- Napište nám
- Kontakty
- Reklama
- VOP
- Osobní údaje
- Nastavení soukromí
- Cookies
- AV služby
- Kariéra
- Předplatné MF DNES
Je povinná záruka pokud telefon prodávám jako soukromá osoba?
Pokud si bazar sepíše pouze smlouvu o zprostředkování prodeje
s člověkem od kterého telefon vykoupil, pak nemusí
poskytovat záruku žádnou ne ?
Můžete se k tomu někdo vyjádřit? Díky!
Kde jste vzali, že mají bazary "zřídka týden záruku"???
Bazar nemá žádnou výjimku se zákona a vztahuje se na něj stejný občanský zákoník, tedy do konce tohoto roku 6 měsíční záruka, od nového 2 letá záruka (tu tedy bude muset dělat i motorola)
Jedinou výjimku v zákoně má spotřební zboží, za které by se dala považovat baterie v mobilu, takže na tu tak dlouhou záruku nemáte.
Ale v každém bazaru vám MUSÍ vzít do reklamace (a je-li oprávněná uznat) mobil třeba po 5 měsících, i když píšou že se na jejich zboží záruka nevztahuje. Když nevezmou, můžete postupovat normálně občanskoprávní cestou, je to jednoduché a nic to nestojí (platí pak všechno ten bazar)
Jestli chtějí aby se na něco záruka nevztahovala, tedy na "zjevnou vadu" např. rozbitý display, vybitá baterie (na kterou je tuším jinak dle zákona 3 měsíce) atd. tak to musí přesně vyspecifikovat v prodejním dokladu.
Takže zkuste prosím někdy zauvažovat a kouknout se do zákoníku, když už něco píšete o zákonné záruce.
P.S.: mimochodem mám to jak se říká z "první ruky" a domnívám se, že je to špatný zákon pro bazary. Musí poskytovat půl (a od nového rokonce dvou) roční záruku na zboží, o kterém nemají šanci zjistit jeho přesný stav, tedy stejnou jako ten kdo výrobek vyrobil a je za jeho stav tedy zodpovědný. Ale proto jsou tak velké marže, aby se to pokrylo.
Nápad je to dobrý, jednoznačně přínosný pro nás zákazníky.
Jen by mě zajímalo, kde bude Motorola brát starší mobily na repasi, když "Společnost neplánuje výkup starších modelů...."