- Napište nám
- Kontakty
- Reklama
- VOP
- Osobní údaje
- Nastavení soukromí
- Cookies
- AV služby
- Kariéra
- Předplatné MF DNES
Nový, patentem chráněný projekt, jehož spoluautorem je Jan Lastomirský z Bohumína, má začít od nového roku.
Co na tomto projekte je chranene patentom?
Abych ten nesmysl dostal trochu dál, navrhuji rozšíři systém o službu "MMS VIEW". Služba nabídne například před návštěvou gynekologa nafotit postižený orgán, který věc vyhodnotí a provede SMS rezervaci, případně masturbaci.
Stejně může poslat MMS zprávu i účastník autonehody, který vyfotí svou amputovanou končetinu. Nemocnice formou SMS pak objedná sanitní vůz a novou protézu u svého dodavatele, případně rakev - vhodný katalog obdrží umírající formou MMS .
Proč je ta věc totální hovadina? Nedovedu si představt svého děda, který namísto k lékaři půjde nejdřív k prodejci Eurotelu, aby mu poslal SMSku doktorce. Telefon s tak velkým displejem totiž zatím nikdo nedělá (výrobci telefonů - co takhle mobil pro důchodce, bez funkcí s obří obrazovkou a menu... "Mám pálení v konečníku - odeslat zprávu doktorce...)
V ordinaci to pak bude vypadat tak, že místo četby propagačních letáků bude každý čekat na vytouženou SMS. Všude pípání mobilů, důchodci budou otravovat mladší - "...hošánku, co mi to tady píšou, už jsem na řadě...?". Chvíle čekání bude krácena napříiklad skladbou nových melodií a následným přehráváním, poslechem MP3, stahování JAVA aplikací přes GPRS, editace MMS, FRS, PPS, SMSMS, SPSRPS přes modely 7210, 6560, 8935, 3396, 7712 a nově představený mobil 9990.
Proč se vždycky musí najít nějaký blbeček, který jakoukoliv inovaci, zavedení technologie do našeho života musí zhatit a kritizovat. Jasně, tvůj dědeček ať si čeká frontu spolu s těmi, kteří nejsou ochotni dát oněch 29 Kč za to, že nemusí poníženě čekat a nudit se v čekárně. Nikdo nenutí tvého dědu, aby si posílal SMSku, která zajistí informaci o pořadí v čekárně. Vítám jakoukoliv inovaci. Každá inovaci v technologii vyžaduje naučit se něčemu novému. Pokud je tvůj děd senilní a není ochoten se učit těmto věcem, ať čeká hodiny frontu.
Dnes má například MHD snad ve všech městech způsob znehodnocovače jízdenek na inteligentní technologii, která spolupracuje s řídící jednotkou ve vozidle. Na jízdence jsou informace o čase, datu, vozidle, době platnosti. Čas je řízen radiovou navigací tak, aby byl jednotný ve všech vozidlech MHD (viz Ostrava). Samozřejmě že cenová tarifikace tratí ve městě je uzpůsobena těmto podmínkám. To by se cestujícím mohlo před sto lety jen zdát. Tahle technologie by se jim zdála přinejmenším maximálně složitá. A výsledek dnes? Sedmdesátileté babičky sledují tarifní zóny, čas na jízdence a jak se zdá, nedělá jim to žádný problém. BTW, právě jsem byl v Tescu, manželé důchodci - věk možná 75 a bavili se, jestli mají dostatek pěněz na účtu. Paltili pochopitelně kartou. Kdybych jim řekl před deseti lety, že takto budou platit, řekli by mi, že jsem magor.
Nové technologie nejsou hovadina. Hovado jsi ty pokud nejsi schopný přijmout nové elektronické věci. P.S. Je na čase aby jsi naučil dědu aspoň s mobilem pracovat.
To je zajimavy jak my posedli technologii vzdycky prijdeme s nejakym spasny resenim. Jenze je to tak trosku k h.... protoze aby na to aby objednavani fungovalo, staci sesit, trochu organizace a vule neco zmenit. Protoze to ale v nasem zdravotnictvi funguje tak ze objednavame vsechny na zacatek pracovni doby, resp. objednavame lidi v 5 minutovych intervalech, kdyz vime ze driv jak za 12-15 minut jednoho stejne nezvladnou, jsme tam kde jsme. Na zasadni zmenu staci pouha zmena pristupu v planovani, jenze proc na sobe neco menit kdyz jsou vsichni mizerne placeni (nebo alespon maji ten pocit), opravdova konkurence neexistuje diky regulacim a je dost doktoru kteri vam reknou ze kdyz se vam to nelibi muzete se prehlasit k nekomu jinemu(snaha o udrzeni "zakaznika" he he). Nevim jak u vas ale ani to prehlaseni neni zdaleka trivilani zalezitost (ne formalne, ale prakticky tezko hledate lekare s pristupem ktery vas vezme mezi svou "zavedenou" klientelu).
Autorum bych jeste navrhl doplnit zpravu "Mel jste prijit na radu, ale protoze k pani/nu doktorce/ovi prisel znamy s prioriou 1, hezky sedte a cekejte az proberou zazitky z dovolene".
Pinky
Ja se uz asi 7let marne snazim donutit doktorku aby mne aspon na preventivni prohlidky objednavala. Bezvysledne. "Prijdte si v 7 hod. rano". Pak tam cekam jako pako, protoze se dela selekce mrtvych od ostatnich. Pokud prijdu pozdeji, mam smulu, nebot cislicka jsou jiz rozebrana, ja nejsem akutni pacient a doktorka ma stanovenz limit na vykony. Je to zajimave, ale jeste jsem nevidel ordinaci, kde by doktor mel 8-mi hodinovou pracovni dobu jako obycejny smrtelnik. Cely system mi pripada nejaky divny.
p.s.: Pokud tento clanek cte doktor, ktery uz zapomnel na socialismus, nebo jej nepoznal a ma zajem pracovat, rad se k nemu prehlasim. Nebo je to dnes jiz jedno? Jakmile mam v ruce lekarsky diplom jsem v dozivotnim duchodu?
Zdravim, nejsem doktotr a rozhodne bych nechtel generalizovat, ale domnivam se, ze doba, kdy doktror ordinuje je jen cast "pracovni" doby doktora. Domnivam se, ze slusni doktori jsou v "praci" vpodstate 24 hodin denne - a zrovna tohle bych jim nevycital. Je fakt, ze drzim palce vsem zminenym technologiim, aby se co nejdrive dostaly do praxe - coz by snad pomohlo k tomu, ze bych se nekdy i objevil u doktora vcas - a nechodil vpodstate jenom na pohotovost kdyz uz hori ....
Ma produkt www stranky?
Kdo bude vybírat tech 29 K ?
Nekdy bych je snad i dal.......