Klávesové zkratky na tomto webu - základní
Přeskočit hlavičku portálu


Diskuse k článku

Jste ochotni podstoupit riziko naklonování vaší SIM karty?

Nové postupy, které mají pouliční odblokovávači mobilů poměrně běžně k dispozici, zvyšují riziko podvodů se SIM kartami. Doba potřebná k výrobě klonované karty se výrazně zkrátila a zároveň se zvýšilo množství záminek, jak kartu od majitele vylákat.

Upozornění

Litujeme, ale tato diskuse byla uzavřena a již do ní nelze vkládat nové příspěvky.
Děkujeme za pochopení.

Zobrazit příspěvky: Všechny podle vláken Všechny podle času

Pavel

Tento clanek...
...je naprosto hrozny. Bud je psan pro odborniky, a pak je to o nicem, nebo je psan pro amatery, a pak chybi to podstatne - co to klon vlastne je a co znamena pro majitele puvodni karty. Proste typicky clanek zmasteny na zaklade puvodniho anglickeho clanku, neni-liz pravda?
0/0
13.10.2002 16:27

Marian Matys, ComTEL

DELAM KLONOVANI
Zdravim, v ComTELu klonujeme SIM karty uz nejaky ten mesic a souhlasim s vetsinou toho co zde bylo receno - zneuzit neci SIM je pro nas smesne jednoduche ale proste to neudelame - kdyz opominu eticky kodex tak "neobvykleho" chovani sve SIM karty, pripadne velikosti uctu by si jiste zakaznik vsimnul a pak je prusvih nasnade - ztrata duvery apod. To nikomu rozumnemu za tech par usporenych penez nestoji. Uvedomte si, ze kdyz se Vam dostane do rukou cizi SIM ze ktere muzete neomezene volat tak to stejne bude malokoho bavit. A "poskozeny" ve spolupraci s operatorem a posleze PCR velmi snadno zjisti, na jaka cisla bylo volano a odkud a pak je jen otazkou casu kdy Vas "lapi". Takze ne. Ale vetsina lidi je naprosto naivnich a vubec se nepta jestli to jde zneuzit. Jen je zajima KOLIK TO STOJI a bezpecnost jim je ukradena. Kdybych jim rekl, ze za 2-3x tolik penez nez u nas plati mohou poridit zarizeni a naklonovat si to sami ale se 100% jistotou tak me poslou .... Problem zustava Oskar, resp. jeho nove SIM karty ktere zatim Dejan nerozlomi. Jinak k tomu co zaznelo v diskusi - ten sw je v DOSovskem okne ale musi byt spusten ve Win. - taky jsem nikdy neslysel ze by nekdo dokazal rozlomit PUK (krome zmineneho zjisteni na infolince, bavim se tedy o fyzickem prolomeni kodu) - pamet na Silver karte je opravdu az 250 tel. cisel ale AZ 40 sms, presneji tedy 250 tel/20 SMS az 125 tel/40 SMS - lze to zvolit. Osobne mam 7 cisel a vse funguje bez problemu, jen 7650 neumi prepinat pres menu (zrovna tak jako kombi karta) :-( Vetsine telefonu to nedela problem, jsou vsak nektere rychlejsi (siemens) a nektere pomalejsi (nokia, motorola). Tot vsjo.
0/0
11.10.2002 13:02

Jan

Re: DELAM KLONOVANI
Zatim jsem v diskuzich o klonovani nenerazil na otazku, ktera mi pripada nejzajimavejsi . Zmenil skutecne Oskar autentifikacni algoritmus SIM, nebo jenom vylepsil exitujici tak, aby se pri skenovani neprojevily kolize ? V prvnim pripade je totiz s klonovanim navzdy konec, coz je sice skoda, ale dalo se to cekat.
0/0
12.10.2002 12:55

