Podvodné volání - vánoční pohlednice
______________________________________________________________
Dobrý den, obracím se na Vás s dotazem ohledně podvodného volání na číslo providera.
Předevčírem mi přišel účet za telefon, figurovala tam žlutá linka - 19 minut za 1145 Kč. Nebylo mi jasné, o co jde, a tak jsem volala na Telecom. Operátorka mi sdělila, že se jedná o podvodné volání, kdy je můj modem odpojen od providera a připojen někam jinam. Doporučila mi, abych si blokovala linku, což jsem udělala. Zároveň jsem účet reklamovala, ale bylo mi řečeno, že na reklamaci nemám spoléhat, protože Telecom jen splnil můj (cha cha) požadavek na spojení. Včera jsem si zjistila, o jaké číslo jde, Telecom mi samozřejmě neřekl, kdo má linku zřízenou, ale číslo 900 609 907 je určitě české.
Podle datumu jsem si stáhla soubory v Temporary internet a vyhledala
jsem si text v souborech, které ten den byly zapsány na disk.
Zakódovaně jsem to telefonní číslo objevila - náš modem se odpojil od
našeho providera a připojil se znovu na placené číslo. Nakonec jsem
zjistila, že dceři přišel vánoční mail (jí neznámého odesílatele) s přílohou, kterou otevřela a spustila exe program.
S kolegou jsme se pokoušeli o simulaci a potvrdily se mé včerejší úvahy. Navíc se se provedl zápis do registru.
Chci to řešit dál a podat podnět k trestnímu stíhání účastníka toho čísla. Tuto linku určitě zřídil s nekalými úmysly, protože její zřízení stojí 6 000 Kč a měsíční poplatek jsou 3 000.
Dále chci podat stížnost k ČTÚ na Telecom, protože o problému ví (viz jejich stránky), ale nemá zájem ho řešit (má provizi 35% z ceny hovoru).
Potřebovala bych ovšem poradit, jak bych mohla sehnat lidi, kteří také takový dárek obdrželi, případně, jaké kroky bych neměla opomenout.
Za odpověď děkuji. Pentráková