Klávesové zkratky na tomto webu - základní
Přeskočit hlavičku portálu


Diskuse k článku

Jaké máte vy zkušenosti s telefonováním v podobných krizových situacích?

Mobilním operátorům při nedávných záplavách velmi pomohly mobilní základnové stanice (BTS). Pro posílení kapacity v Praze je použili všichni tři operátoři – Eurotel a Oskar si vybrali Letnou, mobilní BTS pro síť T-Mobile stála na Vítkově. Všechny se nám podařilo vyfotografovat.

Upozornění

Litujeme, ale tato diskuse byla uzavřena a již do ní nelze vkládat nové příspěvky.
Děkujeme za pochopení.

Zobrazit příspěvky: Všechny podle vláken Všechny podle času

Edmir Dizdarevič

Ale já vás nekritizuji!!! :)
0/0
16.8.2002 20:25

jenda

Jak pomáhá Oskar ? Neni o něm ani slechu. Prý odmítl pomoc.
Jak pomáhá Oskar ? Neni o něm ani slechu. Prý odmítl pomoc.
0/0
16.8.2002 15:48

Cinda

Oskar pomáhá
Myslím, že pomáhají všichni. Oskar dodal krizové telefony a SIMky třeba pro záchranáře z Člověka v tísni a ADRY. Taky se přes něj dá narozdíl od Tecka, dovolat na povodnovou linku 60Kc/min (taky myslim akce, Cloveka v tisni).
0/0
16.8.2002 21:56

Pluton

Mobily
Proc tolik kreci s nejakyma zaloznima zdrojema. Komunikace by ohrozena byt nemela, pac si platime uzasneho 'narodniho operatora'.
0/0
16.8.2002 14:18

Lenka

Vy s tim naděláte, není to snad jedno??? Hlavně že to funguje,ne.
0/0
16.8.2002 12:57

Pavel

Rectifire?
Predpokladam, ze autor to slysel pouze foneticky, neni to nahodou rectifier? Neboli, usmernovac, cistic, upravovac (napeti).
0/0
16.8.2002 12:12

Rostislav Kocman

Re: Rectifire?

Ano, máte pravdu. Když jsem to psal, neměl jsem k dispozici slovník - napsal jsem slovo do Wordu a anglický korektor mi ho nepodrthnul, tak jsem to dál nezkoušel. Byl jsem si jistý, že lidi se kterýma jsem byl v úterý na BTS vyslovovali "rektyfajr" a mně nenapadlo, že se tak může vyslovovat i rectifier, jak jsem se teď přesvědčil, takže jsem po dalším významu nepátral a předklad slova usměrňovač jsem až do tohoto příspěvku v diskusi neznal. Přiznám se, že rectifire mi smysl nedával, ale vzhledem k tomu, že spoustě technických a technologických termínů, se kterýma jsem se ten večer setkal, jsem nerozumněl, tak jsem to tak nechal.

Díky za upozornění, opravím to v článku.

Čtenářům se samozřejmě omlouvám za chybku.

0/0
16.8.2002 13:50

Martin

Re: Re: Rectifire?
Prece nemuzete od redaktora technickeho serveru zabyvajiciho se mobilnimi komunikacemi chtit aby umel anglicky, byl technicky vzdelan a jeste se vyznal v mobilnich komunikacich ! On totiz ani nevi, ktery operator ma na strese jeho redakce BTS-ku, ze ? :-)
0/0
16.8.2002 14:36

yorick

Re: Re: Re: Rectifire?
;o) drze, ale trefne... y
0/0
17.8.2002 10:39

Martin Zaloudek

Eurotel - krizový operátor :-/

Nechápu, proč vláda jmenovala Eurotel jako operátora pro integrovaný záchranný systém.

Mnohem lepší by bylo, kdyby pro tyto případy byly vydány SIM karty, které by mohly využívat BTS všech tří operátorů (podobně jako při volání na 112). Technicky by to určitě nebyl takový problém.