Marian Matys, ComTEL

Re: DELAM KLONOVANI
Sam jsem na tuto otazku take jeste nenalezl odpoved, ale domnivam se, ze vse je otazkou casu, i kdyby doslo k prvnimu pripadu....
0/0
13.10.2002 12:34

Milan Popelka

Re: DELAM KLONOVANI
Pokud je klonování legální, měl bych zájem o čtečku a bližší informace, abych si mohl dvojče své simkarty vytvořit. Mohl byste mi poskytnout kontakt na ComTEL? Děkuji Milan Popelka
0/0
6.1.2003 10:53

Marian Matys, ComTEL

DELAM KLONOVANI
Zdravim, v ComTELu klonujeme SIM karty uz nejaky ten mesic a souhlasim s vetsinou toho co zde bylo receno - zneuzit neci SIM je pro nas smesne jednoduche ale proste to neudelame - kdyz opominu eticky kodex tak "neobvykleho" chovani sve SIM karty, pripadne velikosti uctu by si jiste zakaznik vsimnul a pak je prusvih nasnade - ztrata duvery apod. To nikomu rozumnemu za tech par usporenych penez nestoji. Uvedomte si, ze kdyz se Vam dostane do rukou cizi SIM ze ktere muzete neomezene volat tak to stejne bude malokoho bavit. A "poskozeny" ve spolupraci s operatorem a posleze PCR velmi snadno zjisti, na jaka cisla bylo volano a odkud a pak je jen otazkou casu kdy Vas "lapi". Takze ne. Ale vetsina lidi je naprosto naivnich a vubec se nepta jestli to jde zneuzit. Jen je zajima KOLIK TO STOJI a bezpecnost jim je ukradena. Kdybych jim rekl, ze za 2-3x tolik penez nez u nas plati mohou poridit zarizeni a naklonovat si to sami ale se 100% jistotou tak me poslou .... Problem zustava Oskar, resp. jeho nove SIM karty ktere zatim Dejan nerozlomi. Jinak k tomu co zaznelo v diskusi - ten sw je v DOSovskem okne ale musi byt spusten ve Win. - taky jsem nikdy neslysel ze by nekdo dokazal rozlomit PUK (krome zmineneho zjisteni na infolince, bavim se tedy o fyzickem prolomeni kodu) - pamet na Silver karte je opravdu az 250 tel. cis
0/0
11.10.2002 13:00

pARANOIk

BFUcka na mobilu
Bez zapnuteho javascriptu se neda (prirozenou cestou) zobrazit diskuze. To jste ale banda BFUcek...
0/0
11.10.2002 12:03

Jan

Re: BFUcka na mobilu
Tohle se da aspon spravit zapnutim Javascriptu, ale ty fonty s pevnou velikosti, to je terpve to prave maso, muset cumet na takove blechy jenom proto, ze webmaster je nedouk. Asi je budu casem zalovat za poskozeni zraku. Kdyz plati tabakove koncerny neni duvod aby neplatil mobil.cz.
0/0
12.10.2002 14:26

Jirka Capek

Re: BFUcka na mobilu
Mezi lidmi je urcite nejrozsirenejsi rozliseni obrazovky a od toho webmasteri odvozuji velikost fontu. Ono je sice pekne, ze velikost muze byt relativni, ale stejne tak tomu bohuzel neni s obrazky a potom by rozlozeni stranky bylo jaksi nevyhovujici chtene predloze. Zhruba  proto ten pevny font.
0/0
12.10.2002 23:18

Honza

Poznámka
Česká spořitelna SMS banking už nějakou dobu neposkytuje...
0/0
11.10.2002 9:48

Jirka

Vice operatoru na jedne SIM

Vážení kolegově,

pokud už tak horlivě klonujete a doporučujete to i ostatním, bylo by asi vhodné zmínit, že na těchto hybridech NELZE využívat GSM banking a jine simtoolkitové aplikace ...

A konkretně ani ET, ktery sam nabizi možnost mit dvě ET čísla na jedné SIM neumí na takovéto kartě používat GSM banking.

