Klávesové zkratky na tomto webu - základní
Přeskočit hlavičku portálu


Diskuse k článku

Jak se vám líbí tento příběh? Máte podobnou zkušenost?

Soutěž o mobilní telefon Siemens ME45: Do školní aktovky dnes již patří také mobilní telefon. Nebo nepatří? Někteří učitelé si myslí, že ne. A tak pro vás máme varovný příběh z jednoho školního dne.
Dnešní čtenářský příspěvek je poslední z prázdninové čtenářské soutěže Zažil jsem s mobilem. V pátek vyhlásíme její výsledky a samozřejmě také výherce Siemensu ME45.

Upozornění

Litujeme, ale tato diskuse byla uzavřena a již do ní nelze vkládat nové příspěvky.
Děkujeme za pochopení.

Zobrazit příspěvky: Všechny podle vláken Všechny podle času

Jebek

Daj těm prozvaněčům co proto.....
Nastav si tam na pár dní schránku a dej těm prozvaněčům co proto. Až jim to začne žrát peníze, vykašlou se na to debilové....
0/0
28.9.2002 1:30

Honza

Baterka o hodine

S tou baterkou...Mel jsem Ericsson T10,uz mel docela spatnou baterku,ktera drzela tak den.A vzdy,kdyz mi nekdo volal,nebo psal,tak mi to oznamilo,ze uz dochazi.No a jednou o cestine mi opet pri prichozu sms tel ozamil,ze baterka is dead.A profesorka,se na me tazave podivala,co ze to delam.Odpovedel jsem ji,ze mi jen dosla baterka.Chvili na me koukala a pak vyhrkla:"Ty ses na baterky?"

0/0
14.9.2002 17:34

jou

Re: Baterka o hodine
JO!!!!! Tak tohle byl z tech vsecj tady zatim nejvtipnejsi a nejlepsi pribeh! Jediny u kereho jsem se zasmal. SUPER!!
0/0
16.9.2002 6:10

Warlock

Vypinani mobilu
Vypinani mobilu ve skole je sice dobra vec, ale ve vetsine pripadu by mohlo postacit vypnout prave ono vyzvaneni. Zak by byl "na prijmu" (tim nemyslim, aby si pod lavici psal SMS) a take, aby nenarusoval vyucovani. V tomto pripade to byla spise shoda nestastnych nahod. 1.Zapomenout si vypnout mobil nebo vyzvaneni si mohl kazdy. 2. Opet "nahoda", zak je vyvolan a zjistuje, ze vibrace az tak diskretni nejsou, kdyz cela trida snad ani nedycha. 3. A nakonec ona zradna baterie, opet "nahoda", moc volani - malo stavy. A tak se neni cemu divit, ze baterie vypovedela sluzbu a k tomu jeste ton, ktery se neda nejak vypnout (pouze vypnutim celeho mobilu - ukazatel stavu u C35 neni nekdy moc presny - pri polovine baterie staci volat vice jak pul minuty a uz se mobil sam vypne). Podle me by stacilo u mobilu ve skole vypnout vyzvaneni. popr. zkontrolovat stav baterie :-)
0/0
13.9.2002 21:34

moof

Mame se vsichni jeste co ucit
Neni to o tom, ze zaky vyklad nezajima, nebo ze ucitel neni autoritativni typ. Meli bychom se nejdrive naucit spravne chovat sami k sobe. Nejlepe se to naucime, tipuji od opic. Pak mozna muzeme diskutovat o mobilech ve skole, pripadne vyucovacich metodach. Ale myslim, ze to nema smysl, nebot ze vzdy najde nejake jelito...
0/0
13.9.2002 13:18

Johny Walker

???
Hej seš magor? Proč si ten mobil prostě nevypneš? Panebože to je přesně typ člověka kterej je úplně na *****. Nevim možná ti ten zapnutej mobil dodává sebevědomí. Zdarec
0/0
12.9.2002 20:02

jazzz

lidi to je blb
co potřebuješ ve škole dealovat, když seš furt zapnutej??? víš, že existuje na mobilech schránka?
0/0
12.9.2002 10:27