I když eurotel má asi opravdu o něco lepší (hustší) síť něž ostatní, tak i tato síť se může přetížít nebo dokonce zkolabovat. A kapacita tří sítí je mnohem lepší než jedné (byť sebelepší)

0/0
16.8.2002 9:13

Nicholas

Re: Eurotel - krizový operátor :-/
Stanovení pouze jednoho krizového operátora ze tří stávajících mobilních operátorů se mi nejeví jako příliš vhodné. Sám jsem obdržel krizový mobil  Eurotel se SIM kartou, která obsahuje jednak krizové číslo a možnost dalšího čísla pro bežné hovory. A zde je tem kámen úrazu. To druhé číslo může být pouze číslo Eurotelu. Já však, jako někteří další mí kolegové používám již skoro šest let T-Molbile (dříve Paegas). Toto číslo má zanesené tisíce lidí, firem a institucí  ve svých databázích a změna by pro mne znamenala nemalé potíže i z mnoha jiných důvodů. Pak se zde samozřejmě naskytuje další možnost, nosit dva telefony (jak praktické). Kdyby za veřejné peníze byly pořízeny krizové telefony, které by mohly mít čísla i jiných operátorů a se vzájemným roamingem v případě krizového období, určitě by to bylo praktičtější a hlavně jistější. I Eurotel nefunguje na 100 % (jak se nyní ukázalo) a proto by bylo vhodné mít co nejvyšší pravděpodobnost úspěšného spojení.
0/0
16.8.2002 9:42

Re: Eurotel - krizový operátor :-/
Naprosty souhlas :-)
0/0
16.8.2002 9:43

Champion

Re: Eurotel - krizový operátor :-/
Vnitrostátní roaming bude jistě ještě předmětem mnoha diskuzí ... to samé ale platí nejen pro krizové štáby. Myslím si, že každý by měl mít právo se naroamovat do jiné sítě a zaplatit odpovídající zvýšenou cenu, kterou by však sám akceptoval, protože mnohem podstatnější pro něj v daný okamžik je volat, nebo přijmout důležitý hovor. Jsem pro nařízení povinnosti všem operátorům uzavřít navzájem smlouvy o vnitrostátním roamingu!
0/0
20.8.2002 18:38

Kuzlo

Reportáž
Vaša reportáž sa mi veľmi páči. Nie je to jednoduchá práca a vzdávam hold všetkých technikom, ktorí vyrážajú zo svojich vyhriatych postelí do najhoršieho nečasu, kedykoľvek keď sa nám ostatným zhorší komfort telefonovania. ďakujem
0/0
16.8.2002 9:05

krizový operátor si půjčuje generátory od armády?
Velmi zajímavé.
0/0
16.8.2002 4:02

Martin W.

Ze by SPT telecom musel nabysovat kapacitu ??
To navysovani kapacity u SPT Telecomu to je kec. Objem volani v jeho siti se v poslednich letech tak dramaticky snizil ze mu drobne zvyseni nemuze spusobyt komplikace.  :)  jedine k cemu mohlo dojit je rekonfigurace jeho ATM okruhu. Ale to bych neoznacil slovem zvyseni kapacity.
0/0
16.8.2002 1:45

Pavel

Je víc než ...

... smutné že redaktoři Mobil.cz před nedávnem víc než ironicky komentovali výpadky operátorů. Na vaše stránky nebyl přístup téměř dva dny. Pánové - a co popel na vlastní hlavy ????? Přemístit serverovnu je jistě jednoduší než premístit 26 BTS.