Takže ne vše má jen své klady

0/0
10.10.2002 11:48

Jeník

Vím, že to sem asi nepatří ale...
... to je fakt bomba. http://www.elektrika.cz/mn/spraxe/trrokl020912.html Myslel jsem, že puknu, hahahahahahaáááááááá.
0/0
10.10.2002 11:19

tompec

jak to udělat ?
Jde to opravdu ? Mít dvě čísla různých operátorů (jeden Oskar a druhý ET) na jedné SIM kartě ? A jak ? Nechci návod ale pouze princip :). Díky
0/0
10.10.2002 10:32

M23

Re: jak to udělat ?
Zdravím, místo SIM se vloží do telefonu microkontroler naprogramovaný tak, že emuluje funkci SIM. Asi nejužívanější emulátor je na www.simemu.com. Přes toolkitové menu telefonu si založíte jednotlivé pozice na kartě. Zadáním KI a IMSI. Nejlepší verze umožňuje vložit až 250 čísel do seznamu a 40 SMS. A 8 tel. čísel můžete provozovat. Jednoduché ... M.
0/0
10.10.2002 11:04

tompec

Re: jak to udělat ?
To je zajímavé. Už jsem se bavil se známým - je to taky takový elektronek, že bysme to zkusili sestrojit (čtečku). Kde ale seženu slot na kartu a Gold nebo Silver karty ? Dá se to někde sehnat ? A za kolik ?
0/0
10.10.2002 11:45

Re: jak to udělat ?
Na zde zmíněné konferenci najdete kontakty jak na prodejce karet, tak i na komponenty čtečky. Goldka je asi už out. Radím Silver za cca 500 nebo green za cca 600. SW na scanování je nyní nejlepší SIM SCAN 1.33 od Dejana Kaljevice. Je to DOS. Takže možná budete mít problémy to spustit pod Win. Jak na jakém PC. V té konfeře najdete dost rad a tipů, jak si s tím poradit. Hodně štěstí :-)
0/0
10.10.2002 12:27

zdenek

0/0
10.10.2002 10:07

Zdenek

klon

Neni treba za klonovacem, staci trochu bastleni a je to (nebo si pujcit ctecku). Sam jsem si naklonoval 2 SIMky:-)

doporucuju mrknout se na www.pandora.cz/scards nebo na m2.d2.cz

 

Zdenek

0/0
10.10.2002 10:05

Johnny

Tady nekdo zaspal ...
O klonovani se pise uz od konce roku 1999, viz zive.cz nebo u konkurence . A nemusite SIM-ku nikomu davat do ruky, pokud jste zrucni, staci pripajet 20 soucastek, mate PC, tak s naklady na HW 500,- + programovatelna karta (taky asi 500) si poridite klon a bezpecne. A dokud budou operatori : 1) zlodeji 2) a nebudou podportovat na jedne SIM vice operatoru (zdravim Eurotel:) tak se bude klonovat dokud to pujde. A ani podminku 1 ani podminku 2 operatori neodstrani ... A je fakt, ze nikomu cizimu bych do ruky svoji SIM na naklonovani nedal, protoze to nemusi zneuzit ani on, ale muze se k tomu dostat nekdo dalsi (paklize si zalohuje vysledky klonovani, napr. pro dobry umysl vytvorit vam opet bezpracne klon, pokud ho ztratite...)
0/0
10.10.2002 9:23

7thatom

BANKING ČESKÁ SPOŘITELNA JE NEBEZPEČNÝ?
Může mi někdo vysvětlit bezpečnostní díry v bankingu od ČS? Děkuji.
0/0
10.10.2002 9:13

