia je ctyrsetkrat drazsi louskacek na orisky nez ten, co si koupite v nejblizsim 7-11...
0/0
26.11.2002 13:40

chcesemi z těch T... keců ...
Počkám co bude a pokud zvedne T... cenu za připojení půjdu a nechám zrušit telefoní připojení a počkám si na bezdrátovou konkurenci.
0/0
25.11.2002 18:40

Jan Feketka

Hradec Kralove
Chcete mit internet za mirny pausal v Hradci Kralove - Pridejte se! Vice na http://sweb.cz/hk-priv-net/ .
0/0
25.11.2002 14:14

McThomas

Nejmodernější v Evropě

Líbila se mi poznámka v článku o nejmodernější síti v Evropě. Tvrzení o tom, že něco nejde slýcháme každou chvíli (přenositelnost čísla, místní hovory nejdál k sousedům, internet - kapitola sama pro sebe...) Pravda, myslím, bude někde uprostřed. Síť ČT zdaleka nepatří k nejmodernějším v Evropě a mnoho věcí z toho, co "nejde", mohlo už dávno jít. Jeden profesor na fakultě říkával, že i chcíplá kráva jde ztáhnout:)

 

0/0
25.11.2002 13:52

Petr

Re: Nejmodernější v Evropě
Nemuzes preci plest modernost s kapacitou. Spousta veci jde, jen je zaplatit. Na jednu stranu kricime, ze chceme hovory co nejlevnejsi, a na druhe strane kricime, ze chceme nejmodernejsi funkce jako prenositelnost cisla, volbu operatora, CLIP, doplnkove funkce a buhvico jeste...
0/0
25.11.2002 21:39

Petr

Paušál bude!
Nadpis nezní moc správně. Paušál totiž je nebo bude, ale holt se to bude muset obejít bez drátů našeho telekomunistickýho molocha. Naštěstí jsou alternativní technologie. Jinou otázkou je, že pak už skoro nikdo nebude ty dráty vůbec potřebovat a ČTc půjde tam, kam patří: do pr***e!
0/0
25.11.2002 13:36

cpt iglo

telecom
telecom sou nejvetsi zlodeji (velmi slusne receno) , kdo chce levny internet at hleda jinou cestu pripojeni !!!!
0/0
25.11.2002 8:22

nofx

Re: telecom
jooo souhlas.... mnooo ale ne kazdej maaa moznost hledat a hlavne najit jinou cestu... a gdyz uz ji najde, tag treba zase na tu jinou moznost proste nemaa... tagze diiiky, ale tady je stejne kazda rada dobraa
0/0
25.11.2002 12:57

Nicholas

Nic víc, než jenom slova
Zde se ukazuje, že Telecom by měl svůj reklamní slogan poopravit na "Nic víc, než jenom slova". Takto upravený slogan by daleko lépe vystihoval skutečný obraz Telecomu, a.s.
0/0
25.11.2002 7:48

František Kolář

Tak dlouho... až zavedou vodovod !

Tak dlouho tvrdili pánové z ČT, že nelze zavést pevnou linku dříve než za X let, a že mobilní operátoři pro ně nepředstavují konkurenci, až máme v zemi s 10. mil obyvatel na 3.5 mil. pevných linek 8 mil. mobilů. Tak dlouho budou tvrdit jiní pánové (opět z ČT), že není možné zavést paušál na internet, až bude dostupná jiná technologie pro tento účel, až ani pro přístup na internet nebude ČT nikdo potřebovat. Budíž mu země lehká...

 

0/0
25.11.2002 2:42

Kuba

Re: Tak dlouho... až zavedou vodovod !

Naprostej souhlas. od ty doby co mam doma Mistral, 320kbps neomezena za cca 1500 mesicne tak mi muze milej Telecom polibit p...el (šos). ale je pravda ze ne kazdej ma to stesti a pokryti od UPC, kuprikladu v mem rodnem city (Havlickuv Brod) je nabidka kabelovky tak strasna (64kbps linka, 50 MB omezeni mesicne asi za 700 stovek) ze prece jenom este mati musi posilat bity pekne po medenym dratku telecomunistum..