 

     Pavel Jurášek

0/0
16.8.2002 1:26

Zdeněk Polách

Re: Je víc než ...
...smutné číst podobné příspěvky. Vážený pane, naše servery hostují u IOL v Karlíně. Nikdo z nás netušil, že situace zajde až tak daleko, krom toho "přemístit serverovnu" není zas až tak snadné, jinak by to technici IOL jistě udělali a všechny servery svých zákazníků přestěhovali do svého druhého datového centra na Žižkově.
Komentovat výpadky operátorů je práce našich redaktorů, stejně jako komentovat například výpadky providerů a podobně. Nemyslíme si ovšem, že bychom si měli sypat popel na vlastní hlavy, ani nic podobného. Krom toho si možná neuvědomujete jeden zásadní rozdíl - za to, že si čtete Mobil.cz, nám nemusíte zaplatit ani korunu, za to, že máte mobil, platíte ať již v případě paušálu, tak v případě odeslání hovoru či SMS.
0/0
16.8.2002 2:37

Edmir Dizdarevič

Re: Re: Je víc než ...
Neberte to jako kritiku!!! Naopak vás obdivuji že děláte co se dá. Jen si neodpustím poznámku, že za to že čtu Mobil.cz "platím" tím, že jsem vystavován reklamě. Můžeme diskutovat o tom, jestli ta "cena" není vzhledem k hodnotě informací nízká, ale to už by byla jiná debata. Ale máte pravdu v tom, že u placené služby člověk něco oprávněně čeká. Až budu platit měsíční paušál za to že budu mít Mobil.cz, tak mohu hudrovat. Ale teď bych měl držet ústa a krok. Držím vám všem palce! :)
0/0
16.8.2002 3:07

Zdeněk Polách

Re: Re: Re: Je víc než ...

Máte pravdu, tímto způsobem platíte, ale pokud nejedou servery, neplatíte nic. Zatímco u operátorů, máte-li paušál, platíte i když nejede síť. Uznávám, že to je argument na vodě a že i kdybychom měli na Mobil.cz platící čtenáře, tak že bychom s tím nic neudělali, ale věřím, že právě platící čtenáři by byli Ti poslední, kdo by si stěžoval. Snažíme se pracovat naplno, ale vážně všechno nejde hned... protože jsme mysleli, že se rozeběhneme až v pondělí/úterý, snažili jsme se ze záloh rozběhnout statickou verzi stránek - bezúspěšně, neboť se nám v kanceláři pokazila čtečka zálohovacích pásek a nikde, ani přes IT firmy, jsme prostě žádnou nemohli sehnat, až Mironet nám ve chvíli, kdy jsme věděli, že za pár hodin pojedeme, jednu sehnal... A podobných věcí bylo víc, vyprávět vám, jak jsme sháněli vrtulník či raft na cestu k serverům by asi bylo jen nezáživným tlacháním, stejně jako informace o tom, kolik toho někteří z nás za poslední čtyři dny naspali...

0/0
16.8.2002 6:20

medved

Re: Re: Re: Re: Je víc než ...
no kdybyste (taky iol) nebyli pragocentristi, tak byste meli servery i jinde, nez jenom v praze u vody. v pripade katastrof se jakejkoliv centrismus prokazuje jako tragicky. az to a-ladin napali do prahy, tak prestane fungovat celej stat, pac vsichni maji vsecko v praze?
0/0
20.8.2002 19:03

Palach

Re: Re: Je víc než ...
Jezis pane Polacku co tu zas pohledavate ? Vy se snad cely den potulujete po diskuznich forech a pisete tam blbinky. Uz jsem vas videl na pipni, technetu a tady a to urcite nebude vsechno. Uz aby zacala skola a vy se zacal ucit, to uz snad nebudete mit tolik casu. Venujte se prosim povodnim a poslete nejake penize misto shaneni vrtulniku na preneseni serveru - vrtulniky jsou potreba jinde !!! Vite kolik to stoji ???
0/0
16.8.2002 18:19

Kuťas

Re: Re: Re: Je víc než ...

Sakra buďte rád, že narozdíl od jiných serveru existuje zpětná vazba od lidí co ten server dělají!!!! A to, že se někteří z nich kouknou do diskuzí a navíc i odpoví bych jim neměl za zlé, ale spíš naopak.

Ad. pomoc, myslim že plno lidí pomáhá a přitom se tím nechlubí veřejně, protože by to vypadalo v očích některých čtenářů divně. Takhle kecat dokáže každej osel...

0/0
19.8.2002 10:02

Michal Altair Valášek

Re: Je víc než ...

