Klávesové zkratky na tomto webu - základní
Přeskočit hlavičku portálu


Diskuse k článku

Jak jste zaznamenali přečíslování vy?

Největší událost v dějinách zažily české telekomunikace tento víkend. Operátoři pevných linek i mobilní operátoři v noci úspěšně změnili čísla téměř 12 miliónů telefonů. Zákazníci pak práci techniků v neděli hojně testovali, v síti Českého Telecomu oproti sobotě vygenerovali o téměř 40 procent vyšší provoz a podobně na tom byli i mobilní operátoři.

Upozornění

Litujeme, ale tato diskuse byla uzavřena a již do ní nelze vkládat nové příspěvky.
Děkujeme za pochopení.

Zobrazit příspěvky: Všechny podle vláken Všechny podle času

Pavel

Informace
Zajimalo by mne kde p.Polach bere informace a hlavne jestli si je nejakym zpusobem overuje.  Treba posledni info o Radiu Impuls.....zkousel jste kontaktovat cloveka od ustredny? Asi tezko......protoze kdyby jste to udelal tak by jste poznal, ze je vse jinak.
0/0
23.9.2002 21:34

jame

automaty na mince
no nejlepcí je situace u automatu na mince - starych, kde se nedá telefonovat. Bez nuly to totiz zvládne vytocit pouze 8cislic;-(((( ví nekdo jak na to???? díky jame
0/0
23.9.2002 15:12

Rostislav Dušek

Doporučení Českého Telecomu - použijte mobilní telefon
Právě jsem si vyzkoušel jak fungují pevné linky po přečíslování. Bohužel se mi ani jedno volání nepodařilo. Dvakrát jsem se dovolal na stejného človíčka, ačkoliv jsem vytočil dvě různá čísla. Informační centrum Českého telecomu nám poradilo, že v případě problémů máme raději používat mobilní telefony.
0/0
23.9.2002 13:58

jack

T-Mobile -> Telecom .. jak to bylo

Oblast OSTRAVA Centrum, pristroj Ericsson T29s, Bankovni SIM Twist (bez Navigatora)

 

ve 23:50 ... volani z Twistu na pevnou linku Telecomu ... uspesne ... zpoplatneno..stary format

00:10 ... volani z Twistu na pevnou linku Telecomu ... neuspesne ... nezpoplatneno ... volane cislo neexistuje stary i novy format

02:05.. volani z Twistu na pevnou linku Telecomu ... neuspesne ... nezpoplatneno ... volane cislo neexistuje stary i novy format

03:15.. volani z Twistu na pevnou linku Telecomu ... neuspesne ... nezpoplatneno ... volane cislo neexistuje stary, novy format neni dostupny

04:07 ... volani z Twistu na pevnou linku Telecomu ... neuspesne ... nezpoplatneno ... volane cislo neexistuje stary i novy neni dostupny

07:25 ... volani z Twistu na pevnou linku Telecomu ... uspesne ... zpoplatneno ... volane cislo neexistuje stary(nezpoplatneno),i novy uspesne spojeno

0/0
23.9.2002 12:49

pan

telecom
Škoda že je má oblíbená služba "přesný čas" stále nedostupná....asi si koupím hodinky...
0/0
23.9.2002 12:43

Jan Chlebek

Telecom nestiha
Telecom je uplne hotovej. Na informace tak na sestej pokus, internetove stranky jsou maximalne pretizene (bud se na ne neda dostat vubec, nebo nabehnou az za nekolik minut).
0/0
23.9.2002 11:08

Dan

zkuste si zavolat na informace
Dneska zjistit aktualni telefonni cisla prakticky nelze. Stranku telecomu nelze zobrazit na cisla 1180 a 14111taky ne, treba to zitra bude lepsi.
0/0
23.9.2002 10:49

Petr Souček

Re: zkuste si zavolat na informace
Zkuste http://www.telefonnicislo.cz/ - to mi zatím funguje.
0/0
23.9.2002 10:51

Opět nesmysl
To, co jste napsal o psaní telefonních čísel před "přečíslováním" je holý nesmysl - dokonce i v telefonních seznamech byl popsán tvar telefonního čísla.
0/0
23.9.2002 9:47

