Klávesové zkratky na tomto webu - základní
Přeskočit hlavičku portálu


Diskuse k článku

Myslíte si, že operátoři udělali dost pro to, aby pro zákazníky bylo volání po přečíslování bezprobl

Možností, jak zjistit nové číslo po přečíslování, je spousta. Nejjednodušší to je u mobilů – tam se zkrátka škrtne první nula. V případě, že zjišťujete číslo pevné linky, už ale ve většině případů budete za tuto informaci platit. Podle Telecomu je to naprosto v pořádku.

Upozornění

Litujeme, ale tato diskuse byla uzavřena a již do ní nelze vkládat nové příspěvky.
Děkujeme za pochopení.

Zobrazit příspěvky: Všechny podle vláken Všechny podle času

dejvidek

Spousta křiku....

Musím se operátorů zastat, to že se budou měnit všechny čísla v republice bylo známo dlouho dopředu, na každém vyúčtování od ČT bylo uvedeno i číslo po přečíslování. Kdo je tak neschopnej,aby si s předstihem několika měsíců zjistil nová čísla tak může nadávat jen na sebe. Mimochodem byly k dispozici u operátorů CDčka s aplikacema která pomůžou s přečíslováním a není k tomu potřeba net (jako například OskarEditor za kačku).

      To že infolinka Telecomu není zadarmo je logický,někdo ty lidi zaplatit musí. Kdo si to nezjistil zdarma dříve,tak bude platit a je to dobře!

dejv

 

0/0
24.9.2002 19:22

Fido

Re: Spousta křiku....
Az na to, ze nektera cisla jsou precislovana na neco uplne jineho nez bylo na webu telecomu i v tom jeho programku. To ze se na posledni chvili usmysleli prece neni chyba toho kdo si to zjistoval na jejich webu. Co se tyce toho vyuctovani, to je sice pravda ale ty napr. jsi obvolaval vsechny o kterych si myslis, ze mohli mit tvoje cislo a rikal jsi jim nove? To by bylo mozna i nekolik tisic hovoru.
0/0
25.9.2002 12:47

Honza

V Anglii to bylo zadarmo
Je to od nasich operatoru trapas. Jen pro porovnani: v prvni polovine devadesatych let jsem jezdil do Anglie, celkem jsem tam byl petkrat, a v te dobe tam take probehlo urcite precislovani. Sice ne tak rozsahle, ale cosi menili. Ja o tom neved, dalsi rok prijel, zasel do telefonni budky, vytocil to stare, a ozval se mi zensky hlas (automat), ktery mi nadiktoval cislo nove. Uplne zadarmo.
0/0
24.9.2002 14:40

Milča

Jsem obyčejná ženská,
myslela jsem si, že jsem pochopila, jak je to s přečíslováním pevných i mobilních linek, ale nebylo tomu tak. Včera jsem potřebovala služebně volat z pevné linky na mobil a nikdo u nás nevěděl, jak na to. Já jsem se marně snažila vytočit 42....(nevěděla jsem, co s tím plus), kolegyně tvrdila, že musím vytočit 0042.., další kolegyně taky nevěděly. Šla jsem hledat na Internet, až jsem se dozvěděla, že musím volat původní č.bez nuly. Zjistit se to dá, ale bez netu...
0/0
24.9.2002 14:18

Lvy

Re: Jsem obyčejná ženská,

Nejsi z Prahy?

Jak jsem zjistil tak zásadní problém mají pražáci, jaksi nejsou schopni pochopit o co vlastně jde a hodně nám jich volalo na mobil jakéže máme vlastně číslo když to i bez nuly na začátku nefunguje.

Možná za to může TV N@VA která má inteligentní redaktorku která ve večetním zpravodajství řekne že stačí vzít číslo a škrtnout nulu a je to vyřeno.

