Klávesové zkratky na tomto webu - základní
Přeskočit hlavičku portálu


Diskuse k článku

Líbí se vám plánovaná vysílací rozhledna Eurotelu?

Pláně v Praze 5 by měly dostat novou dominantu. Eurotel totiž Na Vidouli plánuje stavbu nového anténního stožáru, který bude zároveň fungovat jako rozhledna. Autorem projektu je Vlado Milunić, který se podílel také na podobě kontroverzního „Tančícího domu“ v Praze. Tentokrát se inspiroval tvarem indiánského stanu tee-pee.

Upozornění

Litujeme, ale tato diskuse byla uzavřena a již do ní nelze vkládat nové příspěvky.
Děkujeme za pochopení.

Zobrazit příspěvky: Všechny podle vláken Všechny podle času

ziky

Je to síla
O záměru Eurotelu postavit na Vidouli věž vím již dávno. Od architekta jsem čekal něco mnohem lepšího. Je to pěknej hnus vypadající jako hromada lešení. Měl by se inspirovat jinými rozhlednami u nás (Čartak, Vrátenská hora).
0/0
4.11.2002 11:17

gir

Jako komunisti
Eurotel tuhle BTS nepotřebuje z technických, nýbrž marketingových důvodů. Ztrácí výsadní postavení, a tak se musí zviditelnit za každou cenu. Přesně jako komunisti, když v Rusku začala perestrojka a oni začali ztrácet dech. V tom okamžiku začali investovat do takových pomníků, jako byl Hybeš v Brně nebo Gottwald v Praze. A kdo tento vidoulský pomník zaplatí? Odpověď najdete ve faktuře za telekomunikační služby společnosti Eurotel....
0/0
20.9.2002 8:48

peb

vidoule
a proc vidoule? protoze tam ma eurotel svoji ustrednu. tusim, ze tam je i cast techniku. mimochodem vedle je stozar vnitracke matry, primo na baraku jedna ze zakladnovek jbs, resp. izs. ten stozar tam planuji jiz dobre 3 roky. drive nebo pozdeji stejne vsichni na nem skonci. tzn. 80, 160, 400, 450, 900, 1800mhz se premisti akorat o par metru na jedno misto. ostatne kdyby se take svezlo rlp ani bych se nedivil.
0/0
19.9.2002 9:27

Jirka

Rovnostranný trojúhelník
Ta rozhledna vypadá docela zajímavě, jen nevím proč má stát v Praze. Navíc jsem ještě neviděl indiánské tee - pee s trojuhelnikovou podstavou. To už ale úplně ignoruji fakt, že každý normální trojúhelní má tři vrcholy, kdežto alespoň ten na tom posledním obrázku má ty vrcholy čtři.
0/0
19.9.2002 8:53

Ajax

Re: Rovnostranný trojúhelník
A víš, co je to dřík? Jestli jsi dobře četl, tak podstava není trojúhelník. Dřík je hlavní nosná tyč. Víš o tom vůbec něco?
0/0
26.9.2002 11:41

Anonym

Milunice zavrit do blazince!
Souhlas s Knudsenem a s Markem, tenhle navrh je naprosta prisernost!  Jestli to projde, tak se asi hezkejch par ceskejch architektu bude obracet v hrobe!  A zaroven si zrejme nekdo poradne namasti kapsu, protoze povolit to by fakt mohl jen magor. Jen tak na okraj - "slavnej" Tancici dum mi pripomina kus vodni elektrarny, porad mam dojem, ze vevnitr musi byt  turbina (nebetonovaly to nahodou Vodni stavby?!? ).
0/0
18.9.2002 18:56

mvlček

Re: Milunice zavrit do blazince!
možná by neškodilo psát česky
0/0
19.9.2002 7:53

Re: Milunice zavrit do blazince!
Ne, nebetonovaly.
0/0
26.9.2002 11:42

Martin

Re: Milunice zavrit do blazince!
Kolik má Praha moderních dominant oproti Paříži, Londýnu, Kodani atd... Tančící dům a dále? Uznávám, že některé věci jsou věcí názoru, ale konečně EuroTel promítne mou fakturu tam, kde to bude vidět. Mě se to líbí a Praha moderní architekturu postrádá. Nedokážu si představit obhajbu architekta, který by chtěl na Pražském hradě vystavět pyramidu...
0/0
8.6.2004 22:18