7thatom

a co ISDN pane autore?
Dovoluji si upozornit autora tohoto článku také na nutnost nastavené MSN (vícenásobných účastnických čísel do koncových zařízení pro ISDN). Bez nich se nedovoláte na ISDN přípojku. Na toto jste jaksi zapomněl? Chápu, že jste "mobilní " server, ale toto je hrubý nedostatek.
0/0
23.9.2002 8:20

Tonda

Volání
Nemůžu se dovolat Karlovi? Nevíte co s tím je? Pepovi se dovolám, ale Karlovi ne...
0/0
23.9.2002 7:47

Karel

Re: Volání
Ne ne ne, u mě problém není, Pepa se mi dovolá...
0/0
23.9.2002 7:54

Rudla

GTS
Fascinuje mě, že GTS během jediné noci se stal dominantním operátorem, který má o víc než milión telefonních linek víc než Telecom... podali jste v noci obdivuhodný výkon...
0/0
23.9.2002 7:42

Fido

Vcelku OK
Myslim, ze precislovani probehlo celkem dobre. Sam jsem cekal ze bude problemu vic. Tak hladky prubeh me prekvapil. Zatim vim jen o jednom problemu. Z nekolika cisel v Brne (IBC) nejde volat do Prahy. Hlasi neexistujici cislo. Jinak kamkoliv v CR se volat da. Opacne z Prahy do Brna take. Uvidime zitra. Snad uz to bude v poradku.
0/0
23.9.2002 2:15

Ja

Infolinka Contactelu pro RazDva zakazniky
Je bych rada poopravila zpravu o tom,ze infolinka Contactelu je nefunkcni.Problem byl odstranen zrhuba kolem 15:00.
0/0
22.9.2002 18:00

Zdeněk Polách

Re: Infolinka Contactelu pro RazDva zakazniky
Vzhledem k tomu, že nás o nefunkčnosti RazDva infolinky informoval přímo zaměstnanec Contactelu bych si troufal tvrdit, že opravdu nefungovala
0/0
22.9.2002 21:57

PETR

Jak je to s OSCAREM

PROBLEM JE U KARET ktere jsou ve spolecne VPN

Volani na jakakoliv cisla mobilni i pevna je NUTNO PROVADET Starym zpusobem nebo Mezinarodne

tedy 0604 xxx xxx nebo 420604 xxx xxx NIKOLIV 604 xxx xxx

Tato informace je proverena primo od pracovniku Oscara.

 

 

 

 

 

 

0/0
22.9.2002 16:15

Re: Jak je to s OSCAREM - to si zase nekdo usetril praci a nebo nevi jak na to
no comment
0/0
22.9.2002 18:06

Dan

Problem volani SRN - CZ
Kdyz volam z Nemecka primo (pres D-Telekom), je vse OK. Kdyz ale poziju Providera (je levnejsi), tak se hlasi Aliatel, ze zadne volani nezacina na "0". Zajimave je, do Prahy to pres D-Providera funguje, ale do Brna ne. Poslal jsem obema maily, kde to vazne.
0/0
22.9.2002 15:03

Dan

Re: Problem volani SRN - CZ
Zda se ze problem je mezitim vyresen, volani pres D-Providera funguje. Takze diky Dan.
0/0
22.9.2002 21:19

Loner

Stale nefunguje volani na T-Mobile na 9 mistne cislo
je nutne pouzivat mazinarodni fromat cisla.
0/0
22.9.2002 11:49

bloody

i2000

nezaregistroval niekto s Vas nahodou problemy s pristupom na dialup internet 2000 ?

bloody

0/0
22.9.2002 11:22

Etheniel

Re: i2000
Udajne nejede IOL - pry vubec (nevim, cetl jsem ;) Ja pres VOLny naprosto bez problemu ...
0/0
22.9.2002 11:33

bloody

Re: i2000

dakuj mne a bohu a CT ze VOL to prezil... snazil som sa.

