Klávesové zkratky na tomto webu - základní
Přeskočit hlavičku portálu


Diskuse k článku

Myslíte si, že budete využívat informační SMS od svého lékaře a tím ušetříte čas za nekonečné čekání

Z čeho má mnoho lidí obavu, když jde k lékaři? Z toho, že v čekárně stráví půl dne. Představte si, že se pomocí mobilu ráno objednáte v ordinaci a pak už vám jen SMS zpráva oznámí: "Jste pomalu na řadě, dostavte se k odbavení."

Upozornění

Litujeme, ale tato diskuse byla uzavřena a již do ní nelze vkládat nové příspěvky.
Děkujeme za pochopení.

Zobrazit příspěvky: Všechny podle vláken Všechny podle času

Bohus

Patent

Nový, patentem chráněný projekt, jehož spoluautorem je Jan Lastomirský z Bohumína, má začít od nového roku.

Co na tomto projekte je chranene patentom?

 

0/0
28.10.2002 10:08

radim

Re: Patent
Taky se ptám. Znamená to tedy, že každý kdo bude chtít někde informovat o stavu fronty na veřejným místě se bude muset ptát autora o svolení a pak mu platit třeba kačku za každou smsku? Mě totiž stejnej nápad napadl na dopravním inspektorátu, kde se dokonce na elektronickým zařízení fasujou listečky s číslem a pak tam člověk stejně čeká jak trubka... ...škoda že jsem tenkrát nezašel na úřad pro vynálezy a patenty. :-(
0/0
29.10.2002 21:10

Hugo

SMS
Ve Vodňský mi posílaj SMS, když dostanou nové mobily...
0/0
25.10.2002 17:14

Tom

Ošetření
Systém lékařské péče v Čechách jsem nikdy nepochopil. Jedná se o poskytnutí PLACENÉ SLUŽBY, kde je poskytovatel a zákazník. Protestům pana Rade jsem vždy fandil (jejcich výkony můžou být honorovány až do 100 tis. Kč za měsíc), ale jednou provždy ať se vyřeší otázka postavení zákazníka-pacienta. Komu mám účtovat svoji ztrátu, když v čekárni čekám 60 - 90 minut na přijetí? V případě, že se jejich systém zkombinuje s klasickým lístkovým systémem, lze toto řešení aplikovat i jinde (MLUVÍM O TOBE, ČESKÁ SPOŘITELNO!!!)
0/0
25.10.2002 11:51

Petr M

Totální hovadina

Abych ten nesmysl dostal trochu dál, navrhuji rozšíři systém o službu "MMS VIEW". Služba nabídne například před návštěvou gynekologa nafotit postižený orgán, který věc vyhodnotí a provede SMS rezervaci, případně masturbaci.

Stejně může poslat MMS zprávu i účastník autonehody, který vyfotí svou amputovanou končetinu. Nemocnice formou SMS pak objedná sanitní vůz a novou protézu u svého dodavatele, případně rakev - vhodný katalog obdrží umírající formou MMS .

Proč je ta věc totální hovadina? Nedovedu si představt svého děda, který namísto k lékaři půjde nejdřív k prodejci Eurotelu, aby mu poslal SMSku doktorce. Telefon s tak velkým displejem totiž zatím nikdo nedělá (výrobci telefonů - co takhle mobil pro důchodce, bez funkcí s obří obrazovkou a menu... "Mám pálení v konečníku - odeslat zprávu doktorce...) 

V ordinaci to pak bude vypadat tak, že místo četby propagačních letáků bude každý čekat na vytouženou SMS. Všude pípání mobilů, důchodci budou otravovat mladší - "...hošánku, co mi to tady píšou, už jsem na řadě...?". Chvíle čekání bude krácena napříiklad skladbou nových melodií a následným přehráváním, poslechem MP3, stahování JAVA aplikací přes GPRS, editace MMS, FRS, PPS, SMSMS, SPSRPS přes modely 7210, 6560, 8935, 3396, 7712 a nově představený mobil 9990.

0/0
25.10.2002 11:11

maxvel

Re: Totální hovadina

Proč se vždycky musí najít nějaký blbeček, který jakoukoliv inovaci, zavedení technologie do našeho života musí zhatit a kritizovat. Jasně, tvůj dědeček ať si čeká frontu spolu s těmi, kteří nejsou ochotni dát oněch 29 Kč za to, že nemusí poníženě čekat a nudit se v čekárně. Nikdo nenutí tvého dědu, aby si posílal SMSku, která zajistí informaci o pořadí v čekárně. Vítám jakoukoliv inovaci. Každá inovaci v technologii vyžaduje naučit se něčemu novému. Pokud je tvůj děd senilní a není ochoten se učit těmto věcem, ať čeká hodiny frontu.