Přemístit serverovnu, resp. zajistit bezvýpadkový provoz i v případě fyzické nedostupnosti serverů, bohužel není úplně triviální úkol, pokud na to není celý systém dopředu důkladně připraven. Ony geografické clustery nejsou právě levné a tudíž ani běžné řešení.

Snad jenom najít si operátora na kopci a s dobrým záložním zdrojem, alespoň nám se to osvědčilo :-)

0/0
18.8.2002 19:55

Pavel

technici

Ja vim, ze ten clanek byl mozna psan uprostred zaplavene budovy, ale technici rozvazely, to mi prijde jako dost sile kafe. A hned takhle na titulni strance....

Nicmene doslo k tomu, co jsem predpovidal jiz 1.4.2002. Zaplaveni evropskych trhu prevratnou technologii pripojeni k internetu po vodovodni siti.

0/0
16.8.2002 0:53

Zdeněk Polách

Re: technici
Omlouváme se, ale po usilovné práci se nám podařilo teprve krátce po desáté hodině zprovoznit servery (zejména díky obětavosti techniků IOLu)... řada našich zaměstnanců je evakuovaných, včetně korektorky, které jsme volali teprve v deset, že servery poběží již dnes a jestli je schopna je zkontrolovat... bude moci v sedm ráno, věřím, že do té doby vydržíte číst článek i s několika chybami. I přesto, že servery nebyly v provozu, fungovala torza redakcí složená z lidí, kteří se do práce dostali, naplno a všichni jsme vyčerpaní - buďte proto prosím trochu tolerantní.
Zdeněk Polách, šéfredaktor zpravodajství Mobil Media a.s.
0/0
16.8.2002 2:34

Edmir Dizdarevič

Re: Re: technici
Že ty rýpaly někam nepošlete??? Ať dělájí korekturu článků sami a nerýpou. Kritizovat je tak snadné.
0/0
16.8.2002 3:02

honza

Re: Re: technici
No nechci nic rikat, ale technici prevazelY, v tomto pripade se nejde vymlouvat na vycerpani.. To by snad nenapsal ani zak zakladni skoly. Jinak vam drzim palce.
0/0
18.8.2002 9:44

Skye

Re: technici
A na mě je zase v pozitivním slova smyslu silné kafe to, že můžu své oblíbené články číst v klidu (a suchu;-) jen díky obětavosti redaktorů a techniků i v takové situaci jaká momentálně v ČR panuje. Za to jim patří dík a na pravopisné chybky jsou mi v takovou chvíli skutečně lhostejné. Kritizovat umí každý. Ad servery - přestěhovat serverovnu není otázka chvilky. Jediné co mě pro takovou chvíly napadá je vyndat diskové pole a zapojit jej do podobného serveru na jiném hostingu.
0/0
19.8.2002 11:41

Aneb slovni spojeni Vodafone zda se mi byti ponekud nestastnym.....
0/0
12.8.2002 16:52

Mydloch

Praktické důsledky prioritizace

Eurotel nepoctivě neinformoval své zákazníky, že v případě tzv. "krizového řízení" se rázem stávají druhořadými občany, ať platí cokoliv. Jinak řečeno, telefony s vyšší prioritou je mohou kdykoliv vyhodit nebo shodit. Eurotel z toho má vejvar, ale normální zákazníci utřou ...

Lepším řešením by byl národní roaming, tj. přepínat se do sítí, kde je zrovna volno, ale toto téma je pro Eurotel tabu.

Proto je nejlepší soukromé řešení - předplacené karty více operátorů, neblokovaný telefon a přepínat si sám ... a vykašlat se na jednoho monopolního dodavatele

 

0/0
12.8.2002 15:18

Re: Praktické důsledky prioritizace

... v pripade krizoveho rizeni se stavate druhoradym obcanem i v jinych oblastech - mate zakazany pristup do urcenych oblasti, vas majetek muze byt pouzit (pujci si vase auto, motorovou pilu...) k reseni krizovych situaci. Jestlize se jedna o zachranu lidskych zivotu a rozsahleho majetku, tak omezeni prav obcanu je zduvodnitelne a akceptovatelne.