 

bloody

0/0
22.9.2002 15:18

Zvladli to docela dobře
0/0
22.9.2002 10:41

Petr Souček

Re:
Jo, akorát vůbec nefunguje www.telecom.cz a www.ct.cz (což je jeden server). Funguje ale aspoň http://www.telefonnicislo.cz/
0/0
22.9.2002 10:44

PeV

T-Mobile
Zkuste si zavolat z pevný na TMob a hovor si odmítnout ... je tam naprosto nesmyslná hláška, řekl bych ....
0/0
22.9.2002 10:31

Petr Souček

Telecom nezklamal :-(
Tak Telecom opět nezklamal, po vytočení nuly, místo hlášky, jaké je nové číslo, je tam jenom odkaz, že se mají volat draze placené linky 1180 a 14111. Všude ve světě, co jsem měl možnost zjistit, při přečíslování se ozve "plechová huba" a nadiktuje nové číslo, nebo řekne, jak se změnila předvolba. A to i třeba rok po přečíslování. Jenom Český Telecom chce vydělávat na problémech druhých. Přitom na lince 14111 není nic jiného, než by mohlo být při vytočení čísla s nulou na začátku. A ještě by měl Telecom méně zatížené informační linky, o kterých dopředu říká, že budou přetížené. Normálka. :-(
0/0
22.9.2002 10:09

Vladan Crha

Re: pan Chytrak
Zhruba rok dopředu jsme všechny zákazníky informovali o nových číslech - zdarma. Nová čísla si mohou zjistit také ve Zlatých stránkách - zdarma. Nová čísla jsou dostupná na našem webu. Pokud byste nechtěl platit za připojení, můžete si stáhnout freeware Přečíslování a nezaplatíte zase nic. Samotné přečíslování nás stálo řádově stovky milionů Kč, jenom informační kampaň 30 milionů. Linka 14111 je zpoplatněná proto, že její provoz není zdarma. Máte ovšem k dispozici předcházející bezplatné možnosti. A k tomu zahraničí - ukažte mi zemi, kde se naráz změnila všechna čísla. Nebo alespoň 3,8 milionu. Normálka.
0/0
22.9.2002 14:36

Petr Součel

Re: pan Chytrak
A co třeba Francie, Nizozemsko, Japonsko, Švédsko, abych jmenoval alespoň ty země, u kterých jsem si ty hlásky sám ověřil a kde proběhly globální změny? Nebo spousta změn ve Velké Británii? Navíc je tento argument (velký rozsah) naprosto falešný, protože Český Telecom nedával hlásky ani při předcházejících, podstatně méně rozsáhlých změnách. Na Slovensku také přečíslovali úplně všechny "UTO", a když zavoláte na to staré číslo, je tam hláska, která řekne nové číslo - aspoň tedy, když tam volám z Česka. Chcete říct, že Váš zaměstnavatel je nejneschopnější v Evropě? Nebo že mu jde jen o to, vyždímat ze zákazníků co nejvíce peněz?
0/0
22.9.2002 15:46

Vladan Crha

Re: pan Chytrak
Asi jste to úplně nepochopil - v žádné ze zmiňovaných zemích se nezměnila naráz všechna telefonní čísla. Hlásky jsou standardní služba ČTc - pokud o ni měl zákazník zájem, samozřejmě ji dostal i v minulosti. Argument o slovenských UTO je úsměvný - nevím, kolik jich na Slovensku bylo, ale určitě ne více, než u nás (159). Změnilo se jim tedy maximálně tolik předvoleb, nikoliv celá telefonní čísla. Včera v noci oproti tomu v ČR změnilo čísla 3,8 milionu pevných linek. Jinak viz moje předchozí odpověď.
0/0
22.9.2002 16:19

Re: pan Chytrak
To opravdu považujete odstranění nuly za změnu telefonního čísla, složitější, než změnu předvolby? Na Slovensku tolik předvoleb neměli, ale zcela to odpovídalo ploše a počtu obyvatel Slovenska , ostatně také Slovenské Telekomunikácie jsou odpovídajícím způsobem menší než Český Telecom, tedy relativní náročnost je stejná. Navíc na Slovensku se měnily opravdu všechny předvolby, včetně Bratislavy, v Česku aspoň Praha a Brno (a další malé UTO) zůstaly beze změny. Pokud vím, tak ve zmiňovaných zemích probíhalo zvětšování číselné kapacity prodlužováním čísel, takže ty změny musely být také globální. Tvrzení, že se změnila celá čísla 3,8 milónu pevných linek, považuji v této souvislosti za účelovou demagogii. Nehledě na to, že databáze staré číslo - nové číslo s 3,8 milióny záznamů je z pohledu zpracování dat směšně malá, jeden server vám udělá tisíce překladů za sekundu, a ty hlásky tam máte stejně. Chce to prostě hledat řešení, a ne jen oddůvodňovat, proč něco nejde. Ale to by se musel vyjádřit někdo jiný, Vaší profesí je právě jen ono obhajování.
0/0
22.9.2002 16:51