0/0
24.9.2002 16:28

Milča

Re: Jsem obyčejná ženská,
Nejsem z Prahy. Máš pravdu, byla to moje chyba, ale u mobilů jsem se tolik zaměřila na to přečíslování ve formátu +420 xxx xxx xxx (udělali mi to v Eurotelu zadara - v jiném za rohem za to chtěli 50 Kč), že mi uniklo to "odnulování" mobilních čísel. Protože jsem měla na mobilu pár pevných linek, i ty dostaly toto předčíslí, což mě dost překvapilo. Ale utěšilo mě, že jsem nebyla tak natvrdlá sama, u nás to nevěděla žádná holka, holt nám tu chybí nějaký ten "ajtík"...
0/0
25.9.2002 10:43

ajtík

Chyba v předpokladu
>>Jestliže dnes operátoři nabízejí internetové aplikace, které umí převádět číslo s nulou na to bez nuly, potom dokážou i nastavit telefonní síť tak, aby tento převod provedla a spojila hovor na nové telefonní číslo. Tato implikace neplatí
0/0
24.9.2002 10:51

Honza

Informovanost

1) Jedna pozitivní informace je, že Telecom provozuje bezplatnou linku 800 111 111, na které mne včera bez problémů spojili, když nefungovalo vytočení nového čísla. Jak byl hovor účtován nevím.

2) Problémem je, že nebyla žádná reklamní kampaň, která by méně technicky vzdělaným lidem a lidem neužívající internet (a těch je pořád velké množství) vysvětlila jak se bude telefonovat po 22.9.2002. Toto jde asi na vrub ČTÚ, který přečíslování nařídil a dohlížel nad ním.

0/0
24.9.2002 10:46

cassiopeya

Re: Informovanost
ad 2) myslím, že informační kampaň byla dostatečná, a zdaleka ne jenom na netu. V novinách, v TV v hlavních zprávách, všude se o přečíslování mluvilo často a hodně.
0/0
24.9.2002 11:45

7thatom

Re: Informovanost
No můj názor je, že jedinou kampaň, kterou jsem zaregistroval byla drahá kampaň ČTc, který to vůbec neměl v povinnosti. ČTÚ totálně selhalo a dělalalo mrtvého brouka "jako by se nic nedělo". Kromě kampaně ČTc se jednalo o trapné přečíslovací reklamní tahy mobilních operátorů (viz Oskar) apod. ČTÚ mělo vysvětlovat, vysvětlovat a vysvětlovat. Ti by si měli zřídit Call centrum apod. Operátoři to musí dělat a kdyby to nedělali klesali by jim výnosy z neuskutečněných hovorů, ale ČTÚ mělo zapracovat.
0/0
24.9.2002 11:54

Pavel

Poskytování telefonních čísel a přečíslování

Je třeba se na to dívat ze dvou pohledů...

1. Z pohledu Telecomu - poskytování informací o telefonních číslech je služba, která není v základní nabídce, když si pořídíte nějaký tarif a je správné, když je volání na takovou linku zpoplatněno... Protože Telecom, jak známo, není charitativní společnost a musí taky z něčeho "živit zaměstnance"...

2. Ne každý má tu možnost najít si to na internetu nebo obvolat všechny svoje známé (co třeba nějaká stará babička) a tak MOHL Telecom být tak velkorysý a zřídit třeba bezplatnou linku, kde bys prostě nahlásil staré číslo a řekli by Ti nové (a 1180 a 14111 by mohly být klidně dál zpoplatněné), ale taky tak velkorysý být nemusel (a není). To bychom potom (čistě teoreticky samozřejmě) mohli něco podobného chtít po našich mobilních operátorech...

0/0
24.9.2002 10:42

Petr Janatka

TABULKA PŘEČÍSLOVÁNÍ

Mám k dispozici tajnou tabulku ČT, kterou požívají spřátelené firmy ČT pro svoje prográmky na přečíslování. Pokud by tuto tabulku ČT zveřejnil jistě by přišel o spoustu peněz za volání na info linky.

Rád tuto tabulku poskytnu mailem, nebo v případě většího zájmu ji dám na WEB.