Re: BANKING ČESKÁ SPOŘITELNA JE NEBEZPEČNÝ?
CS ma vpodstate 2 bankingy, prvni byl banking pomoci SMS, teprve ten druhy je klasicky GSM banking. SMS banking je nezabezpeceny a podivuji se tomu, ze ho CS uvedla do provozu!! Jinak u CS je dalsi bezpecnostni dira v pouzivani platebnich karet, ktere maji sice denni limit vyberu, ale nemaji denni limit nakupu pres kartu. Vsude na pokladnach nejsou totiz zarizeni na zadnani PIN, takze zlodejovi staci pouze podpis a karta puvodniho majitele se muze ocitnout prazdna. Huraaa do Evropy.
0/0
10.10.2002 10:07

Marek Jakub

Re: BANKING ČESKÁ SPOŘITELNA JE NEBEZPEČNÝ?
Službu SMS Sporotel, která používala nekryptované SMS zprávy již ČS nenabízí. Autor by se skutečně měl ČS omluvit.
0/0
10.10.2002 10:29

hermik

Re: BANKING ČESKÁ SPOŘITELNA JE NEBEZPEČNÝ?

Pokud se k autentizaci SMS pouzival token fy Vasco, tak bezpecnost byla minimalne srovnatelna. Navic klient mohl token pouzivat i pro jine komunikacni kanaly (www, telebanking). Nabidka operaci byla mnohem sirsi nez je u dnesnich SIM Toolkit aplikaci, kde je k dispozici 10-15 univerzalnich operaci, SMS Sporotel jich mel nekolik desitek.

0/0
13.10.2002 23:07

Pepa

Re: BANKING ČESKÁ SPOŘITELNA JE NEBEZPEČNÝ?

Záleží na tom jakou bankovní kartu máte. Pozná se podle reliéfu. Embosované mají vystouplá písmenka a neembosované jsou hladné. U neeombosovaných karet je VŽDY nutný PIN, jsou tedy bezpečnější. Embosované zas jdou použít i off-line transakcích. V Česku jsou téměř všechny terminály on-line, tudíž vystačíte si s neembosovanou kartou, která je též vyrazně levnější (u ČS 150 Kč/rok u Maestra nebo Visy Electron versus 650 Kč/rok u Visy nebo Master Card). Sám mám Maestro, protože je bezpečnější (vždy PIN), levnější a nesetkal jsem se s místem, které bere karty a má jen off-line terminál, nebo imprinter. Navíc české banky se distancují od škod vzniklých ukradením karet. Embossované jdou většinou zablokovat až od následující půlnoci a blokace stojí (Visa) 3500 Kč. Tedy do půlnoci jdou všechny transakce na váš účet a stačí jen zfalšovat podpis. Neembosované karty jsou zablokovány ihned a blokace stojí (Maestro) 500 Kč.

0/0
10.10.2002 13:29

7thatom

Re: BANKING ČESKÁ SPOŘITELNA JE NEBEZPEČNÝ?
Díky za vysvětlení problému s GSM bankingem. Mám SIM toolkitovou aplikaci na Eurotelu a už jsem se lekl. K těm kartám - např. v restauracích mnohokrát OFFLINE nebo na pumpách např. v Chorvatsku skoro výhradně offline.
0/0
10.10.2002 13:50

Re: BANKING ČESKÁ SPOŘITELNA JE NEBEZPEČNÝ?
U platebních karet neembosovaných není nutné VŽDY pin. Za několik let, co používám jak elektronické (Cirrus Maestro, MasterCard Electronic), tak embosované karty (VISA, EC/MC, AMEX) jsem zadával PIN na terminálu jednou jedinkrát. Nikdy více po mně PIN nechtěli. Takže PIN není nutný znát vždy. (BTW mít embosovanou kartu je opravdu pohodlnější :o) Přece jenom je stále spousta hlavně restaurací s imprinterem)
0/0
10.10.2002 14:41

Re: BANKING ČESKÁ SPOŘITELNA JE NEBEZPEČNÝ?
to je ale picovina, u neembosovanych (elektronickych) karet neni nutne vzdy zadavat PIN, napriklad u zminovane CS a jeji vISA Elektron rozhodne se PIN pri platbe v obchode nezadava (ja ji mam a pouzivam)
0/0
10.10.2002 15:30