Sheraken

Mno
Tak abych to shrnul: - hulakani baterie u Siemensu C35i ani C25 vypnout nejde - odzkouseno v praxi - co se tyce autora, tak si myslim, ze na 15ti leteho klucinu je to dobrej pocin, nehlede na to, ze mel vubec odvahu napsat - velice se bavim pripominkami typu "autor je debil" a "ja jsem sem psal taky a neproslo to ani pres redakci" << trosku divny - co se tyce mobilu na skole, tak hazete veci (dle meho nazoru) moc do jednoho pytle videl bych to takhle: - zakladni skola - za caparty zodpovida ucitelka, aby se neco naucili >> sou to spunti, mobila budou mit vypnutyho a smytec - zavolat mamince muzou po vyucovani - stredni skola - stejny jako zakladka, ale tezko se muze neco zakazat plnoletym stredoskolakum - vsechno je to vec dohody - vysoka skola - at si kazdej mobiluje jak chce, ale at se pak nedivi, ze ho prednasejici vyhodi 3x z terminu, kdyz mu mobiloval v prvni lavici - samozrejme ale plati zakladni veci jako je slusne chovani >> kdo telefonem vyrusuje, je to stejne jako by rusil jinak >> cerny puntik do notysku zakazovani mobilu je pitomost... toz to je vse, cist to po sobe uz nebudu...nazdar
0/0
12.9.2002 9:15

Matus "fantomas" Uhlar

hulakanie baterie
U mna na S25 a S35i v tichom rezime bateria "hulaka" ticho. na C* to vari neplati?
0/0
16.9.2002 14:00

Re: hulakanie baterie
Kdyz u C25 mam jakykoli zvuk (i jedno pipnuti na prichozi hovor), tak ten kram hrozne rve, kdyz mu dojde baterka. Kdyz vypnu vyzvaneni uplne (hvezdickou), tak jen jednou silne pipne. To uz je celkem uchazejici. Zkuste si to.
0/0
17.9.2002 9:35

Matus "fantomas" Uhlar

Re: hulakanie baterie
Lenze ja som nehovoril o som, aku zvuk je nastaveny ale aky je rezim. C25 ma rezimy a v tichom rezime by sa mal spravat inac. Skus si to - rezim sa prepina stlacenim '#' a 'volaj'
0/0
17.9.2002 15:26

Dexter

Skola

Jsem také student jedné střední školy - elektrotechnika. Nechápu proč si učitelé stěžují - když např. učiteli na číslicovou techniku uprotřed hodiny zazvoní mobil a klidně se vybavuje. A to nezvoní jen žákům  - často mají i učitelé mobily a ruší při hodinách.  Myslím že je ejdno pokud někdo používá mobil ve škole ale nesmí stím rušit při hodinách a tím otravovat ostatní žáky. Ale pokud si napíše pod lavicí smsku tak myslím že je to jeho věc - ten žák se nic nenaučí. A ted k autorovi - mno normální příběh. A stou spolužačkou  proč všichni jste proti tomu - vy do pozadí toho příběhu nevidí - nevíte co je to za holku třeba je to pěkná 'kráva' tak si to zasloužila a nebo je ten autor na kluky :o)

0/0
11.9.2002 23:10

aaa zzz

To, ze NEJDE vypnout zvoneni pri vybite baterii - nevim. Mam Siemense S25, ktery pri "umirani" baterie taky zvuci jako divoky, ale pouze v pripade, ze mam ZAPNUTY servisni tony. Pokud je vypnu, tak akorat pipne. Jinak, ze se neprizna prozvanec - dobra, ale mel se priznat prozvaneny...
0/0
11.9.2002 15:28