Dnes má například MHD snad ve všech městech způsob znehodnocovače jízdenek na inteligentní technologii, která spolupracuje s řídící jednotkou ve vozidle. Na jízdence jsou informace o čase, datu, vozidle, době platnosti. Čas je řízen radiovou navigací tak, aby byl jednotný ve všech vozidlech MHD (viz Ostrava). Samozřejmě že cenová tarifikace tratí ve městě je uzpůsobena těmto podmínkám. To by se cestujícím mohlo před sto lety jen zdát. Tahle technologie by se jim zdála přinejmenším maximálně složitá. A výsledek dnes? Sedmdesátileté babičky sledují tarifní zóny, čas na jízdence a jak se zdá, nedělá jim to žádný problém. BTW, právě jsem byl v Tescu, manželé důchodci - věk možná 75 a bavili se, jestli mají dostatek pěněz na účtu. Paltili pochopitelně kartou. Kdybych jim řekl před deseti lety, že takto budou platit, řekli by mi, že jsem magor.

Nové technologie nejsou hovadina. Hovado jsi ty pokud nejsi schopný přijmout nové elektronické věci. P.S. Je na čase aby jsi naučil dědu aspoň s mobilem pracovat.

0/0
25.10.2002 17:50

Radka Hrubá

Re: Totální hovadina

Název: Jmenuji se Kamil. U kamarádů jsem si získal přezdívku MAX nevím proč, snad proto, že tahle přezdívka pěkně zní.

Sídlo: Pocházím z Ostravy a stále v Ostravě bydlím. Alespoň doposud. Jak se ovšem znám, každou chvilku se mnou šijí čerti a poohlížím se i po jiných městech, konkrétně po Praze, kde bych mohl utábořit.

Znamení: Panna, v čínském zvěrokruhu Králík. Samostatně jsou prý lidé v těchto znameních narození velice dobří lidé :-), spojení Panny a Králíka už zase tak dobří (prý) nejsou :-(. 

Práce: Dělám Dispečera. Chcete-li oddělení péče o zákazníky. Takže se starám o technologický provoz a pohodlí našich zákazníků. Dispečera čeho? To zase někdy jindy.

Koníčky: Asi nejraději jezdím na kole. A fotím portréty, krajinu, neobvyklé lidi. Mým koníčkem je taky moje milé autíčko. Na něho jsem patologický "puňta". Mým koníčkem, který mě také hodně stojí nejen peněz, ale i času, je mobilní telefon. Zajímám se snad o vše, co kolem mobilů existuje.

Co preferuji: Nejvíce si vážím lidské poctivosti a čestnosti. Připadá mi, že za tyto vlastnosti se snad lidé stydí a jsou snad považovány za slabost a neprůbojnost. Takže si vážím každého, kdo tyto vlastnosti má a nestydí se za ně. 

0/0
26.10.2002 20:25

Brňák

Re: Totální hovadina
Sedmdesátiletý babičky jezdí (v Brně) v MHD zadarmo,takže je nějaký tarifní pásma a časy na jízdence vůbec netočí .
0/0
31.10.2002 10:48

Pinky

No nadhera... ale je to dost k h.....

To je zajimavy jak my posedli technologii vzdycky prijdeme s nejakym spasny resenim. Jenze je to tak trosku k h.... protoze aby na to aby objednavani fungovalo, staci sesit, trochu organizace a vule neco zmenit. Protoze to ale v nasem zdravotnictvi funguje tak ze objednavame vsechny na zacatek pracovni doby, resp. objednavame lidi v 5 minutovych intervalech, kdyz vime ze driv jak za 12-15 minut jednoho stejne nezvladnou, jsme tam kde jsme. Na zasadni zmenu staci pouha zmena pristupu v planovani, jenze proc na sobe neco menit kdyz jsou vsichni mizerne placeni (nebo alespon maji ten pocit), opravdova konkurence neexistuje diky regulacim a je dost doktoru kteri vam reknou ze kdyz se vam to nelibi muzete se prehlasit k nekomu jinemu(snaha o udrzeni "zakaznika" he he). Nevim jak u vas ale ani to prehlaseni neni zdaleka trivilani zalezitost (ne formalne, ale prakticky tezko hledate lekare s pristupem ktery vas vezme mezi svou "zavedenou" klientelu).