Vladan Crha

Re: pan Chytrak
Pokud by přečíslování v pevné síti znamenalo jen odstranění nuly, měl byste pravdu. Zkuste si někde přečíst, jak to bylo ve skutečnosti.
0/0
22.9.2002 17:08

Jon

Re: pan Chytrak
I kdyby se nakrasne menila vsechna cisla, neni problem vytvorit databazi vsech cisel, kterou by plechovy hlas predrikaval. A co me tak napada - nejspis by to bylo i levnejsi reseni.
0/0
22.9.2002 23:27

marek

Re: pan Chytrak
Nez by prerikal tech cca 4mil. cisel to by asi chvilku trvalo :-))
0/0
23.9.2002 9:56

Viktor

Re: pan Chytrak

Pane Crho,

než někoho nazvete chytrákem, zkuste si své informace ověřit u France Telecom - Francie byla přečíslována naráz a z její rozlohy a počtu obyvatel usuzuji, že ve Francii je poněkud více telefonních stanic a velmi pravděpodobně i ústředen ve srovnání s Českou republikou. Jako vstupní kontakt můžete využít např. link http://www.francetelecom.fr/.

Jinak vyřiďte mé díky technické části ČT za zvládnuté přečíslování.

Hezký zbytek dne,

Viktor

 

0/0
23.9.2002 14:35

dali

Re: pan Chytrak
Boze Crho, ty jsi fakt vul..........ale asi k telecomu patris......
0/0
23.9.2002 21:34

Radek

Re: pan Chytrak
Jen drobnost: při volání ze zahraničí tam ta "plechová huba" s podrobnější informací je.
0/0
22.9.2002 16:58

Pavel

Re: pan Chytrak
Milý pane Crho, to co tady píšete je mlžení a kecy - nejde přece vůbec o to, kolik telefonů bylo přečíslováno - co se tím vůbec oháníte? Je pravda, že tato akce byla jistě velice náročná, že se povedla celkem bez problémů a telefonní síť funguje. Ale co to má společného s tím, že plechová huba s informací o novém číslu sedí na placené lince a ne na starém čísle, na které volám? Důvody mohou být dva: neschopnost telekomu provést toto přesměrování (vzhledem k úspěšnému přečíslování toto asi neobstojí) nebo nenažranost Vaší telekomunistické pseudofirmy.
0/0
23.9.2002 9:46

Re: pan Chytrak
Itálie zhruba před 3,5 - 4 lety. Jinak ale souhlas.
0/0
23.9.2002 10:28

Petr Souček

Oskar a VPN
V diskusi i článku jsou stížnosti, že to nefunguje - nevím, jestli všichni četli leták, který Oskar rozesílal minulý týden, že u VPN se před všemi národními čísly točí 0. Bez nuly jsou pouze tísňová volání a volání zkrácenou volbou uvnitř VPN. Takže se musí použít nové číslo, ale s nulou, nebo mezinárodní formát.
0/0
22.9.2002 9:57

Zdeněk Polách

Re: Oskar a VPN
Ani tato varianta v době, kdy jsme o ní psali, nebyla v provozu (otestováno). Na druhou stranu žádný z mobilních operátorů negarantoval v době přečíslování spojení svých zákazníků, takže bych to neviděl jako zásadní problém.
0/0
22.9.2002 10:19

Martin

Je mi z vas nekterych telefonich uzivatelu spatne !!!
Omlouvam se za to, ale namisto aby jste podekovali chlapum v telekomunikacich jak to skvele zvladaji s malyma muskama kolem, tak si tady vymyslite debilni Cechacke komentare jako ze telekom krade, Oskar to tezce nezvlada atd... Je mi z vas spatne, namisto aby jste sli spat, a rano byli v podode, tak tak budete cekat do 2am aby jste rejpalsky nasli chybu a poradne jim to vytmavili a i pres to, ze jste vsichni vedeli, ze komplikace muzou nastat, tak ten svuj blbej mobil budete stejne drzet v ruce a hledat neci chybu. ZAMYSLETE SE NAD SEBOU. Chtel bych timto zaroven podekovat vsem uzivatelum, co sem pridavali pomocne vzkazy a slusne poznamky atd, I kdyz Vas v centu informovali o chybach, tak to delali slusnou a pomocnou cestou. Vazne Vam vsem ostatnim, co jste se tady snazili pomoct moc dekuju a preji prijemny den a bezproblemove volani:) Chlapi v Telekomunikacnich centrech ... ODVEDLI JSTE KUS DOBRE PRACE .. Blahopreji Martin
0/0
22.9.2002 9:45