Warlock

Re: baterie
Jsem "nahodou" majitel C35 a ani vypnuti servisnich tonu nepomaha a uz vubec nepomaha uplne vypnuti vsech tonu,leda vypnout celej telefon.Myslim,ze tohle je u vsech telefonu radi x35,ale nejsem si ale moc jistej u S35...
0/0
11.9.2002 19:11

ja byt ucitelem, tak ty telefony hazim z okna :-)
ja byt ucitelem, tak ty telefony hazim z okna :-)
0/0
11.9.2002 11:25

jou

hezke
Mno, je to vsechno moc hezke, ale jadro veci je myslim nasledujici (podobne jako u povidky s blondynkou): Autor je debil, nezvlada zakladni zivotni situace a jeste se tim chlubi. A mozna za to i neco vyhraje. Stejne jako vloni drtiva vetsina pribehu stoji za prd a je to vyhazovani mobilu oknem (pro chytraky, co mi chteji rict, abych teda taky neco napsal, tak teda vloni jsem napsal, poslal, povidka byla svela a vsem znamym se moc libila, ale redakci ne-e, takze nic :-( )
0/0
11.9.2002 8:59

Martin Kopecký

Kolik je autorovi let?
Zdravím, jsem student na gymnázia a můžu říci, že i u nás je zakázáno brát do školy cenné věci, ale mobily jsou z toho vyňaty. Opravdu mohu říci, že ne všichni mají ve třídě mobil, ale nemohu souhlasit s tím, že by nám "majitelům" ho záviděli. Ba naopak, oni ho prostě nechtějí. Jinak k tomu příběhu. Co k tomu dodat, to že se nezastal kamarádky je prostě sviňárna. Dávám 5. Ještě by mně zajímalu kolik je autorovi let, protože někdo starší by tohle určitě neudělal(pokud by to nebyl nějakej debil)
0/0
11.9.2002 0:20

Martin

Ty chces vyhrat mobil... ?

Kdyz se neumis chovat, mel bys odevzdat ten svuj a mohlo by byt vic vyher...

Davam Ti 5 bodu!

0/0
10.9.2002 23:02

Ruprecht

Matura+zkousky VS
Ses prd, me zvonil mob pri mature ... tak nejak sem v cely ty nervozni dobe zapomnel vypnout zvoneni  Za to na zkousky na VS sem se pojistil, vytah sem z mobu dokonce i baterku
0/0
10.9.2002 22:49

GeBu

Re: Matura+zkousky VS
Mně jako zkoušejícímu se to u maturity stalo taky (nepotřeboval jsem být na příjmu - bylo to zapomenutí, protože jsem běhal po škole a pak na mobil zapomněl) - nejhorší je sako s tisícem kapes. Považuju to za trapas (ikdyž jsem zrovna nezkoušel) a teď si na to dávám pěknýho bacha. Jednomu studentíkovi při podzimním vyhlašování maturitních výsledků začala hrát ruská hymna. Kdyby telefon normálně zvonil, tak by to nebylo moc dobré, ale ruská hymna nás pobavila.
0/0
11.9.2002 10:28

Woren

Trochu opacny nazor
Studuju na strední skole a ze sve zkusenosti vim, jak umeji byt deti krute a nejen ony. Jedna věc je nechat kamaradku v tom, ale zase druha si najivne myslet, ze by se mel ze by se mel jak on, tak prozvanec prihlasit. Byla by to spravna vec, samozrejme, to nepopiram. Ale vemte si to z pohledu prozvanece. Takze, jsem prave prozvonil kamarada prave s umyslem, aby mu ten mobil zazvonil a zrovna dneska jsem se trefil, uvidime co se bude dit dal...Super... asi se bude zapisovat... A abych se prihlasil a vsechno hodil na sebe?... to me ani nenapadne. A navic, ucitel si na ni stejne zasedl a mobil mela na lavici a za to si muze sama. Je to podle me zvracene mysleni... Stejne jako se na na skolach rozmaha sikana... To neni pouze prazdne slovo... To je realita...
0/0
10.9.2002 20:19