Autorum bych jeste navrhl doplnit zpravu "Mel jste prijit na radu, ale protoze k pani/nu doktorce/ovi prisel znamy s prioriou 1, hezky sedte a cekejte az proberou zazitky z dovolene".

Pinky

 

0/0
25.10.2002 9:38

Šetka

mobily a citlivé přístroje ve zdravotnictví
Zajímalo by mě, jak je řešena otázka vzájemného ovlivňování.
0/0
25.10.2002 9:28

mgolem

Konecne!!!!

Ja se uz asi 7let marne snazim donutit doktorku aby mne aspon na preventivni prohlidky objednavala. Bezvysledne. "Prijdte si v 7 hod. rano". Pak tam cekam jako pako, protoze se dela selekce mrtvych od ostatnich. Pokud prijdu pozdeji, mam smulu, nebot cislicka jsou jiz rozebrana, ja nejsem akutni pacient a doktorka ma stanovenz limit na vykony. Je to zajimave, ale jeste jsem nevidel ordinaci, kde by doktor mel 8-mi hodinovou pracovni dobu jako obycejny smrtelnik. Cely system mi pripada nejaky divny.

p.s.: Pokud tento clanek cte doktor, ktery uz zapomnel na socialismus, nebo jej nepoznal a ma zajem pracovat, rad se k nemu prehlasim. Nebo je to dnes jiz jedno? Jakmile mam v ruce lekarsky diplom jsem v dozivotnim duchodu?

0/0
25.10.2002 8:58

Jan Stanicek

Re: Konecne!!!!

Zdravim, nejsem doktotr a rozhodne bych nechtel generalizovat, ale domnivam se, ze doba, kdy doktror ordinuje je jen cast "pracovni" doby doktora. Domnivam se, ze slusni doktori jsou v "praci" vpodstate 24 hodin denne - a zrovna tohle bych jim nevycital. Je fakt, ze drzim palce vsem zminenym technologiim, aby se co nejdrive dostaly do praxe - coz by snad pomohlo k tomu, ze bych se nekdy i objevil u doktora vcas - a nechodil vpodstate jenom na pohotovost kdyz uz hori ....

0/0
25.10.2002 9:33

Standa

Re: Konecne!!!!
Tak tohle cloveka nakrkne. Je pravda ze moje matka( prakticka lekarka) Nema 8smihodinovou pracovni dobu. Ale spocitej si to. Ordinacni doba 6:00-12:00 v zajmu plynulosti neprovadi kompletni zaznam dat takze 12:30-14:00 doplnovani dat do kartotek, dale 14:00-16:00 navstevy pacientu , 18:00-19:30 doplneni zaznamu z navstev pacientu. No esi se ti to zda malo tak nevim ale priste si rozmysli co za hovadiny sem pises.  Cau
0/0
28.10.2002 8:40

chipsik

super, to za tu cenu stoji
29 Kc klidne zaplatim kdyz nebudu muset stravit pul dne v cekarne
0/0
25.10.2002 8:51

7thatom

cena!?
No nemyslím si, že 29Kč je úměrné této službě. Lékař už tak dost zinkasuje od pojišťovny za to, že jsem tam vůbec přišel, že chtít ještě skoro 30Kč za to, že má přeplněnou čekárnu mi připadá trochu moc. Dobrá služba to je, ale asi kdyby byla zdarma pro klienty. Spíše by to mělo být normální.
0/0
25.10.2002 8:18

Johny

www

Ma produkt www stranky?

Kdo bude vybírat tech 29 K ?

Nekdy bych je snad i dal.......

0/0
25.10.2002 8:00

Vojtech Semecky

Ale hodilo by se to jinde
Třeba by se takhle mohlo objednávat na úřady, do banky (místo těch lístečků) apod.
0/0
25.10.2002 6:56

Re: Ale hodilo by se to jinde

na úřadech by neměli mít ani sms, ale měl by snad už konečně začít fungovat systém, kdy bude úřad sloužit občanům, ne naopak, kdy bude kolovat lejstro a ne občan... Jenže to je utopie.

