Diskuze

Myslíte, že vstup do EU bude mít také pozitivní dopady (zlepšení konektivity apod.)?

Společná daňová politika České republiky s EU povede ke zvýšení cen za telekomunikační služby. Může to vést například k tomu, že se zvýší průměrný účet za pevnou linku ze současných 500 na 585 korun.
Litujeme, ale tato diskuse byla uzavřena a již do ní nelze vkládat nové příspěvky.
Děkujeme za pochopení.

Jirí Sach

18. 11. 2002 10:53
Bezte do prdele s tím vecným strasením
Bezte do prdele s tím vecným strasením
0 0
možnosti

Jirka

13. 11. 2002 14:46
Matení pojmů

Protože moje žena nějakou dobu pracovala v legislativě, vím o tom možná trochu více než se běžně dostane na veřejnost. Z několikaleté zkušenosti lze celkem jednoznačně zobecnit, že od nástupu SocDem k moci se stalo pravidlem jakoukoliv pochybnou změnu v zákoně svalovat na Evropskou unii, respektive na tzv. "A" listy (zasvěcení vědí co mám na mysli). Čím pochybnější zákon nebo změna, tím intenzivnější odkaz na EU. V řadě případů se výsledek přejde povzdechem (vzpomeňte na povinně balené koblihy, které přímo v Bruselu (byl jsem tam nedávno) koupíte volně ložené  .  Řadu změn ale cítíme a ještě ucítíme, a zdaleka ne všechny nutně. Jejich prezentace úředníky je nepřesná a matoucí, ale novináři je vesměs papouškují jako blbci. Proto se nedivte, když si na (relativně) seriózním webzinu nebo v jednom z nejčtenějších deníků přečtete, že ...Kvůli EU musíme telekomunikační služby danit DPH ve výši 22% . To je samozřejmě blábol. Podle směrnic by měla být zařazena do VYŠŠÍ daňové skupiny, ta by měla být minimálně 13%. Jestliže ji naši soudruzi drží na 22% je to čistě jejich rozhodnutí a neschopnost zvládnout státní výdaje - s tím EU (zatím) nemá co do činění.

 

0 0
možnosti

Richard Duřpekt

13. 11. 2002 10:23
Zcestný článek

Evropska unie ohledně daní nic nedovoluje ani nepřikazuje. V této oblasi maximálně doporučuje. A vypočítané je to taky blbě (viz ostatní příspěvky). Užitná hodnota tohoto článku = 0.

To se týká i EU. Proto příští rok řekněte NE Evropské unii.

0 0
možnosti

Tomket

13. 11. 2002 10:38
Re: Zcestný článek

S tím, že je ten článek uplně mimo 100% souhlas, to už jsem psal.

Ale k tomu vstupu do EU, myslíš, že si CR může dovolit do EU nevstoupit? Na to jsme příliš malí a pozici Švýcarska apod. nemáme. Buďto tu budou vládnout západní imperialisti, anebo zase Ivani, však už se tu roztahujou dost, kupa firem je ruských. Já osobně radši ty imperialisty :) takže ano EU.

0 0
možnosti

Ondrej

13. 11. 2002 9:41
klasika
az na to, ze treba ve Spanelsku je vyssi sazba DPH 16 % a ne 22.
0 0
možnosti

Tomáš Švec

13. 11. 2002 9:40
17%????

Jenom pro přesnost je potřeba uvést že zvýšení sazby z 5 na 22% znamená zvýšení konečné ceny o 16,1905% a nikoli o 17%. Nicméně to je stejně naprosto nepodstatné, protože cenu telekomunikačních služeb ovlivňuje DPH zanedbatelně. Cenu určuje systém "co zákazník v monopolním prostředí snese".

Tím nechci obhajovat zvyšování daní. Pouze tvrdím že v telekomunikacích je to v našem knedllandu až to poslední co by stálo za řeč...

0 0
možnosti

Susty

13. 11. 2002 14:09
Re: 17%????
Souhlasim. Nicmene si nemyslim ze tzv. monopolni postaveni CT ma vyrazny vliv na cenu hovoru. Ty se mohou sice zdat k prumernemu prijmu v CR vyskoke, nicmene vestina nakladu (odpisy technologii atd) odrazi svetove nakupni ceny. Navic ve srovnani s cenami hovoru v zemich EU nominalne, volani v siti CT je stale levnejsi.
0 0
možnosti

highway

13. 11. 2002 8:57
Firemni rozpocty to prilis nezatizi

Velka vetsina firem jsou platci DPH a ti DPH ze vstupu odectou. Kdo opravdu bude platit vic, jsou obcane. 