0/0
25.11.2002 12:34

Petr

Re: Tak dlouho... až zavedou vodovod !
Vidite, to je ale presne ono! Tech par mist, kde lze udelat rychly Internet levno, si vyzere konkurence, a na Telecom pritom nadavate, ze to neudela levno vsude. Ony jsou tam potreba investice, a mnohdy velke a se spatnou navratnosti, aby to slo vsude. To byste prskal, kdyby Telecom v HavlBrodu prohlasil "tady je to tezke zavest, tady to bude stat trojnasobek"! To ne, to si kazdy predstavuje, ze to Telecom nejak srovna (cti: donuti lidi z "levnych" oblasti, aby to dotovali lidem z "drahych" oblasti), a pak se divi, ze v "levnych" oblastech nasazuje Telecom vyssi ceny a konkurence se dostava pod nej...
0/0
25.11.2002 21:45

Re: Tak dlouho... až zavedou vodovod !
Presne moje rec, zavest mesicni pausal podle delky privodniho kabelu k ustredne (aby si nikdo nestezoval, tak samozrejme k te nejblizisi, a ustredny by byl naplanovany tak, aby meli urcity minimalni pocet zakazniku). A souhlasit s postupnym ukoncenim poskytovani sluzeb v odlehlych (drazsich) obslatech. Jen vyjma telefonnich budek a cisel hasici (resenych napriklad bezdratem, jako napr. specialni mobil) s cislem pevne site a za ceny pene site(dotovany napr. statem).
0/0
30.11.2002 23:50

Petr

Re: Tak dlouho... až zavedou vodovod !
Ve svatem zapalu srovnavate hrusky s jablky. Pocet pevnych linek se pocita tak, ze pokud ma fabrika 1000 telefonu ale jen 30 linek (PRI) do sveta, tak se pocita jako 30 telefonu - jinymi slovy, agregace na strane zakaznika se nepocita. Pokud by se pocitala, troufam si odhadnout, ze pocet pevnych linek by se poctu mobilu (vcetne vsech tech zapocitavanych twistu, goucek a oskaret, na ktere uz rok nikdo nesahl) hrave vyrovnal.
0/0
25.11.2002 21:42

Tomáš

Re: Tak dlouho... až zavedou vodovod !

Milí Petře ve svém zápalu jsi slepec,už vidím v jasnych barvach jak ma firma vlastnící 1000 přístojů všech 1000 připojenejch přímo.To by byla super cena za pausal.

Takže pokud jich ma 30 ven tak jich je pocitanejch jen 30.To je bez diskuze.A uvahy typu(vcetne vsech tech zapocitavanych twistu, goucek a oskaret, na ktere uz rok nikdo nesahl)nech jinejm nebo mas taky nejaky doma. 

0/0
26.11.2002 22:00

Petr

Re: Tak dlouho... až zavedou vodovod !
Jeden z nas dvou je slepy, to je bez diskuse; je docela dobre mozne, ze to jsem ja. Sleduj prosim tok mych myslenek a rekni mi, kde delam chybu: Telefonni sit neni dimenzovana na 100% zaroven pripojenych linek; rekneme, ze je(prehanim) na 10%. Je nekolik moznosti, jak toho dosahnout: - provest agregaci na ustredne, - provest agregaci na predsunutem clenu (RSU, BTS) - provest agregaci na zarizeni u zakaznika (PBX). Z neprilis jasnych duvodu se pri vypoctech "tolik a tolik linek" agregace u zakaznika uvazuje jinak nez agregace na strane operatora. (Pokud by mel zakaznik nota bene PBX pujcenou a provozovanou operatorem, je smysl tohoto odliseni totalne nejasny.) Krome moznosti "pocet linek vedoucich k zakaznikum", ktera je z uvedeneho duvodu podhodnocena, je take moznost pocitat "pocet alokovanych cisel dle cislovaciho planu". Svym zpusobem to lepe odpovida poctu prodanych SIM karet ("co karta to cislo") nezli pocet linek. Je zrejme, ze jinymi efekty by tento pocet byl nadhodnoceny (napr. firma ma 1000 provolbovy blok, ale pouziva jen 673 cisel; nemluve uz o MSN cislech). Vami zvolena metodika "poctu linek" je na pevnou sit nevhodna, nebot pro IP telefonii neni uz vubec jasne, co merit. Poznamku o vice kartach nechapu; mam jeden pausal od Oskara a nikdy jsem nic jineho nemel. *Mne* si urcite do statistik dvakrat nezapoctou.
0/0
27.11.2002 15:34







Najdete na iDNES.cz



mobilní verze
© 1999–2017 MAFRA, a. s., a dodavatelé Profimedia, Reuters, ČTK, AP. Jakékoliv užití obsahu včetně převzetí, šíření či dalšího zpřístupňování článků a fotografií je bez souhlasu MAFRA, a. s., zakázáno. Provozovatelem serveru iDNES.cz je MAFRA, a. s., se sídlem
Karla Engliše 519/11, 150 00 Praha 5, IČ: 45313351, zapsaná v obchodním rejstříku vedeném Městským soudem v Praze, oddíl B, vložka 1328. Vydavatelství MAFRA, a. s., je členem koncernu AGROFERT.