Jirka

Nádherná stavba
Konečně někdo začal stavět základnovky s citem,který neublíží krajině.
0/0
18.9.2002 17:59

bob

reference....
Zkuste se podívat do Štramberka (na Moravě), vedle štr. trúby, na společný projekt Radiomobilu a Eurotelu, vcelku příjemné řešení rozhledny, zajímavá atrakce pro mnoho turistů, funguje to již několik let.
0/0
18.9.2002 16:50

Brňák

Re: reference....
...anebo taky do Tvarožné Lhoty u Strážnice na hodonínsku.Taky pěkná rozhledna-základna.
0/0
19.9.2002 6:44

Re: reference....
A nebo na rosičce u Žďáru nad Sázavou....
0/0
26.9.2002 11:44

Martin

Eurotel uz to nema kam davat...
To musi byt Eurotelu uz asi hodne tesno na te vodarenske vezi na Devine, ze zacne stavet dalsi telekomunikacni obludu... BTW Kdyz se Milunic inspiroval tee-peem, tak by mel take navrhnout oplasteni takove konstrukce, aby to vypadalo opravdu jako tee-pee a ne jako ufonskej talir na kuří nozce... :-)
0/0
18.9.2002 12:16

Knudsen

Leseni
Trochu to pripomina nejaky permanentni leseni.Lehkost a elegantni konstrukci Eiffelovky to teda rozhodne postrada.No jo, ET vylepi hromadu penez znamemu architektovi (nechce se mi verit, ze tohle je vysledek vyberove souteze),a je jim v podstate uplne jedno, jak to vypada.Kdyby radsi vypsali soutez pro studenty architektury, mozna by se divili a ja bych nemusel psat tenhle prispevek. Zase chapu,ze v pripade tehle veze jde ET spis o dobry nahled(mikrovln), nez pohled ,ale mili prazaci, zase ten vyhled :-)))
0/0
18.9.2002 11:10

Tomáš Kapler

a co zdraví?
Přiznám se, že bych se bál zdraví. Přeci jen co anténa to 20W výkon a neexitují ty, které by nezářili částečně i do zadu i do boků. Slyšel jsem, že mají i technici u normálních vysílačů v normách, že se mohou u vysílače pohybovat jen tuším hodinu. Na druhou stranu Žižkovská věž má o dva řády vyšší výkon, ale zas je železobetonová, takže by neměl být takový průnik dovnitř, tohle je ale otevřená železná konstrukce. Co vy na to?
0/0
18.9.2002 10:55

Paulo

Re: a co zdraví?
No mikrovlny asi těžko budou zářit dozadu ... a vysílací výkon taky tak velký není .... A na antény pro GSm existuje stále něco, čemu se říká scválení od hygieny ...
0/0
18.9.2002 17:10

Dališ

Re: a co zdraví?
Řekl bych, že Žižkov má vysílací výkon spíš o tři řády vyšší, než o dva (přesněji 60255,96W na každý televizní kanál, rádia mají "jen" pět kilowatů).
0/0
23.9.2002 15:04

Re: a co zdraví?

????

vysílací výkon tv signálu je úplně něco jiného, než vysílací výkon mobilů. To by ses musel bát i posloucht radio...

0/0
26.9.2002 11:49

Dališ

Re: a co zdraví?

Já se taky bojim.

....co tam zase nějakej blb řekne...

0/0
26.9.2002 12:33

Re: a co zdraví?
A taky 20W na mobil je blbost. Není možně, aby jsi přehlušil silným vysílašem slabý vysílač na tvém terminálu (te krabičce u ucha).
0/0
26.9.2002 11:48

Pavel

To jste ji jeste nevideli oantenovanou
Videl jsme tuhle vez osazenou maximalni konfiguraci anten. To byla sila.
0/0
18.9.2002 9:36

Michal

Proč ne??
Je to otázka vkusu a zvyku. Když Eiffel postavil v Paříži svoji rozhlednu, veřejné mínění bylo spíše proti než pro a to měla stát původně jen po dobu "Světové výstavy". Nakonec se do ní lidé tak zamilovali že se stala dominantou Paříže. Všechno chce čas a hodnotit stavby které tu mouhou zůsta generace podle několika náčrtků a odsoudut je za několik sekund je krátkozraké. Tančící dům dříve vzbuzoval také mnohem větší rozpaky než dnes. Zachovejme proto klid a čas oddělí zrno od plev.
0/0
18.9.2002 9:16

Jerry

Re: Proč ne??