Vase poznamka o vejvaru je trochu mimo misu - staci se zamyslet:

Kdo plati za minutu hovoru vice - normalni zakaznik, nebo stat s 19.000 mobily? Urcite normalni zakaznik. Koho by mel tedy z hlediska "vejvaru" preferovat? Normalniho zakaznika. Presto preferuje ty, kteri mu plati mene a z kterych ma mensi vyvar....

 

0/0
12.8.2002 15:44

Mydloch

Re: Re: Praktické důsledky prioritizace

Eurotel nemá vejvar bezprostředně na krizových telefonech, ale na duálních SIM kartách (pracovní a krizové číslo) a na rozšíření svých SIMek mezi státní správu a zcela nepochybně i na mnoha dalších nepřímých věcech - jen kdyby ta smlouva byla veřejná!

Jedna zásada je pro Eurotel absolutně a vždycky platná: Eurotel by nikdy neudělal nic, z čeho by neměl zisk!

Jediná rada pro fyzické osoby - pořiďte si neblokované telefony a SIM karty více operátorů, pro vlastní krizové řízení!  

 

0/0
12.8.2002 19:16

Tomas

Re: Re: Re: Praktické důsledky prioritizace
Ty jses asi nemocnej vid? Doufam ze kdyz nekde jede sanitka nebo pozarnici tak jim taky zablokujes cestu, protoze ted prece jedes Ty a ty nejsi nikdo druhoradej, tak at si hezky pockaji za Tebou. Bez zpatky do tridy, nebo Ti pani ucitelka zabavi kulicky a po hodine se odreaguj ve vybijene se spoluzakama a nekritizuj neco o cem nemas ani poneti a cemu ani nerozumis a ani rozumet nechces. Myslim ze Eurotel v tomto udelal naprosto nejlepsi vec co mohl. (Vcetne poctu techto prioritnich telefonu) A ne nejsem zakaznikem Eurotelu, ani Paegasu (T-Mobile) ani Oskara. Ale Telstry. Takze nejsem zaujatej vuci nikomu.
0/0
14.8.2002 1:15

Re: Re: Re: Re: Praktické důsledky prioritizace
Mydloch má pravdu v tom, že ET nedělá nic aniž by z toho sám neměl vlastní finanční prospěch. Já jsem jednoznačně pro nařízení vnitrostátního roamingu a ještě k tomu za regulovanou maximální cenu.
0/0
20.8.2002 18:45

Slonik

Re: Praktické důsledky prioritizace

Pokud se mají komunikační požadavky krizového řízení zabezpečovat pomocí komerční veřejné sítě, jsou určité priority naprosto v pořádku. Přirovnal bych to k uhýbání se sanitce se zapnutou sirénou - to si snad jako druhořadý občan také nepřipadáte. Z krizových situací má Eurotel opravdu neskutečný "vejvar", když všechny krizové hovory státu zpětně refunduje (tedy je poskytuje bezúplatně).

Nechci se vás dotknout, ale komunikace týmu lidí, kteří se snaží zvládnout třeba živelní pohromu je určitě důležitější než třeba váš hovor s přítelkyní o programu na večer. Dokud bude kapacita mobilní sítě omezená, budete se s danou skutečností muset smířit (a to i když třeba platíte za minutu hovoru víc než ten kdo vás "vykopnul".

Pokud ovšem jako "běžný občan" budete potřebovat naléhavou pomoc, tak věřte, že máte také priority - pro volání na 150, 155 a 158 funguje vnitrostátní roaming (tedy, je-li síť vašeho operátora momentálně přetížená,převezme spojení hovoru jiný operátor) eventuelně váš tísňový hovor prostě někoho vykopne.