Před několika lety si pamatuji slávu ohledně spuštění informačního systému, který umožnil výměnu informací mezi jednotlivými úřady, kdy opravdu mělo začít fungovat kolování lejstra, ne občana. Mluvilo se o tom se slávou, investice v té době vysoká (okolo miliardy), ale ať hledám jak hledám, výsledek nevidím. Systém má už několik let fungovat... Snad neslouží jen k posílání legračních mailů mezi úřednicemi

 

0/0
25.10.2002 9:06

maxvel

Re: Ale hodilo by se to jinde
Pokud vim, tak na tom se pilne pracuje. Nejdal pry je v tom Velka Britanie, ktera ma mit kompletne hotovy centralni informacni system v r. 2008. Takze trpelivost.
0/0
25.10.2002 17:57

Jiří Rozsypal

0/0
29.10.2002 12:48

Vojtech Semecky

No nevim...
Zní to zajímavě, ale nevim, jestli je todle zrovna ten správný příklad, protože čekárna u doktora neni fronta na maso. Nemusí nutně platit, že kdo dřív přijde, ten dřív mele. Záleží na akutnosti případu a na jiných věcech. A jak by se třeba řešilo, že tam přijde 10 důchodců bez mobilu?
0/0
25.10.2002 6:52

Miklik

Re: No nevim...
Myslím, že je to organizačně řešitelné kombinací s lístečky.
0/0
25.10.2002 7:56

Roman T.

Re: No nevim...

Důchodci jsou vůbec speciální kategorie, ti by šli na řadu až poslední, až na ně vyjde čas, až odpoledne. Zároveň by se tím vyřešil i jeden problém:

Vždycky mě vytočí, když jdu k lékaři třeba jen něco vyřídit, nebo na odběr, na kontrolu apod. a potom spěchám, abych byl v práci co nejdřív, jenže se mi to nikdy nepovede, protože důchodci se naženou před dveře čekárny již 3/4 hodiny před začátkem ordinační doby!! 

Pochopíte to? Oni mají celej den před sebou, místo aby se vyspali a došli k lékaři až později, třeba k poledni, tak spěchaj aby tam byli první. A my pracující pak  čekáme a čekáme a čekáme. A důchodci jsou šťastní, že jsou brzy doma a můžou celej den v klidu hledět na telenovely.

Sorry, vím, že to nepatří do téhle diskuze, ale taková přihrávku jsem musel využít.

0/0
25.10.2002 8:07

Marty

Re: No nevim...
Jo, presne, souhlasim s Tebou. Duchodci jsou vsude prvni, zasadne v MHD jezdi v dobe spicek apod. Je to takovej zvlastni spolecenskej fenomen....
0/0
25.10.2002 9:14

tom

Re: No nevim...
to je naprosto presny!! :-)))
0/0
25.10.2002 9:25

Step

Re: No nevim...
Ja tenhle fenomen pozoruju u nasi posty. Kdyz jedu kolem rano do prace, je sice jeste zavreno, ale prede dvermi uz stoji fronta cekajicich duchodcu. Oni totiz na stari uz spatne spi, tak si privstanou a do takovych front chodi na kus reci. Ze my ostatni pak prijdeme do prace o hodinu pozdeji, protoze chceme zaplatit slozenku, to je prece nezajima.
0/0
25.10.2002 11:49

gedik

Re: No nevim...
jo, tak tohle presne sedi :(
0/0
25.10.2002 12:06

Tomáš Lorenc

Re: No nevim...

Velká část důchodců je v podstatě ztělesněná bezohlednost. Je to paradox, protože právě tuhle nectnost oni často vyčítají nám mladším. Ano, jistě úcta ke stáří je žádoucí, ale to stáří by taky mělo trochu přemýšlet.

0/0
25.10.2002 12:30

Jirka

Re: No nevim...
No, mám starýho souseda a ten chodí 3x tejdně k doktorce taky na 7.Chodí na odběr krve a ten dělaj jen ráno.Klidně by spal,ale musí k Dr. Kde je chyba?
0/0
25.10.2002 21:49

Standa

Re: No nevim...
Nikde jelikoz odebrany material musis zpracovat jeste ten den a zadny doktor si tyto slozite rozbory nedela sam, ale posila je do laboratore nejspis v nemocnici a to neco trva a take u nekterych odberu je podminka nejist pred zacatkem a to by se asi malo komu chtelo cekat do 12:00 bez snidane pri spanku na to clovek docela zapomene.
0/0
28.10.2002 8:46







Najdete na iDNES.cz



mobilní verze
© 1999–2017 MAFRA, a. s., a dodavatelé Profimedia, Reuters, ČTK, AP. Jakékoliv užití obsahu včetně převzetí, šíření či dalšího zpřístupňování článků a fotografií je bez souhlasu MAFRA, a. s., zakázáno. Provozovatelem serveru iDNES.cz je MAFRA, a. s., se sídlem
Karla Engliše 519/11, 150 00 Praha 5, IČ: 45313351, zapsaná v obchodním rejstříku vedeném Městským soudem v Praze, oddíl B, vložka 1328. Vydavatelství MAFRA, a. s., je členem koncernu AGROFERT.