K tem zminenym kobliham - takove nesmysly plodi nasi vladni urednici aby mohli obcany vic buzerovat (obcani jsou totiz take prodejci). V EU totiz zadny takovy zakon neni, bezte se podivat do nejblizsiho pekarstvi nebo supermarketu za Rozvadov - pecivo si muzete vybirat nebalene.

A k tem danim: Danove smernice EU existuji pouze pro DPH a spotrebni dane a nejsou pro cleny zavazne, pro ostatni dane zadne smernice neexistuji. Spravne bylo v diskuzi receno, ze je pouze doporuceno, aby telekomunikacni sluzby byly ve vyssi sazbe. A ze mame sazbu nejakych silenych 22% (BTW zavedena kapitalistickou vladou klausovou ) je jen a jen vec naseho statu.

 

0 0
možnosti

TeeJay

13. 11. 2002 9:08
Re: Firemni rozpocty to prilis nezatizi

No je fakt, ze treba u zminovanych stavebnich praci dochazi k danovym unikum.... a sice nakup materialu se uctuje jako stavebni prace. Sice je to jakysi danovy unik, ale na druhou stranu je to takova podpora bydleni.

Neradim se k zastancum zadne politicke strany, ani zadne protivladni organizace, ale nedivim se tomu, kdyz v tomto stavu ma nekdo sklon k anarchii... vzdyt je to opravdu desny. Ale bude hur... a nemyslim to jen jako frazi.

Tahle vlada, kterou lid cesky zvolil se snazi chytnout kazdeho stebla... aby ale tonuli... v penezich;-))) Ne dobre, je fajn, ze chteji zajistit sebe i sve rodiny, ale nejde to delat na ukor druhych, ne? Ten kdo pracuje ve statnich sluzbach.. ten by mel "slouzit spoluobcanum"..samozrejme je za to i placeny... ale lidi to neberou tak, ze pomahaji druhym.... ale to uz je zamysleni nad hodnotami spolecnosti vseobecne;-)

0 0
možnosti

TeeJay

13. 11. 2002 8:53
vyse DPH
Kdyz uz jsme u toho.. neni cirou nahodou DPH v nemecku 16%????? Tak jaka jednota s EU? ze bude na ..temer vse... ta vyssi sazba DPH. Ale proc ma byt 22% a ne treba tech 16%? No nic, kdo chce stavet, tak musi holt nakupovat material uz ted s 5%DPH.... samozrejme stavebni prace... zejo;-)))
0 0
možnosti

začínající anarchista

13. 11. 2002 7:02
Soudruzi ve vládě a parlamentu mají přece telefonování zdarma .  Po vzoru svých komunistických předchůdců, oni jsou přece elita. Tak proč by ostatní nedřeli, že. Hodila by se zase nějaká defenestrace.
0 0
možnosti

Goob

13. 11. 2002 20:15
Re:

Nekde jsem cetl, ze maji placeno do peti tisic korun a predseda vlady a parlamentu neomezene.

Goob

0 0
možnosti

Dareba

13. 11. 2002 5:55
Klasika...
Včera v autě jsem přemítal, co mi vlastně můj stát jako daňově notně zatíženému občanovi přináší. Možná jsem nejel až tak daleko, ale na nic jsem nepřišel. Tedy kromě plánovaného ještě vyššího daňového zatížení (jedno z vyšších v EU). A to, že EU je jako záminka pro kdejakou nepravost (i když nevím, co získáme balenými koblihami, připadá mi to spíš jako zviditelňování některých vysoce postavených lidí typu "Evropská unie, nastav prdel, my ti ji vylížeme"), je už poměrně starý evergreen. A tak neříkám NE EU, tam vidím i pozitiva, jenom doufám, že se naše potroublá vláda jednou umoudří a přestane z nás dřít kůži!
0 0
možnosti

Milan

13. 11. 2002 6:52
Re: Klasika...
Pane Darebo, mate skutecne pravdu. Podobnou otazku si take kladu jiz delsi dobu.
0 0
možnosti

BM

13. 11. 2002 0:11
Sorry, ale..........svině!
0 0
možnosti