 

0/0
13.8.2002 0:39

Eda

Re: Praktické důsledky prioritizace
Mydlochu, ty jsi zcela jistě z jiné planety!!!! Píp, tady je Země!!! Nebudou spojovat hovory babička vs. vnoučata jestli je hotová nedělní bábovka. Ostatně-jen blbouni čtou Všeobecné podmínky . . .  A Ty nejsi blboun
0/0
16.8.2002 1:44

ferda

Re: Re: Praktické důsledky prioritizace
Tak hele, prr. Blboun je ten, co si vseobecny podminky neprecte a pak pinda kraviny. A Mydloch to asi taky myslel trochu jinak. Je pravda, ze ve stavu nouze jste drohuradym obcanem a zachranari (policisti, hasici apod) vam muzou zabavit vas majetek, pokud ho nutne potrebujou k zachrane zivota. ALE!!! Ten majetek vam stat samosebou po skonceni situace NAHRADI! A co myslite, kdyz vam Eurotel sestreli hovor, kterej platite, dostanete nejakou nahradu??? Kdo odpovedel ano, je blboun dle Edovy definice. Takze bacha na to srovnavani se sanitkou, tam vas to na rozdil od prioritnich hovoru nic nestoji. A ty Edousi jsi taky blboun, kdyz chces rozhodovat, ktery hovory (od babicky vnoucatum) jsou zbytecny, takze se nemusi spojovat. Vitejte v socialismu. Ach jo :-/
0/0
16.8.2002 12:17

Mydloch

Re: Praktické důsledky prioritizace

Tady snad diskutují jen děti. Situace s Eurotelem je úplně stejná, jako s Národním operátorem Telecomem - prostě soukromý business dostal přednost před krizovým řízením.

Kdyby šlo o opravdové krizové řízení, Eurotel by byl přinucen k vnitrostátnímu roamingu s T-Mobilem a Oskarem a krizové telefony by měly prioritu ve VŠECH sítích, ne jen v jedné. Každý přece ví, že zálohovat se musí, a tady se možnost přímo nabízí. 

Děti asi nepochopili, co jsem měl na mysli - že opravdové křizové řízení díky monopolnímu businessu Eurotelu a státu dostalo opět pořádně na prdel.  

 

0/0
16.8.2002 12:42

Re: Re: Praktické důsledky prioritizace
A ktomu bys je musel ostatní operátory donutit!!! To ti nikdy dobrovolně neudělají. Znamenalo by to propojení a neskutečné hádky. Kdyby měl Eurotel pocit, že bere na sebe většinu krizového provozu a nebyl by krizovým oprátorem (dělá to hlavně kvůli reklamě - krizový operátor= nejlepší operátor), tak pokud by omezovaly jeho zákazníky nějak výrazně - začal by omezovat jejich funkčnost(prostě by jim zabraňoval přihlásit se do své sítě) a omlouval by se na technické problémy. A ostatní by se zachovali stejně. Jsou to zkrátka konkurenti nejvyšího řádu a kdyby síť byla v jednoho zcela ve velkém rozsahu zničena v Praze. Tak všichni ostaní by zcela jednoznačně oslavovali perfektní situaci a dávali by do tisku reklamy tohoto změní: "Vzhledem k tomu že síť Eurotelu byla v Praze při povodních zcela zničena a zprovoznění bude trvat velmi dlouho, nabízíme všem jeho zákazníkům naše služby a zároveň jim přidáváme tyto výhody." Je jasné, že by se nejednalo o nějakou pomoc, ale o převzetí co nejvíc jeho zákazníků.
0/0
16.8.2002 13:46

Champion

Re: Re: Re: Praktické důsledky prioritizace
Nesmysl, žádné dlouhé donucování ... stačilo by jedno krátké a srozumitelné cenové nařízení ČTÚ, které by určilo cenu. V současné době je za ukončení hovorů v mobilní síti stanovena cena 3,66 Kč/min. Pokud bych jasně definoval v čem se liší v nákladech hovor naroamovaného účastníka v síti od hovoru pouze zakončeného v síti v ríámci propojení ... potom mám toto cenové rozhodnutí na papíře za chvíli. Druhým papírem, který třikrát namnožím potom přikážu vypnout softwarové omezení zakazující připojení do sítě a je to. Draft smlouvy není potřeba vymýšlet. Každý operátor má přece desítky standartních smluv s jinými operátory po celém světě. Odpadne pouze ten náklad za mezinárodní propojení a cena bude podle telekomunikačního zákona cenou regulovanou formou stanovení max. pevné ceny v případě, že se oparátoři vzájemně nedohodnou na ceně nižší.
0/0
20.8.2002 18:58