0/0
24.9.2002 9:54

Daniel Rott

Re: TABULKA PŘEČÍSLOVÁNÍ

Nesmysl, tabulku si lze stáhnout přímo z jejich stránek:

http://www.telecom.cz/infocentrum/o_cem_se_mluvi/precislovani_telefonnich_stanic/dokumenty_ke_stazeni.php

 

0/0
24.9.2002 10:24

Jirka

Re: TABULKA PŘEČÍSLOVÁNÍ
A pěkný prográmek pro převod nejenom jednoho čísla, ale i celých skupin je na http://www.telecom.cz/dokumenty/zip/precislovani.zip . Je jen zazipovaný. A máte informace o novém čísle kdykoliv k dispozici bez přetěžování infolinek, internetu a bez poplatků.
0/0
24.9.2002 15:20

Jirka

Re: TABULKA PŘEČÍSLOVÁNÍ - ještě jednou pro lepší čitelnost
          Nechápu, jak se v dnešní době může někdo ohánět tajnou tabulkou, když jsou informace o přečíslování dostupné pěkně dlouho a téměř "na každém rohu". Ještě že za tu tajnou tabulku nechce peníze.
          K přečíslovací tabulce (viz. výše) přidám odkaz na pěkný prográmek pro převod nejenom jednoho čísla, ale i celých skupin je na http://www.telecom.cz/dokumenty/zip/precislovani.zip . Je jen zazipovaný. A máte informace o novém čísle kdykoliv k dispozici bez přetěžování infolinek, internetu a bez poplatků.
        0/0
        24.9.2002 15:36

        Jirka

        Kvalita
        Tento článek ukazuje svou kvalitou rozdíl mezi Mobil.cz a dětskou Mobilmanií - je vidět, že Mobil.cz má redaktory na úrovni, schopné přemýšlet a analyzovat. To Kombajn: Mimo mísu jseš Ty - článek je úplně o něčem jiném než o tom, že by Telecom byl špatný, protože si vymyslel nebo nezvládl přečíslování!
        0/0
        24.9.2002 9:07

        Vaff

        Jak to bylo na Slovensku
        Pokud si vzpominam, tak kdyz jsem zavolal z Ceska na Sovensko po jejich precislovani na spatne cislo, tak mi automaticky slovensky a anglicky sdelili spravne cislo. To nemohl Telecom zaridit? 
        0/0
        24.9.2002 8:57

        bosman

        Re: Jak to bylo na Slovensku
        Pri volani ze zahranici je to i u nas.
        0/0
        24.9.2002 9:35

        7thatom

        mobil.cz jde ke dnu
        Chtěl bych tímto reagovat na článek o placeném získávání informací o névých číslech. Pane autore, zdá se mi, že s přečíslováním se ukazuje "odbornost" vašeho deníku. Jak můžete napsat takové nesmysly, že by mohlo jít volat na stará a nová čísla? Nechápu to. Před přečíslováním bylo možné volat i bez předvolby UTO (např. 049 - Hradec Kr.) a mohl jsem číslo uvnitř UTO volat přímo např 5612xxx Nyní jak jistě víte nebo spíš asi ne, číslicí 5 začínají čísla na Moravě, jak tedy můžete tvrdit takové kraviny. Ono to pouhé překlopení databáze asi nebude tak jednoduché. Proto se přeci volí 9 místné úč číslo. Měl byste jít psát spáš pro Blesk než pro seriozní server o telekomunikacích. Za poslední týden jsem na mobil.cz četl takových blbostí, že ho asi přestanu číst úplně.
        0/0
        24.9.2002 8:28

        czbird

        Re: mobil.cz jde ke dnu
        blabolis tady ty. samozrejme, ze to jde, a je to velice jednoduche.
        0/0
        24.9.2002 8:39

        7thatom

        Re: mobil.cz jde ke dnu
        O o tom bychom si mohi dlouho povídat. Jestli víš něco o směrování hovorů v sítích, tak prosím.
        0/0
        24.9.2002 9:14

        czbird

        Re: mobil.cz jde ke dnu
        ja myslim ze je to na velmi strucnou debatu> prevodni tabulka pro prevod stareho cisla na nove a naopak zabira par kB, a obsluzny skript taky nijak extra rozsahly nebude. proste to udelat jde. jenom se musi chtit. a vo tom to je. tak tady nemachruj, a zamysli se nad tim, proc to udelat NECHTELI. duvod neni v HW ani SW.
        0/0
        24.9.2002 9:21

        czbird

        Re: mobil.cz jde ke dnu
        ...a pro presnost> prevodni tabulkou nemyslim databazi cisel, ale algoritmus pro prevod.
        0/0
        24.9.2002 9:23

        ja

        Re: mobil.cz jde ke dnu

        A JAK DLOUHO BYS CHTEL VOLAT NA STARA CISLA?

        stacilo by 10 az 20 let?
        To sme nemuseli precislovavat.
        Vzdycky, kdyz jsme museli v programech vyrobit prevodni tabulku,
        tak se nam to zamotalo a vymstilo.