Hroman

Re: BANKING ČESKÁ SPOŘITELNA JE NEBEZPEČNÝ?
Pokud se tyka mych zkusenosti, tak treba v TESCO je PIN vyzadovan pouze pri platbe neembros. kartou MAESTRO. Ostatni "hladke" karty jsou bez problemu prijmany bez PINu.
0/0
10.10.2002 18:23

Pavel

Re: BANKING ČESKÁ SPOŘITELNA JE NEBEZPEČNÝ?
To o těch neembosovaných kartách a NUTNOSTI podpisu není tak úplně pravda. Resp. platí to jen u Maestra, ale rozhodně ne u karet VISA. Proto je lepší používat Maestro.
0/0
15.10.2002 14:49

nz

mystifikace
Souhlas, ten vul co tohle napsal be se mel nad sebou zamyslet a sporitelne se omluvit.
0/0
10.10.2002 9:06

Julek

Návrh
Mám dvě čísla služební a soukromé (od různých operátorů) a potřebuji mezi nimi přepínat i několikrát za den. Vyměňovat SIM karty v telefonu není zrovna to pravé ořechové (asi by zadní kryt, popř.slot na SIM kartu moc dlouho nevydrželi). Takže mi nezbývá nic jiného, než si vybírat z velmi omezené nabídky mobilů ke kterým existuje spolehlivý dual SIM adaptér. Lepit SIMky na nějakou folii se mi zásadně nelíbí. Na druhou stranu zadní kryt s dual SIM zase zvětší rozměr mobilu. Naklonování by pro mne bylo nejlepším řešením. Nenašel jsem ale odvahu, abych dal někomu na několik hodin své dvě SIMky, aby mi je "překopíroval" na jednu. Nelepší by bylo, kdyby mobilní operátoři v tomto případě překonali vzájemnou nevraživost a tuto službu nabízeli ve svých značkových prodejnách. Tím by také vzali "vítr z plachet" pouličním odblokovačům s klonováním a následně možným zneužitím SIM karty.
0/0
10.10.2002 9:03

Re: Návrh
pokud prepinas vicekrat za den, tak si porid druhy telefon. Nejaky starsi poridis uz za castku, kterou te bude stat to naklonovani a navic budes na prijmu na obou. Nikdo nerika, ze ten druhy musis nosit u pasu, klidne ho hodis do tasky.
0/0
10.10.2002 11:33

Julek

Re: Návrh
Ja nenosím u pasu ani ten jeden s dual SIM adaptérem. Jsem zastáncem, že telefon se musí vejít do kapsy. Druhý telefon mám, ale leží doma v šuplíku, jako záloha, kdyby se ten "provozní" porouchal. Tento návrh je pro mne nepřijatelný, jelikož ještě musím u sebe nosit pager, tak to bych pak musel všude chodit s kufrem nebo batohem :-) Na příjmu jsem na obou číslech, protože to mám přesměrované v případě "mimo síť" na to druhé číslo.
0/0
10.10.2002 11:48

karel

SMS

Dřív než začneš něco psát tak si zjisti co, která banka nabízí za služby !!!! Pak můžeš začít psát texty, který čte sposuta lidí. Ať žije mystifikace !!!