Libb

Jsi trapný
Že nejsi schopný si ten mobil vypnout, když víš, jaké máš "kamarády" a nemluvím ani o tom, žes nechal schytat spolužačku za sebe trest. Měli jste se oba přihlásit - jak ty, tak ten prozváněč. Jinak bych doporučil nastavit si přijetí hovoru jakýmkoliv tlačítkem a jeho by to přešlo...
0/0
10.9.2002 16:23

tomas

Re: Jsi trapný
A co automaticke prijmuti hovoru po prvnim zazvoneni, u ericssonu to slo, to by si prozvaneni rozmysleli.
0/0
11.9.2002 18:16

Kuba

Hmm...
No je to pomerne obycejny pribeh, ale jak uz bylo receno nize, docela dobre i kdyz rozvlacne napsany. kazdopadne jadro uz tady bylo receno taky - myslim ze kdyz si clovek neni schopnej vypnout telefon ani u tabule, neustale ho kontroluje jestli neprisla SMS.. nevim, ale me by docela vadilo bejt otrokem mobilu. i kdyz , priznejme si to, ja kdyz sem si kdysi poridil prvni mobil (az po stredni - kdyz sem byl na stredni tak na cely skole meli mobil vsehovsudy 2 kamosi - a firemni) tak sem byl taky nadsen ,furt si s nim hral, koukal jestli neco neprislo.. timhle si asi projde kazdej. koneckoncu, kdyz sem si nedavno poridil novej kapesni pocitac tak to nebylo jiny :-)). ale casem to omrzi a clovek mozna ma obcas i chut tim kramem prastit o zed, kdyz ho treba v praci furt nekdo otravuje a neco chce.. a neni nic jednodussiho nez vypnout zvoneni, popripade cely telefon. a ne to porad hlidat.. a casy kdy se mobily vytahly treba v hospode na stul, nebo ve skole na lavici jen kvuli tomu aby ostatni videli, koukejte, ja mam mobil, si myslim jsou uz davno pryc..
0/0
10.9.2002 15:19

Mac

Re:

Jo, souhlasím. Sloh je pěkný, ale připadá mi moc řídký. Skoro jsem to nedočetl, hlavně po pasáži se spolužačkou. To je vážně hovado.

PS: K tomu spamu - jednou mě jeden "kamarád" obědnal TV program na mobil a bylo to taky hodně nechutný. Tenkrát (možná i teď) to bylo špatně vyřešený , šlo uvést cizí číslo, bylo to na heslo a vůbec jistěný. Takže dokud ten, kdo to zařídil nechtěl, nedalo se nic dělat (možná napsat webmasterovi). Když člověk zaškrtá tak 10 programů, je to vážně kouzelný

0/0
10.9.2002 12:21

GeBu

Zajímavé
Pro mě, jsou velmi zajímavé reakce na konci tohoto článku, protože jsem učitel (učím radiolektroniku na střední škole a mobilní komunikace na VOŠ) a zajímá mě pohled druhých lidí. Moje pozorování vypadá takto: Pokud studentům dovolím mobil na lavici, tak na něho celou hodinu zamilovaně hledí a kontrolují, jestli jim náhodou nepřišla SMS. Vypadá to dost legračně. Dovolit to nemůžu, protože z hodiny pak nic nemá. Ještě legračnější je, když student tajně pod lavicí píše SMS. Představte si to z pohledu učitele. Žák sedí, ruce někde u rozkroku a zároveň toto místo pozorně sleduje. Jednou byl student rozhádanej se svou holkou tak natvrodo, že když mu přišla SMS, tak vyběhl a volal jí. To jsem si s ním musel promluvit. Studenti na VOŠ, pokud nezapomenou vypnout zvonění jsou v pohodě. Mimochodem, dneska jsem zabavil dvě stříkací pistolky a loni si jeden žáček (19 let) jezdil po lavici s autíčkem. V USA je zakázané mobily a pagery do školy nosit - důvod? Kontakt studentů s dealery drog.
0/0
10.9.2002 12:01