        0/0
        24.9.2002 9:58

        Re: mobil.cz jde ke dnu
        proste se mi zamlouva ten napad autora, ze by bylo volani na stare cislo zpoplatneno, rekneme treba linearne rostouci funkci v zavislosti na case, napr. 1. mesic 5 kc/min, 2.mesic 10 kc/min... atd. samozrejme s tim, ze by na to byl volajici pred spojenim hovoru upozornen.
        0/0
        24.9.2002 10:08

        netelekomácký ajtík

        Re: mobil.cz jde ke dnu
        Jasně, všichni systémáci i programátoři telecomu jsou blbci, jen ty sám jsi génius, který by celé přečíslování zvládnul sám a za čtrnáct dní, ne?
        0/0
        24.9.2002 10:49

        Re: mobil.cz jde ke dnu
        je potesujici, ze mi prisuzujes vyse uvedene schopnosti, naopak s tebou nemohu souhlasit v tom, ze IT-staff CTc jsou receno tvymi slovy blbci. nicmene se domnivam, ze marketing a zaklady ekonomie jsi zcela jiste nestudoval.
        0/0
        24.9.2002 10:53

        7thatom

        Re: mobil.cz jde ke dnu
        Pánové, dost dohadů. Jestli si myslíte, že jedním "skriptíkem" překonáte softwarové řešení ústředen Alcatel a Siemens v síti Telecomu, tak jste na omylu. Úprava SW pro přečíslování stála miliony Kč, takže bych se o nějakém skriptíku přestal dohadovat. Jesti to dokážete přes noc na koleně, nabízím Vám angažmá a platím 10tis na hodinu, protože se pak taková firma určitě uživí a tak za týden budeme mít tržní podíl po celé evropě a blízkém východě. Co Vy na to?
        0/0
        24.9.2002 11:49

        Rostislav Kocman

        Re: mobil.cz jde ke dnu

        Nové telefonní číslo musí být devítimístné a nesmí začínat jednou nulou. Pokud začíná dvěma nulami, je to mezinárodní hovor, pokud začíná jednou nulou, je to jednoznačně staré číslo bez ohledu na to, co je za nulou. Pokud nezačíná nulou a nemá devět míst (což je vámi uváděný příklad), tak jde taky bez jakýchkoliv pochybností o staré číslo.

        Kde je tedy problém v rozpoznání starého čísla a převedení na nové?

        0/0
        24.9.2002 9:38

        Petr

        Re: mobil.cz jde ke dnu

        Podle me je problem prave v cislech bez nuly - pokud nekdo vytoci cislo kratsi nez 9mistne, nezacinajici nulou, tak neni jasne jestli

        a) ucastnik vytocil stare cislo

        b) ucastnik vytaci nove cislo a jeste nedokoncil vytaceni. (Treba si nemuze vzpomenout na cele cislo, nebo hleda papirek atd ...)

        V telefonnich sitich je standartem ze u kazdeho cisla se da poznat z urciteho poctu pocatecnich cislic jaka bude celkova delka cisla takze ustredna vi kdy ma prestat se "sbiranim" cisla a zacit se sestavovanim spojeni a to tady neni splneno.

        Problem je prave v chybejici informaci ze vytaceni bylo jiz ukonceno (mluvim ted o pevnych linkach, na mobilu to neni problem) - na pocitaci kde se cisla prevadi musim po zadani cisla nekde clicknout nebo dat Enter apod ... cimz je konec cisla potvrzen - ale prave tuhle informaci ustredna postrada.

         

        0/0
        24.9.2002 10:37

        Anonymous

        Re: mobil.cz jde ke dnu

        IMHO jste mimo, pokud jde o rozpoznani delky cisla. Pokud vim, tak ustredny stejne cekaly nejaky pevne stanoveny cas na vytukani cisla - zadne rozpoznavani pocatecnich cisel a vyhodnocovani poctu zbyvajicich se nekonalo - proc taky? Po dokonceni digitalizace to muze byt jinak, asi neni problem mit v ustrednach natazenou kompletni databazi platnych cisel, ale tim mensi potencialni problemy s detekci starych/novych cisel bych ocekaval.