0/0
10.10.2002 8:45

mike_k

Co je spatneho na zabezpeceni?
Co je spatneho na zabezpeceni GSM bankningu u ET u Ceske sporitelny jak se pise v clanku?
0/0
10.10.2002 8:37

Re: Co je spatneho na zabezpeceni?
Autor nejspíše myslel tu službu ČS, kdy pro ovládání bankovního účtu používáš pouze SMS zprávy. Ty se sestaví z klíčových slov podle brožury ;-) . Tato metoda je ale zabezpečena použitím autentizačního kalkulátoru. Nejsem si ale jist, zda tuto službu spořka ještě nabízí. Druhá metoda s použitím SIM-toolkitu (TM i ET) je samozdřejmě bezpečná
0/0
10.10.2002 9:56

Johnny

Re: Co je spatneho na zabezpeceni?
CS ovladani uctu pres SMS (sluzba Sporotel SMS) zrusila jiz na jare tohoto roku a nahradila Servis 24, tj. pouze pres telefonniho bankere (plechovou hubu). Sam jsem to mel a uz tedy nemam...
0/0
11.10.2002 7:13

M23

Nafouklá bublina
Zdravím, myslím, že je to nafouklá bublina. Pokud prostě nedáte svoji SIM z ruky nestane se vám nic. Když dáte svoje SIM k dispozici na provedeni scanování má dotyčná osoba VŠECHNY potřební údaje k výrobě klonu. Může jich tedy zneužít. Ovšem myslím, že pokud se bude přihlašovat s klonem do sítě, ve které budete přihlášeni s vaším originálem, žačnete mít problém s voláním. Lidé se vám například nebudou moci dovolat, vy budete mít problém volat. A to snad každému rozumnému člověku vnukne myšlenku, že není něco jak má být. Stačí zajít do nejbližší prodejny a nechat si SIM vyměnit. Souhlasím s tím, že většina lidí používajících SIM s několika čísly se rekrutují z předplacenek. Tím pádem nejsou ani pro zneužití scanovačem zajímavé. Proč by si kazil důvěryhodnost pro pár korun z nějakého Twista, ne ? A lidé, kteří mají účty tak vysoké, že by se tam nějaký ten tisíc navíc ztratil si je nedávají klonovat. Mluví se i to tom, že jde zlomit PUK a PIN. Moc tomu nevěřím. Ale i kdyby. Pokud mám paušál a ztratím SIM okamžitě ji zablokuji, ne? To je normální postup. A pokud ztratím předplacenku ? Vem ji ďas. Co se týká zneužití bankovních aplikací týká se to pouze bank, které používají komunikaci přes SMS. Pokud máte bankovní aplikaci na SIM můžete být klidní. Ta se na klon "překopírovat" nedá. A pokud Vaše bankapoužívá pro příkazy SMS asi by bylo dobré uvažovat o změně :-) i z mnoha jiných důvodů. Mějte se krásně a nepropadejte panice. Pokud budete dodržovat minimální "hygienické" návyky nemůžete mít problém. M.
0/0
10.10.2002 8:09

Dub

Re: Nafouklá bublina
Nevim, jak je to s klonovanim, ale PIN a PUK jde zlomit urcite. Pred casem mi ukradli mobil. Cislo bylo par dni nedostupne a pak se mi ozval clovek, ktery moji SIM koupil v bazaru. Byl tak dobrej, ze mi moji SIMku dal, kdyz mu koupim jinou. Sli jsme tedy do toho bazaru a prodavac bez problemu sahnul do krabice, kde mel hromadu SIMek a u nich napsane PIN a PUK.
0/0
10.10.2002 10:24

M23

Re: Nafouklá bublina
Tak to já bych zase oponoval. PIN a PUK zlomit jednoduse nejde. Přesněji řečeno nevím o tom, že by někdo publikoval možnost či postup. Má-li prodavač v bazaru SImky popsané PIN a PUK neznaméná to přeci, že je umí vyčíst z karty. Prostě si je přepsal z papíru na SIM. I to, že ukradená karta začala opět fungovat nemusí být nutně důkazem možnosti zlomit PUK. Nebyla ta SIM Twistová ? Nebylo někde na telefonu napsané telefonní číslo ? Pokud ano stačí zavolat na infolinku nadiktovat číslo SIM, telefonní číslo a řeknou vám bez okolků PUK. Jednoduché. M.
0/0
10.10.2002 10:58