No, ona byla Eiffelovka dominanta i předtím, než se do ní zamilovali, takhle velká mrcha prostě nic jiného být nemůže, alespoň pokud vedle ní nebude něco ještě většího ;-)

Přiznám se, že na Tančícím domě mi vadí jediná věc - betonová barva. Kdyby to bylo omítnuto do nějakého teplejšího tónu a v původní (nebo jiné tmavší) barvě ponechány jenom vystouplé kusy kolem oken, hned by se na to dívalo líp - a do řady ostatních domů omítnutých právě teplými barvami by to lépe pasovalo. Takhle vypadá spíš nedodělaně a nechutně betonově.

Jinak ta věž mi taky nepřipadá nijak úchvatná, ale proti gustu...

0/0
21.9.2002 15:45

Michal Kovács

rozhledna ? a proč ne ?

- mě se to líbí, je to velmi zvláštní neobvyklé, ale velmi pěkné

- jen mne trochu mrzí, že to bude EuroTelu.

0/0
18.9.2002 9:12

Libor

Re: rozhledna ? a proč ne ?

"- jen mne trochu mrzí, že to bude EuroTelu. "

Proč? Že by nějaká nenávist k čemusi. Takto nás vychovávali komunisti.

PS.: Věž je hrozná a neelegantní.

0/0
19.9.2002 18:40

Zdenk

to snad ne

To snad neni ani mozny, takovou potvoru tam stavet. Jak pekne se tam jezdi na kole a ted koukat na takouvou dratenku? Nehlede na turisticky naval lidi. :-(

Jen doufam ze to povoleni nedostane diky blizkemu letisti na Ruzyni. Pres ten kopec pristavaji letadla tak to snad kvuli bezpecnosti neprojde.

0/0
18.9.2002 8:45

Marek

Je pan Milunič normální ??
Myslím si že by si pan Milunič měl jít zase zpátky ničit své město u Středozemního moře. A Prahu nechat někomu inteligentnějšímu. Myslím, že jeden tančící dům už stačí.
0/0
18.9.2002 8:02

Kislik

Re: Je pan Milunič normální ??
Ne pan Milunič není normalní a v tom tkví jeho úspěch
0/0
18.9.2002 8:34

saip

Re: Je pan Milunič normální ??

Jiste, naprosto souhlasim. Proc by mely vysilace vypadat jen jako vysilace a rozhledny jen jako rozhledny ? 

Pro vyse nespokojeneho cyklistu: Zajedte se nekdy podivat na Jizni mesto, potom na Tancici dum a to same jeste trikrat dokola a zamyslete, kdo tady nicil Prahu...

0/0
18.9.2002 9:34

speedy frank

Re: Je pan Milunič normální ??
k tomu není co dodat
0/0
18.9.2002 17:03

Honza

Re: Je pan Milunič normální ??
Ano, na Jižňáku by byl tančící dům výbornej, ale uprostřed ryze secesního nábřeží je to na přesdržku.:-))
0/0
19.9.2002 21:11

LaMe

Re: Je pan Milunič normální ??
Bylo by fajn, kdyby vše, co se v Praze staví, mělo takový šmrnc, jako tančící dům. Nenormální mi připadá spíše Vaše reakce.
0/0
18.9.2002 20:32







Najdete na iDNES.cz



mobilní verze
© 1999–2017 MAFRA, a. s., a dodavatelé Profimedia, Reuters, ČTK, AP. Jakékoliv užití obsahu včetně převzetí, šíření či dalšího zpřístupňování článků a fotografií je bez souhlasu MAFRA, a. s., zakázáno. Provozovatelem serveru iDNES.cz je MAFRA, a. s., se sídlem
Karla Engliše 519/11, 150 00 Praha 5, IČ: 45313351, zapsaná v obchodním rejstříku vedeném Městským soudem v Praze, oddíl B, vložka 1328. Vydavatelství MAFRA, a. s., je členem koncernu AGROFERT.