         

        0/0
        24.9.2002 13:36

        7thatom

        Re: mobil.cz jde ke dnu
        To ano, začíná nulou, ale co předchozí délka čísel? Ústředny musí vědět, jakou délku čísel používá daný region, aby mohly zahájit spojovací proces. V případě, že budu točit číslo bez předvolby bývalých UTO neřeknu ústředně, jestli volám po městě nebo jak jsem psal např. na Moravu. To má návaznost např. na zbytečné obsazování hovorových kanálů, generování "jalových" signalizačních zpráv apod.
        0/0
        24.9.2002 10:41

        Dareba

        Re: mobil.cz jde ke dnu
        Jsi strupík, který věří v technickou neproveditelnost čehokoli....
        0/0
        24.9.2002 10:09

        Vojtěch Habarta

        Zakázání starých čísel je správné

        1. To, že operátoři (pevní i mobilní) zakázali volání na stará čísla je podle mého názoru správné. Povolením těchto čísel by se jen prodloužila doba chaosu. Jiná situace by byla pokud by to nebyla takto velká akce, ale jen malá změna. Tam by měl smysl postupný přechod.

        2. Možností, jak si zjistit nové číslo se najde určitě dost.

        Vojta

        0/0
        24.9.2002 8:27

        Kombajn

        telecom... zase je to demon
        nevím jestli je autor článku víc mimo jak já, ale připadá mi to tak.  Ja Telecom moc rád nemám, ale proboha kdo si vymyslel přečíslování ?  Telecom ???? Mám ten dojem že ne. Proběhlo to hladce ??? Ano. Bylo to známe dostatečně dopředu? ANO. co víc bych si měl přát ???
        0/0
        24.9.2002 7:41

        jas

        Re: telecom... zase je to demon
        souhlasím s tím, že autor je zřejmě úplně mimo mísu. O přečíslování se mluví už dost dlouhou dobu na to, aby si každý v dostatečném předstihu mohl zjistit nová čísla svých známých, přátel, obchodních a jiných partnerů. Svoje číslo měl každý uveden na každém telefonním účtu. A pokud to do dneška neudělal, tak to nebude dělat ani při navrhovaném měsíčním provozu info linek zdarma. A za druhé: zmíněné info linky byly a jsou zpoplatněny podle platných tarifů ČTc. To znamená, že nebyly zpoplatněny až od 22.9.2002, jak se nám autor snaží vsugerovat. Na závěr podotýkám, že nejsem pracovníkem ČTc. 
        0/0
        24.9.2002 8:20

        Rostislav Kocman

        Re: telecom... zase je to demon

        A co se nám tu snažíte vsugerovat vy? Jak jste přišel na to, že ty zmiňované linky podle článku nebyly před 22. 9. 2002 zpoplatněny? Vždyť tam o datu jejich vzniku a začátku zpoplatňování není ani zmínka, protože je samozřejmé, že jde o placené linky. Naopak tam je výtka Telecomu, že tyto linky neposkytuje jako zelené.

        Ten článek není o tom, že Telecom neudělal to, co musel - to udělal. Ale pokud chce vystupovat jako zákaznicky orientovaná společnost, tak by mohl udělat i něco víc i pro ty zákazníky, kteří nejsou až tak úplně svědomití nebo přečíslování podcenili - jsou to jeho zákazníci.

        0/0
        24.9.2002 9:46

        Spin

        humbuk
        Vždyť šlo jenom o změnu databanky, proč takovej humbuk kolem toho!!??
        0/0
        24.9.2002 7:01

        Mio

        když chcete hledat pohodlně, stačí prográmek,
        když chcete hledat pohodlně, stačí prográmek, kterej jsem si stáhl přímo na netu, tuším že na www.iol.cz nebo u telecomu, už nevím. Jmenuje se přečíslování.*. Zabírá jedno mega. zadáte v něm staré číslo a vypadne Vám nové. Rovněž můžete zadat také nové číslo a uvidíte jak vypadalo dříve. Součástí je i mapka, která ukazuje jednotlivé kraje s předvolbami. Tak v čem je problém? Jen nebýt línej. Jestli to třeba bušíte přímo na klávesnici mobilu - no potěš koště. Já si svůj seznam z telefonu nahrál do PC, kde ho edituji, pak ho nahraju zpátky do mobilu. (pro rejpálky - na víc jsem se nezmohl, ale furt lepší tenhle způsob, než ten mnou zmíněný výše.)
        0/0
        24.9.2002 6:37