Bob

porušování řádu

Proč by bylo nošení mobilů do školy porušováním školního řádu? Naopak škola by měla majitele, nejen těchto zařízení, naučit s nimi zacházet (a teď opravdu nemám na mysli obsluhu nýbrž pravidla zacházení). Vždyť v civilizovaném světě (kde je technika na každém kroku) je potřeba nebýt otrokem techniky a vědět kdy,  kde a jak ji lze používat. Ne, opravdu mi nevadí, když v hospodách leží mobily na čestném místě na stole a překážejí sklenicím (to se žáků většinou netýká). Ale nevhodné používání (čti zvonění) v divadle, kině a nebo v nemocnicích, u benzínek a pod. je horší.

 A když se mládež nenaučí s mobilem zacházet ve škole, tak je to už asi nikdo nemá šanci naučit.  A i když si pak pořídí lepší mobil, který má např. profily (v lepším případě i časově nastavitelné) tak stejně tuto možnost nepoužívají a vesele ruší své kolegy na místech, kde to není vhodné. Takže pokud nám chybí cit pro danou věc, měli bychom používat obecně platná pravidla.
Ale to jsem odbočil.

Další věc, která by mne  v souvislosti s mobily ve škole zajímala je - jak se řeší krádeže. Protože mobil se stává mezi mládeží prestižní záležitostí a ne každý vyhovuje vysokým nárokům okolí. Od toho se pak odvíjí i cena. Jak jste jistě pochopili, když jsem já chodil do školy mobily ještě nebyly. No, s trochou nadsázky mohu říct, že byly, ale do školní tašky se mi nevešly (ale už se daly přenášet - jednalo se tedy o mobilní zařízení :-) Každopádně se u nás ve škole ztrácely i méně cenné věci (než NMT nebo vysílačky). A i tenkrát bylo nošení cenných věcí do školy zakázáno.

A já si stále myslím (ale je to jen odhad - protože ještě nemám děti školou povinné), že se ve třídě najde někdo, kdo mobil nemá. A pak by se mohlo stát, že ho bude druhým závidět (nebo ne?). A už vůbec neuvažuji případ, kdy se ztrácejí věci za účelem prodeje (dnešní mládež je přeci lepší. A to neříkám jenom proto, že jsem ještě mladý. )

Možná změním názor, až bude moje dítko chodit do školy a já budu cítit potřebu ho dálkově ovládat. Nebo kontrolovat? Nebo mne uklidní pocit, že se mi může ozvat, pokud se něco stane. Kdo ví... (již bylo prokázáno, že mobil je nejdůležitější část výbavy autolékárničky. Tak proč by to nemohlo fungovat i u pěších?)

Až nám budou čipy implantovány pod kůži, tak se budu bouřit. Ale teď jsem pro využívání techniky - k tomu ji přeci máme. Nebo má ona nás???

0/0
10.9.2002 9:47

Jan Amos Komensky

Re: porušování řádu
Mobil proste do skoly nepatri, rozhodne ne do zakladni skoly. Neni ani jediny duvod, proc by ho tam mel byt (krome toho duvodu, ze kdyz si mobil koupim, tak bych ho mel pouzivat). Ve skolnim radu tim porusuji zakaz noseni cennych veci do skoly, staraji se vice o to, kdo jim zrovna napsal SMS nez o vyklad ucitele a krome toho to dost vyrusuje (viz. tenhle pribeh) Asi by se Vam nelibilo, kdyby Vam behem Vaseho vykladu nekolikrat nekde neco piplo nebo zazvonilo. Krome toho pisatel je pekny zbabelec, kdyz neprizna svoji chybu a nezastane se spoluzacky. Kdybych mohl, dal bych mu za tohle jeste jednu znamku a to 5 - a jeste dvakrat podtrzenou.
0/0
10.9.2002 10:46

brucewillis

Re: porušování řádu

Ve školním řádu skutečně je taková zhůvěřilost, aby žáci do školy nenosili cenné veci? Páni, to by asi mnozí žáci ve snaze toto pravidlo dodržovat museli chodit do školli nazí... Z Marečku, podejte mi pero si ale pamatuji, že žák má chodit do školy řádně upraven, což by mohlo vnést do duší naháčů zmatek...