AS

Klony
Klony útočí!
0/0
10.10.2002 7:34

Pavlina

No klona mám a používám. Akorát mě trápí jedna věc, zatím se mi nám nepovedlo dešifrovat kartu OSKARA. Kdo má sebou pořád tahat 2 telefony. Naštěstí načtení karty dělá jeden můj moc dobrý kamarád, kterému věřím a vím že by to nezneužil. Asi bych to nepodnikla, pokud by se nejednalo o známého.
0/0
10.10.2002 7:31

Vlastik

Klon by se hodil
Potřebuji SIM kartu operátora na stejné číslo pro dceru která pobývá dlouhodobě v zahraničí (t.č.Kanada) .  Mobil není problém ale "držet" samostané číslo pro občasnou komunikaci při příjezdu a odjezdu je prakticky nemožné. Žádný z operátoru mi nic slušného za rozumných podmínek nenabízí (platba paušálu na 2.kartu u Eurotelu a pod. není slušné řešení). Uvítal bych proto možnost vlastní aktivity a tím i bezpečnosti. O klonování u "cizího" nemám zájem.
0/0
10.10.2002 7:03

Tomáš Budai

Re: Klon by se hodil

A co treba T-mobile Partner?? 2-4 karty na jeden pausal?? To by ti nestacilo?? Neco podobneho ma snad i eurotel.

To je to co ty potrebujes :-.

0/0
10.10.2002 8:55

Malcor

Re: Klon by se hodil
Jo jo partner je fajn. Mame doma 3 cisla nea jeden ucet. Hlavni cislo ma svy volny minuty a tarify (u nas konkretne Pegas200) 1 partner nema zadny minuty ale tarif 12 - coz je v pohode :) a treti karta se pocita myslim podle 60
0/0
10.10.2002 9:55

Re: Klon by se hodil
Tak to by mě zajímalo, kdy a kde jste se ptal, u operátora asi těžko. Zkuste se optat na Eurotel Tandem... Ovšem pokud máte jen předplacenou kartu... :o)
0/0
10.10.2002 14:32

Mio

klony - lidský faktor selže, tak proč risk?
Tak takto riskovat bych si teda nedovolil. V téhle době se nedá věřit nikomu a ničemu je sobě a někdy i síle peněz. Domnívám se, že mnozí hazardéři se budou rekrutovat z řad předplacenek a operátoři by měli zapomenout na své konkurenční nesváry a zajistit SIM tak aby bylo použitelné více čísel na jedné kartě i jiných sítí. Pro rejpálky: nevím jestli je to proveditelné, ale něco by se s tím dělat mělo. Však víte kolik lidí v minulosti naletělo na všelijaké návody jaqolat levněji. Ted ovšem mohou klonovači mít dva druhy zákazníků: Ti první budou hloupé ovce, které budou chtít zpohodlnit výměnu a ještě zaplatí za data ze SIM někomu cizímu. Ti druzí využijí síly peněz a zatlačí na výrobce klonů. A tím první skupina bude mít problém. Jaký je závěr? Když je to tak jednoduché a umí se to na každém rohu, tak si to může udělat každý sám. Náklady budou nízké a bezpečnost vysoká. čautě
0/0
10.10.2002 6:44







Najdete na iDNES.cz



mobilní verze
© 1999–2017 MAFRA, a. s., a dodavatelé Profimedia, Reuters, ČTK, AP. Jakékoliv užití obsahu včetně převzetí, šíření či dalšího zpřístupňování článků a fotografií je bez souhlasu MAFRA, a. s., zakázáno. Provozovatelem serveru iDNES.cz je MAFRA, a. s., se sídlem
Karla Engliše 519/11, 150 00 Praha 5, IČ: 45313351, zapsaná v obchodním rejstříku vedeném Městským soudem v Praze, oddíl B, vložka 1328. Vydavatelství MAFRA, a. s., je členem koncernu AGROFERT.