        Venda

        Ani Zlaté stránky nejsou zadarmo
        Pokud nemáte pevnou linku ale pouze mobil, pak nemáte zadarmo žádné Zlaté stránky. I v případě, že máte linku od Telecomu ovšem máte ve Zlatých stránkách zadarmo pouze čísla z vašeho a několika sousedních okresů. Pokud chcete, můžete si další Zl.stránky koupit, ale pak už to zadarmo není! Takže informace, že ve Zlatých stránkách si můžete ZADARMO najít jakékoli číslo je NESMYSL. Dále pak ani ve Zl. stránkách se nezveřejňují všechna čísla, takže je tu další problém. Docela by mě zajímalo, jak je to s poskytováním informací o přečíslování u nezveřejněných čísel. Prostě ale je to bordel, který Telekomunistům pěkně zaplatíme :-( (já tedy na placené informace volat nebudu, raději se spolehnu na mobily).
        0/0
        24.9.2002 0:19

        Rostislav Kocman

        Re: Ani Zlaté stránky nejsou zadarmo

        Zlaté stránky si nepořizujete přímo kvůli přečíslování (i když i to je možné a najde se takových lidí jistě dost). Takže ty náklady na ně vynaložíte v souvislosti s jinou službou a vynaložil byste je bez ohledu na přečíslování. Pokud je tedy použijete i k hledání přečíslovaných čísel, tak je to něco navíc a nic vás to už nestojí (samozřejmě se to nevztahuje na ty případy, kdy si je pořídíte jenom kvůli přečíslování). Když ale chcete hledat číslo na internetu, tak už se připojit musíte...

        Samozřejmě, Zlaté stránky mají omezení co do rozsahu a neveřejných čísel (pokud neznáte přečíslovávací klíč - tzn. pro Prahu a Brno například odstranit jenom nulu, jinde ověřit formát na známém čísle, tak se máte smůlu, protože nové neveřejné číslo vám nikde neřeknou a to je jenom správně), ale hledání v nich je zdarma, pokud si je nepořizujete jenom kvůli přečíslování.

        0/0
        24.9.2002 0:31

        Lumi

        Re: Ani Zlaté stránky nejsou zadarmo
        Nevim zda to jeste je mozne, ale kdysi se daly libovolne zlate stranky zapujcit k nahlednuti na kazde poste, ktera zajistovala i telofonni hovory.
        0/0
        24.9.2002 6:47

        Re: Ani Zlaté stránky nejsou zadarmo
        No jo ale driv...
        0/0
        24.9.2002 8:08

        Libor

        Re: Ani Zlaté stránky nejsou zadarmo
        Je to stále možné. (Pokud tam není takový provoz, že zdržujete :-)
        0/0
        24.9.2002 8:27

        TommyCZ

        Re: Ani Zlaté stránky nejsou zadarmo
        Navic v Brne mely byt od vcerejska k dispozici nove Zlate stranky, na nekterych postach nejsou jeste ani dnes a svadeji to na povodne. :-]
        0/0
        24.9.2002 10:32

        ageman

        Re: Ani Zlaté stránky nejsou zadarmo
        Vendo borde? jo... možná... si ale debil :)...a
        0/0
        24.9.2002 10:40







        Najdete na iDNES.cz



        mobilní verze
        © 1999–2017 MAFRA, a. s., a dodavatelé Profimedia, Reuters, ČTK, AP. Jakékoliv užití obsahu včetně převzetí, šíření či dalšího zpřístupňování článků a fotografií je bez souhlasu MAFRA, a. s., zakázáno. Provozovatelem serveru iDNES.cz je MAFRA, a. s., se sídlem
        Karla Engliše 519/11, 150 00 Praha 5, IČ: 45313351, zapsaná v obchodním rejstříku vedeném Městským soudem v Praze, oddíl B, vložka 1328. Vydavatelství MAFRA, a. s., je členem koncernu AGROFERT.