brud

Re: Je mi z vas nekterych telefonich uzivatelu spatne !!!
Ja myslim ze to je sprazny ze se lidi o to zajimaji a ze prisli na to ze mobilni operatori chteli platit za neuskutecneny hovor. Aspon vedeli ze maj chybu v systemu. A nehodlam tady telecom nejak opevovat. Telecom je pekna svine a nejradsi bych tam nektery lidi nakopoal do prdele a nahazel do rozvodneny vltavy.
0/0
22.9.2002 9:51

Martin

Re: Je mi z vas nekterych telefonich uzivatelu spatne !!!
To ano, vsak jsem se o tom zminil v druhe polovine meho clanku, jde to prece udelat slusnou informativni cestou, a ne si hovit triko a obvinovat nekoho ze KRADE, kdy prijde o 2 koruny. Nemyslim si ze by ten prispevek byl nejak pomocny .. a nebyl jediny sveho druhu .. :) Ja jsem jen znechuceny neslusnosti a namyslenosti nekterych uzivatelu, co si napriklad ve 2 am volaji svym 25 kamaradum po VPN ... Mam tim namysli, ze i kdyz nas nekdy Telekom sere, a stejne i tak nekdy nektery z operatoru ... ve chile jako jsou tyto si zaslouzi podporu ... nemyslim si ze cela logistika v pozazi a pote to vse spravbe udelat bylo jednoduche, aby je nekteri mohli soudit .. natoz odsuzovat :) Na tom se myslim shodneme ... ne? Preji prijemny den:) Martin
0/0
22.9.2002 10:00

Martin Kalenda

Re: Je mi z vas nekterych telefonich uzivatelu spatne !!!
DD, poredne si ty prispevky prectete, nebylo v tom nic osobniho. jen jsem napsal ze sms jedou nic ostatniho ne. nekolikrat jsem to nezavisle ovrovali. Ne nepotreboval jsem volat ale prekvapilo me ze se ani sem v mezinarodnim formatu nikdo nedovolal. tak jsem napsal ze je to lokalni problem. Z lidi jako vy jsem trosku v rozpacich cilem diskuze (alespon podle me) bylo objektivne informovat o tom co se deje protoze se dalo predpokladat ze takto slozita operace nebude bez problemu. A jeste me zarazi, ze nas "UNIVERSALNI" sluzebnik pry neumoznoval volani na tisnove linky to me podrzte tak k cemu tu je?
0/0
22.9.2002 13:23

Roman

Re: Je mi z vas nekterych telefonich uzivatelu spatne !!!

Presne takovy pocit jsem mel, kdyz jsem si precetl ten clanek, jenze jsem porad nevedel jak to tak vystizne a srozumitelne napsat.
Martine diky.

Roman

0/0
23.9.2002 6:47

Jan Kral

Volani z T-Mobile v 9 mistnem tvaru nefunguje
Ted jsem to zkousel a dozvidam se, ze mam spatne cislo. Pri volani v mezinarodnim tvaru to funguje. Z Eurotelu je to v pohode.
0/0
22.9.2002 9:16

Sarka

Nefunguje to!!
Nemuzu se dovolat z ET na cislo (2)24475400, takze nechapu jak muzou tvrdit, ze je vsechno v poradku.... Ma CT nejakou hotline kde si to muzu nechat proverit?? S.
0/0
22.9.2002 8:47

jj
0/0
22.9.2002 6:00







Najdete na iDNES.cz



mobilní verze
© 1999–2017 MAFRA, a. s., a dodavatelé Profimedia, Reuters, ČTK, AP. Jakékoliv užití obsahu včetně převzetí, šíření či dalšího zpřístupňování článků a fotografií je bez souhlasu MAFRA, a. s., zakázáno. Provozovatelem serveru iDNES.cz je MAFRA, a. s., se sídlem
Karla Engliše 519/11, 150 00 Praha 5, IČ: 45313351, zapsaná v obchodním rejstříku vedeném Městským soudem v Praze, oddíl B, vložka 1328. Vydavatelství MAFRA, a. s., je členem koncernu AGROFERT.