A zadruhé: pokud učitel neumí zaujmout natolik, aby ti, kteří mu naslouchají, dali přednost jeho výkladu před sms, pak asi není chyba na straně žáků.

0/0
10.9.2002 13:35

GeBu

Re: porušování řádu
Je vidět, že s výukou máš malou zkušenost. Učím na výběrové škole, kam se nedostane každý a stejně je ve třídě celá řada lidí, která na škole není dobrovolně, ale protože nevěděli kam jít nebo kvůli rodičům. A zkus takového člověka zaujmout, když je ten obor jeho největší nepřítel. Taky je to skoro jako by jsi tvrdil, že studenti chodí do školy dobrovolně. Navíc má každý celou řadu dalších zájmů a ty jsou aktuální zrovna v hodině, protože jindy není čas. Další věc je, že spousta lidí nevnímá učitele z principu.
0/0
11.9.2002 10:44

Mirek

Re: porušování řádu
:-) Já učím na soukromé škole za x tisíc dospělé! lidi. A myslíte, že mají zájem? Někdo poslouchá, někdo ne, a někdo dokonce bez problémů telefonuje při hodině! Ale u mě se se zlou potáže :-) Nemám sebemenší problém, když si telefonují o přestávce, ale při hodině mají být telefony vypnuté, ne jen ztišené.
0/0
11.9.2002 14:17

David

Srabe...
Za to, zes' nechal kamaradku na holickach, davam 5-
0/0
10.9.2002 8:49

hhhhh

Re: Srabe...
ja taky..............................!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!:.........................!!!!!!!!§§§
0/0
10.9.2002 14:09

Jan Amos Komensky

Re:
Hrozne, jako ucitel bych zaky s mobilem mlatil hlava nehlava (telesny tresty maji neco do sebe), ale pochybuju, ze tohle zplodil zak zakladni skoly, slohove to nevypada tak spatne. Pribeh je ale (krome toho i presto, ze porusuje skolni rad) celkem ubohy, cetl jsem tu lepsi. Davam 4-
0/0
10.9.2002 8:33

Tomáš Lorenc

Re:

Nepodceňujte žáka základní školy - nevím proč by 12ti až 15ti letý školák nemohl mít takový sloh (v tom věku jsem měl podobný a v literární soutěži jsem s ním získal akorát bramborovou medaili... ..a za těch 10 let úroveň mládeže (v jistém smyslu) ještě stoupla).

Být češtinářem v 7.B, dal bych mu 1 nebo 2 - pokud by ovšem v zadání bylo vypravování na volné téma, protože výborně dodržel formu. Jako šéfredaktor bych mu to hodil na hlavu - po obsahové stránce s Vámi souhlasím: 4-

Tomu prozváněči bych zařídil nějaký spam - když už ho nešlo zmlátit (což by bylo mnohem lepší). A vůbec - pubertální prozváněče bych mlátil hlava nehlava - v poslední době jsem se několikrát stal jejich obětí a když vám ten debil tvrdí, že musíte mít STEJNÉ číslo jako jeho kámoš... ..ale to už patří do jiné diskuse...

0/0
10.9.2002 9:50







Najdete na iDNES.cz



mobilní verze
© 1999–2017 MAFRA, a. s., a dodavatelé Profimedia, Reuters, ČTK, AP. Jakékoliv užití obsahu včetně převzetí, šíření či dalšího zpřístupňování článků a fotografií je bez souhlasu MAFRA, a. s., zakázáno. Provozovatelem serveru iDNES.cz je MAFRA, a. s., se sídlem
Karla Engliše 519/11, 150 00 Praha 5, IČ: 45313351, zapsaná v obchodním rejstříku vedeném Městským soudem v Praze, oddíl B, vložka 1328. Vydavatelství MAFRA, a. s., je členem koncernu AGROFERT.