rejpal

Re: Praktické důsledky prioritizace

Můžeš mi ty inteligente laskavě vysvětlit, jakej vejvar má operátor z prioritních hovorů, které jsou ZADARMO ? 

O správnosti toho,  že platící zákazník je v krizi druhořadým uživatelem až po týmu lidí, kteří se snaží zachraňovat životy, je potřeba dlouze přesvědčovat snad jen totálního trotla.

Ovšem vnitrostátní roaming pro krizové telefony je myšlenka výborná, stálo by za to uvést ji do života. Ovšem ne předplacenou kartu, ale kartu pro dvě čísla  od libovolného operátora, jedno krizové a druhé s libovolným programem.

0/0
20.8.2002 13:26

X

nechápu ...
hlavně nechápu, proč existuje jeden krisový operátor. Podle mě by bylo nejlepší mit SIM, která by umožňovala vnitrostátní roaming - to by přece nebyl problém...
0/0
12.8.2002 9:17

...

Oskar jim to natřel
 Nepatřím k těm zapřísahlým fandům Oskara, ale je moc hezké, že to těm nadutcům z Tebilu a Eurotelu natřel!!
0/0
12.8.2002 8:05

The_Scooter

Re: Oskar jim to natřel
A vcem jim to natrel? Treba Eurotelu? Oba meli vypadky, akorat ze autor clanku nadrzuje OSKARovi tak pouzil mirnejsi nadpis a kratsi odstavec.
0/0
12.8.2002 8:13

Olda

Re: Oskar jim to natřel
Co natrel, dobry muzi? Nejak jsem to v clanku nevycetl...
0/0
12.8.2002 10:49

Krakenik

Re: Oskar jim to natřel
Oskar má nejméně BTS stanic proti ostatním, kteří je mají všude možně i na místech, která jsou svojí polohou omezena. Tudíž logicky jich měl nejméně pochroumaných. To pochopí každý :o)
0/0
12.8.2002 13:34

Jirik

Re: Oskar jim to natřel
Joo Oskar se svými sedmnácti zákazníky v širokém okolí težko síť přetíží ..... Je krásně vidět, v jakých sítích je převaha zákazníků!
0/0
12.8.2002 23:39

Pawel

Re: Re: Oskar jim to natřel

Právě proto, že mají Eurotel a Tebil tolik zákazníků, měli by fungovat. Důležité přece je, abyste se dovolali, když potřebujete!!! Oskarovi tleskám, nejen za dobré spojení, ale taky třeba za jeho krizové SIMky pro záchranáře Člověka v tísni

0/0
16.8.2002 8:22

Tomas

Re: Re: Re: Oskar jim to natřel

Oskarovi tleskám za to jak má málo zákazníků.

Možná by krizové tel. měly být od Oskara sice by se zákazníci možná na více místech nedovolali zato by nikdy nepřetížili síť.

0/0
16.8.2002 13:58







Najdete na iDNES.cz



mobilní verze
© 1999–2017 MAFRA, a. s., a dodavatelé Profimedia, Reuters, ČTK, AP. Jakékoliv užití obsahu včetně převzetí, šíření či dalšího zpřístupňování článků a fotografií je bez souhlasu MAFRA, a. s., zakázáno. Provozovatelem serveru iDNES.cz je MAFRA, a. s., se sídlem
Karla Engliše 519/11, 150 00 Praha 5, IČ: 45313351, zapsaná v obchodním rejstříku vedeném Městským soudem v Praze, oddíl B, vložka 1328. Vydavatelství MAFRA, a. s., je členem koncernu AGROFERT.